Sassenach77
Member
- Μηνύματα
- 8.096
- Likes
- 24.234
- Επόμενο Ταξίδι
- Ελλάδα
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γη του Πυρός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 07 Ιουλίου 2019 – Άφιξη, Hvalfjordur, Glymur, Reykholt, Hraunfossar, Borgarnes, Snorrastadabuid camping
- 08 Ιουλίου 2019 (part 1) – Snaefellsnes Peninsula
- 08 Ιουλίου 2019 (part 2) – Snaefellsnes Peninsula, Budardalur camping
- 09 Ιουλίου 2019 (part 1) – Westfjords
- 09 Ιουλίου 2019 (part 2) – Westfjords, þingeyri camping
- 10 Ιουλίου 2019 (part 1) – Westfjords
- 10 Ιουλίου 2019 (part 2) – Westfjords, Saeberg camping
- 11 Ιουλίου 2019 (part 1) – Vatnsnes peninsula, Glaumbær Farm & Museum
- 11 Ιουλίου 2019 (part 2) – Trollaskagi peninsula, Aldeyarfoss, Godafoss camping
- 12 Ιουλίου 2019 (part 1) – Husavik, Ásbyrgi Canyon, Dettifoss
- 12 Ιουλίου 2019 (part 2) – Myvatn Natural Baths, Krafla Lava Fields, Namafjall, Grjotagja Cave, Hverfjall Crater, Dimmuborgir, Skutustadagigar, Godafoss camping
- 13 Ιουλίου 2019 (part 1) – Godafoss, Hverir, The dream of Askja, Modhrudalur
- 13 Ιουλίου 2019 (part 2) – Egilsstadir, Lagarfljot Lake, Hengifoss, Snaefell, Hengifoss Guesthouse camping
- 14 Ιουλίου 2019 (part 1) – Eastfjords
- 14 Ιουλίου 2019 (part 2) – Eastfjords, Vestrahorn Mountain, Hofn camping
- 15 Ιουλίου 2019 (part 1) – Hoffellsjokull, Heinaberg Area, Thórbergur Center, Jokulsarlon Lake, Diamond Βeach, Fjallsarlon Lake
- 15 Ιουλίου 2019 (part 2) – Hof, Skaftafell National Park, Skeidararsandur, Klaustur camping
- 16 Ιουλίου 2019 (part 1) – Kirkjubaejarklaustur, Lakagigar
- 16 Ιουλίου 2019 (part 2) – Lakagigar, Fjadrargljufur, Eldgjá, Vik camping
- 17 Ιουλίου 2019 (part 1) – Vik, Reynisfjara, Dyrholaey, Solheimajokull, Skogar Museum & Skogafoss
- 17 Ιουλίου 2019 (part 2) – Eyjafjallajokull Visitor Center, Seljalandsfoss, Hekla, Landmannalaugar camping
- 18 Ιουλίου 2019 (part 1) – Landmannalaugar, Haifoss, Gjain, Stong
- 18 Ιουλίου 2019 (part 2) – Hjalparfoss, Gullfoss, Langjokull Glacier, Great Geyser, Faxi falls, Reykholti camping
- 19 Ιουλίου 2019 (part 1) – Kerid Crater, Þingvellir National Park
- 19 Ιουλίου 2019 – Þingvellir National Park, Reykjavik camping
- 20 Ιουλίου 2019 – Reykjavik, Αναχώρηση
- Οικονομικός απολογισμός ταξιδιού & Επίλογος
12 Ιουλίου 2019 (part 2) – Myvatn Natural Baths, Krafla Lava Fields, Namafjall, Grjotagja Cave, Hverfjall Crater, Dimmuborgir, Skutustadagigar, Godafoss camping
Myvatn Natural Baths
Κατευθυνθήκαμε νότια. Έπρεπε να διασχίσουμε τον 864 μετα συνοδείας "κατσαρολικών" ήχων….όσες πατέντες και αν είχα κάνει για να εξαλείψω τον ήχο, το μόνο που κατάφερα τελικά ήταν να τον μειώσω λίγο και τίποτα άλλο! Ευτυχώς γρήγορα φτάσαμε σε άσφαλτο και ησυχάσαμε. Περάσαμε από το Hverir αλλά δεν σταματήσαμε, ανηφορίσαμε τον ηφαιστειογενή λόφο Namafjall (Namaskardh) και μόλις τον περάσαμε αντικρύσαμε τη λίμνη Myvatn από ψηλά! Ήταν πολύ όμορφη η πανοραμική θέα, μία εικόνα που θα την απολάμβανα και μέσα από το θερμό λουτρό μου….είχε έρθει η ώρα για μπανάκι και χαλάρωση που τα είχαμε τόσο πολύ ανάγκη!
Στα λουτρά παρκάραμε, πήραμε ότι μας χρειάζονταν και μπήκαμε μέσα. Εκεί πληρώσαμε στο χώρο υποδοχής και μας έδωσαν ένα βραχιόλι με κωδικό για το ντουλάπι που θα είχε ο καθένας μας, Τα ντουλάπια αυτά ήταν έξω από τα ντούζ. Μπήκα στα ντούζ βρήκα ένα ήσυχο και μπορώ να πω ότι ήταν το καλύτερο μπάνιο που έκανα σε όλο το ταξίδι!!! Στα ντουζ υπάρχουν τα πάντα, σαμπουάν, αφρόλουτρο, κοντίσιονερ, σεσουαρ, χτένες, μέχρι και βαμβάκι είδα σε ένα σημείο. Αφού βράχηκα και στέγνωσα, έβαλα μαγιό και βγήκα έξω να ξανα βραχώ! Ο αδερφός είχε βγει προπολλού, είχε πιάσει και μια πολύ ωραία θέση στο πεζούλι που κοιτάει προς την λίμνη και ρέμβαζε. Ευτυχώς δεν είχε πολύ κόσμο και καθόμασταν άνετα και ήσυχα. Πιάνω, λοιπόν, και εγώ τη θέση μου, ακουμπάω μαγουλάκι στο ζεστό τοιχάκι, ξαπλώνοντας σχεδόν και αγναντεύω την υπέροχη θέα! Εκείνη την ώρα συνειδητοποιώ ότι δεν έχω πάρει μαζί μου το κινητό. Ρωτώ τον αδερφό μου αν έχει πάρει το δικό του, πάπαλα…..Για να πάμε να τα πάρουμε έπρεπε να διασχίσουμε όλα τα λουτρά και να βγούμε έξω από τα ντούζ στα ντουλάπια μας, που τα είχαμε αφήσει….βαριόμασταν να πάμε, οπότε δεν έχω καμία φωτογραφία από το εσωτερικό των λουτρών. Μου αρέσει που είχα πάρει και αδιάβροχη θήκη γι αυτό το πράγμα
Ξανα ακούμπησα μαγουλάκι στο ζεστό τοιχάκι, αδιαφόρησα τελείως για τις φωτογραφίες και απόλαυσα το βαλανείον μου με θέα τη λίμνη Myvatn…..ζωάρα λέμε 
Η παραπάνω φώτο ήταν η θέα που είχα από τα λουτρά, απλά την έβγαλα όταν ήμουν εξώ πριν φύγουμε!
Krafla Lava Fields & Viti Crater
Μετά την απόλυτη χαλάρωση το λογικό θα ήταν να πηγαίναμε για μπύρες και ύπνο…..Όοοοοχι βέβαια….ήταν πολύ νωρίς για ξάπλες! Εμείς γεμίσαμε μπαταρίες και συνεχίσαμε, γιατί αμα δεν νυχτώσει, δεν πάμε για ύπνο
Αν το παίρναμε τοις μετρητοίς αυτό θα είχαμε γίνει ισλανδικές κουκουβάγιες! Παρόλα αυτά τα ξενύχτια μας τα κάναμε σχεδόν καθημερινά…
Η λίμνη Myvatn ήταν αποθέωση.-
Επόμενο σημείο ενδιαφέροντος ήταν η καλντέρα Krafla και το ομώνυμο βουνό ύψους 818 μέτρων, που αποτελεί μέρος ενός μεγαλύτερου ηφαιστειακού συστήματος με το ίδιο όνομα, βόρεια της λίμνης Mývatn. Η διάμετρος της καλντέρας είναι 10 χλμ. αλλά το μήκος του ρήγματος εκτείνεται στα 90 χλμ. Είναι ένα από τα πιο ενεργά ηφαιστειακά συστήματα της χώρας και έχουν καταγραφεί 29 εκρήξεις. Θεωρείται απρόβλεπτο και επικίνδυνο….Απο το 1724 έως το 1729 "οι φωτιές της Myvatn", όπως έχει ονομαστεί, ήταν μία από αυτές τις εκρήξεις, όπου το ρήγμα άνοιξε σε μεγάλο μήκος και ποσότητες λάβας εκτινάσσονταν τόσο ψηλά που ήταν ορατές ακόμα και από τις νότιες ακτές και την ενδοχώρα. Η δεύτερη μεγάλη έκρηξη σημειώθηκε μεταξύ 1975 και 1984.
Βάλαμε gps και φύγαμε!
Από το 1977, υπάρχει ένας γεωθερμικός σταθμός παραγωγής ενέργειας στο Krafla, που εξυπηρετεί τις ανάγκες του βορρά της χώρας. Έκτοτε, έγιναν περαιτέρω προσπάθειες αξιοποίησης, της πολύ μεγάλης ποσότητας ενέργειας που υπάρχει στη περιοχή. Περάσαμε το σταθμό και ανηφορίσαμε στο βουνό μέχρι τη κορυφή του. Από εκεί η πανοραμική θέα είναι εκπληκτική…
Από το σημείο αυτό ξεκινάνε και πεζοπορικά μονοπάτια στη γύρω περιοχή. Κάναμε μία βόλτα τριγύρω και μετά πήγαμε να δούμε το κρατήρα Viti (κόλαση), που είναι μέρος όλου αυτού του ηφαιστειακού συστήματος και φημίζεται για την καταπράσινη λίμνη του.
Namafjall (Namaskardh)
Επιστρέψαμε στον κεντρικό δρόμο και γυρίσαμε πάλι προς τη λίμνη για να κάνουμε αυτή τη φορά στάση στο Namafjall (Namaskardh). Πρόκειται για το χρωματιστό βουνό που ανέφερα προηγούμενος όταν πηγαίναμε στα λουτρά, στους πρόποδες του οποίου βρίσκεται το Hverir το οποίο όμως θα βλέπαμε την επόμενη μέρα. Ολόκληρο το βουνό αποτελεί μία γεωθερμική περιοχή, στην οποία επικρατούν υψηλές θερμοκρασίες. Είναι πλούσιο σε μέταλλα τα οποία του χαρίζουν αυτή την υπέροχη παλέτα χρωμάτων και το έδαφος του είναι σχεδόν άγονο λόγω της διάβρωσης και των αναθυμιάσεων θείου που βγαίνουν από κρατήρες με αναβράζουσα λάσπη σε πολλά σημεία του.
Υπάρχει πάρκινγκ στο οποίο σταματήσαμε και βγάλαμε πανοραμικές φωτογραφίες προς πάσα κατεύθυνση. Από το πάρκινγκ ξεκινάει πεζοπορικό μονοπάτι που φτάνει μέχρι το Hverir.
Συνεχίσαμε κατεβαίνοντας το βουνό με κατεύθυνση προς τη λίμνη, περνώντας από το γεωθερμικό σταθμό ενέργειας Bjarnarflag και τη λίμνη που υπάρχει σε αυτό.
Grjotagja Cave
Στρίψαμε στον 860, βγήκαμε από το κεντρικό δρόμο και κινηθήκαμε ανατολικά της λίμνης Myvatn. Το έδαφος γύρω μας το ένιωθες ζωντανό, καθώς βλέπαμε να βγαίνουν ατμοί από παντού! Σε πολύ λίγα χιλιόμετρα φτάσαμε στη φημισμένη σπηλιά με το όνομα Grjótagjá. Είναι μία μικρή σπηλιά λάβας κοντά στη λίμνη Myvatn που φημίζονταν για την όμορφη γεωθερμική ιαματική πηγή της που πλέον δεν υφίσταται…..
Η ενεργοποίηση του ηφαιστειακού συστήματος Krafla από το 1975 έως το 1984, έκανε το νερό της σπηλιάς....βραστό! Μετά το 1984, η θερμοκρασία έπεσε σταδιακά, αλλά εξακολουθεί να είναι υψηλή με αποτέλεσμα να απαγορεύεται το μπάνιο. Κάτι που γίνεται αντιληπτό μόλις μπεις στη σπηλιά. Ένα κύμα ατμών σε χτυπάει και είναι σαν να μπαίνεις σε χαμάμ!
Η ιστορία της σπηλιάς ξεκινάει από αρχές του 18ου αι. και λέγεται ότι ήταν το κρησφύγετο του παράνομου Jón Markússon. Καθ' όλη την ιστορία της Ισλανδίας, οι παγωμένοι οδοντωτοί βράχοι, το απόλυτο σκοτάδι τριγύρω και η φήμη για τα τρολ, απομάκρυναν τους πολίτες από τη σπηλιά την οποία λυμαίνονταν οι παράνομοι και κυνηγημένοι από το ισλανδικό κοινοβούλιο.
Η σπηλιά έχει τόσο αιθέρια ομορφιά που προσέλκυσε πολλούς παραγωγούς του Χόλιγουντ και έχουν γυριστεί εδώ σκηνές από το Game of Thrones που δεν έχω δει ούτε μισό επεισόδιο…
Hverfjall Crater
Συνεχίσαμε στον 848 μέχρι να βρούμε τη σχετική σήμανση και να στρίψουμε αριστερά σε έναν χωματόδρομο για τον κρατήρα Hverfjall. Περάσαμε μία φάρμα και μετά απο λίγα μέτρα φτάσαμε στον κρατήρα και προχωρήσαμε μέχρι την αρχή του μονοπατιού που βρίσκεται στους πρόποδες του.
Είναι ένας ηφαιστειακός κρατήρας τέφρας ύψους 396μ. και με διάμετρο 1 χιλιόμετρο. Ο κρατήρας αυτός εμφανίστηκε πριν 2700 χρόνια περίπου, μετά από μια μεγάλη έκρηξη στο νότιο τμήμα της ρωγμής του Krafla . Μια κατολίσθηση στο νότιο τμήμα του κρατήρα κατά τη διάρκεια της έκρηξης εξηγεί το οβάλ σχήμα που έχει.
Το χείλος του κρατήρα είναι προσβάσιμο μόνο από δύο μονοπάτια και από πουθενά αλλού. Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση άλλων διαδρομών είτε για ανάβαση είτε για κατάβαση! Υπάρχουν τουαλέτες στην αρχή του πρώτου μονοπατιού, τις οποίες τίμησα αφού πλήρωσα με κάρτα σε μηχάνημα στην είσοδο για να ανοίξει η πόρτα και να μπορέσω να χρησιμοποιήσω τη τουαλέτα. Αυτά είναι συστήματα, όχι σαν τα τενεκεδάκια του άλλου! Βέβαια 1,44€ για κατούρημα δεν το λές και φθηνό….
Δεν ανεβήκαμε στον κρατήρα (απαιτείται χρόνος μίας ώρας τουλάχιστον για την ανάβαση), αν θέλαμε να δούμε έστω και λίγο, κάποια ακόμα σημεία ενδιαφέροντος…
Dimmuborgir
Η ώρα ήταν ήδη περασμένες 21:00 όταν φτάσαμε στο Dimmuborgir ή αλλιώς το "Σκοτεινό Φρούριο"! Πρόκειται για μία μεγάλη περιοχή με σχηματισμούς λάβας και σπηλιές κοντά στη λίμνη Mývatn. Η ομίχλη που είχε κάνει την εμφάνιση της, ενίσχυε τη πλούσια λαογραφία της περιοχής!...
Το Dimmuborgir σχηματίστηκε μετά από ισχυρή έκρηξη που έλαβε χώρα στη περιοχή πριν από 2.300 χρόνια περίπου. Η λάβα καθώς έρεε έφτασε σε μία λίμνη που υπήρχε εκεί, το νερό της οποίας άρχισε να βράζει εξαιτίας της. Η επαφή με το νερό προκάλεσε την απότομη ψύξη της λάβας και τη δημιουργία ατμών, που έψαχναν διέξοδο διαφυγής. Έτσι διαμέσου της λάβας, που συνέχισε να ρέει, τα αέρια σχημάτισαν πυλώνες, σαν σωλήνες αποχέτευσης, διαφόρων μεγεθών. Καθώς η λάβα συνέχισε να ρέει κατέρρευσε ο ανώτατος φλοιός, αλλά οι σπηλιές και οι πυλώνες στερεοποιημένης λάβας παρέμειναν. Η περιοχή αυτή πρέπει να είχε βάθος τουλάχιστον 10 μέτρα, όπως εκτιμάται από τους ψηλότερους σχηματισμούς λάβας που εξακολουθούν να στέκονται εκεί! Το Dimmuborgir έχει παραμείνει ανέπαφο και εξακολουθεί να βρίσκεται σε χαμηλότερο επίπεδο από τη γύρω περιοχή. Αρκετοί σχηματισμοί λάβας και σπηλιές που έχουν δημιουργηθεί είναι πολύ μεγάλοι και στο σύνολο τους δημιουργούν την αίσθηση κάστρου (borgir), εξου και το όνομα.
Σύμφωνα με την ισλανδική λαογραφία το Dimmuborgir φέρεται να είναι το σπίτι των μοχθηρών και άθλιων τρόλ. Τα πιο διάσημα από αυτά ήταν η μισό-τρολ και μισό-ogre (κάτι σαν τρόλ είναι και αυτό) Grýla και ο υποτακτικός σύζυγός της Leppalúði. Η Grýla ήταν διάσημη για την ακόρεστη όρεξή της για τα παιδιά, έχοντας ως κατοικίδιο μια τεράστια γάτα. Κατά την περίοδο των Χριστουγέννων ενθάρρυναν τα παιδιά να ολοκληρώσουν τις εργασίες ύφανσης, πλεξίματος και ραψίματος πριν από τη σεζόν, αλλιώς θα έρχονταν η Grýla να τα φάει….Όπως φαίνεται ούτε οι Ισλανδοί αποτέλεσαν εξαίρεση της ηλίθιας συνήθειας να χειραγωγείται ένα παιδί μέσω φόβου…
Η Grýla και ο Leppalúði είχαν δεκατρείς γιους που ζούσαν στο Dimmuborgir. Σήμερα είναι γνωστοί και ως "Ισλανδοί Άγιοι Βασίληδες" ή Yule Lads. 13 νύχτες πριν από τα Χριστούγεννα, αυτά τα τρολ έρχονται ένα προς ένα για να τρομοκρατήσουν τους Ισλανδούς και το καθένα έχει τη δική του αποστολή! Πχ το τρόλ Sheep-Colt Clod, θα έκλεβε ζώα, το Skyr-Gobbler (θυμάστε το γιαούρτι Skyr που λέγαμε) θα έκλεβε τις προμήθειες του σπιτιού σε γιαούρτι και το Window-Peeper θα κοίταζε από τα παράθυρα των σπιτιών, ψάχνοντας πράγματα που θα έκλεβε. Μάλιστα λένε ότι χρησιμοποιούσαν αυτά τα τρόλ και τις ιστορίες για να αποτρέψουν τα παιδιά να βγαίνουν από το σπίτι τις κρύες χειμωνιάτικες νύχτες, καθώς πολλά παιδιά έτσι έχουν χαθεί….Σήμερα υπάρχουν μεγάλες φιγούρες αυτών των τρόλ στους δρόμους των πόλεων, για να μένουν ζωντανοί οι Ισλανδικοί μύθοι και παραδόσεις. Εμείς συναντήσαμε στο Reykjavik τη φιγούρα του συζύγου της Grýla, τον Leppalúði. Αλλά αυτό θα το δούμε παρακάτω
Κατά τη διάρκεια του εκχριστιανισμού της Ισλανδίας, το Dimmuborgir χαρακτηρίστηκε ως η κόλαση με τις κατακόμβες που δημιούργησε ο Σατανάς. Τα τελευταία χρόνια έγινε δημοφιλές αξιοθέατο λόγω της σειράς Game of Thrones, σκηνές της οποίας έχουν γυριστεί εδώ. Υπάρχουν πεζοπορικά μονοπάτια που μπορείς να περιηγηθείς ανάμεσα στους σχηματισμούς λάβας. Καθώς ήταν ήδη αργά, δεν μπορούσαμε να μείνουμε πολύ. Περπατήσαμε λίγο ανάμεσα στις ψηλές στήλες λάβας, ίσα ίσα για να νιώσουμε "θύματα" της Grýla και του Leppalúði
Skutustadagigar
Η ομίχλη καλά κρατούσε καθώς συνεχίζαμε κατευθυνόμενοι νότια της λίμνης Myvatn. Βλέπαμε κρατήρες να ξεπηδάνε μέσα από τη λίμνη και στις όχθες της να ξεπροβάλουν διάφοροι σχηματισμοί λάβας! Ένα πέπλο ομίχλης απλώνονταν στην λίμνη σαν κουβέρτα, σαν να μας έλεγε ότι έπρεπε να πάμε για ύπνο…εμείς όμως αρνιόμασταν πεισματικά και συνεχίζαμε, για να δούμε ένα ακόμα θαύμα της ισλανδικής φύσης…
Το Skútustaðagígar είναι το όνομα μιας σειράς ψευδο-κρατήρων στο νότιο τμήμα της λίμνης Myvatn. Η φύση της ίδιας της λίμνης και ο ηφαιστειακός χώρος της περιοχής οδήγησαν στη δημιουργία αυτών των ασυνήθιστων σχηματισμών. Κατά τη διάρκεια των εκρήξεων στη περιοχή, η λάβα έρεε σε όλη τη περιοχή του Skútustaðagígar, η οποία τότε ήταν βαλτώδεις υγρότοποι. Η θερμότητα προκάλεσε εκρήξεις ατμού, με αποτέλεσμα να σχηματιστούν αυτοί οι κρατήρες. Δεδομένου ότι δεν ήταν πηγές λάβας ή ηφαίστεια από μόνοι τους, αποκαλούνται ψευδο-κρατήρες!
Αφήσαμε το αυτοκίνητο και ξεκινήσαμε τη βραδινή μας βόλτα! Βλέπαμε τριγύρω μας λόφους σε σχήμα κρατήρων και δίπλα σε αυτούς φάρμες…συνεχίζοντας πιο μέσα στη λίμνη, η ομίχλη γινόταν πιο έντονη και εγώ έπλεα σε άλλους πλανήτες καθώς έβλεπα κρατήρες να αιωρούνται στον αέρα!!!…Μιλάμε το θέαμα των κρατήρων σε συνδυασμό με την ομίχλη μέσα στη λίμνη ήταν το κάτι άλλο….αξέχαστο.-
Ήταν το καλύτερο τελείωμα για μία κατά τ’ άλλα αξέχαστη μέρα….με πολλές συγκινήσεις, όμορφες εικόνες, πρωτόγνωρες συναντήσεις και μεγάλη δόση χαλάρωσης και ισλανδικής λαογραφίας! Αυτό θα πει Ισλανδία…............!
Συνεχίσαμε, κατά μήκος της λίμνης Myvatn, για το κάμπινγκ του Godafoss, καθώς θα διανυκτερεύαμε πάλι εκεί, οδηγώντας μέσα στην ομίχλη, χωρίς να βλέπουμε καθόλου τη λίμνη στα δεξιά μας, μέχρι που ο δρόμος άρχισε να απομακρύνεται από τις όχθες της και ξανα είδαμε εικόνες γύρω μας…
Η σημερινή διαδρομή μας φαίνεται παρακάτω:
Góða nótt sætur Ísland…..


Myvatn Natural Baths
Κατευθυνθήκαμε νότια. Έπρεπε να διασχίσουμε τον 864 μετα συνοδείας "κατσαρολικών" ήχων….όσες πατέντες και αν είχα κάνει για να εξαλείψω τον ήχο, το μόνο που κατάφερα τελικά ήταν να τον μειώσω λίγο και τίποτα άλλο! Ευτυχώς γρήγορα φτάσαμε σε άσφαλτο και ησυχάσαμε. Περάσαμε από το Hverir αλλά δεν σταματήσαμε, ανηφορίσαμε τον ηφαιστειογενή λόφο Namafjall (Namaskardh) και μόλις τον περάσαμε αντικρύσαμε τη λίμνη Myvatn από ψηλά! Ήταν πολύ όμορφη η πανοραμική θέα, μία εικόνα που θα την απολάμβανα και μέσα από το θερμό λουτρό μου….είχε έρθει η ώρα για μπανάκι και χαλάρωση που τα είχαμε τόσο πολύ ανάγκη!








Στα λουτρά παρκάραμε, πήραμε ότι μας χρειάζονταν και μπήκαμε μέσα. Εκεί πληρώσαμε στο χώρο υποδοχής και μας έδωσαν ένα βραχιόλι με κωδικό για το ντουλάπι που θα είχε ο καθένας μας, Τα ντουλάπια αυτά ήταν έξω από τα ντούζ. Μπήκα στα ντούζ βρήκα ένα ήσυχο και μπορώ να πω ότι ήταν το καλύτερο μπάνιο που έκανα σε όλο το ταξίδι!!! Στα ντουζ υπάρχουν τα πάντα, σαμπουάν, αφρόλουτρο, κοντίσιονερ, σεσουαρ, χτένες, μέχρι και βαμβάκι είδα σε ένα σημείο. Αφού βράχηκα και στέγνωσα, έβαλα μαγιό και βγήκα έξω να ξανα βραχώ! Ο αδερφός είχε βγει προπολλού, είχε πιάσει και μια πολύ ωραία θέση στο πεζούλι που κοιτάει προς την λίμνη και ρέμβαζε. Ευτυχώς δεν είχε πολύ κόσμο και καθόμασταν άνετα και ήσυχα. Πιάνω, λοιπόν, και εγώ τη θέση μου, ακουμπάω μαγουλάκι στο ζεστό τοιχάκι, ξαπλώνοντας σχεδόν και αγναντεύω την υπέροχη θέα! Εκείνη την ώρα συνειδητοποιώ ότι δεν έχω πάρει μαζί μου το κινητό. Ρωτώ τον αδερφό μου αν έχει πάρει το δικό του, πάπαλα…..Για να πάμε να τα πάρουμε έπρεπε να διασχίσουμε όλα τα λουτρά και να βγούμε έξω από τα ντούζ στα ντουλάπια μας, που τα είχαμε αφήσει….βαριόμασταν να πάμε, οπότε δεν έχω καμία φωτογραφία από το εσωτερικό των λουτρών. Μου αρέσει που είχα πάρει και αδιάβροχη θήκη γι αυτό το πράγμα



Η παραπάνω φώτο ήταν η θέα που είχα από τα λουτρά, απλά την έβγαλα όταν ήμουν εξώ πριν φύγουμε!
Krafla Lava Fields & Viti Crater
Μετά την απόλυτη χαλάρωση το λογικό θα ήταν να πηγαίναμε για μπύρες και ύπνο…..Όοοοοχι βέβαια….ήταν πολύ νωρίς για ξάπλες! Εμείς γεμίσαμε μπαταρίες και συνεχίσαμε, γιατί αμα δεν νυχτώσει, δεν πάμε για ύπνο
Η λίμνη Myvatn ήταν αποθέωση.-


Επόμενο σημείο ενδιαφέροντος ήταν η καλντέρα Krafla και το ομώνυμο βουνό ύψους 818 μέτρων, που αποτελεί μέρος ενός μεγαλύτερου ηφαιστειακού συστήματος με το ίδιο όνομα, βόρεια της λίμνης Mývatn. Η διάμετρος της καλντέρας είναι 10 χλμ. αλλά το μήκος του ρήγματος εκτείνεται στα 90 χλμ. Είναι ένα από τα πιο ενεργά ηφαιστειακά συστήματα της χώρας και έχουν καταγραφεί 29 εκρήξεις. Θεωρείται απρόβλεπτο και επικίνδυνο….Απο το 1724 έως το 1729 "οι φωτιές της Myvatn", όπως έχει ονομαστεί, ήταν μία από αυτές τις εκρήξεις, όπου το ρήγμα άνοιξε σε μεγάλο μήκος και ποσότητες λάβας εκτινάσσονταν τόσο ψηλά που ήταν ορατές ακόμα και από τις νότιες ακτές και την ενδοχώρα. Η δεύτερη μεγάλη έκρηξη σημειώθηκε μεταξύ 1975 και 1984.
Βάλαμε gps και φύγαμε!

Από το 1977, υπάρχει ένας γεωθερμικός σταθμός παραγωγής ενέργειας στο Krafla, που εξυπηρετεί τις ανάγκες του βορρά της χώρας. Έκτοτε, έγιναν περαιτέρω προσπάθειες αξιοποίησης, της πολύ μεγάλης ποσότητας ενέργειας που υπάρχει στη περιοχή. Περάσαμε το σταθμό και ανηφορίσαμε στο βουνό μέχρι τη κορυφή του. Από εκεί η πανοραμική θέα είναι εκπληκτική…


Από το σημείο αυτό ξεκινάνε και πεζοπορικά μονοπάτια στη γύρω περιοχή. Κάναμε μία βόλτα τριγύρω και μετά πήγαμε να δούμε το κρατήρα Viti (κόλαση), που είναι μέρος όλου αυτού του ηφαιστειακού συστήματος και φημίζεται για την καταπράσινη λίμνη του.


Namafjall (Namaskardh)
Επιστρέψαμε στον κεντρικό δρόμο και γυρίσαμε πάλι προς τη λίμνη για να κάνουμε αυτή τη φορά στάση στο Namafjall (Namaskardh). Πρόκειται για το χρωματιστό βουνό που ανέφερα προηγούμενος όταν πηγαίναμε στα λουτρά, στους πρόποδες του οποίου βρίσκεται το Hverir το οποίο όμως θα βλέπαμε την επόμενη μέρα. Ολόκληρο το βουνό αποτελεί μία γεωθερμική περιοχή, στην οποία επικρατούν υψηλές θερμοκρασίες. Είναι πλούσιο σε μέταλλα τα οποία του χαρίζουν αυτή την υπέροχη παλέτα χρωμάτων και το έδαφος του είναι σχεδόν άγονο λόγω της διάβρωσης και των αναθυμιάσεων θείου που βγαίνουν από κρατήρες με αναβράζουσα λάσπη σε πολλά σημεία του.
Υπάρχει πάρκινγκ στο οποίο σταματήσαμε και βγάλαμε πανοραμικές φωτογραφίες προς πάσα κατεύθυνση. Από το πάρκινγκ ξεκινάει πεζοπορικό μονοπάτι που φτάνει μέχρι το Hverir.





Συνεχίσαμε κατεβαίνοντας το βουνό με κατεύθυνση προς τη λίμνη, περνώντας από το γεωθερμικό σταθμό ενέργειας Bjarnarflag και τη λίμνη που υπάρχει σε αυτό.

Grjotagja Cave
Στρίψαμε στον 860, βγήκαμε από το κεντρικό δρόμο και κινηθήκαμε ανατολικά της λίμνης Myvatn. Το έδαφος γύρω μας το ένιωθες ζωντανό, καθώς βλέπαμε να βγαίνουν ατμοί από παντού! Σε πολύ λίγα χιλιόμετρα φτάσαμε στη φημισμένη σπηλιά με το όνομα Grjótagjá. Είναι μία μικρή σπηλιά λάβας κοντά στη λίμνη Myvatn που φημίζονταν για την όμορφη γεωθερμική ιαματική πηγή της που πλέον δεν υφίσταται…..




Η ενεργοποίηση του ηφαιστειακού συστήματος Krafla από το 1975 έως το 1984, έκανε το νερό της σπηλιάς....βραστό! Μετά το 1984, η θερμοκρασία έπεσε σταδιακά, αλλά εξακολουθεί να είναι υψηλή με αποτέλεσμα να απαγορεύεται το μπάνιο. Κάτι που γίνεται αντιληπτό μόλις μπεις στη σπηλιά. Ένα κύμα ατμών σε χτυπάει και είναι σαν να μπαίνεις σε χαμάμ!


Η ιστορία της σπηλιάς ξεκινάει από αρχές του 18ου αι. και λέγεται ότι ήταν το κρησφύγετο του παράνομου Jón Markússon. Καθ' όλη την ιστορία της Ισλανδίας, οι παγωμένοι οδοντωτοί βράχοι, το απόλυτο σκοτάδι τριγύρω και η φήμη για τα τρολ, απομάκρυναν τους πολίτες από τη σπηλιά την οποία λυμαίνονταν οι παράνομοι και κυνηγημένοι από το ισλανδικό κοινοβούλιο.
Η σπηλιά έχει τόσο αιθέρια ομορφιά που προσέλκυσε πολλούς παραγωγούς του Χόλιγουντ και έχουν γυριστεί εδώ σκηνές από το Game of Thrones που δεν έχω δει ούτε μισό επεισόδιο…

Hverfjall Crater
Συνεχίσαμε στον 848 μέχρι να βρούμε τη σχετική σήμανση και να στρίψουμε αριστερά σε έναν χωματόδρομο για τον κρατήρα Hverfjall. Περάσαμε μία φάρμα και μετά απο λίγα μέτρα φτάσαμε στον κρατήρα και προχωρήσαμε μέχρι την αρχή του μονοπατιού που βρίσκεται στους πρόποδες του.



Είναι ένας ηφαιστειακός κρατήρας τέφρας ύψους 396μ. και με διάμετρο 1 χιλιόμετρο. Ο κρατήρας αυτός εμφανίστηκε πριν 2700 χρόνια περίπου, μετά από μια μεγάλη έκρηξη στο νότιο τμήμα της ρωγμής του Krafla . Μια κατολίσθηση στο νότιο τμήμα του κρατήρα κατά τη διάρκεια της έκρηξης εξηγεί το οβάλ σχήμα που έχει.

Το χείλος του κρατήρα είναι προσβάσιμο μόνο από δύο μονοπάτια και από πουθενά αλλού. Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση άλλων διαδρομών είτε για ανάβαση είτε για κατάβαση! Υπάρχουν τουαλέτες στην αρχή του πρώτου μονοπατιού, τις οποίες τίμησα αφού πλήρωσα με κάρτα σε μηχάνημα στην είσοδο για να ανοίξει η πόρτα και να μπορέσω να χρησιμοποιήσω τη τουαλέτα. Αυτά είναι συστήματα, όχι σαν τα τενεκεδάκια του άλλου! Βέβαια 1,44€ για κατούρημα δεν το λές και φθηνό….

Δεν ανεβήκαμε στον κρατήρα (απαιτείται χρόνος μίας ώρας τουλάχιστον για την ανάβαση), αν θέλαμε να δούμε έστω και λίγο, κάποια ακόμα σημεία ενδιαφέροντος…
Dimmuborgir
Η ώρα ήταν ήδη περασμένες 21:00 όταν φτάσαμε στο Dimmuborgir ή αλλιώς το "Σκοτεινό Φρούριο"! Πρόκειται για μία μεγάλη περιοχή με σχηματισμούς λάβας και σπηλιές κοντά στη λίμνη Mývatn. Η ομίχλη που είχε κάνει την εμφάνιση της, ενίσχυε τη πλούσια λαογραφία της περιοχής!...

Το Dimmuborgir σχηματίστηκε μετά από ισχυρή έκρηξη που έλαβε χώρα στη περιοχή πριν από 2.300 χρόνια περίπου. Η λάβα καθώς έρεε έφτασε σε μία λίμνη που υπήρχε εκεί, το νερό της οποίας άρχισε να βράζει εξαιτίας της. Η επαφή με το νερό προκάλεσε την απότομη ψύξη της λάβας και τη δημιουργία ατμών, που έψαχναν διέξοδο διαφυγής. Έτσι διαμέσου της λάβας, που συνέχισε να ρέει, τα αέρια σχημάτισαν πυλώνες, σαν σωλήνες αποχέτευσης, διαφόρων μεγεθών. Καθώς η λάβα συνέχισε να ρέει κατέρρευσε ο ανώτατος φλοιός, αλλά οι σπηλιές και οι πυλώνες στερεοποιημένης λάβας παρέμειναν. Η περιοχή αυτή πρέπει να είχε βάθος τουλάχιστον 10 μέτρα, όπως εκτιμάται από τους ψηλότερους σχηματισμούς λάβας που εξακολουθούν να στέκονται εκεί! Το Dimmuborgir έχει παραμείνει ανέπαφο και εξακολουθεί να βρίσκεται σε χαμηλότερο επίπεδο από τη γύρω περιοχή. Αρκετοί σχηματισμοί λάβας και σπηλιές που έχουν δημιουργηθεί είναι πολύ μεγάλοι και στο σύνολο τους δημιουργούν την αίσθηση κάστρου (borgir), εξου και το όνομα.



Σύμφωνα με την ισλανδική λαογραφία το Dimmuborgir φέρεται να είναι το σπίτι των μοχθηρών και άθλιων τρόλ. Τα πιο διάσημα από αυτά ήταν η μισό-τρολ και μισό-ogre (κάτι σαν τρόλ είναι και αυτό) Grýla και ο υποτακτικός σύζυγός της Leppalúði. Η Grýla ήταν διάσημη για την ακόρεστη όρεξή της για τα παιδιά, έχοντας ως κατοικίδιο μια τεράστια γάτα. Κατά την περίοδο των Χριστουγέννων ενθάρρυναν τα παιδιά να ολοκληρώσουν τις εργασίες ύφανσης, πλεξίματος και ραψίματος πριν από τη σεζόν, αλλιώς θα έρχονταν η Grýla να τα φάει….Όπως φαίνεται ούτε οι Ισλανδοί αποτέλεσαν εξαίρεση της ηλίθιας συνήθειας να χειραγωγείται ένα παιδί μέσω φόβου…


Η Grýla και ο Leppalúði είχαν δεκατρείς γιους που ζούσαν στο Dimmuborgir. Σήμερα είναι γνωστοί και ως "Ισλανδοί Άγιοι Βασίληδες" ή Yule Lads. 13 νύχτες πριν από τα Χριστούγεννα, αυτά τα τρολ έρχονται ένα προς ένα για να τρομοκρατήσουν τους Ισλανδούς και το καθένα έχει τη δική του αποστολή! Πχ το τρόλ Sheep-Colt Clod, θα έκλεβε ζώα, το Skyr-Gobbler (θυμάστε το γιαούρτι Skyr που λέγαμε) θα έκλεβε τις προμήθειες του σπιτιού σε γιαούρτι και το Window-Peeper θα κοίταζε από τα παράθυρα των σπιτιών, ψάχνοντας πράγματα που θα έκλεβε. Μάλιστα λένε ότι χρησιμοποιούσαν αυτά τα τρόλ και τις ιστορίες για να αποτρέψουν τα παιδιά να βγαίνουν από το σπίτι τις κρύες χειμωνιάτικες νύχτες, καθώς πολλά παιδιά έτσι έχουν χαθεί….Σήμερα υπάρχουν μεγάλες φιγούρες αυτών των τρόλ στους δρόμους των πόλεων, για να μένουν ζωντανοί οι Ισλανδικοί μύθοι και παραδόσεις. Εμείς συναντήσαμε στο Reykjavik τη φιγούρα του συζύγου της Grýla, τον Leppalúði. Αλλά αυτό θα το δούμε παρακάτω

Κατά τη διάρκεια του εκχριστιανισμού της Ισλανδίας, το Dimmuborgir χαρακτηρίστηκε ως η κόλαση με τις κατακόμβες που δημιούργησε ο Σατανάς. Τα τελευταία χρόνια έγινε δημοφιλές αξιοθέατο λόγω της σειράς Game of Thrones, σκηνές της οποίας έχουν γυριστεί εδώ. Υπάρχουν πεζοπορικά μονοπάτια που μπορείς να περιηγηθείς ανάμεσα στους σχηματισμούς λάβας. Καθώς ήταν ήδη αργά, δεν μπορούσαμε να μείνουμε πολύ. Περπατήσαμε λίγο ανάμεσα στις ψηλές στήλες λάβας, ίσα ίσα για να νιώσουμε "θύματα" της Grýla και του Leppalúði


Skutustadagigar
Η ομίχλη καλά κρατούσε καθώς συνεχίζαμε κατευθυνόμενοι νότια της λίμνης Myvatn. Βλέπαμε κρατήρες να ξεπηδάνε μέσα από τη λίμνη και στις όχθες της να ξεπροβάλουν διάφοροι σχηματισμοί λάβας! Ένα πέπλο ομίχλης απλώνονταν στην λίμνη σαν κουβέρτα, σαν να μας έλεγε ότι έπρεπε να πάμε για ύπνο…εμείς όμως αρνιόμασταν πεισματικά και συνεχίζαμε, για να δούμε ένα ακόμα θαύμα της ισλανδικής φύσης…




Το Skútustaðagígar είναι το όνομα μιας σειράς ψευδο-κρατήρων στο νότιο τμήμα της λίμνης Myvatn. Η φύση της ίδιας της λίμνης και ο ηφαιστειακός χώρος της περιοχής οδήγησαν στη δημιουργία αυτών των ασυνήθιστων σχηματισμών. Κατά τη διάρκεια των εκρήξεων στη περιοχή, η λάβα έρεε σε όλη τη περιοχή του Skútustaðagígar, η οποία τότε ήταν βαλτώδεις υγρότοποι. Η θερμότητα προκάλεσε εκρήξεις ατμού, με αποτέλεσμα να σχηματιστούν αυτοί οι κρατήρες. Δεδομένου ότι δεν ήταν πηγές λάβας ή ηφαίστεια από μόνοι τους, αποκαλούνται ψευδο-κρατήρες!

Αφήσαμε το αυτοκίνητο και ξεκινήσαμε τη βραδινή μας βόλτα! Βλέπαμε τριγύρω μας λόφους σε σχήμα κρατήρων και δίπλα σε αυτούς φάρμες…συνεχίζοντας πιο μέσα στη λίμνη, η ομίχλη γινόταν πιο έντονη και εγώ έπλεα σε άλλους πλανήτες καθώς έβλεπα κρατήρες να αιωρούνται στον αέρα!!!…Μιλάμε το θέαμα των κρατήρων σε συνδυασμό με την ομίχλη μέσα στη λίμνη ήταν το κάτι άλλο….αξέχαστο.-






Ήταν το καλύτερο τελείωμα για μία κατά τ’ άλλα αξέχαστη μέρα….με πολλές συγκινήσεις, όμορφες εικόνες, πρωτόγνωρες συναντήσεις και μεγάλη δόση χαλάρωσης και ισλανδικής λαογραφίας! Αυτό θα πει Ισλανδία…............!
Συνεχίσαμε, κατά μήκος της λίμνης Myvatn, για το κάμπινγκ του Godafoss, καθώς θα διανυκτερεύαμε πάλι εκεί, οδηγώντας μέσα στην ομίχλη, χωρίς να βλέπουμε καθόλου τη λίμνη στα δεξιά μας, μέχρι που ο δρόμος άρχισε να απομακρύνεται από τις όχθες της και ξανα είδαμε εικόνες γύρω μας…
Η σημερινή διαδρομή μας φαίνεται παρακάτω:

Góða nótt sætur Ísland…..



Last edited: