Sassenach77
Member
- Μηνύματα
- 8.096
- Likes
- 24.234
- Επόμενο Ταξίδι
- Ελλάδα
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γη του Πυρός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 07 Ιουλίου 2019 – Άφιξη, Hvalfjordur, Glymur, Reykholt, Hraunfossar, Borgarnes, Snorrastadabuid camping
- 08 Ιουλίου 2019 (part 1) – Snaefellsnes Peninsula
- 08 Ιουλίου 2019 (part 2) – Snaefellsnes Peninsula, Budardalur camping
- 09 Ιουλίου 2019 (part 1) – Westfjords
- 09 Ιουλίου 2019 (part 2) – Westfjords, þingeyri camping
- 10 Ιουλίου 2019 (part 1) – Westfjords
- 10 Ιουλίου 2019 (part 2) – Westfjords, Saeberg camping
- 11 Ιουλίου 2019 (part 1) – Vatnsnes peninsula, Glaumbær Farm & Museum
- 11 Ιουλίου 2019 (part 2) – Trollaskagi peninsula, Aldeyarfoss, Godafoss camping
- 12 Ιουλίου 2019 (part 1) – Husavik, Ásbyrgi Canyon, Dettifoss
- 12 Ιουλίου 2019 (part 2) – Myvatn Natural Baths, Krafla Lava Fields, Namafjall, Grjotagja Cave, Hverfjall Crater, Dimmuborgir, Skutustadagigar, Godafoss camping
- 13 Ιουλίου 2019 (part 1) – Godafoss, Hverir, The dream of Askja, Modhrudalur
- 13 Ιουλίου 2019 (part 2) – Egilsstadir, Lagarfljot Lake, Hengifoss, Snaefell, Hengifoss Guesthouse camping
- 14 Ιουλίου 2019 (part 1) – Eastfjords
- 14 Ιουλίου 2019 (part 2) – Eastfjords, Vestrahorn Mountain, Hofn camping
- 15 Ιουλίου 2019 (part 1) – Hoffellsjokull, Heinaberg Area, Thórbergur Center, Jokulsarlon Lake, Diamond Βeach, Fjallsarlon Lake
- 15 Ιουλίου 2019 (part 2) – Hof, Skaftafell National Park, Skeidararsandur, Klaustur camping
- 16 Ιουλίου 2019 (part 1) – Kirkjubaejarklaustur, Lakagigar
- 16 Ιουλίου 2019 (part 2) – Lakagigar, Fjadrargljufur, Eldgjá, Vik camping
- 17 Ιουλίου 2019 (part 1) – Vik, Reynisfjara, Dyrholaey, Solheimajokull, Skogar Museum & Skogafoss
- 17 Ιουλίου 2019 (part 2) – Eyjafjallajokull Visitor Center, Seljalandsfoss, Hekla, Landmannalaugar camping
- 18 Ιουλίου 2019 (part 1) – Landmannalaugar, Haifoss, Gjain, Stong
- 18 Ιουλίου 2019 (part 2) – Hjalparfoss, Gullfoss, Langjokull Glacier, Great Geyser, Faxi falls, Reykholti camping
- 19 Ιουλίου 2019 (part 1) – Kerid Crater, Þingvellir National Park
- 19 Ιουλίου 2019 – Þingvellir National Park, Reykjavik camping
- 20 Ιουλίου 2019 – Reykjavik, Αναχώρηση
- Οικονομικός απολογισμός ταξιδιού & Επίλογος
18 Ιουλίου 2019 (part 2) – Hjalparfoss, Gullfoss, Langjokull Glacier, Great Geyser, Faxi falls, Reykholti camping
Hjalparfoss
Συνεχίσαμε στον 327, που ήταν ασφαλτοστρωμένος, μετά από το Stong. Σκοπεύαμε να πάμε στο Golden Circle, αλλά πρώτα σειρά είχε ένας ακόμα καταρράκτης και κάναμε μία στάση να τον δούμε…
Ο Hjálparfoss είναι ένα ζεύγος καταρρακτών σε μία γαλήνια περιοχή και σχηματίζεται από τον ποταμό Þjórsá, που είναι ο μεγαλύτερος ποταμός σε μήκος της Ισλανδίας. Μπροστά από τον καταρράκτη υπάρχει μία όμορφη λίμνη! Το ηφαιστειακό τοπίο τριγύρω δημιουργήθηκε σε μία από τις πολλές εκρήξεις της Βασίλισσας Hekla.
Το νερό που ρέει από το Hjálparfoss τροφοδοτεί το δεύτερο μεγαλύτερο υδροηλεκτρικό φράγμα της χώρας, το οποίο βρίσκεται λίγο πιο κάτω.
Fludir
Συνεχίζοντας στον 32 και κατα μήκος του ποταμού Þjórsá, συναντήσαμε τον 30 με κατεύθυνση προς Fludir. Εδώ υπάρχει η γνωστή θερμή πηγή Secret Lagoon που έχει πάψει να "τιμάει" το όνομα της και είναι επι πληρωμή.
Αυτό που μας ένοιαζε εμάς ήταν να ρίξουμε μία ματιά στο κάμπινγκ του οικισμού, για να σταματήσουμε να φάμε. Όντως σταματήσαμε, φάγαμε και συνεχίσαμε για τα υπόλοιπα σημεία ενδιαφέροντος που θέλαμε να δούμε.
Gullfoss
Μετά το φαγητό και χωρίς βιασύνη κινηθήκαμε προς βόρεια. Είχαμε σκοπό να πάρουμε τον F35 που ξεκινάει μετά τον καταρράκτη Gullfoss, οπότε αφού θα περνούσαμε από εκεί είπαμε να σταματήσουμε να δούμε τον πιο ξακουστό καταρράκτη της χώρας και μετά να συνεχίσουμε. Πριν φτάσουμε στον καταρράκτη συναντήσαμε αλογάκια και σταματήσαμε για φωτογραφία. Κατεβαίνουμε από το δρόμο και πλησιάζουμε.
Μου λέει ο αδερφός μου "το βλέπεις αυτό το άλογο;"… "πολλά άλογα βλέπω και είναι πανέμορφα!" απαντώ εγώ, που αδυνατώ να ξεχωρίσω τη μύγα μέσα στο γάλα!…."Μπροστά σου είναι, δεν το βλέπεις;;;;" μου λέει και αρχίζει να γελάει, οπότε ψιλιάζομαι ότι πρέπει να βγάλω κεραίες για να καταλάβω...κάτι! Και, ωωω, τι τριχωτό αλογακί είναι αυτό;;;;!!! Δεν είχα ξαναδεί ποτέ στη ζωή μου τέτοιο άλογο….και φυσικά το έβγαλα 895.423 φωτογραφίες!
Φεύγοντας, ο αδερφός μου εξακολουθούσε να γελάει και να με κοροϊδεύει, κλασικά, μέχρι που φτάσαμε στον καταρράκτη και το ξέχασε. Το πάρκινγκ ήταν φούλ. Υπήρχε μία ταμπέλα που έδειχνε όλα τα μονοπάτια, κοιτάξαμε που πάει ο πιο πολύς κόσμος και κάναμε το αντίθετο…Οι περισσότεροι πήγαιναν χαμηλά για να φτάσουν σε μία φυσική εξέδρα δίπλα στον καταρράκτη. Εμείς πήραμε το πιο ψηλό μονοπάτι που έχει πανοραμική θέα προς το καταρράκτη και είχε και λιγότερο κόσμο. Άλλωστε είχαμε δει από κοντά ένα μεγάλο καταρράκτη και στην συγκεκριμένη περίπτωση η πανοραμική θέα είναι καλύτερη. Ο Gullfoss είναι όμορφος καταρράκτης!
Ο Gullfoss αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή αξιοθέατα του Golden Circle. Το όνομα του σημαίνει "χρυσός καταρράκτης" και προέρχεται από τη χρυσή απόχρωση που λάμπει συχνά στα παγετώδη νερά του. Τροφοδοτείται από τον ποταμό Hvítá, που πηγάζει από τον δεύτερο μεγαλύτερο παγετώνα της Ισλανδίας, τον Langjökull, στον οποίο σκοπεύαμε να πάμε σήμερα, και όχι μόνο, γι αυτό και θέλαμε να ακολουθήσουμε τον F35. Το ύψος του καταρράκτη είναι 32μ. και έχει δύο πτώσεις. Ο πρώτος και μικρότερος καταρράκτης είναι 11μ., ενώ ο δεύτερος 21μ. Τα τείχη του φαραγγιού και στις δύο πλευρές φτάνουν τα 70μ. και στην συνέχεια ο ποταμός Hvítá συνεχίζει στο φαράγγι Gullfossgjúfur. Οι γεωλόγοι πιστεύουν ότι αυτό το φαράγγι σχηματίστηκε από παγετώδεις εκρήξεις στην αρχή της τελευταίας εποχής των παγετώνων.
Στις αρχές του περασμένου αιώνα, ο Gullfoss βρισκόταν στο επίκεντρο πολλών αντιπαραθέσεων μεταξύ πολλών ξένων επενδυτών που ήθελαν να επωφεληθούν από τη φύση της Ισλανδίας. Το 1907, ένας Άγγλος επιχειρηματίας, ο Howell, ήθελε να χρησιμοποιήσει τον καταρράκτη για να τροφοδοτήσει ένα υδροηλεκτρικό εργοστάσιο. Εκείνη την εποχή, ο Gullfoss ανήκε σε έναν αγρότη, με το όνομα Tómas Tómasson. Ο Tómas απέρριψε την προσφορά του Howell να αγοράσει τη γη του. Ωστόσο, θα συνέχιζε να μισθώνει στον Howell τη γη, χωρίς να λάβει ύπ’ όψιν του το κενό που υπήρχε έτσι στην συμφωνία και θα επέτρεπε στον Howell να συνεχίσει τα σχέδιά του.
Τότε η κόρη του Tómas, Sigríður Tómasdóttir, ήταν αυτή που επενέβη για να σταματήσει τα φιλόδοξα σχέδια του Howell. Έχοντας μεγαλώσει στη φάρμα του πατέρα της και έχοντας δημιουργήσει το πρώτο μονοπάτι προς τον καταρράκτη, που υπάρχει ακόμα, αποφάσισε, με δικά της χρήματα να προσλάβει δικηγόρο για να ακυρώσει τη σύμβαση. Η δικαστική μάχη συνεχίστηκε για χρόνια, αναγκάζοντας την Sigríður να ταξιδέψει πολλές φορές στη πρωτεύουσα, κάνοντας μία απόσταση άνω των 100 χλμ με τα πόδια! Όταν τα πράγματα δυσκόλεψαν, η Sigríður απείλησε ότι ότι θα πέσει στον καταρράκτη εάν ξεκινήσει η κατασκευή του φράγματος. Πεισματάρα η Sigríður! Η επιμονή της, τελικά, είχε ως αποτέλεσμα το 1929, ο Howell να εγκαταλείψει τα σχέδια του, καθώς δεν μπορούσε να ανταπεξέλθει στο κόστος και τις δυσκολίες του σχεδίου του. Σήμερα, η Sigríður αναγνωρίζεται ως η πρώτη περιβαλλοντολόγος της Ισλανδίας, γιατί προστάτεψε τον Gullfoss.
Πριν συνεχίσουμε μπήκαμε στο κατάστημα αναμνηστικών. Τα πάντα ήταν πανάκριβα! Δίπλα υπάρχει και καφετέρια/εστιατόριο με θέα στον καταρράκτη. Πήγα και μέχρι τη τουαλέτα εγώ γιατί είχα κάτι ενοχλήσεις στη κοιλιά, στις οποίες δεν έδωσα και πολύ σημασία.....
Langjokull Glacier
Υπάρχουν δύο κύριες ορεινές διαδρομές, που συνδέουν το βορρά και το νότο της Ισλανδίας. Η διαδρομή Kjalvegur ή Kjölur είναι ο F35, που ξεκινάει από τον καταρράκτη Gullfoss και φτάνει στη γεωθερμική περιοχή Hveravellir βρίσκεται ανατολικά του παγετώνα, ενώ η διαδρομή Kaldidalur, που ξεκινάει από το Εθνικό Πάρκο Þingvellir και φτάνει βόρεια στο Húsafell (στην περιοχή Borgarfjordur), δυτικά του παγετώνα Langjokull. Η διαδρομή Kaldidalur είναι το δεύτερο υψηλότερο πέρασμα της Ισλανδίας και όσο και αν προσπάθησα να το χωρέσω στο ταξίδι μας δεν τα κατάφερα….
Βγαίνουμε στον F35 και αρχίζουμε να σηκώνουμε σκόνη πίσω μας. Το ταρακούνημα ήταν αρκετό, καθώς ο δρόμος έχει αρκετή πέτρα. Όσο προχωρούσαμε η ενόχληση στην κοιλιά μου έγινε πιο έντονη. Το έντερο μου χόρευε χουλαχουπ..... Στην αρχή ανησύχησα μήπως με έπιανε και ναυτία, αλλά το πρόβλημα μου περιορίστηκε στο έντερο και ήταν ελέγξιμο, τουλάχιστον στην αρχή. Σε όλη την Ισλανδία υπάρχουν διάφορες τουαλέτες σε χώρους, φάρμες, αξιοθέατα κτλ που μπορείς να χρησιμοποιήσεις, οπότε δεν ανησύχησα, γιατί ήταν θέμα χρόνου να βρούμε μία και το πιο πιθανό ήταν να βρω τουαλέτα στο κέντρο πληροφοριών του παγετώνα, όπου και πηγαίναμε. Έτσι νόμιζα τουλάχιστον….
Φτάνοντας στον παγετώνα, δεν βρήκαμε απολύτως κανέναν στις εγκαταστάσεις. Και όχι μόνο δεν βρήκαμε κανέναν, αλλά και τα πάντα ήταν κλειδαμπαρωμένα! Επιχείρησα να ανοίξω όλες τις πόρτες!...μάταια. Ο αδερφός μου έλεγε να επικαλεστώ τη μητέρα φύση στο ίδιο της το σπίτι, αλλά εγώ αρνούμουν κατηγορηματικά να παραβώ την αυστηρή απαγόρευση των Ισλανδών για τουαλέτα όπου να ναι. Τότε πρόσεξα το "γομάρι" λεωφορείο που υπήρχε εκεί. Από το ζόρι μου δεν του είχα δώσει καμία σημασία…και θυμήθηκα ότι είχαμε έρθει να δούμε έναν παγετώνα!
Ο παγετώνας Langjökull βρίσκεται στα Highlands και είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος παγετώνας στην Ισλανδία, με έκταση 935 km2 . Έχει μήκος περίπου 50 χλμ, πλάτος 20 χλμ και ο πάγος έχει βάθος περίπου 580μ. Το ψηλότερο σημείο του παγετώνα ονομάζεται Baldjökull, με ύψος 1.450μ. Κρύβει επίσης τουλάχιστον δύο ενεργά ηφαιστειακά συστήματα, οι καλντέρες των οποίων είναι ορατές από τον αέρα.
Κοντά στις ψηλότερες κορυφές του Langjökull υπάρχει μια τεχνητή σπηλιά σχεδιασμένη και κατασκευασμένη από τον γεωφυσικό Ari Trausti Guðmundsson. Η σπηλιά είναι επισκέψιμη με τουρ, διασχίζοντας τον παγετώνα το καλοκαίρι, αντί για άλλα παρόμοια τουρ που γίνονται χειμώνα, λόγω αστάθειας του πάγου σε πιο ζεστές εποχές. Διάβασα ότι είναι το μόνο μέρος στον κόσμο, όπου αυτό είναι δυνατό.
Προσπάθησα να βάλω το πρόβλημα μου στην άκρη, πήρα δυο καλές ανάσες και ξεκίνησα προς τον παγετώνα. Ο αδερφός μου δεν ήθελε να έρθει. Αν δεν είχα το ζόρι μου θα μπορούσα να κάνω μία πεζοπορία ενός χλμ και να φτάσω στο χείλος του δεύτερου μεγαλύτερου παγετώνα της χώρας, αλλά στα μισά γύρισα…
Έπρεπε να βρω τουαλέτα και το πιο κοντινό και πιθανό μέρος ήταν η λίμνη Hvitarvat. Το αρχικό πλάνο έλεγε να φτάσουμε μέχρι το πάρκινγκ Keis στο Kerlingarfjöll, να διανυκτερεύσουμε στο χώρο του καταλύματος εκεί και την άλλη μέρα να κάνουμε πεζοπορία και να γυρίσουμε. Επιστρέψαμε πίσω στον F35 με κατεύθυνση βόρεια. Εκτός από το ζόρι μου, είχαμε και έναν άλλον νταλκά εκείνη τη στιγμή που εμφανίστηκε από το πουθενά…Ο ουρανός άρχισε να μαυρίζει έντονα και να πέφτουν αστραπές ψηλά στα βουνά…ερχόταν καταιγίδα! Άνοιξα την εφαρμογή για το καιρό και όντως τα πράγματα ήταν δύσκολα προς το Kerlingarfjöll......κλάψ


Φτάσαμε στη λίμνη και δεν υπήρχε πουθενά ίχνος τουαλέτας. Τελικά ο F35 ήταν ο μοναδικός δρόμος που διασχίσαμε και δεν βρήκαμε ούτε μία τουαλέτα…Σε άλλη περίπτωση μπορεί να μην μου είχε κάνει τόσο αίσθηση, αλλά εκείνη τη στιγμή δεν είχα περιθώριο να κάνω υπομονή μέχρι το Kerlingarfjöll, που δεν ήξερα και εκεί τι θα έβρισκα ή πίσω στον Gullfoss. Έγραψα στα παλιά μου τα παπούτσια τις αυστηρότητες των Ισλανδών και κοίταξα γύρω μου….που διάολο να πας τουαλέτα σε ένα μέρος που δεν έχει ούτε ένα θάμνο, έτσι για δείγμα; Οεεοοοο;....... Πάντως είναι ωραία η πεζοπορία στην Ισλανδία, ακόμα και όταν ψάχνεις τουαλέτα
Η παγετωνική λίμνη Hvitarvat δημιουργείται από την υποχώρηση μίας παγετωνικής γλώσσας του Langjökull και από εκεί πηγάζει ο ποταμός Hvítá, που τροφοδοτεί τον καταρράκτη Gullfoss. Υπήρχε απόλυτη γαλήνη εκεί και το μόνο που χαλούσε την ηρεμία ήταν η καταιγίδα που πλησίαζε…
Λόγω της καταιγίδας τελικά αποφασίσαμε να μην συνεχίσουμε βόρεια και δυστυχώς αναγκαστήκαμε να γυρίσουμε πίσω…
Great Geyser
Η καταιγίδα μας χάλασε τα σχέδια και θέλαμε κάτι να μας φτιάξει την διάθεση. Τελικά θα διανυκτερεύαμε κάπου στο Golden Circle, οπότε κατεβαίνοντας νότια είπαμε να "παίξουμε" με θερμοπίδακες….και πήγαμε στο Geysir!
Το Geysir είναι ένας διάσημος θερμοπίδακας στη γεωθερμική περιοχή της κοιλάδας Haukadalur. Αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει είναι ότι έδωσε το όνομά του σε όλους τους θερμοπίδακες του πλανήτη!
Παλιά οι εκρήξεις του ήταν συχνές και έφταναν μέχρι και τα 70μ. Σήμερα όμως είναι σπάνιες και μπορεί να περάσουν χρόνια μεταξύ των εκρήξεων…Ευτυχώς για εμάς και για λιγοστούς ακόμα εκείνη την ώρα (ήταν περασμένες 20:00) υπάρχει ο Strokkur!
Ο Strokkur είναι το αστεράκι των γκέιζερ της περιοχής καθώς εκρήγνυται κάθε 5-10 λεπτά και το νερό φτάνει 20-40μ. Μόλις φτάσαμε εμείς τον είδαμε από μακριά να πετάγεται. Αυτό ήταν το καλοσώρισμα! Κάναμε πρώτα μία βόλτα σε όλη τη περιοχή για να δούμε όλα τα γκέιζερ, μικρά και μεγάλα, και μετά θα επικεντρωνόμασταν στον ζωηρό.
Όση ώρα κάναμε βόλτα, κάθε φορά που έκανε τσα ο Strokkur κοιτούσαμε προς τα πού πέφτει το νερό και ελέγχαμε από ποια κατεύθυνση φυσάει. Αφού ολοκληρώσαμε τη βόλτα μας πήγαμε και κάτσαμε σε ένα σημείο που θα είχαμε καλή θέα, χωρίς να βραχούμε. Κάποιοι άλλοι, που μόλις είχαν έρθει, δεν έκαναν το ίδιο και μόλις εμφανίστηκε ο Strokkur άρχισαν να τρέχουν πανικόβλητοι
Αφού γελάσαμε πολύ και μας ήρθε το κέφι πάλι επικεντρωθήκαμε για να τον φωτογραφήσουμε κιόλας, να έχουμε και τα αναμνηστικά μας στιγμιότυπα! Ρύθμισα την μηχανή και περίμενα. Δυστυχώς δεν ξέρω να φτιάχνω gif ή όπως λέγεται αυτό τέλος πάντων, οπότε…
Αφού το είδαμε ξανά και ξανά, από όλες τις πλευρές (εκτός από την πλευρά του μπουγέλου) χορτάσαμε κάποια στιγμή και φύγαμε.
Faxi falls
Αποφασίσαμε να διανυκτερεύσουμε στο Reykholt, στη περιοχή του Golden Circle. Κατευθυνθήκαμε νότια και στο δρόμο μας συναντήσαμε τον καταρράκτη Faxi. Είδαμε μία ταμπέλα που έλεγε για την χρέωση του πάρκινγκ στο χώρο…Εκείνη την ώρα δεν υπήρχε κανείς για να εισπράξει, ούτε είδαμε κάποιο μηχάνημα. Τελικά δεν καταλάβαμε πως πληρώνεις το πάρκινγκ εκεί, αλλά εμείς παρκάραμε και πήγαμε να δούμε τον καταρράκτη κύριοι!
Μικρός και ήσυχος καταρράκτης, που πρέπει να κατέβεις ένα μονοπάτι, σχετικά μικρό, για να τον δεις. Βγάλαμε μερικές φώτο, κάναμε μία βόλτα τριγύρω και συνεχίσαμε για την τελευταία μας στάση.
Reykholti camping
Ήταν το πρώτο βράδυ που φτάναμε νωρίς (πριν τις 23:00) στο χώρο διαμονή μας. Δυστυχώς δεν είδαμε κάποιο χώρο που να μπορούμε να πιούμε μία μπύρα.…οπότε βρήκαμε μία θέση, πληρώσαμε για τη διαμονή μας και αράξαμε στο camper με μουσικούλα και μπύρα.
Βασικά ο αδερφός μου ήπιε τις μπύρες και για τους δυο μας και εγώ αρκέστηκα σε ένα φακελάκι Almora διαλυμένο σε παγετωνικό νεράκι μπας και συνέλθω καλύτερα από την απογευματινή περιπέτεια που με είχε βρει, ώστε να κοιμηθώ σαν πουλάκι…..zzzzzzzzz
Η σημερινή διαδρομή μας ήταν η παρακάτω
Hjalparfoss
Συνεχίσαμε στον 327, που ήταν ασφαλτοστρωμένος, μετά από το Stong. Σκοπεύαμε να πάμε στο Golden Circle, αλλά πρώτα σειρά είχε ένας ακόμα καταρράκτης και κάναμε μία στάση να τον δούμε…


Ο Hjálparfoss είναι ένα ζεύγος καταρρακτών σε μία γαλήνια περιοχή και σχηματίζεται από τον ποταμό Þjórsá, που είναι ο μεγαλύτερος ποταμός σε μήκος της Ισλανδίας. Μπροστά από τον καταρράκτη υπάρχει μία όμορφη λίμνη! Το ηφαιστειακό τοπίο τριγύρω δημιουργήθηκε σε μία από τις πολλές εκρήξεις της Βασίλισσας Hekla.

Το νερό που ρέει από το Hjálparfoss τροφοδοτεί το δεύτερο μεγαλύτερο υδροηλεκτρικό φράγμα της χώρας, το οποίο βρίσκεται λίγο πιο κάτω.
Fludir
Συνεχίζοντας στον 32 και κατα μήκος του ποταμού Þjórsá, συναντήσαμε τον 30 με κατεύθυνση προς Fludir. Εδώ υπάρχει η γνωστή θερμή πηγή Secret Lagoon που έχει πάψει να "τιμάει" το όνομα της και είναι επι πληρωμή.


Αυτό που μας ένοιαζε εμάς ήταν να ρίξουμε μία ματιά στο κάμπινγκ του οικισμού, για να σταματήσουμε να φάμε. Όντως σταματήσαμε, φάγαμε και συνεχίσαμε για τα υπόλοιπα σημεία ενδιαφέροντος που θέλαμε να δούμε.

Gullfoss
Μετά το φαγητό και χωρίς βιασύνη κινηθήκαμε προς βόρεια. Είχαμε σκοπό να πάρουμε τον F35 που ξεκινάει μετά τον καταρράκτη Gullfoss, οπότε αφού θα περνούσαμε από εκεί είπαμε να σταματήσουμε να δούμε τον πιο ξακουστό καταρράκτη της χώρας και μετά να συνεχίσουμε. Πριν φτάσουμε στον καταρράκτη συναντήσαμε αλογάκια και σταματήσαμε για φωτογραφία. Κατεβαίνουμε από το δρόμο και πλησιάζουμε.


Μου λέει ο αδερφός μου "το βλέπεις αυτό το άλογο;"… "πολλά άλογα βλέπω και είναι πανέμορφα!" απαντώ εγώ, που αδυνατώ να ξεχωρίσω τη μύγα μέσα στο γάλα!…."Μπροστά σου είναι, δεν το βλέπεις;;;;" μου λέει και αρχίζει να γελάει, οπότε ψιλιάζομαι ότι πρέπει να βγάλω κεραίες για να καταλάβω...κάτι! Και, ωωω, τι τριχωτό αλογακί είναι αυτό;;;;!!! Δεν είχα ξαναδεί ποτέ στη ζωή μου τέτοιο άλογο….και φυσικά το έβγαλα 895.423 φωτογραφίες!


Φεύγοντας, ο αδερφός μου εξακολουθούσε να γελάει και να με κοροϊδεύει, κλασικά, μέχρι που φτάσαμε στον καταρράκτη και το ξέχασε. Το πάρκινγκ ήταν φούλ. Υπήρχε μία ταμπέλα που έδειχνε όλα τα μονοπάτια, κοιτάξαμε που πάει ο πιο πολύς κόσμος και κάναμε το αντίθετο…Οι περισσότεροι πήγαιναν χαμηλά για να φτάσουν σε μία φυσική εξέδρα δίπλα στον καταρράκτη. Εμείς πήραμε το πιο ψηλό μονοπάτι που έχει πανοραμική θέα προς το καταρράκτη και είχε και λιγότερο κόσμο. Άλλωστε είχαμε δει από κοντά ένα μεγάλο καταρράκτη και στην συγκεκριμένη περίπτωση η πανοραμική θέα είναι καλύτερη. Ο Gullfoss είναι όμορφος καταρράκτης!

Ο Gullfoss αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή αξιοθέατα του Golden Circle. Το όνομα του σημαίνει "χρυσός καταρράκτης" και προέρχεται από τη χρυσή απόχρωση που λάμπει συχνά στα παγετώδη νερά του. Τροφοδοτείται από τον ποταμό Hvítá, που πηγάζει από τον δεύτερο μεγαλύτερο παγετώνα της Ισλανδίας, τον Langjökull, στον οποίο σκοπεύαμε να πάμε σήμερα, και όχι μόνο, γι αυτό και θέλαμε να ακολουθήσουμε τον F35. Το ύψος του καταρράκτη είναι 32μ. και έχει δύο πτώσεις. Ο πρώτος και μικρότερος καταρράκτης είναι 11μ., ενώ ο δεύτερος 21μ. Τα τείχη του φαραγγιού και στις δύο πλευρές φτάνουν τα 70μ. και στην συνέχεια ο ποταμός Hvítá συνεχίζει στο φαράγγι Gullfossgjúfur. Οι γεωλόγοι πιστεύουν ότι αυτό το φαράγγι σχηματίστηκε από παγετώδεις εκρήξεις στην αρχή της τελευταίας εποχής των παγετώνων.


Στις αρχές του περασμένου αιώνα, ο Gullfoss βρισκόταν στο επίκεντρο πολλών αντιπαραθέσεων μεταξύ πολλών ξένων επενδυτών που ήθελαν να επωφεληθούν από τη φύση της Ισλανδίας. Το 1907, ένας Άγγλος επιχειρηματίας, ο Howell, ήθελε να χρησιμοποιήσει τον καταρράκτη για να τροφοδοτήσει ένα υδροηλεκτρικό εργοστάσιο. Εκείνη την εποχή, ο Gullfoss ανήκε σε έναν αγρότη, με το όνομα Tómas Tómasson. Ο Tómas απέρριψε την προσφορά του Howell να αγοράσει τη γη του. Ωστόσο, θα συνέχιζε να μισθώνει στον Howell τη γη, χωρίς να λάβει ύπ’ όψιν του το κενό που υπήρχε έτσι στην συμφωνία και θα επέτρεπε στον Howell να συνεχίσει τα σχέδιά του.
Τότε η κόρη του Tómas, Sigríður Tómasdóttir, ήταν αυτή που επενέβη για να σταματήσει τα φιλόδοξα σχέδια του Howell. Έχοντας μεγαλώσει στη φάρμα του πατέρα της και έχοντας δημιουργήσει το πρώτο μονοπάτι προς τον καταρράκτη, που υπάρχει ακόμα, αποφάσισε, με δικά της χρήματα να προσλάβει δικηγόρο για να ακυρώσει τη σύμβαση. Η δικαστική μάχη συνεχίστηκε για χρόνια, αναγκάζοντας την Sigríður να ταξιδέψει πολλές φορές στη πρωτεύουσα, κάνοντας μία απόσταση άνω των 100 χλμ με τα πόδια! Όταν τα πράγματα δυσκόλεψαν, η Sigríður απείλησε ότι ότι θα πέσει στον καταρράκτη εάν ξεκινήσει η κατασκευή του φράγματος. Πεισματάρα η Sigríður! Η επιμονή της, τελικά, είχε ως αποτέλεσμα το 1929, ο Howell να εγκαταλείψει τα σχέδια του, καθώς δεν μπορούσε να ανταπεξέλθει στο κόστος και τις δυσκολίες του σχεδίου του. Σήμερα, η Sigríður αναγνωρίζεται ως η πρώτη περιβαλλοντολόγος της Ισλανδίας, γιατί προστάτεψε τον Gullfoss.

Πριν συνεχίσουμε μπήκαμε στο κατάστημα αναμνηστικών. Τα πάντα ήταν πανάκριβα! Δίπλα υπάρχει και καφετέρια/εστιατόριο με θέα στον καταρράκτη. Πήγα και μέχρι τη τουαλέτα εγώ γιατί είχα κάτι ενοχλήσεις στη κοιλιά, στις οποίες δεν έδωσα και πολύ σημασία.....
Langjokull Glacier
Υπάρχουν δύο κύριες ορεινές διαδρομές, που συνδέουν το βορρά και το νότο της Ισλανδίας. Η διαδρομή Kjalvegur ή Kjölur είναι ο F35, που ξεκινάει από τον καταρράκτη Gullfoss και φτάνει στη γεωθερμική περιοχή Hveravellir βρίσκεται ανατολικά του παγετώνα, ενώ η διαδρομή Kaldidalur, που ξεκινάει από το Εθνικό Πάρκο Þingvellir και φτάνει βόρεια στο Húsafell (στην περιοχή Borgarfjordur), δυτικά του παγετώνα Langjokull. Η διαδρομή Kaldidalur είναι το δεύτερο υψηλότερο πέρασμα της Ισλανδίας και όσο και αν προσπάθησα να το χωρέσω στο ταξίδι μας δεν τα κατάφερα….
Βγαίνουμε στον F35 και αρχίζουμε να σηκώνουμε σκόνη πίσω μας. Το ταρακούνημα ήταν αρκετό, καθώς ο δρόμος έχει αρκετή πέτρα. Όσο προχωρούσαμε η ενόχληση στην κοιλιά μου έγινε πιο έντονη. Το έντερο μου χόρευε χουλαχουπ..... Στην αρχή ανησύχησα μήπως με έπιανε και ναυτία, αλλά το πρόβλημα μου περιορίστηκε στο έντερο και ήταν ελέγξιμο, τουλάχιστον στην αρχή. Σε όλη την Ισλανδία υπάρχουν διάφορες τουαλέτες σε χώρους, φάρμες, αξιοθέατα κτλ που μπορείς να χρησιμοποιήσεις, οπότε δεν ανησύχησα, γιατί ήταν θέμα χρόνου να βρούμε μία και το πιο πιθανό ήταν να βρω τουαλέτα στο κέντρο πληροφοριών του παγετώνα, όπου και πηγαίναμε. Έτσι νόμιζα τουλάχιστον….
Φτάνοντας στον παγετώνα, δεν βρήκαμε απολύτως κανέναν στις εγκαταστάσεις. Και όχι μόνο δεν βρήκαμε κανέναν, αλλά και τα πάντα ήταν κλειδαμπαρωμένα! Επιχείρησα να ανοίξω όλες τις πόρτες!...μάταια. Ο αδερφός μου έλεγε να επικαλεστώ τη μητέρα φύση στο ίδιο της το σπίτι, αλλά εγώ αρνούμουν κατηγορηματικά να παραβώ την αυστηρή απαγόρευση των Ισλανδών για τουαλέτα όπου να ναι. Τότε πρόσεξα το "γομάρι" λεωφορείο που υπήρχε εκεί. Από το ζόρι μου δεν του είχα δώσει καμία σημασία…και θυμήθηκα ότι είχαμε έρθει να δούμε έναν παγετώνα!

Ο παγετώνας Langjökull βρίσκεται στα Highlands και είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος παγετώνας στην Ισλανδία, με έκταση 935 km2 . Έχει μήκος περίπου 50 χλμ, πλάτος 20 χλμ και ο πάγος έχει βάθος περίπου 580μ. Το ψηλότερο σημείο του παγετώνα ονομάζεται Baldjökull, με ύψος 1.450μ. Κρύβει επίσης τουλάχιστον δύο ενεργά ηφαιστειακά συστήματα, οι καλντέρες των οποίων είναι ορατές από τον αέρα.

Κοντά στις ψηλότερες κορυφές του Langjökull υπάρχει μια τεχνητή σπηλιά σχεδιασμένη και κατασκευασμένη από τον γεωφυσικό Ari Trausti Guðmundsson. Η σπηλιά είναι επισκέψιμη με τουρ, διασχίζοντας τον παγετώνα το καλοκαίρι, αντί για άλλα παρόμοια τουρ που γίνονται χειμώνα, λόγω αστάθειας του πάγου σε πιο ζεστές εποχές. Διάβασα ότι είναι το μόνο μέρος στον κόσμο, όπου αυτό είναι δυνατό.

Προσπάθησα να βάλω το πρόβλημα μου στην άκρη, πήρα δυο καλές ανάσες και ξεκίνησα προς τον παγετώνα. Ο αδερφός μου δεν ήθελε να έρθει. Αν δεν είχα το ζόρι μου θα μπορούσα να κάνω μία πεζοπορία ενός χλμ και να φτάσω στο χείλος του δεύτερου μεγαλύτερου παγετώνα της χώρας, αλλά στα μισά γύρισα…

Έπρεπε να βρω τουαλέτα και το πιο κοντινό και πιθανό μέρος ήταν η λίμνη Hvitarvat. Το αρχικό πλάνο έλεγε να φτάσουμε μέχρι το πάρκινγκ Keis στο Kerlingarfjöll, να διανυκτερεύσουμε στο χώρο του καταλύματος εκεί και την άλλη μέρα να κάνουμε πεζοπορία και να γυρίσουμε. Επιστρέψαμε πίσω στον F35 με κατεύθυνση βόρεια. Εκτός από το ζόρι μου, είχαμε και έναν άλλον νταλκά εκείνη τη στιγμή που εμφανίστηκε από το πουθενά…Ο ουρανός άρχισε να μαυρίζει έντονα και να πέφτουν αστραπές ψηλά στα βουνά…ερχόταν καταιγίδα! Άνοιξα την εφαρμογή για το καιρό και όντως τα πράγματα ήταν δύσκολα προς το Kerlingarfjöll......κλάψ




Φτάσαμε στη λίμνη και δεν υπήρχε πουθενά ίχνος τουαλέτας. Τελικά ο F35 ήταν ο μοναδικός δρόμος που διασχίσαμε και δεν βρήκαμε ούτε μία τουαλέτα…Σε άλλη περίπτωση μπορεί να μην μου είχε κάνει τόσο αίσθηση, αλλά εκείνη τη στιγμή δεν είχα περιθώριο να κάνω υπομονή μέχρι το Kerlingarfjöll, που δεν ήξερα και εκεί τι θα έβρισκα ή πίσω στον Gullfoss. Έγραψα στα παλιά μου τα παπούτσια τις αυστηρότητες των Ισλανδών και κοίταξα γύρω μου….που διάολο να πας τουαλέτα σε ένα μέρος που δεν έχει ούτε ένα θάμνο, έτσι για δείγμα; Οεεοοοο;....... Πάντως είναι ωραία η πεζοπορία στην Ισλανδία, ακόμα και όταν ψάχνεις τουαλέτα


Η παγετωνική λίμνη Hvitarvat δημιουργείται από την υποχώρηση μίας παγετωνικής γλώσσας του Langjökull και από εκεί πηγάζει ο ποταμός Hvítá, που τροφοδοτεί τον καταρράκτη Gullfoss. Υπήρχε απόλυτη γαλήνη εκεί και το μόνο που χαλούσε την ηρεμία ήταν η καταιγίδα που πλησίαζε…

Λόγω της καταιγίδας τελικά αποφασίσαμε να μην συνεχίσουμε βόρεια και δυστυχώς αναγκαστήκαμε να γυρίσουμε πίσω…

Great Geyser
Η καταιγίδα μας χάλασε τα σχέδια και θέλαμε κάτι να μας φτιάξει την διάθεση. Τελικά θα διανυκτερεύαμε κάπου στο Golden Circle, οπότε κατεβαίνοντας νότια είπαμε να "παίξουμε" με θερμοπίδακες….και πήγαμε στο Geysir!

Το Geysir είναι ένας διάσημος θερμοπίδακας στη γεωθερμική περιοχή της κοιλάδας Haukadalur. Αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει είναι ότι έδωσε το όνομά του σε όλους τους θερμοπίδακες του πλανήτη!

Παλιά οι εκρήξεις του ήταν συχνές και έφταναν μέχρι και τα 70μ. Σήμερα όμως είναι σπάνιες και μπορεί να περάσουν χρόνια μεταξύ των εκρήξεων…Ευτυχώς για εμάς και για λιγοστούς ακόμα εκείνη την ώρα (ήταν περασμένες 20:00) υπάρχει ο Strokkur!

Ο Strokkur είναι το αστεράκι των γκέιζερ της περιοχής καθώς εκρήγνυται κάθε 5-10 λεπτά και το νερό φτάνει 20-40μ. Μόλις φτάσαμε εμείς τον είδαμε από μακριά να πετάγεται. Αυτό ήταν το καλοσώρισμα! Κάναμε πρώτα μία βόλτα σε όλη τη περιοχή για να δούμε όλα τα γκέιζερ, μικρά και μεγάλα, και μετά θα επικεντρωνόμασταν στον ζωηρό.





Όση ώρα κάναμε βόλτα, κάθε φορά που έκανε τσα ο Strokkur κοιτούσαμε προς τα πού πέφτει το νερό και ελέγχαμε από ποια κατεύθυνση φυσάει. Αφού ολοκληρώσαμε τη βόλτα μας πήγαμε και κάτσαμε σε ένα σημείο που θα είχαμε καλή θέα, χωρίς να βραχούμε. Κάποιοι άλλοι, που μόλις είχαν έρθει, δεν έκαναν το ίδιο και μόλις εμφανίστηκε ο Strokkur άρχισαν να τρέχουν πανικόβλητοι







Αφού το είδαμε ξανά και ξανά, από όλες τις πλευρές (εκτός από την πλευρά του μπουγέλου) χορτάσαμε κάποια στιγμή και φύγαμε.
Faxi falls
Αποφασίσαμε να διανυκτερεύσουμε στο Reykholt, στη περιοχή του Golden Circle. Κατευθυνθήκαμε νότια και στο δρόμο μας συναντήσαμε τον καταρράκτη Faxi. Είδαμε μία ταμπέλα που έλεγε για την χρέωση του πάρκινγκ στο χώρο…Εκείνη την ώρα δεν υπήρχε κανείς για να εισπράξει, ούτε είδαμε κάποιο μηχάνημα. Τελικά δεν καταλάβαμε πως πληρώνεις το πάρκινγκ εκεί, αλλά εμείς παρκάραμε και πήγαμε να δούμε τον καταρράκτη κύριοι!

Μικρός και ήσυχος καταρράκτης, που πρέπει να κατέβεις ένα μονοπάτι, σχετικά μικρό, για να τον δεις. Βγάλαμε μερικές φώτο, κάναμε μία βόλτα τριγύρω και συνεχίσαμε για την τελευταία μας στάση.

Reykholti camping
Ήταν το πρώτο βράδυ που φτάναμε νωρίς (πριν τις 23:00) στο χώρο διαμονή μας. Δυστυχώς δεν είδαμε κάποιο χώρο που να μπορούμε να πιούμε μία μπύρα.…οπότε βρήκαμε μία θέση, πληρώσαμε για τη διαμονή μας και αράξαμε στο camper με μουσικούλα και μπύρα.

Βασικά ο αδερφός μου ήπιε τις μπύρες και για τους δυο μας και εγώ αρκέστηκα σε ένα φακελάκι Almora διαλυμένο σε παγετωνικό νεράκι μπας και συνέλθω καλύτερα από την απογευματινή περιπέτεια που με είχε βρει, ώστε να κοιμηθώ σαν πουλάκι…..zzzzzzzzz
Η σημερινή διαδρομή μας ήταν η παρακάτω

Last edited: