Sassenach77
Member
- Μηνύματα
- 8.096
- Likes
- 24.234
- Επόμενο Ταξίδι
- Ελλάδα
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γη του Πυρός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 07 Ιουλίου 2019 – Άφιξη, Hvalfjordur, Glymur, Reykholt, Hraunfossar, Borgarnes, Snorrastadabuid camping
- 08 Ιουλίου 2019 (part 1) – Snaefellsnes Peninsula
- 08 Ιουλίου 2019 (part 2) – Snaefellsnes Peninsula, Budardalur camping
- 09 Ιουλίου 2019 (part 1) – Westfjords
- 09 Ιουλίου 2019 (part 2) – Westfjords, þingeyri camping
- 10 Ιουλίου 2019 (part 1) – Westfjords
- 10 Ιουλίου 2019 (part 2) – Westfjords, Saeberg camping
- 11 Ιουλίου 2019 (part 1) – Vatnsnes peninsula, Glaumbær Farm & Museum
- 11 Ιουλίου 2019 (part 2) – Trollaskagi peninsula, Aldeyarfoss, Godafoss camping
- 12 Ιουλίου 2019 (part 1) – Husavik, Ásbyrgi Canyon, Dettifoss
- 12 Ιουλίου 2019 (part 2) – Myvatn Natural Baths, Krafla Lava Fields, Namafjall, Grjotagja Cave, Hverfjall Crater, Dimmuborgir, Skutustadagigar, Godafoss camping
- 13 Ιουλίου 2019 (part 1) – Godafoss, Hverir, The dream of Askja, Modhrudalur
- 13 Ιουλίου 2019 (part 2) – Egilsstadir, Lagarfljot Lake, Hengifoss, Snaefell, Hengifoss Guesthouse camping
- 14 Ιουλίου 2019 (part 1) – Eastfjords
- 14 Ιουλίου 2019 (part 2) – Eastfjords, Vestrahorn Mountain, Hofn camping
- 15 Ιουλίου 2019 (part 1) – Hoffellsjokull, Heinaberg Area, Thórbergur Center, Jokulsarlon Lake, Diamond Βeach, Fjallsarlon Lake
- 15 Ιουλίου 2019 (part 2) – Hof, Skaftafell National Park, Skeidararsandur, Klaustur camping
- 16 Ιουλίου 2019 (part 1) – Kirkjubaejarklaustur, Lakagigar
- 16 Ιουλίου 2019 (part 2) – Lakagigar, Fjadrargljufur, Eldgjá, Vik camping
- 17 Ιουλίου 2019 (part 1) – Vik, Reynisfjara, Dyrholaey, Solheimajokull, Skogar Museum & Skogafoss
- 17 Ιουλίου 2019 (part 2) – Eyjafjallajokull Visitor Center, Seljalandsfoss, Hekla, Landmannalaugar camping
- 18 Ιουλίου 2019 (part 1) – Landmannalaugar, Haifoss, Gjain, Stong
- 18 Ιουλίου 2019 (part 2) – Hjalparfoss, Gullfoss, Langjokull Glacier, Great Geyser, Faxi falls, Reykholti camping
- 19 Ιουλίου 2019 (part 1) – Kerid Crater, Þingvellir National Park
- 19 Ιουλίου 2019 – Þingvellir National Park, Reykjavik camping
- 20 Ιουλίου 2019 – Reykjavik, Αναχώρηση
- Οικονομικός απολογισμός ταξιδιού & Επίλογος
14 Ιουλίου 2019 (part 1) – Eastfjords
Το πρωί φρεσκαδούρες, φάγαμε το πρωινό μας, πήγα να πληρώσω και φύγαμε κατευθείαν. Αφού δεν είδαμε ταράνδους θα πηγαίναμε στο κέντρο ενημέρωσης επισκεπτών της γύρω περιοχής, στο Skriðuklaustur, για να μάθουμε γι αυτούς και όχι μόνο!
Snæfellsstofa Visitor Center & Skriduklaustur
Το Snæfellsstofa Visitor Center είναι ένα από τα κέντρα πληροφόρησης επισκεπτών του Εθνικού Πάρκου Vatnajökull, με θέμα τη γύρω περιοχή. Παρέχει πληροφορίες για τη περιοχή, τη γεωλογία της, τις μεταβολές που έχει υποστεί με τα χρόνια κτλ
Επίσης υπάρχει πλούτος πληροφοριών για τη πανίδα, τη χλωρίδα και τη λαογραφία της περιοχής!
Ήταν πολύ ενδιαφέρον το κέντρο και αν κάποιος το επισκεφτεί πριν ξεκινήσει τις εξορμήσεις του στην περιοχή, συλλέγει πολλές πληροφορίες! Πήραμε και κάποια δωράκια πριν φύγουμε και συνεχίσαμε στο επόμενο σημείο ενδιαφέροντος που βρίσκονταν λίγα μέτρα πιο μακριά.
Το Skriðuklaustur είναι μία παλιά φάρμα και συγχρόνως ένας ιστορικός χώρος στη κοιλάδα Fljótsdalur. Εδώ έχουν έρθει στο φως και τα ερείπια ενός μοναστηριού του 16ου αι. Πρόκειται για το αρχοντικό του διάσημου Ισλανδού συγγραφέα Gunnar Gunnarsson (1889-1975), που χτίστηκε το 1939 όταν επέστρεψε στη χώρα από τη Δανία, όπου ζούσε για περισσότερα από 30 χρόνια.
Το αρχοντικό σχεδιάστηκε από τον Γερμανό αρχιτέκτονα Fritz Höger και είναι πλέον κέντρο πολιτισμού και ιστορίας, με διάφορες εκθέσεις. Στεγάζει και ένα εστιατόριο με το όνομα Klausturkaffi. Έξω από το αρχοντικό, στην είσοδο του, βρίσκεται και η προτομή του συγγραφέα. Δεν το επισκεφτήκαμε εσωτερικά. Κάναμε όμως βόλτα σε όλο το περίβολό του, ο οποίος είναι πραγματικά πανέμορφος!
***
Σήμερα ο καιρός ήταν υπέροχος και η ομίχλη που βλέπαμε εχθές είχε εξαφανιστεί, έτσι για να μου τη σπάσει, γιατί όταν φτάσαμε στο παρκινγκ του Hengifoss και σταματήσαμε, ο καταρράκτης φαινόταν ολοκάθαρα….δεν έπαιζε όμως να ξανα ανέβω εκεί πάνω! Λόγω του ύψους του είναι ορατός από το δρόμο, όταν έχει καλή μέρα!
Βγάλαμε τις φωτογραφίες μας και συνεχίσαμε για το Egilsstadir. Εκεί κάναμε στάση για να εφοδιαστούμε με καλούδια από το supermarket της πόλης.
Heidarvatn
Χωρίς καθυστέρηση πήραμε τα βουνά και πιο συγκεκριμένα το ορεινό πέρασμα Fjarðarheiði που οδηγεί στο Seydisfjordur. Η ορεινή διαδρομή 93 έχει υπέροχη θέα προς το Egilsstadir και τη λίμνη Lagarfjlót! Σήμερα ήταν πολύ ωραία η βόλτα μας στο βουνό γιατί δεν είχε ομίχλη και μπορούσαμε να απολαύσουμε τα πάντα γύρω μας, ακόμα και το χιόνι στις κορυφές….
Όταν φτάσαμε στο οροπέδιο του βουνού συναντήσαμε τη Λίμνη Heidarvatn σε ύψος μόλις 620μ. Δεν είναι κανένα τρομερό υψόμετρο, για να το πεις και οροπέδιο, αλλά πολλές φορές οι καιρικές συνθήκες στην Ισλανδία καθιστούν δύσκολο το πέρασμα του κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Σταματήσαμε για λίγο, κάναμε μια βόλτα τριγύρω και συνεχίσαμε.
Gufufoss
Η διαδρομή μετά τη λίμνη γίνεται κατηφορική και έχει υπέροχη θέα στο Seydisfjordur που βρίσκεται στο μυχό του ομώνυμου φιόρδ, προστατευμένο από τα γύρω βουνά.
Καθώς κατεβαίναμε στα δεξιά μας υπήρχε ένας καταρράκτης, που αν δεν τον έχεις σημειωμένο από πριν άνετα τον προσπερνάς. Σταματήσαμε να τον δούμε και το θέαμα δεν ήταν καθόλου κακό, απεναντίας…..ο Γκούφυ ήταν πανέμορφος!
Seydisfjordur
Το Seyðisfjörður είναι μία μικρή πανέμορφη πόλη στα ανατολικά φιόρδ της χώρας. Περιβάλλεται από δύο βουνά, το πιο επιβλητικό Bjólfur (1085μ.) στα δυτικά και το Strandartindur (1010μ.) στα ανατολικά. Η πόλη εκτείνεται και στις δυο πλευρές του φιόρδ. Ακολουθώντας κάποιος το κεντρικό δρόμο που οδηγεί σ’ αυτή μπορεί να απολαύσει τα όμορφα ξύλινα σπίτια και την φυσική ομορφιά που τη περιβάλει.
Ο οικισμός δημιουργήθηκε το 1848. Η πόλη εποικήθηκε από Νορβηγούς ψαράδες. Αυτοί έχτισαν τα πρώτα ξύλινα κτίρια που εξακολουθούν να υπάρχουν στην πόλη. Μαζί με τον ερειπωμένο πλέον οικισμό Vestdalseyri στο ίδιο φιόρδ, αποτέλεσαν τη βάση του τότε σύγχρονου βιομηχανικού σταθμού φαλαινοθηρίας στο κόσμο. Ο σταθμός αυτός ιδρύθηκε το 1864 από τον διάσημο Αμερικανό φαλαινοθήρα Thomas Welcome Roys και λειτουργούσε μέχρι το 1866. Και οι δύο οικισμοί αποτελούσαν κέντρο αλιείας και εμπορίου.
Το πρώτο τηλεγραφικό καλώδιο που σύνδεσε την Ισλανδία με την υπόλοιπη Ευρώπη έφτασε στο Seyðisfjörður το 1906, καθιστώντας τον οικισμό σε κέντρο διεθνούς τηλεπικοινωνίας στη χώρα μετά τα μέσα του περασμένου αιώνα. Το 1913 κατασκευάστηκε φράγμα στον ποταμό που εκβάλει στο φιόρδ, δημιουργώντας τον πρώτο σταθμό υψηλής τάσης AC της χώρας. Το Seyðisfjörður, επίσης, χρησιμοποιήθηκε ως βάση για βρετανικές και αμερικανικές δυνάμεις κατά τη διάρκεια του Β’ΠΠ και κατάλοιπα αυτής της δραστηριότητας είναι ορατά σε όλο το φιόρδ, συμπεριλαμβανομένου ενός διαδρόμου προσγείωσης που δεν χρησιμοποιείται πλέον.
Με την πρόσφατη κατάρρευση του τοπικού εργοστασίου επεξεργασίας ψαριών, η οικονομία της πόλης έχει στραφεί στο τουρισμό. Παραμένει ένα σημαντικό αλιευτικό λιμάνι της ανατολικής ακτής και το κύριο πορθμείο της χώρας που την συνδέει με άλλες χώρες όπως τη Δανία, τις Νήσους Φερόε, τη Νορβηγία κτλ.
Η πόλη είναι γνωστή για τα παλιά ξύλινα σπιτάκια της, που είναι όντως πανέμορφα. Η χαρακτηριστική εκκλησία της πόλης στέκει σαν μπιμπελό με το πολύχρωμο μονοπάτι που οδηγεί σε αυτήν και παντού τριγύρω βλέπεις όμορφα, περιποιημένα σημεία που μπορεί να κάτσει κάποιος και να απολαύσει τη μπύρα του και το φαγητό του! Επίσης, μπορεί να αποτελέσει βάση για διάφορες εξορμήσεις και φιλοξενεί μία γκαλερί τέχνης και διάφορα καλλιτεχνικά φεστιβάλ.
Όταν φτάσαμε παρκάραμε κοντά στην εκκλησία και ξεχυθήκαμε…Η πόλη σε κερδίζει με τη πρώτη! Μετά το Isafjordur ήταν η επόμενη όμορφη Ισλανδική πόλη που είδαμε και την χαρήκαμε. Κάναμε βόλτα με τα πόδια σε πολλά σημεία της πόλης και στο τέλος πήραμε και τα αναμνηστικά μας από εκεί. Θα θέλαμε πολύ να απολαύσουμε και μία μπύρα στα όμορφα μαγαζάκια που βλέπαμε, αλλά δεν επιτρέπεται η οδήγηση μετά απο κατανάλωση αλκοόλ και ο χρόνος δεν μας έφτανε…
Υπάρχουν αρκετοί καταρράκτες στην πόλη και γύρω από αυτήν. Κατά την επιστροφή μας, για να συναντήσουμε πάλι το κεντρικό δρόμο και να συνεχίσουμε, είδαμε πολλούς. Στο ανέβασμα του βουνού από αυτή τη πλευρά έχει πολλούς καταρράκτες, εκτός από τον Γκούφυ, που είναι και ο πιο μεγάλος.
Reyðarfjörður
Το μεσημέρι μας βρήκε στο δρόμο για το νότο. Είχαμε βγει στον κεντρικό και κατευθυνόμασταν νότια. Επόμενη στάση θα ήταν το Reydarfjordur. Μέχρι να φτάσουμε εκεί όμως θα λιμοκτονούσαμε…Μόλις βρήκαμε ένα άδειο χώρο για φαγητό δίπλα στο δρόμο σταματήσαμε και ήταν ένα πολύ όμορφο σημείο.…μαγείρεμα με θέα!!!
Το Reyðarfjörður είναι το μεγαλύτερο σε μήκος φιόρδ των ανατολικών ακτών της χώρας, που ξεπερνά τα 30 χλμ. Οι Νορβηγοί κάποτε είχαν εγκαταστήσει σταθμούς φαλαινοθηρίας κατά μήκος του φιόρδ και η αλιεία ήταν, φυσικά, μέρος της ιστορίας της περιοχής. Σήμερα είναι μια βιομηχανοποιημένη περιοχή της χώρας και φιλοξενεί την ομώνυμη πόλη, που δεν θα μας άφηνε ασυγκίνητους…Φτάνοντας στη πόλη το φυσικό τοπίο γύρω της ήταν όμορφο με ψηλά βουνά και χιονισμένες κορυφές που "έκλεβαν" τη ματιά σου!
Κατά τη διάρκεια του Β’ ΠΠ, οι συμμαχικές δυνάμεις είχαν βάση στο Reyðarfjörður. Περίπου 3000 στρατιώτες υπήρχαν εδώ, ένας αριθμός 10 φορές μεγαλύτερος από το τοπικό πληθυσμό….Η πόλη φιλοξενεί ένα Μουσείο Πολέμου το οποίο εξιστορεί ακριβώς αυτό το γεγονός και βρίσκεται κοντά στα ερείπια της βάσης αυτής. Το μουσείο αυτό θα θέλαμε πολύ να το δούμε, γιατί βρίσκεται σε μία χώρα που δεν ήταν ποτέ σε πόλεμο…
….τελικά το αφήσαμε το μουσείο γιατί θα μας έτρωγε ώρα, την οποία είχαμε ήδη ξοδέψει αλλού. Κάναμε όμως βόλτα στη πόλη, η οποία τελικά μας χάρισε όμορφες εικόνες, με τη λίμνη της, που ονομάζεται Andapollur, με την εκκλησία της, τα όμορφα ξύλινα σπίτια της και τις παλιές αποθήκες της, μάρτυρες μιας αλλοτινής εποχής….
Faskrudsfjordur
Στην συνέχεια περνώντας το τούνελ που παρακάμπτει την επόμενη χερσόνησο φτάσαμε στο Fáskrúðsfjörður. Είχε αρχίσει να βρέχει, όχι δυνατά, αλλά τόσο όσο να με κάνει να σκέφτομαι αν θα καταφέρουμε να δούμε ένα ακόμα από τα πιο πολυφωτογραφημένα βουνά της Ισλανδίας…
Η πόλη του ομώνυμου φιορδ ονομάζεται Búðir, αλλά όλοι την αποκαλούν Fáskrúðsfjörður. Είναι, επίσης, ένας ιστορικός οικισμός λόγω της ισχυρής του σύνδεσης με τη Γαλλία. Έγινε σημαντικό κέντρο εμπορίου το 1880 και από τα τέλη του 19ου αιώνα έως το 1935 αποτέλεσε κύριο κόμβο για τους Γάλλους ψαράδες που εργάζονταν στα ανατολικά παράλια της Ισλανδίας.
Η πόλη είναι γνωστή για τη γαλλική της κληρονομιά και έχει ισχυρούς δεσμούς με τη γαλλική πόλη Gravelines, στην βόρεια Γαλλία, από την οποία κατάγονται ο περισσότεροι ναυτικοί στο Fáskrúðsfjörður! Στο κέντρο της πόλης υπάρχει το πρώην γαλλικό νοσοκομείο, που χτίστηκε το 1903 και σήμερα στεγάζει ένα όμορφο ανακαινισμένο ξενοδοχείο και εστιατόριο, καθώς και ένα ιστορικό μουσείο, που παρουσιάζει τη ζωή των Γάλλων οικονομικών μεταναστών σε αυτή τη γωνιά των ανατολικών φιόρδ της Ισλανδίας.
Έξω από τον οικισμό βρίσκεται ένα νεκροταφείο, που είναι ο τόπος ταφής Γάλλων (και Βέλγων) ναυτικών. Χαρακτηριστικό του οικισμού είναι οι πινακίδες και οι οδοί που είναι γραμμένα και στα γαλλικά εκτός από τα ισλανδικά!
Το πρωί φρεσκαδούρες, φάγαμε το πρωινό μας, πήγα να πληρώσω και φύγαμε κατευθείαν. Αφού δεν είδαμε ταράνδους θα πηγαίναμε στο κέντρο ενημέρωσης επισκεπτών της γύρω περιοχής, στο Skriðuklaustur, για να μάθουμε γι αυτούς και όχι μόνο!
Snæfellsstofa Visitor Center & Skriduklaustur
Το Snæfellsstofa Visitor Center είναι ένα από τα κέντρα πληροφόρησης επισκεπτών του Εθνικού Πάρκου Vatnajökull, με θέμα τη γύρω περιοχή. Παρέχει πληροφορίες για τη περιοχή, τη γεωλογία της, τις μεταβολές που έχει υποστεί με τα χρόνια κτλ


Επίσης υπάρχει πλούτος πληροφοριών για τη πανίδα, τη χλωρίδα και τη λαογραφία της περιοχής!


Ήταν πολύ ενδιαφέρον το κέντρο και αν κάποιος το επισκεφτεί πριν ξεκινήσει τις εξορμήσεις του στην περιοχή, συλλέγει πολλές πληροφορίες! Πήραμε και κάποια δωράκια πριν φύγουμε και συνεχίσαμε στο επόμενο σημείο ενδιαφέροντος που βρίσκονταν λίγα μέτρα πιο μακριά.
Το Skriðuklaustur είναι μία παλιά φάρμα και συγχρόνως ένας ιστορικός χώρος στη κοιλάδα Fljótsdalur. Εδώ έχουν έρθει στο φως και τα ερείπια ενός μοναστηριού του 16ου αι. Πρόκειται για το αρχοντικό του διάσημου Ισλανδού συγγραφέα Gunnar Gunnarsson (1889-1975), που χτίστηκε το 1939 όταν επέστρεψε στη χώρα από τη Δανία, όπου ζούσε για περισσότερα από 30 χρόνια.


Το αρχοντικό σχεδιάστηκε από τον Γερμανό αρχιτέκτονα Fritz Höger και είναι πλέον κέντρο πολιτισμού και ιστορίας, με διάφορες εκθέσεις. Στεγάζει και ένα εστιατόριο με το όνομα Klausturkaffi. Έξω από το αρχοντικό, στην είσοδο του, βρίσκεται και η προτομή του συγγραφέα. Δεν το επισκεφτήκαμε εσωτερικά. Κάναμε όμως βόλτα σε όλο το περίβολό του, ο οποίος είναι πραγματικά πανέμορφος!




***
Σήμερα ο καιρός ήταν υπέροχος και η ομίχλη που βλέπαμε εχθές είχε εξαφανιστεί, έτσι για να μου τη σπάσει, γιατί όταν φτάσαμε στο παρκινγκ του Hengifoss και σταματήσαμε, ο καταρράκτης φαινόταν ολοκάθαρα….δεν έπαιζε όμως να ξανα ανέβω εκεί πάνω! Λόγω του ύψους του είναι ορατός από το δρόμο, όταν έχει καλή μέρα!

Βγάλαμε τις φωτογραφίες μας και συνεχίσαμε για το Egilsstadir. Εκεί κάναμε στάση για να εφοδιαστούμε με καλούδια από το supermarket της πόλης.



Heidarvatn
Χωρίς καθυστέρηση πήραμε τα βουνά και πιο συγκεκριμένα το ορεινό πέρασμα Fjarðarheiði που οδηγεί στο Seydisfjordur. Η ορεινή διαδρομή 93 έχει υπέροχη θέα προς το Egilsstadir και τη λίμνη Lagarfjlót! Σήμερα ήταν πολύ ωραία η βόλτα μας στο βουνό γιατί δεν είχε ομίχλη και μπορούσαμε να απολαύσουμε τα πάντα γύρω μας, ακόμα και το χιόνι στις κορυφές….



Όταν φτάσαμε στο οροπέδιο του βουνού συναντήσαμε τη Λίμνη Heidarvatn σε ύψος μόλις 620μ. Δεν είναι κανένα τρομερό υψόμετρο, για να το πεις και οροπέδιο, αλλά πολλές φορές οι καιρικές συνθήκες στην Ισλανδία καθιστούν δύσκολο το πέρασμα του κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Σταματήσαμε για λίγο, κάναμε μια βόλτα τριγύρω και συνεχίσαμε.


Gufufoss
Η διαδρομή μετά τη λίμνη γίνεται κατηφορική και έχει υπέροχη θέα στο Seydisfjordur που βρίσκεται στο μυχό του ομώνυμου φιόρδ, προστατευμένο από τα γύρω βουνά.

Καθώς κατεβαίναμε στα δεξιά μας υπήρχε ένας καταρράκτης, που αν δεν τον έχεις σημειωμένο από πριν άνετα τον προσπερνάς. Σταματήσαμε να τον δούμε και το θέαμα δεν ήταν καθόλου κακό, απεναντίας…..ο Γκούφυ ήταν πανέμορφος!

Seydisfjordur
Το Seyðisfjörður είναι μία μικρή πανέμορφη πόλη στα ανατολικά φιόρδ της χώρας. Περιβάλλεται από δύο βουνά, το πιο επιβλητικό Bjólfur (1085μ.) στα δυτικά και το Strandartindur (1010μ.) στα ανατολικά. Η πόλη εκτείνεται και στις δυο πλευρές του φιόρδ. Ακολουθώντας κάποιος το κεντρικό δρόμο που οδηγεί σ’ αυτή μπορεί να απολαύσει τα όμορφα ξύλινα σπίτια και την φυσική ομορφιά που τη περιβάλει.



Ο οικισμός δημιουργήθηκε το 1848. Η πόλη εποικήθηκε από Νορβηγούς ψαράδες. Αυτοί έχτισαν τα πρώτα ξύλινα κτίρια που εξακολουθούν να υπάρχουν στην πόλη. Μαζί με τον ερειπωμένο πλέον οικισμό Vestdalseyri στο ίδιο φιόρδ, αποτέλεσαν τη βάση του τότε σύγχρονου βιομηχανικού σταθμού φαλαινοθηρίας στο κόσμο. Ο σταθμός αυτός ιδρύθηκε το 1864 από τον διάσημο Αμερικανό φαλαινοθήρα Thomas Welcome Roys και λειτουργούσε μέχρι το 1866. Και οι δύο οικισμοί αποτελούσαν κέντρο αλιείας και εμπορίου.



Το πρώτο τηλεγραφικό καλώδιο που σύνδεσε την Ισλανδία με την υπόλοιπη Ευρώπη έφτασε στο Seyðisfjörður το 1906, καθιστώντας τον οικισμό σε κέντρο διεθνούς τηλεπικοινωνίας στη χώρα μετά τα μέσα του περασμένου αιώνα. Το 1913 κατασκευάστηκε φράγμα στον ποταμό που εκβάλει στο φιόρδ, δημιουργώντας τον πρώτο σταθμό υψηλής τάσης AC της χώρας. Το Seyðisfjörður, επίσης, χρησιμοποιήθηκε ως βάση για βρετανικές και αμερικανικές δυνάμεις κατά τη διάρκεια του Β’ΠΠ και κατάλοιπα αυτής της δραστηριότητας είναι ορατά σε όλο το φιόρδ, συμπεριλαμβανομένου ενός διαδρόμου προσγείωσης που δεν χρησιμοποιείται πλέον.




Με την πρόσφατη κατάρρευση του τοπικού εργοστασίου επεξεργασίας ψαριών, η οικονομία της πόλης έχει στραφεί στο τουρισμό. Παραμένει ένα σημαντικό αλιευτικό λιμάνι της ανατολικής ακτής και το κύριο πορθμείο της χώρας που την συνδέει με άλλες χώρες όπως τη Δανία, τις Νήσους Φερόε, τη Νορβηγία κτλ.


Η πόλη είναι γνωστή για τα παλιά ξύλινα σπιτάκια της, που είναι όντως πανέμορφα. Η χαρακτηριστική εκκλησία της πόλης στέκει σαν μπιμπελό με το πολύχρωμο μονοπάτι που οδηγεί σε αυτήν και παντού τριγύρω βλέπεις όμορφα, περιποιημένα σημεία που μπορεί να κάτσει κάποιος και να απολαύσει τη μπύρα του και το φαγητό του! Επίσης, μπορεί να αποτελέσει βάση για διάφορες εξορμήσεις και φιλοξενεί μία γκαλερί τέχνης και διάφορα καλλιτεχνικά φεστιβάλ.




Όταν φτάσαμε παρκάραμε κοντά στην εκκλησία και ξεχυθήκαμε…Η πόλη σε κερδίζει με τη πρώτη! Μετά το Isafjordur ήταν η επόμενη όμορφη Ισλανδική πόλη που είδαμε και την χαρήκαμε. Κάναμε βόλτα με τα πόδια σε πολλά σημεία της πόλης και στο τέλος πήραμε και τα αναμνηστικά μας από εκεί. Θα θέλαμε πολύ να απολαύσουμε και μία μπύρα στα όμορφα μαγαζάκια που βλέπαμε, αλλά δεν επιτρέπεται η οδήγηση μετά απο κατανάλωση αλκοόλ και ο χρόνος δεν μας έφτανε…

Υπάρχουν αρκετοί καταρράκτες στην πόλη και γύρω από αυτήν. Κατά την επιστροφή μας, για να συναντήσουμε πάλι το κεντρικό δρόμο και να συνεχίσουμε, είδαμε πολλούς. Στο ανέβασμα του βουνού από αυτή τη πλευρά έχει πολλούς καταρράκτες, εκτός από τον Γκούφυ, που είναι και ο πιο μεγάλος.

Reyðarfjörður
Το μεσημέρι μας βρήκε στο δρόμο για το νότο. Είχαμε βγει στον κεντρικό και κατευθυνόμασταν νότια. Επόμενη στάση θα ήταν το Reydarfjordur. Μέχρι να φτάσουμε εκεί όμως θα λιμοκτονούσαμε…Μόλις βρήκαμε ένα άδειο χώρο για φαγητό δίπλα στο δρόμο σταματήσαμε και ήταν ένα πολύ όμορφο σημείο.…μαγείρεμα με θέα!!!



Το Reyðarfjörður είναι το μεγαλύτερο σε μήκος φιόρδ των ανατολικών ακτών της χώρας, που ξεπερνά τα 30 χλμ. Οι Νορβηγοί κάποτε είχαν εγκαταστήσει σταθμούς φαλαινοθηρίας κατά μήκος του φιόρδ και η αλιεία ήταν, φυσικά, μέρος της ιστορίας της περιοχής. Σήμερα είναι μια βιομηχανοποιημένη περιοχή της χώρας και φιλοξενεί την ομώνυμη πόλη, που δεν θα μας άφηνε ασυγκίνητους…Φτάνοντας στη πόλη το φυσικό τοπίο γύρω της ήταν όμορφο με ψηλά βουνά και χιονισμένες κορυφές που "έκλεβαν" τη ματιά σου!



Κατά τη διάρκεια του Β’ ΠΠ, οι συμμαχικές δυνάμεις είχαν βάση στο Reyðarfjörður. Περίπου 3000 στρατιώτες υπήρχαν εδώ, ένας αριθμός 10 φορές μεγαλύτερος από το τοπικό πληθυσμό….Η πόλη φιλοξενεί ένα Μουσείο Πολέμου το οποίο εξιστορεί ακριβώς αυτό το γεγονός και βρίσκεται κοντά στα ερείπια της βάσης αυτής. Το μουσείο αυτό θα θέλαμε πολύ να το δούμε, γιατί βρίσκεται σε μία χώρα που δεν ήταν ποτέ σε πόλεμο…



….τελικά το αφήσαμε το μουσείο γιατί θα μας έτρωγε ώρα, την οποία είχαμε ήδη ξοδέψει αλλού. Κάναμε όμως βόλτα στη πόλη, η οποία τελικά μας χάρισε όμορφες εικόνες, με τη λίμνη της, που ονομάζεται Andapollur, με την εκκλησία της, τα όμορφα ξύλινα σπίτια της και τις παλιές αποθήκες της, μάρτυρες μιας αλλοτινής εποχής….





Faskrudsfjordur
Στην συνέχεια περνώντας το τούνελ που παρακάμπτει την επόμενη χερσόνησο φτάσαμε στο Fáskrúðsfjörður. Είχε αρχίσει να βρέχει, όχι δυνατά, αλλά τόσο όσο να με κάνει να σκέφτομαι αν θα καταφέρουμε να δούμε ένα ακόμα από τα πιο πολυφωτογραφημένα βουνά της Ισλανδίας…


Η πόλη του ομώνυμου φιορδ ονομάζεται Búðir, αλλά όλοι την αποκαλούν Fáskrúðsfjörður. Είναι, επίσης, ένας ιστορικός οικισμός λόγω της ισχυρής του σύνδεσης με τη Γαλλία. Έγινε σημαντικό κέντρο εμπορίου το 1880 και από τα τέλη του 19ου αιώνα έως το 1935 αποτέλεσε κύριο κόμβο για τους Γάλλους ψαράδες που εργάζονταν στα ανατολικά παράλια της Ισλανδίας.



Η πόλη είναι γνωστή για τη γαλλική της κληρονομιά και έχει ισχυρούς δεσμούς με τη γαλλική πόλη Gravelines, στην βόρεια Γαλλία, από την οποία κατάγονται ο περισσότεροι ναυτικοί στο Fáskrúðsfjörður! Στο κέντρο της πόλης υπάρχει το πρώην γαλλικό νοσοκομείο, που χτίστηκε το 1903 και σήμερα στεγάζει ένα όμορφο ανακαινισμένο ξενοδοχείο και εστιατόριο, καθώς και ένα ιστορικό μουσείο, που παρουσιάζει τη ζωή των Γάλλων οικονομικών μεταναστών σε αυτή τη γωνιά των ανατολικών φιόρδ της Ισλανδίας.

Έξω από τον οικισμό βρίσκεται ένα νεκροταφείο, που είναι ο τόπος ταφής Γάλλων (και Βέλγων) ναυτικών. Χαρακτηριστικό του οικισμού είναι οι πινακίδες και οι οδοί που είναι γραμμένα και στα γαλλικά εκτός από τα ισλανδικά!



Last edited: