jmar
Member
- Μηνύματα
- 333
- Likes
- 5.226
- Επόμενο Ταξίδι
- Overlanding Africa
- Ταξίδι-Όνειρο
- World
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Δρομολόγιο
- Πριν το ταξίδι
- Τα Παμίρ!
- Πληροφορίες
- Προετοιμασία Μηχανών
- Προετοιμασία Οδηγών
- Στο Καράβι
- Στην Αθήνα
- (Day 1) Cesme - Manisa
- Cesme - Manisa II
- Manisa
- (Day 2) Manisa - Amasya
- Amasya
- Amasya II
- Amasya III
- (Day 3) Amasya - Παναγία Σουμελά - Uzungol
- Παναγία Σουμελά - Uzungol II
- Παναγία Σουμελά
- Λίμνη Uzungol
- Λίμνη Uzungol ΙΙ
- (Day 4) Uzungol - Τιφλίδα
- Uzungol - Τιφλίδα II
- Τιφλίδα
- Τιφλίδα II
- (Day 5) Τιφλίδα - Grozny
- Τιφλίδα - Grozny II
- Τιφλίδα - Grozny III
- Εκκλησία Gergeti Trinity
- Τιφλίδα - Grozny IV
- Grozny
- (Day 6) Grozny - Αστραχάν
- Grozny - Αστραχάν ΙΙ
- Astrakhan
- Astrakhan ΙΙ
- (Day 7) Αστραχάν - Ατιράου
- Αστραχάν - Ατιράου ΙΙ
- Αστραχάν - Ατιράου ΙΙΙ
- Atyrau
- (Day 8) Atyrau - Beyneu
- Atyrau - Beyneu II
- Beyneu
- (Day 9) Beyneu - Muynak
- Beyneu - Muynak II
- Λίμνη Αράλη
- Λίμνη Αράλη ΙΙ
- (Day 10) Muynak - Χίβα
- Χίβα
- Χίβα II
- Χίβα III
- Χίβα IV
- (Day 11) Χίβα - Μπουχάρα
- Μπουχάρα
- Μπουχάρα ΙΙ
- Μπουχάρα ΙΙΙ
- (Day 12) Μπουχάρα - Σαμαρκάνδη
- Σαμαρκάνδη
- Σαμαρκάνδη ΙΙ
- (Day 13) Σαμαρκάνδη - Ντουσάνμπε
- Σαμαρκάνδη - Ντουσάνμπε II
- Σαμαρκάνδη - Ντουσάνμπε III
- (Day 14) Dushanbe - Khalaikum
- Dushanbe - Khalaikum II
- Dushanbe - Khalaikum III
- Dushanbe - Khalaikum IV
- Dushanbe - Khalaikum V
- (Day 15) Khalaikum - Khorog
- Khalaikum - Khorog II
- Khalaikum - Khorog III
- Khorog
- (Day 16) Khorog - Bibi Fatima springs
- Khorog - Bibi Fatima II
- Khorog - Bibi Fatima III
- Bibi Fatima Springs
- (Day 17) Bibi Fatima - Murghab
- Kharghush Pass
- Kharghush Pass ΙΙ
- Λίμνη Yashikul
- Λίμνη Yashikul ΙΙ
- Murghab
- (Day 18) Murghab - Sary Tash
- Murghab - Sary Tash II
- Λίμνη KaraKul
- Kyzylart Pass
- Sary-Tash
- (Day 19) Sary Tash - Kazarman
- Sary Tash - Kazarman II
- Pereval Kaldama Pass
- Kazarman
- (Day 20) Kazarman - Song Kul
- Ak-Tal Pass
- Moldo Asuu Pass
- Λίμνη Song Kul
- Λίμνη Song Kul II
- Λίμνη Song Kul III
- (Day 21) Song Kul - Bishkek
- Song Kul - Bishkek II
- Too Ashuu Pass
- Bishkek
- Bishkek II
- (Day 22) Bishkek - Issyk Kul
- Issyk Kul
- (Day 23) Issyk Kul - Almaty
- Sharyn Canyon
- Almaty
- Almaty II
- (Day 24) Almaty - Balkash
- Balkash
- (Day 25) Balkash - Astana
- Astana
- Astana II
- Astana III
- (Day 26) Astana - Kostanay
- (Day 27) Kostanay - Ufa
- Ufa
- Ufa II
- Ufa III
- (Day 28) Ufa - Nizhny Novgorod
- Νίζνι Νόβγκοροντ
- Νίζνι Νόβγκοροντ II
- (Day 29) Nizhny - Moscow
- Moscow
- Moscow II
- Moscow III
- Moscow IV
- (Day 30) Moscow Sightseeing
- Moscow V
- Moscow VI
- Moscow VII
- Moscow VIII
- (Day 31) Moscow - St. Petersburg
- Αγία Πετρούπολη
- Αγία Πετρούπολη ΙΙ
- (Day 32) Αγία Πετρούπολη
- Αγία Πετρούπολη III
- Αγία Πετρούπολη IV
- (Day 33) Saint Petersburg - Kaluga
- (Day 34) Kaluga - Kiev
- Κίεβο
- Κίεβο ΙΙ
- Κίεβο ΙΙΙ
- (Day 35) Chernobyl
- Chernobyl II
- Pripyat
- Pripyat II
- (Day 36) Kiev - Cotârgași
- Προς Cotârgași
- Cotârgași
- (Day 37) Cotârgași - Novaci
- Φαράγγι Bicaz
- Προς Medias
- Transalpina
- Transalpina II
- Transalpina III
- Rânca
- (Day 38) Novaci - Θεσσαλονίκη
- Επίλογος
ΗΜΕΡΑ 14η, 16 Αυγούστου 2018
Dushanbe - Khalaikum
Χλμ ημέρας 290
O στόχος της σημερινής ημέρας ήταν επιτέλους να μπούμε στα Παμίρ, να οδηγήσουμε στον Θρυλικό M41 Pamir Highway στην λεγόμενη στέγη του κόσμου (''Roof of the World'') με επόμενη διανυκτέρευση το Khalaikhum.
Για να φτάσει κάποιος εκεί υπάρχουν δύο διαδρομές, είτε από τον νότιο δρόμο μέσω kulob είτε από τον Μ41 τον γνωστό δηλαδή Pamir Highway. Ο περισσότερος κόσμος και κυρίως οι ντόπιοι (νταλίκες, αυτοκίνητα κλπ) επιλέγουν τη νότια διαδρομή, γιατί σε μεγάλο κομμάτι της είναι ασφαλτοστρωμένη, πιο γρήγορη (αν δεν έχει μείνει καμία νταλίκα κι έχει κλείσει το δρόμο!) και πιο ασφαλής. Εμείς όμως θέλαμε την περιπέτεια και το χώμα! Φυσικά έτσι θα αποφεύγαμε και την κίνηση από τα πολλά φορτηγά τα οποία διασχίζουν τα Παμίρ αφού αποτελεί ακόμη τον κύριο οδικό άξονα.
Εδώ θέλω να πώ ένα μεγάλο RESPECT στον συνταξιδιώτη μου Κώστα που παρόλο που δεν είχε μεγάλη χωμάτινη εμπειρία, εντούτοις το τόλμησε και τα πήγε εξαιρετικά ! Οδήγησε με τον ρυθμό του (αρκετά γρήγορα για αρχάριο), δεν υπερεκτίμησε τις δυνάμεις του και η μόνη πτώση που είχε ήταν μια ακίνδυνη με 10χλμ περνώντας ένα κομμάτι άμμου, κυριολεκτικά μερικά χιλιόμετρα πριν τελειώσουν τα χωμάτινα κομμάτια (Ίσα ίσα να θυμάται την εμπειρία!).
Εγώ δεν είμαι κανένας Pro στο χώμα, την πολλή λάσπη δεν την συμπαθώ, απλά επειδή η Κρήτη έχει πολύ πέτρα χαλίκια, σκόνη , αμμουδιές κλπ ήταν σαν να ήμουν στο στοιχείο μου εκεί! Και πάλι πάνω στην ''πώρωση'' μου μερικές φορές λίγο έλειψε να το ''χάσω'', για το λόγο αυτό χρειάζεται ι πολύ προσοχή και συγκέντρωση! Το καλό είναι πως πετύχαμε καθαρό καιρό χωρίς βροχές κλπ, επίσης τα λάστιχα Mitas E07 βοήθησαν αρκετά! Ήταν τα ιδανικά ειδικά για μένα που έκανα 18.000χλμ μέχρι να επιστρέψω! Το μπροστά ήταν ένα level κάτω απ το πίσω στα μπουκωμένα χαλίκια και στην άμμο, αλλά δεν μπορούμε να τα θέλουμε όλα (Δε νομίζω να άντεχε ένα ΤKC 80 μπροστά τόσα χλμ)
Επίσης από δω και πέρα οι διανυκτερεύσεις που πρέπει να κάνει κάποιος κινούμενος οδικά σε αυτό το κομμάτι είναι συγκεκριμένες! Τα χλμ βγαίνουν δύσκολα και τα μέρη πάνω στα βουνά που υπάρχουν ξενώνες είναι αραιά και συγκεκριμένα, γι αυτό και απαιτείται καλός προγραμματισμός. Το μόνο σίγουρο είναι ότι αν κάποιου δεν του ''βγούν'' τα χιλιόμετρα κάποιος ντόπιος θα βρεθεί να τον κοιμίσει στην φτωχική του γιούρτα, αφού η φιλοξενία και η ζεστασιά των ανθρώπων εκεί ξεπερνάει κάθε φαντασία!
Από το πρωί λοιπόν και για τις επόμενες 4-5 ημέρες θα οδηγούσαμε με το στόμα ανοιχτό μπροστά στις εικόνες που θα βλέπαμε ! Ξεκινάμε!
Στρουμφάκια δεξιά! Πάντα μα πάντα τους χαιρετούσα (κι αυτοί με χαιρετούσαν πίσω!), επίσης πάντα κινούμασταν αριστερά και ας είχα κόψει (δεξιά είναι πιο εύκολο να σε τσιμπήσουν). Ποτέ δεν συνέβει το παραμικρό
Ξανά ''χρυσαφένια'' ποτάμια συντροφιά
Ο ποταμός Kofarnihon ή Kofirnihan (που επίσης μεταγράφεται από τη ρωσική ως Kafirnigan) είναι ένας από τους σημαντικότερους παραποτάμους του Amudarya (μαζί με τους Vakhsh και Panj). Ξεκινάει απ τις νότιες πλαγιές της περιοχής Gissar στην επαρχία Vahdat, πρώην συνοικία Kofarnihon και ρέει για περίπου 400 χιλιόμετρα προς τα νοτιοδυτικά πέρα από τις πόλεις Kofarnihon, Vahdat και Dushanbe, όπου γυρίζει νότια και διέρχεται από την επαρχία Khatlon προς τα σύνορα με το Αφγανιστάν. Βρίσκεται με Amudarya περίπου 40 χλμ δυτικά του σημείου συρροής των ποταμών Vakhsh και Panj. Ο ποταμός Kofarnihon αποτελεί σημαντική πηγή πόσιμου νερού αλλά παρόλα αυτά είναι πολύ μολυσμένος από την απορροή των αρδεύσεων και από το ακατάλληλο καθαρισμό του ανακυκλωμένου νερού γύρω από τις πόλεις Dushanbe και Vahdat.
Σιγά σιγά κινούμαστε για να μπούμε στο χωματόδρομο, υπάρχουν αρκετά αυτοκίνητα πριν οι δύο διαδρομές (νότια και βόρεια) διαχωριστούν
Όταν παίρνουμε την βόρεια ξαφνικά ήμασταν μόνοι!
Σταματήσαμε να βγάλουμε πιέσεις για να μήν κοπανάνε πολύ οι μηχανές (Έβαλα για πίσω 2,3-2,4 και μπροστά 2,1, κανονικά φορτωμένος έχει 2,9 και 2,5 σε bar )
Λίγο νεράκι με ηλεκτρολύτες, για να με κρατήσει ενυδατωμένο στις δύσκολες διαδρομές που θα ακολουθήσουν, καθώς στο χώμα οδηγάς σε πολλές περιπτώσεις όρθιος και με τον ήλιο από πάνω σου!
Ευτυχώς όμως παρά το ξερό τοπίο, υπήρχαν δέντρα στις εκβολές των ποταμών αλλά και στις διάφορες πηγές που θα συναντούσαμε
Είμαστε έτοιμοι για τα βουνά!
Το τοπίο που δημιουργεί ο ποταμός καθώς ξεχύνεται στην κοιλάδα είναι μαγευτικό!
Που και που περνάει και κάποιο τζιπ
Μετά από κάποια χιλιόμετρα συναντάμε κάποια μικρά κομμάτια άσφαλτο ,στα δεξιά μας στο ίδιο ύψος πλέον έχουμε το ποτάμι Kyzylsu
Τα ''ανοίγματα'' που κάνει ο ποταμός και οι διάφορες ξύλινες γέφυρες συνθέτουν ένα απόκοσμο υπερθέαμα!
Φτάνουμε στη διασταύρωση κάτω απ το Chumdon, στο stop control εκεί μας ελέγχουν την βίζα για την είσοδο στα Παμιρ (GBAO Permit)
Ένα ρίγος μας διαπέρασε, καθώς επίσημα αρχίζουμε να μπαίνουμε στα Παμιρ!
Το τοπίο ''κοκκινίζει'' προς στιγμήν!
Συναντάμε κάποιους ντόπιους Τατζίκους και πιάνουμε για λίγο την ''κουβέντα''...στην νοηματική εννοείται, την οποία είχαμε μάθει πλέον ''φαρσί'' Όλοι τους τρελαινόντουσαν όταν μάθαιναν από που είχαμε έρθει με τις μηχανές, GRECIA, φυσικά και την ήξεραν!
Αρχίζουμε να ανεβαίνουμε σιγά σιγά!
Dushanbe - Khalaikum
Χλμ ημέρας 290
O στόχος της σημερινής ημέρας ήταν επιτέλους να μπούμε στα Παμίρ, να οδηγήσουμε στον Θρυλικό M41 Pamir Highway στην λεγόμενη στέγη του κόσμου (''Roof of the World'') με επόμενη διανυκτέρευση το Khalaikhum.
Για να φτάσει κάποιος εκεί υπάρχουν δύο διαδρομές, είτε από τον νότιο δρόμο μέσω kulob είτε από τον Μ41 τον γνωστό δηλαδή Pamir Highway. Ο περισσότερος κόσμος και κυρίως οι ντόπιοι (νταλίκες, αυτοκίνητα κλπ) επιλέγουν τη νότια διαδρομή, γιατί σε μεγάλο κομμάτι της είναι ασφαλτοστρωμένη, πιο γρήγορη (αν δεν έχει μείνει καμία νταλίκα κι έχει κλείσει το δρόμο!) και πιο ασφαλής. Εμείς όμως θέλαμε την περιπέτεια και το χώμα! Φυσικά έτσι θα αποφεύγαμε και την κίνηση από τα πολλά φορτηγά τα οποία διασχίζουν τα Παμίρ αφού αποτελεί ακόμη τον κύριο οδικό άξονα.
Εδώ θέλω να πώ ένα μεγάλο RESPECT στον συνταξιδιώτη μου Κώστα που παρόλο που δεν είχε μεγάλη χωμάτινη εμπειρία, εντούτοις το τόλμησε και τα πήγε εξαιρετικά ! Οδήγησε με τον ρυθμό του (αρκετά γρήγορα για αρχάριο), δεν υπερεκτίμησε τις δυνάμεις του και η μόνη πτώση που είχε ήταν μια ακίνδυνη με 10χλμ περνώντας ένα κομμάτι άμμου, κυριολεκτικά μερικά χιλιόμετρα πριν τελειώσουν τα χωμάτινα κομμάτια (Ίσα ίσα να θυμάται την εμπειρία!).
Εγώ δεν είμαι κανένας Pro στο χώμα, την πολλή λάσπη δεν την συμπαθώ, απλά επειδή η Κρήτη έχει πολύ πέτρα χαλίκια, σκόνη , αμμουδιές κλπ ήταν σαν να ήμουν στο στοιχείο μου εκεί! Και πάλι πάνω στην ''πώρωση'' μου μερικές φορές λίγο έλειψε να το ''χάσω'', για το λόγο αυτό χρειάζεται ι πολύ προσοχή και συγκέντρωση! Το καλό είναι πως πετύχαμε καθαρό καιρό χωρίς βροχές κλπ, επίσης τα λάστιχα Mitas E07 βοήθησαν αρκετά! Ήταν τα ιδανικά ειδικά για μένα που έκανα 18.000χλμ μέχρι να επιστρέψω! Το μπροστά ήταν ένα level κάτω απ το πίσω στα μπουκωμένα χαλίκια και στην άμμο, αλλά δεν μπορούμε να τα θέλουμε όλα (Δε νομίζω να άντεχε ένα ΤKC 80 μπροστά τόσα χλμ)
Επίσης από δω και πέρα οι διανυκτερεύσεις που πρέπει να κάνει κάποιος κινούμενος οδικά σε αυτό το κομμάτι είναι συγκεκριμένες! Τα χλμ βγαίνουν δύσκολα και τα μέρη πάνω στα βουνά που υπάρχουν ξενώνες είναι αραιά και συγκεκριμένα, γι αυτό και απαιτείται καλός προγραμματισμός. Το μόνο σίγουρο είναι ότι αν κάποιου δεν του ''βγούν'' τα χιλιόμετρα κάποιος ντόπιος θα βρεθεί να τον κοιμίσει στην φτωχική του γιούρτα, αφού η φιλοξενία και η ζεστασιά των ανθρώπων εκεί ξεπερνάει κάθε φαντασία!
Από το πρωί λοιπόν και για τις επόμενες 4-5 ημέρες θα οδηγούσαμε με το στόμα ανοιχτό μπροστά στις εικόνες που θα βλέπαμε ! Ξεκινάμε!
Στρουμφάκια δεξιά! Πάντα μα πάντα τους χαιρετούσα (κι αυτοί με χαιρετούσαν πίσω!), επίσης πάντα κινούμασταν αριστερά και ας είχα κόψει (δεξιά είναι πιο εύκολο να σε τσιμπήσουν). Ποτέ δεν συνέβει το παραμικρό
Ξανά ''χρυσαφένια'' ποτάμια συντροφιά
Ο ποταμός Kofarnihon ή Kofirnihan (που επίσης μεταγράφεται από τη ρωσική ως Kafirnigan) είναι ένας από τους σημαντικότερους παραποτάμους του Amudarya (μαζί με τους Vakhsh και Panj). Ξεκινάει απ τις νότιες πλαγιές της περιοχής Gissar στην επαρχία Vahdat, πρώην συνοικία Kofarnihon και ρέει για περίπου 400 χιλιόμετρα προς τα νοτιοδυτικά πέρα από τις πόλεις Kofarnihon, Vahdat και Dushanbe, όπου γυρίζει νότια και διέρχεται από την επαρχία Khatlon προς τα σύνορα με το Αφγανιστάν. Βρίσκεται με Amudarya περίπου 40 χλμ δυτικά του σημείου συρροής των ποταμών Vakhsh και Panj. Ο ποταμός Kofarnihon αποτελεί σημαντική πηγή πόσιμου νερού αλλά παρόλα αυτά είναι πολύ μολυσμένος από την απορροή των αρδεύσεων και από το ακατάλληλο καθαρισμό του ανακυκλωμένου νερού γύρω από τις πόλεις Dushanbe και Vahdat.
Σιγά σιγά κινούμαστε για να μπούμε στο χωματόδρομο, υπάρχουν αρκετά αυτοκίνητα πριν οι δύο διαδρομές (νότια και βόρεια) διαχωριστούν
Όταν παίρνουμε την βόρεια ξαφνικά ήμασταν μόνοι!
Σταματήσαμε να βγάλουμε πιέσεις για να μήν κοπανάνε πολύ οι μηχανές (Έβαλα για πίσω 2,3-2,4 και μπροστά 2,1, κανονικά φορτωμένος έχει 2,9 και 2,5 σε bar )
Λίγο νεράκι με ηλεκτρολύτες, για να με κρατήσει ενυδατωμένο στις δύσκολες διαδρομές που θα ακολουθήσουν, καθώς στο χώμα οδηγάς σε πολλές περιπτώσεις όρθιος και με τον ήλιο από πάνω σου!
Ευτυχώς όμως παρά το ξερό τοπίο, υπήρχαν δέντρα στις εκβολές των ποταμών αλλά και στις διάφορες πηγές που θα συναντούσαμε
Είμαστε έτοιμοι για τα βουνά!
Το τοπίο που δημιουργεί ο ποταμός καθώς ξεχύνεται στην κοιλάδα είναι μαγευτικό!
Που και που περνάει και κάποιο τζιπ
Μετά από κάποια χιλιόμετρα συναντάμε κάποια μικρά κομμάτια άσφαλτο ,στα δεξιά μας στο ίδιο ύψος πλέον έχουμε το ποτάμι Kyzylsu
Τα ''ανοίγματα'' που κάνει ο ποταμός και οι διάφορες ξύλινες γέφυρες συνθέτουν ένα απόκοσμο υπερθέαμα!
Φτάνουμε στη διασταύρωση κάτω απ το Chumdon, στο stop control εκεί μας ελέγχουν την βίζα για την είσοδο στα Παμιρ (GBAO Permit)
Ένα ρίγος μας διαπέρασε, καθώς επίσημα αρχίζουμε να μπαίνουμε στα Παμιρ!
Το τοπίο ''κοκκινίζει'' προς στιγμήν!
Συναντάμε κάποιους ντόπιους Τατζίκους και πιάνουμε για λίγο την ''κουβέντα''...στην νοηματική εννοείται, την οποία είχαμε μάθει πλέον ''φαρσί'' Όλοι τους τρελαινόντουσαν όταν μάθαιναν από που είχαμε έρθει με τις μηχανές, GRECIA, φυσικά και την ήξεραν!
Αρχίζουμε να ανεβαίνουμε σιγά σιγά!
Last edited by a moderator: