Sassenach77
Member
- Μηνύματα
- 8.096
- Likes
- 24.234
- Επόμενο Ταξίδι
- Ελλάδα
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γη του Πυρός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 07 Ιουλίου 2019 – Άφιξη, Hvalfjordur, Glymur, Reykholt, Hraunfossar, Borgarnes, Snorrastadabuid camping
- 08 Ιουλίου 2019 (part 1) – Snaefellsnes Peninsula
- 08 Ιουλίου 2019 (part 2) – Snaefellsnes Peninsula, Budardalur camping
- 09 Ιουλίου 2019 (part 1) – Westfjords
- 09 Ιουλίου 2019 (part 2) – Westfjords, þingeyri camping
- 10 Ιουλίου 2019 (part 1) – Westfjords
- 10 Ιουλίου 2019 (part 2) – Westfjords, Saeberg camping
- 11 Ιουλίου 2019 (part 1) – Vatnsnes peninsula, Glaumbær Farm & Museum
- 11 Ιουλίου 2019 (part 2) – Trollaskagi peninsula, Aldeyarfoss, Godafoss camping
- 12 Ιουλίου 2019 (part 1) – Husavik, Ásbyrgi Canyon, Dettifoss
- 12 Ιουλίου 2019 (part 2) – Myvatn Natural Baths, Krafla Lava Fields, Namafjall, Grjotagja Cave, Hverfjall Crater, Dimmuborgir, Skutustadagigar, Godafoss camping
- 13 Ιουλίου 2019 (part 1) – Godafoss, Hverir, The dream of Askja, Modhrudalur
- 13 Ιουλίου 2019 (part 2) – Egilsstadir, Lagarfljot Lake, Hengifoss, Snaefell, Hengifoss Guesthouse camping
- 14 Ιουλίου 2019 (part 1) – Eastfjords
- 14 Ιουλίου 2019 (part 2) – Eastfjords, Vestrahorn Mountain, Hofn camping
- 15 Ιουλίου 2019 (part 1) – Hoffellsjokull, Heinaberg Area, Thórbergur Center, Jokulsarlon Lake, Diamond Βeach, Fjallsarlon Lake
- 15 Ιουλίου 2019 (part 2) – Hof, Skaftafell National Park, Skeidararsandur, Klaustur camping
- 16 Ιουλίου 2019 (part 1) – Kirkjubaejarklaustur, Lakagigar
- 16 Ιουλίου 2019 (part 2) – Lakagigar, Fjadrargljufur, Eldgjá, Vik camping
- 17 Ιουλίου 2019 (part 1) – Vik, Reynisfjara, Dyrholaey, Solheimajokull, Skogar Museum & Skogafoss
- 17 Ιουλίου 2019 (part 2) – Eyjafjallajokull Visitor Center, Seljalandsfoss, Hekla, Landmannalaugar camping
- 18 Ιουλίου 2019 (part 1) – Landmannalaugar, Haifoss, Gjain, Stong
- 18 Ιουλίου 2019 (part 2) – Hjalparfoss, Gullfoss, Langjokull Glacier, Great Geyser, Faxi falls, Reykholti camping
- 19 Ιουλίου 2019 (part 1) – Kerid Crater, Þingvellir National Park
- 19 Ιουλίου 2019 – Þingvellir National Park, Reykjavik camping
- 20 Ιουλίου 2019 – Reykjavik, Αναχώρηση
- Οικονομικός απολογισμός ταξιδιού & Επίλογος
14 Ιουλίου 2019 (part 2) – Eastfjords, Vestrahorn Mountain, Hofn camping
Stöðvarfjörður
Η συνέχεια της διαδρομής μας ήταν κατά μήκος των ακτών μέχρι το Stöðvarfjörður. Το φιόρδ αυτό είναι ρηχό και οι γύρω οροσειρά πολύ όμορφη. Παλαιότερα ο οικισμός ονομαζόταν Stöð και αποτελούσε, όπως και σήμερα ένα ψαροχώρι των ανατολικών φιόρδ.
Όπως και όλοι οι οικισμοί των ανατολικών φιόρδ, έτσι και αυτός φιλοξενεί καλλιτεχνικές εκδηλώσεις και στηρίζεται στο τουρισμό.
Breiddalsvik
Το Breiðdalsvík είναι ένα σχετικά νεαρό ψαροχώρι. Ένα ήσυχο μέρος και κατάλληλο ορμητήριο για πεζοπορίες στην γύρω περιοχή. Είχα βρει ότι εδώ, στη γύρω κοιλάδα του Breiðdalur, που σημαίνει "ευρεία κοιλάδα", έχει όμορφους καταρράκτες και τα γύρω βουνά επίσης είναι ιδανικά για πεζοπορίες. Αλλά που χρόνος για τέτοια…
Είχα διαβάσει επίσης για την τοπική ζυθοποιία, την οποία λιγουρευόμασταν και οι δύο, αλλά δεν μπορούσαμε να πιούμε εκείνη τη στιγμή, οπότε δεν σταματήσαμε…Βέβαια βγάλαμε τα "σπασμένα" αργότερα το βράδυ στο Hofn (!), αλλά αυτά θα τα πω παρακάτω….Αν κάποιο καλόπαιδο από εδώ μέσα πάει ποτέ σε αυτό το μικρό χωριό, ας πιεί μία μπύρα και για μένα…έτσι για το γαμώτο!
Berufjordur & Teigarhorn
Το Berufjörður είναι το πρώτο βαθύ φιόρδ που συναντάται στην αρχή των ανατολικών φιόρδ όταν κάποιος κινείται από νότια προς βόρεια. Για εμάς ήταν το τελευταίο, καθώς κατεβαίναμε από βόρεια. Έχει μήκος 20 χλμ και μέγιστο πλάτος 5 χλμ.. Εδώ υπάρχει ένα βουνό σε σχήμα πυραμίδας, με το όνομα Búlandstindur, το οποίο εμείς δεν μπορούσαμε να δούμε, λόγω καιρού…σιχτίρ!
Φτάνοντας στο νοτιότερο άκρο του φιόρδ συναντήσαμε ένα σημείο που το είχα σταμπάρει για να σταματήσουμε, τη παλιά φάρμα στο Teigarhorn. Η φάρμα αυτή βρίσκεται σε ένα από τα πιο διάσημα σημεία παραγωγής αυτοφυών ζεόλιθων. Ο ζεόλιθος είναι ένα πορώδες ορυκτό που χρησιμοποιείται ως καταλύτης. Εδώ συναντάται σε φυσικό περιβάλλον, για όποιον ενδιαφέρεται και γνωρίζει να το βρει, γιατί εμείς δεν…Αλλιώς μπορεί κάποιος να δει ζεόλιθο σε Μουσεία Φυσικής Ιστορίας, όπως στο Λονδίνο, τη Βιέννη κτλ. Κάναμε βόλτα τριγύρω αλλά δεν καταφέραμε να δούμε κάτι, γιατί μάλλον δεν γνωρίζουμε να το βρούμε…
Η παλιά φάρμα στο Teigarhorn χτίστηκε το 1880-1882 από τον Niels Weywadt, ο οποίος ήρθε στην Ισλανδία το 1840, παντρεύτηκε μια Δανέζα με την οποία απέκτησαν 14 παιδιά….(θεούλη μου!). Η φάρμα ανήκει στο Εθνικό Μουσείο της χώρας και από το 1975 κηρύχθηκε φυσικό μνημείο, ενώ το 2013 ολόκληρη η περιοχή γύρω από τη φάρμα προστατεύεται λόγω φυσικών συνθηκών παραγωγής ζεόλιθου. Στο Teigarhorn υπάρχει ένα μικρό μουσείο ορυκτών, το οποίο είναι προσβάσιμο κατόπιν ραντεβού. Ωραίο θα ήταν να το δούμε, αλλά αυτά είναι πολυτέλειες στα οδικά με περιορισμένο χρόνο….
Djupivogur
Λίγα λεπτά μετά φτάσαμε στη πόλη Djúpivogur, η οποία είναι ενταγμένη στο Cittaslow, ένα διεθνή οργανισμό που ιδρύθηκε στην Ιταλία (Τοσκάνη) και εμπνεύστηκε από τον κίνημα Slow food, που αναδεικνύει τοπικά φαγητά πόλεων και τον παραδοσιακό τρόπο παρασκευής τους. Οι πόλεις που εντάσσονται στο Cittaslow εστιάζουν στην αυθεντικότητα των τοπικών προϊόντων, στο καλό φαγητό, τις παραδόσεις της τοπικής βιοτεχνίας και την προστασία του περιβάλλοντος σε συνδυασμό με τον αργό και ήρεμο τρόπο ζωής σε καθημερινή βάση. Πολύ ωραία μου ακούγονται όλα αυτά και θα ήθελα να γίνουν εφαρμόσιμα και στις ελληνικές πόλεις, αλλά….
Το παλαιότερο σπίτι στο Djúpivogur, που ονομάζεται Langabúð, χτίστηκε το 1790 είναι πλέον το πολιτιστικό κέντρο της πόλης. Σήμερα φιλοξενεί γλυπτά, ένα παραδοσιακό μουσείο και ένα καφέ, που δεν είχαμε χρόνο να δούμε.
Εδώ υπάρχουν υπαίθριες γκαλερί, όπως το γλυπτό "Eggin gg Gleíivík" του καλλιτέχνη Sigurður Guðmundsson, που αποτελείται από 34 αυγά μεγάλου μεγέθους, τοποθετημένα κατά μήκος της προκυμαίας και που δεν τα είδαμε γιατί φτάσαμε μέχρι το λιμάνι και δεν είδαμε κάτι….δεν κατάλαβα που ακριβώς ήταν τοποθετημένα αυτά τα αυγά, αλλά δεν σκοτίστηκα κιόλας για να τα βρω!
Διαδρομή έως Stafafell Cottage
Συνεχίσαμε τη πορεία μας, κατά την οποία μέναμε πολλές φορές με το στόμα ανοιχτό….η διαδρομή από το Djúpivogur έως το Stafafell Cottage ήταν το κάτι άλλο! Κάναμε πολλές στάσεις για φωτογραφίες και σχολιάζαμε συνέχεια τα τοπία…. Voilà!
Εδώ σταματήσαμε στον φάρο που βρίσκεται στη χερσόνησο Hvalnes. Σε αυτό το σημείο ξεκινά μία μεγάλη λωρίδα γης που φτάνει μέχρι την απέναντι ακτή και μπορεί κανείς να δει όσο φτάνει η ματιά του…...τα γύρω βουνά δε, όνειρο!
Κάναμε και άλλες στάσεις, είτε για πανίδα, είτε για χλωρίδα της χώρας…γενικώς είχαμε εκστασιαστεί με τη διαδρομή!
Ώσπου φτάσαμε στη φάρμα, που είναι φημισμένη για διαμονή και εξορμήσεις στη γύρω περιοχή. Εκεί λίγο ξενερώσαμε γιατί φαινόταν σαν να είναι παραμελημένη και δεν συναντήσαμε κανέναν. Αν εξαιρέσει κάποιος τα γύρω τοπία, η φάρμα δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο. Βγάλαμε δυο τρεις φώτο και συνεχίσαμε…
Viking Cafe - Vestrahorn Mountain – Horn
Φτάνοντας στο Viking Café άρχισε να ψιλοβρέχει και τα σύννεφα γύρω από τα βουνά πύκνωναν όπως και τα σιχτιρίσματα μου…
Όταν φτάσαμε στο καφέ, μπήκαμε μέσα και βγάλαμε εισιτήριο για το Vestrahorn Mountain (ναι έχει εισιτήριο για να δεις αυτό το βουνό, γιατί είναι ιδιωτικός χώρος!…) και πήραμε και ένα καφεδάκι για το χέρι. Δίπλα σε ένα παράθυρο υπήρχε μία ταμπελίτσα με τρεις φράσεις…
…η φώτο είναι αφιερωμένη σε όλους εσάς που επιθυμείτε να πάτε Ισλανδία!!!
Το εισιτήριο που πληρώνεις είναι στην ουσία η αγορά μίας κάρτας εισόδου για να ανοίξει η μπάρα που έχουν βάλει στο δρόμο που οδηγεί στο βουνό. Σκανάραμε τη κάρτα στη υποδοχή, άνοιξε η μπάρα και συνεχίσαμε, όπως στα πάρκινγκ.
Το Vestrahorn είναι ένα βουνό ύψους 454 μέτρων. Όταν έχει πλημμυρίδα και καλό καιρό το βουνό καθρεφτίζεται στο νερό και το όλο τοπίο μοιάζει μαγικό! Εμείς πετύχαμε τα νερά τραβηγμένα (άμπωτη) και μία ομιχλώδη ατμόσφαιρα, χωρίς (ευτυχώς) πολλά σύννεφα, που έδιναν μία αίσθηση μυστηρίου…το βουνό έμοιαζε να βγαίνει από τα έγκατα της γης και γύρω του να αιωρούνται αραιά σύννεφα! Φαντάσου να το έβλεπα και με ήλιο…
Γυρίσαμε πίσω στο καφέ, αλλά δεν είχε έρθει η ώρα να φύγουμε ακόμα…υπήρχε και συνέχεια. Ένα από τα πρώτα αγροκτήματα εποικισμού στην Ισλανδία ήταν το Horn, που χτίστηκε από τον Hrollaugur γιο του Rögnvaldur Earl από το Møre στη Νορβηγία. Αριστερά από το Viking Café ανηφόριζε ένας δρόμος, στα δεξιά του οποίου υπήρχε ένα ξύλινο άγαλμα του Hrollaugur.
Στον Β’ ΠΠ η περιοχή του Horn έγινε βάση του βρετανικού στρατού και αργότερα δημιουργήθηκε ένας σταθμός ραντάρ του ΝΑΤΟ στο Stokksnes, νότια του Horn. Ξεκινήσαμε να περπατάμε στο χωματόδρομο, όταν άρχισε να φαίνεται ένα χωριό Βίκινγκ…
Στην πραγματικότητα, αυτό που βλέπαμε ήταν ένα σκηνικό που στήθηκε το 2010 για την ισλανδική ταινία Viking, του Ισλανδού σκηνοθέτη Baltasar Kormákur, η οποία δεν γυρίστηκε ποτέ. Η Universal αργότερα απέκτησε τα δικαιώματα παραγωγής της ταινίας, αλλά δεν έχω ιδέα τι έγινε τελικά… Το "χωριό" έχει μείνει εκεί και είναι ένα υπέροχο αξιοθέατο, που δίνει μία εικόνα του πώς ήταν πραγματικά ένας οικισμός Βίκινγκ!
Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του χωριού είναι τα κτίρια, που δίνουν μία πολύ καλή εικόνα της αρχιτεκτονικής εκείνης της περιόδου. Μπορούσαμε αν περιηγηθούμε μέσα στις καλύβες και παντού στο γύρω χώρο. Είδαμε και ένα τεράστιο τεχνητό βράχο, όχι και σε τόσο καλή κατάσταση, που μάλλον θα χρησιμοποιούνταν ως φυλακή!
Γύρω απο το κινηματογραφικό σκηνικό βρίσκονται τα ερείπια κατοικιών διαφόρων περιόδων. Αυτό δείχνει ότι η περιοχή θεωρούνταν καλή για την δημιουργία αγροκτήματος, λόγω των άφθονων υλικών, όπως πέτρες και βράχια από τα βουνά, καθώς και ξυλία που έφτανε στις ακτές απο τη θάλασσα…
Hofn camping
To Hofn δεν ήταν πολύ μακριά, οπότε φτάσαμε σε πολύ λίγη ώρα. Κάναμε πρώτα μία αναγνωριστική βόλτα…..
…και μετά κατευθυνθήκαμε προς το κάμπινγκ. Ήταν το πρώτο μεγάλο κάμπινγκ που μέναμε και με τον περισσότερο κόσμo ως εκείνη τη στιγμή.
Παρκάραμε, τσιμπήσαμε το κάτιτις μας στο camper και ξεκινήσαμε προς αναζήτηση μπύρας! Εδώ είχαμε και βραδινή (λέμε τώρα) έξοδο! Αφού φάγαμε πόρτα σε ένα μαγαζί που δεν συγκράτησα καν πιο ήταν, γιατί έκλεινε (ήταν 22:00)…τελικά βρήκαμε ανοιχτό το Kaffi Hornid ! Είχε γύρω στις τρείς τέσσερις παρέες που έτρωγαν και έπιναν. Εμείς στρωθήκαμε στο μπαρ και ξεκινήσαμε το "τραγούδι"…Εδώ ήπιαμε τη καλύτερη μπύρα σε όλη την Ισλανδία....τη Vatnajökull - Frozen In Time!
Είναι τοπική μπύρα από αρκτικό θυμάρι και χρησιμοποιείται νεράκι από τους παγετώνες για την παρασκευή της! Πραγματικά μία ιδιαίτερη γεύση, που μας άρεσε πολύ! Στην αρχή παραγγείλαμε και μία Egils Gull, αλλά τελικά το γυρίσαμε πάλι στη Vatnajökull. Το γλεντήσαμε εκείνο το βράδυ πριν πάμε για ύπνο…..βγάλαμε τα σπασμένα όλων των προηγούμενων ημερών!
Η σημερινή διαδρομή μας ήταν αυτή:
Cheers!
Stöðvarfjörður
Η συνέχεια της διαδρομής μας ήταν κατά μήκος των ακτών μέχρι το Stöðvarfjörður. Το φιόρδ αυτό είναι ρηχό και οι γύρω οροσειρά πολύ όμορφη. Παλαιότερα ο οικισμός ονομαζόταν Stöð και αποτελούσε, όπως και σήμερα ένα ψαροχώρι των ανατολικών φιόρδ.


Όπως και όλοι οι οικισμοί των ανατολικών φιόρδ, έτσι και αυτός φιλοξενεί καλλιτεχνικές εκδηλώσεις και στηρίζεται στο τουρισμό.

Breiddalsvik
Το Breiðdalsvík είναι ένα σχετικά νεαρό ψαροχώρι. Ένα ήσυχο μέρος και κατάλληλο ορμητήριο για πεζοπορίες στην γύρω περιοχή. Είχα βρει ότι εδώ, στη γύρω κοιλάδα του Breiðdalur, που σημαίνει "ευρεία κοιλάδα", έχει όμορφους καταρράκτες και τα γύρω βουνά επίσης είναι ιδανικά για πεζοπορίες. Αλλά που χρόνος για τέτοια…


Είχα διαβάσει επίσης για την τοπική ζυθοποιία, την οποία λιγουρευόμασταν και οι δύο, αλλά δεν μπορούσαμε να πιούμε εκείνη τη στιγμή, οπότε δεν σταματήσαμε…Βέβαια βγάλαμε τα "σπασμένα" αργότερα το βράδυ στο Hofn (!), αλλά αυτά θα τα πω παρακάτω….Αν κάποιο καλόπαιδο από εδώ μέσα πάει ποτέ σε αυτό το μικρό χωριό, ας πιεί μία μπύρα και για μένα…έτσι για το γαμώτο!



Berufjordur & Teigarhorn
Το Berufjörður είναι το πρώτο βαθύ φιόρδ που συναντάται στην αρχή των ανατολικών φιόρδ όταν κάποιος κινείται από νότια προς βόρεια. Για εμάς ήταν το τελευταίο, καθώς κατεβαίναμε από βόρεια. Έχει μήκος 20 χλμ και μέγιστο πλάτος 5 χλμ.. Εδώ υπάρχει ένα βουνό σε σχήμα πυραμίδας, με το όνομα Búlandstindur, το οποίο εμείς δεν μπορούσαμε να δούμε, λόγω καιρού…σιχτίρ!

Φτάνοντας στο νοτιότερο άκρο του φιόρδ συναντήσαμε ένα σημείο που το είχα σταμπάρει για να σταματήσουμε, τη παλιά φάρμα στο Teigarhorn. Η φάρμα αυτή βρίσκεται σε ένα από τα πιο διάσημα σημεία παραγωγής αυτοφυών ζεόλιθων. Ο ζεόλιθος είναι ένα πορώδες ορυκτό που χρησιμοποιείται ως καταλύτης. Εδώ συναντάται σε φυσικό περιβάλλον, για όποιον ενδιαφέρεται και γνωρίζει να το βρει, γιατί εμείς δεν…Αλλιώς μπορεί κάποιος να δει ζεόλιθο σε Μουσεία Φυσικής Ιστορίας, όπως στο Λονδίνο, τη Βιέννη κτλ. Κάναμε βόλτα τριγύρω αλλά δεν καταφέραμε να δούμε κάτι, γιατί μάλλον δεν γνωρίζουμε να το βρούμε…

Η παλιά φάρμα στο Teigarhorn χτίστηκε το 1880-1882 από τον Niels Weywadt, ο οποίος ήρθε στην Ισλανδία το 1840, παντρεύτηκε μια Δανέζα με την οποία απέκτησαν 14 παιδιά….(θεούλη μου!). Η φάρμα ανήκει στο Εθνικό Μουσείο της χώρας και από το 1975 κηρύχθηκε φυσικό μνημείο, ενώ το 2013 ολόκληρη η περιοχή γύρω από τη φάρμα προστατεύεται λόγω φυσικών συνθηκών παραγωγής ζεόλιθου. Στο Teigarhorn υπάρχει ένα μικρό μουσείο ορυκτών, το οποίο είναι προσβάσιμο κατόπιν ραντεβού. Ωραίο θα ήταν να το δούμε, αλλά αυτά είναι πολυτέλειες στα οδικά με περιορισμένο χρόνο….

Djupivogur
Λίγα λεπτά μετά φτάσαμε στη πόλη Djúpivogur, η οποία είναι ενταγμένη στο Cittaslow, ένα διεθνή οργανισμό που ιδρύθηκε στην Ιταλία (Τοσκάνη) και εμπνεύστηκε από τον κίνημα Slow food, που αναδεικνύει τοπικά φαγητά πόλεων και τον παραδοσιακό τρόπο παρασκευής τους. Οι πόλεις που εντάσσονται στο Cittaslow εστιάζουν στην αυθεντικότητα των τοπικών προϊόντων, στο καλό φαγητό, τις παραδόσεις της τοπικής βιοτεχνίας και την προστασία του περιβάλλοντος σε συνδυασμό με τον αργό και ήρεμο τρόπο ζωής σε καθημερινή βάση. Πολύ ωραία μου ακούγονται όλα αυτά και θα ήθελα να γίνουν εφαρμόσιμα και στις ελληνικές πόλεις, αλλά….

Το παλαιότερο σπίτι στο Djúpivogur, που ονομάζεται Langabúð, χτίστηκε το 1790 είναι πλέον το πολιτιστικό κέντρο της πόλης. Σήμερα φιλοξενεί γλυπτά, ένα παραδοσιακό μουσείο και ένα καφέ, που δεν είχαμε χρόνο να δούμε.

Εδώ υπάρχουν υπαίθριες γκαλερί, όπως το γλυπτό "Eggin gg Gleíivík" του καλλιτέχνη Sigurður Guðmundsson, που αποτελείται από 34 αυγά μεγάλου μεγέθους, τοποθετημένα κατά μήκος της προκυμαίας και που δεν τα είδαμε γιατί φτάσαμε μέχρι το λιμάνι και δεν είδαμε κάτι….δεν κατάλαβα που ακριβώς ήταν τοποθετημένα αυτά τα αυγά, αλλά δεν σκοτίστηκα κιόλας για να τα βρω!



Διαδρομή έως Stafafell Cottage
Συνεχίσαμε τη πορεία μας, κατά την οποία μέναμε πολλές φορές με το στόμα ανοιχτό….η διαδρομή από το Djúpivogur έως το Stafafell Cottage ήταν το κάτι άλλο! Κάναμε πολλές στάσεις για φωτογραφίες και σχολιάζαμε συνέχεια τα τοπία…. Voilà!




Εδώ σταματήσαμε στον φάρο που βρίσκεται στη χερσόνησο Hvalnes. Σε αυτό το σημείο ξεκινά μία μεγάλη λωρίδα γης που φτάνει μέχρι την απέναντι ακτή και μπορεί κανείς να δει όσο φτάνει η ματιά του…...τα γύρω βουνά δε, όνειρο!




Κάναμε και άλλες στάσεις, είτε για πανίδα, είτε για χλωρίδα της χώρας…γενικώς είχαμε εκστασιαστεί με τη διαδρομή!





Ώσπου φτάσαμε στη φάρμα, που είναι φημισμένη για διαμονή και εξορμήσεις στη γύρω περιοχή. Εκεί λίγο ξενερώσαμε γιατί φαινόταν σαν να είναι παραμελημένη και δεν συναντήσαμε κανέναν. Αν εξαιρέσει κάποιος τα γύρω τοπία, η φάρμα δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο. Βγάλαμε δυο τρεις φώτο και συνεχίσαμε…


Viking Cafe - Vestrahorn Mountain – Horn
Φτάνοντας στο Viking Café άρχισε να ψιλοβρέχει και τα σύννεφα γύρω από τα βουνά πύκνωναν όπως και τα σιχτιρίσματα μου…



Όταν φτάσαμε στο καφέ, μπήκαμε μέσα και βγάλαμε εισιτήριο για το Vestrahorn Mountain (ναι έχει εισιτήριο για να δεις αυτό το βουνό, γιατί είναι ιδιωτικός χώρος!…) και πήραμε και ένα καφεδάκι για το χέρι. Δίπλα σε ένα παράθυρο υπήρχε μία ταμπελίτσα με τρεις φράσεις…

…η φώτο είναι αφιερωμένη σε όλους εσάς που επιθυμείτε να πάτε Ισλανδία!!!
Το εισιτήριο που πληρώνεις είναι στην ουσία η αγορά μίας κάρτας εισόδου για να ανοίξει η μπάρα που έχουν βάλει στο δρόμο που οδηγεί στο βουνό. Σκανάραμε τη κάρτα στη υποδοχή, άνοιξε η μπάρα και συνεχίσαμε, όπως στα πάρκινγκ.

Το Vestrahorn είναι ένα βουνό ύψους 454 μέτρων. Όταν έχει πλημμυρίδα και καλό καιρό το βουνό καθρεφτίζεται στο νερό και το όλο τοπίο μοιάζει μαγικό! Εμείς πετύχαμε τα νερά τραβηγμένα (άμπωτη) και μία ομιχλώδη ατμόσφαιρα, χωρίς (ευτυχώς) πολλά σύννεφα, που έδιναν μία αίσθηση μυστηρίου…το βουνό έμοιαζε να βγαίνει από τα έγκατα της γης και γύρω του να αιωρούνται αραιά σύννεφα! Φαντάσου να το έβλεπα και με ήλιο…




Γυρίσαμε πίσω στο καφέ, αλλά δεν είχε έρθει η ώρα να φύγουμε ακόμα…υπήρχε και συνέχεια. Ένα από τα πρώτα αγροκτήματα εποικισμού στην Ισλανδία ήταν το Horn, που χτίστηκε από τον Hrollaugur γιο του Rögnvaldur Earl από το Møre στη Νορβηγία. Αριστερά από το Viking Café ανηφόριζε ένας δρόμος, στα δεξιά του οποίου υπήρχε ένα ξύλινο άγαλμα του Hrollaugur.

Στον Β’ ΠΠ η περιοχή του Horn έγινε βάση του βρετανικού στρατού και αργότερα δημιουργήθηκε ένας σταθμός ραντάρ του ΝΑΤΟ στο Stokksnes, νότια του Horn. Ξεκινήσαμε να περπατάμε στο χωματόδρομο, όταν άρχισε να φαίνεται ένα χωριό Βίκινγκ…


Στην πραγματικότητα, αυτό που βλέπαμε ήταν ένα σκηνικό που στήθηκε το 2010 για την ισλανδική ταινία Viking, του Ισλανδού σκηνοθέτη Baltasar Kormákur, η οποία δεν γυρίστηκε ποτέ. Η Universal αργότερα απέκτησε τα δικαιώματα παραγωγής της ταινίας, αλλά δεν έχω ιδέα τι έγινε τελικά… Το "χωριό" έχει μείνει εκεί και είναι ένα υπέροχο αξιοθέατο, που δίνει μία εικόνα του πώς ήταν πραγματικά ένας οικισμός Βίκινγκ!



Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του χωριού είναι τα κτίρια, που δίνουν μία πολύ καλή εικόνα της αρχιτεκτονικής εκείνης της περιόδου. Μπορούσαμε αν περιηγηθούμε μέσα στις καλύβες και παντού στο γύρω χώρο. Είδαμε και ένα τεράστιο τεχνητό βράχο, όχι και σε τόσο καλή κατάσταση, που μάλλον θα χρησιμοποιούνταν ως φυλακή!






Γύρω απο το κινηματογραφικό σκηνικό βρίσκονται τα ερείπια κατοικιών διαφόρων περιόδων. Αυτό δείχνει ότι η περιοχή θεωρούνταν καλή για την δημιουργία αγροκτήματος, λόγω των άφθονων υλικών, όπως πέτρες και βράχια από τα βουνά, καθώς και ξυλία που έφτανε στις ακτές απο τη θάλασσα…

Hofn camping
To Hofn δεν ήταν πολύ μακριά, οπότε φτάσαμε σε πολύ λίγη ώρα. Κάναμε πρώτα μία αναγνωριστική βόλτα…..




…και μετά κατευθυνθήκαμε προς το κάμπινγκ. Ήταν το πρώτο μεγάλο κάμπινγκ που μέναμε και με τον περισσότερο κόσμo ως εκείνη τη στιγμή.

Παρκάραμε, τσιμπήσαμε το κάτιτις μας στο camper και ξεκινήσαμε προς αναζήτηση μπύρας! Εδώ είχαμε και βραδινή (λέμε τώρα) έξοδο! Αφού φάγαμε πόρτα σε ένα μαγαζί που δεν συγκράτησα καν πιο ήταν, γιατί έκλεινε (ήταν 22:00)…τελικά βρήκαμε ανοιχτό το Kaffi Hornid ! Είχε γύρω στις τρείς τέσσερις παρέες που έτρωγαν και έπιναν. Εμείς στρωθήκαμε στο μπαρ και ξεκινήσαμε το "τραγούδι"…Εδώ ήπιαμε τη καλύτερη μπύρα σε όλη την Ισλανδία....τη Vatnajökull - Frozen In Time!

Είναι τοπική μπύρα από αρκτικό θυμάρι και χρησιμοποιείται νεράκι από τους παγετώνες για την παρασκευή της! Πραγματικά μία ιδιαίτερη γεύση, που μας άρεσε πολύ! Στην αρχή παραγγείλαμε και μία Egils Gull, αλλά τελικά το γυρίσαμε πάλι στη Vatnajökull. Το γλεντήσαμε εκείνο το βράδυ πριν πάμε για ύπνο…..βγάλαμε τα σπασμένα όλων των προηγούμενων ημερών!
Η σημερινή διαδρομή μας ήταν αυτή:

Cheers!
Last edited: