Sassenach77
Member
- Μηνύματα
- 8.096
- Likes
- 24.234
- Επόμενο Ταξίδι
- Ελλάδα
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γη του Πυρός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 07 Ιουλίου 2019 – Άφιξη, Hvalfjordur, Glymur, Reykholt, Hraunfossar, Borgarnes, Snorrastadabuid camping
- 08 Ιουλίου 2019 (part 1) – Snaefellsnes Peninsula
- 08 Ιουλίου 2019 (part 2) – Snaefellsnes Peninsula, Budardalur camping
- 09 Ιουλίου 2019 (part 1) – Westfjords
- 09 Ιουλίου 2019 (part 2) – Westfjords, þingeyri camping
- 10 Ιουλίου 2019 (part 1) – Westfjords
- 10 Ιουλίου 2019 (part 2) – Westfjords, Saeberg camping
- 11 Ιουλίου 2019 (part 1) – Vatnsnes peninsula, Glaumbær Farm & Museum
- 11 Ιουλίου 2019 (part 2) – Trollaskagi peninsula, Aldeyarfoss, Godafoss camping
- 12 Ιουλίου 2019 (part 1) – Husavik, Ásbyrgi Canyon, Dettifoss
- 12 Ιουλίου 2019 (part 2) – Myvatn Natural Baths, Krafla Lava Fields, Namafjall, Grjotagja Cave, Hverfjall Crater, Dimmuborgir, Skutustadagigar, Godafoss camping
- 13 Ιουλίου 2019 (part 1) – Godafoss, Hverir, The dream of Askja, Modhrudalur
- 13 Ιουλίου 2019 (part 2) – Egilsstadir, Lagarfljot Lake, Hengifoss, Snaefell, Hengifoss Guesthouse camping
- 14 Ιουλίου 2019 (part 1) – Eastfjords
- 14 Ιουλίου 2019 (part 2) – Eastfjords, Vestrahorn Mountain, Hofn camping
- 15 Ιουλίου 2019 (part 1) – Hoffellsjokull, Heinaberg Area, Thórbergur Center, Jokulsarlon Lake, Diamond Βeach, Fjallsarlon Lake
- 15 Ιουλίου 2019 (part 2) – Hof, Skaftafell National Park, Skeidararsandur, Klaustur camping
- 16 Ιουλίου 2019 (part 1) – Kirkjubaejarklaustur, Lakagigar
- 16 Ιουλίου 2019 (part 2) – Lakagigar, Fjadrargljufur, Eldgjá, Vik camping
- 17 Ιουλίου 2019 (part 1) – Vik, Reynisfjara, Dyrholaey, Solheimajokull, Skogar Museum & Skogafoss
- 17 Ιουλίου 2019 (part 2) – Eyjafjallajokull Visitor Center, Seljalandsfoss, Hekla, Landmannalaugar camping
- 18 Ιουλίου 2019 (part 1) – Landmannalaugar, Haifoss, Gjain, Stong
- 18 Ιουλίου 2019 (part 2) – Hjalparfoss, Gullfoss, Langjokull Glacier, Great Geyser, Faxi falls, Reykholti camping
- 19 Ιουλίου 2019 (part 1) – Kerid Crater, Þingvellir National Park
- 19 Ιουλίου 2019 – Þingvellir National Park, Reykjavik camping
- 20 Ιουλίου 2019 – Reykjavik, Αναχώρηση
- Οικονομικός απολογισμός ταξιδιού & Επίλογος
15 Ιουλίου 2019 (part 2) – Hof, Skaftafell National Park, Skeidararsandur, Klaustur camping
Hof
Το Hof ήταν ένα σύμπλεγμα αγροικιών, συμπεριλαμβανομένης μιας παλιάς ιστορικής εκκλησίας, ενός ξενοδοχείου και του τοπικού δημοτικού σχολείου. Στη περιοχή χτίζεται ένα ολόκληρο χωριό πλέον, γύρω από το σχολείο, λόγω της αύξησης του τουρισμού που επέφερε αύξηση στον τοπικό πληθυσμό.
Κάναμε μία μικρή στάση εδώ για την πανέμορφη εκκλησία που έχει με χλοοτάπητα στη στέγη, η οποία χτίστηκε το 1883. Από το 1951 ανήκει στο Εθνικό Μουσείο της Ισλανδίας.
Στο Hof έζησε ο Þorsteinn Τól, ένας ξυλουργός, που παράλληλα ήταν ποιητής και λέγεται ότι κατείχε κάποιες υπερφυσικές δυνάμεις. Πολλά μέλη της οικογένειας του έχουν ταφεί εδώ στο χώρο της εκκλησίας.
Skaftafell National Park – Ice Walking - Svartifoss
Επόμενος προορισμός μας το Εθνικό Πάρκο Skaftafell. Το Skaftafell ιδρύθηκε το 1967, αλλά το 2008 εντάχθηκε στο νεοσύστατο Εθνικό Πάρκο Vatnajökull. Είναι ένα απο τα πιο επισκέψιμα πάρκα της χώρας, καθώς τα τοπία του, οι πεζοπορικές διαδρομές, οι καταρράκτες και οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται εκεί, το καθιστούν πολύ δημοφιλές για βάση εξόρμησης. Στις εγκαταστάσεις του υπάρχει γραφείο πληροφοριών, μουσείο, τουαλέτες και χώρος κάμπινγκ.
Στην είσοδο του πάρκου υπάρχουν κάμερες που φωτογραφίζουν τις πινακίδες του οχήματος. Εμείς δεν τις προσέξαμε, παρκάραμε και πήγαμε στο κέντρο πληροφοριών. Εκεί βρήκαμε τα γραφεία της Icelandic Mountain Guides, με την οποία είχαμε κλείσει τουρ για πεζοπορία σε παγετώνα στις 16:00. Μας έδωσαν τον εξοπλισμό (καρφιά για τα παπούτσια μας, ζώνη αναρρίχησης και αξίνα) και μπήκαμε στο λεωφορείο που θα μας πήγαινε στο παγετώνα. Να πω εδώ ότι, για να φορέσεις τα καρφιά στα παπούτσια, θα πρέπει τα παπούτσια να είναι ορειβασίας, τύπου μποτάκι. Δεν μπαίνουν τα καρφιά σε αθλητικά πχ και αν δεν έχεις σωστά παπούτσια πρέπει να νοικιάσεις εκεί, αλλιώς δεν μπορείς να συμμετέχεις. Και αυτό κοστίζει....
Το λεωφορείο που μας μετέφερε ήταν ένα γομάρι με κάτι ρόδες και αναρτήσεις ΝΑ! Περνούσε πάνω από πέτρες σε ένα κακοτράχαλο δρόμο με λακούβες. Ο παγετώνας που θα περπατούσαμε ήταν ο Falljokull. Όταν φτάσαμε περπατήσαμε μέχρι την αρχή του παγετώνα και εκεί μας έδειξαν πώς να φορέσουμε τα καρφιά.
Και ξεκινήσαμε! Το τουρ που είχαμε κλείσει έλεγε μέγιστο αριθμό ατόμων έως 15. Εμείς ήμασταν 9 άτομα μαζί με τον οδηγό μας. Ο Οδηγός μας ήταν ένα νέο παιδί από την Αγγλία και αρκετές φορές έστρεφε τη προσοχή του σε εμάς τους δύο, γιατί μέναμε συνήθως πιο πίσω (εσκεμμένα το κάναμε). Ακολουθούσαμε τον οδηγό, ο οποίος έλεγχε το μονοπάτι και τα διάφορα σημεία που κοιτούσαμε όπως λακούβες, σχισμές στο πάγο κτλ
Εμείς συνήθως μέναμε πίσω γιατί θέλαμε να βγάλουμε φωτογραφίες, χαζολογούσαμε και παίζαμε γελώντας από χαρά που περπατούσαμε πάνω σε παγετώνα! Τα παιδία παίζει δηλαδή….Δεν είχα πάρει τη κάμερα μαζί μου και βγάζαμε φωτογραφίες με τα κινητά μας. Αφού παίξαμε στην αρχή και ξεχαρμανιάσαμε, είπαμε να σοβαρευτούμε λίγο καθώς ανεβαίναμε, γιατί η πεζοπορία στο παγετώνα δεν είναι απλή βόλτα, θέλει προσοχή και είναι επίπονη!
Όταν ανεβήκαμε αρκετά η πανοραμική θέα πίσω μας στη κοιλάδα ήταν πολύ όμορφη! Αλλά και η θέα μπροστά μας, στον παγετώνα, ακόμα καλύτερη! Η δυνατότητα να δεις από κοντά παγετώνα και να τον περπατήσεις κιόλας, να τον αγγίξεις, είναι μοναδική εμπειρία!!! Νιώθεις ένα τίποτα και είσαι ένα τίποτα μπροστά στη δύναμη της φύσης….Αγαπάμε φύση
Η πεζοπορία διήρκησε 3 ώρες και κάτι. Όταν γυρίσαμε πίσω, αφήσαμε τον εξοπλισμό στα γραφεία της εταιρείας, τους ευχαριστήσαμε και ξεκινήσαμε για τη δεύτερη βόλτα μας. Τα σύντομα και εύκολα μονοπάτια του πάρκου είναι αυτά που οδηγούν στον καταρράκτη Svartifoss και τον παγετώνα Skaftafellsjökull. Εμείς διαλέξαμε το πρώτο γιατί από το δεύτερο ήμασταν ήδη χορτάτοι! Είναι ένα εύκολο μονοπάτι περίπου 1,5 χλμ, ανάμεσα σε βλάστηση, με γέφυρες και καταρράκτες τριγύρω στο φαράγγι. Από κάποια σημεία έχεις θέα όλη τη κοιλάδα κάτω!
Μετά από λίγη ώρα συναντήσαμε τον Svartifoss. Καλός ήταν δεν λέω (!), αλλά σαν τον Aldeyjarfoss δεν είναι
Τι να κάνω, αδυναμίες είναι αυτές…
O Svartifoss έχει ύψος 20μ. και περιβάλλεται από σκούρες στήλες βασάλτη, οι οποίες του έχουν δώσει το όνομα του, που σημαίνει "Μαύρος Καταρράκτης". Στη βάση του υπάρχουν αιχμηροί βράχοι, από σπασμένες στήλες και παντού τριγύρω ξεφυτρώνουν πολλές από αυτές, δίνοντας μία ιδιαίτερη ομορφιά στο τοπίο! Οι στήλες βασάλτη του Svartifoss έχουν εμπνεύσει τον αρχιτέκτονα Guðjón Samúelsson, στην κατασκευή της Hallgrímskirkja, η οποία είναι ένα από τα ορόσημα του Reykjavik.
Όταν γυρίσαμε στο αυτοκίνητο προσέξαμε τις οδηγίες για το πάρκινγκ και αγχωθήκαμε, γιατί δεν είχαμε πληρώσει εξαρχής. Ευτυχώς το πάρκινγκ είναι 24ωρο, οπότε δεν είχε σημασία τι ώρα θα πλήρωνες, αρκεί να ήταν την ίδια μέρα. Η πληρωμή μπορεί να γίνει μόνο με κάρτα, σε ειδικά μηχανήματα. Αν θέλεις απόδειξη για το πάρκινγκ, πρέπει να δώσεις mail την ώρα που πληρώνεις (έχει σχετική οδηγία) και η απόδειξη έρχεται στο mail σου.
Skeidararsandur
Φάγαμε το βραδινό μας στο Skataffell, ενώ συζητούσαμε που θα μείνουμε σήμερα. Βγήκαμε στο κεντρικό και συνεχίσαμε προς δυτικά, διασχίζοντας την περιοχή Skeiðarársandur!
Είναι ένα Sandur, δηλαδή ένα "ποτάμι λάσπης" από στάχτη, άμμο και νερό, που δημιουργείται μετά από κάποια ηφαιστειακή έκρηξη κάτω από παγετώνα. Το Skeiðarársandur είναι 40 χλμ διαδρομής από το Oraefi μέχρι το Nupsstadyr και καταλήγει στη θάλασσα. Καλύπτει μία έκταση 1300 km² και κοντά στον παγετώνα Vatnajökull το έδαφος είναι χαλικώδες έως και βραχώδες, ενώ όταν φτάνει στη θάλασσα έχει μετατραπεί σε άμμο και πηλό. Υπάρχουν πολλά sandur στη χώρα, αλλά αυτό είναι το μεγαλύτερο. Είχε περάσει η ώρα και το τοπίο γύρω μας ήταν τελείως εξωπραγματικό, περνούσαμε από μία τεράστια έκταση άμμου και το μόνο που έδινε μία έξτρα πινελιά στην εικόνα που βλέπαμε γύρω μας, ήταν τα βουνά πέρα μακριά….
Nupsstadur
Στο Nupsstadur υπάρχουν παραδοσιακά turf houses των περασμένων αιώνων. Αυτό που έχει κυρίως ενδιαφέρον είναι το παρεκκλήσι, που είναι χτισμένο πιθανότατα από το 1650. Ωστόσο, η εκκλησία στο Nupsstadur δεν είναι πριν το 1765.
Στρίψαμε στο δρόμο που οδηγεί στη παλιά φάρμα, αλλά δεν πήγαμε μέχρι πάνω. Βγάλαμε κάποιες φώτο απο μακριά (και αυτές της κακιάς ώρας) και φύγαμε γιατί θέλαμε να κοιμηθούμε. Η πεζοπορία στο παγετώνα μας είχε κουράσει και πλέον ήταν αργά…
Η σημερινή μας διαδρομή ήταν η παρακάτω:
Kirkjubaejarklaustur (Klaustur) Campsite
To κάμπινγκ δεν είχε πολύ κόσμο, αλλά είχε 24ωρο service, δηλαδή στην είσοδο του υπήρχε μπάρα και ένας υπάλληλος, που πλήρωνες σε αυτόν, ήταν εκεί όλο το 24 ωρο. Πληρώσαμε, βρήκαμε μία ωραία θέση, αλλάξαμε και πέσαμε για ύπνο με ένα χαμόγελο ΝΑ!
Άλλη μία όμορφη μέρα στην Ισλανδία είχε τελειώσει και την επομένη σειρά είχε ο φίλος μας ο "Λάκης"….zzzzzzzzz
Hof
Το Hof ήταν ένα σύμπλεγμα αγροικιών, συμπεριλαμβανομένης μιας παλιάς ιστορικής εκκλησίας, ενός ξενοδοχείου και του τοπικού δημοτικού σχολείου. Στη περιοχή χτίζεται ένα ολόκληρο χωριό πλέον, γύρω από το σχολείο, λόγω της αύξησης του τουρισμού που επέφερε αύξηση στον τοπικό πληθυσμό.

Κάναμε μία μικρή στάση εδώ για την πανέμορφη εκκλησία που έχει με χλοοτάπητα στη στέγη, η οποία χτίστηκε το 1883. Από το 1951 ανήκει στο Εθνικό Μουσείο της Ισλανδίας.

Στο Hof έζησε ο Þorsteinn Τól, ένας ξυλουργός, που παράλληλα ήταν ποιητής και λέγεται ότι κατείχε κάποιες υπερφυσικές δυνάμεις. Πολλά μέλη της οικογένειας του έχουν ταφεί εδώ στο χώρο της εκκλησίας.


Skaftafell National Park – Ice Walking - Svartifoss
Επόμενος προορισμός μας το Εθνικό Πάρκο Skaftafell. Το Skaftafell ιδρύθηκε το 1967, αλλά το 2008 εντάχθηκε στο νεοσύστατο Εθνικό Πάρκο Vatnajökull. Είναι ένα απο τα πιο επισκέψιμα πάρκα της χώρας, καθώς τα τοπία του, οι πεζοπορικές διαδρομές, οι καταρράκτες και οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται εκεί, το καθιστούν πολύ δημοφιλές για βάση εξόρμησης. Στις εγκαταστάσεις του υπάρχει γραφείο πληροφοριών, μουσείο, τουαλέτες και χώρος κάμπινγκ.



Στην είσοδο του πάρκου υπάρχουν κάμερες που φωτογραφίζουν τις πινακίδες του οχήματος. Εμείς δεν τις προσέξαμε, παρκάραμε και πήγαμε στο κέντρο πληροφοριών. Εκεί βρήκαμε τα γραφεία της Icelandic Mountain Guides, με την οποία είχαμε κλείσει τουρ για πεζοπορία σε παγετώνα στις 16:00. Μας έδωσαν τον εξοπλισμό (καρφιά για τα παπούτσια μας, ζώνη αναρρίχησης και αξίνα) και μπήκαμε στο λεωφορείο που θα μας πήγαινε στο παγετώνα. Να πω εδώ ότι, για να φορέσεις τα καρφιά στα παπούτσια, θα πρέπει τα παπούτσια να είναι ορειβασίας, τύπου μποτάκι. Δεν μπαίνουν τα καρφιά σε αθλητικά πχ και αν δεν έχεις σωστά παπούτσια πρέπει να νοικιάσεις εκεί, αλλιώς δεν μπορείς να συμμετέχεις. Και αυτό κοστίζει....
Το λεωφορείο που μας μετέφερε ήταν ένα γομάρι με κάτι ρόδες και αναρτήσεις ΝΑ! Περνούσε πάνω από πέτρες σε ένα κακοτράχαλο δρόμο με λακούβες. Ο παγετώνας που θα περπατούσαμε ήταν ο Falljokull. Όταν φτάσαμε περπατήσαμε μέχρι την αρχή του παγετώνα και εκεί μας έδειξαν πώς να φορέσουμε τα καρφιά.



Και ξεκινήσαμε! Το τουρ που είχαμε κλείσει έλεγε μέγιστο αριθμό ατόμων έως 15. Εμείς ήμασταν 9 άτομα μαζί με τον οδηγό μας. Ο Οδηγός μας ήταν ένα νέο παιδί από την Αγγλία και αρκετές φορές έστρεφε τη προσοχή του σε εμάς τους δύο, γιατί μέναμε συνήθως πιο πίσω (εσκεμμένα το κάναμε). Ακολουθούσαμε τον οδηγό, ο οποίος έλεγχε το μονοπάτι και τα διάφορα σημεία που κοιτούσαμε όπως λακούβες, σχισμές στο πάγο κτλ





Εμείς συνήθως μέναμε πίσω γιατί θέλαμε να βγάλουμε φωτογραφίες, χαζολογούσαμε και παίζαμε γελώντας από χαρά που περπατούσαμε πάνω σε παγετώνα! Τα παιδία παίζει δηλαδή….Δεν είχα πάρει τη κάμερα μαζί μου και βγάζαμε φωτογραφίες με τα κινητά μας. Αφού παίξαμε στην αρχή και ξεχαρμανιάσαμε, είπαμε να σοβαρευτούμε λίγο καθώς ανεβαίναμε, γιατί η πεζοπορία στο παγετώνα δεν είναι απλή βόλτα, θέλει προσοχή και είναι επίπονη!



Όταν ανεβήκαμε αρκετά η πανοραμική θέα πίσω μας στη κοιλάδα ήταν πολύ όμορφη! Αλλά και η θέα μπροστά μας, στον παγετώνα, ακόμα καλύτερη! Η δυνατότητα να δεις από κοντά παγετώνα και να τον περπατήσεις κιόλας, να τον αγγίξεις, είναι μοναδική εμπειρία!!! Νιώθεις ένα τίποτα και είσαι ένα τίποτα μπροστά στη δύναμη της φύσης….Αγαπάμε φύση





Η πεζοπορία διήρκησε 3 ώρες και κάτι. Όταν γυρίσαμε πίσω, αφήσαμε τον εξοπλισμό στα γραφεία της εταιρείας, τους ευχαριστήσαμε και ξεκινήσαμε για τη δεύτερη βόλτα μας. Τα σύντομα και εύκολα μονοπάτια του πάρκου είναι αυτά που οδηγούν στον καταρράκτη Svartifoss και τον παγετώνα Skaftafellsjökull. Εμείς διαλέξαμε το πρώτο γιατί από το δεύτερο ήμασταν ήδη χορτάτοι! Είναι ένα εύκολο μονοπάτι περίπου 1,5 χλμ, ανάμεσα σε βλάστηση, με γέφυρες και καταρράκτες τριγύρω στο φαράγγι. Από κάποια σημεία έχεις θέα όλη τη κοιλάδα κάτω!




Μετά από λίγη ώρα συναντήσαμε τον Svartifoss. Καλός ήταν δεν λέω (!), αλλά σαν τον Aldeyjarfoss δεν είναι


O Svartifoss έχει ύψος 20μ. και περιβάλλεται από σκούρες στήλες βασάλτη, οι οποίες του έχουν δώσει το όνομα του, που σημαίνει "Μαύρος Καταρράκτης". Στη βάση του υπάρχουν αιχμηροί βράχοι, από σπασμένες στήλες και παντού τριγύρω ξεφυτρώνουν πολλές από αυτές, δίνοντας μία ιδιαίτερη ομορφιά στο τοπίο! Οι στήλες βασάλτη του Svartifoss έχουν εμπνεύσει τον αρχιτέκτονα Guðjón Samúelsson, στην κατασκευή της Hallgrímskirkja, η οποία είναι ένα από τα ορόσημα του Reykjavik.


Όταν γυρίσαμε στο αυτοκίνητο προσέξαμε τις οδηγίες για το πάρκινγκ και αγχωθήκαμε, γιατί δεν είχαμε πληρώσει εξαρχής. Ευτυχώς το πάρκινγκ είναι 24ωρο, οπότε δεν είχε σημασία τι ώρα θα πλήρωνες, αρκεί να ήταν την ίδια μέρα. Η πληρωμή μπορεί να γίνει μόνο με κάρτα, σε ειδικά μηχανήματα. Αν θέλεις απόδειξη για το πάρκινγκ, πρέπει να δώσεις mail την ώρα που πληρώνεις (έχει σχετική οδηγία) και η απόδειξη έρχεται στο mail σου.
Skeidararsandur
Φάγαμε το βραδινό μας στο Skataffell, ενώ συζητούσαμε που θα μείνουμε σήμερα. Βγήκαμε στο κεντρικό και συνεχίσαμε προς δυτικά, διασχίζοντας την περιοχή Skeiðarársandur!


Είναι ένα Sandur, δηλαδή ένα "ποτάμι λάσπης" από στάχτη, άμμο και νερό, που δημιουργείται μετά από κάποια ηφαιστειακή έκρηξη κάτω από παγετώνα. Το Skeiðarársandur είναι 40 χλμ διαδρομής από το Oraefi μέχρι το Nupsstadyr και καταλήγει στη θάλασσα. Καλύπτει μία έκταση 1300 km² και κοντά στον παγετώνα Vatnajökull το έδαφος είναι χαλικώδες έως και βραχώδες, ενώ όταν φτάνει στη θάλασσα έχει μετατραπεί σε άμμο και πηλό. Υπάρχουν πολλά sandur στη χώρα, αλλά αυτό είναι το μεγαλύτερο. Είχε περάσει η ώρα και το τοπίο γύρω μας ήταν τελείως εξωπραγματικό, περνούσαμε από μία τεράστια έκταση άμμου και το μόνο που έδινε μία έξτρα πινελιά στην εικόνα που βλέπαμε γύρω μας, ήταν τα βουνά πέρα μακριά….



Nupsstadur
Στο Nupsstadur υπάρχουν παραδοσιακά turf houses των περασμένων αιώνων. Αυτό που έχει κυρίως ενδιαφέρον είναι το παρεκκλήσι, που είναι χτισμένο πιθανότατα από το 1650. Ωστόσο, η εκκλησία στο Nupsstadur δεν είναι πριν το 1765.

Στρίψαμε στο δρόμο που οδηγεί στη παλιά φάρμα, αλλά δεν πήγαμε μέχρι πάνω. Βγάλαμε κάποιες φώτο απο μακριά (και αυτές της κακιάς ώρας) και φύγαμε γιατί θέλαμε να κοιμηθούμε. Η πεζοπορία στο παγετώνα μας είχε κουράσει και πλέον ήταν αργά…
Η σημερινή μας διαδρομή ήταν η παρακάτω:

Kirkjubaejarklaustur (Klaustur) Campsite
To κάμπινγκ δεν είχε πολύ κόσμο, αλλά είχε 24ωρο service, δηλαδή στην είσοδο του υπήρχε μπάρα και ένας υπάλληλος, που πλήρωνες σε αυτόν, ήταν εκεί όλο το 24 ωρο. Πληρώσαμε, βρήκαμε μία ωραία θέση, αλλάξαμε και πέσαμε για ύπνο με ένα χαμόγελο ΝΑ!
Άλλη μία όμορφη μέρα στην Ισλανδία είχε τελειώσει και την επομένη σειρά είχε ο φίλος μας ο "Λάκης"….zzzzzzzzz
Last edited: