jmar
Member
- Μηνύματα
- 333
- Likes
- 5.229
- Επόμενο Ταξίδι
- Overlanding Africa
- Ταξίδι-Όνειρο
- World
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Δρομολόγιο
- Πριν το ταξίδι
- Τα Παμίρ!
- Πληροφορίες
- Προετοιμασία Μηχανών
- Προετοιμασία Οδηγών
- Στο Καράβι
- Στην Αθήνα
- (Day 1) Cesme - Manisa
- Cesme - Manisa II
- Manisa
- (Day 2) Manisa - Amasya
- Amasya
- Amasya II
- Amasya III
- (Day 3) Amasya - Παναγία Σουμελά - Uzungol
- Παναγία Σουμελά - Uzungol II
- Παναγία Σουμελά
- Λίμνη Uzungol
- Λίμνη Uzungol ΙΙ
- (Day 4) Uzungol - Τιφλίδα
- Uzungol - Τιφλίδα II
- Τιφλίδα
- Τιφλίδα II
- (Day 5) Τιφλίδα - Grozny
- Τιφλίδα - Grozny II
- Τιφλίδα - Grozny III
- Εκκλησία Gergeti Trinity
- Τιφλίδα - Grozny IV
- Grozny
- (Day 6) Grozny - Αστραχάν
- Grozny - Αστραχάν ΙΙ
- Astrakhan
- Astrakhan ΙΙ
- (Day 7) Αστραχάν - Ατιράου
- Αστραχάν - Ατιράου ΙΙ
- Αστραχάν - Ατιράου ΙΙΙ
- Atyrau
- (Day 8) Atyrau - Beyneu
- Atyrau - Beyneu II
- Beyneu
- (Day 9) Beyneu - Muynak
- Beyneu - Muynak II
- Λίμνη Αράλη
- Λίμνη Αράλη ΙΙ
- (Day 10) Muynak - Χίβα
- Χίβα
- Χίβα II
- Χίβα III
- Χίβα IV
- (Day 11) Χίβα - Μπουχάρα
- Μπουχάρα
- Μπουχάρα ΙΙ
- Μπουχάρα ΙΙΙ
- (Day 12) Μπουχάρα - Σαμαρκάνδη
- Σαμαρκάνδη
- Σαμαρκάνδη ΙΙ
- (Day 13) Σαμαρκάνδη - Ντουσάνμπε
- Σαμαρκάνδη - Ντουσάνμπε II
- Σαμαρκάνδη - Ντουσάνμπε III
- (Day 14) Dushanbe - Khalaikum
- Dushanbe - Khalaikum II
- Dushanbe - Khalaikum III
- Dushanbe - Khalaikum IV
- Dushanbe - Khalaikum V
- (Day 15) Khalaikum - Khorog
- Khalaikum - Khorog II
- Khalaikum - Khorog III
- Khorog
- (Day 16) Khorog - Bibi Fatima springs
- Khorog - Bibi Fatima II
- Khorog - Bibi Fatima III
- Bibi Fatima Springs
- (Day 17) Bibi Fatima - Murghab
- Kharghush Pass
- Kharghush Pass ΙΙ
- Λίμνη Yashikul
- Λίμνη Yashikul ΙΙ
- Murghab
- (Day 18) Murghab - Sary Tash
- Murghab - Sary Tash II
- Λίμνη KaraKul
- Kyzylart Pass
- Sary-Tash
- (Day 19) Sary Tash - Kazarman
- Sary Tash - Kazarman II
- Pereval Kaldama Pass
- Kazarman
- (Day 20) Kazarman - Song Kul
- Ak-Tal Pass
- Moldo Asuu Pass
- Λίμνη Song Kul
- Λίμνη Song Kul II
- Λίμνη Song Kul III
- (Day 21) Song Kul - Bishkek
- Song Kul - Bishkek II
- Too Ashuu Pass
- Bishkek
- Bishkek II
- (Day 22) Bishkek - Issyk Kul
- Issyk Kul
- (Day 23) Issyk Kul - Almaty
- Sharyn Canyon
- Almaty
- Almaty II
- (Day 24) Almaty - Balkash
- Balkash
- (Day 25) Balkash - Astana
- Astana
- Astana II
- Astana III
- (Day 26) Astana - Kostanay
- (Day 27) Kostanay - Ufa
- Ufa
- Ufa II
- Ufa III
- (Day 28) Ufa - Nizhny Novgorod
- Νίζνι Νόβγκοροντ
- Νίζνι Νόβγκοροντ II
- (Day 29) Nizhny - Moscow
- Moscow
- Moscow II
- Moscow III
- Moscow IV
- (Day 30) Moscow Sightseeing
- Moscow V
- Moscow VI
- Moscow VII
- Moscow VIII
- (Day 31) Moscow - St. Petersburg
- Αγία Πετρούπολη
- Αγία Πετρούπολη ΙΙ
- (Day 32) Αγία Πετρούπολη
- Αγία Πετρούπολη III
- Αγία Πετρούπολη IV
- (Day 33) Saint Petersburg - Kaluga
- (Day 34) Kaluga - Kiev
- Κίεβο
- Κίεβο ΙΙ
- Κίεβο ΙΙΙ
- (Day 35) Chernobyl
- Chernobyl II
- Pripyat
- Pripyat II
- (Day 36) Kiev - Cotârgași
- Προς Cotârgași
- Cotârgași
- (Day 37) Cotârgași - Novaci
- Φαράγγι Bicaz
- Προς Medias
- Transalpina
- Transalpina II
- Transalpina III
- Rânca
- (Day 38) Novaci - Θεσσαλονίκη
- Επίλογος
Το ποδόσφαιρο παίζεται παντού! Απ την πιο φτωχή γειτονιά, μέχρι την πιο πλούσια, απ την θάλασσα, μέχρι πάνω στα 3000+ μέτρα...
Μετά το Langar και αμέσως πριν το Vrang κάνουμε αριστερά και ανεβαίνουμε τον χωματόδρομο προς τις πηγές, η θέα στο ανέβασμα εκπληκτική!
Περνάμε απ το Yamchun Fortress
Βρίσκεται μεταξύ των σημερινών συνόρων Τατζικιστάν και Αφγανιστάν, σε υψόμετρο 3100 μέτρων! Αρχικά χτίστηκε το 300 π.Χ. (ή 100 π.Χ. σύμφωνα με κάποιες πηγές), το Yamchun βλέπει προς τις μεγάλες εκτάσεις της κοιλάδας Wakhan και τα μεγάλα τμήματα των βουνών Hindu Kush στα βόρεια Αφγανικά εδάφη. Μέρος απ το αρχικό φρούριο είναι ορατό ακόμα και σήμερα, η αρχαία δομή του επεκτάθηκε μεταξύ του 10ου και του 12ου αιώνα. Υπάρχει ένας μύθος που λέει ότι στο φρούριο Yamchum υπήρχε ένας Ζωροαστρικός ναός αιώνιας φωτιάς.
Φτάσαμε στον ξενώνα Χάρτες Google που ήταν πριν τις πηγές, στον οποίο δώσαμε 15 δολάρια με πρωινό, βραδινό και μαζί με όλα τα τσάγια που ήπιαμε απόγευμα και βράδυ! (σε κάποια αξιολόγηση διάβασα ότι οι ντόπιοι δίνουν περίπου 3 δολάρια! (30 som) . Η θέα προς την κοιλάδα Whakan απλά εκπληκτική! Από άποψη συνθηκών ο ξενώνας ήταν αρκετά βρώμικος και μύριζε (ζώα, γαλατίλα κλπ). Εκεί ακριβώς την έπαθα κι εγώ και απέκτησα κοιλιακές διαταραχές! (Αίμα με πήγε την επόμενη μέρα!!
) Πολλές οι μύγες, απροστάτευτο το φαγητό , αλλά τι να κάνεις! Δεν είχαμε άλλο φαγητό μαζί μας, αλλιώς προσωπικά θα έτρωγα απ το δικό μας! (Όποιος πάει κει να κρατάει απ το Ishkashem η απ το Khorog καλύτερα! Ίσως έφταιγε και ο ξενώνας, αλλά μην περιμένετε και πολύ καλύτερες συνθήκες εκεί!
Αργότερα σε κάποια φωτογραφία στην παρουσίαση που είχε κάνει η @isabelleγια τα μέρη αυτά, ο Κώστας που την είχε παρακολουθήσει (τυχερέ Αθηναίε!) είδε ότι είχαμε κοιμηθεί στο ίδιο ακριβώς δωμάτιο του ξενώνα! Και τώρα ανακαλύπτω ότι γράφει κάποια από τα υπέροχα ταξίδια της κι εδώ! (απίστευτες συμπτώσεις)
Η θέα προς την κοιλάδα Whakan
H κοιλάδα Wakhan συνδέεται με την Tashkurgan Tajik County στην Κίνα, από μια μεγάλη στενή λωρίδα που ονομάζεται Wakhan Corridor, που χωρίζει την περιοχή Gorno-Badakhshan του Τατζικιστάν από τα Khyber Pakhtunkhwa και Gilgit-Baltistan του Πακιστάνμεταξύ Αφγανιστάν και Τατζικιστάν. Ο ποταμός Wakhan ρέει μέσω από την ανατολή μέχρι το Qila-e Panja όπου συνδέεται με τον ποταμό Pamir για να γίνει κι ο ποταμός Panj που στη συνέχεια σχηματίζει τα σύνορα με to Αφγανισταν. Στο νότο η κοιλάδα συνορεύει με τα ψηλά βουνά του Hindu Kush, που διασχίζουν το πέρασμα Broghol, το Pass Irshad και το παλιό Pass Dilisang στο Πακιστάν. Η κοιλάδα Wakhan υπήρξε μια σημαντική περιοχή εδώ και χιλιάδες χρόνια, όπως είναι εκεί όπου συναντώνται οι δυτικές και ανατολικές περιοχές της Κεντρικής Ασίας. Ο Δυτικός Βαχάν κατακτήθηκε στις αρχές του 1ου αιώνα μ.Χ. από τον Kujula Kadphises, τον πρώτο «Μεγάλο Κουσάν», (δημιούργησαν τον πυρήνα του αρχικού βασιλείου του Kushan). Μέχρι το 1883 το Wakhan ήταν πριγκηπάτο και στις δύο πλευρές των ποταμών Panj και Pamir, υπό την ηγεσία ενός κληρονομικού κυβερνήτη (mir) με την πρωτεύουσά του στο Qila-e Panja. Στη δεκαετία του 1880 (1880-1895 ), υπό την πίεση της Βρετανίας, ο Abdur Rahman Khan ο εμίρ του Αφγανιστάν επέβαλε αφγανική κυριαρχία στο Wakhan Οι συμφωνίες μεταξύ της Βρετανίας και της Ρωσίας το 1873 και μεταξύ της Βρετανίας και του Αφγανιστάν το 1893 χώρισαν αποτελεσματικά την ιστορική περιοχή του Wakhan κάνοντας τα ποτάμια Panj και Pamir τα σύνορα μεταξύ Αφγανιστάν και Ρωσικής Αυτοκρατορίας.
Στη νότια πλευρά της, η συμφωνία Durand Line του 1893 σηματοδότησε το όριο μεταξύ της Βρετανικής Ινδίας και του Αφγανιστάν. Αυτό άφησε μια στενή λωρίδα γης ως ένα ρυθμιστικό μεταξύ των δύο αυτοκρατοριών. Το 1949, όταν ο Μάο Τσε Τουνγκ ολοκλήρωσε την κομμουνιστική εξαγορά της Κίνας, τα σύνορα ήταν μόνιμα κλειστά. Όταν οι Σοβιετικοί εισέβαλαν στο Αφγανιστάν τον Δεκέμβριο του 1979, κατέλαβαν το Wakhan και έχτισαν ισχυρές στρατιωτικές θέσεις στο Sarhad-e Broghil και αλλού. Για να διευκολύνουν την πρόσβαση έχτισαν μια γέφυρα στον ποταμό Παμίρ στο Prip, κοντά στη Gaz Khan. Το 2010, το Wakhan αναφέρθηκε ότι είναι μέρος ειρηνικό και ανεπηρέαστο από τον πόλεμο στο υπόλοιπο Αφγανιστάν.
Αρκετά τζίπ με τουρίστες είχαν έρθει για ένα τσάι στον ξενώνα, για να θαυμάσουν και την υπέροχη θέα
Αφού κάναμε μπανάκι πήγαμε να δούμε τις πηγές καθώς ήταν έτοιμες να κλείσουν 6 το απόγευμα !(Τι το θελα!
)
Bibi Fatima Springs Ονομάστηκαν έτσι από την κόρη του Προφήτη Μωάμεθ, τα νερά των πηγών πιστεύεται ότι αυξάνουν τη γονιμότητα της γυναίκας. Ως αποτέλεσμα, οι ιαματικές πηγές είναι ένας δημοφιλής προορισμός για τις γυναίκες του Τατζίκ. Υπάρχουν δύο διαφορετικά δωμάτια στην ένωση των θερμών πηγών - οι άνδρες και οι γυναίκες εναλλάσσονται μεταξύ τους σε τακτά χρονικά διαστήματα
Το βλέμμα μου μετά που μπήκαμε μέσα στις πηγές, τα χα δει όλα!!!
Μας βάζουν σε ένα δωμάτιο να αλλάξουμε στο οποίο γινόταν μέσα ο κακός χαμός ,γυναίκες άντρες με μπουρνούζια! Μας ανοίγει ο υπεύθυνος (πριν ξεντυθούμε) να μας δείξει το δωμάτιο με τις πηγές των αντρών (ήταν χωριστά), και αντικρίζουμε 20-30 Τατζικους και Αφγανους απ τα βουνά, ξερακιανούς γυμνούς να είναι όλοι σε μια σαν λιμνούλα άλλοι όρθιοι και άλλοι καθιστοί, ίσα ίσα ο ένας δίπλα στον άλλο, με το νερό να μην πω πως φαινόταν! Λέω στον Κώστα εγώ ΦΕΥΓΩ,
αν θες εσύκάτσε, μόνο να είσαι τοιχο τοίχο
,η αλήθεια είναι ότι σιχάθηκα λίγο!
Έτσι φύγαμε άρον άρον! Μετά θυμήθηκα ότι ήταν Σαβατοκύριακο, γι αυτό και είχε τόσο ''ντόπιο'' κόσμο! Στο ίντερνετ, σε φώτο που είχα δει μου άρεσαν οι πηγές με 2-3 άτομα τουρίστες που ήταν μέσα, αλλά αυτό με 20-30 ξερακιανούς βουνίσιους Τατζίκους σε μια λιμνούλα, προσωπικά δεν το πάλεψα το θέαμα
! Έκανα αργότερα μπάνιο σε θερμές πηγές στο Καζακστάν και το απόλαυσα!
Τουλάχιστον περπατήσαμε τριγύρω και φτάσαμε μέχρι το φρούριο να θαυμάσουμε την θέα!
Απίστευτα βουνά!
Το φρούριο Yamchun σε φόντο από ''άγριες'' πλαγιές, ενώ μπροστά το χωράφι με τα στάχυα, δημιουργούν μια εικόνα μοναδική!
Οι πηγές από μακριά
Το μνημείο (χρυσό λιοντάρι) Μέχρι 1991 το Τατζικιστάν (πριν δηλαδή την διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης το 1991) δεν ήταν ανεξάρτητο, είχε ένα έμβλημα παρόμοιο με όλες τις υπόλοιπες σοβιετικές χώρες.
Το πρώτο έμβλημα του ανεξάρτητου Τατζικιστάν το 1992-1993 ήταν το Λιοντάρι μαζί με τον Ήλιο, το οποίο ήταν ένα ιστορικό σύμβολο της τότε Περσίας, με την οποία Περσία το Τατζικιστάν είχε πολιτιστικούς δεσμούς.
Από το 1993 και έπειτα άλλαξε με αυτό που έχει ακόμα και σήμερα
Μοναδικό θέαμα!
Τα άλογα σε παράταξη
Μετά την βόλτα γυρίσαμε στον ξενώνα για τσαγάκι, ρεμβάζοντας την κοιλάδα απ το ''μπαλκόνι'' μας... η θερμοκρασία στα 3200μ χαμήλωσε αρκετά όσο έπεφτε ο ήλιος! Αυτό διόλου μας ενοχλούσε, ίσα ίσα δεν θέλαμε να μπούμε μέσα!
Το βραδάκι το μοιραίο φαγητό
, το μενού ήταν σούπα με λαχανικά και κρέας για να ζεσταθούμε! Έξω καθώς έπεσε η νύχτα, το κρύο ήταν αρκετά τσουχτερο! Υπήρχαν και 2-3 παρέες ντόπιων που έτρωγαν κι αυτοι, εντύπωση μου έκανε τα χοντρά και πολλά ρούχα σε ''layers'' που φορούσαν.
ΤΕΛΟΣ 16ης ΗΜΕΡΑΣ


Μετά το Langar και αμέσως πριν το Vrang κάνουμε αριστερά και ανεβαίνουμε τον χωματόδρομο προς τις πηγές, η θέα στο ανέβασμα εκπληκτική!

Περνάμε απ το Yamchun Fortress
Βρίσκεται μεταξύ των σημερινών συνόρων Τατζικιστάν και Αφγανιστάν, σε υψόμετρο 3100 μέτρων! Αρχικά χτίστηκε το 300 π.Χ. (ή 100 π.Χ. σύμφωνα με κάποιες πηγές), το Yamchun βλέπει προς τις μεγάλες εκτάσεις της κοιλάδας Wakhan και τα μεγάλα τμήματα των βουνών Hindu Kush στα βόρεια Αφγανικά εδάφη. Μέρος απ το αρχικό φρούριο είναι ορατό ακόμα και σήμερα, η αρχαία δομή του επεκτάθηκε μεταξύ του 10ου και του 12ου αιώνα. Υπάρχει ένας μύθος που λέει ότι στο φρούριο Yamchum υπήρχε ένας Ζωροαστρικός ναός αιώνιας φωτιάς.

Φτάσαμε στον ξενώνα Χάρτες Google που ήταν πριν τις πηγές, στον οποίο δώσαμε 15 δολάρια με πρωινό, βραδινό και μαζί με όλα τα τσάγια που ήπιαμε απόγευμα και βράδυ! (σε κάποια αξιολόγηση διάβασα ότι οι ντόπιοι δίνουν περίπου 3 δολάρια! (30 som) . Η θέα προς την κοιλάδα Whakan απλά εκπληκτική! Από άποψη συνθηκών ο ξενώνας ήταν αρκετά βρώμικος και μύριζε (ζώα, γαλατίλα κλπ). Εκεί ακριβώς την έπαθα κι εγώ και απέκτησα κοιλιακές διαταραχές! (Αίμα με πήγε την επόμενη μέρα!!
Αργότερα σε κάποια φωτογραφία στην παρουσίαση που είχε κάνει η @isabelleγια τα μέρη αυτά, ο Κώστας που την είχε παρακολουθήσει (τυχερέ Αθηναίε!) είδε ότι είχαμε κοιμηθεί στο ίδιο ακριβώς δωμάτιο του ξενώνα! Και τώρα ανακαλύπτω ότι γράφει κάποια από τα υπέροχα ταξίδια της κι εδώ! (απίστευτες συμπτώσεις)

Η θέα προς την κοιλάδα Whakan
H κοιλάδα Wakhan συνδέεται με την Tashkurgan Tajik County στην Κίνα, από μια μεγάλη στενή λωρίδα που ονομάζεται Wakhan Corridor, που χωρίζει την περιοχή Gorno-Badakhshan του Τατζικιστάν από τα Khyber Pakhtunkhwa και Gilgit-Baltistan του Πακιστάνμεταξύ Αφγανιστάν και Τατζικιστάν. Ο ποταμός Wakhan ρέει μέσω από την ανατολή μέχρι το Qila-e Panja όπου συνδέεται με τον ποταμό Pamir για να γίνει κι ο ποταμός Panj που στη συνέχεια σχηματίζει τα σύνορα με to Αφγανισταν. Στο νότο η κοιλάδα συνορεύει με τα ψηλά βουνά του Hindu Kush, που διασχίζουν το πέρασμα Broghol, το Pass Irshad και το παλιό Pass Dilisang στο Πακιστάν. Η κοιλάδα Wakhan υπήρξε μια σημαντική περιοχή εδώ και χιλιάδες χρόνια, όπως είναι εκεί όπου συναντώνται οι δυτικές και ανατολικές περιοχές της Κεντρικής Ασίας. Ο Δυτικός Βαχάν κατακτήθηκε στις αρχές του 1ου αιώνα μ.Χ. από τον Kujula Kadphises, τον πρώτο «Μεγάλο Κουσάν», (δημιούργησαν τον πυρήνα του αρχικού βασιλείου του Kushan). Μέχρι το 1883 το Wakhan ήταν πριγκηπάτο και στις δύο πλευρές των ποταμών Panj και Pamir, υπό την ηγεσία ενός κληρονομικού κυβερνήτη (mir) με την πρωτεύουσά του στο Qila-e Panja. Στη δεκαετία του 1880 (1880-1895 ), υπό την πίεση της Βρετανίας, ο Abdur Rahman Khan ο εμίρ του Αφγανιστάν επέβαλε αφγανική κυριαρχία στο Wakhan Οι συμφωνίες μεταξύ της Βρετανίας και της Ρωσίας το 1873 και μεταξύ της Βρετανίας και του Αφγανιστάν το 1893 χώρισαν αποτελεσματικά την ιστορική περιοχή του Wakhan κάνοντας τα ποτάμια Panj και Pamir τα σύνορα μεταξύ Αφγανιστάν και Ρωσικής Αυτοκρατορίας.
Στη νότια πλευρά της, η συμφωνία Durand Line του 1893 σηματοδότησε το όριο μεταξύ της Βρετανικής Ινδίας και του Αφγανιστάν. Αυτό άφησε μια στενή λωρίδα γης ως ένα ρυθμιστικό μεταξύ των δύο αυτοκρατοριών. Το 1949, όταν ο Μάο Τσε Τουνγκ ολοκλήρωσε την κομμουνιστική εξαγορά της Κίνας, τα σύνορα ήταν μόνιμα κλειστά. Όταν οι Σοβιετικοί εισέβαλαν στο Αφγανιστάν τον Δεκέμβριο του 1979, κατέλαβαν το Wakhan και έχτισαν ισχυρές στρατιωτικές θέσεις στο Sarhad-e Broghil και αλλού. Για να διευκολύνουν την πρόσβαση έχτισαν μια γέφυρα στον ποταμό Παμίρ στο Prip, κοντά στη Gaz Khan. Το 2010, το Wakhan αναφέρθηκε ότι είναι μέρος ειρηνικό και ανεπηρέαστο από τον πόλεμο στο υπόλοιπο Αφγανιστάν.

Αρκετά τζίπ με τουρίστες είχαν έρθει για ένα τσάι στον ξενώνα, για να θαυμάσουν και την υπέροχη θέα

Αφού κάναμε μπανάκι πήγαμε να δούμε τις πηγές καθώς ήταν έτοιμες να κλείσουν 6 το απόγευμα !(Τι το θελα!

Bibi Fatima Springs Ονομάστηκαν έτσι από την κόρη του Προφήτη Μωάμεθ, τα νερά των πηγών πιστεύεται ότι αυξάνουν τη γονιμότητα της γυναίκας. Ως αποτέλεσμα, οι ιαματικές πηγές είναι ένας δημοφιλής προορισμός για τις γυναίκες του Τατζίκ. Υπάρχουν δύο διαφορετικά δωμάτια στην ένωση των θερμών πηγών - οι άνδρες και οι γυναίκες εναλλάσσονται μεταξύ τους σε τακτά χρονικά διαστήματα


Το βλέμμα μου μετά που μπήκαμε μέσα στις πηγές, τα χα δει όλα!!!


Έτσι φύγαμε άρον άρον! Μετά θυμήθηκα ότι ήταν Σαβατοκύριακο, γι αυτό και είχε τόσο ''ντόπιο'' κόσμο! Στο ίντερνετ, σε φώτο που είχα δει μου άρεσαν οι πηγές με 2-3 άτομα τουρίστες που ήταν μέσα, αλλά αυτό με 20-30 ξερακιανούς βουνίσιους Τατζίκους σε μια λιμνούλα, προσωπικά δεν το πάλεψα το θέαμα

Τουλάχιστον περπατήσαμε τριγύρω και φτάσαμε μέχρι το φρούριο να θαυμάσουμε την θέα!

Απίστευτα βουνά!


Το φρούριο Yamchun σε φόντο από ''άγριες'' πλαγιές, ενώ μπροστά το χωράφι με τα στάχυα, δημιουργούν μια εικόνα μοναδική!


Οι πηγές από μακριά

Το μνημείο (χρυσό λιοντάρι) Μέχρι 1991 το Τατζικιστάν (πριν δηλαδή την διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης το 1991) δεν ήταν ανεξάρτητο, είχε ένα έμβλημα παρόμοιο με όλες τις υπόλοιπες σοβιετικές χώρες.
Το πρώτο έμβλημα του ανεξάρτητου Τατζικιστάν το 1992-1993 ήταν το Λιοντάρι μαζί με τον Ήλιο, το οποίο ήταν ένα ιστορικό σύμβολο της τότε Περσίας, με την οποία Περσία το Τατζικιστάν είχε πολιτιστικούς δεσμούς.
Από το 1993 και έπειτα άλλαξε με αυτό που έχει ακόμα και σήμερα

Μοναδικό θέαμα!


Τα άλογα σε παράταξη

Μετά την βόλτα γυρίσαμε στον ξενώνα για τσαγάκι, ρεμβάζοντας την κοιλάδα απ το ''μπαλκόνι'' μας... η θερμοκρασία στα 3200μ χαμήλωσε αρκετά όσο έπεφτε ο ήλιος! Αυτό διόλου μας ενοχλούσε, ίσα ίσα δεν θέλαμε να μπούμε μέσα!


Το βραδάκι το μοιραίο φαγητό

ΤΕΛΟΣ 16ης ΗΜΕΡΑΣ
Last edited by a moderator: