Ισλανδία H Iσλανδία, ένα campervan και η αφήγηση μιας saga…

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.077
Likes
20.118
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ονειρεμένο Ταξίδι
Γη του Πυρός
Περιεχόμενα
  1. Κεφάλαιο 1
  2. 07 Ιουλίου 2019 – Άφιξη, Hvalfjordur, Glymur, Reykholt, Hraunfossar, Borgarnes, Snorrastadabuid camping
  3. 08 Ιουλίου 2019 (part 1) – Snaefellsnes Peninsula
  4. 08 Ιουλίου 2019 (part 2) – Snaefellsnes Peninsula, Budardalur camping
  5. 09 Ιουλίου 2019 (part 1) – Westfjords
  6. 09 Ιουλίου 2019 (part 2) – Westfjords, þingeyri camping
  7. 10 Ιουλίου 2019 (part 1) – Westfjords
  8. 10 Ιουλίου 2019 (part 2) – Westfjords, Saeberg camping
  9. 11 Ιουλίου 2019 (part 1) – Vatnsnes peninsula, Glaumbær Farm & Museum
  10. 11 Ιουλίου 2019 (part 2) – Trollaskagi peninsula, Aldeyarfoss, Godafoss camping
  11. 12 Ιουλίου 2019 (part 1) – Husavik, Ásbyrgi Canyon, Dettifoss
  12. 12 Ιουλίου 2019 (part 2) – Myvatn Natural Baths, Krafla Lava Fields, Namafjall, Grjotagja Cave, Hverfjall Crater, Dimmuborgir, Skutustadagigar, Godafoss camping
  13. 13 Ιουλίου 2019 (part 1) – Godafoss, Hverir, The dream of Askja, Modhrudalur
  14. 13 Ιουλίου 2019 (part 2) – Egilsstadir, Lagarfljot Lake, Hengifoss, Snaefell, Hengifoss Guesthouse camping
  15. 14 Ιουλίου 2019 (part 1) – Eastfjords
  16. 14 Ιουλίου 2019 (part 2) – Eastfjords, Vestrahorn Mountain, Hofn camping
  17. 15 Ιουλίου 2019 (part 1) – Hoffellsjokull, Heinaberg Area, Thórbergur Center, Jokulsarlon Lake, Diamond Βeach, Fjallsarlon Lake
  18. 15 Ιουλίου 2019 (part 2) – Hof, Skaftafell National Park, Skeidararsandur, Klaustur camping
  19. 16 Ιουλίου 2019 (part 1) – Kirkjubaejarklaustur, Lakagigar
  20. 16 Ιουλίου 2019 (part 2) – Lakagigar, Fjadrargljufur, Eldgjá, Vik camping
  21. 17 Ιουλίου 2019 (part 1) – Vik, Reynisfjara, Dyrholaey, Solheimajokull, Skogar Museum & Skogafoss
  22. 17 Ιουλίου 2019 (part 2) – Eyjafjallajokull Visitor Center, Seljalandsfoss, Hekla, Landmannalaugar camping
  23. 18 Ιουλίου 2019 (part 1) – Landmannalaugar, Haifoss, Gjain, Stong
  24. 18 Ιουλίου 2019 (part 2) – Hjalparfoss, Gullfoss, Langjokull Glacier, Great Geyser, Faxi falls, Reykholti camping
  25. 19 Ιουλίου 2019 (part 1) – Kerid Crater, Þingvellir National Park
  26. 19 Ιουλίου 2019 – Þingvellir National Park, Reykjavik camping
  27. 20 Ιουλίου 2019 – Reykjavik, Αναχώρηση
  28. Οικονομικός απολογισμός ταξιδιού & Επίλογος

10 Ιουλίου 2019 (part 2) – Westfjords, Saeberg camping Súðavík

Φεύγοντας από το Ísafjörður μας ακολούθησε η ομίχλη που απλώνονταν τριγύρω. Η διαδρομή ήταν όλη παράκτια εκτός από μία πλαγιά βουνού που τη διασχίσαμε μέσω ενός μικρού τούνελ. Σε πολύ λίγη ώρα είχαμε φτάσει στο Sudavik.
Απέναντι από το σημείο που παρκάραμε είχε μία παιδική χαρά και δίπλα από αυτή κάτι σαν μνημείο φτιαγμένο από κόκκαλα φαλαινών! Φυσικά μας κίνησε τη περιέργεια και πήγαμε να το δούμε από κοντά.

52.JPG



Λίγο έξω από το Sudavik υπάρχει μία λωρίδα γης που εισχωρεί στα νερά του φιόρδ και ονομάζεται Langeyri. Σε αυτό το σημείο, το 1883, Νορβηγοί ψαράδες και φαλαινοθήρες έχτισαν μια αποβάθρα, η οποία αποτέλεσε τον πρώτο σταθμό φαλαινοθηρίας στην Ισλανδία. Ένας εκ των ιδρυτών του σταθμού ήταν ο διάσημος φαλαινοθήρας Svend Foyn. Ήταν αυτός που εφηύρε το εκτινασσόμενο καμάκι και έφερε την επανάσταση στη φαλαινοθηρία….Αυτός ο σταθμός λειτούργησε μέχρι τις αρχές του 20ού αιώνα. Αν κατάλαβα σωστά, τα κόκκαλα που βλέπαμε ήταν τα "τρόπαια" του Foyn και δείχνουν το μέγεθος της φαλαινοθηρίας στην περιοχή....

Στο Sudavik όμως είχαμε κάνει στάση για να δούμε το Κέντρο Αρκτικής Αλεπούς! Στεγάζεται στο ιστορικό σπίτι "Eyrardalur", που βρίσκεται σε ένα ύψωμα του οικισμού και δόθηκε από το δήμο της περιοχής στους ιδρυτές του κέντρου.

53.JPG



54.JPG



55.JPG



Το κέντρο είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός, που άρχισε να λειτουργεί από το 2010 και ιδρυτές του είναι οι Páll Hersteinsson PhD και Ester Rut Unnsteinsdóttir PhD, ειδικοί στην αρκτική αλεπού. Αρχικά ξεκίνησαν με τη μελέτη της αρκτικής αλεπούς στο φυσικό καταφύγιο της, στη χερσόνησο Hornstrandir, μια από τις λίγες περιοχές στην Ισλανδία όπου η αρκτική αλεπού προστατεύεται. Στην πορεία θέλησαν να προστατεύσουν τα ζωάκια εκπαιδεύοντας και ενημερώνοντας τους κατοίκους της περιοχής σχετικά με την αρκτική αλεπού, η οποία στην Ισλανδία είχε αμαυρωμένη εικόνα και φήμη….

56.JPG



57.JPG



58.JPG



Στα διάφορα δωμάτια υπάρχουν βαλσαμωμένα είδη αλεπούς και γύρω από αυτά υπάρχουν πληροφορίες αναρτημένες με τη μορφή ερωτήσεων.

59.JPG



60.JPG



Είχε πολύ ενδιαφέρον το κέντρο και ο χώρος που στεγάζεται πολύ όμορφα περιποιημένος! Όταν μπήκαμε συναντήσαμε δύο-τρία άτομα μέσα. Καθώς διάβαζα τις πληροφορίες και έβλεπα τις εικόνες και τα αλεπουδάκια έχασα τον αδερφό μου από το οπτικό μου πεδίο, αλλά δεν έδωσα σημασία. Στην πραγματικότητα είχα μείνει τελείως μόνη μου μέσα στο μουσείο…Κάποια στιγμή μπαίνει ο bro από μία πόρτα που οδηγούσε στο πίσω μέρος του κτιρίου και μου λέει "άσε τις βαλσαμωμένες και έλα να δεις μία ζωντανή αρκτική αλεπού"’…...ε;...
Βγαίνω έξω και βλέπω ότι υπήρχε ένας περιφραγμένος χώρος, μέσα στον οποίο βρισκόταν μία αρκτική αλεπού! Η πρώτη αντίδραση μου ήταν ένα μειδίαμα γιατί από τη μία με χαλούσε που ήταν μαντρωμένο το ζωντανό και από την άλλη χαιρόμουν που έβλεπα ένα ζώο που είχα δει μόνο σε ντοκιμαντέρ! Γύρω από την περίφραξη υπήρχαν κανα 8 άτομα μαζί με εμάς. Το ζωάκι κοιμόταν…

61.JPG



Καθώς προσπαθούσα να τη φωτογραφίσω μέσα από τα σύρματα, βλέπω να προσγειώνεται μία πέτρα δίπλα στην αλεπού!….Ένας ανεγκέφαλος και ανόητος άνθρωπος ήθελε να την ξυπνήσει για να την βγάλει φωτογραφία! Και φυσικά την ξύπνησε, γιατί το ζωάκι τρόμαξε!!! Αυτός ο ανόητος βρισκόταν δύο μέτρα μακριά μου και μόλις γύρισα και τον κοίταξα του κόπηκε το χαμόγελο. Του είπα, όσο πιο ήρεμα μπορούσα, να μην τολμήσει να το ξανακάνει αυτό….Προσπάθησε να δικαιολογηθεί αλλά, πήρε την ίδια απάντηση.
Η αλεπουδίτσα έκανε μία γύρα μέσα στη φυλακή της, μετά έριξε δυο πολύ συγυρισμένα τεντώματα και στο τέλος ξάπλωσε ξανά, γράφοντας μας όλους στις πατούσες της!!! :heart::heart::heart:

62.JPG



63.JPG



Litlibaer
Συνεχίσαμε το δρόμο μας όπως και πριν, κατά μήκος των ακτών των φιόρδ. Εκεί που ήταν πεντακάθαρη και ηλιόλουστη η ατμόσφαιρα, ξαφνικά όλα σκοτείνιασαν και μπήκαμε σε ομίχλη…για αρκετά χιλιόμετρα πηγαίναμε χωρίς να βλέπουμε τίποτα! Ώσπου κάποια στιγμή, λίγο πριν την επόμενη στάση μας η ομίχλη εξαφανίστηκε…ευτυχώς!

64.JPG



65.JPG



66.JPG



Η προγραμματισμένη μας στάση ήταν σε ένα παλιό τοπικό αγρόκτημα με το όνομα Litlibær. Αλλά ένα χιλιόμετρο πριν φτάσουμε εκεί, κάναμε άλλη μία στάση όταν είδαμε φώκιες! Ήταν το τρίτο ενδιαφέρον ζωάκι που βλέπαμε μέχρι τώρα και χαρήκαμε πολύ!!! Αρκετές φώκιες βρίσκονταν σε μία ξέρα σχετικά κοντά στην ακτή και λιάζονταν. Μαζί με εμάς είχαν σταματήσει άλλα δύο άτομα και τις φωτογράφιζαν. Κάποια στιγμή μία φώκια άρχισε να κολυμπάει κατά μήκος της ακτής και άρχισαν να την κυνηγούν μέχρι που έφυγαν και αυτοί και η φώκια! Εμείς μείναμε να χαζεύουμε τις "τεμπέλες" φώκες!!!

67.JPG



Το Litlibær είναι ένα παλιό ιστορικό αγρόκτημα, που χτίστηκε το 1895. Το κεντρικό κτίριο του αγροκτήματος είναι χτισμένο κάτω από τη γη, οι τοίχοι του είναι πέτρινοι και η στέγη του είναι καλυμμένη με χλοοτάπητα. Είναι ένα από τα λεγόμενα turf houses. Oι περισσότεροι Ισλανδοί ζούσαν σε τέτοια οικήματα μέχρι τον 20ο αι. Τα σπίτια αυτά ήταν ζεστά αλλά και δύσοσμα και ανθυγιεινά…Ως εκ τούτου, τα περισσότερα καταστράφηκαν μετά την εκκένωσή τους. Όσα έχουν μείνει αποτελούν μουσειακοί χώροι που δείχνουν το πώς ζούσαν οι Ισλανδοί αιώνες πριν.
Το Εθνικό Μουσείο της Ισλανδίας ανέλαβε το Litlibӕr το 1969, το ανασυγκρότησε και το συντηρεί μέχρι σήμερα. Έτσι μπορεί κάποιος να το επισκεφτεί και να πιεί και το καφέ του, καθώς στο ισόγειο λειτουργεί καφετέρια και πωλούνται σουβενίρ.

68.JPG



69.JPG



70.JPG



Δεν μπήκαμε μέσα γιατί είχαμε δει ήδη παρόμοιο μουσειακό χώρο της περιοχής (και θα βλέπαμε αργότερα κι άλλο). Οπότε αρκεστήκαμε σε μία μικρή βόλτα, ίσα ίσα να ξεπιαστούμε και να συνεχίσουμε.

Ogur & Mjoifjordur
Από το Ísafjörður και μετά η διαδρομή κατά μήκος των φιόρδ δεν είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Όλη η διαδρομή είναι παράκτια χωρίς εναλλαγή τοπίων. Καμία σχέση με τα φιόρδ που διασχίζεις ανεβαίνοντας βόρεια…αυτά προσφέρουν μακράν μεγαλύτερες συγκινήσεις και όμορφες εικόνες!!! Συνεχίσαμε λοιπόν, περνώντας από το Ogur χωρίς να σταματήσουμε και διασχίζοντας το Mjoifjordur….

71.JPG



72.JPG



73.JPG



74.JPG



75.JPG



…ψάχναμε κάτι που θα μας χαλάρωνε! Αυτό βρέθηκε μετά από λίγα χιλιόμετρα!

Nauteyrarlang Natural Hot Spring
Ακολουθώντας τον 61 κάποια στιγμή συναντήσαμε τον 635 και στρίψαμε αριστερά. Μπερδευτήκαμε λίγο μέχρι να το βρούμε το σημείο, αλλά τελικά το βρήκαμε…στρίψαμε δεξιά στον 638 και φτάσαμε μπροστά από μια αλυσίδα που μας έκλεινε το δρόμο. Κατέβηκα από το αυτοκίνητο κυρία, την παραμέρισα, πέρασε το αυτοκίνητο ο bro, την ξανα έβαλα στη θέση της την αλυσίδα, ξαναμπήκα μέσα στο αυτοκίνητο και μετά από λίγα μέτρα συναντήσαμε αυτό που ψάχναμε! Μία θερμή φυσική πηγή που ήταν όλη δική μας!!!

76.JPG



77.JPG



Αλλάξαμε στο ξύλινο καλυβάκι που ήταν δίπλα στη λιμνούλα και μπλούμ! Γράφοντας τώρα την ιστορία ανακάλυψα ότι δεν έχω ούτε μία φώτο με την πηγή μόνη της, οπότε έπεσε "πετσόκομμα" :icon_redface:

78.JPG



Holmavik
Η ώρα ήταν 21:00 και κάτι όταν φτάσαμε στο Holmavik. Αρχικά το είχα σκεφτεί ως τόπο διαμονής για τη σημερινή μέρα. Από τη μία ήταν αργά για να δούμε ότι υπήρχε εκεί να δούμε (Icelandic Sorcery & Witchcraft Museum) και από την άλλη ήταν νωρίς για να μείνουμε. Η μέρα δεν ήταν κουραστική και είχαμε χαλαρώσει αρκετά στη πηγή, οπότε αποφασίσαμε να συνεχίσουμε και να κοιμηθούμε εκτός δυτικών φιόρδ, ώστε να είμαστε κοντά στα αυριανά ενδιαφέροντα μας.
Το Holmavik ήταν έρημο, δεν κυκλοφορούσε ψυχή…βρήκαμε όμως ένα μάρκετ ανοιχτό πήραμε νερά μεγάλα γιατί χρειαζόμασταν τα μπουκάλια και φύγαμε.

79.JPG



80.JPG



81.JPG



82.JPG



83.JPG



Saeberg campsite
Όταν φτάσαμε στο Saeberg campsite ήταν δώδεκα παρά. Βρήκαμε ένα ωραίο σημείο και παρκάραμε. Σε λίγα λεπτά ήρθε ένας "εισπράκτορας"! Ήταν μία κυρία, υπάλληλος του χοστελ+κάμπινγκ και είχε έρθει για να εισπράξει το αντίτιμο για τη διαμονή μας. Έτσι βγήκαμε από το κόπο να ψάχνουμε που θα πληρώσουμε! Στο κάμπινγκ είχε κόσμο και οι περισσότεροι ήταν Ισπανοί, οι οποίοι έκαναν και πολύ θόρυβο….το κάμπινγκ διέθετε δύο μικρές θερμές πισίνες με θέα τη θάλασσα και οι Ισπανοί είχαν πάρει τα ποτά τους, είχαν βουτήξει μέσα και γλεντούσαν! Ευτυχώς, μέχρι να κοιμηθούμε είχαν ησυχάσει, αλλά η ώρα είχε πάει 1:30…

Η σημερινή διαδρομή μας φαίνεται παρακάτω:

84.png



Λίγο πριν ξαπλώσουμε είδα τον ουρανό ξανά…...αξέχαστος!!!

85.JPG



.....zzzzzzzzz

 
Last edited:

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.150
Likes
14.438
Επόμενο Ταξίδι
???
Ονειρεμένο Ταξίδι
όπου δεν έχω πάει
Ευχαριστώ για την όμορφη εισαγωγή. Η Ισλανδία είναι ένα μέρος (όπως και η Ινδία) που ποτέ δε βαριέμαι να διαβάζω ιστορίες και να βλέπω φωτογραφίες. Αναμένω...
 

Dina Z

Member
Μηνύματα
1.354
Likes
4.331
Ονειρεμένο Ταξίδι
Ονειρεύομαι ... γενικώς!
Βρε καλώς την! Πόσο καιρό περίμενα γι αυτή την ταξιδιωτική περιγραφή!
Θα συμφωνήσω με τον φίλο @hydronetta πως η εισαγωγή της φίλης μας είναι ωραία (καλά, αυτό δεν αποτελεί έκπληξη για όσους έχουμε διαβάσει άλλες ιστορίες της) και είμαι βέβαιη πως η συνέχεια θα ανταμείψει την προσμονή μου και θα περάσω τέλεια μαζί της.
Ευχαριστώ προκαταβολικά, φιλενάδα για το υπέροχο ταξίδι που θα με πας! :)
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.089
Likes
44.956
Επόμενο Ταξίδι
?
Ονειρεμένο Ταξίδι
Peru, Japan, Iceland
Θα κάνω τα στραβά μάτια για το γεγονός ότι δε συνέχισες την ιστορία σου για το Περού, καθώς η Ισλανδία αποτελεί ακόμα ένα ταξιδιωτικό απωθημένο και θέλω πάντα να μαθαίνω γι αυτήν. :bleh:
Υπέροχη εισαγωγή, αναμένουμε και τη συνέχεια!
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.077
Likes
20.118
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ονειρεμένο Ταξίδι
Γη του Πυρός
@hydronetta νομίζω οτι δεν θα μείνεις παραπονεμένος γιατί η ιστορία είναι ήδη γραμμένη και δεν της λείπουν φωτογραφίες....:innocent:

@Dina Z μία ισλανδική παροιμία λέει "Θα φτάσεις στον προορισμό σου ακόμα κι αν ταξιδεύεις αργά".....αργά και σταθερά, γλυκιά μου Ντίνα, θα φτάσεις και εσύ στην όμορφη Ισλανδία! :heart:

@psilos3 η ιστορία για το Περού θα συνεχιστεί και θα ολοκληρωθεί. Θα αργήσει λίγο, αλλά θα ολοκληρωθεί. Μετά το ανέβασμα της Ισλανδίας είχα σκοπό να ανεβάσω κάποια κεφάλαια του Περού, οπότε άδικα κάνεις τα στραβά μάτια ;)

Σας ευχαριστώ θερμά!
 

Vicks

Member
Μηνύματα
636
Likes
1.908
Ονειρεμένο Ταξίδι
Περού
@hydronetta νομίζω οτι δεν θα μείνεις παραπονεμένος γιατί η ιστορία είναι ήδη γραμμένη και δεν της λείπουν φωτογραφίες....:innocent:

@Dina Z μία ισλανδική παροιμία λέει "Θα φτάσεις στον προορισμό σου ακόμα κι αν ταξιδεύεις αργά".....αργά και σταθερά, γλυκιά μου Ντίνα, θα φτάσεις και εσύ στην όμορφη Ισλανδία! :heart:

@psilos3 η ιστορία για το Περού θα συνεχιστεί και θα ολοκληρωθεί. Θα αργήσει λίγο, αλλά θα ολοκληρωθεί. Μετά το ανέβασμα της Ισλανδίας είχα σκοπό να ανεβάσω κάποια κεφάλαια του Περού, οπότε άδικα κάνεις τα στραβά μάτια ;)

Σας ευχαριστώ θερμά!
Με είχες καλομάθει με την ιστορία για το Περού, την οποία τη λάτρεψα, κι έτσι δεν περίμενα κάτι λιγότερο για την Ισλανδία, ένα ταξίδι όνειρο που είχα προγραμματίσει με κάθε λεπτομέρεια για πέρυσι τον Απρίλιο και ακυρώθηκε φυσικά τελευταία στιγμή. Το σχεδιάζω πάλι για καλοκαίρι, οπότε ό,τι γράψεις εδώ θα χρησιμοποιηθεί!
 

duty_free

Member
Μηνύματα
892
Likes
3.079
εύγε!


Σχετικα με τά εις την πρώτη σελιδα
Πανοραμική θέα κάπου στη νότια Ισλανδία
προσωπικώς, τυχον ληψις καποιου τοπιου, για το οποιο μετα, δεν θα θυμάμαι πού ηταν κλπ, με ξενερώνει τόσο, ώστε σβήνω την φώτο.
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.077
Likes
20.118
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ονειρεμένο Ταξίδι
Γη του Πυρός
07 Ιουλίου 2019 – Άφιξη, Hvalfjordur, Glymur, Reykholt, Hraunfossar, Borgarnes, Snorrastadabuid camping

Άφιξη στην Ισλανδία

Είναι λίγα λεπτά πριν τις 10:00 το πρωί, ώρα Ισλανδίας. Μόλις έχω τελειώσει τον δεύτερο καφέ που μου έχουν σερβίρει στο αεροπλάνο των Σκανδιναβικών αερογραμμών, όταν αντίκρυσα από το παράθυρο του αεροπλάνου μία υπέροχη εικόνα! Τον μεγαλύτερο παγετώνα της Ευρώπης….
1.JPG


Έμεινα να κοιτάζω αποσβολωμένη, με τη κάμερα στο χέρι, σε τέτοιο βαθμό που έχασα τις καλύτερες λήψεις γι αυτό το μοναδικό πανοραμικό θέαμα! Είχα πιάτο τη παγετωνική λίμνη Jökulsárlón και δεν την έβγαλα φώτο :lol: Κάθε φορά που κοιτώ αυτές τις φωτογραφίες γελώ πολύ με τον εαυτό μου και τη σαστιμάρα που με πιάνει ώρες ώρες όταν βλέπω κάτι που λαχταρώ πολύ!
2.JPG


Στη συνέχεια, πετώντας πάνω από το Lakagigar, είδαμε τη μεγαλύτερη παγετωνική λίμνη της χώρας, την Þórisvatn (κάτω φώτο) και στο βάθος τον τρίτο μεγαλύτερο παγετώνα της Ισλανδίας, τον Hofsjökull, που την τροφοδοτεί.
3.JPG


To αεροπλάνο συνέχισε τη καθοδική πορεία του, ενώ εμείς βλέπαμε στο βάθος τον δεύτερο μεγαλύτερο παγετώνα της Ισλανδίας, τον Langjökull, που θα είχαμε τη χαρά να τον αντικρύσουμε και από κοντά κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μας….
4.JPG


..…και αμέσως μετά τη περιβόητη λίμνη Þingvallavatn, τη μεγαλύτερη φυσική λίμνη στην Ισλανδία και μέρος του Εθνικού Πάρκου Þingvellir στο "Χρυσό Κύκλο" της χώρας.
5.JPG


Αφού ρίξαμε και ένα βλέφαρο στο Reykjavik από ψηλά, είχε έρθει η ώρα να προσγειωθούμε και να πατήσω επιτέλους το πόδι μου στη χώρα!
7.JPG


Η εικόνα που μου έχει μείνει από το αεροδρόμιο στο Keflavik είναι ενός puffin που ξεπροβάλει από την οροφή στην αίθουσα παραλαβής αποσκευών. Χαζοχαιρόμουν που το έβλεπα και ευχήθηκα να δω puffin και από κοντά! Μάλλον θα πρέπει να κάνω πιο πολλές ευχές όταν βρίσκομαι σε αεροδρόμια…
8.JPG


Το πρώτο που είχαμε να κάνουμε, ήταν να παραλάβουμε το campervan που είχαμε νοικιάσει. Στην τιμή ενοικίασης συμπεριλαμβάνονταν η μεταφορά μας από το αεροδρόμιο έως τον χώρο παραλαβής της εταιρείας. Πήραμε πρώτα το λεωφορείο έως το τερματικό σταθμό λεωφορείων BSI στο Reykjavik. Η διαδρομή ήταν αδιάφορη.
Από το σταθμό έπρεπε να πάρουμε ταξί της εταιρείας Hreyfill, όπως μας είχαν υποδείξει και αυτό κάναμε. Μόλις φτάσαμε στις εγκαταστάσεις της εταιρείας, μία γλυκιά κοκκινομάλλα κοπέλα πλήρωσε το ταξί και μας υποδέχτηκε για να μας παραδώσει το campervan. Η διαδικασία παραλαβής του οχήματος, μας πήρε περίπου μία ώρα. Μας εξήγησαν πως λειτουργούν τα πάντα μέσα στο όχημα, μας έλυσαν τυχόν απορίες, μας έδωσαν τα απαραίτητα χαρτιά του οχήματος, κάποιες έξτρα οδηγίες και συμβουλές και στο τέλος πήρα (επιτέλους) τα πολυπόθητα κλειδιά στα χέρια μου! Πετάξαμε, κυριολεκτικά, τα πράγματα μας πίσω στο camper, κρατήσαμε μόνο μπροστά τη τσάντα που είχα βάλει τα τεφτέρια και τις σημειώσεις για το ταξίδι, εγώ ταίριαξα θέση οδηγού και καθρέφτες, άναψα τη μηχανή και η εικόνα που έχω μέχρι και σήμερα στη μνήμη μου και νομίζω ότι δεν θα ξεχάσω ποτέ στη ζωή μου, είναι η πρώτη στροφή που πήρα για να βγω από την εταιρεία στο κεντρικό δρόμο για να ξεκινήσει το ταξίδι μας!

Hvalfjordur
Έβαλε ο bro στο gps το πρώτο σημείο ενδιαφέροντος, το οποίο ήταν ο καταρράκτης Glymur. Αφήνοντας πίσω μας το Reykjavik βγήκαμε στον κεντρικό με κατεύθυνση βορειοδυτική προς το φιόρδ Hvalfjordur. Λίγο πριν την είσοδο του υποθαλάσσιου τούνελ στρίψαμε δεξιά στον 47 και κατά μήκος του φιόρδ συνεχίσαμε απολαμβάνοντας τις πρώτες πανέμορφες εικόνες της Ισλανδίας.

12.JPG


Όταν φτάσαμε στο καταρράκτη Laxfoss κάναμε τη πρώτη μας στάση. Κατεβήκαμε και κάναμε μία μικρή βόλτα με τα πόδια τριγύρω χαζεύοντας το τοπίο. Άλλωστε αυτό είχαμε έρθει να κάνουμε! Δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο ο καταρράκτης αυτός αλλά η μέρα ήταν πανέμορφη και "σήκωνε" βόλτα!
14.JPG

15.JPG

16.JPG


Καθώς μπαίναμε πιο μέσα στο φιόρδ το τοπίο γινόταν ακόμα καλύτερο. Το φιόρδ Hvalfjörður είναι όμορφο, με μεγάλες εκτάσεις επίπεδης γης κατά μήκος μαγευτικών βουνών. Βλέπαμε πράσινη βλάστηση και περνούσαμε διάφορους κολπίσκους. Στην περιοχή έγινε πρόσφατα επιτυχής προσπάθεια αναδάσωσης. Το Hvalfjörður σημαίνει "φιόρδ φάλαινας" και πήρε το όνομα του, είτε από τις φάλαινες που υπήρχαν παλιά εδώ λόγω πλούσιας εύρεσης τροφής, η οποία δεν υπάρχει πλέον, είτε από το σχήμα του κόλπου που μοιάζει με φάλαινα. Πάντως στο φιόρδ υπάρχει ακόμα ο παλιός σταθμός φαλαινοθηρίας….
17.JPG

20.JPG

21.JPG

22.JPG


Glymur
Ο Glymur αναγράφεται ως ο ψηλότερος καταρράκτης της χώρας (198μ). Στην πραγματικότητα δεν είναι, γιατί τα πρωτεία τα κατέχει ο Morsarfoss (230μ), ο οποίος βρίσκεται στο εθνικό πάρκο Skaftafell, σε ένα αρκετά δυσπρόσιτο σημείο και μπορεί κάποιος να τον προσεγγίσει μόνο με οδηγό πεζοπορίας, κάτι που κοστίζει και σε χρόνο και σε χρήμα.
Φτάσαμε στο σημείο που μπορείς να αφήσεις το όχημα σου. Εκεί υπήρχαν αναρτημένες οδηγίες για το μονοπάτι που έπρεπε να ακολουθήσουμε για να φτάσουμε στον καταρράκτη, καθώς και άλλες διαδρομές πεζοπορικές που μπορείς να κάνεις. Παρακάτω οι σχετικές φώτο για όποιον θέλει να οργανωθεί εκ των προτέρων
23.JPG


Βγάλαμε τα μπατόν από τη βαλίτσα, σουλουπωθήκαμε για πεζοπορία και ξεκινήσαμε. Περπατήσαμε στο σηματοδοτημένο μονοπάτι μέχρι που φτάσαμε στο ποτάμι. Εκεί υπάρχει ένας κορμός κατά πλάτος του ποταμού, πάνω στο οποίο πρέπει να περπατήσεις για να περάσεις στην απέναντι όχθη. Στα αριστερά του κορμού έχουν βάλει ένα συρματόσχοινο, χαλαρό θα έλεγα, από το οποίο μπορείς να πιαστείς, δήθεν, για να κρατάς ισορροπία. Εμείς το διασκεδάσαμε αρκετά εκεί, καθώς δεν ήταν η πρώτη φορά που περνούσαμε από κορμό απέναντι σε ποτάμι, αλλά είχαμε να το κάνουμε πολλά χρόνια οπότε….τα παιδία παίζει για άλλη μία φορά!
25.JPG

26.JPG

27.JPG

28.JPG

29.JPG


Από το ποτάμι και ύστερα το μονοπάτι αρχίζει και δυσκολεύει, γίνεται ανηφορικό και σε αρκετά σημεία είναι κακοτράχαλο. Σε κάποια σημεία υπάρχουν σχοινιά στο πλάι του μονοπατιού για να πιάνεσαι, ενώ σε άλλα όχι και θέλει λίγο παραπάνω προσοχή. Καθώς ανεβαίναμε, το τοπίο γύρω μας ανοιγόταν και μπορούσαμε να δούμε το μυχό του φιόρδ!
30.JPG


Φτάσαμε μέχρι το σημείο όπου τελικά ξεπρόβαλε μπροστά μας ο Glymur. Δεν έχει πολύ νερό αλλά ένα ύψος το διαθέτει! Είναι όμορφος!
31.JPG


Μπορούσαμε να συνεχίσουμε και να ανέβουμε πιο ψηλά, αλλά δεν το κάναμε. Αρκεστήκαμε σε αυτό το σημείο καθώς είχαμε και άλλα σημεία ενδιαφέροντος στο πρόγραμμα για σήμερα. Αφού βγάλαμε τις φωτογραφίες μας πήραμε το δρόμο του γυρισμού.
32.JPG


Κατά την επιστροφή γλίστρησα σε ένα σημείο του μονοπατιού και έφυγαν πέτρες κάτω από τα πόδια μου. Εκείνη τη στιγμή περπατούσαν, σε χαμηλότερο σημείο του μονοπατιού, τέσσερα παιδιά που βρίσκονταν κάτω από εμένα. Όταν είδα τις πέτρες να πηγαίνουν κατευθείαν πάνω στη μία κοπέλα της παρέας, έβαλα τις φωνές για να σηκώσει το κεφάλι να με δει και ευτυχώς το έκανε, οπότε απέφυγε τις πέτρες….ευτυχώς! Αφού γύρισε η καρδιά μου στη θέση της…και είδα τη κοπέλα να χαμογελάει και να με ευχαριστεί (!), ζήτησα συγνώμη και συνεχίσαμε όλοι το δρόμο μας.
Η πεζοπορία κράτησε 2 ώρες με χαλαρό περπάτημα και θεωρώ ότι το μονοπάτι έχει βαθμό δυσκολίας 3 σε κλίμακα από 1 εως 5. Τα μπατόν είναι χρήσιμα, όπως και τα ορειβατικά παπούτσια.

Φεύγοντας από τον Glymur βγήκαμε πάλι στον 47 και μετά από λίγο στρίψαμε δεξιά στον 520 με κατεύθυνση τη λίμνη Skorradalsvatn για να κόψουμε δρόμο και να φτάσουμε γρηγορότερα στο επόμενο σημείο ενδιαφέροντος. Ο 520 είναι χωματόδρομος, αλλά καλός, τον διανύσαμε αρκετά γρήγορα και ήταν ο πρώτος μας χωματόδρομος στη χώρα. Έπονταν πολλοί ακόμα…
33.JPG

35.JPG

36.JPG

37.JPG


Κάποια στιγμή, στο τέλος της λίμνης συναντήσαμε τον 50, ο οποίος είναι ασφαλτοστρωμένος και συνεχίσαμε για λίγα χιλιόμετρα, όταν στρίψαμε δεξιά στον 518 για να αντικρύσουμε τον επόμενο μας προορισμό…
39.JPG

40.JPG


Reykholt
Το Reykholt είναι ένα από τα πιο ιστορικά μέρη της χώρας, ένας εθνικός πολιτιστικός τόπος! Ο Ισλανδός ιστορικός, ποιητής και πολιτικός Snorri Sturluson εγκαταστάθηκε στο Reykholt το 1206 και από εδώ άσκησε επιρροή σε όλη τη χώρα έως και τη Νορβηγία. Πιστεύεται, επίσης, ότι ο Snorri έγραψε για πρώτη φορά πολλές από τις σάγκες που διαβάζονται ακόμη και σήμερα. Το Reykholt αποτέλεσε κατά τον Μεσαίωνα σημαντικό εκκλησιαστικό κέντρο και ειδικά στις μέρες του Snorri Sturluson, ένα κέντρο μάθησης και δύναμης. Φτάνοντας παρκάραμε μπροστά από το μουσείο Snorrastofa.
41.JPG


Το Snorrastofa ασχολείται με την έρευνα και μελέτη των μεσαιωνικών χρόνων της χώρας και πιο συγκεκριμένα με την ιστορία της περιοχής του Borgarfjörður. Στο ίδιο κτίριο στεγάζεται βιβλιοθήκη και διεξάγονται συνέδρια. Ήθελα πολύ να το δω αλλά όταν φτάσαμε ήταν 19:00 και είχε κλείσει ήδη…πολύ κρίμα! Η επόμενη επιλογή μας ήταν να κάνουμε βόλτα στη γύρω περιοχή. Πίσω από το μουσείο βρίσκεται η νέα εκκλησία και τα νεκροταφεία. Η νέα εκκλησία είναι διάσημη για την ακουστική της και διαθέτει ένα παλιό εκκλησιαστικό όργανο.
43.JPG

44.JPG


Λίγα μέτρα παραδίπλα βρίσκονται τα ερείπια της παλιάς εκκλησίας στο Reykholt, η οποία χρονολογείται στον Μεσαίωνα (11ο αιώνα). Οι ανασκαφές έχουν δείξει ότι η εκκλησία έχει χτιστεί και καταστραφεί αρκετές φορές. Επίσης έχουν ανακαλυφθεί λείψανα ενός αρχοντικού, καθώς και μία κατασκευή που μοιάζει με θερμά λουτρά. Τα θεμέλια του σπιτιού βρίσκονται σχεδόν θαμμένα…ενώ όλα τα υπόλοιπα ευρήματα βρίσκονται εντός του μουσείου. Τέλος, στον αρχαιολογικό χώρο φαίνεται ότι η περιοχή περιβάλλονταν από φρούριο και έχουν βρεθεί σκαλοπάτια που οδηγούν σε σήραγγα 30 μέτρων που ενώνει τα λουτρά με τις οικίες εντός του φρουρίου. Δίπλα από τον αρχαιολογικό χώρο υπάρχει άγαλμα του Snorri Sturluson
46.JPG

47.JPG

48.JPG

49.JPG


Κατευθυνθήκαμε προς το χωριό. Χαζεύαμε τις καλλιέργειες ώσπου φτάσαμε στο Höskuldargerði. Πρόκειται για αναστήλωση αρχαίου "αχυρώνα" που υπήρχε δίπλα σε αγρόκτημα αλόγων. Το περιεργαστήκαμε και συνεχίσαμε προς το δάσος. Υπάρχουν πεζοπορικά μονοπάτια σηματοδοτημένα στη γύρω περιοχή για όποιον θέλει να περπατήσει τριγύρω.
50.JPG

51.JPG

52.JPG

53.JPG
55.JPG

56.JPG


Έξω από το μουσείο υπάρχει χάρτης της περιοχής με όλα τα σημεία ενδιαφέροντος. Επίσης υπάρχουν και θερμά λουτρά. Για όποιον θέλει περισσότερες πληροφορίες υπάρχει ο επίσημος ιστότοπος εδώ . Είναι πολύ όμορφα στη γύρω περιοχή, αλλά εμείς θέλαμε να δούμε κι άλλα….οπότε κάναμε μια μικρή βόλτα προς το δάσος και μετά γυρίσαμε στο αυτοκίνητο για να συνεχίσουμε.

Hraunfossar
Συνεχίσαμε στον 518 μέχρι τους καταρράκτες Hraunfossar. To όνομα τους σημαίνει "Καταρράκτες λάβας". Οι εκρήξεις ενός εκ των ηφαιστείων που βρίσκονται κάτω από τον παγετώνα Langjökull, το δεύτερο μεγαλύτερο παγετώνα στην Ισλανδία, έχουν σχηματίσει ένα πεδίο λάβας με αναρίθμητες υπόγειες σπηλιές, μέσα από τις οποίες ρέουν υπόγεια νερά που τελικά αναβλύζουν από προεξοχές και σχισμές βραχώδους λάβας, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται πολλοί μικροί καταρράκτες, τα νερά των οποίων χύνονται στον ποταμό Hvítá. Είναι ένα πανέμορφο φαινόμενο! Υπάρχει εξέδρα απο την οποία μπορείς να δεις τους μικρούς καταρράκτες.
58.JPG

59.JPG

60.JPG

61.JPG


Πήραμε το μονοπάτι κατά μήκος του ποταμού και συναντήσαμε μία γέφυρα. Από τη γέφυρα μπορεί κάποιος να περάσει στην απέναντι όχθη και να δει τον ορμητικό καταρράκτη Barnafoss. Σύμφωνα με το θρύλο, η δύναμη αυτών των ορμητικών νερών, που ρέουν σε μία στενή βραχώδη κοιλάδα, αφρίζοντας και αναδεύοντας τα νερά, οδήγησε σε τραγωδία. Λέγεται ότι υπήρχε μια παλιά πέτρινη γέφυρα πάνω από τους καταρράκτες και δύο αγόρια σε ένα κοντινό αγρόκτημα, προσπάθησαν να το διασχίσουν για να βρουν τους γονείς τους, οι οποίοι ήταν στην εκκλησία εκείνη την ώρα. Κατά το διάβα τους από τη γέφυρα ένιωσαν ζάλη λόγω του ύψους και έπεσαν στα άγρια νερά και πνίγηκαν. Ο θρύλος τελειώνει με δύο διαφορετικούς τρόπους. Με το λιγότερο ενδιαφέρον, λέγοντας ότι η μητέρα με θλίψη απλώς διέταξε την καταστροφή της γέφυρας. Η δεύτερη εκδοχή λέει ότι καταράστηκε τη γέφυρα, ώστε όποιος την διέσχιζε να έβρισκε την ίδια μοίρα με τους γιους της. Σε αυτήν την εκδοχή, η γέφυρα και η κατάρα αργότερα έσπασαν από σεισμό…
62.JPG

63.JPG

64.JPG

65.JPG


Borgarnes
Το Borgarnes είναι μια μικρή πόλη, που ιδρύθηκε στα τέλη του 19ου αιώνα και βρίσκεται στην όχθη της χερσονήσου Borgarfjörður. Είναι ένας ιστορικός οικισμός, ένα πολιτιστικό κέντρο και ένας βασικός εμπορικός σταθμός της Δυτικής Ισλανδίας, που αποτελεί τέλεια βάση για ανεφοδιασμό, ιστορική αναδρομή και εξερεύνηση της γύρω περιοχής.
67.JPG


Η πόλη φιλοξενεί δύο μουσεία, το "Κέντρο Πολιτισμού" και το Μουσείο Τέχνης και Κουκλοθέατρου. Το πρώτο μουσείο είναι αυτό που θα ήθελα πολύ να δω, αλλά γνώριζα εξ’ αρχής ότι δεν θα το προλάβω….έτσι είναι όμως τα οδικά και ο λιγοστός χρόνος. Στεγάζει δύο εκθέσεις:
Η πρώτη και πιο σημαντική αφορά την εποχή του εποικισμού στα τέλη του 9ου αιώνα μ.Χ., από Νορβηγούς ευγενείς, οι οποίοι συγκέντρωναν πληθυσμό υπό έναν βασιλιά. Οι αρχηγοί τους αναζήτησαν μια νέα γη, όπου θα μπορούσαν να διατηρήσουν τον έλεγχο. Πήραν σκλάβους, κυρίως γυναίκες από την Ιρλανδία, και εν ολίγοις έτσι σχηματίστηκε ο ισλανδικός πληθυσμός. Εγκαταστάθηκαν σε ολόκληρη τη χώρα, σε περίπου τριάντα φυλές, πριν ενωθούν τελικά το 930 μ.Χ. για να σχηματίσουν αυτό που αργότερα θα γινόταν το πιο μακρόχρονο αντιπροσωπευτικό κοινοβούλιο στον κόσμο. Η δεύτερη έκθεση αφορά τη Saga του Egil, μία από τις σημαντικότερες και παλαιότερες σάγκες της ισλανδικής λογοτεχνίας που έλαβε χώρα στη γύρω περιοχή!
68.JPG

69.JPG

70.JPG


H ώρα κόντευε 22:00 όταν φτάσαμε στο Borgarnes. Η στάση εδώ έγινε, πρώτον γιατί τα στομάχια μας είχαν αρχίσει να διαμαρτύρονται, καθώς όλη μέρα τσιμπολογούσαμε κατά την οδήγηση, και κατά δεύτερον για να ανασυνταχθούμε λίγο και να φτιάξουμε τα πράγματά μας στο camper, κάτι που έπρεπε να γίνει αν θέλαμε να κοιμηθούμε σαν άνθρωποι…. Βρήκαμε ένα ωραίο πάρκινγκ και εκεί έγινε το ουσιαστικό άνοιγμα των βαλιτσών μας! Έβγαλα όλα τα φαγώσιμα που είχαμε φέρει μαζί μας και τα έβαλα στο ψυγείο και στα ντουλάπια που διέθετε το camper. Ταίριαξα κουζινικά και όποια άλλα πράγματα ήθελα να βρίσκονται εκεί που με βολεύουν και τέλος έφτιαξα ένα μικρό και γρήγορο γεύμα για να στανιάρουμε λίγο, γιατί το στομάχι είχε κολλήσει στη πλάτη! Στην συνέχεια κλείσαμε το αυτοκίνητο και ξεκινήσαμε τη βόλτα μας σε αυτή την μικρή, αλλά κατά τ’ άλλα σημαντική πόλη της χώρας. Ήταν αργά και δεν υπήρχε ψυχή έξω! Εμείς και ένας ήλιος που δεν είχε σκοπό να δύσει…η απόλυτη γαλήνη!
71.JPG


Snorrastadabuid camping
Μπορεί το Borgarnes να είναι καλή βάση για διαμονή, εμείς όμως διαλέξαμε να διανυκτερεύσουμε όσο πιο κοντά γινόταν στη χερσόνησο Snaefellsnes. Είχαμε χρόνο και όρεξη, οπότε διάλεξα να μεταβούμε σε μία φάρμα που βρισκόταν στους πρόποδες της χερσονήσου και ονομάζεται Snorrastadir Farm. Έτσι πήραμε τον 54 και σε λίγη ώρα ήμασταν στη φάρμα.

Δεν είχε κόσμο, όλο κι όλο υπήρχαν δύο οχήματα με μία σκηνή στημένη δίπλα στο καθένα. Βρήκαμε ένα καλό μέρος να παρκάρουμε και εκεί κάναμε το δεύτερο βασικό ταίριασμα που αφορούσε τον ύπνο μας για όλες τις υπόλοιπες μέρες του ταξιδιού. Ανοίξαμε το πτυσσόμενο καναπέ, βγάλαμε τα παπλώματα μας, ένα ατομικό για τον καθένα μας, όπως είχαμε ζητήσει, τα σουλουπώσαμε μαζί με το σεντόνι και μετά βγάλαμε και φουσκώσαμε τα ανατομικά μαξιλάρια που είχαμε φέρει μαζί μας με δικές μας μαξιλαροθήκες. Δεν χρησιμοποιήσαμε τα δικά τους μαξιλάρια. Στην συνέχεια καθάρισα τον κενό αποθηκευτικό χώρο κάτω από τον πτυσσόμενο καναπέ, ο οποίος αποδείχθηκε αρκετά καθαρός τελικά (!), βρήκαμε το βέλτιστο τρόπο τοποθέτησης για όλα τα πράγματα μας και κυρίως για τις βαλίτσες μας, καθώς η μεγάλη εμπόδιζε όταν ανοίγαμε το κρεβάτι.

Αφού πλέον είχαμε ταιριάξει τα πάντα, το μόνο που έμενε ήταν να βρούμε το μπάνιο. Δίπλα από το χώρο του κάμπινγκ υπάρχει ένα κτίριο. Οι τουαλέτες και οι ντουζιέρες βρίσκονται στο πίσω μέρος. Το μπροστινό μέρος είναι ο χώρος του μαγειρέματος και του φαγητού. Στις τουαλέτες εξεπλάγη ευχάριστα όταν διαπίστωσα πόσο καθαρά ήταν, κάτι που το είχα μια έγνοια και έτσι είχα πάρει μαζί μου ολόκληρο "εξοπλισμό", τον όποιο χρησιμοποιούσα πάντα, παρά την καθαριότητα των χώρων υγιεινής σε όλη τη χώρα!

***
Η σημερινή διαδρομή μας φαίνεται παρακάτω
72.png


Η ώρα ήταν 01:30 όταν ο Kόμης Bro έβαλε τη μάσκα ύπνου για να κοιμηθεί και έκλεισε ερμητικά όλες τις κουρτίνες! Εκείνη την ώρα ήμουν αρκετά κουρασμένη για να ξεκινήσω το δούλεμα :haha:.....άλλωστε είχα αρκετές μέρες μπροστά μου για να το κάνω! Η δική μου μάσκα ύπνου έκανε μία βόλτα μέχρι την Ισλανδία και ξανα γύρισε Ελλάδα….όταν θέλω να κοιμηθώ απλά κοιμάμαι, ειδικά όταν είμαι κουρασμένη….zzzzzz
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.077
Likes
20.118
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ονειρεμένο Ταξίδι
Γη του Πυρός

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.077
Likes
20.118
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ονειρεμένο Ταξίδι
Γη του Πυρός
εύγε!


Σχετικα με τά εις την πρώτη σελιδα
Πανοραμική θέα κάπου στη νότια Ισλανδία
προσωπικώς, τυχον ληψις καποιου τοπιου, για το οποιο μετα, δεν θα θυμάμαι πού ηταν κλπ, με ξενερώνει τόσο, ώστε σβήνω την φώτο.
Οι φωτογραφίες που έχω βάλει στην εισαγωγή δείχνουν τη φορά που ακολουθήσαμε στο ταξίδι. Δυτικά, βόρεια, ανατολικά, νότια..... :)
Εννοείται πως ξέρω που είναι η κάθε μία και θα μάθεις και εσύ κατα την διάρκεια της ιστορίας 😉
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.112
Μηνύματα
880.678
Μέλη
38.839
Νεότερο μέλος
mgian

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom