Sassenach77
Member
- Μηνύματα
- 8.096
- Likes
- 24.234
- Επόμενο Ταξίδι
- Ελλάδα
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γη του Πυρός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 07 Ιουλίου 2019 – Άφιξη, Hvalfjordur, Glymur, Reykholt, Hraunfossar, Borgarnes, Snorrastadabuid camping
- 08 Ιουλίου 2019 (part 1) – Snaefellsnes Peninsula
- 08 Ιουλίου 2019 (part 2) – Snaefellsnes Peninsula, Budardalur camping
- 09 Ιουλίου 2019 (part 1) – Westfjords
- 09 Ιουλίου 2019 (part 2) – Westfjords, þingeyri camping
- 10 Ιουλίου 2019 (part 1) – Westfjords
- 10 Ιουλίου 2019 (part 2) – Westfjords, Saeberg camping
- 11 Ιουλίου 2019 (part 1) – Vatnsnes peninsula, Glaumbær Farm & Museum
- 11 Ιουλίου 2019 (part 2) – Trollaskagi peninsula, Aldeyarfoss, Godafoss camping
- 12 Ιουλίου 2019 (part 1) – Husavik, Ásbyrgi Canyon, Dettifoss
- 12 Ιουλίου 2019 (part 2) – Myvatn Natural Baths, Krafla Lava Fields, Namafjall, Grjotagja Cave, Hverfjall Crater, Dimmuborgir, Skutustadagigar, Godafoss camping
- 13 Ιουλίου 2019 (part 1) – Godafoss, Hverir, The dream of Askja, Modhrudalur
- 13 Ιουλίου 2019 (part 2) – Egilsstadir, Lagarfljot Lake, Hengifoss, Snaefell, Hengifoss Guesthouse camping
- 14 Ιουλίου 2019 (part 1) – Eastfjords
- 14 Ιουλίου 2019 (part 2) – Eastfjords, Vestrahorn Mountain, Hofn camping
- 15 Ιουλίου 2019 (part 1) – Hoffellsjokull, Heinaberg Area, Thórbergur Center, Jokulsarlon Lake, Diamond Βeach, Fjallsarlon Lake
- 15 Ιουλίου 2019 (part 2) – Hof, Skaftafell National Park, Skeidararsandur, Klaustur camping
- 16 Ιουλίου 2019 (part 1) – Kirkjubaejarklaustur, Lakagigar
- 16 Ιουλίου 2019 (part 2) – Lakagigar, Fjadrargljufur, Eldgjá, Vik camping
- 17 Ιουλίου 2019 (part 1) – Vik, Reynisfjara, Dyrholaey, Solheimajokull, Skogar Museum & Skogafoss
- 17 Ιουλίου 2019 (part 2) – Eyjafjallajokull Visitor Center, Seljalandsfoss, Hekla, Landmannalaugar camping
- 18 Ιουλίου 2019 (part 1) – Landmannalaugar, Haifoss, Gjain, Stong
- 18 Ιουλίου 2019 (part 2) – Hjalparfoss, Gullfoss, Langjokull Glacier, Great Geyser, Faxi falls, Reykholti camping
- 19 Ιουλίου 2019 (part 1) – Kerid Crater, Þingvellir National Park
- 19 Ιουλίου 2019 – Þingvellir National Park, Reykjavik camping
- 20 Ιουλίου 2019 – Reykjavik, Αναχώρηση
- Οικονομικός απολογισμός ταξιδιού & Επίλογος
12 Ιουλίου 2019 (part 1) – Husavik, Ásbyrgi Canyon, Dettifoss
Οι τουαλέτες και τα ντούζ στο κάμπινγκ του Godafoss δεν ήταν και τα καλύτερα της χώρας, όταν σε αυτή τη χώρα υπάρχει άφθονη γεωθερμική ενέργεια και εκεί δεν είχε ζεστό νερό!!!! Είχα ανοίξει όλες τις βρύσες στους νιπτήρες και στα ντουζ, αλλά τίποτα….το λες και σουρεάλ το γεγονός! Μετά το πρωινό πήγα να δω που μπορούμε να πληρώσουμε για τη διαμονή μας στο κάμπινγκ. Δεν βρήκα κανένα χώρο και καμία ταμπέλα που να μου το υποδεικνύουν, ούτε και κάποιον υπεύθυνο….2 στα 2 πρωί πρωί!
Έπρεπε να φύγουμε όμως και δεν ασχολήθηκα περισσότερο. Θα το ξανακοιτούσα το θέμα το βράδυ που θα γυρίζαμε, γιατί είχαμε σκοπό να μείνουμε ξανά εδώ, καθώς θέλαμε να δούμε τον καταρράκτη Godafoss….ναι, δεν μπήκαμε καν στο κόπο να πάμε στο καταρράκτη που βρίσκονταν 200μ μακριά, γιατί ανυπομονούσαμε να φύγουμε. Είχαμε πιο σημαντικό ραντεβού….
Husavik
Μόλις φτάσαμε στη πόλη παρκάραμε κοντά στην εκκλησία. Ο καιρός ήταν συννεφιασμένος αλλά δεν δώσαμε σημασία.
Η εταιρεία, με την οποία είχαμε κλείσει whale watching, ήταν η North Sailing. Αρχικά είχα κλείσει το τουρ Silent Whale Watching, που στην ουσία είναι το απλό Whale Watching αλλά με ιστιοφόρο που, υποτίθεται, είναι eco friendly, λόγω του χαμηλού θορύβου των μηχανών των συγκεκριμένων σκαφών που χρησιμοποιούνται. Δύο βδομάδες πριν το ταξίδι, μου ήρθε ένα mail που έλεγε οτι το συγκεκριμένο τουρ ακυρώνεται λόγω βλάβης του συγκεκριμένου σκάφους, το οποίο θα ήταν υπό συντήρηση....Σε αντίθεση με αυτό μας πρότειναν να κάνουμε το τουρ "Husavik Original Whale Watching and Sails", που συμπεριλαμβάνει και πλοήγηση του σκάφους απο τους συμμετέχοντες, κάτι που για εμάς ήταν αδιάφορο! Το τουρ αυτό ήταν πιο ακριβό, αλλά εμείς θα το κάναμε με τα ίδια χρήματα που είχαμε ήδη πληρώσει, γιατί η ακύρωση δεν έγινε με δική μας υπαιτιότητα. Αν δεν θέλαμε να το κάνουμε καθόλου θα μας επέστρεφαν τα χρήματα πίσω. Διαλέξαμε να το κάνουμε γιατί η ώρα δεν άλλαζε και αυτό είχε περισσότερη σημασία για εμάς!
Το πρώτο πράγμα που κάναμε ήταν να πάμε στα γραφεία της εταιρείας. Εκεί μας έδωσαν μία κάρτα επιβίβασης για το σκάφος, η οποία είχε και μετέπειτα χρησιμότητα, αν θέλαμε φυσικά. Η North Sailing, απο οτι κατάλαβα, είναι η πιο παλιά εταιρεία στο Husavik και μάλλον της ανήκει το μισό Husavik...με τη κάρτα αυτή είχαμε επιπλέον 10% έκπτωση για το εστιατόριο Gamli Baukur Husavik που ανήκει στην εταιρεία, 10% έκπτωση στο Cafe Hvalbakur που ανήκει στην εταιρεία, 20% έκπτωση στο μουσείο φαλαινών με το οποίο συνεργάζεται η εταιρεία, 10% έκπτωση στοNorth Sailing's Store που φυσικά ανήκει στην εταιρεία, 25% έκπτωση αν κάναμε ένα δεύτερο whale watching με την εταιρεία και 10% έκπτωση στο εστιατόριο Eyri in Hjalteyri στο Eyjafjordur, καθώς η εταιρεία προσφέρει τουρ για φάλαινες και σε αυτό το φιόρδ, βόρεια του Akureyri.
Το τουρ ξεκινούσε στις 10:15. Εμείς είχαμε έρθει νωρίς και τελειώσαμε νωρίς τα διαδικαστικά, οπότε γυρίσαμε στο βαν μας και φτιάξαμε ένα τσαγάκι να πιούμε. Ένα τέταρτο πριν την επιβίβαση μας είχαν ενημερώσει να πάμε σε ένα υπόστεγο για να πάρουμε τις στολές μας. Θα φορούσαμε πάνω από τα ρούχα μας μία φόρμα που θα μας έδιναν για το κρύο. Όταν ντυθήκαμε ξεκινήσαμε τη καζούρα ο ένας στον άλλον και τα γέλια, γιατί οι στολές μας ήταν λίιιιιιγο μεγάλες…ειδικά η δική μου ήταν το κάτι άλλο, χωρούσε ένας ακόμα άνθρωπος εκεί μέσα! Μετά ανεβήκαμε στο σκάφος και ξεκινήσαμε. Όταν βγήκαμε από το λιμάνι βλέπαμε puffins στη θάλασσα και κάποια στιγμή είδαμε και δύο δελφινάκια!
Στο σκάφος υπήρχε άτομο με γνώσεις πάνω στις φάλαινες, ήταν μια πολύ ευγενική κοπέλα που μας είπε αρκετά πράγματα. Μας εξήγησε επίσης το κλασικό σύστημα "ώρα 12" ή "ώρα 11" κτλ για να στρέψεις το βλέμμα σου ανάλογα και σταματούσαν το σκάφος για να εντοπίσουν τις φάλαινες. Είχαν περάσει δύο ώρες και φάλαινες γιόκ…..γνώριζα ότι δεν πρέπει να κρατάω μεγάλο καλάθι και είχα φροντίσει να προετοιμάσω και τον αδερφό μου γι αυτό. Όσο περνούσε η ώρα παρηγοριόμασταν μεταξύ μας ότι τουλάχιστον κάναμε βαρκάδα προς τον Αρκτικό Ωκεανό (θα θέλαμε…). Τότε ακούμε τη μορφονιά να φωνάζει "3 η ώρα" και ήταν εκεί που βρισκόμουν εγώ....γυρίσαμε όλοι και είδαμε μια πανέμορφη ουρά να βουτάει. Πρέπει να ήταν μεγάλη φάλαινα γιατί ήταν μακριά και είδαμε ολοκάθαρα την ουρά της! Αυτό βέβαια σήμαινε ότι βούτηξε για να φάει, οπότε μπορεί να περάσει περισσότερο από μισή ώρα για να βγει στην επιφάνεια ξανά…."κάτι ήταν και αυτό", είπαμε για να παρηγορηθούμε!
Ώσπου εμφανίστηκε μία άλλη, πάλι από τη δική μου μεριά και ευτυχώς δεν γινόταν κανένας πανικός στο άκουσμα "φάλαινα"….μεταφερόμασταν ήρεμα και όχι σαν πρωτόγονοι! Η συγκεκριμένη είχε βγει στη επιφάνεια και ξεκουραζόταν τώρα, οπότε τη πλησιάσαμε πολύ σιγά και έτσι είχαμε την χαρά να την δούμε πολλές φορές να βγαίνει και κάθε φορά όλο και πιο κοντά…ήταν Humpback whale (Μεγάπτερη φάλαινα)!
Είχαμε έρθει τόσο κοντά που στο τέλος την βλέπαμε σχεδόν δίπλα μας και όταν ήταν μέσα στο νερό πλέαμε δίπλα της και μπορούσα να τη δω….ξεχώριζα τα πτερύγια της από το άσπρο χρώμα που έχουν!
Η "βαρκάδα" μας έγινε τέλεια όταν πήρε ανάσα και μετά βούτηξε βαθιά…ήταν η πιο ωραία φάλαινα που είχα δει στη ζωή μου, όχι γιατί είχα δει και άλλες φορές, αλλά γιατί είχα την τύχη να την δω, εκεί, στο δικό της περιβάλλον!!! Ήταν η πιο όμορφη φάλαινα του κόσμου
τρελή συγκίνηση....
Μετά από αυτό ξεκινήσαμε για την επιστροφή στο λιμάνι. Είχε ήδη περάσει η ώρα. Μας πρόσφεραν μία ζεστή σοκολάτα και είχαν βάλει μία ιδέα μπράντι μέσα. Τι να μου κάνει το μπράντι….εκείνη τη στιγμή σαμπάνια ήθελα να ανοίξω εγώ!!!! Μας πρόσφεραν επίσης και ένα γλυκάκι με κανέλα και επειδή η κανέλα μου αρέσει πολύ και είχα και τρελά κέφια, αφού το έφαγα πήγα και ζήτησα ένα δεύτερο…και φυσικά μου έδωσαν!
Ευτυχισμένος άνθρωπος λέμε…….
Όταν φτάσαμε στο λιμάνι ο καιρός είχε καλυτερέψει, είχε βγει ο ήλιος και εμείς χαρούμενοι ευχαριστήσαμε το πλήρωμα και πήγαμε στις εγκαταστάσεις της εταιρείας να αφήσουμε τις στολές.
Αφού αγοράσαμε κάποια αναμνηστικά πήγαμε στο Μουσείο Φαλαινών. Με το εισιτήριο του μουσείου έχεις έκπτωση 25% σε άλλα δύο μουσεία της πόλης (Exploration Museum & Husavik Museum) και 10% σε κάποια θερμά λουτρά που δεν τα γνώριζα (Geosea).
To Μουσείο Φαλαινών στο Husavik είναι ένα από τα λίγα μουσεία στον κόσμο που είναι αφιερωμένο αποκλειστικά στις φάλαινες.
Έχει 11 σκελετούς φαλαινών και όλες οι φάλαινες του μουσείου πέθαναν από φυσικά αίτια, εκτός από τη narwhal (φάλαινα μονόκερος) που ήταν δώρο από τη Γροιλανδία. Τι εννοούν τώρα με το "δώρο" δεν κατάλαβα. Μάλλον ότι δεν πέθανε στην Ισλανδία…
Υπάρχει και ένας σκελετός που είναι πολύ ιδιαίτερος. Ανήκει σε ένα από τα μεγαλύτερα θηλαστικά που έχουν ζήσει στο πλανήτη, τη Γαλάζια Φάλαινα!
Το 2010 μία θηλυκιά γαλάζια φάλαινα, 25 μέτρων, ξεβράστηκε στις ακτές της βόρειας Ισλανδίας, στο Ásbúðir της χερσονήσου Skagi.
Στο μουσείο υπάρχουν εκθέματα από την εποχή της φαλαινοθηρίας, η οποία ήταν πολύ μικρότερη σε σύγκριση με άλλων χωρών, παρόλο που διεξάγονταν αιώνες.
Επίσης υπάρχει έκθεση που δείχνει την βιολογική εξέλιξη των φαλαινών, πώς ζουν, πως συμπεριφέρονται, ποια ήδη υπάρχουν, που συναντώνται κ.α.
Τέλος, είδαμε και ένα πολύ ωραίο βίντεο με Humpback whales, σαν αυτή που μόλις είχαμε δει, στο οποίο ακούγαμε τα τραγούδια τους! Η ομορφιά και η δύναμη της φύσης…
Βγαίνοντας από το μουσείο έπρεπε να κάνουμε κάτι ακόμα. Να φάμε fish & chips! Είχε μεσημεριάσει, ήταν πολύ καλή ώρα για φαγητό και φυσικά για να σταματήσει η γκρίνια επιτέλους
Πρώτη φορά εδώ, πήραμε φαγητό απο ταχυφαγείο της χώρας. Οι μερίδες ήταν τεράστιες! Κάτσαμε στα ξύλινα τραπεζοκαθίσματα που είχε το μαγαζί. Φάγαμε το μισό και το υπόλοιπο το πήραμε μαζί μας για να το φάμε αργότερα.
Ο ήλιος ήταν ψηλά και έλουζε τα πάντα γύρω μας σε μία πόλη που θα μου μείνει αξέχαστη!!!!
Ásbyrgi Canyon
Η δεύτερη στάση για σήμερα ήταν το εντυπωσιακό παγετωνικό φαράγγι Ásbyrgi, το οποίο βρίθει λαογραφίας! Κινηθήκαμε βόρεια του Husavik στον 85 μέχρι να συναντήσουμε την είσοδο του φαραγγιού.
Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά σημεία του φαραγγιού είναι το Eyjan (The Island), που είναι ένας βραχώδης σχηματισμός 25 μέτρων που βρίσκεται στην είσοδο του και χωρίζει το φαράγγι στη μέση, σχεδόν στο μισό μήκος του. Σε αυτό το "νησί" μπορείς να ανέβεις με μια μικρή πεζοπορία, που δεν κάναμε γιατί θέλει χρόνο. Κάναμε μια μικρή στάση εδώ για φωτογραφίες και συνεχίσαμε με το αυτοκίνητο στο εσωτερικό του φαραγγιού.
Το φαράγγι έχει σχήμα πέταλου και το μήκος του είναι 3,5χλμ, ενώ το μέγιστο πλάτος του είναι 1,1χλμ. Ανήκει στο Εθνικό Πάρκο Vatnajökull και αποτελεί τη βόρεια είσοδο σε αυτό. Τα τοιχώματα του φαραγγιού φτάνουν σε ύψος 100 μέτρων, στο εσωτερικό του συναντάται πυκνή δασώδη βλάστηση απο σημύδες κυρίως και ιτιές και υπάρχει μια μικρή λίμνη που ονομάζεται Botnstjörn, την οποία μπορεί κανείς να απολαύσει από μία εξέδρα που υπάρχει στη μία της όχθη. Όλα αυτά δημιουργούν ένα μοναδικό φυσικό τοπίο στη χώρα!
Φτάσαμε σε ένα ξέφωτο, όπου βρίσκεται το κέντρο πληροφοριών. Εκεί παρκάραμε και συνεχίσαμε με τα πόδια. Υπάρχουν διάφορα μονοπάτια μέσα στο φαράγγι και κάποια από αυτά τα περπατήσαμε και ήταν πανέμορφα!
Σύμφωνα με την ισλανδική λαογραφία, το οκτάποδο άλογο του Odin, ο Sleipnir, έβαλε ένα από τα πόδια του στο έδαφος σε αυτό το σημείο, όταν θέλησε να καλπάσει ψηλά στον ουρανό και άφησε ένα βαθύ αποτύπωμα στη γη, δημιουργώντας έτσι το φαράγγι αυτό σε σχήμα πετάλου. Ένας άλλος μύθος λέει ότι το Ásbyrgi είναι το πραγματικό σπίτι των Huldufólk, δηλαδή των "κρυμμένων κατοίκων" της Ισλανδίας και των ξωτικών!...
Dettifoss
Συνεχίζοντας στον 85, μετά από λίγο συναντήσαμε τον 864 και στρίψαμε δεξιά. Ο 864 είναι χωματόδρομος με μέτρια "τρακτερωτή υφή", που σημαίνει ότι κατά τη πορεία μας τα κατσαρολικά πίσω χτυπούσαν κλακέτες…Μετά από πολύ λίγη ώρα και προς τέρψη των αυτιών μας, φάνηκαν τα πρώτα σημάδια του καταρράκτη.
Ο Dettifoss τροφοδοτείται από τον ποταμό Jökulsá á Fjöllum που ρέει από τον μεγαλύτερο παγετώνα της Ευρώπης, το Vatnajökull και ανήκει στο ομώνυμο πάρκο . Το πλάτος του είναι 100μ. και το ύψος του 45μ. Αυτό όμως που τον κάνει να ξεχωρίζει είναι ο όγκος του νερού που πέφτει και φτάνει τα 193κμ το δευτερόλεπτο. Είχε έρθει η ώρα να δούμε τον πιο επιβλητικό καταρράκτη της χώρας!!!…και ήταν ΟΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ.-
Τα νερά στην συνέχεια ρέουν σε ένα επίσης καταπληκτικό παγετωνικό φαράγγι, το Jökulsárgljúfur. Το μήκος του είναι 25 χλμ. με μέγιστο πλάτος 500μ.
Στο ίδιο φαράγγι υπάρχουν άλλοι δύο καταρράκτες που τροφοδοτούνται από τον ίδιο ποταμό και είναι ο Selfoss και ο Hafragilsfoss. Από τον Dettifoss υπάρχει πεζοπορικό μονοπάτι που φτάνει μέχρι τον Selfoss και είναι 1400μ. Δεν το κάναμε γιατί θέλαμε να δούμε και να κάνουμε κι άλλα ωραία!
Οι τουαλέτες και τα ντούζ στο κάμπινγκ του Godafoss δεν ήταν και τα καλύτερα της χώρας, όταν σε αυτή τη χώρα υπάρχει άφθονη γεωθερμική ενέργεια και εκεί δεν είχε ζεστό νερό!!!! Είχα ανοίξει όλες τις βρύσες στους νιπτήρες και στα ντουζ, αλλά τίποτα….το λες και σουρεάλ το γεγονός! Μετά το πρωινό πήγα να δω που μπορούμε να πληρώσουμε για τη διαμονή μας στο κάμπινγκ. Δεν βρήκα κανένα χώρο και καμία ταμπέλα που να μου το υποδεικνύουν, ούτε και κάποιον υπεύθυνο….2 στα 2 πρωί πρωί!
Έπρεπε να φύγουμε όμως και δεν ασχολήθηκα περισσότερο. Θα το ξανακοιτούσα το θέμα το βράδυ που θα γυρίζαμε, γιατί είχαμε σκοπό να μείνουμε ξανά εδώ, καθώς θέλαμε να δούμε τον καταρράκτη Godafoss….ναι, δεν μπήκαμε καν στο κόπο να πάμε στο καταρράκτη που βρίσκονταν 200μ μακριά, γιατί ανυπομονούσαμε να φύγουμε. Είχαμε πιο σημαντικό ραντεβού….
Husavik
Μόλις φτάσαμε στη πόλη παρκάραμε κοντά στην εκκλησία. Ο καιρός ήταν συννεφιασμένος αλλά δεν δώσαμε σημασία.


Η εταιρεία, με την οποία είχαμε κλείσει whale watching, ήταν η North Sailing. Αρχικά είχα κλείσει το τουρ Silent Whale Watching, που στην ουσία είναι το απλό Whale Watching αλλά με ιστιοφόρο που, υποτίθεται, είναι eco friendly, λόγω του χαμηλού θορύβου των μηχανών των συγκεκριμένων σκαφών που χρησιμοποιούνται. Δύο βδομάδες πριν το ταξίδι, μου ήρθε ένα mail που έλεγε οτι το συγκεκριμένο τουρ ακυρώνεται λόγω βλάβης του συγκεκριμένου σκάφους, το οποίο θα ήταν υπό συντήρηση....Σε αντίθεση με αυτό μας πρότειναν να κάνουμε το τουρ "Husavik Original Whale Watching and Sails", που συμπεριλαμβάνει και πλοήγηση του σκάφους απο τους συμμετέχοντες, κάτι που για εμάς ήταν αδιάφορο! Το τουρ αυτό ήταν πιο ακριβό, αλλά εμείς θα το κάναμε με τα ίδια χρήματα που είχαμε ήδη πληρώσει, γιατί η ακύρωση δεν έγινε με δική μας υπαιτιότητα. Αν δεν θέλαμε να το κάνουμε καθόλου θα μας επέστρεφαν τα χρήματα πίσω. Διαλέξαμε να το κάνουμε γιατί η ώρα δεν άλλαζε και αυτό είχε περισσότερη σημασία για εμάς!


Το πρώτο πράγμα που κάναμε ήταν να πάμε στα γραφεία της εταιρείας. Εκεί μας έδωσαν μία κάρτα επιβίβασης για το σκάφος, η οποία είχε και μετέπειτα χρησιμότητα, αν θέλαμε φυσικά. Η North Sailing, απο οτι κατάλαβα, είναι η πιο παλιά εταιρεία στο Husavik και μάλλον της ανήκει το μισό Husavik...με τη κάρτα αυτή είχαμε επιπλέον 10% έκπτωση για το εστιατόριο Gamli Baukur Husavik που ανήκει στην εταιρεία, 10% έκπτωση στο Cafe Hvalbakur που ανήκει στην εταιρεία, 20% έκπτωση στο μουσείο φαλαινών με το οποίο συνεργάζεται η εταιρεία, 10% έκπτωση στοNorth Sailing's Store που φυσικά ανήκει στην εταιρεία, 25% έκπτωση αν κάναμε ένα δεύτερο whale watching με την εταιρεία και 10% έκπτωση στο εστιατόριο Eyri in Hjalteyri στο Eyjafjordur, καθώς η εταιρεία προσφέρει τουρ για φάλαινες και σε αυτό το φιόρδ, βόρεια του Akureyri.


Το τουρ ξεκινούσε στις 10:15. Εμείς είχαμε έρθει νωρίς και τελειώσαμε νωρίς τα διαδικαστικά, οπότε γυρίσαμε στο βαν μας και φτιάξαμε ένα τσαγάκι να πιούμε. Ένα τέταρτο πριν την επιβίβαση μας είχαν ενημερώσει να πάμε σε ένα υπόστεγο για να πάρουμε τις στολές μας. Θα φορούσαμε πάνω από τα ρούχα μας μία φόρμα που θα μας έδιναν για το κρύο. Όταν ντυθήκαμε ξεκινήσαμε τη καζούρα ο ένας στον άλλον και τα γέλια, γιατί οι στολές μας ήταν λίιιιιιγο μεγάλες…ειδικά η δική μου ήταν το κάτι άλλο, χωρούσε ένας ακόμα άνθρωπος εκεί μέσα! Μετά ανεβήκαμε στο σκάφος και ξεκινήσαμε. Όταν βγήκαμε από το λιμάνι βλέπαμε puffins στη θάλασσα και κάποια στιγμή είδαμε και δύο δελφινάκια!

Στο σκάφος υπήρχε άτομο με γνώσεις πάνω στις φάλαινες, ήταν μια πολύ ευγενική κοπέλα που μας είπε αρκετά πράγματα. Μας εξήγησε επίσης το κλασικό σύστημα "ώρα 12" ή "ώρα 11" κτλ για να στρέψεις το βλέμμα σου ανάλογα και σταματούσαν το σκάφος για να εντοπίσουν τις φάλαινες. Είχαν περάσει δύο ώρες και φάλαινες γιόκ…..γνώριζα ότι δεν πρέπει να κρατάω μεγάλο καλάθι και είχα φροντίσει να προετοιμάσω και τον αδερφό μου γι αυτό. Όσο περνούσε η ώρα παρηγοριόμασταν μεταξύ μας ότι τουλάχιστον κάναμε βαρκάδα προς τον Αρκτικό Ωκεανό (θα θέλαμε…). Τότε ακούμε τη μορφονιά να φωνάζει "3 η ώρα" και ήταν εκεί που βρισκόμουν εγώ....γυρίσαμε όλοι και είδαμε μια πανέμορφη ουρά να βουτάει. Πρέπει να ήταν μεγάλη φάλαινα γιατί ήταν μακριά και είδαμε ολοκάθαρα την ουρά της! Αυτό βέβαια σήμαινε ότι βούτηξε για να φάει, οπότε μπορεί να περάσει περισσότερο από μισή ώρα για να βγει στην επιφάνεια ξανά…."κάτι ήταν και αυτό", είπαμε για να παρηγορηθούμε!

Ώσπου εμφανίστηκε μία άλλη, πάλι από τη δική μου μεριά και ευτυχώς δεν γινόταν κανένας πανικός στο άκουσμα "φάλαινα"….μεταφερόμασταν ήρεμα και όχι σαν πρωτόγονοι! Η συγκεκριμένη είχε βγει στη επιφάνεια και ξεκουραζόταν τώρα, οπότε τη πλησιάσαμε πολύ σιγά και έτσι είχαμε την χαρά να την δούμε πολλές φορές να βγαίνει και κάθε φορά όλο και πιο κοντά…ήταν Humpback whale (Μεγάπτερη φάλαινα)!



Είχαμε έρθει τόσο κοντά που στο τέλος την βλέπαμε σχεδόν δίπλα μας και όταν ήταν μέσα στο νερό πλέαμε δίπλα της και μπορούσα να τη δω….ξεχώριζα τα πτερύγια της από το άσπρο χρώμα που έχουν!



Η "βαρκάδα" μας έγινε τέλεια όταν πήρε ανάσα και μετά βούτηξε βαθιά…ήταν η πιο ωραία φάλαινα που είχα δει στη ζωή μου, όχι γιατί είχα δει και άλλες φορές, αλλά γιατί είχα την τύχη να την δω, εκεί, στο δικό της περιβάλλον!!! Ήταν η πιο όμορφη φάλαινα του κόσμου






Μετά από αυτό ξεκινήσαμε για την επιστροφή στο λιμάνι. Είχε ήδη περάσει η ώρα. Μας πρόσφεραν μία ζεστή σοκολάτα και είχαν βάλει μία ιδέα μπράντι μέσα. Τι να μου κάνει το μπράντι….εκείνη τη στιγμή σαμπάνια ήθελα να ανοίξω εγώ!!!! Μας πρόσφεραν επίσης και ένα γλυκάκι με κανέλα και επειδή η κανέλα μου αρέσει πολύ και είχα και τρελά κέφια, αφού το έφαγα πήγα και ζήτησα ένα δεύτερο…και φυσικά μου έδωσαν!



Όταν φτάσαμε στο λιμάνι ο καιρός είχε καλυτερέψει, είχε βγει ο ήλιος και εμείς χαρούμενοι ευχαριστήσαμε το πλήρωμα και πήγαμε στις εγκαταστάσεις της εταιρείας να αφήσουμε τις στολές.


Αφού αγοράσαμε κάποια αναμνηστικά πήγαμε στο Μουσείο Φαλαινών. Με το εισιτήριο του μουσείου έχεις έκπτωση 25% σε άλλα δύο μουσεία της πόλης (Exploration Museum & Husavik Museum) και 10% σε κάποια θερμά λουτρά που δεν τα γνώριζα (Geosea).
To Μουσείο Φαλαινών στο Husavik είναι ένα από τα λίγα μουσεία στον κόσμο που είναι αφιερωμένο αποκλειστικά στις φάλαινες.

Έχει 11 σκελετούς φαλαινών και όλες οι φάλαινες του μουσείου πέθαναν από φυσικά αίτια, εκτός από τη narwhal (φάλαινα μονόκερος) που ήταν δώρο από τη Γροιλανδία. Τι εννοούν τώρα με το "δώρο" δεν κατάλαβα. Μάλλον ότι δεν πέθανε στην Ισλανδία…

Υπάρχει και ένας σκελετός που είναι πολύ ιδιαίτερος. Ανήκει σε ένα από τα μεγαλύτερα θηλαστικά που έχουν ζήσει στο πλανήτη, τη Γαλάζια Φάλαινα!

Το 2010 μία θηλυκιά γαλάζια φάλαινα, 25 μέτρων, ξεβράστηκε στις ακτές της βόρειας Ισλανδίας, στο Ásbúðir της χερσονήσου Skagi.

Στο μουσείο υπάρχουν εκθέματα από την εποχή της φαλαινοθηρίας, η οποία ήταν πολύ μικρότερη σε σύγκριση με άλλων χωρών, παρόλο που διεξάγονταν αιώνες.

Επίσης υπάρχει έκθεση που δείχνει την βιολογική εξέλιξη των φαλαινών, πώς ζουν, πως συμπεριφέρονται, ποια ήδη υπάρχουν, που συναντώνται κ.α.



Τέλος, είδαμε και ένα πολύ ωραίο βίντεο με Humpback whales, σαν αυτή που μόλις είχαμε δει, στο οποίο ακούγαμε τα τραγούδια τους! Η ομορφιά και η δύναμη της φύσης…

Βγαίνοντας από το μουσείο έπρεπε να κάνουμε κάτι ακόμα. Να φάμε fish & chips! Είχε μεσημεριάσει, ήταν πολύ καλή ώρα για φαγητό και φυσικά για να σταματήσει η γκρίνια επιτέλους
Ο ήλιος ήταν ψηλά και έλουζε τα πάντα γύρω μας σε μία πόλη που θα μου μείνει αξέχαστη!!!!

Ásbyrgi Canyon
Η δεύτερη στάση για σήμερα ήταν το εντυπωσιακό παγετωνικό φαράγγι Ásbyrgi, το οποίο βρίθει λαογραφίας! Κινηθήκαμε βόρεια του Husavik στον 85 μέχρι να συναντήσουμε την είσοδο του φαραγγιού.


Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά σημεία του φαραγγιού είναι το Eyjan (The Island), που είναι ένας βραχώδης σχηματισμός 25 μέτρων που βρίσκεται στην είσοδο του και χωρίζει το φαράγγι στη μέση, σχεδόν στο μισό μήκος του. Σε αυτό το "νησί" μπορείς να ανέβεις με μια μικρή πεζοπορία, που δεν κάναμε γιατί θέλει χρόνο. Κάναμε μια μικρή στάση εδώ για φωτογραφίες και συνεχίσαμε με το αυτοκίνητο στο εσωτερικό του φαραγγιού.

Το φαράγγι έχει σχήμα πέταλου και το μήκος του είναι 3,5χλμ, ενώ το μέγιστο πλάτος του είναι 1,1χλμ. Ανήκει στο Εθνικό Πάρκο Vatnajökull και αποτελεί τη βόρεια είσοδο σε αυτό. Τα τοιχώματα του φαραγγιού φτάνουν σε ύψος 100 μέτρων, στο εσωτερικό του συναντάται πυκνή δασώδη βλάστηση απο σημύδες κυρίως και ιτιές και υπάρχει μια μικρή λίμνη που ονομάζεται Botnstjörn, την οποία μπορεί κανείς να απολαύσει από μία εξέδρα που υπάρχει στη μία της όχθη. Όλα αυτά δημιουργούν ένα μοναδικό φυσικό τοπίο στη χώρα!


Φτάσαμε σε ένα ξέφωτο, όπου βρίσκεται το κέντρο πληροφοριών. Εκεί παρκάραμε και συνεχίσαμε με τα πόδια. Υπάρχουν διάφορα μονοπάτια μέσα στο φαράγγι και κάποια από αυτά τα περπατήσαμε και ήταν πανέμορφα!








Σύμφωνα με την ισλανδική λαογραφία, το οκτάποδο άλογο του Odin, ο Sleipnir, έβαλε ένα από τα πόδια του στο έδαφος σε αυτό το σημείο, όταν θέλησε να καλπάσει ψηλά στον ουρανό και άφησε ένα βαθύ αποτύπωμα στη γη, δημιουργώντας έτσι το φαράγγι αυτό σε σχήμα πετάλου. Ένας άλλος μύθος λέει ότι το Ásbyrgi είναι το πραγματικό σπίτι των Huldufólk, δηλαδή των "κρυμμένων κατοίκων" της Ισλανδίας και των ξωτικών!...

Dettifoss
Συνεχίζοντας στον 85, μετά από λίγο συναντήσαμε τον 864 και στρίψαμε δεξιά. Ο 864 είναι χωματόδρομος με μέτρια "τρακτερωτή υφή", που σημαίνει ότι κατά τη πορεία μας τα κατσαρολικά πίσω χτυπούσαν κλακέτες…Μετά από πολύ λίγη ώρα και προς τέρψη των αυτιών μας, φάνηκαν τα πρώτα σημάδια του καταρράκτη.


Ο Dettifoss τροφοδοτείται από τον ποταμό Jökulsá á Fjöllum που ρέει από τον μεγαλύτερο παγετώνα της Ευρώπης, το Vatnajökull και ανήκει στο ομώνυμο πάρκο . Το πλάτος του είναι 100μ. και το ύψος του 45μ. Αυτό όμως που τον κάνει να ξεχωρίζει είναι ο όγκος του νερού που πέφτει και φτάνει τα 193κμ το δευτερόλεπτο. Είχε έρθει η ώρα να δούμε τον πιο επιβλητικό καταρράκτη της χώρας!!!…και ήταν ΟΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ.-



Τα νερά στην συνέχεια ρέουν σε ένα επίσης καταπληκτικό παγετωνικό φαράγγι, το Jökulsárgljúfur. Το μήκος του είναι 25 χλμ. με μέγιστο πλάτος 500μ.


Στο ίδιο φαράγγι υπάρχουν άλλοι δύο καταρράκτες που τροφοδοτούνται από τον ίδιο ποταμό και είναι ο Selfoss και ο Hafragilsfoss. Από τον Dettifoss υπάρχει πεζοπορικό μονοπάτι που φτάνει μέχρι τον Selfoss και είναι 1400μ. Δεν το κάναμε γιατί θέλαμε να δούμε και να κάνουμε κι άλλα ωραία!
Last edited: