Sassenach77
Member
- Μηνύματα
- 8.096
- Likes
- 24.234
- Επόμενο Ταξίδι
- Ελλάδα
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γη του Πυρός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 07 Ιουλίου 2019 – Άφιξη, Hvalfjordur, Glymur, Reykholt, Hraunfossar, Borgarnes, Snorrastadabuid camping
- 08 Ιουλίου 2019 (part 1) – Snaefellsnes Peninsula
- 08 Ιουλίου 2019 (part 2) – Snaefellsnes Peninsula, Budardalur camping
- 09 Ιουλίου 2019 (part 1) – Westfjords
- 09 Ιουλίου 2019 (part 2) – Westfjords, þingeyri camping
- 10 Ιουλίου 2019 (part 1) – Westfjords
- 10 Ιουλίου 2019 (part 2) – Westfjords, Saeberg camping
- 11 Ιουλίου 2019 (part 1) – Vatnsnes peninsula, Glaumbær Farm & Museum
- 11 Ιουλίου 2019 (part 2) – Trollaskagi peninsula, Aldeyarfoss, Godafoss camping
- 12 Ιουλίου 2019 (part 1) – Husavik, Ásbyrgi Canyon, Dettifoss
- 12 Ιουλίου 2019 (part 2) – Myvatn Natural Baths, Krafla Lava Fields, Namafjall, Grjotagja Cave, Hverfjall Crater, Dimmuborgir, Skutustadagigar, Godafoss camping
- 13 Ιουλίου 2019 (part 1) – Godafoss, Hverir, The dream of Askja, Modhrudalur
- 13 Ιουλίου 2019 (part 2) – Egilsstadir, Lagarfljot Lake, Hengifoss, Snaefell, Hengifoss Guesthouse camping
- 14 Ιουλίου 2019 (part 1) – Eastfjords
- 14 Ιουλίου 2019 (part 2) – Eastfjords, Vestrahorn Mountain, Hofn camping
- 15 Ιουλίου 2019 (part 1) – Hoffellsjokull, Heinaberg Area, Thórbergur Center, Jokulsarlon Lake, Diamond Βeach, Fjallsarlon Lake
- 15 Ιουλίου 2019 (part 2) – Hof, Skaftafell National Park, Skeidararsandur, Klaustur camping
- 16 Ιουλίου 2019 (part 1) – Kirkjubaejarklaustur, Lakagigar
- 16 Ιουλίου 2019 (part 2) – Lakagigar, Fjadrargljufur, Eldgjá, Vik camping
- 17 Ιουλίου 2019 (part 1) – Vik, Reynisfjara, Dyrholaey, Solheimajokull, Skogar Museum & Skogafoss
- 17 Ιουλίου 2019 (part 2) – Eyjafjallajokull Visitor Center, Seljalandsfoss, Hekla, Landmannalaugar camping
- 18 Ιουλίου 2019 (part 1) – Landmannalaugar, Haifoss, Gjain, Stong
- 18 Ιουλίου 2019 (part 2) – Hjalparfoss, Gullfoss, Langjokull Glacier, Great Geyser, Faxi falls, Reykholti camping
- 19 Ιουλίου 2019 (part 1) – Kerid Crater, Þingvellir National Park
- 19 Ιουλίου 2019 – Þingvellir National Park, Reykjavik camping
- 20 Ιουλίου 2019 – Reykjavik, Αναχώρηση
- Οικονομικός απολογισμός ταξιδιού & Επίλογος
09 Ιουλίου 2019 (part 1) – Westfjords
Guðrúnarlaug hot spring
Το σημερινό εγερτήριο έγινε νωρίς! Σηκωθήκαμε με ωραία διάθεση και πολύ όρεξη για περιπέτεια. Φάγαμε, ντυθήκαμε γρήγορα και φύγαμε κατευθείαν. Πρώτη μας στάση η θερμή πηγή Guðrúnarlaug. Η Ισλανδία ως ηφαιστειογενή χώρα έχει πολλές θερμές πηγές. Μία από αυτές είναι η Guðrúnarlaug. Βρίσκεται σε μια περιοχή των Βίκινγκς στη δυτική Ισλανδία. Μια κατολίσθηση κατέστρεψε την αρχική πηγή και το Guðrúnarlaug έκλεισε για 140 χρόνια έως τον Οκτώβριο του 2009, όταν ανακατασκευάστηκε.
Εδώ έχει λάβει χώρα η Laxdæla Saga. Στη περιοχή έζησε η Guðrún Ósvífursdóttir, η οποία επισκεπτόταν συχνά αυτή τη θερμή πηγή και είναι μία εκ των τριών πρωταγωνιστών της σάγκα. Οι άλλοι δύο είναι ο Bolli Þorleiksson και ο Kjartan Ólafsson και αποτελούν το πιο γνωστό τρίγωνο αγάπης στις Ισλανδικές αφηγήσεις!
Στη αρχή του μονοπατιού για τη πηγή, υπάρχει μία πινακίδα που προειδοποιεί ότι η θερμοκρασία του νερού μπορεί να αυξηθεί ξαφνικά, ότι πρέπει να σεβαστείς το χώρο από όλες τις απόψεις και ότι μπαίνεις με ατομική σου ευθύνη στο νερό. Αυτές οι οδηγίες ισχύουν για όλες τις φυσικές πηγές της χώρας!
Συγκρατήσαμε τις ορέξεις μας για βουτιά, κυρίως γιατί η πηγή δεν φαίνονταν να ανατροφοδοτείται με φρέσκο νερό…και κατά δεύτερον είχαμε πολλά χιλιόμετρα μπροστά μας και πολλές μέρες και ευκαιρίες ακόμα για βουτιές σε καλύτερα σημεία! Στη περιοχή υπάρχουν και σύγχρονα θερμά λουτρά, ένα ξενοδοχείο και χώρος κάμπινγκ.
Flokalundur
Συνεχίσαμε το δρόμο μας για αρκετά χιλιόμετρα, κάνοντας μικρές στάσεις μόνο για φωτογραφίες και άλλες φορές βγάζοντας φωτογραφίες εν κινήσει.
Μετά το Bjarkalundur και αφού πλέον είχαμε μπει για τα καλά στα δυτικά φιόρδ, ο δρόμος έγινε χωμάτινος και καθώς διασχίζαμε τα φιόρδ κατά μήκος των ακτών τους, γινόταν και ορεινός κατά τόπους!
Τη μισή σχεδόν διαδρομή την κάναμε έτσι, ενώ αργότερα ο δρόμος έγινε πάλι με άσφαλτο, ακόμα και τα ορεινά κομμάτια του, μέχρι να φτάσουμε στο Flokalundur. Η θέα από πολλά σημεία ήταν εκπληκτική!
Το Flokalundur είναι το σημείο στο οποίο βγαίνουν τα φέρυ που ξεκινούν από το Stykkisholmur για τα δυτικά φιόρδ. Εκεί κάναμε στάση για τουαλέτα, μια μικρή βόλτα για ξέπιασμα και ξεκινήσαμε πάλι με κατεύθυνση δυτικά.
Raudasandur beach & Melanes campsite
Στη συνέχεια κινούμασταν χαμηλά στο επίπεδο της θάλασσας και βλέπαμε απομονωμένες φάρμες. Πριν ξαναπάρουμε τα βουνά, βρήκαμε ένα ωραίο μέρος, δίπλα σε μία φάρμα και σταματήσαμε για να φάμε γιατί το στομάχι είχε κολλήσει στη πλάτη. Το φαγάκι μας ήταν έτοιμο από το προηγούμενο βράδυ, κάναμε μόνο μια σαλάτα και στρωθήκαμε στο φαγητό!
Αφού πλύναμε πιάτα, χαλαρώσαμε για λίγη ώρα πριν συνεχίσουμε με προορισμό την κόκκινη παραλία Raudasandur. Όταν φτάσαμε στο ορεινό πέρασμα που συνδέει το Bardastrond με το Patreksfjordur συναντήσαμε στο δρόμο ένα μνημείο (κακάσχημο θα το έλεγα), που είχε μία επεξήγηση δίπλα, αλλά ήταν στα ισλανδικά. Έψαξα στο ίντερνετ και βρήκα ότι βρισκόμασταν στο ψηλότερο σημείο (404μ.) και ότι ο πέτρινος άντρας που είχα μπροστά μου είχε ανεγερθεί από τους εργάτες που κατασκεύασαν το δρόμο αυτόν, ο οποίος θεωρούνταν δύσκολο έργο (πριν 60 χρόνια) και πολύ σημαντικός για τις επικοινωνίες στα δυτικά φιόρδ! Διάβασα, επίσης, ότι το άγαλμα έχει μια ασυνήθιστη ομοιότητα με έναν τοπικό αγρότη και πολιτικό….
Μόλις κατεβήκαμε το βουνό και λίγα χιλιόμετρα πριν φτάσουμε στη κόκκινη παραλία συναντήσαμε το σκουριασμένο σκαρί ενός αλιευτικού σκάφους που στέκει εκεί χρόνια, έρμαιο στη φθορά του χρόνου και των καιρικών συνθηκών. Δίπλα από το ναυάγιο υπάρχει ένα ξύλινο τραπεζοκάθισμα και χώρος στάσης και ξεκούρασης. Υπήρχε κόσμος ήδη εκεί, οπότε δεν πλησιάσαμε, παρά αρκεστήκαμε σε κάποιες φώτο από μακριά.
Συνεχίσαμε στο χωματόδρομο, ανηφορίζοντας. Για να συναντήσουμε τη παραλία έπρεπε να διασχίσουμε άλλο ένα βουνό. Κάποια στιγμή, από τη κορυφή, φάνηκε πέρα μακριά η θάλασσα και οι ανοιχτόχρωμες ροζουλί λωρίδες άμμου …Μόλις κατεβήκαμε το βουνό στρίψαμε δεξιά πρώτα για να δούμε τον οικισμό, λέμε τώρα…δύο κτίρια, μία εκκλησία και μερικά προβατάκια παραδίπλα να βόσκουν δίπλα στη θάλασσα, κάποια εκ των οποίων βρίσκονταν και μέσα στη θάλασσα!
Στην συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς την αντίθετη πλευρά της παραλίας, προς το Melanes campsite. Στο κάμπινγκ υπήρχαν όλο κι όλο δύο camper. Το κάμπινγκ διαθέτει και ξύλινες "καλύβες" για διαμονή. Κατεβήκαμε για να κάνουμε μια βόλτα και μας έφαγαν τα μυγάκια…..
Hnjotur
Πήραμε τον 614, δηλαδή ανεβήκαμε και πάλι το βουνό που πριν λίγη ώρα περάσαμε, για να φτάσουμε στη κόκκινη παραλία, μέχρι να συναντήσουμε τον 612 στο Patreksfjord, όπου και στρίψαμε αριστερά. Περάσαμε από το τοπικό αεροδρόμιο που βρίσκεται κατά μήκος της ακτής, δίπλα σε άλλη μία ανοιχτόχρωμη παραλία. Λίγο μετά το αεροδρόμιο ο δρόμος μας πήγαινε στο εσωτερικό της χερσονήσου στη κοιλάδα Orlygshofn, όπου βρίσκεται το Hnjotur.
Το Hnjotur φιλοξενεί το Μουσείο Egill Olafsson στο οποίο μπορεί κάποιος να δει μια μοναδική συλλογή από παλιά αντικείμενα κτηνοτροφικού και αλιευτικού εξοπλισμού από τις νότιες περιοχές των δυτικών φιόρδ. Με τον τρόπο αυτό το μουσείο παρουσιάζει την ιστορία και τη καθημερινότητα στην περιοχή. Στο μουσείο, επίσης, υπάρχει μια έκθεση για τη διάσωση της βρετανικής τράτας Dhoon που έφτασε στο Latrabjarg το 1947. Το μουσείο είναι μικρό αλλά αρκετά ενδιαφέρον! Αυτό που μου άρεσε γενικά στα μουσεία τους είναι οι παλιές φωτογραφίες...ανεκτίμητες!
Breidavik beach
Συνεχίσαμε δυτικά προς το κόλπο. Εκεί βρίσκεται η ομώνυμη παραλία που έχει χρυσή άμμο. Δεν κατεβήκαμε κάτω, αλλά αρκεστήκαμε στη θέα από ψηλά και κάναμε δυο τρεις μικρές στάσεις στο δρόμο για φωτογραφίες.
Guðrúnarlaug hot spring
Το σημερινό εγερτήριο έγινε νωρίς! Σηκωθήκαμε με ωραία διάθεση και πολύ όρεξη για περιπέτεια. Φάγαμε, ντυθήκαμε γρήγορα και φύγαμε κατευθείαν. Πρώτη μας στάση η θερμή πηγή Guðrúnarlaug. Η Ισλανδία ως ηφαιστειογενή χώρα έχει πολλές θερμές πηγές. Μία από αυτές είναι η Guðrúnarlaug. Βρίσκεται σε μια περιοχή των Βίκινγκς στη δυτική Ισλανδία. Μια κατολίσθηση κατέστρεψε την αρχική πηγή και το Guðrúnarlaug έκλεισε για 140 χρόνια έως τον Οκτώβριο του 2009, όταν ανακατασκευάστηκε.

Εδώ έχει λάβει χώρα η Laxdæla Saga. Στη περιοχή έζησε η Guðrún Ósvífursdóttir, η οποία επισκεπτόταν συχνά αυτή τη θερμή πηγή και είναι μία εκ των τριών πρωταγωνιστών της σάγκα. Οι άλλοι δύο είναι ο Bolli Þorleiksson και ο Kjartan Ólafsson και αποτελούν το πιο γνωστό τρίγωνο αγάπης στις Ισλανδικές αφηγήσεις!

Στη αρχή του μονοπατιού για τη πηγή, υπάρχει μία πινακίδα που προειδοποιεί ότι η θερμοκρασία του νερού μπορεί να αυξηθεί ξαφνικά, ότι πρέπει να σεβαστείς το χώρο από όλες τις απόψεις και ότι μπαίνεις με ατομική σου ευθύνη στο νερό. Αυτές οι οδηγίες ισχύουν για όλες τις φυσικές πηγές της χώρας!

Συγκρατήσαμε τις ορέξεις μας για βουτιά, κυρίως γιατί η πηγή δεν φαίνονταν να ανατροφοδοτείται με φρέσκο νερό…και κατά δεύτερον είχαμε πολλά χιλιόμετρα μπροστά μας και πολλές μέρες και ευκαιρίες ακόμα για βουτιές σε καλύτερα σημεία! Στη περιοχή υπάρχουν και σύγχρονα θερμά λουτρά, ένα ξενοδοχείο και χώρος κάμπινγκ.
Flokalundur
Συνεχίσαμε το δρόμο μας για αρκετά χιλιόμετρα, κάνοντας μικρές στάσεις μόνο για φωτογραφίες και άλλες φορές βγάζοντας φωτογραφίες εν κινήσει.



Μετά το Bjarkalundur και αφού πλέον είχαμε μπει για τα καλά στα δυτικά φιόρδ, ο δρόμος έγινε χωμάτινος και καθώς διασχίζαμε τα φιόρδ κατά μήκος των ακτών τους, γινόταν και ορεινός κατά τόπους!



Τη μισή σχεδόν διαδρομή την κάναμε έτσι, ενώ αργότερα ο δρόμος έγινε πάλι με άσφαλτο, ακόμα και τα ορεινά κομμάτια του, μέχρι να φτάσουμε στο Flokalundur. Η θέα από πολλά σημεία ήταν εκπληκτική!










Το Flokalundur είναι το σημείο στο οποίο βγαίνουν τα φέρυ που ξεκινούν από το Stykkisholmur για τα δυτικά φιόρδ. Εκεί κάναμε στάση για τουαλέτα, μια μικρή βόλτα για ξέπιασμα και ξεκινήσαμε πάλι με κατεύθυνση δυτικά.





Raudasandur beach & Melanes campsite
Στη συνέχεια κινούμασταν χαμηλά στο επίπεδο της θάλασσας και βλέπαμε απομονωμένες φάρμες. Πριν ξαναπάρουμε τα βουνά, βρήκαμε ένα ωραίο μέρος, δίπλα σε μία φάρμα και σταματήσαμε για να φάμε γιατί το στομάχι είχε κολλήσει στη πλάτη. Το φαγάκι μας ήταν έτοιμο από το προηγούμενο βράδυ, κάναμε μόνο μια σαλάτα και στρωθήκαμε στο φαγητό!



Αφού πλύναμε πιάτα, χαλαρώσαμε για λίγη ώρα πριν συνεχίσουμε με προορισμό την κόκκινη παραλία Raudasandur. Όταν φτάσαμε στο ορεινό πέρασμα που συνδέει το Bardastrond με το Patreksfjordur συναντήσαμε στο δρόμο ένα μνημείο (κακάσχημο θα το έλεγα), που είχε μία επεξήγηση δίπλα, αλλά ήταν στα ισλανδικά. Έψαξα στο ίντερνετ και βρήκα ότι βρισκόμασταν στο ψηλότερο σημείο (404μ.) και ότι ο πέτρινος άντρας που είχα μπροστά μου είχε ανεγερθεί από τους εργάτες που κατασκεύασαν το δρόμο αυτόν, ο οποίος θεωρούνταν δύσκολο έργο (πριν 60 χρόνια) και πολύ σημαντικός για τις επικοινωνίες στα δυτικά φιόρδ! Διάβασα, επίσης, ότι το άγαλμα έχει μια ασυνήθιστη ομοιότητα με έναν τοπικό αγρότη και πολιτικό….






Μόλις κατεβήκαμε το βουνό και λίγα χιλιόμετρα πριν φτάσουμε στη κόκκινη παραλία συναντήσαμε το σκουριασμένο σκαρί ενός αλιευτικού σκάφους που στέκει εκεί χρόνια, έρμαιο στη φθορά του χρόνου και των καιρικών συνθηκών. Δίπλα από το ναυάγιο υπάρχει ένα ξύλινο τραπεζοκάθισμα και χώρος στάσης και ξεκούρασης. Υπήρχε κόσμος ήδη εκεί, οπότε δεν πλησιάσαμε, παρά αρκεστήκαμε σε κάποιες φώτο από μακριά.


Συνεχίσαμε στο χωματόδρομο, ανηφορίζοντας. Για να συναντήσουμε τη παραλία έπρεπε να διασχίσουμε άλλο ένα βουνό. Κάποια στιγμή, από τη κορυφή, φάνηκε πέρα μακριά η θάλασσα και οι ανοιχτόχρωμες ροζουλί λωρίδες άμμου …Μόλις κατεβήκαμε το βουνό στρίψαμε δεξιά πρώτα για να δούμε τον οικισμό, λέμε τώρα…δύο κτίρια, μία εκκλησία και μερικά προβατάκια παραδίπλα να βόσκουν δίπλα στη θάλασσα, κάποια εκ των οποίων βρίσκονταν και μέσα στη θάλασσα!










Στην συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς την αντίθετη πλευρά της παραλίας, προς το Melanes campsite. Στο κάμπινγκ υπήρχαν όλο κι όλο δύο camper. Το κάμπινγκ διαθέτει και ξύλινες "καλύβες" για διαμονή. Κατεβήκαμε για να κάνουμε μια βόλτα και μας έφαγαν τα μυγάκια…..




Hnjotur
Πήραμε τον 614, δηλαδή ανεβήκαμε και πάλι το βουνό που πριν λίγη ώρα περάσαμε, για να φτάσουμε στη κόκκινη παραλία, μέχρι να συναντήσουμε τον 612 στο Patreksfjord, όπου και στρίψαμε αριστερά. Περάσαμε από το τοπικό αεροδρόμιο που βρίσκεται κατά μήκος της ακτής, δίπλα σε άλλη μία ανοιχτόχρωμη παραλία. Λίγο μετά το αεροδρόμιο ο δρόμος μας πήγαινε στο εσωτερικό της χερσονήσου στη κοιλάδα Orlygshofn, όπου βρίσκεται το Hnjotur.






Το Hnjotur φιλοξενεί το Μουσείο Egill Olafsson στο οποίο μπορεί κάποιος να δει μια μοναδική συλλογή από παλιά αντικείμενα κτηνοτροφικού και αλιευτικού εξοπλισμού από τις νότιες περιοχές των δυτικών φιόρδ. Με τον τρόπο αυτό το μουσείο παρουσιάζει την ιστορία και τη καθημερινότητα στην περιοχή. Στο μουσείο, επίσης, υπάρχει μια έκθεση για τη διάσωση της βρετανικής τράτας Dhoon που έφτασε στο Latrabjarg το 1947. Το μουσείο είναι μικρό αλλά αρκετά ενδιαφέρον! Αυτό που μου άρεσε γενικά στα μουσεία τους είναι οι παλιές φωτογραφίες...ανεκτίμητες!








Breidavik beach
Συνεχίσαμε δυτικά προς το κόλπο. Εκεί βρίσκεται η ομώνυμη παραλία που έχει χρυσή άμμο. Δεν κατεβήκαμε κάτω, αλλά αρκεστήκαμε στη θέα από ψηλά και κάναμε δυο τρεις μικρές στάσεις στο δρόμο για φωτογραφίες.


Last edited: