jmar
Member
- Μηνύματα
- 333
- Likes
- 5.229
- Επόμενο Ταξίδι
- Overlanding Africa
- Ταξίδι-Όνειρο
- World
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Δρομολόγιο
- Πριν το ταξίδι
- Τα Παμίρ!
- Πληροφορίες
- Προετοιμασία Μηχανών
- Προετοιμασία Οδηγών
- Στο Καράβι
- Στην Αθήνα
- (Day 1) Cesme - Manisa
- Cesme - Manisa II
- Manisa
- (Day 2) Manisa - Amasya
- Amasya
- Amasya II
- Amasya III
- (Day 3) Amasya - Παναγία Σουμελά - Uzungol
- Παναγία Σουμελά - Uzungol II
- Παναγία Σουμελά
- Λίμνη Uzungol
- Λίμνη Uzungol ΙΙ
- (Day 4) Uzungol - Τιφλίδα
- Uzungol - Τιφλίδα II
- Τιφλίδα
- Τιφλίδα II
- (Day 5) Τιφλίδα - Grozny
- Τιφλίδα - Grozny II
- Τιφλίδα - Grozny III
- Εκκλησία Gergeti Trinity
- Τιφλίδα - Grozny IV
- Grozny
- (Day 6) Grozny - Αστραχάν
- Grozny - Αστραχάν ΙΙ
- Astrakhan
- Astrakhan ΙΙ
- (Day 7) Αστραχάν - Ατιράου
- Αστραχάν - Ατιράου ΙΙ
- Αστραχάν - Ατιράου ΙΙΙ
- Atyrau
- (Day 8) Atyrau - Beyneu
- Atyrau - Beyneu II
- Beyneu
- (Day 9) Beyneu - Muynak
- Beyneu - Muynak II
- Λίμνη Αράλη
- Λίμνη Αράλη ΙΙ
- (Day 10) Muynak - Χίβα
- Χίβα
- Χίβα II
- Χίβα III
- Χίβα IV
- (Day 11) Χίβα - Μπουχάρα
- Μπουχάρα
- Μπουχάρα ΙΙ
- Μπουχάρα ΙΙΙ
- (Day 12) Μπουχάρα - Σαμαρκάνδη
- Σαμαρκάνδη
- Σαμαρκάνδη ΙΙ
- (Day 13) Σαμαρκάνδη - Ντουσάνμπε
- Σαμαρκάνδη - Ντουσάνμπε II
- Σαμαρκάνδη - Ντουσάνμπε III
- (Day 14) Dushanbe - Khalaikum
- Dushanbe - Khalaikum II
- Dushanbe - Khalaikum III
- Dushanbe - Khalaikum IV
- Dushanbe - Khalaikum V
- (Day 15) Khalaikum - Khorog
- Khalaikum - Khorog II
- Khalaikum - Khorog III
- Khorog
- (Day 16) Khorog - Bibi Fatima springs
- Khorog - Bibi Fatima II
- Khorog - Bibi Fatima III
- Bibi Fatima Springs
- (Day 17) Bibi Fatima - Murghab
- Kharghush Pass
- Kharghush Pass ΙΙ
- Λίμνη Yashikul
- Λίμνη Yashikul ΙΙ
- Murghab
- (Day 18) Murghab - Sary Tash
- Murghab - Sary Tash II
- Λίμνη KaraKul
- Kyzylart Pass
- Sary-Tash
- (Day 19) Sary Tash - Kazarman
- Sary Tash - Kazarman II
- Pereval Kaldama Pass
- Kazarman
- (Day 20) Kazarman - Song Kul
- Ak-Tal Pass
- Moldo Asuu Pass
- Λίμνη Song Kul
- Λίμνη Song Kul II
- Λίμνη Song Kul III
- (Day 21) Song Kul - Bishkek
- Song Kul - Bishkek II
- Too Ashuu Pass
- Bishkek
- Bishkek II
- (Day 22) Bishkek - Issyk Kul
- Issyk Kul
- (Day 23) Issyk Kul - Almaty
- Sharyn Canyon
- Almaty
- Almaty II
- (Day 24) Almaty - Balkash
- Balkash
- (Day 25) Balkash - Astana
- Astana
- Astana II
- Astana III
- (Day 26) Astana - Kostanay
- (Day 27) Kostanay - Ufa
- Ufa
- Ufa II
- Ufa III
- (Day 28) Ufa - Nizhny Novgorod
- Νίζνι Νόβγκοροντ
- Νίζνι Νόβγκοροντ II
- (Day 29) Nizhny - Moscow
- Moscow
- Moscow II
- Moscow III
- Moscow IV
- (Day 30) Moscow Sightseeing
- Moscow V
- Moscow VI
- Moscow VII
- Moscow VIII
- (Day 31) Moscow - St. Petersburg
- Αγία Πετρούπολη
- Αγία Πετρούπολη ΙΙ
- (Day 32) Αγία Πετρούπολη
- Αγία Πετρούπολη III
- Αγία Πετρούπολη IV
- (Day 33) Saint Petersburg - Kaluga
- (Day 34) Kaluga - Kiev
- Κίεβο
- Κίεβο ΙΙ
- Κίεβο ΙΙΙ
- (Day 35) Chernobyl
- Chernobyl II
- Pripyat
- Pripyat II
- (Day 36) Kiev - Cotârgași
- Προς Cotârgași
- Cotârgași
- (Day 37) Cotârgași - Novaci
- Φαράγγι Bicaz
- Προς Medias
- Transalpina
- Transalpina II
- Transalpina III
- Rânca
- (Day 38) Novaci - Θεσσαλονίκη
- Επίλογος
ΗΜΕΡΑ 18η, 20 Αυγούστου 2018
Murghab - Sary Tash
Χλμ ημέρας 230
Ξυπνάμε το πρωί καθώς σήμερα θα ήταν η μεγάλη μέρα! Η εκπλήρωση του στόχου, του ονείρου μας, η κορυφή των Παμίρ στα 4655 μέτρα! (Η αλλιώς η ''μπάλα'' των Παμιρ για τους λάτρεις του Nordkapp!
)
Πρωινό πήρα σκέτο τσάι και λίγο ψωμί καθώς οι κοιλιακές διαταραχές συνεχιζόντουσαν...τίποτα όμως δεν μπορούσε να μου χαλάσει τον ενθουσιασμό που είχα για την σημερινή μέρα! Όλα είναι στο μυαλό, αν αυτό παραμείνει δυνατό μπορεί ο άνθρωπος να αντιμετωπίσει τα πάντα! ''Κούμπωσα'' λοιπόν και τα χαπάκια μου και ήμουν απόλυτα έτοιμος, η μέρα άλλωστε ήταν καταπληκτική από θέμα καιρού και θερμοκρασίας!
Η ζωή στην Murghab κυλάει με ηρεμία όπως κάθε μέρα...
όλοι οι ταξιδιώτες μέχρι να ετοιμαστούμε κι εμείς ξεκίνησαν ο καθένας είτε για βόρεια προς το Κιργιστάν είτε προς το νότο μπαίνοντας πιο βαθιά στο Τατζικισταν...
Απέναντι απ το ξενοδοχείο ήταν το open air
''πρατήριο'' υγρών καυσίμων όπου φουλάραμε σήμερα. Αντλίες βέβαια δεν υπήρχαν, τπ καύσιμο έμπαινε σε ειδικά δοχεία από 3-4 μεγάλες εξωτερικές δεξαμενές
Ο Κώστας τρελαίνεται, ''τι να μπαίνει άραγε στην αγάπη μου''

Εδώ το βυτίο μεταφοράς!
Με ξύλινη ενίσχυση (μαδέρι
) εκεί που ο σκελετός ''κόπηκε'' στα 2
(είπαμε δεν πετιέται τπτ εδώ πάν!
)
Ξεκινήσαμε σιγά σιγά από τη Murghab για το Ak Baital Pass στα 4655μ, το ψηλότερο πάσο του ταξιδιού
Δεξιά φαίνεται ο φράχτης που μας χωρίζει απ την Κίνα! Τόσο κοντά ήμασταν!
Τα ''Κινέζικα' βουνά
Ξαφνικά βλέπω μια ''τρούπα'' στο δεξιό κιγκλίδωμα και είπα να γίνουμε για λίγο ''λαθρομετανάστες'' (με την καλή έννοια) κι εμείς
Ουσιαστικά πατήσαμε λίγο την Κινέζικη ''no mans land''
Σαν μοντέλα κι εμείς βγάλαμε αρκετές φώτο
Το τοπίο μοιάζει με ''σεληνιακό''
Ξεκινάμε και μετά από λίγα χλμ....η ''σφαίρα'' των Παμιρ! Ήμασταν πλέον στο 3ο υψηλότερο πέρασμα (όχι κορυφή) στον κόσμο στα 4655 μέτρα (Το πρώτο είναι στην Ινδία
Khardung La και το δεύτερο στην Νότια Αμερική, αμφότερα πάνω από 5000 μ)
Το πέρασμα Ak-Baital είναι ορεινό πέρασμα στα σύνορα της Δημοκρατίας του Τατζικιστάν (περιοχή GBAO) και της Κιργιζίας σε υψόμετρο 4.655 μέτρων. Το πέρασμα είναι μέρος της Trans-Alay και είναι ο ψηλότερος δρόμος της πρώην Σοβιετικής Ένωση. Το πέρασμα Akbaytal διασχίζεται από το δρόμο M41, γνωστό ανεπίσημα και πιο συχνά ως αυτοκινητόδρομο Παμίρ. Σε ολόκληρη την περιοχή, το τοπίο είναι σκληρό και ξηρό. Τα επίπεδα κατασκευής και συντήρησης διαφέρουν κατά μήκος του δρόμου.σε μερικές περιοχές είναι στρωμένος με άσφαλτο και σε άλλα σημεία είναι χωμάτινος. Το τοπίο πολλές φορές είναι σεληνιακό, άγονο και αλλόκοτο. Οι γαλαζοπράσινες λίμνες δίνούν μια ιδιαίτερη ομορφιά στα άγονα οροπέδια, όλα αυτά κάτω από την παρουσία ενός λαμπερού μπλε ουρανού.
Είναι μια δύσκολη ανάβαση ακόμη και για τα οχήματα με 4 τροχούς και μπορεί να προκαλέσει πονοκέφαλο και δυσκολία στην αναπνοή για τον άνθρωπο. Αυτό το τμήμα της εθνικής οδού Pamir (M41) κατευθύνεται προς την πόλη Murgab μέσω των ορεινών όγκων Muzkul και το πέρασμα Ak-Baital . Κατά μήκος του δρόμου μπορεί να είστε τυχεροί και να δείτε μερικά yak ( είναι δασύτριχα βοοειδή ενδημικά της περιοχής των Ιμαλαΐων της νότιας κεντρικής Ασίας, των υψιπέδων του Θιβέτ, και βόρεια έως τις πεδιάδες της Μογγολίας και της Ρωσίας).
Ο δρόμος έχει υποστεί σοβαρή ζημιά σε μέρη από διάβρωση, σεισμούς, κατολισθήσεις και χιονοστιβάδες, μετά την ανεξαρτησία της Κεντρικής Ασίας, δεν έχει πραγματοποιηθεί πολύ μεγάλη συντήρηση , παρά μόνο σε ορισμένα σημεία.
Όταν τα όνειρα γίνονται πραγματικότητα!
Μέχρι να βγάλουμε κάποιες φώτο ήρθε κι ένα τζιπ με ξένους ταξιδιώτες με οδηγό
Είπαμε να βγάλουμε και μια φώτο όλοι μαζί
Ο Κώστας στην συνέχεια κόλλησε την Ελληνική σημαία (κάτω αριστερά στην ταμπέλα)
Κάτσαμε αρκετή ώρα χαζεύοντας το σημείο, χαμένοι στις σκέψεις μας...ο στόχος μας είχε εκπληρωθεί!
Φυσικά και η πεμπτουσία του ταξιδιού δεν ήταν αυτή, αλλά όλο το ταξίδι στα μαγικά Σταν! Απλά το σημείο για μας ήταν σαν μια ''ταξιδιωτική πινέζα'' αφού είχαμε ταξιδέψει απ την Ελλάδα ως εκεί με τις μηχανάρες μας 
Murghab - Sary Tash
Χλμ ημέρας 230

Ξυπνάμε το πρωί καθώς σήμερα θα ήταν η μεγάλη μέρα! Η εκπλήρωση του στόχου, του ονείρου μας, η κορυφή των Παμίρ στα 4655 μέτρα! (Η αλλιώς η ''μπάλα'' των Παμιρ για τους λάτρεις του Nordkapp!
Πρωινό πήρα σκέτο τσάι και λίγο ψωμί καθώς οι κοιλιακές διαταραχές συνεχιζόντουσαν...τίποτα όμως δεν μπορούσε να μου χαλάσει τον ενθουσιασμό που είχα για την σημερινή μέρα! Όλα είναι στο μυαλό, αν αυτό παραμείνει δυνατό μπορεί ο άνθρωπος να αντιμετωπίσει τα πάντα! ''Κούμπωσα'' λοιπόν και τα χαπάκια μου και ήμουν απόλυτα έτοιμος, η μέρα άλλωστε ήταν καταπληκτική από θέμα καιρού και θερμοκρασίας!
Η ζωή στην Murghab κυλάει με ηρεμία όπως κάθε μέρα...


όλοι οι ταξιδιώτες μέχρι να ετοιμαστούμε κι εμείς ξεκίνησαν ο καθένας είτε για βόρεια προς το Κιργιστάν είτε προς το νότο μπαίνοντας πιο βαθιά στο Τατζικισταν...

Απέναντι απ το ξενοδοχείο ήταν το open air

Ο Κώστας τρελαίνεται, ''τι να μπαίνει άραγε στην αγάπη μου''

Εδώ το βυτίο μεταφοράς!

Με ξύλινη ενίσχυση (μαδέρι

Ξεκινήσαμε σιγά σιγά από τη Murghab για το Ak Baital Pass στα 4655μ, το ψηλότερο πάσο του ταξιδιού




Δεξιά φαίνεται ο φράχτης που μας χωρίζει απ την Κίνα! Τόσο κοντά ήμασταν!

Τα ''Κινέζικα' βουνά


Ξαφνικά βλέπω μια ''τρούπα'' στο δεξιό κιγκλίδωμα και είπα να γίνουμε για λίγο ''λαθρομετανάστες'' (με την καλή έννοια) κι εμείς


Ουσιαστικά πατήσαμε λίγο την Κινέζικη ''no mans land''


Σαν μοντέλα κι εμείς βγάλαμε αρκετές φώτο


Το τοπίο μοιάζει με ''σεληνιακό''


Ξεκινάμε και μετά από λίγα χλμ....η ''σφαίρα'' των Παμιρ! Ήμασταν πλέον στο 3ο υψηλότερο πέρασμα (όχι κορυφή) στον κόσμο στα 4655 μέτρα (Το πρώτο είναι στην Ινδία
Khardung La και το δεύτερο στην Νότια Αμερική, αμφότερα πάνω από 5000 μ)


Το πέρασμα Ak-Baital είναι ορεινό πέρασμα στα σύνορα της Δημοκρατίας του Τατζικιστάν (περιοχή GBAO) και της Κιργιζίας σε υψόμετρο 4.655 μέτρων. Το πέρασμα είναι μέρος της Trans-Alay και είναι ο ψηλότερος δρόμος της πρώην Σοβιετικής Ένωση. Το πέρασμα Akbaytal διασχίζεται από το δρόμο M41, γνωστό ανεπίσημα και πιο συχνά ως αυτοκινητόδρομο Παμίρ. Σε ολόκληρη την περιοχή, το τοπίο είναι σκληρό και ξηρό. Τα επίπεδα κατασκευής και συντήρησης διαφέρουν κατά μήκος του δρόμου.σε μερικές περιοχές είναι στρωμένος με άσφαλτο και σε άλλα σημεία είναι χωμάτινος. Το τοπίο πολλές φορές είναι σεληνιακό, άγονο και αλλόκοτο. Οι γαλαζοπράσινες λίμνες δίνούν μια ιδιαίτερη ομορφιά στα άγονα οροπέδια, όλα αυτά κάτω από την παρουσία ενός λαμπερού μπλε ουρανού.
Είναι μια δύσκολη ανάβαση ακόμη και για τα οχήματα με 4 τροχούς και μπορεί να προκαλέσει πονοκέφαλο και δυσκολία στην αναπνοή για τον άνθρωπο. Αυτό το τμήμα της εθνικής οδού Pamir (M41) κατευθύνεται προς την πόλη Murgab μέσω των ορεινών όγκων Muzkul και το πέρασμα Ak-Baital . Κατά μήκος του δρόμου μπορεί να είστε τυχεροί και να δείτε μερικά yak ( είναι δασύτριχα βοοειδή ενδημικά της περιοχής των Ιμαλαΐων της νότιας κεντρικής Ασίας, των υψιπέδων του Θιβέτ, και βόρεια έως τις πεδιάδες της Μογγολίας και της Ρωσίας).
Ο δρόμος έχει υποστεί σοβαρή ζημιά σε μέρη από διάβρωση, σεισμούς, κατολισθήσεις και χιονοστιβάδες, μετά την ανεξαρτησία της Κεντρικής Ασίας, δεν έχει πραγματοποιηθεί πολύ μεγάλη συντήρηση , παρά μόνο σε ορισμένα σημεία.

Όταν τα όνειρα γίνονται πραγματικότητα!


Μέχρι να βγάλουμε κάποιες φώτο ήρθε κι ένα τζιπ με ξένους ταξιδιώτες με οδηγό

Είπαμε να βγάλουμε και μια φώτο όλοι μαζί

Ο Κώστας στην συνέχεια κόλλησε την Ελληνική σημαία (κάτω αριστερά στην ταμπέλα)

Κάτσαμε αρκετή ώρα χαζεύοντας το σημείο, χαμένοι στις σκέψεις μας...ο στόχος μας είχε εκπληρωθεί!


Last edited by a moderator: