Sassenach77
Member
- Μηνύματα
- 8.096
- Likes
- 24.234
- Επόμενο Ταξίδι
- Ελλάδα
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γη του Πυρός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 07 Ιουλίου 2019 – Άφιξη, Hvalfjordur, Glymur, Reykholt, Hraunfossar, Borgarnes, Snorrastadabuid camping
- 08 Ιουλίου 2019 (part 1) – Snaefellsnes Peninsula
- 08 Ιουλίου 2019 (part 2) – Snaefellsnes Peninsula, Budardalur camping
- 09 Ιουλίου 2019 (part 1) – Westfjords
- 09 Ιουλίου 2019 (part 2) – Westfjords, þingeyri camping
- 10 Ιουλίου 2019 (part 1) – Westfjords
- 10 Ιουλίου 2019 (part 2) – Westfjords, Saeberg camping
- 11 Ιουλίου 2019 (part 1) – Vatnsnes peninsula, Glaumbær Farm & Museum
- 11 Ιουλίου 2019 (part 2) – Trollaskagi peninsula, Aldeyarfoss, Godafoss camping
- 12 Ιουλίου 2019 (part 1) – Husavik, Ásbyrgi Canyon, Dettifoss
- 12 Ιουλίου 2019 (part 2) – Myvatn Natural Baths, Krafla Lava Fields, Namafjall, Grjotagja Cave, Hverfjall Crater, Dimmuborgir, Skutustadagigar, Godafoss camping
- 13 Ιουλίου 2019 (part 1) – Godafoss, Hverir, The dream of Askja, Modhrudalur
- 13 Ιουλίου 2019 (part 2) – Egilsstadir, Lagarfljot Lake, Hengifoss, Snaefell, Hengifoss Guesthouse camping
- 14 Ιουλίου 2019 (part 1) – Eastfjords
- 14 Ιουλίου 2019 (part 2) – Eastfjords, Vestrahorn Mountain, Hofn camping
- 15 Ιουλίου 2019 (part 1) – Hoffellsjokull, Heinaberg Area, Thórbergur Center, Jokulsarlon Lake, Diamond Βeach, Fjallsarlon Lake
- 15 Ιουλίου 2019 (part 2) – Hof, Skaftafell National Park, Skeidararsandur, Klaustur camping
- 16 Ιουλίου 2019 (part 1) – Kirkjubaejarklaustur, Lakagigar
- 16 Ιουλίου 2019 (part 2) – Lakagigar, Fjadrargljufur, Eldgjá, Vik camping
- 17 Ιουλίου 2019 (part 1) – Vik, Reynisfjara, Dyrholaey, Solheimajokull, Skogar Museum & Skogafoss
- 17 Ιουλίου 2019 (part 2) – Eyjafjallajokull Visitor Center, Seljalandsfoss, Hekla, Landmannalaugar camping
- 18 Ιουλίου 2019 (part 1) – Landmannalaugar, Haifoss, Gjain, Stong
- 18 Ιουλίου 2019 (part 2) – Hjalparfoss, Gullfoss, Langjokull Glacier, Great Geyser, Faxi falls, Reykholti camping
- 19 Ιουλίου 2019 (part 1) – Kerid Crater, Þingvellir National Park
- 19 Ιουλίου 2019 – Þingvellir National Park, Reykjavik camping
- 20 Ιουλίου 2019 – Reykjavik, Αναχώρηση
- Οικονομικός απολογισμός ταξιδιού & Επίλογος
10 Ιουλίου 2019 (part 1) – Westfjords
Μία νέα μέρα μόλις είχε ξημερώσει (λέμε τώρα) και εγώ με το ένα μάτι ανοιχτό, την πετσέτα και το νεσεσεράκι μου στο χέρι, να κατευθύνομαι προς το μέρος που θα καταφέρω να ανοίξω και το άλλο μάτι. Στο συγκεκριμένο κάμπινγκ ο νιπτήρας ήταν έξω, δηλαδή αν έβρεχε και φυσούσε εσύ έπλενες το δοντάκι έξω…και γιατί παρακαλώ να μην είναι έξω ο νιπτήρας; Στην Ισλανδία είμαστε! Πόσο χάλια μπορεί να είναι ο καιρός το καλοκαίρι;…..Σειρά είχε η τουαλέτα. Έμπαινες μέσα και για να καθίσεις δεν έπρεπε να γύρεις καθόλου μπροστά, αλλιώς έδινες κεφαλιά στη πόρτα, η οποία απείχε λίγα εκατοστά από τη λεκάνη! Με λίγα λόγια η τουαλέτα ήταν θεόστενη ακόμα και για μένα που χωράω παντού….Πίσω από τις τουαλέτες υπήρχε ένα ντους κοινό(βιο)...και γιατί όχι!
Κατά τ’ άλλα όλα ήταν πεντακάθαρα (χωρίς πλάκα)! Μόνο η διαρρύθμιση ήταν λίγο, ας πούμε, άβολη….Το κάμπινγκ ήταν μικρό γενικά. Δίπλα από αυτό υπήρχε ένα κτίριο, το οποίο πρέπει να ήταν κάτι σαν πολιτιστικό κέντρο ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων και απέναντι ήταν η εκκλησία του χωριού. Στο κτίριο αυτό ήταν και η ρεσεψιόν του κάμπινγκ. Όταν γύρισα στο βαν μας, με τα δύο μάτια ανοιχτά αυτή τη φορά, πήρα πορτοφόλι, παρήγγειλα στον bro το πρωινό μου, τον οποίο τον είχα βρει να έχει κάνει "βουτιά" στο ψυγείο γιατί πεινούσε, και πήγα στη ρεσεψιόν να πληρώσω τη χθεσινή μας διαμονή. Γύρισα στο βαν, φάγαμε και ετοιμαστήκαμε για αναχώρηση.
Πριν φύγουμε από το Þingeyri βάλαμε καύσιμα και πλέον ήμασταν έτοιμοι για νέες εικόνες και νέες συγκινήσεις! Η μέρα ήταν ηλιόλουστη, αλλά υπήρχε χαμηλή νέφωση, κάτι που μας εμπόδιζε συχνά, κατά την διαδρομή μας, να βλέπουμε τις κορυφές των βουνών τριγύρω μας....αλλά Ισλανδία είναι αυτή και όλα αυτά είναι μέσα στο πρόγραμμα!
Ιsafjordur
Στην διαδρομή μας για το Ιsafjordur περάσαμε από το πρώτο μας τούνελ. Στην είσοδο του τούνελ η κυκλοφορία είναι διπλής κατεύθυνσης και μετά γίνεται μονής. Στα σημεία με τη μονή κατεύθυνση υπάρχουν ανοίγματα για να μπαίνει ένα εκ των δύο οχημάτων και να διεξάγεται έτσι ομαλά η κυκλοφορία. Οι φώτο δεν είναι και οι καλύτερες γιατί δεν ξέρω να ρυθμίζω τη κάμερα για τέτοιες λήψεις….
Μόλις βγήκαμε από το τούνελ…..αααααααα……αντικρύσαμε το Ιsafjordur! Η εικόνα ήταν πολύ όμορφη! Μία μικρή πόλη, σε ένα απομονωμένο σημείο της χώρας, μέσα σε ένα φιόρδ, όμορφα σμιλεμένο από την μητέρα φύση! Κοινώς όλα τα λεφτά!!!!
Το Ιsafjörður είναι ο μεγαλύτερος οικισμός των δυτικών φιόρδ. Θεωρείται η πρωτεύουσα της περιοχής και αποτελεί κέντρο εμπορίου και αλιείας από τον 16ο αι. Τα τελευταία χρόνια αποτελεί και τουριστικό προορισμό, έχει αρκετά καταλύματα και αποτελεί αφετηρία για τον Φυσικό Δρυμό Hornstrandir, ένα από τα πιο "ανέγγιχτα" σημεία της χώρας….Όποιος μπορεί να διαθέσει μία βδομάδα για τα δυτικά φιόρδ, το Hornstrandir είναι άχαστο!...Εμείς δυστυχώς διαθέταμε μόνο δύο μέρες και ευτυχώς το καλοκαίρι οι μέρες είναι μεγάλες…
Το κλίμα των δυτικών φιόρδ είναι τούνδρα και χαρακτηρίζεται επίσης ως υπο-αρκτικό, δηλαδή οι χειμώνες είναι πολύ κρύοι και τα καλοκαίρια δροσερά. Το Ιsafjörður βρίσκεται σε ένα φιόρδ που περιβάλλεται από απόκρημνα βουνά και κατά τη διάρκεια του χειμερινού ηλιοστασίου οι ακτίνες του ήλιου πολλές φορές δεν φθάνουν στην πόλη για εβδομάδες….
Το πρώτο πράγμα που κάναμε όταν φτάσαμε ήταν να επισκεφτούμε το supermarket για "πολεμοφόδια". Μετά παρκάραμε στο λιμάνι, δίπλα από ένα "όνειρο"...Πολύ θα ήθελα να κάνω το ταξίδι με ένα τέτοιο, αλλά…
Κατευθυνθήκαμε προς το λαογραφικό μουσείο της πόλης πρώτα, ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά μουσεία των δυτικών φιόρδ!
Το παλαιότερο σπίτι που εξακολουθεί να στέκεται στην Ισλανδία, χτισμένο το 1734, βρίσκεται στο Ísafjörður ως μέρος του τοπικού λαογραφικού μουσείου. Στη πόλη υπάρχει μεγάλος αριθμός από ξύλινα παλιά σπίτια, που κατασκευάστηκαν τον 18ο αιώνα από ξένους εμπόρους. Ένα από αυτά είναι το Tjöruhús (1781), που πλέον αποτελεί εστιατόριο με θαλασσινά....
….και το Turnhús (1784), το οποίο στεγάζει το ναυτικό μουσείο ως μέρος του τοπικού λαογραφικού μουσείου.
Όταν φτάσαμε στο μουσείο περιεργαστήκαμε τον αυλόγυρο, τα εξωτερικά εκθέματα και τη θέα προς τα βουνά και μετά μπήκαμε να δούμε τι καλό είχε να μας δείξει!
To Turnhús ήταν αποθήκη. Στο εσωτερικό του φιλοξενεί ένα κράμα από ναυτικά και αλιευτικά εκθέματα, εργαλεία φαλαινοθηρίας …
….υπέροχες παλιές φωτογραφίες…
….και εκθέματα που μαρτυρούν την καθημερινότητα των κατοίκων της περιοχής ανα τους αιώνες.
Ένα ενδιαφέρον θέμα στο μουσείο, ήταν η αναφορά στο "μυστικό όπλο" της ακτοφυλακής, το λεγόμενο "συρματοκόπτη"! Κατά την διάρκεια του 14ου αι. βρετανικά αλιευτικά σκάφη έπλεαν σε ισλανδικά νερά για να αναζητήσουν τα αλιεύματά τους. Οι συμφωνίες που συνήφθησαν κατά τον 15ο αι. ξεκίνησαν μια σειρά αντιπαραθέσεων (Cod Wars) μεταξύ των δύο χωρών. Η ζήτηση για θαλασσινά και ο συνακόλουθος ανταγωνισμός για τα αποθέματα ψαριών αυξήθηκαν ραγδαία τον 19ο αι. Το 1951 η Ισλανδία, βασιζόμενη σε προηγούμενη απόφαση του Διεθνούς Δικαστηρίου, επέκτεινε τα χωρικά της ύδατα σε 4 ναυτικά μίλια (7 χιλιόμετρα). Το 1958, μετά από διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών, στην οποία αρκετές χώρες προσπάθησαν να επεκτείνουν τα όρια των χωρικών υδάτων τους στα 12 ναυτικά μίλια (22 χιλιόμετρα), δεν επετεύχθη συμφωνία, αλλά η Ισλανδία επέκτεινε μονομερώς τα χωρικά της ύδατα σε αυτό το όριο και απαγόρευσε έτσι την αλιεία στους ξένους στόλους στα νέα ύδατα της. Η Βρετανία αρνήθηκε να αποδεχθεί αυτήν την απόφαση και συνέχισε να αναζητεί τα αλιεύματά της στα ισλανδικά χωρικά ύδατα. Από τη μεριά της η ισλανδική ακτοφυλακή χρησιμοποιούσε τον συρματοκόπτη για να κόψει τα δίχτυα των βρετανικών αλιευτικών σκαφών που λυμαίνονταν τα χωρικά της ύδατα…
Μετά το μουσείο κάναμε μία βόλτα στη πόλη, πρώτα με τα πόδια και μετά με το αυτοκίνητο, για να την δούμε. Αυτή η πόλη μου άρεσε πάρα πολύ…το Ísafjörður είναι πολύ όμορφο!!!
Είχε έρθει η ώρα να φύγουμε. Βγαίνοντας από τη πόλη περάσαμε από το αεροδρόμιο της και σταματήσαμε εκεί για μία πανοραμική της πόλης!
Μία νέα μέρα μόλις είχε ξημερώσει (λέμε τώρα) και εγώ με το ένα μάτι ανοιχτό, την πετσέτα και το νεσεσεράκι μου στο χέρι, να κατευθύνομαι προς το μέρος που θα καταφέρω να ανοίξω και το άλλο μάτι. Στο συγκεκριμένο κάμπινγκ ο νιπτήρας ήταν έξω, δηλαδή αν έβρεχε και φυσούσε εσύ έπλενες το δοντάκι έξω…και γιατί παρακαλώ να μην είναι έξω ο νιπτήρας; Στην Ισλανδία είμαστε! Πόσο χάλια μπορεί να είναι ο καιρός το καλοκαίρι;…..Σειρά είχε η τουαλέτα. Έμπαινες μέσα και για να καθίσεις δεν έπρεπε να γύρεις καθόλου μπροστά, αλλιώς έδινες κεφαλιά στη πόρτα, η οποία απείχε λίγα εκατοστά από τη λεκάνη! Με λίγα λόγια η τουαλέτα ήταν θεόστενη ακόμα και για μένα που χωράω παντού….Πίσω από τις τουαλέτες υπήρχε ένα ντους κοινό(βιο)...και γιατί όχι!
Κατά τ’ άλλα όλα ήταν πεντακάθαρα (χωρίς πλάκα)! Μόνο η διαρρύθμιση ήταν λίγο, ας πούμε, άβολη….Το κάμπινγκ ήταν μικρό γενικά. Δίπλα από αυτό υπήρχε ένα κτίριο, το οποίο πρέπει να ήταν κάτι σαν πολιτιστικό κέντρο ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων και απέναντι ήταν η εκκλησία του χωριού. Στο κτίριο αυτό ήταν και η ρεσεψιόν του κάμπινγκ. Όταν γύρισα στο βαν μας, με τα δύο μάτια ανοιχτά αυτή τη φορά, πήρα πορτοφόλι, παρήγγειλα στον bro το πρωινό μου, τον οποίο τον είχα βρει να έχει κάνει "βουτιά" στο ψυγείο γιατί πεινούσε, και πήγα στη ρεσεψιόν να πληρώσω τη χθεσινή μας διαμονή. Γύρισα στο βαν, φάγαμε και ετοιμαστήκαμε για αναχώρηση.

Πριν φύγουμε από το Þingeyri βάλαμε καύσιμα και πλέον ήμασταν έτοιμοι για νέες εικόνες και νέες συγκινήσεις! Η μέρα ήταν ηλιόλουστη, αλλά υπήρχε χαμηλή νέφωση, κάτι που μας εμπόδιζε συχνά, κατά την διαδρομή μας, να βλέπουμε τις κορυφές των βουνών τριγύρω μας....αλλά Ισλανδία είναι αυτή και όλα αυτά είναι μέσα στο πρόγραμμα!
Ιsafjordur
Στην διαδρομή μας για το Ιsafjordur περάσαμε από το πρώτο μας τούνελ. Στην είσοδο του τούνελ η κυκλοφορία είναι διπλής κατεύθυνσης και μετά γίνεται μονής. Στα σημεία με τη μονή κατεύθυνση υπάρχουν ανοίγματα για να μπαίνει ένα εκ των δύο οχημάτων και να διεξάγεται έτσι ομαλά η κυκλοφορία. Οι φώτο δεν είναι και οι καλύτερες γιατί δεν ξέρω να ρυθμίζω τη κάμερα για τέτοιες λήψεις….




Μόλις βγήκαμε από το τούνελ…..αααααααα……αντικρύσαμε το Ιsafjordur! Η εικόνα ήταν πολύ όμορφη! Μία μικρή πόλη, σε ένα απομονωμένο σημείο της χώρας, μέσα σε ένα φιόρδ, όμορφα σμιλεμένο από την μητέρα φύση! Κοινώς όλα τα λεφτά!!!!



Το Ιsafjörður είναι ο μεγαλύτερος οικισμός των δυτικών φιόρδ. Θεωρείται η πρωτεύουσα της περιοχής και αποτελεί κέντρο εμπορίου και αλιείας από τον 16ο αι. Τα τελευταία χρόνια αποτελεί και τουριστικό προορισμό, έχει αρκετά καταλύματα και αποτελεί αφετηρία για τον Φυσικό Δρυμό Hornstrandir, ένα από τα πιο "ανέγγιχτα" σημεία της χώρας….Όποιος μπορεί να διαθέσει μία βδομάδα για τα δυτικά φιόρδ, το Hornstrandir είναι άχαστο!...Εμείς δυστυχώς διαθέταμε μόνο δύο μέρες και ευτυχώς το καλοκαίρι οι μέρες είναι μεγάλες…






Το κλίμα των δυτικών φιόρδ είναι τούνδρα και χαρακτηρίζεται επίσης ως υπο-αρκτικό, δηλαδή οι χειμώνες είναι πολύ κρύοι και τα καλοκαίρια δροσερά. Το Ιsafjörður βρίσκεται σε ένα φιόρδ που περιβάλλεται από απόκρημνα βουνά και κατά τη διάρκεια του χειμερινού ηλιοστασίου οι ακτίνες του ήλιου πολλές φορές δεν φθάνουν στην πόλη για εβδομάδες….

Το πρώτο πράγμα που κάναμε όταν φτάσαμε ήταν να επισκεφτούμε το supermarket για "πολεμοφόδια". Μετά παρκάραμε στο λιμάνι, δίπλα από ένα "όνειρο"...Πολύ θα ήθελα να κάνω το ταξίδι με ένα τέτοιο, αλλά…

Κατευθυνθήκαμε προς το λαογραφικό μουσείο της πόλης πρώτα, ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά μουσεία των δυτικών φιόρδ!

Το παλαιότερο σπίτι που εξακολουθεί να στέκεται στην Ισλανδία, χτισμένο το 1734, βρίσκεται στο Ísafjörður ως μέρος του τοπικού λαογραφικού μουσείου. Στη πόλη υπάρχει μεγάλος αριθμός από ξύλινα παλιά σπίτια, που κατασκευάστηκαν τον 18ο αιώνα από ξένους εμπόρους. Ένα από αυτά είναι το Tjöruhús (1781), που πλέον αποτελεί εστιατόριο με θαλασσινά....

….και το Turnhús (1784), το οποίο στεγάζει το ναυτικό μουσείο ως μέρος του τοπικού λαογραφικού μουσείου.

Όταν φτάσαμε στο μουσείο περιεργαστήκαμε τον αυλόγυρο, τα εξωτερικά εκθέματα και τη θέα προς τα βουνά και μετά μπήκαμε να δούμε τι καλό είχε να μας δείξει!







To Turnhús ήταν αποθήκη. Στο εσωτερικό του φιλοξενεί ένα κράμα από ναυτικά και αλιευτικά εκθέματα, εργαλεία φαλαινοθηρίας …




….υπέροχες παλιές φωτογραφίες…



….και εκθέματα που μαρτυρούν την καθημερινότητα των κατοίκων της περιοχής ανα τους αιώνες.




Ένα ενδιαφέρον θέμα στο μουσείο, ήταν η αναφορά στο "μυστικό όπλο" της ακτοφυλακής, το λεγόμενο "συρματοκόπτη"! Κατά την διάρκεια του 14ου αι. βρετανικά αλιευτικά σκάφη έπλεαν σε ισλανδικά νερά για να αναζητήσουν τα αλιεύματά τους. Οι συμφωνίες που συνήφθησαν κατά τον 15ο αι. ξεκίνησαν μια σειρά αντιπαραθέσεων (Cod Wars) μεταξύ των δύο χωρών. Η ζήτηση για θαλασσινά και ο συνακόλουθος ανταγωνισμός για τα αποθέματα ψαριών αυξήθηκαν ραγδαία τον 19ο αι. Το 1951 η Ισλανδία, βασιζόμενη σε προηγούμενη απόφαση του Διεθνούς Δικαστηρίου, επέκτεινε τα χωρικά της ύδατα σε 4 ναυτικά μίλια (7 χιλιόμετρα). Το 1958, μετά από διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών, στην οποία αρκετές χώρες προσπάθησαν να επεκτείνουν τα όρια των χωρικών υδάτων τους στα 12 ναυτικά μίλια (22 χιλιόμετρα), δεν επετεύχθη συμφωνία, αλλά η Ισλανδία επέκτεινε μονομερώς τα χωρικά της ύδατα σε αυτό το όριο και απαγόρευσε έτσι την αλιεία στους ξένους στόλους στα νέα ύδατα της. Η Βρετανία αρνήθηκε να αποδεχθεί αυτήν την απόφαση και συνέχισε να αναζητεί τα αλιεύματά της στα ισλανδικά χωρικά ύδατα. Από τη μεριά της η ισλανδική ακτοφυλακή χρησιμοποιούσε τον συρματοκόπτη για να κόψει τα δίχτυα των βρετανικών αλιευτικών σκαφών που λυμαίνονταν τα χωρικά της ύδατα…


Μετά το μουσείο κάναμε μία βόλτα στη πόλη, πρώτα με τα πόδια και μετά με το αυτοκίνητο, για να την δούμε. Αυτή η πόλη μου άρεσε πάρα πολύ…το Ísafjörður είναι πολύ όμορφο!!!









Είχε έρθει η ώρα να φύγουμε. Βγαίνοντας από τη πόλη περάσαμε από το αεροδρόμιο της και σταματήσαμε εκεί για μία πανοραμική της πόλης!


Last edited: