Sassenach77
Member
- Μηνύματα
- 8.096
- Likes
- 24.234
- Επόμενο Ταξίδι
- Ελλάδα
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γη του Πυρός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 07 Ιουλίου 2019 – Άφιξη, Hvalfjordur, Glymur, Reykholt, Hraunfossar, Borgarnes, Snorrastadabuid camping
- 08 Ιουλίου 2019 (part 1) – Snaefellsnes Peninsula
- 08 Ιουλίου 2019 (part 2) – Snaefellsnes Peninsula, Budardalur camping
- 09 Ιουλίου 2019 (part 1) – Westfjords
- 09 Ιουλίου 2019 (part 2) – Westfjords, þingeyri camping
- 10 Ιουλίου 2019 (part 1) – Westfjords
- 10 Ιουλίου 2019 (part 2) – Westfjords, Saeberg camping
- 11 Ιουλίου 2019 (part 1) – Vatnsnes peninsula, Glaumbær Farm & Museum
- 11 Ιουλίου 2019 (part 2) – Trollaskagi peninsula, Aldeyarfoss, Godafoss camping
- 12 Ιουλίου 2019 (part 1) – Husavik, Ásbyrgi Canyon, Dettifoss
- 12 Ιουλίου 2019 (part 2) – Myvatn Natural Baths, Krafla Lava Fields, Namafjall, Grjotagja Cave, Hverfjall Crater, Dimmuborgir, Skutustadagigar, Godafoss camping
- 13 Ιουλίου 2019 (part 1) – Godafoss, Hverir, The dream of Askja, Modhrudalur
- 13 Ιουλίου 2019 (part 2) – Egilsstadir, Lagarfljot Lake, Hengifoss, Snaefell, Hengifoss Guesthouse camping
- 14 Ιουλίου 2019 (part 1) – Eastfjords
- 14 Ιουλίου 2019 (part 2) – Eastfjords, Vestrahorn Mountain, Hofn camping
- 15 Ιουλίου 2019 (part 1) – Hoffellsjokull, Heinaberg Area, Thórbergur Center, Jokulsarlon Lake, Diamond Βeach, Fjallsarlon Lake
- 15 Ιουλίου 2019 (part 2) – Hof, Skaftafell National Park, Skeidararsandur, Klaustur camping
- 16 Ιουλίου 2019 (part 1) – Kirkjubaejarklaustur, Lakagigar
- 16 Ιουλίου 2019 (part 2) – Lakagigar, Fjadrargljufur, Eldgjá, Vik camping
- 17 Ιουλίου 2019 (part 1) – Vik, Reynisfjara, Dyrholaey, Solheimajokull, Skogar Museum & Skogafoss
- 17 Ιουλίου 2019 (part 2) – Eyjafjallajokull Visitor Center, Seljalandsfoss, Hekla, Landmannalaugar camping
- 18 Ιουλίου 2019 (part 1) – Landmannalaugar, Haifoss, Gjain, Stong
- 18 Ιουλίου 2019 (part 2) – Hjalparfoss, Gullfoss, Langjokull Glacier, Great Geyser, Faxi falls, Reykholti camping
- 19 Ιουλίου 2019 (part 1) – Kerid Crater, Þingvellir National Park
- 19 Ιουλίου 2019 – Þingvellir National Park, Reykjavik camping
- 20 Ιουλίου 2019 – Reykjavik, Αναχώρηση
- Οικονομικός απολογισμός ταξιδιού & Επίλογος
11 Ιουλίου 2019 (part 1) – Vatnsnes peninsula, Glaumbær Farm & Museum
Δύο χρόνια περίπου πριν κάνω αυτό το ταξίδι, ήμουν στο βιβλιοπωλείο που πηγαίνω συνήθως και έκανα γύρες ανάμεσα από τα ράφια του κοιτώντας για βιβλία που θα μου κέντριζαν το ενδιαφέρον. Εκείνη τη μέρα έπεσε στα χέρια μου το βιβλίο της Χάνα Κέντ "Έθιμα ταφής". Πρόκειται για ένα βιβλίο, που βασίζεται σε αληθινά γεγονότα, τα οποία εκτυλίσσονται στην χερσόνησο Vatnsnes, στην ευρύτερη περιοχή της επαρχίας Húnavatn και στους πρόποδες της χερσονήσου Skagi. Το βιβλίο αποδείχθηκε ένα από τα καλύτερα βιβλία που έχω διαβάσει και σήμερα το πρωί θα κινούμασταν σε όλη αυτή τη περιοχή που αναφέρονται τα γεγονότα του βιβλίου. Ήταν κάτι που είχα συνέχεια στο μυαλό μου εκείνο το πρωινό και θα ήθελα πάρα πολύ να έχω χρόνο για να ψάξω και να βρω τη φάρμα που πρωταγωνιστεί στο βιβλίο, αλλά δεν υπήρχε χρόνος….παρόλα αυτά περάσαμε από κάποια σημεία που αναφέρονται στο βιβλίο!
Hvammstangi
Πρώτη στάση για σήμερα ήταν στη πόλη Hvammstangi. Βρίσκεται στην είσοδο της χερσονήσου Vatnsnes. Η χερσόνησος φημίζεται για την παρατήρηση φώκιας. Στη πόλη υπάρχει μουσείο φώκιας (ήταν νωρίς και ήταν κλειστό), γραφεία που προσφέρουν τουρ για παρακολούθηση φώκιας, αλλά και άλλες δραστηριότητες. Εμείς, για καλή μας τύχη, φώκιες είχαμε δει, οπότε αρκεστήκαμε να κάνουμε μια μικρή βόλτα και να συνεχίσουμε μετά.
Kolugljúfur Canyon
Βγαίνοντας πάλι στον ring road συνεχίσαμε βόρεια για πολύ λίγο. Όταν συναντήσαμε τον 715 στρίψαμε δεξιά. Φτάσαμε σε μία φάρμα με το όνομα Kolugil Farm, η οποία βρίσκεται δίπλα στον ποταμό Víðidalsá. Ακριβώς κάτω από το αγρόκτημα, τα νερά ρέουν γαλήνια μέχρι να φτάσουν στο φαράγγι Kolugljúfur. Εκεί σχηματίζονται μικροί καταρράκτες, που φέρουν το όνομα Kolufossar Falls, προς τιμή του γίγαντα Kola, τα νερά των οποίων ενώνονται λίγο πιο κάτω και ρέουν στο φαράγγι.
Όλο το μέρος είναι πολύ όμορφο και αξίζει μία στάση για περπάτημα, βόλτα και φωτογραφίες. Υπάρχει μία εξέδρα, από την οποία μπορείς να δεις το φαράγγι, καθώς και μία γέφυρα, από την οποία μπορείς να περάσεις στη άλλη μεριά του φαραγγιού. Επίσης υπάρχουν και άλλα σημεία, κατά μήκος του φαραγγιού, που μπορείς να περπατήσεις και να βγάλεις όμορφες φωτογραφίες.
Hvitserkur
Το Hvítserkur, γνωστό και ως "Πετρωμένο Troll", είναι ένα συνονθύλευμα βράχων από βασάλτη ύψους 15 μέτρων που προεξέχει από τον κόλπο Húnaflói. Το Hvítserkur έχει πάρει το όνομά του από τα πουλιά που φωλιάζουν πάνω του και σημαίνει "άσπρο πουκάμισο", λόγω των περιττωμάτων αυτών, που καλύπτουν μεγάλο μέρος του....
Φεύγοντας από το φαράγγι βγήκαμε στον ring road και μετά από λίγα χιλιόμετρα στρίψαμε αριστερά στον 716 και συνεχίσαμε στον 711, κινούμενοι κατά μήκος της ανατολικής ακτής της χερσονήσου Vatnsnes.
Σύμφωνα με την ισλανδική λαογραφία, το Hvítserkur ήταν ένα τρολ της χερσονήσου, το οποίο ήταν αποφασισμένο να καταστρέψει τις καμπάνες του μοναστηριού Þingeyraklaustur. Τα τρολ, σε αντίθεση με τα ξωτικά, φέρονταν να φοβούνται τον Χριστιανισμό. Το τρολ ήταν τόσο εξοργισμένο και επίμονο που δεν πρόσεξε τον ανατέλλοντα ήλιο, και όταν έπεσαν πάνω του οι πρώτες ακτίνες πέτρωσε αιώνια. Όπως οι περισσότεροι μύθοι της Ισλανδίας, έτσι και αυτός, κρύβει ένα μήνυμα, αυτό της αντίστασης του λαού στον εκχριστιανισμό της Ισλανδίας. Υπονοεί ότι όσοι είχαν αυτή τη πεποίθηση ήταν τόσο πεισματάρηδες, ηλίθιοι, βίαιοι και κακοί όπως τα τρολ, και έπρεπε να έχουν παρόμοια μοίρα…
Η Ισλανδία εκχριστιανίστηκε τον 11ο αι. μετά τον εκχριστιανισμό των Νορβηγών και η μετάβαση δεν ήταν εύκολη. Εκείνοι που ασκούσαν τη παλιά σκανδιναβική θρησκεία (Old Norse Gods ή Norse Paganism) εξοστρακίστηκαν και όσοι έμειναν τιμωρούνταν στη μη συμμόρφωση....
Φτάσαμε σε ένα πάρκινγκ που υπάρχει ψηλά στην ακτή. Αφήσαμε το αυτοκίνητο και πήραμε το μονοπάτι που οδηγεί χαμηλά. Τα νερά της θάλασσας ήταν "τραβηγμένα" πίσω οπότε μπορούσαμε να το πλησιάσουμε περπατώντας στη μαύρη άμμο.
Από κοντά είναι εμφανές ότι η βάση του βράχου έχει ενισχυθεί με σκυρόδεμα για την προστασία των θεμελίων του από τη θάλασσα και έχουν γίνει διάφορα "μπαλώματα" για τη συντήρηση του. Αυτό όμως δεν μειώνει στους επισκέπτες την γοητεία και τη μαγεία που του προσδίδει ο μύθος. Έτσι το περιεργαστήκαμε από κοντά, πατήσαμε σε όσα σημεία του βράχου μπορούσαμε να πατήσουμε χωρίς να βρέξουμε τα παπούτσια μας, βγάλαμε τις φωτογραφίες μας και επιστρέψαμε στο αυτοκίνητο.
Λίγα μέτρα πιο πέρα, καθώς στρίψαμε για να γυρίσουμε στον ring road, υπάρχει ένα mini market και δίπλα σε αυτό τουαλέτες. Ο ιδιοκτήτης του μαγαζιού έχει κάνει την εξής ηλίθια "πατέντα"…έχει βάλει ένα τενεκεδάκι για να ρίχνεις τα κέρματα έξω από κάθε τουαλέτα, όπου αναγράφει το αντίτιμο για να την χρησιμοποιήσεις και οδηγίες για το που θα βρεις το κλειδί, γιατί φυσικά τις έχει κλειδωμένες. Οι περισσότεροι δεν έχουν ψιλά, οπότε μπαίνουν στο μαγαζί, πληρώνουν και παίρνουν το κλειδί από το ταμείο, το οποίο μετά πρέπει να το επιστρέψουν εκεί. Έλα όμως που εγώ είχα ψιλά και πέτυχα μία τουαλέτα με το κλειδί της επάνω στη πόρτα, που προφανώς κάποιος άλλος προηγουμένως το είχε παρατήσει εκεί γιατί βαρέθηκε να το επιστρέψει….και κάπως έτσι ξεκινάει το μπάχαλο! Ρίχνω τα ψιλά μου στο τενεκεδάκι, χρησιμοποιώ την τουαλέτα, κλειδώνω και παίρνω το κλειδί για να το επιστρέψω. Ο ιδιοκτήτης λαμβάνει κλειδί από ένα άτομο στο οποίο δεν είχε δώσει πριν κλειδί. Τον είδα σκεπτικό προσπαθώντας να καταλάβει που βρήκα το κλειδί. Του εξηγώ ότι ήταν πάνω στη πόρτα ήδη. Μου ζητάει να τον πληρώσω και του λέω ότι έχω πληρώσει. Τότε μου λέει ‘πως πλήρωσες αφού δεν ήρθες πρώτα στο ταμείο να πάρεις κλειδί’, και μου το λέει με απότομο τρόπο σαν να προσπαθούσα να αποφύγω την πληρωμή....του απαντώ ότι έριξα ψιλά στο τενεκεδάκι που είχε βάλει ο ίδιος στη τουαλέτα του! Με αυτό τον τρόπο όμως δεν ήξερε αυτός αν εγώ του λέω αλήθεια…Ας πρόσεχε, λοιπόν, με τις πατέντες του και τα τενεκεδάκια του σε μία χώρα που είναι γεμάτη με ηλεκτρονικές κλειδαριές στις τουαλέτες και πληρώνεις επιτόπου μόνο με κάρτα…δεν είχε σκεφτεί ο τύπος ότι κάποιος μπορεί να μην του επιστρέψει το κλειδί και έπεσα στη περίπτωση!...
Þingeyraklausturskirkja
Πρόκειται για μία πέτρινη εκκλησία και αν δεν κάνω λάθος είναι η μοναδική πέτρινη εκκλησία της χώρας. Η τωρινή εκκλησία κατασκευάστηκε μεταξύ 1864 – 1877 και αντικατέστησε μία παλιά turf church. Ήταν η επόμενη στάση μας.
Ήταν κλειστή όπως και όλες οι εκκλησίες που είχαμε συναντήσει μέχρι τώρα. Κοιτώντας όμως από τα παράθυρα φαίνεται ότι, γενικά οι εκκλησίες τους είναι πολύ λιτές στη διακόσμηση εσωτερικά όσο και αρχιτεκτονικά από έξω. Κάναμε μία βόλτα στο περίβολο της. Πίσω από την εκκλησία υπάρχουν νεκροταφεία και κάποιοι τάφοι φαίνονται αρκετά παλιοί…
Σημείωση για τα Ισλανδικά ονόματα από το βιβλίο της Χάνα Κέντ: Οι Ισλανδοί χρησιμοποιούν παραδοσιακά ένα πατρωνυμικό σύστημα, σύμφωνα με το οποίο το επώνυμο ενός παιδιού σχηματίζεται από το όνομα του πατέρα του και τη προσθήκη της κατάληξης –σον για τα αγόρια και –ντότιρ για τα κορίτσια. Παράδειγμα η Άγκνες Μάγκνουσντότιρ είναι κυριολεκτικά η Άγκνες, κόρη του Μάγκνους. Το σύστημα αυτό είναι αιτία που πολλά άτομα στην Ισλανδία, μέλη της ίδιας οικογένειας, έχουν διαφορετικό επώνυμο. Εκεί δε ρωτάνε "ποιανού ‘σαι σύ" αλλά πιο είναι το επίθετο σου. Και ξεμπέρδεψες!
Blonduos
Ξαναβγήκαμε στον ring road με κατεύθυνση βόρεια μέχρι το Blonduos. Εκεί σταματήσαμε σε ένα βενζινάδικο να καθαρίσουμε το αυτοκίνητο εξωτερικά με το χειροκίνητο σύστημα των Ισλανδών: "Μπατανόσκουπα" συνδεδεμένη στο λάστιχο της βρύσης. Καλό είναι να μην βάζετε πολύ δύναμη στη σκούπα και να μην το κάνετε συχνά αυτό το καθάρισμα, γιατί μπορεί να αφήσει επιφανειακές γρατσουνιές στο χρώμα του οχήματος....
Glaumbær Farm & Museum
Συνεχίσαμε στον ring road μέχρι να συναντήσουμε το επόμενο σημείο ενδιαφέροντος. Πρόκειται για ένα από τα καλύτερα μουσεία της χώρας, και το πιο αντιπροσωπευτικό, για την ιστορία και τη ζωή της περιοχής, το Glaumbær Farm & Museum.
Πρόκειται για μία φάρμα, χτισμένη σε ένα λόφο στο Glaumbær. Τα σημερινά κτίρια ποικίλλουν σε ηλικία. Η πιο πρόσφατη προσθήκη έχει χτιστεί μεταξύ 1876-1879, ενώ οι παλαιότερες {η κουζίνα, η μεγάλη αποθήκη τροφίμων και το μεσαίο σαλόνι (baðstofa)} πιστεύεται ότι έχουν διατηρηθεί όπως ήταν στα μέσα του 18 ου αι. Τα περάσματα που συνδέουν τις επιμέρους μονάδες στη φάρμα παρέμειναν επίσης αμετάβλητα για πολλούς αιώνες.
Η μορφή της φάρμας, όπως είναι σήμερα, είναι παρόμοια με εκείνη πολλών άλλων μεγάλων αγροικιών στο Skagafjördur από τον 18ο και τον 19ο αιώνα. Τα υλικά κατασκευής της είναι ο χλοοτάπητας, η πέτρα και το ξύλο. Οι τοίχοι είναι πέτρινοι και επενδυμένοι με στρώματα χλοοτάπητα τοποθετημένα σε σχήμα ψαροκόκαλου. Στο εσωτερικό της φάρμας κυριαρχεί το ξύλο.
Η αγροικία αποτελείται συνολικά απο 13 κτίρια, καθένα από τα οποία είχε τη δική του λειτουργία. Η κύρια μονάδα είναι το baðstofa , ένα κοινόχρηστο δωμάτιο φαγητού / υπνοδωματίου, όπου οι άνθρωποι κάθονταν για να κάνουν τις καθημερινές εργασίες τους. Το φαγητό αποθηκεύονταν σε ειδικούς χώρους και προετοιμάζονταν στην κουζίνα. Η μπροστινή αίθουσα, τα περάσματα και η νότια είσοδος ( Brandahús ) παρείχαν πρόσβαση σε όλη την αγροικία. Υπάρχουν δύο δωμάτια, δύο αποθήκες και ένα εργαστήριο σιδηρουργίας. Πολλοί από τους πάστορες του Glaumbær ήταν ειδικευμένοι στη μεταλλουργία.
Η παρακάτω κυρία δεν είναι ψεύτικη και ζήτησα την άδεια της για να την φωτογραφίσω. Την βρήκα εκεί να πλέκει.....πολύ όμορφος τρόπος να προβάλουν τις παραδόσεις τους
Δίπλα στο αγρόκτημα λειτουργεί ένα καφέ και ένα κατάστημα με σουβενίρ. Η εκκλησία που υπάρχει λίγα μέτρα πιο μακριά από τις κύριες εγκαταστάσεις στο Glaumbær είναι από το 1926.
Δύο χρόνια περίπου πριν κάνω αυτό το ταξίδι, ήμουν στο βιβλιοπωλείο που πηγαίνω συνήθως και έκανα γύρες ανάμεσα από τα ράφια του κοιτώντας για βιβλία που θα μου κέντριζαν το ενδιαφέρον. Εκείνη τη μέρα έπεσε στα χέρια μου το βιβλίο της Χάνα Κέντ "Έθιμα ταφής". Πρόκειται για ένα βιβλίο, που βασίζεται σε αληθινά γεγονότα, τα οποία εκτυλίσσονται στην χερσόνησο Vatnsnes, στην ευρύτερη περιοχή της επαρχίας Húnavatn και στους πρόποδες της χερσονήσου Skagi. Το βιβλίο αποδείχθηκε ένα από τα καλύτερα βιβλία που έχω διαβάσει και σήμερα το πρωί θα κινούμασταν σε όλη αυτή τη περιοχή που αναφέρονται τα γεγονότα του βιβλίου. Ήταν κάτι που είχα συνέχεια στο μυαλό μου εκείνο το πρωινό και θα ήθελα πάρα πολύ να έχω χρόνο για να ψάξω και να βρω τη φάρμα που πρωταγωνιστεί στο βιβλίο, αλλά δεν υπήρχε χρόνος….παρόλα αυτά περάσαμε από κάποια σημεία που αναφέρονται στο βιβλίο!
Hvammstangi
Πρώτη στάση για σήμερα ήταν στη πόλη Hvammstangi. Βρίσκεται στην είσοδο της χερσονήσου Vatnsnes. Η χερσόνησος φημίζεται για την παρατήρηση φώκιας. Στη πόλη υπάρχει μουσείο φώκιας (ήταν νωρίς και ήταν κλειστό), γραφεία που προσφέρουν τουρ για παρακολούθηση φώκιας, αλλά και άλλες δραστηριότητες. Εμείς, για καλή μας τύχη, φώκιες είχαμε δει, οπότε αρκεστήκαμε να κάνουμε μια μικρή βόλτα και να συνεχίσουμε μετά.




Kolugljúfur Canyon
Βγαίνοντας πάλι στον ring road συνεχίσαμε βόρεια για πολύ λίγο. Όταν συναντήσαμε τον 715 στρίψαμε δεξιά. Φτάσαμε σε μία φάρμα με το όνομα Kolugil Farm, η οποία βρίσκεται δίπλα στον ποταμό Víðidalsá. Ακριβώς κάτω από το αγρόκτημα, τα νερά ρέουν γαλήνια μέχρι να φτάσουν στο φαράγγι Kolugljúfur. Εκεί σχηματίζονται μικροί καταρράκτες, που φέρουν το όνομα Kolufossar Falls, προς τιμή του γίγαντα Kola, τα νερά των οποίων ενώνονται λίγο πιο κάτω και ρέουν στο φαράγγι.





Όλο το μέρος είναι πολύ όμορφο και αξίζει μία στάση για περπάτημα, βόλτα και φωτογραφίες. Υπάρχει μία εξέδρα, από την οποία μπορείς να δεις το φαράγγι, καθώς και μία γέφυρα, από την οποία μπορείς να περάσεις στη άλλη μεριά του φαραγγιού. Επίσης υπάρχουν και άλλα σημεία, κατά μήκος του φαραγγιού, που μπορείς να περπατήσεις και να βγάλεις όμορφες φωτογραφίες.
Hvitserkur
Το Hvítserkur, γνωστό και ως "Πετρωμένο Troll", είναι ένα συνονθύλευμα βράχων από βασάλτη ύψους 15 μέτρων που προεξέχει από τον κόλπο Húnaflói. Το Hvítserkur έχει πάρει το όνομά του από τα πουλιά που φωλιάζουν πάνω του και σημαίνει "άσπρο πουκάμισο", λόγω των περιττωμάτων αυτών, που καλύπτουν μεγάλο μέρος του....

Φεύγοντας από το φαράγγι βγήκαμε στον ring road και μετά από λίγα χιλιόμετρα στρίψαμε αριστερά στον 716 και συνεχίσαμε στον 711, κινούμενοι κατά μήκος της ανατολικής ακτής της χερσονήσου Vatnsnes.

Σύμφωνα με την ισλανδική λαογραφία, το Hvítserkur ήταν ένα τρολ της χερσονήσου, το οποίο ήταν αποφασισμένο να καταστρέψει τις καμπάνες του μοναστηριού Þingeyraklaustur. Τα τρολ, σε αντίθεση με τα ξωτικά, φέρονταν να φοβούνται τον Χριστιανισμό. Το τρολ ήταν τόσο εξοργισμένο και επίμονο που δεν πρόσεξε τον ανατέλλοντα ήλιο, και όταν έπεσαν πάνω του οι πρώτες ακτίνες πέτρωσε αιώνια. Όπως οι περισσότεροι μύθοι της Ισλανδίας, έτσι και αυτός, κρύβει ένα μήνυμα, αυτό της αντίστασης του λαού στον εκχριστιανισμό της Ισλανδίας. Υπονοεί ότι όσοι είχαν αυτή τη πεποίθηση ήταν τόσο πεισματάρηδες, ηλίθιοι, βίαιοι και κακοί όπως τα τρολ, και έπρεπε να έχουν παρόμοια μοίρα…
Η Ισλανδία εκχριστιανίστηκε τον 11ο αι. μετά τον εκχριστιανισμό των Νορβηγών και η μετάβαση δεν ήταν εύκολη. Εκείνοι που ασκούσαν τη παλιά σκανδιναβική θρησκεία (Old Norse Gods ή Norse Paganism) εξοστρακίστηκαν και όσοι έμειναν τιμωρούνταν στη μη συμμόρφωση....
Φτάσαμε σε ένα πάρκινγκ που υπάρχει ψηλά στην ακτή. Αφήσαμε το αυτοκίνητο και πήραμε το μονοπάτι που οδηγεί χαμηλά. Τα νερά της θάλασσας ήταν "τραβηγμένα" πίσω οπότε μπορούσαμε να το πλησιάσουμε περπατώντας στη μαύρη άμμο.



Από κοντά είναι εμφανές ότι η βάση του βράχου έχει ενισχυθεί με σκυρόδεμα για την προστασία των θεμελίων του από τη θάλασσα και έχουν γίνει διάφορα "μπαλώματα" για τη συντήρηση του. Αυτό όμως δεν μειώνει στους επισκέπτες την γοητεία και τη μαγεία που του προσδίδει ο μύθος. Έτσι το περιεργαστήκαμε από κοντά, πατήσαμε σε όσα σημεία του βράχου μπορούσαμε να πατήσουμε χωρίς να βρέξουμε τα παπούτσια μας, βγάλαμε τις φωτογραφίες μας και επιστρέψαμε στο αυτοκίνητο.

Λίγα μέτρα πιο πέρα, καθώς στρίψαμε για να γυρίσουμε στον ring road, υπάρχει ένα mini market και δίπλα σε αυτό τουαλέτες. Ο ιδιοκτήτης του μαγαζιού έχει κάνει την εξής ηλίθια "πατέντα"…έχει βάλει ένα τενεκεδάκι για να ρίχνεις τα κέρματα έξω από κάθε τουαλέτα, όπου αναγράφει το αντίτιμο για να την χρησιμοποιήσεις και οδηγίες για το που θα βρεις το κλειδί, γιατί φυσικά τις έχει κλειδωμένες. Οι περισσότεροι δεν έχουν ψιλά, οπότε μπαίνουν στο μαγαζί, πληρώνουν και παίρνουν το κλειδί από το ταμείο, το οποίο μετά πρέπει να το επιστρέψουν εκεί. Έλα όμως που εγώ είχα ψιλά και πέτυχα μία τουαλέτα με το κλειδί της επάνω στη πόρτα, που προφανώς κάποιος άλλος προηγουμένως το είχε παρατήσει εκεί γιατί βαρέθηκε να το επιστρέψει….και κάπως έτσι ξεκινάει το μπάχαλο! Ρίχνω τα ψιλά μου στο τενεκεδάκι, χρησιμοποιώ την τουαλέτα, κλειδώνω και παίρνω το κλειδί για να το επιστρέψω. Ο ιδιοκτήτης λαμβάνει κλειδί από ένα άτομο στο οποίο δεν είχε δώσει πριν κλειδί. Τον είδα σκεπτικό προσπαθώντας να καταλάβει που βρήκα το κλειδί. Του εξηγώ ότι ήταν πάνω στη πόρτα ήδη. Μου ζητάει να τον πληρώσω και του λέω ότι έχω πληρώσει. Τότε μου λέει ‘πως πλήρωσες αφού δεν ήρθες πρώτα στο ταμείο να πάρεις κλειδί’, και μου το λέει με απότομο τρόπο σαν να προσπαθούσα να αποφύγω την πληρωμή....του απαντώ ότι έριξα ψιλά στο τενεκεδάκι που είχε βάλει ο ίδιος στη τουαλέτα του! Με αυτό τον τρόπο όμως δεν ήξερε αυτός αν εγώ του λέω αλήθεια…Ας πρόσεχε, λοιπόν, με τις πατέντες του και τα τενεκεδάκια του σε μία χώρα που είναι γεμάτη με ηλεκτρονικές κλειδαριές στις τουαλέτες και πληρώνεις επιτόπου μόνο με κάρτα…δεν είχε σκεφτεί ο τύπος ότι κάποιος μπορεί να μην του επιστρέψει το κλειδί και έπεσα στη περίπτωση!...
Þingeyraklausturskirkja
Πρόκειται για μία πέτρινη εκκλησία και αν δεν κάνω λάθος είναι η μοναδική πέτρινη εκκλησία της χώρας. Η τωρινή εκκλησία κατασκευάστηκε μεταξύ 1864 – 1877 και αντικατέστησε μία παλιά turf church. Ήταν η επόμενη στάση μας.

Ήταν κλειστή όπως και όλες οι εκκλησίες που είχαμε συναντήσει μέχρι τώρα. Κοιτώντας όμως από τα παράθυρα φαίνεται ότι, γενικά οι εκκλησίες τους είναι πολύ λιτές στη διακόσμηση εσωτερικά όσο και αρχιτεκτονικά από έξω. Κάναμε μία βόλτα στο περίβολο της. Πίσω από την εκκλησία υπάρχουν νεκροταφεία και κάποιοι τάφοι φαίνονται αρκετά παλιοί…



Σημείωση για τα Ισλανδικά ονόματα από το βιβλίο της Χάνα Κέντ: Οι Ισλανδοί χρησιμοποιούν παραδοσιακά ένα πατρωνυμικό σύστημα, σύμφωνα με το οποίο το επώνυμο ενός παιδιού σχηματίζεται από το όνομα του πατέρα του και τη προσθήκη της κατάληξης –σον για τα αγόρια και –ντότιρ για τα κορίτσια. Παράδειγμα η Άγκνες Μάγκνουσντότιρ είναι κυριολεκτικά η Άγκνες, κόρη του Μάγκνους. Το σύστημα αυτό είναι αιτία που πολλά άτομα στην Ισλανδία, μέλη της ίδιας οικογένειας, έχουν διαφορετικό επώνυμο. Εκεί δε ρωτάνε "ποιανού ‘σαι σύ" αλλά πιο είναι το επίθετο σου. Και ξεμπέρδεψες!
Blonduos
Ξαναβγήκαμε στον ring road με κατεύθυνση βόρεια μέχρι το Blonduos. Εκεί σταματήσαμε σε ένα βενζινάδικο να καθαρίσουμε το αυτοκίνητο εξωτερικά με το χειροκίνητο σύστημα των Ισλανδών: "Μπατανόσκουπα" συνδεδεμένη στο λάστιχο της βρύσης. Καλό είναι να μην βάζετε πολύ δύναμη στη σκούπα και να μην το κάνετε συχνά αυτό το καθάρισμα, γιατί μπορεί να αφήσει επιφανειακές γρατσουνιές στο χρώμα του οχήματος....




Glaumbær Farm & Museum
Συνεχίσαμε στον ring road μέχρι να συναντήσουμε το επόμενο σημείο ενδιαφέροντος. Πρόκειται για ένα από τα καλύτερα μουσεία της χώρας, και το πιο αντιπροσωπευτικό, για την ιστορία και τη ζωή της περιοχής, το Glaumbær Farm & Museum.

Πρόκειται για μία φάρμα, χτισμένη σε ένα λόφο στο Glaumbær. Τα σημερινά κτίρια ποικίλλουν σε ηλικία. Η πιο πρόσφατη προσθήκη έχει χτιστεί μεταξύ 1876-1879, ενώ οι παλαιότερες {η κουζίνα, η μεγάλη αποθήκη τροφίμων και το μεσαίο σαλόνι (baðstofa)} πιστεύεται ότι έχουν διατηρηθεί όπως ήταν στα μέσα του 18 ου αι. Τα περάσματα που συνδέουν τις επιμέρους μονάδες στη φάρμα παρέμειναν επίσης αμετάβλητα για πολλούς αιώνες.





Η μορφή της φάρμας, όπως είναι σήμερα, είναι παρόμοια με εκείνη πολλών άλλων μεγάλων αγροικιών στο Skagafjördur από τον 18ο και τον 19ο αιώνα. Τα υλικά κατασκευής της είναι ο χλοοτάπητας, η πέτρα και το ξύλο. Οι τοίχοι είναι πέτρινοι και επενδυμένοι με στρώματα χλοοτάπητα τοποθετημένα σε σχήμα ψαροκόκαλου. Στο εσωτερικό της φάρμας κυριαρχεί το ξύλο.












Η αγροικία αποτελείται συνολικά απο 13 κτίρια, καθένα από τα οποία είχε τη δική του λειτουργία. Η κύρια μονάδα είναι το baðstofa , ένα κοινόχρηστο δωμάτιο φαγητού / υπνοδωματίου, όπου οι άνθρωποι κάθονταν για να κάνουν τις καθημερινές εργασίες τους. Το φαγητό αποθηκεύονταν σε ειδικούς χώρους και προετοιμάζονταν στην κουζίνα. Η μπροστινή αίθουσα, τα περάσματα και η νότια είσοδος ( Brandahús ) παρείχαν πρόσβαση σε όλη την αγροικία. Υπάρχουν δύο δωμάτια, δύο αποθήκες και ένα εργαστήριο σιδηρουργίας. Πολλοί από τους πάστορες του Glaumbær ήταν ειδικευμένοι στη μεταλλουργία.

Η παρακάτω κυρία δεν είναι ψεύτικη και ζήτησα την άδεια της για να την φωτογραφίσω. Την βρήκα εκεί να πλέκει.....πολύ όμορφος τρόπος να προβάλουν τις παραδόσεις τους






Δίπλα στο αγρόκτημα λειτουργεί ένα καφέ και ένα κατάστημα με σουβενίρ. Η εκκλησία που υπάρχει λίγα μέτρα πιο μακριά από τις κύριες εγκαταστάσεις στο Glaumbær είναι από το 1926.




Last edited: