Sassenach77
Member
- Μηνύματα
- 8.096
- Likes
- 24.234
- Επόμενο Ταξίδι
- Ελλάδα
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γη του Πυρός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 07 Ιουλίου 2019 – Άφιξη, Hvalfjordur, Glymur, Reykholt, Hraunfossar, Borgarnes, Snorrastadabuid camping
- 08 Ιουλίου 2019 (part 1) – Snaefellsnes Peninsula
- 08 Ιουλίου 2019 (part 2) – Snaefellsnes Peninsula, Budardalur camping
- 09 Ιουλίου 2019 (part 1) – Westfjords
- 09 Ιουλίου 2019 (part 2) – Westfjords, þingeyri camping
- 10 Ιουλίου 2019 (part 1) – Westfjords
- 10 Ιουλίου 2019 (part 2) – Westfjords, Saeberg camping
- 11 Ιουλίου 2019 (part 1) – Vatnsnes peninsula, Glaumbær Farm & Museum
- 11 Ιουλίου 2019 (part 2) – Trollaskagi peninsula, Aldeyarfoss, Godafoss camping
- 12 Ιουλίου 2019 (part 1) – Husavik, Ásbyrgi Canyon, Dettifoss
- 12 Ιουλίου 2019 (part 2) – Myvatn Natural Baths, Krafla Lava Fields, Namafjall, Grjotagja Cave, Hverfjall Crater, Dimmuborgir, Skutustadagigar, Godafoss camping
- 13 Ιουλίου 2019 (part 1) – Godafoss, Hverir, The dream of Askja, Modhrudalur
- 13 Ιουλίου 2019 (part 2) – Egilsstadir, Lagarfljot Lake, Hengifoss, Snaefell, Hengifoss Guesthouse camping
- 14 Ιουλίου 2019 (part 1) – Eastfjords
- 14 Ιουλίου 2019 (part 2) – Eastfjords, Vestrahorn Mountain, Hofn camping
- 15 Ιουλίου 2019 (part 1) – Hoffellsjokull, Heinaberg Area, Thórbergur Center, Jokulsarlon Lake, Diamond Βeach, Fjallsarlon Lake
- 15 Ιουλίου 2019 (part 2) – Hof, Skaftafell National Park, Skeidararsandur, Klaustur camping
- 16 Ιουλίου 2019 (part 1) – Kirkjubaejarklaustur, Lakagigar
- 16 Ιουλίου 2019 (part 2) – Lakagigar, Fjadrargljufur, Eldgjá, Vik camping
- 17 Ιουλίου 2019 (part 1) – Vik, Reynisfjara, Dyrholaey, Solheimajokull, Skogar Museum & Skogafoss
- 17 Ιουλίου 2019 (part 2) – Eyjafjallajokull Visitor Center, Seljalandsfoss, Hekla, Landmannalaugar camping
- 18 Ιουλίου 2019 (part 1) – Landmannalaugar, Haifoss, Gjain, Stong
- 18 Ιουλίου 2019 (part 2) – Hjalparfoss, Gullfoss, Langjokull Glacier, Great Geyser, Faxi falls, Reykholti camping
- 19 Ιουλίου 2019 (part 1) – Kerid Crater, Þingvellir National Park
- 19 Ιουλίου 2019 – Þingvellir National Park, Reykjavik camping
- 20 Ιουλίου 2019 – Reykjavik, Αναχώρηση
- Οικονομικός απολογισμός ταξιδιού & Επίλογος
19 Ιουλίου 2019 (part 1) – Kerid Crater, Þingvellir National Park
Η σημερινή μέρα ήταν μέρα χαλάρωσης…και εγώ είχα σκοπό να χαλαρώσω πριν καν σηκωθώ από το κρeβάτι μου! Με λίγα λόγια με είχε πλακώσει το πάπλωμα…
Ο αδερφός μου προσπαθούσε να με σηκώσει, αλλά εγώ εκεί, τίποτα! Βασικά ήθελε να με σηκώσει γιατί ήθελε να φάει και αν δεν μαζεύαμε το κρεβάτι δεν μπορούσε να ανοίξει το τραπέζι και τα ντουλάπια στο camper για να φάει σαν άνθρωπος. Με λυπήθηκε στο τέλος, πήρε ένα γιαούρτι από το ψυγείο, που μπορούσε να ανοίξει και πήγε βόλτα. Εγώ γύρισα από την άλλη επιδεικτικά και συνέχισα τον ύπνο μου!
Kerid Crater
Πρώτη στάση για σήμερα ο δημοφιλής κρατήρας Kerið, που βρίσκεται στην περιοχή Grímsnes. Κατευθυνθήκαμε νότια και στο δρόμο συναντήσαμε κίνηση….Στην είσοδο του κρατήρα πληρώσαμε (ο κρατήρας είναι ιδιόκτητος και μαζί με το Vesturhorn mountain είναι τα δύο φυσικά αξιοθέατα της χώρας επι πληρωμή), μας έδωσαν ένα φυλλάδιο και συνεχίσαμε προς το χείλος του κρατήρα.
Ο Κerið είναι περίπου 3000 ετών, που σημαίνει ότι η ηλικία του είναι κατά το ήμισυ μικρότερη από αυτή των περισσότερων ηφαιστειακών κρατήρων της χώρας. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος για τον οποίο οι πλαγιές του Kerið έχουν κόκκινο χρώμα και όχι ηφαιστειακό μαύρο. Τα αποθέματα σιδήρου είναι φρέσκα από γεωλογικής πλευράς. Μέσα στο κρατήρα υπάρχει λίμνη που το βάθος της κυμαίνεται απο 7 έως 14 μέτρα, ανάλογα με την εποχή του χρόνου και το ύψος της βροχόπτωσης. Αυτό το έντονο κόκκινο χρώμα έρχεται σε αντίθεση με το έντονο μπλε της λίμνης του και το πράσινο της βλάστησης που υπάρχει τριγύρω, που τον κάνουν ελκυστικό στα μάτια και σε κάνει να ξεχνάς ότι πρόκειται για αποτέλεσμα ηφαιστειακής δράσης!
Ο κρατήρας έχει βάθος περίπου 55μ., πλάτος 170μ. και η περίμετρος του είναι 270μ. Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι ο Kerið ήταν κάποτε ένα ηφαίστειο σε σχήμα κώνου. Κατά την έκρηξη, πιστεύεται οτι το ηφαίστειο έχασε το προστατευτικό του μάγμα, προκαλώντας τη πτώση των θεμελίων του και έτσι σχηματίστηκε ο κρατήρας που βλέπουμε σήμερα
Υπάρχει μονοπάτι που οδηγεί κάτω στη λίμνη του κρατήρα, και μπορείς να περπατήσεις κατά μήκος της όχθης γύρω γύρω. Εμείς δεν κατεβήκαμε.
Κάναμε βόλτα σε όλη τη περίμετρο του κρατήρα και απολαύσαμε τη θέα τριγύρω και τα μοναδικά χρώματα της φύσης…
Þingvellir National Park
Είχε φτάσει μεσημέρι, αλλά δεν πεινούσαμε ακόμα. Κατευθυνθήκαμε προς τον Εθνικό Πάρκο Þingvellir, όπου και θα τρώγαμε εκεί. Είχαμε σκοπό να το δούμε με την ησυχία μας, κάνοντας βόλτα σε όλα τα γνωστά σημεία του. Πήραμε τον 36 και η πρώτη στάση που κάναμε ήταν στο Ljósafossstöð, σε έναν υδροηλεκτρικό σταθμό του πάρκου. Υπάρχει χώρος υποδοχής και κέντρο πληροφοριών στο σταθμό, αλλά εμείς αρκεστήκαμε μόνο στη βόλτα τριγύρω.
Συνεχίσαμε κατά μήκος της λίμνης…
…ώσπου φτάσαμε στο πάρκινγκ 5, όπου και αφήσαμε το αυτοκίνητο. Από εκεί και πέρα το πήραμε ποδαράτο!
Το Εθνικό Πάρκο Þingvellir ιδρύθηκε το 1930, σηματοδοτώντας την 1000η επέτειο του Althing, δηλαδή του Εθνικού Κοινοβουλίου της Ισλανδίας, το οποίο ιδρύθηκε στο χώρο το 930 μ.Χ. Οι συνεδριάσεις έλαβαν χώρα στην τοποθεσία μέχρι το 1798. Το Þingvellir είναι ένας τόπος ιστορικής, πολιτιστικής και γεωλογικής σημασίας και είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς στην Ισλανδία.
Εμείς ξεκινήσαμε από τη εκκλησία Thingvallakirkja και τα διπλανά κτίρια σε αυτήν. Προς έκπληξη και χαρά μας η εκκλησία ήταν ανοιχτή! Οι εκκλησίες της Ισλανδίας είναι η προσωποποίηση της λιτότητας. Άλλωστε το μεγαλύτερο ποσοστό των Ισλανδών είναι άθεοι.
Πίσω από την εκκλησία υπάρχει ένα μικρό νεκροταφείο με τους τάφους επιφανών πολιτών της χώρας. Αυτό που τραβάει τη προσοχή είναι ο τάφος του Jónas Hallgrímsson , ο οποίος ήταν ποιητής, συγγραφέας και φυσιοδίφης. Ήταν ένας από τους ιδρυτές του ισλανδικού περιοδικού Fjölnir , το οποίο δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στην Κοπεγχάγη το 1835. Το περιοδικό χρησιμοποιήθηκε από τον Jónas και τον συνάδελφό του Fjölnismenn για την προώθηση του ισλανδικού εθνικισμού, με την ελπίδα να δώσει ώθηση στο Ισλανδικό Κίνημα Ανεξαρτησίας . Ο Jónas είναι ένας από τους πιο αγαπημένους ποιητές της χώρας.
Πριν φύγουμε περάσαμε και από τα υπόλοιπα ιστορικά κτίρια του χώρου, αλλά ήταν όλα κλειστά.
Συνεχίσαμε προς το Peningagja. Πρόκειται για ένα ρήγμα, από τα πολλά που υπάρχουν μέσα στο πάρκο. Σε αυτό υπάρχουν νομίσματα, αλλά πλέον απαγορεύεται η ρίψη τους. Γιατί άραγε;…
Το Εθνικό Πάρκο βρίσκεται σε μια ενεργή ηφαιστειακή περιοχή και καλύπτει 24.000 εκτάρια, εκ των οποίων τα 9.270 αποτελούν Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της Unesco.
Το Althing είναι το παλαιότερο κοινοβούλιο στον κόσμο. Συστάθηκε αρχικά ως μία συνέλευση σε κοινό εξωτερικό χώρο στη περιοχή του σημερινού Þingvellir περίπου το 930 μ.Χ. Στην εποχή του Ingólfur Arnarson, είχε συσταθεί συνέλευση στο Kjalarnes. Οι συγγενείς του ήταν ισχυροί και λέγεται ότι η επιρροή τους θα μπορούσε να διαδραματίσει ρόλο στην απόφαση για την τοποθεσία του Alþing. Στην περίοδο της Κοινοπολιτείας, το Þingvellir βρισκόταν σε καλή θέση ως προς τα κύρια κομμάτια γης και τα κύρια κέντρα πληθυσμού, οπότε ήταν εύκολο για τους περισσότερους να παρευρεθούν στη συνέλευση και έτσι καθιερώθηκε εκεί η τοποθεσία του και με τον καιρό αποτέλεσε έναυσμα για μία ανεξάρτητη εθνική ύπαρξη για την Ισλανδία.
Αρχικά στο Althing οι πιο ισχυροί Ηγέτες (goðar) συγκεντρώνονταν για να αποφασίσουν για τη νομοθεσία και να απονείμουν δικαιοσύνη. Έπειτα, όλοι οι ελεύθεροι άνθρωποι μπορούσαν να παραβρεθούν στις συνελεύσεις, που συνήθως ήταν το βασικό κοινωνικό γεγονός της χρονιάς και συγκέντρωναν μεγάλα πλήθη αγροτών με τις οικογένειες τους, όσους προσέφευγαν σ' αυτό για να επιλύσουν τις διαφορές τους, εμπόρους, τεχνίτες, αφηγητές και ταξιδιώτες!
Το σημείο που γίνονταν οι συνελεύσεις ονομάζεται Lögberg ή Law Rock. Το Lögberg ήταν ένα βραχώδες σπήλαιο. Η ακριβής τοποθεσία του είναι άγνωστη, λόγω της συνεχούς μεταβολής της γεωγραφικής τοποθεσίας του ρήγματος στη κοιλάδας του Þingvellir πάνω από 1000 χρόνια. Έχουν εντοπιστεί δύο πιθανές τοποθεσίες. Η μία είναι μια επίπεδη προεξοχή στη κορυφή μιας πλαγιάς του ρήγματος, που ονομάζεται Hallurinn και σήμερα σηματοδοτείται με ένα ιστίο, στο οποίο κυματίζει η ισλανδική σημαία. Η άλλη θεωρείται ότι είναι ένα κοίλωμα στα βράχια του φαραγγιού Almannagjá.
Αυτό που χαρακτηρίζει, επίσης, το πάρκο είναι το μεγάλο ρήγμα, που δημιουργείται απο την απομάκρυνση της τεκτονικής πλακάς της Βόρειας Αμερικής και της Ευρασιατικής τεκτονικής πλάκας. Κάθε χρόνο οι τεκτονικές αυτές πλάκες απομακρύνονται κατά 2 εκατοστά, γεγονός που προκαλεί την συσσώρευση έντασης μεταξύ των πλακών και την εκτόνωση αυτών με την μορφή ενός ισχυρού σεισμού κάθε περίπου 10 χρόνια. Ως αποτέλεσμα αυτών των σεισμών είναι να δημιουργούνται νέες ρωγμές στο Þingvellir.
Πριν κάνουμε τη καθιερωμένη βόλτα μέσα στο ρήγμα, πήγαμε πρώτα στο καταρράκτη Oxararfoss. Ο ποταμός Öxará ρέει προς τους βράχους του φαραγγιού Almannagjá, που σηματοδοτεί το ανατολικό όριο των δύο τεκτονικών πλακών.
Έχει ύψος 13μ. και μέσο πλάτος 6μ. Στη βάση του καταρράκτη υπάρχουν διάσπαρτοι μεγάλοι βράχοι. Στο καταχείμωνο ο καταρράκτης είναι τελείως παγωμένος.
Όταν φτάσαμε είχε λίγο κόσμο και κυρίως νεαρό κόσμο. Εδώ δοκιμάστηκαν τρίτη φορά τα νεύρα μου (και φαρμακερή), γιατί δεν με ενοχλεί ο κόσμος αλλά η αγένεια του!...ενώ όλοι ήμασταν τριγύρω από το καταρράκτη, ήταν δύο άτομα, που είχαν ανέβει στα βράχια και έβγαζαν φωτογραφίες. Μέχρι εδώ καλά. Καθόμαστε σε μία γωνιά και περιμένουμε…και περιμένουμε…περιμένουμε….ώσπου εκνευρίστηκα και τους έκανα νόημα να φύγουν. Αλλιώς θα ήταν ακόμα εκεί!...
Γυρίσαμε πίσω και ξεκινήσαμε τη βόλτα μας στο κύριο ρήγμα. Πρώτη στάση το Drekkingarhylur. Πρόκειται για μία μικρή λίμνη, που αποτελούσε τόπο εκτέλεσης γυναικών. Μέχρι τις αρχές του 18ου αιώνα, οι γυναίκες που κρίνονταν ένοχες για εγκλήματα όπως μοιχεία, αιμομιξία και δολοφονία τιμωρούνταν σε θάνατο με πνιγμό, ο οποίος γίνονταν σε αυτή τη λίμνη.
Συνεχίσαμε τη βόλτα μας στο ρήγμα…
…ώσπου φτάσαμε στο ψηλότερο σημείο του. Εκεί υπάρχει μία εξέδρα, από την οποία μπορείς να βγάλεις υπέροχες πανοραμικές φωτογραφίες.
Από το σημείο αυτό ξεκινούσε ένα μονοπάτι που έβγαζε κάτω στο πάρκινγκ που είχαμε αφήσει το camper μας. Πήραμε το μονοπάτι, που ήταν επενδυμένο με ξύλο, για να κατέβουμε χαμηλά περπατώντας ανάμεσα στη βλάστηση.
Η βόλτα που κάναμε ήταν περίπου αυτή:
Η σημερινή μέρα ήταν μέρα χαλάρωσης…και εγώ είχα σκοπό να χαλαρώσω πριν καν σηκωθώ από το κρeβάτι μου! Με λίγα λόγια με είχε πλακώσει το πάπλωμα…

Ο αδερφός μου προσπαθούσε να με σηκώσει, αλλά εγώ εκεί, τίποτα! Βασικά ήθελε να με σηκώσει γιατί ήθελε να φάει και αν δεν μαζεύαμε το κρεβάτι δεν μπορούσε να ανοίξει το τραπέζι και τα ντουλάπια στο camper για να φάει σαν άνθρωπος. Με λυπήθηκε στο τέλος, πήρε ένα γιαούρτι από το ψυγείο, που μπορούσε να ανοίξει και πήγε βόλτα. Εγώ γύρισα από την άλλη επιδεικτικά και συνέχισα τον ύπνο μου!
Kerid Crater
Πρώτη στάση για σήμερα ο δημοφιλής κρατήρας Kerið, που βρίσκεται στην περιοχή Grímsnes. Κατευθυνθήκαμε νότια και στο δρόμο συναντήσαμε κίνηση….Στην είσοδο του κρατήρα πληρώσαμε (ο κρατήρας είναι ιδιόκτητος και μαζί με το Vesturhorn mountain είναι τα δύο φυσικά αξιοθέατα της χώρας επι πληρωμή), μας έδωσαν ένα φυλλάδιο και συνεχίσαμε προς το χείλος του κρατήρα.


Ο Κerið είναι περίπου 3000 ετών, που σημαίνει ότι η ηλικία του είναι κατά το ήμισυ μικρότερη από αυτή των περισσότερων ηφαιστειακών κρατήρων της χώρας. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος για τον οποίο οι πλαγιές του Kerið έχουν κόκκινο χρώμα και όχι ηφαιστειακό μαύρο. Τα αποθέματα σιδήρου είναι φρέσκα από γεωλογικής πλευράς. Μέσα στο κρατήρα υπάρχει λίμνη που το βάθος της κυμαίνεται απο 7 έως 14 μέτρα, ανάλογα με την εποχή του χρόνου και το ύψος της βροχόπτωσης. Αυτό το έντονο κόκκινο χρώμα έρχεται σε αντίθεση με το έντονο μπλε της λίμνης του και το πράσινο της βλάστησης που υπάρχει τριγύρω, που τον κάνουν ελκυστικό στα μάτια και σε κάνει να ξεχνάς ότι πρόκειται για αποτέλεσμα ηφαιστειακής δράσης!

Ο κρατήρας έχει βάθος περίπου 55μ., πλάτος 170μ. και η περίμετρος του είναι 270μ. Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι ο Kerið ήταν κάποτε ένα ηφαίστειο σε σχήμα κώνου. Κατά την έκρηξη, πιστεύεται οτι το ηφαίστειο έχασε το προστατευτικό του μάγμα, προκαλώντας τη πτώση των θεμελίων του και έτσι σχηματίστηκε ο κρατήρας που βλέπουμε σήμερα

Υπάρχει μονοπάτι που οδηγεί κάτω στη λίμνη του κρατήρα, και μπορείς να περπατήσεις κατά μήκος της όχθης γύρω γύρω. Εμείς δεν κατεβήκαμε.

Κάναμε βόλτα σε όλη τη περίμετρο του κρατήρα και απολαύσαμε τη θέα τριγύρω και τα μοναδικά χρώματα της φύσης…


Þingvellir National Park
Είχε φτάσει μεσημέρι, αλλά δεν πεινούσαμε ακόμα. Κατευθυνθήκαμε προς τον Εθνικό Πάρκο Þingvellir, όπου και θα τρώγαμε εκεί. Είχαμε σκοπό να το δούμε με την ησυχία μας, κάνοντας βόλτα σε όλα τα γνωστά σημεία του. Πήραμε τον 36 και η πρώτη στάση που κάναμε ήταν στο Ljósafossstöð, σε έναν υδροηλεκτρικό σταθμό του πάρκου. Υπάρχει χώρος υποδοχής και κέντρο πληροφοριών στο σταθμό, αλλά εμείς αρκεστήκαμε μόνο στη βόλτα τριγύρω.




Συνεχίσαμε κατά μήκος της λίμνης…


…ώσπου φτάσαμε στο πάρκινγκ 5, όπου και αφήσαμε το αυτοκίνητο. Από εκεί και πέρα το πήραμε ποδαράτο!




Το Εθνικό Πάρκο Þingvellir ιδρύθηκε το 1930, σηματοδοτώντας την 1000η επέτειο του Althing, δηλαδή του Εθνικού Κοινοβουλίου της Ισλανδίας, το οποίο ιδρύθηκε στο χώρο το 930 μ.Χ. Οι συνεδριάσεις έλαβαν χώρα στην τοποθεσία μέχρι το 1798. Το Þingvellir είναι ένας τόπος ιστορικής, πολιτιστικής και γεωλογικής σημασίας και είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς στην Ισλανδία.
Εμείς ξεκινήσαμε από τη εκκλησία Thingvallakirkja και τα διπλανά κτίρια σε αυτήν. Προς έκπληξη και χαρά μας η εκκλησία ήταν ανοιχτή! Οι εκκλησίες της Ισλανδίας είναι η προσωποποίηση της λιτότητας. Άλλωστε το μεγαλύτερο ποσοστό των Ισλανδών είναι άθεοι.



Πίσω από την εκκλησία υπάρχει ένα μικρό νεκροταφείο με τους τάφους επιφανών πολιτών της χώρας. Αυτό που τραβάει τη προσοχή είναι ο τάφος του Jónas Hallgrímsson , ο οποίος ήταν ποιητής, συγγραφέας και φυσιοδίφης. Ήταν ένας από τους ιδρυτές του ισλανδικού περιοδικού Fjölnir , το οποίο δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στην Κοπεγχάγη το 1835. Το περιοδικό χρησιμοποιήθηκε από τον Jónas και τον συνάδελφό του Fjölnismenn για την προώθηση του ισλανδικού εθνικισμού, με την ελπίδα να δώσει ώθηση στο Ισλανδικό Κίνημα Ανεξαρτησίας . Ο Jónas είναι ένας από τους πιο αγαπημένους ποιητές της χώρας.



Πριν φύγουμε περάσαμε και από τα υπόλοιπα ιστορικά κτίρια του χώρου, αλλά ήταν όλα κλειστά.

Συνεχίσαμε προς το Peningagja. Πρόκειται για ένα ρήγμα, από τα πολλά που υπάρχουν μέσα στο πάρκο. Σε αυτό υπάρχουν νομίσματα, αλλά πλέον απαγορεύεται η ρίψη τους. Γιατί άραγε;…



Το Εθνικό Πάρκο βρίσκεται σε μια ενεργή ηφαιστειακή περιοχή και καλύπτει 24.000 εκτάρια, εκ των οποίων τα 9.270 αποτελούν Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της Unesco.
Το Althing είναι το παλαιότερο κοινοβούλιο στον κόσμο. Συστάθηκε αρχικά ως μία συνέλευση σε κοινό εξωτερικό χώρο στη περιοχή του σημερινού Þingvellir περίπου το 930 μ.Χ. Στην εποχή του Ingólfur Arnarson, είχε συσταθεί συνέλευση στο Kjalarnes. Οι συγγενείς του ήταν ισχυροί και λέγεται ότι η επιρροή τους θα μπορούσε να διαδραματίσει ρόλο στην απόφαση για την τοποθεσία του Alþing. Στην περίοδο της Κοινοπολιτείας, το Þingvellir βρισκόταν σε καλή θέση ως προς τα κύρια κομμάτια γης και τα κύρια κέντρα πληθυσμού, οπότε ήταν εύκολο για τους περισσότερους να παρευρεθούν στη συνέλευση και έτσι καθιερώθηκε εκεί η τοποθεσία του και με τον καιρό αποτέλεσε έναυσμα για μία ανεξάρτητη εθνική ύπαρξη για την Ισλανδία.

Αρχικά στο Althing οι πιο ισχυροί Ηγέτες (goðar) συγκεντρώνονταν για να αποφασίσουν για τη νομοθεσία και να απονείμουν δικαιοσύνη. Έπειτα, όλοι οι ελεύθεροι άνθρωποι μπορούσαν να παραβρεθούν στις συνελεύσεις, που συνήθως ήταν το βασικό κοινωνικό γεγονός της χρονιάς και συγκέντρωναν μεγάλα πλήθη αγροτών με τις οικογένειες τους, όσους προσέφευγαν σ' αυτό για να επιλύσουν τις διαφορές τους, εμπόρους, τεχνίτες, αφηγητές και ταξιδιώτες!

Το σημείο που γίνονταν οι συνελεύσεις ονομάζεται Lögberg ή Law Rock. Το Lögberg ήταν ένα βραχώδες σπήλαιο. Η ακριβής τοποθεσία του είναι άγνωστη, λόγω της συνεχούς μεταβολής της γεωγραφικής τοποθεσίας του ρήγματος στη κοιλάδας του Þingvellir πάνω από 1000 χρόνια. Έχουν εντοπιστεί δύο πιθανές τοποθεσίες. Η μία είναι μια επίπεδη προεξοχή στη κορυφή μιας πλαγιάς του ρήγματος, που ονομάζεται Hallurinn και σήμερα σηματοδοτείται με ένα ιστίο, στο οποίο κυματίζει η ισλανδική σημαία. Η άλλη θεωρείται ότι είναι ένα κοίλωμα στα βράχια του φαραγγιού Almannagjá.

Αυτό που χαρακτηρίζει, επίσης, το πάρκο είναι το μεγάλο ρήγμα, που δημιουργείται απο την απομάκρυνση της τεκτονικής πλακάς της Βόρειας Αμερικής και της Ευρασιατικής τεκτονικής πλάκας. Κάθε χρόνο οι τεκτονικές αυτές πλάκες απομακρύνονται κατά 2 εκατοστά, γεγονός που προκαλεί την συσσώρευση έντασης μεταξύ των πλακών και την εκτόνωση αυτών με την μορφή ενός ισχυρού σεισμού κάθε περίπου 10 χρόνια. Ως αποτέλεσμα αυτών των σεισμών είναι να δημιουργούνται νέες ρωγμές στο Þingvellir.

Πριν κάνουμε τη καθιερωμένη βόλτα μέσα στο ρήγμα, πήγαμε πρώτα στο καταρράκτη Oxararfoss. Ο ποταμός Öxará ρέει προς τους βράχους του φαραγγιού Almannagjá, που σηματοδοτεί το ανατολικό όριο των δύο τεκτονικών πλακών.


Έχει ύψος 13μ. και μέσο πλάτος 6μ. Στη βάση του καταρράκτη υπάρχουν διάσπαρτοι μεγάλοι βράχοι. Στο καταχείμωνο ο καταρράκτης είναι τελείως παγωμένος.

Όταν φτάσαμε είχε λίγο κόσμο και κυρίως νεαρό κόσμο. Εδώ δοκιμάστηκαν τρίτη φορά τα νεύρα μου (και φαρμακερή), γιατί δεν με ενοχλεί ο κόσμος αλλά η αγένεια του!...ενώ όλοι ήμασταν τριγύρω από το καταρράκτη, ήταν δύο άτομα, που είχαν ανέβει στα βράχια και έβγαζαν φωτογραφίες. Μέχρι εδώ καλά. Καθόμαστε σε μία γωνιά και περιμένουμε…και περιμένουμε…περιμένουμε….ώσπου εκνευρίστηκα και τους έκανα νόημα να φύγουν. Αλλιώς θα ήταν ακόμα εκεί!...

Γυρίσαμε πίσω και ξεκινήσαμε τη βόλτα μας στο κύριο ρήγμα. Πρώτη στάση το Drekkingarhylur. Πρόκειται για μία μικρή λίμνη, που αποτελούσε τόπο εκτέλεσης γυναικών. Μέχρι τις αρχές του 18ου αιώνα, οι γυναίκες που κρίνονταν ένοχες για εγκλήματα όπως μοιχεία, αιμομιξία και δολοφονία τιμωρούνταν σε θάνατο με πνιγμό, ο οποίος γίνονταν σε αυτή τη λίμνη.

Συνεχίσαμε τη βόλτα μας στο ρήγμα…

…ώσπου φτάσαμε στο ψηλότερο σημείο του. Εκεί υπάρχει μία εξέδρα, από την οποία μπορείς να βγάλεις υπέροχες πανοραμικές φωτογραφίες.



Από το σημείο αυτό ξεκινούσε ένα μονοπάτι που έβγαζε κάτω στο πάρκινγκ που είχαμε αφήσει το camper μας. Πήραμε το μονοπάτι, που ήταν επενδυμένο με ξύλο, για να κατέβουμε χαμηλά περπατώντας ανάμεσα στη βλάστηση.

Η βόλτα που κάναμε ήταν περίπου αυτή:

Last edited: