jmar
Member
- Μηνύματα
- 333
- Likes
- 5.229
- Επόμενο Ταξίδι
- Overlanding Africa
- Ταξίδι-Όνειρο
- World
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Δρομολόγιο
- Πριν το ταξίδι
- Τα Παμίρ!
- Πληροφορίες
- Προετοιμασία Μηχανών
- Προετοιμασία Οδηγών
- Στο Καράβι
- Στην Αθήνα
- (Day 1) Cesme - Manisa
- Cesme - Manisa II
- Manisa
- (Day 2) Manisa - Amasya
- Amasya
- Amasya II
- Amasya III
- (Day 3) Amasya - Παναγία Σουμελά - Uzungol
- Παναγία Σουμελά - Uzungol II
- Παναγία Σουμελά
- Λίμνη Uzungol
- Λίμνη Uzungol ΙΙ
- (Day 4) Uzungol - Τιφλίδα
- Uzungol - Τιφλίδα II
- Τιφλίδα
- Τιφλίδα II
- (Day 5) Τιφλίδα - Grozny
- Τιφλίδα - Grozny II
- Τιφλίδα - Grozny III
- Εκκλησία Gergeti Trinity
- Τιφλίδα - Grozny IV
- Grozny
- (Day 6) Grozny - Αστραχάν
- Grozny - Αστραχάν ΙΙ
- Astrakhan
- Astrakhan ΙΙ
- (Day 7) Αστραχάν - Ατιράου
- Αστραχάν - Ατιράου ΙΙ
- Αστραχάν - Ατιράου ΙΙΙ
- Atyrau
- (Day 8) Atyrau - Beyneu
- Atyrau - Beyneu II
- Beyneu
- (Day 9) Beyneu - Muynak
- Beyneu - Muynak II
- Λίμνη Αράλη
- Λίμνη Αράλη ΙΙ
- (Day 10) Muynak - Χίβα
- Χίβα
- Χίβα II
- Χίβα III
- Χίβα IV
- (Day 11) Χίβα - Μπουχάρα
- Μπουχάρα
- Μπουχάρα ΙΙ
- Μπουχάρα ΙΙΙ
- (Day 12) Μπουχάρα - Σαμαρκάνδη
- Σαμαρκάνδη
- Σαμαρκάνδη ΙΙ
- (Day 13) Σαμαρκάνδη - Ντουσάνμπε
- Σαμαρκάνδη - Ντουσάνμπε II
- Σαμαρκάνδη - Ντουσάνμπε III
- (Day 14) Dushanbe - Khalaikum
- Dushanbe - Khalaikum II
- Dushanbe - Khalaikum III
- Dushanbe - Khalaikum IV
- Dushanbe - Khalaikum V
- (Day 15) Khalaikum - Khorog
- Khalaikum - Khorog II
- Khalaikum - Khorog III
- Khorog
- (Day 16) Khorog - Bibi Fatima springs
- Khorog - Bibi Fatima II
- Khorog - Bibi Fatima III
- Bibi Fatima Springs
- (Day 17) Bibi Fatima - Murghab
- Kharghush Pass
- Kharghush Pass ΙΙ
- Λίμνη Yashikul
- Λίμνη Yashikul ΙΙ
- Murghab
- (Day 18) Murghab - Sary Tash
- Murghab - Sary Tash II
- Λίμνη KaraKul
- Kyzylart Pass
- Sary-Tash
- (Day 19) Sary Tash - Kazarman
- Sary Tash - Kazarman II
- Pereval Kaldama Pass
- Kazarman
- (Day 20) Kazarman - Song Kul
- Ak-Tal Pass
- Moldo Asuu Pass
- Λίμνη Song Kul
- Λίμνη Song Kul II
- Λίμνη Song Kul III
- (Day 21) Song Kul - Bishkek
- Song Kul - Bishkek II
- Too Ashuu Pass
- Bishkek
- Bishkek II
- (Day 22) Bishkek - Issyk Kul
- Issyk Kul
- (Day 23) Issyk Kul - Almaty
- Sharyn Canyon
- Almaty
- Almaty II
- (Day 24) Almaty - Balkash
- Balkash
- (Day 25) Balkash - Astana
- Astana
- Astana II
- Astana III
- (Day 26) Astana - Kostanay
- (Day 27) Kostanay - Ufa
- Ufa
- Ufa II
- Ufa III
- (Day 28) Ufa - Nizhny Novgorod
- Νίζνι Νόβγκοροντ
- Νίζνι Νόβγκοροντ II
- (Day 29) Nizhny - Moscow
- Moscow
- Moscow II
- Moscow III
- Moscow IV
- (Day 30) Moscow Sightseeing
- Moscow V
- Moscow VI
- Moscow VII
- Moscow VIII
- (Day 31) Moscow - St. Petersburg
- Αγία Πετρούπολη
- Αγία Πετρούπολη ΙΙ
- (Day 32) Αγία Πετρούπολη
- Αγία Πετρούπολη III
- Αγία Πετρούπολη IV
- (Day 33) Saint Petersburg - Kaluga
- (Day 34) Kaluga - Kiev
- Κίεβο
- Κίεβο ΙΙ
- Κίεβο ΙΙΙ
- (Day 35) Chernobyl
- Chernobyl II
- Pripyat
- Pripyat II
- (Day 36) Kiev - Cotârgași
- Προς Cotârgași
- Cotârgași
- (Day 37) Cotârgași - Novaci
- Φαράγγι Bicaz
- Προς Medias
- Transalpina
- Transalpina II
- Transalpina III
- Rânca
- (Day 38) Novaci - Θεσσαλονίκη
- Επίλογος
ΗΜΕΡΑ 35η, 6 Σεπτεμβρίου 2018
Kiev - Chernobyl - Kiev
Χλμ ημέρας 300 (by minibus
)
Ξύπνημα πολύ νωρίς σήμερα (6 το πρωί), καθώς έπρεπε να επισκεφθώ το πυρηνικό εργοστάσιο του Chernobyl, να δω αν επιτέλους θα γιατρευτώ με μια καλή δόση ραδιενέργειας!
Καφεδάκι, πρωινό και βουρ στο μετρό να πάμε στο σημείο συνάντησης, έπρεπε 7:30 να ήμουν εκεί!
Μπαίνοντας στο μετρό, η ώρα αρκετά πρωινή και ο κόσμος λιγοστός
Φτάνοντας στο ξενοδοχείο της συνάντησης το βλέμμα μου τα έλεγε όλα
.
Η εταιρία που έκλεισα ήταν η chernobyl-exclusive-tours , στην οποία μπορούσες να κλείσεις με χαμηλή τιμή μέχρι και 3 ημέρες πριν την ημερομηνία που ήθελες να πάς. Οι υπόλοιπες ήθελαν 1 εβδομάδα και ήταν και ακριβότερες. Όλο αυτό συμβαίνει διότι τα στοιχεία του διαβατηρίου σου τα στέλνουν στην ουκρανική κυβέρνηση, ελέγχονται και παίρνεις έγκριση! Διάβασα στο ίντερνετ και είχε καλές κριτικές η συγκεκριμένη εταιρία, ενώ ένα άλλο θετικό ήταν η μικρή κατάθεση πριν την οριστική πληρωμή στην συνάντηση (ήθελαν το 10%, 7 δολάρια), έτσι και να το μετάνιωνα ή αν γινόταν κάτι και δεν προλάβαινα, τα χρήματα που θα έχανα δεν ήταν πολλά! Πλήρωσα 69 δολάρια για το ολοήμερο τουρ (ξεκινήσαμε 8:00 το πρωί και φτάσαμε πίσω 9 το βράδυ
) Απ ότι είδα φέτος οι τιμές πήραν την ανιούσα και ξεκινάνε από 89 δολάρια
H Κυβέρνηση έχει μεγάλα κέρδη απ την όλη ''μπίζνα'' που έχει καλοστηθεί εκεί! (οι ντόπιοι πληρώνουν 39 δολάρια ενώ οι ξένοι 89 πλέον)! Όποιος ήθελε και φαγητό εκεί ήταν συν 15 δολάρια(απ ότι μας είπαν όσοι πήραν δεν άξιζε). Εγω κρατουσα 2 μπουκάλια νερο και 2 σαντουιτς για κολατσιο. Τα σημεία που θα μπορούσες να πάρεις κάτι ήταν μετά το περας του τουρ, γι αυτο και το βανάκι σταμάτησε σε ένα μεγάλο βενζινάδικο για να προμηθευτεί ο καθένας ότι ήθελε
Απ την αρχή ο tour guide μας είχε στείλει email με το τι ρούχα έπρεπε να βάλουμε (απαραίτητα μακρυμάνικο αλλιώς ο ουκρανικός στρατός δεν θα μας άφηνε να μπούμε) , να είμαστε πολύ προσεκτικοί με το στρατό, να μην τους βγάζουμε φώτο και να μην προκαλούμε. Τέλος μας ανέφεραν το βασικότερο, ΔΕΝ ΑΚΟΥΜΠΑΜΕ ΤΙΠΟΤΑ, ούτε καθόμαστε στο έδαφος
Λέτε να γίνω καλα???
Αφού μαζευτήκαμε όλοι μπήκαμε σε 2 minibus Sprinter. Εδώ έκανα το λάθος κι έκατσα στην ''γαλαρία'',αργότερα θα το μετάνιωνα πικρά σε όλη την διαδρομή!
Ο δρόμος ήταν κυριολεκτικά ένα τρελό σπαστήρι!
Το minibus χοροπήδαγε πίσω σαν τρελό, αφού πολλές φορές έκανα πετάγματα μέχρι το ταβάνι!
Να έχουμε και τους οδηγούς των πολλών minibus να κάνουν κόντρες ποιος θα φτάσει πρώτος! Τρελή εμπειρία λέμε! Αν την βγάλουμε είπα από δω θα μας αποτελειώσει μετά η ραδιενέργεια
Τα χειρότερα 200 χλμ (τα υπόλοιπα 100 ήταν αυτοκινητόδρομος) που είχα κάνει ever!
Μέχρι να φτάσουμε ο οδηγός έβαλε στην τηλεόραση ενα ντοκιμαντερ για την καταστροφή του Chernobyl. Ετσι μπήκαμε ψυχή τε και σώματι στο κλίμα και η ώρα πέρασε στο άψε σβήσε (αν εξαιρέσεις τον άθλιο δρόμο
)!
Ο Πυρηνικός Σταθμός Παραγωγής Ενέργειας του Τσερνόμπιλ, βρίσκεται στην εγκαταλελειμμένη πλέον κωμόπολη Πρυπιάτ της Ουκρανίας. Το εργοστάσιο που πήρε το όνομά του από την πόλη του Τσερνόμπιλ, μπήκε σε λειτουργία για τη Σοβιετική Ένωση το 1977 ως πρότυπο πυρηνικό εργοστάσιο. Στις 26 Απριλίου του 1986 σημειώθηκε στο εργοστάσιο το πυρηνικό ατύχημα του Τσερνόμπιλ και είχε ως αποτέλεσμα τον άμεσο θάνατο δεκάδων και την εκτεταμένη επιβάρυνση του περιβάλλοντος με ραδιενέργεια. Το εργοστάσιο λειτουργούσε ως τον Δεκέμβριο του 2000 εξαιτίας μεγάλης ενεργειακής ζήτησης στην Ουκρανία.
Τον Σεπτέμβριο του 2007 η Ουκρανία ενέκρινε την κατασκευή ενός ατσάλινου κελύφους πάνω από τον αντιδραστήρα, σε αντικατάσταση της σαρκοφάγου Το κέλυφος το οποίο κατασκευάστηκε από τον όμιλο γαλλικών εταιρειών Novarka, κόστισε 432 εκ. ευρώ (κατ' άλλες πηγές 505 εκ. ευρώ), με το κόστος να καλύπτεται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανοικοδόμησης και Ανάπτυξης και διεθνείς χορηγούς. Η τοξωτή κατασκευή έχει πλάτος 257 μέτρων, ύψος 105 μέτρων και μήκος 150 μέτρων. Η νέα σαρκοφάγος κατασκευάστηκε σε σχετική απόσταση από τον αντιδραστήρα και μόλις ολοκληρώθηκε μετακινήθηκε πάνω σε ράγες προς την τελική της θέση, πάνω από την προϋπάρχουσα σαρκοφάγο. Μετά το πέρας της κατασκευής θα ξεκινήσει η αποδόμηση του πυρήνα
Το πυρηνικό ατύχημα του Τσερνόμπιλ έλαβε χώρα στις 26 Απριλίου του1986, στον αντιδραστήρα Νο. 4 του Πυρηνικού Σταθμού Παραγωγής Ενέργειας του Τσερνόμπιλ της Σοβιετικής Ένωσης, ο οποίος σήμερα βρίσκεται σε εδάφη της Ουκρανίας. Το ατύχημα ήταν της τάξης του μέγιστου προβλεπόμενου ατυχήματος στην Διεθνή Κλίμακα Πυρηνικών Γεγονότων, διατάραξε σοβαρότατα τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες που επικρατούσαν στις γύρω περιοχές και είχε σημαντικές επιπτώσεις στο περιβάλλον και στην υγεία.
Στο πυρηνικό εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας του Τσέρνομπιλ λειτουργούσαν τέσσερις αντιδραστήρες RBMK, ένα από τα πρώτα μοντέλα σοβιετικής σχεδίασης και το παλαιότερο μοντέλο που βρίσκεται σε χρήση σήμερα. Η αλυσιδωτή πυρηνική αντίδραση ξεκίνησε στον αντιδραστήρα Νο 4, το πάνω μέρος του οποίου εξερράγη το 1986. Τα αίτια της καταστροφής διερευνήθηκαν δύο φορές. Η πρώτη έρευνα, αμέσως μετά το ατύχημα, απεφάνθη ότι η τραγωδία οφειλόταν σε ανθρώπινα σφάλματα. Η δεύτερη, που πραγματοποιήθηκε το 1991, όταν η Σοβιετική Ένωση ήταν έτοιμη να καταρρεύσει, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η καταστροφή είχε προκληθεί από ατέλειες στην αρχική σχεδίαση του αντιδραστήρα RBMK και τις διαδικασίες λειτουργίας του, τις οποίες ήταν αδύνατο να έχουν προβλέψει ή αντιμετωπίσει οι χειριστές, οι οποίοι και απαλλάχθηκαν τελικά από οποιαδήποτε ευθύνη.
Η τραγική ειρωνεία του ατυχήματος στο Τσέρνομπιλ ήταν ότι προκλήθηκε από μια δοκιμή που έκαναν οι χειριστές στους ατμοστροβίλους για να βεβαιωθούν ότι το σύστημα ψύξης θα συνέχιζε να λειτουργεί στην περίπτωση μιας αναγκαστικής διακοπής λειτουργίας του αντιδραστήρα.
Από το ατύχημα πέθαναν επιτόπου δυο από τους εργάτες του σταθμού. Μέσα σε τέσσερις μήνες, από τη ραδιενέργεια και από εγκαύματα λόγω της θερμότητας, πέθαναν 28 πυροσβέστες που έσπευσαν στο χώρο του ατυχήματος και διαπιστώθηκαν 19 επιπλέον θάνατοι ως το . Επιπλέον, υπολογίζεται ότι επηρεάστηκε η υγεία εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων εξαιτίας της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος με ραδιενέργεια. Οι ποσοστιαίες αυξήσεις των καρκίνων ήταν άνω του 15% στους πληθυσμούς που εκτέθηκαν, με χιλιάδες θανάτους από καρκίνο και λευχαιμία να συνδέονται με το ατύχημα.
H κλίμακα της καταστροφής ενισχύθηκε από την έλλειψη εκπαίδευσης και εξοπλισμού του προσωπικού του εργοστασίου, η οποία οδήγησε σε σοβαρά λάθη εκτίμησης της πραγματικής κατάστασης
Εκτός από τους θανάτους στις πολύ κοντινές περιοχές και τους χιλιάδες καρκίνους που έχει ήδη προκαλέσει ή αναμένεται να συνεχίσει να προκαλεί, το ραδιενεργό νέφος παρασύρθηκε από τον αέρα πάνω από μεγάλα τμήματα της Λευκορωσίας, της Ουκρανίας και της Ευρωπαϊκής Ρωσίας, φτάνοντας μέχρι τη Σκανδιναβία στα βόρεια, την Ελλάδα και την Ιταλία στα νότια και την Ελβετία στα δυτικά. Το ατύχημα έθεσε σε κίνδυνο το μέλλον της πυρηνικής ενέργειας, τουλάχιστον στη Δύση, αλλά με τις επανειλημμένες πετρελαϊκές κρίσεις και τις ανησυχίες για την ενεργειακή ασφάλεια, έχουν γίνει εκκλήσεις για την επανεξέταση της χρήσης της πυρηνικής ενέργειας....
Φτάνοντας στην πρώτη απ τις 3 ζώνες ελέγχου του ουκρανικού στρατού (30χλμ η πρώτη, 10 η δεύτερη και 2 χλμ η τρίτη) ελέγχονται διεξοδικά τα διαβατήρια μας!
Μπαίνοντας, τα δέντρα ήταν σαν ζούγκλα
Τα πρώτα χαλάσματα έκαναν την εμφάνιση τους και μεις κατεβήκαμε να τα δούμε
Σπασμένα παράθυρα, τοίχοι κατεστραμμένοι, παιχνίδια πεσμένα στο πάτωμα, όπως τα άφησαν τα παιδιά που κάποτε ζούσαν εκεί. (η απλά όπως τα τοποθέτησαν)
Ο χρόνος έχει σταματήσει....
Communism γραμμένο παντού, άλλωστε ήταν η εποχή του...
Κάναμε συχνές στάσεις στα διάφορα μνημεία
Το νεκροταφείο των πεσόντων πυροσβεστών και εργαζομένων στον αντιδραστήρα την μοιραία νύχτα...
Φυσικά και εδώ δεν θα μπορούσε να λείπει ο αγαπητός τους Λένιν
Μπήκαμε στο μουσείο, το οποίο είχε όλη την ιστορία αλλά και πολλά εκθέματα, φωτογραφίες κλπ
Και εδώ προβαλλόταν ένα ντοκιμαντέρ για την καταστροφή σε βιντεοwall
Το μνημείο των πεσόντων πυροσβεστών
Διάφορα αυτοκινούμενα ρομποτικά οχήματα που χρησιμοποιήθηκαν ώστε να απομακρυνθούν τα διάφορα ραδιενεργά κομμάτια που εκσφενδονίστηκαν παντού, μετά την έκρηξη του αντιδραστήρα.
κάποτε σ αυτή τη στάση περίμεναν εργάτες, τώρα πλέον μόνο εγκατάλειψη...
Μετρητής ραδιενέργειας geiger, άρχισε ο χαρακτηριστικός ήχος.... 6.47μSv/h, είδαμε μέχρι και 500μSv
Να φανταστείτε ότι οι εργαζόμενοι εκεί καθώς και οι tour guides δουλεύουν 15 μέρες περίπου τον μήνα στην εσωτερική ζώνη του Chernobyl. Επίσης έχουν κρεμασμένο στον λαιμό ένα ειδικό μηχανηματάκι που μετράει την δόση ραδιενέργειας που έχουν λάβει. Κάθε μήνα ελέγχονται και κάνουν ειδικές εξετάσεις!
Στον παρακάτω πίνακα στα 5000 μSv η δόση ραδιενέργειας που θα πάρεις αν κάτσεις 1 ώρα στο έδαφος του Τσερνόμπιλ
Kiev - Chernobyl - Kiev
Χλμ ημέρας 300 (by minibus

Ξύπνημα πολύ νωρίς σήμερα (6 το πρωί), καθώς έπρεπε να επισκεφθώ το πυρηνικό εργοστάσιο του Chernobyl, να δω αν επιτέλους θα γιατρευτώ με μια καλή δόση ραδιενέργειας!

Καφεδάκι, πρωινό και βουρ στο μετρό να πάμε στο σημείο συνάντησης, έπρεπε 7:30 να ήμουν εκεί!
Μπαίνοντας στο μετρό, η ώρα αρκετά πρωινή και ο κόσμος λιγοστός



Φτάνοντας στο ξενοδοχείο της συνάντησης το βλέμμα μου τα έλεγε όλα
Η εταιρία που έκλεισα ήταν η chernobyl-exclusive-tours , στην οποία μπορούσες να κλείσεις με χαμηλή τιμή μέχρι και 3 ημέρες πριν την ημερομηνία που ήθελες να πάς. Οι υπόλοιπες ήθελαν 1 εβδομάδα και ήταν και ακριβότερες. Όλο αυτό συμβαίνει διότι τα στοιχεία του διαβατηρίου σου τα στέλνουν στην ουκρανική κυβέρνηση, ελέγχονται και παίρνεις έγκριση! Διάβασα στο ίντερνετ και είχε καλές κριτικές η συγκεκριμένη εταιρία, ενώ ένα άλλο θετικό ήταν η μικρή κατάθεση πριν την οριστική πληρωμή στην συνάντηση (ήθελαν το 10%, 7 δολάρια), έτσι και να το μετάνιωνα ή αν γινόταν κάτι και δεν προλάβαινα, τα χρήματα που θα έχανα δεν ήταν πολλά! Πλήρωσα 69 δολάρια για το ολοήμερο τουρ (ξεκινήσαμε 8:00 το πρωί και φτάσαμε πίσω 9 το βράδυ
Απ την αρχή ο tour guide μας είχε στείλει email με το τι ρούχα έπρεπε να βάλουμε (απαραίτητα μακρυμάνικο αλλιώς ο ουκρανικός στρατός δεν θα μας άφηνε να μπούμε) , να είμαστε πολύ προσεκτικοί με το στρατό, να μην τους βγάζουμε φώτο και να μην προκαλούμε. Τέλος μας ανέφεραν το βασικότερο, ΔΕΝ ΑΚΟΥΜΠΑΜΕ ΤΙΠΟΤΑ, ούτε καθόμαστε στο έδαφος
Λέτε να γίνω καλα???


Αφού μαζευτήκαμε όλοι μπήκαμε σε 2 minibus Sprinter. Εδώ έκανα το λάθος κι έκατσα στην ''γαλαρία'',αργότερα θα το μετάνιωνα πικρά σε όλη την διαδρομή!


Μέχρι να φτάσουμε ο οδηγός έβαλε στην τηλεόραση ενα ντοκιμαντερ για την καταστροφή του Chernobyl. Ετσι μπήκαμε ψυχή τε και σώματι στο κλίμα και η ώρα πέρασε στο άψε σβήσε (αν εξαιρέσεις τον άθλιο δρόμο

Ο Πυρηνικός Σταθμός Παραγωγής Ενέργειας του Τσερνόμπιλ, βρίσκεται στην εγκαταλελειμμένη πλέον κωμόπολη Πρυπιάτ της Ουκρανίας. Το εργοστάσιο που πήρε το όνομά του από την πόλη του Τσερνόμπιλ, μπήκε σε λειτουργία για τη Σοβιετική Ένωση το 1977 ως πρότυπο πυρηνικό εργοστάσιο. Στις 26 Απριλίου του 1986 σημειώθηκε στο εργοστάσιο το πυρηνικό ατύχημα του Τσερνόμπιλ και είχε ως αποτέλεσμα τον άμεσο θάνατο δεκάδων και την εκτεταμένη επιβάρυνση του περιβάλλοντος με ραδιενέργεια. Το εργοστάσιο λειτουργούσε ως τον Δεκέμβριο του 2000 εξαιτίας μεγάλης ενεργειακής ζήτησης στην Ουκρανία.
Τον Σεπτέμβριο του 2007 η Ουκρανία ενέκρινε την κατασκευή ενός ατσάλινου κελύφους πάνω από τον αντιδραστήρα, σε αντικατάσταση της σαρκοφάγου Το κέλυφος το οποίο κατασκευάστηκε από τον όμιλο γαλλικών εταιρειών Novarka, κόστισε 432 εκ. ευρώ (κατ' άλλες πηγές 505 εκ. ευρώ), με το κόστος να καλύπτεται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανοικοδόμησης και Ανάπτυξης και διεθνείς χορηγούς. Η τοξωτή κατασκευή έχει πλάτος 257 μέτρων, ύψος 105 μέτρων και μήκος 150 μέτρων. Η νέα σαρκοφάγος κατασκευάστηκε σε σχετική απόσταση από τον αντιδραστήρα και μόλις ολοκληρώθηκε μετακινήθηκε πάνω σε ράγες προς την τελική της θέση, πάνω από την προϋπάρχουσα σαρκοφάγο. Μετά το πέρας της κατασκευής θα ξεκινήσει η αποδόμηση του πυρήνα
Το πυρηνικό ατύχημα του Τσερνόμπιλ έλαβε χώρα στις 26 Απριλίου του1986, στον αντιδραστήρα Νο. 4 του Πυρηνικού Σταθμού Παραγωγής Ενέργειας του Τσερνόμπιλ της Σοβιετικής Ένωσης, ο οποίος σήμερα βρίσκεται σε εδάφη της Ουκρανίας. Το ατύχημα ήταν της τάξης του μέγιστου προβλεπόμενου ατυχήματος στην Διεθνή Κλίμακα Πυρηνικών Γεγονότων, διατάραξε σοβαρότατα τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες που επικρατούσαν στις γύρω περιοχές και είχε σημαντικές επιπτώσεις στο περιβάλλον και στην υγεία.
Στο πυρηνικό εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας του Τσέρνομπιλ λειτουργούσαν τέσσερις αντιδραστήρες RBMK, ένα από τα πρώτα μοντέλα σοβιετικής σχεδίασης και το παλαιότερο μοντέλο που βρίσκεται σε χρήση σήμερα. Η αλυσιδωτή πυρηνική αντίδραση ξεκίνησε στον αντιδραστήρα Νο 4, το πάνω μέρος του οποίου εξερράγη το 1986. Τα αίτια της καταστροφής διερευνήθηκαν δύο φορές. Η πρώτη έρευνα, αμέσως μετά το ατύχημα, απεφάνθη ότι η τραγωδία οφειλόταν σε ανθρώπινα σφάλματα. Η δεύτερη, που πραγματοποιήθηκε το 1991, όταν η Σοβιετική Ένωση ήταν έτοιμη να καταρρεύσει, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η καταστροφή είχε προκληθεί από ατέλειες στην αρχική σχεδίαση του αντιδραστήρα RBMK και τις διαδικασίες λειτουργίας του, τις οποίες ήταν αδύνατο να έχουν προβλέψει ή αντιμετωπίσει οι χειριστές, οι οποίοι και απαλλάχθηκαν τελικά από οποιαδήποτε ευθύνη.
Η τραγική ειρωνεία του ατυχήματος στο Τσέρνομπιλ ήταν ότι προκλήθηκε από μια δοκιμή που έκαναν οι χειριστές στους ατμοστροβίλους για να βεβαιωθούν ότι το σύστημα ψύξης θα συνέχιζε να λειτουργεί στην περίπτωση μιας αναγκαστικής διακοπής λειτουργίας του αντιδραστήρα.
Από το ατύχημα πέθαναν επιτόπου δυο από τους εργάτες του σταθμού. Μέσα σε τέσσερις μήνες, από τη ραδιενέργεια και από εγκαύματα λόγω της θερμότητας, πέθαναν 28 πυροσβέστες που έσπευσαν στο χώρο του ατυχήματος και διαπιστώθηκαν 19 επιπλέον θάνατοι ως το . Επιπλέον, υπολογίζεται ότι επηρεάστηκε η υγεία εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων εξαιτίας της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος με ραδιενέργεια. Οι ποσοστιαίες αυξήσεις των καρκίνων ήταν άνω του 15% στους πληθυσμούς που εκτέθηκαν, με χιλιάδες θανάτους από καρκίνο και λευχαιμία να συνδέονται με το ατύχημα.
H κλίμακα της καταστροφής ενισχύθηκε από την έλλειψη εκπαίδευσης και εξοπλισμού του προσωπικού του εργοστασίου, η οποία οδήγησε σε σοβαρά λάθη εκτίμησης της πραγματικής κατάστασης
Εκτός από τους θανάτους στις πολύ κοντινές περιοχές και τους χιλιάδες καρκίνους που έχει ήδη προκαλέσει ή αναμένεται να συνεχίσει να προκαλεί, το ραδιενεργό νέφος παρασύρθηκε από τον αέρα πάνω από μεγάλα τμήματα της Λευκορωσίας, της Ουκρανίας και της Ευρωπαϊκής Ρωσίας, φτάνοντας μέχρι τη Σκανδιναβία στα βόρεια, την Ελλάδα και την Ιταλία στα νότια και την Ελβετία στα δυτικά. Το ατύχημα έθεσε σε κίνδυνο το μέλλον της πυρηνικής ενέργειας, τουλάχιστον στη Δύση, αλλά με τις επανειλημμένες πετρελαϊκές κρίσεις και τις ανησυχίες για την ενεργειακή ασφάλεια, έχουν γίνει εκκλήσεις για την επανεξέταση της χρήσης της πυρηνικής ενέργειας....
Φτάνοντας στην πρώτη απ τις 3 ζώνες ελέγχου του ουκρανικού στρατού (30χλμ η πρώτη, 10 η δεύτερη και 2 χλμ η τρίτη) ελέγχονται διεξοδικά τα διαβατήρια μας!

Μπαίνοντας, τα δέντρα ήταν σαν ζούγκλα

Τα πρώτα χαλάσματα έκαναν την εμφάνιση τους και μεις κατεβήκαμε να τα δούμε

Σπασμένα παράθυρα, τοίχοι κατεστραμμένοι, παιχνίδια πεσμένα στο πάτωμα, όπως τα άφησαν τα παιδιά που κάποτε ζούσαν εκεί. (η απλά όπως τα τοποθέτησαν)
Ο χρόνος έχει σταματήσει....

Communism γραμμένο παντού, άλλωστε ήταν η εποχή του...



Κάναμε συχνές στάσεις στα διάφορα μνημεία


Το νεκροταφείο των πεσόντων πυροσβεστών και εργαζομένων στον αντιδραστήρα την μοιραία νύχτα...


Φυσικά και εδώ δεν θα μπορούσε να λείπει ο αγαπητός τους Λένιν

Μπήκαμε στο μουσείο, το οποίο είχε όλη την ιστορία αλλά και πολλά εκθέματα, φωτογραφίες κλπ


Και εδώ προβαλλόταν ένα ντοκιμαντέρ για την καταστροφή σε βιντεοwall


Το μνημείο των πεσόντων πυροσβεστών

Διάφορα αυτοκινούμενα ρομποτικά οχήματα που χρησιμοποιήθηκαν ώστε να απομακρυνθούν τα διάφορα ραδιενεργά κομμάτια που εκσφενδονίστηκαν παντού, μετά την έκρηξη του αντιδραστήρα.

κάποτε σ αυτή τη στάση περίμεναν εργάτες, τώρα πλέον μόνο εγκατάλειψη...

Μετρητής ραδιενέργειας geiger, άρχισε ο χαρακτηριστικός ήχος.... 6.47μSv/h, είδαμε μέχρι και 500μSv

Στον παρακάτω πίνακα στα 5000 μSv η δόση ραδιενέργειας που θα πάρεις αν κάτσεις 1 ώρα στο έδαφος του Τσερνόμπιλ

Last edited by a moderator: