Sassenach77
Member
- Μηνύματα
- 8.096
- Likes
- 24.234
- Επόμενο Ταξίδι
- Ελλάδα
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γη του Πυρός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 07 Ιουλίου 2019 – Άφιξη, Hvalfjordur, Glymur, Reykholt, Hraunfossar, Borgarnes, Snorrastadabuid camping
- 08 Ιουλίου 2019 (part 1) – Snaefellsnes Peninsula
- 08 Ιουλίου 2019 (part 2) – Snaefellsnes Peninsula, Budardalur camping
- 09 Ιουλίου 2019 (part 1) – Westfjords
- 09 Ιουλίου 2019 (part 2) – Westfjords, þingeyri camping
- 10 Ιουλίου 2019 (part 1) – Westfjords
- 10 Ιουλίου 2019 (part 2) – Westfjords, Saeberg camping
- 11 Ιουλίου 2019 (part 1) – Vatnsnes peninsula, Glaumbær Farm & Museum
- 11 Ιουλίου 2019 (part 2) – Trollaskagi peninsula, Aldeyarfoss, Godafoss camping
- 12 Ιουλίου 2019 (part 1) – Husavik, Ásbyrgi Canyon, Dettifoss
- 12 Ιουλίου 2019 (part 2) – Myvatn Natural Baths, Krafla Lava Fields, Namafjall, Grjotagja Cave, Hverfjall Crater, Dimmuborgir, Skutustadagigar, Godafoss camping
- 13 Ιουλίου 2019 (part 1) – Godafoss, Hverir, The dream of Askja, Modhrudalur
- 13 Ιουλίου 2019 (part 2) – Egilsstadir, Lagarfljot Lake, Hengifoss, Snaefell, Hengifoss Guesthouse camping
- 14 Ιουλίου 2019 (part 1) – Eastfjords
- 14 Ιουλίου 2019 (part 2) – Eastfjords, Vestrahorn Mountain, Hofn camping
- 15 Ιουλίου 2019 (part 1) – Hoffellsjokull, Heinaberg Area, Thórbergur Center, Jokulsarlon Lake, Diamond Βeach, Fjallsarlon Lake
- 15 Ιουλίου 2019 (part 2) – Hof, Skaftafell National Park, Skeidararsandur, Klaustur camping
- 16 Ιουλίου 2019 (part 1) – Kirkjubaejarklaustur, Lakagigar
- 16 Ιουλίου 2019 (part 2) – Lakagigar, Fjadrargljufur, Eldgjá, Vik camping
- 17 Ιουλίου 2019 (part 1) – Vik, Reynisfjara, Dyrholaey, Solheimajokull, Skogar Museum & Skogafoss
- 17 Ιουλίου 2019 (part 2) – Eyjafjallajokull Visitor Center, Seljalandsfoss, Hekla, Landmannalaugar camping
- 18 Ιουλίου 2019 (part 1) – Landmannalaugar, Haifoss, Gjain, Stong
- 18 Ιουλίου 2019 (part 2) – Hjalparfoss, Gullfoss, Langjokull Glacier, Great Geyser, Faxi falls, Reykholti camping
- 19 Ιουλίου 2019 (part 1) – Kerid Crater, Þingvellir National Park
- 19 Ιουλίου 2019 – Þingvellir National Park, Reykjavik camping
- 20 Ιουλίου 2019 – Reykjavik, Αναχώρηση
- Οικονομικός απολογισμός ταξιδιού & Επίλογος
08 Ιουλίου 2019 (part 2) – Snaefellsnes Peninsula, Budardalur camping
Saxhóll Crater
Στην συνέχεια κινηθήκαμε βόρεια με στόχο τον κρατήρα Saxhóll. Είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς και προσβάσιμους κρατήρες στη χερσόνησο Snæfellsnes.
Ο κρατήρας έχει ύψος περίπου 100μ. και έχει τοποθετηθεί μία μεταλλική σκάλα για να κάνει την ανάβαση εύκολη για τους επισκέπτες.
Όταν ανεβήκαμε στη κορυφή του κρατήρα διαπιστώσαμε ότι η θέα από εκεί πάνω είναι απίστευτη! Μέχρι εκεί που έφτανε το μάτι μας βλέπαμε απέραντα λιβάδια λάβας, κρατήρες και πέρα στο βάθος τον Ατλαντικό Ωκεανό! Εκείνη τη στιγμή είχα τις πρώτες σκέψεις περι δημιουργίας του πλανήτη μας και κάναμε κουβέντα με τον αδερφό μου για το πόσο πρωτόγνωρο είναι το όλο σκηνικό γύρω μας! Αν και αυτό που βλέπαμε δεν ήταν τίποτα μπροστά σε αυτά που θα βλέπαμε μετέπειτα στο ταξίδι…….
Στον κρατήρα υπήρχε και κάτι σαν πυξίδα που εκείνη τη στιγμή δεν μπορούσα να καταλάβω τι ακριβώς προσδιορίζει…είχε τα σημεία του ορίζοντα πάνω και πολλά ονόματα στα ισλανδικά αλλά αδυνατούσα να καταλάβω τι ήθελε να πει ο "ποιητής"…αργότερα στην Ελλάδα, όταν συμμάζευα τις φωτογραφίες μας το κοίταξα λιγάκι και διαπίστωσα ότι είναι ένα είδος πυξίδας που δείχνει τους κρατήρες (μάλλον) της χερσονήσου. Κάποια ονόματα που αναγράφονται επάνω είναι ονόματα κρατήρων της χερσονήσου, καθώς ουκ ολίγους διαθέτει η χερσόνησος….
Öndverðarnes lighthouse
Φεύγοντας από τον κρατήρα πήραμε τον κεντρικό δρόμο και μετά από λίγο βγήκαμε από αυτόν για να συνεχίσουμε σε έναν δευτερεύον. Ο επόμενος μας στόχος ήταν το ακρωτήρι Öndverðarnes που είναι το δυτικότερο σημείο της χερσονήσου Snæfellsnes. Ο δρόμος ήταν αρκετά στενός, ώστε να χωράει μόνο ένα όχημα. Στα αριστερά μας είχαμε τη θάλασσα και τη πρώτη ανοιχτόχρωμη παραλία με ηφαιστειογενή πετρώματα. Αμέσως μου ήρθε στο μυαλό η παραλία στο Durness, στα βόρεια Highlands της Σκωτίας. Τότε είχα υποσχεθεί στον εαυτό μου ότι θα ανέβαινα ένα ακόμα σκαλοπάτι προς τον βορρά με κατεύθυνση την Ισλανδία! Και να 'μαι τώρα εδώ, να δίνω μία νέα υπόσχεση στον εαυτό μου για ένα ακόμα σκαλοπάτι προς τα πάνω....
Το πρώτο που παρατηρήσαμε ήταν ένας μικρός πορτοκαλής φάρος. Το όνομα του Öndverðarnesviti, ο οποίος χτίστηκε το 1973. Κάποτε εδώ η περιοχή φιλοξενούσε εγκαταστάσεις αποθήκευσης αλιείας και καλύβες ψαράδων. Εδώ, επίσης, υπήρχε ένα αγρόκτημα και ένα παρεκκλήσι.
Δεξιά από το φάρο υπήρχε μια πινακίδα και ένα ξύλινο μονοπάτι που οδηγούσε σε αυτό για το οποίο είχαμε έρθει…το όνομα αυτού Falki. Πρόκειται για τη μοναδική παροχή νερού που υπήρχε τότε στο ακρωτήρι ðndverðarnes, ένα πηγάδι. Σύμφωνα με τον μύθο, υπήρχαν τρείς τρύπες στο πηγάδι, μία με γλυκό νερό, μια άλλη με ιερό νερό και μία τρίτη με μπύρα. Η τελευταία ήταν η αφορμή να κάνω όλο αυτό το δρόμο μέχρι εδώ
Όταν μπήκα μέσα είδα μόνο μία τρύπα που είχε νερό και αυτό που μου έκανε πιο πολύ εντύπωση ήταν ότι καθώς έμπαινα αισθανόμουν ένα κύμα ζέστης. Όταν έφτασα μέσα είχε αρκετή ζέστη! Δίπλα από την είσοδο του πηγαδιού υπήρχε μία κίτρινη πινακίδα με το γράμμα R και αυτό σημαίνει ότι το πηγάδι προστατεύεται.
Σημείωση: Όταν οι δρόμοι είναι στενοί, ώστε να χωράει μόνο ένα όχημα, υπάρχουν διάφορα "ανοίγματα" που σηματοδοτούνται με μία μπλε πινακίδα με το γράμμα Μ. Εκεί μπαίνει ένα εκ των δύο οχημάτων για να διεξάγεται ομαλά η κυκλοφορία. Τα "ανοίγματα" αυτά, με τη σχετική σήμανση, υπάρχουν και μέσα σε τούνελ με μία λωρίδα κυκλοφορίας.
Hellissandur
Φτάνοντας στο Hellissandur βρήκαμε ένα βενζινάδικο και σταματήσαμε για να γεμίσουμε το ντεπόζιτο που τροφοδοτούσε το νεροχύτη του βαν μας. Όση ώρα ήμασταν εκεί πήρε το μάτι μου κάτι πολύ ενδιαφέρον….
….ήταν το ομορφότερο γκράφιτι που έχω δει έως σήμερα! Πήγα μπροστά στο κτίριο, πάνω στο οποίο ήταν ζωγραφισμένο και το κοιτούσα μαγνητισμένη…εκπληκτικό.-
Αφού πήρα το βλέμμα μου από πάνω του, πρόσεξα ότι όλο το χωριό ήταν γεμάτο γκράφιτι! Έπρεπε να συνεχίσουμε όμως, οπότε δεν είχα το χρόνο να φέρω βόλτα όλο το χωριό για φωτογραφίες...
Rif
Είναι ένα γνωστό ψαροχώρι της περιοχής, το οποίο απλά προσπεράσαμε γιατί δεν υπήρχε κάτι να δούμε ή να κάνουμε, τουλάχιστον, εκείνη την ώρα (17:00)
Olafsvik
Το Olasvik είναι ένας από τους μεγαλύτερους οικισμούς στην χερσόνησο. Αποτελεί ορμητήριο για διάφορες δραστηριότητες στην περιοχή όπως η παρατήρηση φαλαινών, καθώς και για διαμονή και ανεφοδιασμό. Εμείς απλά μπήκαμε στο χωριό και κάναμε βόλτα στην αρχή με το αυτοκίνητο και μετά για ένα 10λεπτο με τα πόδια. Φύγαμε όμως γιατί η ώρα περνούσε και είχαμε να δούμε και να κάνουμε κι άλλα…
Kirkjufell
Συνεχίσαμε το δρόμο μας προς ανατολικά. Κατά την διαδρομή απολαμβάναμε τα τοπία γύρω μας με τους καταρράκτες να ρέουν στις πλαγιές των βουνών, με τις χιονισμένες κορυφές τους, την παραλιακή διαδρομή και διάσπαρτες φάρμες εδώ και εκεί σαν πονηρές πινελιές, για να δώσουν χρώμα στον καμβά της φύσης!….
Και εκεί που χαζεύουμε δεξιά και αριστερά, κάποια στιγμή φτάνουμε στο Grundarfjordur... Παρκάρουμε και ανοίγω το χάρτη. Βλέπω ότι η πόλη που είμαστε είναι μετά το σημείο ενδιαφέροντος….
Kαι άντε ο αδερφός μου δεν το είχε δει ούτε σε φωτογραφία, εγώ; Τι διάολο, ολόκληρο βουνό και δεν το είδα;;;…Πάμε ξανά πίσω! Δεν είχα προσέξει ούτε το καταρράκτη Kirkjufellsfoss, που βρίσκεται απέναντι από το βουνό…
Το Kirkjufell, που το όνομα του σημαίνει "Εκκλησία του βουνού", είναι ένα από τα πιο πολυφωτογραφημένα βουνά της Ισλανδίας, λόγω του δραματικού σχηματισμού του και της τέλειας παράκτιας τοποθεσίας του. Εμένα πάντως μου μοιάζει περισσότερο με καπέλο μάγισσας!
Ο καταρράκτης δεν με συγκίνησε ιδιαίτερα…αλλά το βουνό είναι πανέμορφο!!!
Grundarfjordur
Σταματήσαμε ξανά στο Grundarfjordur γιατί θέλαμε να "ανεφοδιαστούμε" με ότι μας έλλειπε από τρόφιμα. Ήταν το μοναδικό θέμα που δεν είχαμε φροντίσει από τη στιγμή που πατήσαμε το πόδι μας στη χώρα…
Όταν βγήκαμε από το supermarket έκλεψα λίγα λεπτά για να βγάλω το Kirkjufell από μία άλλη οπτική γωνία που δεν είχα προσέξει την πρώτη φορά που φτάσαμε εδώ…
Berserkjahraun
Συνεχίσαμε ξανά ανατολικά. Για το επόμενο σημείο ενδιαφέροντος δεν είχα δει ούτε εγώ κάποια φωτογραφία. Από το διάβασμα που έκανα όμως ήξερα ότι πρόκειται για ένα λιβάδι λάβας 4000 ετών και για τους κρατήρες που την "ξέρασαν"! Οπότε σήκωσα κεραίες, ειδικά μετά τη "παράβλεψη" του Kirkjufell…
Κάποια στιγμή το τοπίο άρχισε να αλλάζει και να δείχνει περισσότερο εξωγήινο!...αρχίσαμε τα επιφωνήματα τύπου ααααααα ή ωωωωωω και φυσικά μέχρι να διασχίσουμε το πεδίο λάβας με τους κρατήρες κάναμε αρκετές στάσεις για φωτογραφίες…
Stykkisholmur
Επόμενη στάση στη γνωστή πόλη Stykkisholmur. Πρόκειται για ένα μικρό οικισμό των 1000 περίπου κατοίκων. Το φυσικό του λιμάνι εξυπηρετεί εμπορικά τη περιοχή και αποτελεί πορθμείο. Από εδώ φεύγουν καράβια για το Flatey Island και για τα Δυτικά Φιόρδ.
Ο οικισμός αναπτύχθηκε κυρίως με την έναρξη του Δανικού Εμπορικού Μονοπωλίου στην Ισλανδία, ξεκινώντας από το 1602 και έως τα τέλη του 18ου αι. Μολονότι οι πολιτικές αυτού του μονοπωλίου εξαθλίωσαν πολλούς Ισλανδούς, βοήθησε στην ανάπτυξη πόλεων κατά μήκος της χερσονήσου όπως το Stykkisholmur. Παρά την αποικιακή κυριαρχία των Δανών η πόλη είχε πάντα καλούς δεσμούς με τους πρώην ηγεμόνες της. Κάθε χρόνο, από το 1994, και κάθε τρίτο Σαββατοκύριακο του Αυγούστου, στην πόλη πραγματοποιείται η "Ημέρα της Δανίας", στην οποία γιορτάζονται οι συνεχείς σχέσεις μεταξύ τους. Το Stykkisholmur είναι επίσης η αδελφή πόλη του Kolding, στη Δανία.
Εδώ συναντήσαμε μια μικρή κινητικότητα και από τουρίστες και από ντόπιους. Η πόλη αποτελεί βάση για διάφορες δραστηριότητες τριγύρω, όπως πεζοπορίες στο Helgafell. Επίσης είναι πολιτιστικός κόμβος. Φιλοξενεί το Μουσείο "Norwegian House", το Μουσείο Ηφαιστείων τον παλαιότερο μετεωρολογικό σταθμό της χώρας, που χρονολογείται από το 1845 και το παλαιότερο διώροφο κτίριο στην Ισλανδία, από το 1828. Φυσικά εκείνη την ώρα όλα αυτά ήταν κλειστά…
Κάναμε μία μικρή βόλτα στη πόλη και καταλήξαμε στο λιμάνι, που θεωρώ ότι είναι το πιο φωτογενές σημείο της μικρής αυτής πόλης!
Εκεί πετύχαμε ένα μαγαζάκι με fish & chips, το οποίο εννοείται πως ήταν κλειστό εκείνη την ώρα, αλλά ο bro έμεινε με την όρεξη, την οποία φρόντιζε να μου υπενθυμίζει συνέχεια, μέχρι τελικά να βρούμε αργότερα σε άλλη πόλη για να φάει το ισλανδικό ψαράκι "που του είχε μυρίσει" και να σταματήσει η γκρίνια!...
Budardalur camping
Τελευταία στάση για σήμερα θα ήταν το σημείο διαμονής μας. Βγαίνοντας από το Stykkisholmur πήραμε τον 54. Σταματήσαμε σε ένα σημείο του δρόμου για να αποφασίσουμε που θα μείνουμε. Στην αρχή λέγαμε να μείνουμε όσο το δυνατόν πιο κοντά στην είσοδο των δυτικών φιόρδ, καθώς την επόμενη μέρα θα πηγαίναμε εκεί. Τελικά αποφασίσαμε να μείνουμε στο κάμπινγκ του οικισμού Budardalur. Επειδή δεν ήταν τόσο αργά, θέλαμε να αράξουμε λίγο, αλλά και να μαγειρέψω για την επόμενη μέρα, γιατί γνώριζα ότι θα είχαμε πολύ χιλιόμετρο να διανύσουμε. Ένα μεγάλο μέρος του 54 είναι χωματόδρομος, αλλά σε καλή κατάσταση. Κατά την διαδρομή συναντήσαμε φάρμες στη μέση του πουθενά και προβατάκια, έτσι για να κλείσουμε βουκολικά τα ενδιαφέροντα μας για την σημερινή μέρα! Αγαπάμε προβατάκια
Η σημερινή διαδρομή μας φαίνεται παρακάτω:
Αφού, λοιπόν, είχα κυνηγήσει και τα προβατάκια μου για σήμερα, είπα να παρατήσω τη κάμερα και να απολαύσω το βραδινό μου χαζεύοντας τα ισλανδικά τοπία μέχρι να φτάσουμε στο κάμπινγκ.
Το Skyr είναι ισλανδικό προϊόν. Πρόκειται για λευκό, πολύ μαλακό τυρί, σχεδόν σαν γιαούρτι, που γίνεται από αποβουτυρωμένο αγελαδινό ή πρόβειο γάλα και πυτιά. Είναι ιστορικό τυρί, από την εποχή των Βίκινγκς (900μ.Χ). Το βρίσκει κανείς και σε γεύσεις (φρούτα, βανίλια κτλ). Μοιάζει με γιαούρτι και για γιαούρτι το είχαμε αγοράσει. Όταν το έφαγα κατάλαβα ότι είναι αρκετά βαρύ για γιαούρτι και αρκετά ελαφρύ για τυρί, καθώς μου έφερε καούρες στο στομάχι....στον αδερφό μου του άρεσε! Εννοείται ότι τα υπόλοιπα τα έφαγε αυτός και ευτυχώς είχαμε πάρει και κανονικά γιαούρτια γιατί εγώ δεν ξανα έφαγα skyr…
Φτάνοντας στο Budardalur σταματήσαμε αρχικά για να βάλουμε καύσιμα. Εκείνη την ώρα δεν ήταν ανοιχτό το πρατήριο για να αγοράσουμε κάρτα καυσίμων, οπότε αναγκαστικά βάλαμε καύσιμα με τη χρήση της πιστωτικής που σου δεσμεύει ποσό στη κάρτα. Είχαμε ξεχάσει να σταματήσουμε σε ένα πρατήριο και να πάρουμε κάρτες καυσίμων, οπότε την επόμενη μέρα το φροντίσαμε με τη πρώτη ευκαιρία.
Στο κάμπινγκ παρκάραμε και ο αδερφός μου πήγε στο κεντρικό κτίριο για να πληρώσει, ώστε την επόμενη μέρα να φύγουμε κατευθείαν. Εγώ έκανα κάμπριο το camper μας και ξεκίνησα μαγείρεμα υπό τη συνοδεία της πιο χάλια μπύρας της χώρας…
Όταν τελείωσα και το πακετάρισμα του φαγητού, συμμαζέψαμε "τη κουζίνα" και στρώσαμε το κρεβάτι μας. Μπορεί η μέρα να ήταν γεμάτη, εγώ όμως είχα τρελή όρεξη! Μόλις ο bro έβαλε τη μάσκα ύπνου, στο μέτωπο αρχικά σαν Μαρία Αντουανέτα, ξεκίνησα το δούλεμα! Του το χρωστούσα από το προηγούμενο βράδυ…...zzzzzzzz
Saxhóll Crater
Στην συνέχεια κινηθήκαμε βόρεια με στόχο τον κρατήρα Saxhóll. Είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς και προσβάσιμους κρατήρες στη χερσόνησο Snæfellsnes.

Ο κρατήρας έχει ύψος περίπου 100μ. και έχει τοποθετηθεί μία μεταλλική σκάλα για να κάνει την ανάβαση εύκολη για τους επισκέπτες.


Όταν ανεβήκαμε στη κορυφή του κρατήρα διαπιστώσαμε ότι η θέα από εκεί πάνω είναι απίστευτη! Μέχρι εκεί που έφτανε το μάτι μας βλέπαμε απέραντα λιβάδια λάβας, κρατήρες και πέρα στο βάθος τον Ατλαντικό Ωκεανό! Εκείνη τη στιγμή είχα τις πρώτες σκέψεις περι δημιουργίας του πλανήτη μας και κάναμε κουβέντα με τον αδερφό μου για το πόσο πρωτόγνωρο είναι το όλο σκηνικό γύρω μας! Αν και αυτό που βλέπαμε δεν ήταν τίποτα μπροστά σε αυτά που θα βλέπαμε μετέπειτα στο ταξίδι…….



Στον κρατήρα υπήρχε και κάτι σαν πυξίδα που εκείνη τη στιγμή δεν μπορούσα να καταλάβω τι ακριβώς προσδιορίζει…είχε τα σημεία του ορίζοντα πάνω και πολλά ονόματα στα ισλανδικά αλλά αδυνατούσα να καταλάβω τι ήθελε να πει ο "ποιητής"…αργότερα στην Ελλάδα, όταν συμμάζευα τις φωτογραφίες μας το κοίταξα λιγάκι και διαπίστωσα ότι είναι ένα είδος πυξίδας που δείχνει τους κρατήρες (μάλλον) της χερσονήσου. Κάποια ονόματα που αναγράφονται επάνω είναι ονόματα κρατήρων της χερσονήσου, καθώς ουκ ολίγους διαθέτει η χερσόνησος….

Öndverðarnes lighthouse
Φεύγοντας από τον κρατήρα πήραμε τον κεντρικό δρόμο και μετά από λίγο βγήκαμε από αυτόν για να συνεχίσουμε σε έναν δευτερεύον. Ο επόμενος μας στόχος ήταν το ακρωτήρι Öndverðarnes που είναι το δυτικότερο σημείο της χερσονήσου Snæfellsnes. Ο δρόμος ήταν αρκετά στενός, ώστε να χωράει μόνο ένα όχημα. Στα αριστερά μας είχαμε τη θάλασσα και τη πρώτη ανοιχτόχρωμη παραλία με ηφαιστειογενή πετρώματα. Αμέσως μου ήρθε στο μυαλό η παραλία στο Durness, στα βόρεια Highlands της Σκωτίας. Τότε είχα υποσχεθεί στον εαυτό μου ότι θα ανέβαινα ένα ακόμα σκαλοπάτι προς τον βορρά με κατεύθυνση την Ισλανδία! Και να 'μαι τώρα εδώ, να δίνω μία νέα υπόσχεση στον εαυτό μου για ένα ακόμα σκαλοπάτι προς τα πάνω....

Το πρώτο που παρατηρήσαμε ήταν ένας μικρός πορτοκαλής φάρος. Το όνομα του Öndverðarnesviti, ο οποίος χτίστηκε το 1973. Κάποτε εδώ η περιοχή φιλοξενούσε εγκαταστάσεις αποθήκευσης αλιείας και καλύβες ψαράδων. Εδώ, επίσης, υπήρχε ένα αγρόκτημα και ένα παρεκκλήσι.




Δεξιά από το φάρο υπήρχε μια πινακίδα και ένα ξύλινο μονοπάτι που οδηγούσε σε αυτό για το οποίο είχαμε έρθει…το όνομα αυτού Falki. Πρόκειται για τη μοναδική παροχή νερού που υπήρχε τότε στο ακρωτήρι ðndverðarnes, ένα πηγάδι. Σύμφωνα με τον μύθο, υπήρχαν τρείς τρύπες στο πηγάδι, μία με γλυκό νερό, μια άλλη με ιερό νερό και μία τρίτη με μπύρα. Η τελευταία ήταν η αφορμή να κάνω όλο αυτό το δρόμο μέχρι εδώ



Όταν μπήκα μέσα είδα μόνο μία τρύπα που είχε νερό και αυτό που μου έκανε πιο πολύ εντύπωση ήταν ότι καθώς έμπαινα αισθανόμουν ένα κύμα ζέστης. Όταν έφτασα μέσα είχε αρκετή ζέστη! Δίπλα από την είσοδο του πηγαδιού υπήρχε μία κίτρινη πινακίδα με το γράμμα R και αυτό σημαίνει ότι το πηγάδι προστατεύεται.

Σημείωση: Όταν οι δρόμοι είναι στενοί, ώστε να χωράει μόνο ένα όχημα, υπάρχουν διάφορα "ανοίγματα" που σηματοδοτούνται με μία μπλε πινακίδα με το γράμμα Μ. Εκεί μπαίνει ένα εκ των δύο οχημάτων για να διεξάγεται ομαλά η κυκλοφορία. Τα "ανοίγματα" αυτά, με τη σχετική σήμανση, υπάρχουν και μέσα σε τούνελ με μία λωρίδα κυκλοφορίας.

Hellissandur
Φτάνοντας στο Hellissandur βρήκαμε ένα βενζινάδικο και σταματήσαμε για να γεμίσουμε το ντεπόζιτο που τροφοδοτούσε το νεροχύτη του βαν μας. Όση ώρα ήμασταν εκεί πήρε το μάτι μου κάτι πολύ ενδιαφέρον….

….ήταν το ομορφότερο γκράφιτι που έχω δει έως σήμερα! Πήγα μπροστά στο κτίριο, πάνω στο οποίο ήταν ζωγραφισμένο και το κοιτούσα μαγνητισμένη…εκπληκτικό.-
Αφού πήρα το βλέμμα μου από πάνω του, πρόσεξα ότι όλο το χωριό ήταν γεμάτο γκράφιτι! Έπρεπε να συνεχίσουμε όμως, οπότε δεν είχα το χρόνο να φέρω βόλτα όλο το χωριό για φωτογραφίες...
Rif
Είναι ένα γνωστό ψαροχώρι της περιοχής, το οποίο απλά προσπεράσαμε γιατί δεν υπήρχε κάτι να δούμε ή να κάνουμε, τουλάχιστον, εκείνη την ώρα (17:00)

Olafsvik
Το Olasvik είναι ένας από τους μεγαλύτερους οικισμούς στην χερσόνησο. Αποτελεί ορμητήριο για διάφορες δραστηριότητες στην περιοχή όπως η παρατήρηση φαλαινών, καθώς και για διαμονή και ανεφοδιασμό. Εμείς απλά μπήκαμε στο χωριό και κάναμε βόλτα στην αρχή με το αυτοκίνητο και μετά για ένα 10λεπτο με τα πόδια. Φύγαμε όμως γιατί η ώρα περνούσε και είχαμε να δούμε και να κάνουμε κι άλλα…




Kirkjufell
Συνεχίσαμε το δρόμο μας προς ανατολικά. Κατά την διαδρομή απολαμβάναμε τα τοπία γύρω μας με τους καταρράκτες να ρέουν στις πλαγιές των βουνών, με τις χιονισμένες κορυφές τους, την παραλιακή διαδρομή και διάσπαρτες φάρμες εδώ και εκεί σαν πονηρές πινελιές, για να δώσουν χρώμα στον καμβά της φύσης!….




Και εκεί που χαζεύουμε δεξιά και αριστερά, κάποια στιγμή φτάνουμε στο Grundarfjordur... Παρκάρουμε και ανοίγω το χάρτη. Βλέπω ότι η πόλη που είμαστε είναι μετά το σημείο ενδιαφέροντος….

Το Kirkjufell, που το όνομα του σημαίνει "Εκκλησία του βουνού", είναι ένα από τα πιο πολυφωτογραφημένα βουνά της Ισλανδίας, λόγω του δραματικού σχηματισμού του και της τέλειας παράκτιας τοποθεσίας του. Εμένα πάντως μου μοιάζει περισσότερο με καπέλο μάγισσας!

Ο καταρράκτης δεν με συγκίνησε ιδιαίτερα…αλλά το βουνό είναι πανέμορφο!!!
Grundarfjordur
Σταματήσαμε ξανά στο Grundarfjordur γιατί θέλαμε να "ανεφοδιαστούμε" με ότι μας έλλειπε από τρόφιμα. Ήταν το μοναδικό θέμα που δεν είχαμε φροντίσει από τη στιγμή που πατήσαμε το πόδι μας στη χώρα…

Όταν βγήκαμε από το supermarket έκλεψα λίγα λεπτά για να βγάλω το Kirkjufell από μία άλλη οπτική γωνία που δεν είχα προσέξει την πρώτη φορά που φτάσαμε εδώ…

Berserkjahraun
Συνεχίσαμε ξανά ανατολικά. Για το επόμενο σημείο ενδιαφέροντος δεν είχα δει ούτε εγώ κάποια φωτογραφία. Από το διάβασμα που έκανα όμως ήξερα ότι πρόκειται για ένα λιβάδι λάβας 4000 ετών και για τους κρατήρες που την "ξέρασαν"! Οπότε σήκωσα κεραίες, ειδικά μετά τη "παράβλεψη" του Kirkjufell…


Κάποια στιγμή το τοπίο άρχισε να αλλάζει και να δείχνει περισσότερο εξωγήινο!...αρχίσαμε τα επιφωνήματα τύπου ααααααα ή ωωωωωω και φυσικά μέχρι να διασχίσουμε το πεδίο λάβας με τους κρατήρες κάναμε αρκετές στάσεις για φωτογραφίες…




Stykkisholmur
Επόμενη στάση στη γνωστή πόλη Stykkisholmur. Πρόκειται για ένα μικρό οικισμό των 1000 περίπου κατοίκων. Το φυσικό του λιμάνι εξυπηρετεί εμπορικά τη περιοχή και αποτελεί πορθμείο. Από εδώ φεύγουν καράβια για το Flatey Island και για τα Δυτικά Φιόρδ.

Ο οικισμός αναπτύχθηκε κυρίως με την έναρξη του Δανικού Εμπορικού Μονοπωλίου στην Ισλανδία, ξεκινώντας από το 1602 και έως τα τέλη του 18ου αι. Μολονότι οι πολιτικές αυτού του μονοπωλίου εξαθλίωσαν πολλούς Ισλανδούς, βοήθησε στην ανάπτυξη πόλεων κατά μήκος της χερσονήσου όπως το Stykkisholmur. Παρά την αποικιακή κυριαρχία των Δανών η πόλη είχε πάντα καλούς δεσμούς με τους πρώην ηγεμόνες της. Κάθε χρόνο, από το 1994, και κάθε τρίτο Σαββατοκύριακο του Αυγούστου, στην πόλη πραγματοποιείται η "Ημέρα της Δανίας", στην οποία γιορτάζονται οι συνεχείς σχέσεις μεταξύ τους. Το Stykkisholmur είναι επίσης η αδελφή πόλη του Kolding, στη Δανία.

Εδώ συναντήσαμε μια μικρή κινητικότητα και από τουρίστες και από ντόπιους. Η πόλη αποτελεί βάση για διάφορες δραστηριότητες τριγύρω, όπως πεζοπορίες στο Helgafell. Επίσης είναι πολιτιστικός κόμβος. Φιλοξενεί το Μουσείο "Norwegian House", το Μουσείο Ηφαιστείων τον παλαιότερο μετεωρολογικό σταθμό της χώρας, που χρονολογείται από το 1845 και το παλαιότερο διώροφο κτίριο στην Ισλανδία, από το 1828. Φυσικά εκείνη την ώρα όλα αυτά ήταν κλειστά…


Κάναμε μία μικρή βόλτα στη πόλη και καταλήξαμε στο λιμάνι, που θεωρώ ότι είναι το πιο φωτογενές σημείο της μικρής αυτής πόλης!

Εκεί πετύχαμε ένα μαγαζάκι με fish & chips, το οποίο εννοείται πως ήταν κλειστό εκείνη την ώρα, αλλά ο bro έμεινε με την όρεξη, την οποία φρόντιζε να μου υπενθυμίζει συνέχεια, μέχρι τελικά να βρούμε αργότερα σε άλλη πόλη για να φάει το ισλανδικό ψαράκι "που του είχε μυρίσει" και να σταματήσει η γκρίνια!...
Budardalur camping
Τελευταία στάση για σήμερα θα ήταν το σημείο διαμονής μας. Βγαίνοντας από το Stykkisholmur πήραμε τον 54. Σταματήσαμε σε ένα σημείο του δρόμου για να αποφασίσουμε που θα μείνουμε. Στην αρχή λέγαμε να μείνουμε όσο το δυνατόν πιο κοντά στην είσοδο των δυτικών φιόρδ, καθώς την επόμενη μέρα θα πηγαίναμε εκεί. Τελικά αποφασίσαμε να μείνουμε στο κάμπινγκ του οικισμού Budardalur. Επειδή δεν ήταν τόσο αργά, θέλαμε να αράξουμε λίγο, αλλά και να μαγειρέψω για την επόμενη μέρα, γιατί γνώριζα ότι θα είχαμε πολύ χιλιόμετρο να διανύσουμε. Ένα μεγάλο μέρος του 54 είναι χωματόδρομος, αλλά σε καλή κατάσταση. Κατά την διαδρομή συναντήσαμε φάρμες στη μέση του πουθενά και προβατάκια, έτσι για να κλείσουμε βουκολικά τα ενδιαφέροντα μας για την σημερινή μέρα! Αγαπάμε προβατάκια




Η σημερινή διαδρομή μας φαίνεται παρακάτω:

Αφού, λοιπόν, είχα κυνηγήσει και τα προβατάκια μου για σήμερα, είπα να παρατήσω τη κάμερα και να απολαύσω το βραδινό μου χαζεύοντας τα ισλανδικά τοπία μέχρι να φτάσουμε στο κάμπινγκ.

Το Skyr είναι ισλανδικό προϊόν. Πρόκειται για λευκό, πολύ μαλακό τυρί, σχεδόν σαν γιαούρτι, που γίνεται από αποβουτυρωμένο αγελαδινό ή πρόβειο γάλα και πυτιά. Είναι ιστορικό τυρί, από την εποχή των Βίκινγκς (900μ.Χ). Το βρίσκει κανείς και σε γεύσεις (φρούτα, βανίλια κτλ). Μοιάζει με γιαούρτι και για γιαούρτι το είχαμε αγοράσει. Όταν το έφαγα κατάλαβα ότι είναι αρκετά βαρύ για γιαούρτι και αρκετά ελαφρύ για τυρί, καθώς μου έφερε καούρες στο στομάχι....στον αδερφό μου του άρεσε! Εννοείται ότι τα υπόλοιπα τα έφαγε αυτός και ευτυχώς είχαμε πάρει και κανονικά γιαούρτια γιατί εγώ δεν ξανα έφαγα skyr…
Φτάνοντας στο Budardalur σταματήσαμε αρχικά για να βάλουμε καύσιμα. Εκείνη την ώρα δεν ήταν ανοιχτό το πρατήριο για να αγοράσουμε κάρτα καυσίμων, οπότε αναγκαστικά βάλαμε καύσιμα με τη χρήση της πιστωτικής που σου δεσμεύει ποσό στη κάρτα. Είχαμε ξεχάσει να σταματήσουμε σε ένα πρατήριο και να πάρουμε κάρτες καυσίμων, οπότε την επόμενη μέρα το φροντίσαμε με τη πρώτη ευκαιρία.
Στο κάμπινγκ παρκάραμε και ο αδερφός μου πήγε στο κεντρικό κτίριο για να πληρώσει, ώστε την επόμενη μέρα να φύγουμε κατευθείαν. Εγώ έκανα κάμπριο το camper μας και ξεκίνησα μαγείρεμα υπό τη συνοδεία της πιο χάλια μπύρας της χώρας…

Όταν τελείωσα και το πακετάρισμα του φαγητού, συμμαζέψαμε "τη κουζίνα" και στρώσαμε το κρεβάτι μας. Μπορεί η μέρα να ήταν γεμάτη, εγώ όμως είχα τρελή όρεξη! Μόλις ο bro έβαλε τη μάσκα ύπνου, στο μέτωπο αρχικά σαν Μαρία Αντουανέτα, ξεκίνησα το δούλεμα! Του το χρωστούσα από το προηγούμενο βράδυ…...zzzzzzzz
Last edited: