Sassenach77
Member
- Μηνύματα
- 8.096
- Likes
- 24.234
- Επόμενο Ταξίδι
- Ελλάδα
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γη του Πυρός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 07 Ιουλίου 2019 – Άφιξη, Hvalfjordur, Glymur, Reykholt, Hraunfossar, Borgarnes, Snorrastadabuid camping
- 08 Ιουλίου 2019 (part 1) – Snaefellsnes Peninsula
- 08 Ιουλίου 2019 (part 2) – Snaefellsnes Peninsula, Budardalur camping
- 09 Ιουλίου 2019 (part 1) – Westfjords
- 09 Ιουλίου 2019 (part 2) – Westfjords, þingeyri camping
- 10 Ιουλίου 2019 (part 1) – Westfjords
- 10 Ιουλίου 2019 (part 2) – Westfjords, Saeberg camping
- 11 Ιουλίου 2019 (part 1) – Vatnsnes peninsula, Glaumbær Farm & Museum
- 11 Ιουλίου 2019 (part 2) – Trollaskagi peninsula, Aldeyarfoss, Godafoss camping
- 12 Ιουλίου 2019 (part 1) – Husavik, Ásbyrgi Canyon, Dettifoss
- 12 Ιουλίου 2019 (part 2) – Myvatn Natural Baths, Krafla Lava Fields, Namafjall, Grjotagja Cave, Hverfjall Crater, Dimmuborgir, Skutustadagigar, Godafoss camping
- 13 Ιουλίου 2019 (part 1) – Godafoss, Hverir, The dream of Askja, Modhrudalur
- 13 Ιουλίου 2019 (part 2) – Egilsstadir, Lagarfljot Lake, Hengifoss, Snaefell, Hengifoss Guesthouse camping
- 14 Ιουλίου 2019 (part 1) – Eastfjords
- 14 Ιουλίου 2019 (part 2) – Eastfjords, Vestrahorn Mountain, Hofn camping
- 15 Ιουλίου 2019 (part 1) – Hoffellsjokull, Heinaberg Area, Thórbergur Center, Jokulsarlon Lake, Diamond Βeach, Fjallsarlon Lake
- 15 Ιουλίου 2019 (part 2) – Hof, Skaftafell National Park, Skeidararsandur, Klaustur camping
- 16 Ιουλίου 2019 (part 1) – Kirkjubaejarklaustur, Lakagigar
- 16 Ιουλίου 2019 (part 2) – Lakagigar, Fjadrargljufur, Eldgjá, Vik camping
- 17 Ιουλίου 2019 (part 1) – Vik, Reynisfjara, Dyrholaey, Solheimajokull, Skogar Museum & Skogafoss
- 17 Ιουλίου 2019 (part 2) – Eyjafjallajokull Visitor Center, Seljalandsfoss, Hekla, Landmannalaugar camping
- 18 Ιουλίου 2019 (part 1) – Landmannalaugar, Haifoss, Gjain, Stong
- 18 Ιουλίου 2019 (part 2) – Hjalparfoss, Gullfoss, Langjokull Glacier, Great Geyser, Faxi falls, Reykholti camping
- 19 Ιουλίου 2019 (part 1) – Kerid Crater, Þingvellir National Park
- 19 Ιουλίου 2019 – Þingvellir National Park, Reykjavik camping
- 20 Ιουλίου 2019 – Reykjavik, Αναχώρηση
- Οικονομικός απολογισμός ταξιδιού & Επίλογος
17 Ιουλίου 2019 (part 2) – Eyjafjallajokull Visitor Center, Seljalandsfoss, Hekla, Landmannalaugar camping
Eyjafjallajokull Visitor Center
Ένα από τα σημεία που δεν ήθελα με τίποτα να παραλείψω στο νότο της χώρας είναι το κέντρο επισκεπτών και πληροφοριών για το ηφαίστειο Eyjafjallajokull, η τελευταία έκρηξη του οποίου έγινε το 2010. Βγήκαμε πάλι στον κεντρικό με κατεύθυνση δυτικά. Το κέντρο βρίσκονταν στους πρόποδες του ηφαιστείου.
Το κέντρο παρείχε πληροφορίες για την δραστηριότητα, τα χαρακτηριστικά και τις επιπτώσεις του ηφαιστείου μετά την τελευταία έκρηξη το 2010.
Σε ένα ειδικά διαμορφωμένο χώρο του κέντρου προβάλλονταν ένα βίντεο με την τελευταία έκρηξη του ηφαιστείου, το οποίο παρακολουθούσαν μαθητές κάποιου σχολείου. Οι λιλιπούτειοι επισκέπτες, λοιπόν, επιδίδονταν σε καταιγισμό ερωτήσεων προς έναν κύριο, που μάλλον ήταν είτε υπεύθυνος του κέντρου, είτε δάσκαλος τους, και ο οποίος απαντούσε ακούραστα με το χαμόγελο στα χείλη! Κρίμα που δεν ξέρω ισλανδικά γιατί θα μάθαινα πολλά
Σε κάποια μέρη του κόσμου τα παιδιά μαθαίνουν να ζουν σε αρμονία με το περιβάλλον που μεγαλώνουν και σε κάποια κλείνουν σχολεία στο βωμό της αστικοποίησης….
Seljalandsfoss
Είχε έρθει η ώρα να δώσω την δεύτερη και σκληρότερη μάχη, στο πόλεμο της φωτογραφίας…Κινούμενοι στον κεντρικό στρίψαμε στον 249 για τον καταρράκτη Seljalandsfoss. Αφήσαμε το αυτοκίνητο στο πάρκινγκ, που είναι επι πληρωμής και ξεχυθήκαμε στη μάχη!
Πρόκειται για τον καταρράκτη που σχηματίζεται από τον ποταμό Seljalandsá και έχει ύψος 65μ. Στο σημείο πτώσης δημιουργείται μία όμορφη λίμνη που ονομάζεται Fossker. Το εντυπωσιακό σε αυτό τον καταρράκτη είναι ότι μπορείς να περπατήσεις πίσω από αυτόν και να βγεις από την άλλη πλευρά του. Λάβετε υπ’ οψιν σας ότι αν δεν είστε κατάλληλα ντυμένοι θα γίνεται "λούτσα" μέχρι το κόκκαλο!
Ήταν αδύνατον να βγάλεις φωτογραφία χωρίς κανέναν άσχετο μέσα σε αυτές. Όχι ότι δεν έχω φωτογραφίες με άλλους μέσα από όλο το ταξίδι μας, αλλά το να προσπαθείς να βγάλεις ΜΙΑ φώτο, να σε βλέπει ο άλλος και να μην το σέβεται, ε με ενοχλεί! Τελικά κατάφερα να βγάλω κάποιες με ζουμάρισμα ή από μακριά…Η προσπάθεια για να το καταφέρω αυτό ήταν αρκετά κουραστική και τα παράτησα γρήγορα, γιατί δεν άξιζε το κόπο…
Όταν μπήκαμε πίσω από τον καταρράκτη έκρυψα τη κάμερα και βγάλαμε τα κινητά που είναι αδιάβροχα για να μην έχουμε παράπλευρες απώλειες. Το μπουγέλο με το καταρράκτη ήταν καταιγιστικό και γίναμε παπάκια! Ευτυχώς υπήρξε αρκετός κόσμος που δεν έμπαινε πίσω από τη κουρτίνα του καταρράκτη, αλλά και πάλι είχαμε τα "ζαβά" που έβγαζαν 539682 φωτογραφίες ανα δύο βήματα….
Gljufrabui
Στα 500μ. από τον Seljalandsfoss υπάρχει ο καταρράκτης Gljúfrabúi, που σχηματίζεται από τον ποταμό Gljúfurá, η πηγή του οποίου βρίσκεται βόρεια στο φαράγγι Tröllagil (φαράγγι των τρόλ). Ο Gljúfrabúi έχει ύψος 40μ. και βρίσκεται στο ακατοίκητο αγρόκτημα Hamragarðar. Το ενδιαφέρον στον καταρράκτη αυτόν είναι ότι πέφτει σε μία βαθιά χαράδρα, η οποία είναι μπλοκαρισμένη από έναν τεράστιο βράχο, με το όνομα Franskanef, και υπάρχει μόνο μία σχισμή που επιτρέπει την είσοδο σε μία σπηλιά, με το όνομα Ömpuhellir, για όποιον γουστάρει να γίνει πραγματικά μούσκεμα!!! Μέσα στη σπηλιά υπάρχει ένας βράχος, στον οποίο μπορείς να ανέβεις και ανεβαίνει ο περισσότερος κόσμος που μπαίνει μέσα (μαζί και εγώ), για να βγάλει φωτογραφία.
Εγώ ξεκίνησα με τα πόδια και ο αδερφός μου πήγε να πάρει το αυτοκίνητο για να μην κάνουμε πισωγυρίσματα. Κατά την διαδρομή το μάτι έπεσε στη πλαγιά του βουνού και είδα κάτι προβατάκια τα βόσκουν σε απόκρημνα σημεία…Αγαπάμε ζωηρά προβατάκια!!!
Έφτασα στη είσοδο της σπηλιάς και περιμένω…περιμένω, αλλά ο bro άφαντος. Εκείνη τη στιγμή βγαίνουν τρία άτομα από μέσα και βρίσκω ευκαιρία να μπω, με την ελπίδα ότι θα είμαι μόνη μου. Αμ δε…
Μέσα στη σπηλιά υπήρχε ένας κύριος με τον γιό του. Περίμενα ήσυχα στην είσοδο για να βγάλουν τις φωτογραφίες τους και να έρθει και ο συνταξιδιώτης μου που ήταν ακόμα άφαντος. Καθώς περίμενα γενικώς και ειδικώς με βλέπει ο κύριος που είμαι μόνη μου και μου προτείνει να ανέβω στο βράχο για να με βγάλει φώτο. Γιατί όχι; Στη συνέχεια συστηθήκαμε, γελάσαμε συζητώντας για το γεγονός ότι γίνεσαι τελείως μούσκεμα εκεί μέσα, και άντε εγώ φορούσα από πάνω ως κάτω αδιάβροχα ρούχα, αυτός και ο γιός του όμως ήταν με απλό μπουφάν (!). Τον ευχαρίστησα εν τέλει για την ευγενική προθυμία του και έφυγαν. Ο αδερφός μου εξακολουθούσε να είναι άφαντος…τι διάολο, είχε ανοίξει κανένα ρήγμα και τον είχε καταπιεί;…Βγαίνω έξω και τον βλέπω να περιμένει...εμένα! Δεν είχε καταλάβει ότι είμαι μέσα και νόμιζε ότι δεν έχω φτάσει ακόμα
Εκείνη την ώρα μπήκαν στη σπηλιά τέσσερα άτομα, του εξήγησα πως είναι μέσα, δεν ήθελε να μπει και φύγαμε. Τον καταρράκτη αυτόν τον είδα μόνο εγώ…και ήταν ωραίος!
Hekla Center & Hekla
Συνεχίσαμε στον κεντρικό, κάνοντας μόνο μία μικρή στάση στο Hvolsvollur για ψώνια στο supermarket και συνεχίσαμε μέχρι που συναντήσαμε τον 26, όπου στρίψαμε και κινηθήκαμε βόρειο-ανατολικά. Επόμενη στάση το Hekla Center
Πρόκειται για ένα κέντρο που παρέχει πληροφορίες για το ηφαίστειο Hekla, γνωστό και ως "Βασίλισσα" των ηφαιστείων της Ισλανδίας! Το κέντρο άνοιξε το 2007 και είναι ένα από τα βασικά σημεία επίσκεψης για όποιον ενδιαφέρεται για το Hekla.
Το Hekla είναι ένα από τα πιο ενεργά ηφαίστεια της Ισλανδίας. Έχει πέντε κρατήρες και ο μεγαλύτερος έχει βάθος περίπου 90 μ. Η ασυνήθιστη μορφή του Χέκλα απαντάται σε πολύ λίγα ηφαίστεια σε όλο τον κόσμο. Aποτελεί τμήμα μιας μεγάλης ηφαιστειακής οροσειράς, της οποίας το μήκος είναι 5,5 χλμ. Το κύριο ρήγμα ανοίγει σε όλο το μήκος του κατά τη διάρκεια μεγάλων εκρήξεων και η λάβα που παράγεται είναι αλκαλική. Είναι το μόνο ισλανδικό ηφαίστειο που παράγει αλκαλικές λάβες. Η τέφρα του είναι πλούσια σε φθόριο, που είναι δηλητηριώδες για τον άνθρωπο και τα ζώα. Και το χειρότερο απ’ όλα είναι ότι εκρήγνυται χωρίς προειδοποίηση….Σύμφωνα με την λαογραφία χαρακτηρίζεται ως η πύλη της κολάσεως!
Στο κέντρο υπάρχει μία έκθεση πολυμέσων για το ηφαίστειο Hekla και την ιστορία του, καθώς και την αλληλεπίδρασή του με τους ανθρώπους της γύρω περιοχής εδώ και έντεκα αιώνες.
Το κέντρο ήταν πολύ ενδιαφέρον και μας άρεσε πολύ. Φεύγοντας από εκεί ευχόμασταν να καταφέρουμε να δούμε και το ηφαίστειο "αυτοπροσώπως"! Η βασίλισσα συνήθως είναι σκεπασμένη με σύννεφα και δεν μπορείς να δεις τη κορυφή της. Συνεχίσαμε στον 26, έχοντας στραμμένο το βλέμμα μας στο ηφαίστειο. Η πρώτη εικόνα που αντικρίσαμε ήταν η αναμενόμενη…
Καθ’ όλη τη διαδρομή είχαμε το ηφαίστειο στα δεξιά μας και το παρατηρούσαμε. Κάποια στιγμή μας έκανε την χάρη να εμφανιστεί!!! Κούκλα η βασίλισσα
Landmannalaugar campsite
Αφού μας έφυγε το μεράκι για τη Hekla βάλαμε μπρος για τα χρωματιστά βουνά…δηλαδη τον Εθνικό Δρυμό Fjallabak και πιο συγκεκριμένα το Landmannalaugar ή αλλιώς οι "πισίνες των ανθρώπων"! Πρόκειται για μια μεγάλη περιοχή με εκπληκτική και μοναδική ομορφιά στην καρδιά των νότιων Χάιλαντς της Ισλανδίας. Είναι ένα φυσικό καταφύγιο με εγκαταστάσεις κάμπινγκ και θα ήταν ο τόπος διανυκτέρευσης μας για σήμερα. Συνεχίσαμε στον 26, ο οποίος από ένα σημείο και έπειτα έγινε F26 αλλά ήταν αρκετά καλός. Συναντήσαμε ένα υδροηλεκτρικό φράγμα και μετά από λίγο στρίψαμε δεξιά στον F208. Αυτός ο δρόμος μας έφαγε τ’ αυτιά…Σαν πρώτη εικόνα φαινόταν καλός αλλά τα ερπυστριοφόρα και τα οχήματα με τρακτερωτά ελαστικά που περνάνε δημιουργούν πολλά και μικρά αυλάκια στο δρόμο με αποτέλεσμα να έχει πολύ κούνημα…αυτό το κούνημα σε εμάς σήμαινε πολύ χτύπημα πιατικών και πολύ ηχορύπανση την οποία σιχαίνομαι!!! Όταν φτάσαμε στα όρια του πάρκου σταματήσαμε και για να διαβάσουμε την πινακίδα αλλά και για να συμμαζέψω κανένα πιατικό για να ησυχάσουν τα αυτιά μου….
Από εκεί και μετά η διαδρομή μας έγινε χρωματιστή!!! Είναι μια πραγματικά σπάνια περιοχή, τόσο γεωλογικά όσο και αισθητικά. Οι αποχρώσεις του κόκκινου, του ροζ, του πράσινου, του μπλε και του χρυσού κίτρινου χρώματος δημιουργούσαν μια αιθέρια εικόνα βάλσαμο για τα μάτια μας!...Κοιτούσαμε γύρω μας σαν μαγεμένοι, γιατί γενικώς έχουμε και μία ιδιαίτερη αγάπη στα χρωματιστά τοπία και οι δύο, και σταματούσαμε συχνά για φωτογραφίες!
Συναντήσαμε τη λίμνη Frostastaðavatn, γύρω από την οποία τα τοπία γίνονταν ακόμα καλύτερα!
Στην παρακάτω πινακίδα γράφει οδηγίες για το τι οχήματα πρέπει να κινούνται στους F δρόμους. Η ταμπέλα αυτή είναι αναρτημένη από τις εταιρείες ενοικιάσεως οχημάτων!
*Please note that only 4X4 jeeps, not 2wd of 4wd passenger cars, are allowed to drive in the highland (roads marks as F-roads on public maps)
Κατά την διαδρομή συναντήσαμε μονοπάτια για πεζοπορία, κάτι που ήθελα να κάνουμε από εχθές, αλλά τελικά δεν καταφέραμε να φτάσουμε στο Landmannalaugar από νότια…Επίσης το Landmannalaugar σηματοδοτεί το βόρειο άκρο του Laugavegur , ένα από τα πιο δημοφιλή μονοπάτια πεζοπορίας της Ισλανδίας. Αυτή η διαδρομή συνδέει το Landmannalaugar και το Þórsmörk (άλλος ευσεβής πόθος…), την "κοιλάδα του Θόρ", που καταλήγει στον καταρράκτη Skógafoss! Κάτι που θέλει μέρες και οργάνωση για να το κάνεις, αλλά είναι κάτι που θα έκανα αν είχα χρόνο και χρήμα…
Η ώρα ήταν 23:40 όταν φτάσαμε στο πάρκινγκ του Landmannalaugar και παρκάραμε. Για να περάσουμε απέναντι στο κάμπινγκ υπήρχε ποτάμι που έπρεπε να διασχίσεις, ενώ με τα πόδια περνούσες από μία μικρή γεφυρούλα…Αποφασίσαμε να κοιμηθούμε εκεί και να μην περάσουμε το ποτάμι, γιατί δεν βρίσκαμε το λόγο να το κάνουμε. Απλά δεν θα χρησιμοποιούσαμε το όχημα μας σαν όχημα κάμπινγκ (μαγείρεμα, ρίψη λυμάτων κτλ) σε εκείνο το σημείο.
Το Landmannalaugar βρίσκεται δίπλα σε μια εκτεταμένη έκταση αποξηραμένου μάγματος που σχηματίστηκε αρχικά από την έκρηξη του 1477. Επίσης, ιστορικά, ήταν γνωστό για τα φυσικά γεωθερμικά λουτρά του, εξου και το όνομά του "People's Pools". Για αιώνες, λειτούργησε ως καταφύγιο και ανάπαυλα για κουρασμένους ταξιδιώτες. Και εμείς κουρασμένοι ταξιδιώτες ήμασταν και εκείνη τη στιγμή λαχταρούσαμε ένα τέτοιο μπάνιο!!! Βάλαμε μαγιό, πήραμε πετσέτα και ορμίξαμε στη κυριολεξία….Ήταν το καλύτερο φυσικό θερμό λουτρό που έκανα στην Ισλανδία ever!
Από ένα σημείο έρεε καυτό νερό (το πλησίασα κάποια στιγμή και "ζεστάθηκα" λίγο παραπάνω...) και από ένα άλλο σημείο έρεε παγωμένο νερό (ναι και με αυτό έκανα πείραμα…). Αυτά τα δύο έκαναν την πισίνα που φαίνεται στη φώτο να έχει μία πολύ ωραία θερμοκρασία και έχοντας τη θέα της λάβας πάνω από το κεφάλι μου, έμεινα τουλάχιστον μία ώρα εκεί μέσα, ώσπου μούλιασα τελείως, πριν πάω για ύπνο!
Τι άλλο να ζητήσω από την Ισλανδία…....zzzzzzzzzz
Η σημερινή διαδρομή φαίνεται παρακάτω
Eyjafjallajokull Visitor Center
Ένα από τα σημεία που δεν ήθελα με τίποτα να παραλείψω στο νότο της χώρας είναι το κέντρο επισκεπτών και πληροφοριών για το ηφαίστειο Eyjafjallajokull, η τελευταία έκρηξη του οποίου έγινε το 2010. Βγήκαμε πάλι στον κεντρικό με κατεύθυνση δυτικά. Το κέντρο βρίσκονταν στους πρόποδες του ηφαιστείου.

Το κέντρο παρείχε πληροφορίες για την δραστηριότητα, τα χαρακτηριστικά και τις επιπτώσεις του ηφαιστείου μετά την τελευταία έκρηξη το 2010.


Σε ένα ειδικά διαμορφωμένο χώρο του κέντρου προβάλλονταν ένα βίντεο με την τελευταία έκρηξη του ηφαιστείου, το οποίο παρακολουθούσαν μαθητές κάποιου σχολείου. Οι λιλιπούτειοι επισκέπτες, λοιπόν, επιδίδονταν σε καταιγισμό ερωτήσεων προς έναν κύριο, που μάλλον ήταν είτε υπεύθυνος του κέντρου, είτε δάσκαλος τους, και ο οποίος απαντούσε ακούραστα με το χαμόγελο στα χείλη! Κρίμα που δεν ξέρω ισλανδικά γιατί θα μάθαινα πολλά

Seljalandsfoss
Είχε έρθει η ώρα να δώσω την δεύτερη και σκληρότερη μάχη, στο πόλεμο της φωτογραφίας…Κινούμενοι στον κεντρικό στρίψαμε στον 249 για τον καταρράκτη Seljalandsfoss. Αφήσαμε το αυτοκίνητο στο πάρκινγκ, που είναι επι πληρωμής και ξεχυθήκαμε στη μάχη!

Πρόκειται για τον καταρράκτη που σχηματίζεται από τον ποταμό Seljalandsá και έχει ύψος 65μ. Στο σημείο πτώσης δημιουργείται μία όμορφη λίμνη που ονομάζεται Fossker. Το εντυπωσιακό σε αυτό τον καταρράκτη είναι ότι μπορείς να περπατήσεις πίσω από αυτόν και να βγεις από την άλλη πλευρά του. Λάβετε υπ’ οψιν σας ότι αν δεν είστε κατάλληλα ντυμένοι θα γίνεται "λούτσα" μέχρι το κόκκαλο!

Ήταν αδύνατον να βγάλεις φωτογραφία χωρίς κανέναν άσχετο μέσα σε αυτές. Όχι ότι δεν έχω φωτογραφίες με άλλους μέσα από όλο το ταξίδι μας, αλλά το να προσπαθείς να βγάλεις ΜΙΑ φώτο, να σε βλέπει ο άλλος και να μην το σέβεται, ε με ενοχλεί! Τελικά κατάφερα να βγάλω κάποιες με ζουμάρισμα ή από μακριά…Η προσπάθεια για να το καταφέρω αυτό ήταν αρκετά κουραστική και τα παράτησα γρήγορα, γιατί δεν άξιζε το κόπο…

Όταν μπήκαμε πίσω από τον καταρράκτη έκρυψα τη κάμερα και βγάλαμε τα κινητά που είναι αδιάβροχα για να μην έχουμε παράπλευρες απώλειες. Το μπουγέλο με το καταρράκτη ήταν καταιγιστικό και γίναμε παπάκια! Ευτυχώς υπήρξε αρκετός κόσμος που δεν έμπαινε πίσω από τη κουρτίνα του καταρράκτη, αλλά και πάλι είχαμε τα "ζαβά" που έβγαζαν 539682 φωτογραφίες ανα δύο βήματα….


Gljufrabui
Στα 500μ. από τον Seljalandsfoss υπάρχει ο καταρράκτης Gljúfrabúi, που σχηματίζεται από τον ποταμό Gljúfurá, η πηγή του οποίου βρίσκεται βόρεια στο φαράγγι Tröllagil (φαράγγι των τρόλ). Ο Gljúfrabúi έχει ύψος 40μ. και βρίσκεται στο ακατοίκητο αγρόκτημα Hamragarðar. Το ενδιαφέρον στον καταρράκτη αυτόν είναι ότι πέφτει σε μία βαθιά χαράδρα, η οποία είναι μπλοκαρισμένη από έναν τεράστιο βράχο, με το όνομα Franskanef, και υπάρχει μόνο μία σχισμή που επιτρέπει την είσοδο σε μία σπηλιά, με το όνομα Ömpuhellir, για όποιον γουστάρει να γίνει πραγματικά μούσκεμα!!! Μέσα στη σπηλιά υπάρχει ένας βράχος, στον οποίο μπορείς να ανέβεις και ανεβαίνει ο περισσότερος κόσμος που μπαίνει μέσα (μαζί και εγώ), για να βγάλει φωτογραφία.
Εγώ ξεκίνησα με τα πόδια και ο αδερφός μου πήγε να πάρει το αυτοκίνητο για να μην κάνουμε πισωγυρίσματα. Κατά την διαδρομή το μάτι έπεσε στη πλαγιά του βουνού και είδα κάτι προβατάκια τα βόσκουν σε απόκρημνα σημεία…Αγαπάμε ζωηρά προβατάκια!!!


Έφτασα στη είσοδο της σπηλιάς και περιμένω…περιμένω, αλλά ο bro άφαντος. Εκείνη τη στιγμή βγαίνουν τρία άτομα από μέσα και βρίσκω ευκαιρία να μπω, με την ελπίδα ότι θα είμαι μόνη μου. Αμ δε…

Μέσα στη σπηλιά υπήρχε ένας κύριος με τον γιό του. Περίμενα ήσυχα στην είσοδο για να βγάλουν τις φωτογραφίες τους και να έρθει και ο συνταξιδιώτης μου που ήταν ακόμα άφαντος. Καθώς περίμενα γενικώς και ειδικώς με βλέπει ο κύριος που είμαι μόνη μου και μου προτείνει να ανέβω στο βράχο για να με βγάλει φώτο. Γιατί όχι; Στη συνέχεια συστηθήκαμε, γελάσαμε συζητώντας για το γεγονός ότι γίνεσαι τελείως μούσκεμα εκεί μέσα, και άντε εγώ φορούσα από πάνω ως κάτω αδιάβροχα ρούχα, αυτός και ο γιός του όμως ήταν με απλό μπουφάν (!). Τον ευχαρίστησα εν τέλει για την ευγενική προθυμία του και έφυγαν. Ο αδερφός μου εξακολουθούσε να είναι άφαντος…τι διάολο, είχε ανοίξει κανένα ρήγμα και τον είχε καταπιεί;…Βγαίνω έξω και τον βλέπω να περιμένει...εμένα! Δεν είχε καταλάβει ότι είμαι μέσα και νόμιζε ότι δεν έχω φτάσει ακόμα


Hekla Center & Hekla
Συνεχίσαμε στον κεντρικό, κάνοντας μόνο μία μικρή στάση στο Hvolsvollur για ψώνια στο supermarket και συνεχίσαμε μέχρι που συναντήσαμε τον 26, όπου στρίψαμε και κινηθήκαμε βόρειο-ανατολικά. Επόμενη στάση το Hekla Center

Πρόκειται για ένα κέντρο που παρέχει πληροφορίες για το ηφαίστειο Hekla, γνωστό και ως "Βασίλισσα" των ηφαιστείων της Ισλανδίας! Το κέντρο άνοιξε το 2007 και είναι ένα από τα βασικά σημεία επίσκεψης για όποιον ενδιαφέρεται για το Hekla.

Το Hekla είναι ένα από τα πιο ενεργά ηφαίστεια της Ισλανδίας. Έχει πέντε κρατήρες και ο μεγαλύτερος έχει βάθος περίπου 90 μ. Η ασυνήθιστη μορφή του Χέκλα απαντάται σε πολύ λίγα ηφαίστεια σε όλο τον κόσμο. Aποτελεί τμήμα μιας μεγάλης ηφαιστειακής οροσειράς, της οποίας το μήκος είναι 5,5 χλμ. Το κύριο ρήγμα ανοίγει σε όλο το μήκος του κατά τη διάρκεια μεγάλων εκρήξεων και η λάβα που παράγεται είναι αλκαλική. Είναι το μόνο ισλανδικό ηφαίστειο που παράγει αλκαλικές λάβες. Η τέφρα του είναι πλούσια σε φθόριο, που είναι δηλητηριώδες για τον άνθρωπο και τα ζώα. Και το χειρότερο απ’ όλα είναι ότι εκρήγνυται χωρίς προειδοποίηση….Σύμφωνα με την λαογραφία χαρακτηρίζεται ως η πύλη της κολάσεως!

Στο κέντρο υπάρχει μία έκθεση πολυμέσων για το ηφαίστειο Hekla και την ιστορία του, καθώς και την αλληλεπίδρασή του με τους ανθρώπους της γύρω περιοχής εδώ και έντεκα αιώνες.



Το κέντρο ήταν πολύ ενδιαφέρον και μας άρεσε πολύ. Φεύγοντας από εκεί ευχόμασταν να καταφέρουμε να δούμε και το ηφαίστειο "αυτοπροσώπως"! Η βασίλισσα συνήθως είναι σκεπασμένη με σύννεφα και δεν μπορείς να δεις τη κορυφή της. Συνεχίσαμε στον 26, έχοντας στραμμένο το βλέμμα μας στο ηφαίστειο. Η πρώτη εικόνα που αντικρίσαμε ήταν η αναμενόμενη…

Καθ’ όλη τη διαδρομή είχαμε το ηφαίστειο στα δεξιά μας και το παρατηρούσαμε. Κάποια στιγμή μας έκανε την χάρη να εμφανιστεί!!! Κούκλα η βασίλισσα


Landmannalaugar campsite
Αφού μας έφυγε το μεράκι για τη Hekla βάλαμε μπρος για τα χρωματιστά βουνά…δηλαδη τον Εθνικό Δρυμό Fjallabak και πιο συγκεκριμένα το Landmannalaugar ή αλλιώς οι "πισίνες των ανθρώπων"! Πρόκειται για μια μεγάλη περιοχή με εκπληκτική και μοναδική ομορφιά στην καρδιά των νότιων Χάιλαντς της Ισλανδίας. Είναι ένα φυσικό καταφύγιο με εγκαταστάσεις κάμπινγκ και θα ήταν ο τόπος διανυκτέρευσης μας για σήμερα. Συνεχίσαμε στον 26, ο οποίος από ένα σημείο και έπειτα έγινε F26 αλλά ήταν αρκετά καλός. Συναντήσαμε ένα υδροηλεκτρικό φράγμα και μετά από λίγο στρίψαμε δεξιά στον F208. Αυτός ο δρόμος μας έφαγε τ’ αυτιά…Σαν πρώτη εικόνα φαινόταν καλός αλλά τα ερπυστριοφόρα και τα οχήματα με τρακτερωτά ελαστικά που περνάνε δημιουργούν πολλά και μικρά αυλάκια στο δρόμο με αποτέλεσμα να έχει πολύ κούνημα…αυτό το κούνημα σε εμάς σήμαινε πολύ χτύπημα πιατικών και πολύ ηχορύπανση την οποία σιχαίνομαι!!! Όταν φτάσαμε στα όρια του πάρκου σταματήσαμε και για να διαβάσουμε την πινακίδα αλλά και για να συμμαζέψω κανένα πιατικό για να ησυχάσουν τα αυτιά μου….




Από εκεί και μετά η διαδρομή μας έγινε χρωματιστή!!! Είναι μια πραγματικά σπάνια περιοχή, τόσο γεωλογικά όσο και αισθητικά. Οι αποχρώσεις του κόκκινου, του ροζ, του πράσινου, του μπλε και του χρυσού κίτρινου χρώματος δημιουργούσαν μια αιθέρια εικόνα βάλσαμο για τα μάτια μας!...Κοιτούσαμε γύρω μας σαν μαγεμένοι, γιατί γενικώς έχουμε και μία ιδιαίτερη αγάπη στα χρωματιστά τοπία και οι δύο, και σταματούσαμε συχνά για φωτογραφίες!




Συναντήσαμε τη λίμνη Frostastaðavatn, γύρω από την οποία τα τοπία γίνονταν ακόμα καλύτερα!






Στην παρακάτω πινακίδα γράφει οδηγίες για το τι οχήματα πρέπει να κινούνται στους F δρόμους. Η ταμπέλα αυτή είναι αναρτημένη από τις εταιρείες ενοικιάσεως οχημάτων!
*Please note that only 4X4 jeeps, not 2wd of 4wd passenger cars, are allowed to drive in the highland (roads marks as F-roads on public maps)

Κατά την διαδρομή συναντήσαμε μονοπάτια για πεζοπορία, κάτι που ήθελα να κάνουμε από εχθές, αλλά τελικά δεν καταφέραμε να φτάσουμε στο Landmannalaugar από νότια…Επίσης το Landmannalaugar σηματοδοτεί το βόρειο άκρο του Laugavegur , ένα από τα πιο δημοφιλή μονοπάτια πεζοπορίας της Ισλανδίας. Αυτή η διαδρομή συνδέει το Landmannalaugar και το Þórsmörk (άλλος ευσεβής πόθος…), την "κοιλάδα του Θόρ", που καταλήγει στον καταρράκτη Skógafoss! Κάτι που θέλει μέρες και οργάνωση για να το κάνεις, αλλά είναι κάτι που θα έκανα αν είχα χρόνο και χρήμα…


Η ώρα ήταν 23:40 όταν φτάσαμε στο πάρκινγκ του Landmannalaugar και παρκάραμε. Για να περάσουμε απέναντι στο κάμπινγκ υπήρχε ποτάμι που έπρεπε να διασχίσεις, ενώ με τα πόδια περνούσες από μία μικρή γεφυρούλα…Αποφασίσαμε να κοιμηθούμε εκεί και να μην περάσουμε το ποτάμι, γιατί δεν βρίσκαμε το λόγο να το κάνουμε. Απλά δεν θα χρησιμοποιούσαμε το όχημα μας σαν όχημα κάμπινγκ (μαγείρεμα, ρίψη λυμάτων κτλ) σε εκείνο το σημείο.


Το Landmannalaugar βρίσκεται δίπλα σε μια εκτεταμένη έκταση αποξηραμένου μάγματος που σχηματίστηκε αρχικά από την έκρηξη του 1477. Επίσης, ιστορικά, ήταν γνωστό για τα φυσικά γεωθερμικά λουτρά του, εξου και το όνομά του "People's Pools". Για αιώνες, λειτούργησε ως καταφύγιο και ανάπαυλα για κουρασμένους ταξιδιώτες. Και εμείς κουρασμένοι ταξιδιώτες ήμασταν και εκείνη τη στιγμή λαχταρούσαμε ένα τέτοιο μπάνιο!!! Βάλαμε μαγιό, πήραμε πετσέτα και ορμίξαμε στη κυριολεξία….Ήταν το καλύτερο φυσικό θερμό λουτρό που έκανα στην Ισλανδία ever!


Από ένα σημείο έρεε καυτό νερό (το πλησίασα κάποια στιγμή και "ζεστάθηκα" λίγο παραπάνω...) και από ένα άλλο σημείο έρεε παγωμένο νερό (ναι και με αυτό έκανα πείραμα…). Αυτά τα δύο έκαναν την πισίνα που φαίνεται στη φώτο να έχει μία πολύ ωραία θερμοκρασία και έχοντας τη θέα της λάβας πάνω από το κεφάλι μου, έμεινα τουλάχιστον μία ώρα εκεί μέσα, ώσπου μούλιασα τελείως, πριν πάω για ύπνο!

Τι άλλο να ζητήσω από την Ισλανδία…....zzzzzzzzzz
Η σημερινή διαδρομή φαίνεται παρακάτω

Last edited: