jmar
Member
- Μηνύματα
- 333
- Likes
- 5.229
- Επόμενο Ταξίδι
- Overlanding Africa
- Ταξίδι-Όνειρο
- World
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Δρομολόγιο
- Πριν το ταξίδι
- Τα Παμίρ!
- Πληροφορίες
- Προετοιμασία Μηχανών
- Προετοιμασία Οδηγών
- Στο Καράβι
- Στην Αθήνα
- (Day 1) Cesme - Manisa
- Cesme - Manisa II
- Manisa
- (Day 2) Manisa - Amasya
- Amasya
- Amasya II
- Amasya III
- (Day 3) Amasya - Παναγία Σουμελά - Uzungol
- Παναγία Σουμελά - Uzungol II
- Παναγία Σουμελά
- Λίμνη Uzungol
- Λίμνη Uzungol ΙΙ
- (Day 4) Uzungol - Τιφλίδα
- Uzungol - Τιφλίδα II
- Τιφλίδα
- Τιφλίδα II
- (Day 5) Τιφλίδα - Grozny
- Τιφλίδα - Grozny II
- Τιφλίδα - Grozny III
- Εκκλησία Gergeti Trinity
- Τιφλίδα - Grozny IV
- Grozny
- (Day 6) Grozny - Αστραχάν
- Grozny - Αστραχάν ΙΙ
- Astrakhan
- Astrakhan ΙΙ
- (Day 7) Αστραχάν - Ατιράου
- Αστραχάν - Ατιράου ΙΙ
- Αστραχάν - Ατιράου ΙΙΙ
- Atyrau
- (Day 8) Atyrau - Beyneu
- Atyrau - Beyneu II
- Beyneu
- (Day 9) Beyneu - Muynak
- Beyneu - Muynak II
- Λίμνη Αράλη
- Λίμνη Αράλη ΙΙ
- (Day 10) Muynak - Χίβα
- Χίβα
- Χίβα II
- Χίβα III
- Χίβα IV
- (Day 11) Χίβα - Μπουχάρα
- Μπουχάρα
- Μπουχάρα ΙΙ
- Μπουχάρα ΙΙΙ
- (Day 12) Μπουχάρα - Σαμαρκάνδη
- Σαμαρκάνδη
- Σαμαρκάνδη ΙΙ
- (Day 13) Σαμαρκάνδη - Ντουσάνμπε
- Σαμαρκάνδη - Ντουσάνμπε II
- Σαμαρκάνδη - Ντουσάνμπε III
- (Day 14) Dushanbe - Khalaikum
- Dushanbe - Khalaikum II
- Dushanbe - Khalaikum III
- Dushanbe - Khalaikum IV
- Dushanbe - Khalaikum V
- (Day 15) Khalaikum - Khorog
- Khalaikum - Khorog II
- Khalaikum - Khorog III
- Khorog
- (Day 16) Khorog - Bibi Fatima springs
- Khorog - Bibi Fatima II
- Khorog - Bibi Fatima III
- Bibi Fatima Springs
- (Day 17) Bibi Fatima - Murghab
- Kharghush Pass
- Kharghush Pass ΙΙ
- Λίμνη Yashikul
- Λίμνη Yashikul ΙΙ
- Murghab
- (Day 18) Murghab - Sary Tash
- Murghab - Sary Tash II
- Λίμνη KaraKul
- Kyzylart Pass
- Sary-Tash
- (Day 19) Sary Tash - Kazarman
- Sary Tash - Kazarman II
- Pereval Kaldama Pass
- Kazarman
- (Day 20) Kazarman - Song Kul
- Ak-Tal Pass
- Moldo Asuu Pass
- Λίμνη Song Kul
- Λίμνη Song Kul II
- Λίμνη Song Kul III
- (Day 21) Song Kul - Bishkek
- Song Kul - Bishkek II
- Too Ashuu Pass
- Bishkek
- Bishkek II
- (Day 22) Bishkek - Issyk Kul
- Issyk Kul
- (Day 23) Issyk Kul - Almaty
- Sharyn Canyon
- Almaty
- Almaty II
- (Day 24) Almaty - Balkash
- Balkash
- (Day 25) Balkash - Astana
- Astana
- Astana II
- Astana III
- (Day 26) Astana - Kostanay
- (Day 27) Kostanay - Ufa
- Ufa
- Ufa II
- Ufa III
- (Day 28) Ufa - Nizhny Novgorod
- Νίζνι Νόβγκοροντ
- Νίζνι Νόβγκοροντ II
- (Day 29) Nizhny - Moscow
- Moscow
- Moscow II
- Moscow III
- Moscow IV
- (Day 30) Moscow Sightseeing
- Moscow V
- Moscow VI
- Moscow VII
- Moscow VIII
- (Day 31) Moscow - St. Petersburg
- Αγία Πετρούπολη
- Αγία Πετρούπολη ΙΙ
- (Day 32) Αγία Πετρούπολη
- Αγία Πετρούπολη III
- Αγία Πετρούπολη IV
- (Day 33) Saint Petersburg - Kaluga
- (Day 34) Kaluga - Kiev
- Κίεβο
- Κίεβο ΙΙ
- Κίεβο ΙΙΙ
- (Day 35) Chernobyl
- Chernobyl II
- Pripyat
- Pripyat II
- (Day 36) Kiev - Cotârgași
- Προς Cotârgași
- Cotârgași
- (Day 37) Cotârgași - Novaci
- Φαράγγι Bicaz
- Προς Medias
- Transalpina
- Transalpina II
- Transalpina III
- Rânca
- (Day 38) Novaci - Θεσσαλονίκη
- Επίλογος
Προετοιμασία μηχανών:
Η προετοιμασία της μηχανής είναι απαραίτητη και χρονοβόρα. Έκανα πλήρες σέρβις (Λάδια Liqui Moly 10-60 Racing, Μπουζί, Βαλβολίνες διαφορικού-κιβωτίου, υγρά συμπλέκτη, υγρά φρένων, καθαρισμός διαφορικού, συσφίξεις, έλεγχος σε φώτα τακάκια κλπ.
Το Ουζμπεκιστάν ήθελε περισσότερη προσοχή καθώς η χώρα είναι παραγωγός φυσικού αερίου, για να προωθήσει η κυβέρνηση την κατανάλωσή του και να μειώσει τις εισαγωγές πετρελαίου έχει εφαρμόσει αυστηρό πλαφόν σε πετρέλαιο και βενζίνη, συνεπώς η πλειοψηφία του κόσμου έχει μετατρέψει τα οχήματά του σε αέριο. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα βενζίνη να υπάρχει σε ελάχιστα πρατήρια, τεράστιες ουρές και στη μαύρη αγορά. Σε αυτό ήμασταν τυχεροί με την αλλαγή του προέδρου καθώς σε αντίθεση με τα παιδιά (Αντώνη XLgeorge stavriouliasp onroad κλπ) εμείς μόνο μια φορά χρειάστηκε να χρησιμοποιήσουμε το μπιτόνι που είχε ο καθένας μαζί του! (εγώ ενα 5λιτρο + ένα τρίλιτρο στην βαλίτσα κι ο Κώστας ένα 10λιτρο) Πλέον μόνο ένα 5λιτρο πιστεύω αρκεί καθώς άνοιξαν πολλά πρατήρια (βλέπαμε συνέχεια) και όλα είχαν βενζίνη. Βέβαια η βενζίνη του Ουζμπεκιστάν στις περισσότερες περιπτώσεις ήταν 80 οκτανίων αν και πλέον έβρισκες στις μεγάλες πόλεις και 90αρα. Γι αυτό πήραμε μαζί μας και 2 ενισχυτικά καυσίμων ο καθένας. Γενικά εκεί βγάζει πολλά χλμ το τεπόζιτο καθώς οι ταχύτητες που κινείσαι είναι αρκετά μικρές λόγω της κατάστασης των δρόμων. Οι μηχανές κάποια στιγμή εμφάνισαν θεματάκια, όχι κάτι πολύ ανησυχητικό, λόξιγκα και απόκριση γκαζιού λες και ήταν μπουκωμένες τέλος είχαμε και αρκετά πειράκια!
Το Τατζικιστάν είχε Ρώσικη βενζίνη απ οτι μας είπαν 90αρα, απλά εκεί έβαζες απο μπιτόνια τις περισσότερες περιπτώσεις στα βουνά! Γι αυτό το λόγο πήραμε ενα εξωτερικό φίλτρο χωνί το οποίο φιλτράρει σωματίδια και νερό. Στο Τατζικιστάν δεν χρησιμοποιήσαμε ενισχυτικό οκτανίων
Ένα άλλο σημαντικό κομμάτι της προετοιμασιας για τέτοιο ταξίδι είναι τα λάστιχα που θα βάζαμε στα μηχανάκια. Ένα adventure ταξίδι που περιλαμβάνει πάρα πολλά χιλιόμετρα σε κάθε είδους τερέν, από καλές άσφαλτους εθνικές κλπ μέχρι και χαλασμένες, απο πολλά χιλιόμετρα σε χώματα, λάσπες και άμμο σε Ουζμπεκισταν, Τατζικισταν και Κιργισταν, μέχρι κάποια απίστευτα χαλασμένα κομμάτια στο Καζακσταν. Για μένα ένα σύνολο χιλιομέτρων γύρω στα 18.000χμ και για τον Κώστα περίπου 8500 που θα φόρτωνε το μηχανάκι για πίσω Ελλάδα απ το Κιργισταν
Η ιδέα του να έβαζα εγώ τακουνατα απορρίφθηκε καθώς δε θα με έβγαζαν με τίποτα. Τα λάστιχα που είχα στο μυαλό μου ήτανε τα Heidenau K60 και τα Mitas E07. Τα Heidenau δοκιμασμένα απ τον Αντώνη πέρσι , έβγαλαν άνετα 15000, οπότε ήταν δοκιμασμένη λύση, απλά τα χα κάνει βόλτα και δεν μ άρεσαν, ήταν πολύ σκληρά! Μπήκα στο Advrider και βρήκα πολύ καλές κριτικές για τα Mitas και μάλιστα έλεγαν οτι βγάζουν σε κάποιους 20.000+χλμ, οπότε με βάση το ότι δεν περιμέναμε να βρούμε πολλές λάσπες και άμμο, καταλήξαμε τελικά στα Mitas E07 χωρίς κανένα πρόβλημα! Μάλιστα ήταν απίστευτα, πλέον πλησιάζουν τα 20.000 χλμ στο δικό μου μηχανάκι και έχουν ακόμα! Περίμενα σε βροχή να είναι άστα να πάνε, αλλά με εξέπληξαν θετικά!
Προσωπικά είχα εγκαταστήσει και ένα cruise control Καοκο απ το προηγούμενο ταξίδι, ώστε να ξεκουράζεται το χέρι στις ατελείωτες ευθείες που θα διάσχιζα ειδικά εγώ! Ο Κώστας δεν έβαλε και το μετάνιωσε! Μάλιστα με το που γύρισε παράγγειλε ένα ίδιο καθώς το είχε δοκιμάσει στη μηχανή μου και τρελάθηκε!
Να ευχαριστήσω εδώ και το γενναιόδωρο πλι μας @phoenix :inlove: που μου έδωσε την πίσω αναρτησάρα (του πληγωμένου Φοίνικα) Ohlins και τα πέρασα όλα σώπατα!
Είχα δεί στην δικιά μου την τελευταία στιγμή ελάχιστη υγρασία στο έμβολο και δεν ήθελα να το ρισκάρω, την επισκευή τελευταίας στιγμής την φοβήθηκα μήπως δεν κάτσει καλά κι έχω θέμα!
Κρατούσαμε μια μεγάλη πλήρης εργαλειοθήκη και μια μικρότερη 1/4 της ίντσας.Παρακάτω οι λίστες του Κώστα με τα πράγματα (Πολύ πράμα λέμε!)
Κρατούσαμε και ορισμένα βασικά ανταλλακτικά (εγώ κρατούσα αντέννα ρινγκ για Gs, tps, μανετες , μου τα έδωσε ο Αντώνης και τον ευχαριστώ για άλλη μια φορά :inlove
επίσης τρόμπα για να βάζουμε αέρα στα λάστιχα, tire wraps, μανετες, 2 μπουζί λίγη βαλβολινη, λάδι, σχοινί, πετονιά, κολλά, ο Κώστας παραφλου και σπρει αλυσίδας (για λεπτομέρειες δειτε τις λίστες στις φώτο! (οργανωμένος ο Κώστας
)
Για GPS είχαμε 2 Garmin Zumo 660, τους χάρτες τους κατεβάσαμε δωρεάν απ το γνωστό πλέον site Free worldwide Garmin maps from OpenStreetMap, επίσης είχα κατεβάσει και για backup χάρτες στο κινητό google maps ώστε να δουλεύουν εκτός δεδομένων κινητής!
Η προετοιμασία της μηχανής είναι απαραίτητη και χρονοβόρα. Έκανα πλήρες σέρβις (Λάδια Liqui Moly 10-60 Racing, Μπουζί, Βαλβολίνες διαφορικού-κιβωτίου, υγρά συμπλέκτη, υγρά φρένων, καθαρισμός διαφορικού, συσφίξεις, έλεγχος σε φώτα τακάκια κλπ.
Το Ουζμπεκιστάν ήθελε περισσότερη προσοχή καθώς η χώρα είναι παραγωγός φυσικού αερίου, για να προωθήσει η κυβέρνηση την κατανάλωσή του και να μειώσει τις εισαγωγές πετρελαίου έχει εφαρμόσει αυστηρό πλαφόν σε πετρέλαιο και βενζίνη, συνεπώς η πλειοψηφία του κόσμου έχει μετατρέψει τα οχήματά του σε αέριο. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα βενζίνη να υπάρχει σε ελάχιστα πρατήρια, τεράστιες ουρές και στη μαύρη αγορά. Σε αυτό ήμασταν τυχεροί με την αλλαγή του προέδρου καθώς σε αντίθεση με τα παιδιά (Αντώνη XLgeorge stavriouliasp onroad κλπ) εμείς μόνο μια φορά χρειάστηκε να χρησιμοποιήσουμε το μπιτόνι που είχε ο καθένας μαζί του! (εγώ ενα 5λιτρο + ένα τρίλιτρο στην βαλίτσα κι ο Κώστας ένα 10λιτρο) Πλέον μόνο ένα 5λιτρο πιστεύω αρκεί καθώς άνοιξαν πολλά πρατήρια (βλέπαμε συνέχεια) και όλα είχαν βενζίνη. Βέβαια η βενζίνη του Ουζμπεκιστάν στις περισσότερες περιπτώσεις ήταν 80 οκτανίων αν και πλέον έβρισκες στις μεγάλες πόλεις και 90αρα. Γι αυτό πήραμε μαζί μας και 2 ενισχυτικά καυσίμων ο καθένας. Γενικά εκεί βγάζει πολλά χλμ το τεπόζιτο καθώς οι ταχύτητες που κινείσαι είναι αρκετά μικρές λόγω της κατάστασης των δρόμων. Οι μηχανές κάποια στιγμή εμφάνισαν θεματάκια, όχι κάτι πολύ ανησυχητικό, λόξιγκα και απόκριση γκαζιού λες και ήταν μπουκωμένες τέλος είχαμε και αρκετά πειράκια!
Το Τατζικιστάν είχε Ρώσικη βενζίνη απ οτι μας είπαν 90αρα, απλά εκεί έβαζες απο μπιτόνια τις περισσότερες περιπτώσεις στα βουνά! Γι αυτό το λόγο πήραμε ενα εξωτερικό φίλτρο χωνί το οποίο φιλτράρει σωματίδια και νερό. Στο Τατζικιστάν δεν χρησιμοποιήσαμε ενισχυτικό οκτανίων
Ένα άλλο σημαντικό κομμάτι της προετοιμασιας για τέτοιο ταξίδι είναι τα λάστιχα που θα βάζαμε στα μηχανάκια. Ένα adventure ταξίδι που περιλαμβάνει πάρα πολλά χιλιόμετρα σε κάθε είδους τερέν, από καλές άσφαλτους εθνικές κλπ μέχρι και χαλασμένες, απο πολλά χιλιόμετρα σε χώματα, λάσπες και άμμο σε Ουζμπεκισταν, Τατζικισταν και Κιργισταν, μέχρι κάποια απίστευτα χαλασμένα κομμάτια στο Καζακσταν. Για μένα ένα σύνολο χιλιομέτρων γύρω στα 18.000χμ και για τον Κώστα περίπου 8500 που θα φόρτωνε το μηχανάκι για πίσω Ελλάδα απ το Κιργισταν
Η ιδέα του να έβαζα εγώ τακουνατα απορρίφθηκε καθώς δε θα με έβγαζαν με τίποτα. Τα λάστιχα που είχα στο μυαλό μου ήτανε τα Heidenau K60 και τα Mitas E07. Τα Heidenau δοκιμασμένα απ τον Αντώνη πέρσι , έβγαλαν άνετα 15000, οπότε ήταν δοκιμασμένη λύση, απλά τα χα κάνει βόλτα και δεν μ άρεσαν, ήταν πολύ σκληρά! Μπήκα στο Advrider και βρήκα πολύ καλές κριτικές για τα Mitas και μάλιστα έλεγαν οτι βγάζουν σε κάποιους 20.000+χλμ, οπότε με βάση το ότι δεν περιμέναμε να βρούμε πολλές λάσπες και άμμο, καταλήξαμε τελικά στα Mitas E07 χωρίς κανένα πρόβλημα! Μάλιστα ήταν απίστευτα, πλέον πλησιάζουν τα 20.000 χλμ στο δικό μου μηχανάκι και έχουν ακόμα! Περίμενα σε βροχή να είναι άστα να πάνε, αλλά με εξέπληξαν θετικά!
Προσωπικά είχα εγκαταστήσει και ένα cruise control Καοκο απ το προηγούμενο ταξίδι, ώστε να ξεκουράζεται το χέρι στις ατελείωτες ευθείες που θα διάσχιζα ειδικά εγώ! Ο Κώστας δεν έβαλε και το μετάνιωσε! Μάλιστα με το που γύρισε παράγγειλε ένα ίδιο καθώς το είχε δοκιμάσει στη μηχανή μου και τρελάθηκε!
Να ευχαριστήσω εδώ και το γενναιόδωρο πλι μας @phoenix :inlove: που μου έδωσε την πίσω αναρτησάρα (του πληγωμένου Φοίνικα) Ohlins και τα πέρασα όλα σώπατα!
Κρατούσαμε μια μεγάλη πλήρης εργαλειοθήκη και μια μικρότερη 1/4 της ίντσας.Παρακάτω οι λίστες του Κώστα με τα πράγματα (Πολύ πράμα λέμε!)
Κρατούσαμε και ορισμένα βασικά ανταλλακτικά (εγώ κρατούσα αντέννα ρινγκ για Gs, tps, μανετες , μου τα έδωσε ο Αντώνης και τον ευχαριστώ για άλλη μια φορά :inlove
Για GPS είχαμε 2 Garmin Zumo 660, τους χάρτες τους κατεβάσαμε δωρεάν απ το γνωστό πλέον site Free worldwide Garmin maps from OpenStreetMap, επίσης είχα κατεβάσει και για backup χάρτες στο κινητό google maps ώστε να δουλεύουν εκτός δεδομένων κινητής!



Last edited by a moderator: