Καζακστάν Κιργιστάν Ουζμπεκιστάν Τατζικιστάν Τουρκία Travelling along the ''Roof of the World" Pamir Highway..η ιστορία του δρόμου

jmar

Member
Μηνύματα
333
Likes
5.226
Επόμενο Ταξίδι
Overlanding Africa
Ταξίδι-Όνειρο
World
Περιεχόμενα
  1. Κεφάλαιο 1
  2. Δρομολόγιο
  3. Πριν το ταξίδι
  4. Τα Παμίρ!
  5. Πληροφορίες
  6. Προετοιμασία Μηχανών
  7. Προετοιμασία Οδηγών
  8. Στο Καράβι
  9. Στην Αθήνα
  10. (Day 1) Cesme - Manisa
  11. Cesme - Manisa II
  12. Manisa
  13. (Day 2) Manisa - Amasya
  14. Amasya
  15. Amasya II
  16. Amasya III
  17. (Day 3) Amasya - Παναγία Σουμελά - Uzungol
  18. Παναγία Σουμελά - Uzungol II
  19. Παναγία Σουμελά
  20. Λίμνη Uzungol
  21. Λίμνη Uzungol ΙΙ
  22. (Day 4) Uzungol - Τιφλίδα
  23. Uzungol - Τιφλίδα II
  24. Τιφλίδα
  25. Τιφλίδα II
  26. (Day 5) Τιφλίδα - Grozny
  27. Τιφλίδα - Grozny II
  28. Τιφλίδα - Grozny III
  29. Εκκλησία Gergeti Trinity
  30. Τιφλίδα - Grozny IV
  31. Grozny
  32. (Day 6) Grozny - Αστραχάν
  33. Grozny - Αστραχάν ΙΙ
  34. Astrakhan
  35. Astrakhan ΙΙ
  36. (Day 7) Αστραχάν - Ατιράου
  37. Αστραχάν - Ατιράου ΙΙ
  38. Αστραχάν - Ατιράου ΙΙΙ
  39. Atyrau
  40. (Day 8) Atyrau - Beyneu
  41. Atyrau - Beyneu II
  42. Beyneu
  43. (Day 9) Beyneu - Muynak
  44. Beyneu - Muynak II
  45. Λίμνη Αράλη
  46. Λίμνη Αράλη ΙΙ
  47. (Day 10) Muynak - Χίβα
  48. Χίβα
  49. Χίβα II
  50. Χίβα III
  51. Χίβα IV
  52. (Day 11) Χίβα - Μπουχάρα
  53. Μπουχάρα
  54. Μπουχάρα ΙΙ
  55. Μπουχάρα ΙΙΙ
  56. (Day 12) Μπουχάρα - Σαμαρκάνδη
  57. Σαμαρκάνδη
  58. Σαμαρκάνδη ΙΙ
  59. (Day 13) Σαμαρκάνδη - Ντουσάνμπε
  60. Σαμαρκάνδη - Ντουσάνμπε II
  61. Σαμαρκάνδη - Ντουσάνμπε III
  62. (Day 14) Dushanbe - Khalaikum
  63. Dushanbe - Khalaikum II
  64. Dushanbe - Khalaikum III
  65. Dushanbe - Khalaikum IV
  66. Dushanbe - Khalaikum V
  67. (Day 15) Khalaikum - Khorog
  68. Khalaikum - Khorog II
  69. Khalaikum - Khorog III
  70. Khorog
  71. (Day 16) Khorog - Bibi Fatima springs
  72. Khorog - Bibi Fatima II
  73. Khorog - Bibi Fatima III
  74. Bibi Fatima Springs
  75. (Day 17) Bibi Fatima - Murghab
  76. Kharghush Pass
  77. Kharghush Pass ΙΙ
  78. Λίμνη Yashikul
  79. Λίμνη Yashikul ΙΙ
  80. Murghab
  81. (Day 18) Murghab - Sary Tash
  82. Murghab - Sary Tash II
  83. Λίμνη KaraKul
  84. Kyzylart Pass
  85. Sary-Tash
  86. (Day 19) Sary Tash - Kazarman
  87. Sary Tash - Kazarman II
  88. Pereval Kaldama Pass
  89. Kazarman
  90. (Day 20) Kazarman - Song Kul
  91. Ak-Tal Pass
  92. Moldo Asuu Pass
  93. Λίμνη Song Kul
  94. Λίμνη Song Kul II
  95. Λίμνη Song Kul III
  96. (Day 21) Song Kul - Bishkek
  97. Song Kul - Bishkek II
  98. Too Ashuu Pass
  99. Bishkek
  100. Bishkek II
  101. (Day 22) Bishkek - Issyk Kul
  102. Issyk Kul
  103. (Day 23) Issyk Kul - Almaty
  104. Sharyn Canyon
  105. Almaty
  106. Almaty II
  107. (Day 24) Almaty - Balkash
  108. Balkash
  109. (Day 25) Balkash - Astana
  110. Astana
  111. Astana II
  112. Astana III
  113. (Day 26) Astana - Kostanay
  114. (Day 27) Kostanay - Ufa
  115. Ufa
  116. Ufa II
  117. Ufa III
  118. (Day 28) Ufa - Nizhny Novgorod
  119. Νίζνι Νόβγκοροντ
  120. Νίζνι Νόβγκοροντ II
  121. (Day 29) Nizhny - Moscow
  122. Moscow
  123. Moscow II
  124. Moscow III
  125. Moscow IV
  126. (Day 30) Moscow Sightseeing
  127. Moscow V
  128. Moscow VI
  129. Moscow VII
  130. Moscow VIII
  131. (Day 31) Moscow - St. Petersburg
  132. Αγία Πετρούπολη
  133. Αγία Πετρούπολη ΙΙ
  134. (Day 32) Αγία Πετρούπολη
  135. Αγία Πετρούπολη III
  136. Αγία Πετρούπολη IV
  137. (Day 33) Saint Petersburg - Kaluga
  138. (Day 34) Kaluga - Kiev
  139. Κίεβο
  140. Κίεβο ΙΙ
  141. Κίεβο ΙΙΙ
  142. (Day 35) Chernobyl
  143. Chernobyl II
  144. Pripyat
  145. Pripyat II
  146. (Day 36) Kiev - Cotârgași
  147. Προς Cotârgași
  148. Cotârgași
  149. (Day 37) Cotârgași - Novaci
  150. Φαράγγι Bicaz
  151. Προς Medias
  152. Transalpina
  153. Transalpina II
  154. Transalpina III
  155. Rânca
  156. (Day 38) Novaci - Θεσσαλονίκη
  157. Επίλογος

ΗΜΕΡΑ 35η, 6 Σεπτεμβρίου 2018

Kiev - Chernobyl - Kiev

Χλμ ημέρας 300 (by minibus :D)



Ξύπνημα πολύ νωρίς σήμερα (6 το πρωί), καθώς έπρεπε να επισκεφθώ το πυρηνικό εργοστάσιο του Chernobyl, να δω αν επιτέλους θα γιατρευτώ με μια καλή δόση ραδιενέργειας! :haha:

Καφεδάκι, πρωινό και βουρ στο μετρό να πάμε στο σημείο συνάντησης, έπρεπε 7:30 να ήμουν εκεί!

Μπαίνοντας στο μετρό, η ώρα αρκετά πρωινή και ο κόσμος λιγοστός








Φτάνοντας στο ξενοδοχείο της συνάντησης το βλέμμα μου τα έλεγε όλα :p.

Η εταιρία που έκλεισα ήταν η chernobyl-exclusive-tours , στην οποία μπορούσες να κλείσεις με χαμηλή τιμή μέχρι και 3 ημέρες πριν την ημερομηνία που ήθελες να πάς. Οι υπόλοιπες ήθελαν 1 εβδομάδα και ήταν και ακριβότερες. Όλο αυτό συμβαίνει διότι τα στοιχεία του διαβατηρίου σου τα στέλνουν στην ουκρανική κυβέρνηση, ελέγχονται και παίρνεις έγκριση! Διάβασα στο ίντερνετ και είχε καλές κριτικές η συγκεκριμένη εταιρία, ενώ ένα άλλο θετικό ήταν η μικρή κατάθεση πριν την οριστική πληρωμή στην συνάντηση (ήθελαν το 10%, 7 δολάρια), έτσι και να το μετάνιωνα ή αν γινόταν κάτι και δεν προλάβαινα, τα χρήματα που θα έχανα δεν ήταν πολλά! Πλήρωσα 69 δολάρια για το ολοήμερο τουρ (ξεκινήσαμε 8:00 το πρωί και φτάσαμε πίσω 9 το βράδυ o_O) Απ ότι είδα φέτος οι τιμές πήραν την ανιούσα και ξεκινάνε από 89 δολάρια o_O H Κυβέρνηση έχει μεγάλα κέρδη απ την όλη ''μπίζνα'' που έχει καλοστηθεί εκεί! (οι ντόπιοι πληρώνουν 39 δολάρια ενώ οι ξένοι 89 πλέον)! Όποιος ήθελε και φαγητό εκεί ήταν συν 15 δολάρια(απ ότι μας είπαν όσοι πήραν δεν άξιζε). Εγω κρατουσα 2 μπουκάλια νερο και 2 σαντουιτς για κολατσιο. Τα σημεία που θα μπορούσες να πάρεις κάτι ήταν μετά το περας του τουρ, γι αυτο και το βανάκι σταμάτησε σε ένα μεγάλο βενζινάδικο για να προμηθευτεί ο καθένας ότι ήθελε

Απ την αρχή ο tour guide μας είχε στείλει email με το τι ρούχα έπρεπε να βάλουμε (απαραίτητα μακρυμάνικο αλλιώς ο ουκρανικός στρατός δεν θα μας άφηνε να μπούμε) , να είμαστε πολύ προσεκτικοί με το στρατό, να μην τους βγάζουμε φώτο και να μην προκαλούμε. Τέλος μας ανέφεραν το βασικότερο, ΔΕΝ ΑΚΟΥΜΠΑΜΕ ΤΙΠΟΤΑ, ούτε καθόμαστε στο έδαφος


Λέτε να γίνω καλα??? :haha:



Αφού μαζευτήκαμε όλοι μπήκαμε σε 2 minibus Sprinter. Εδώ έκανα το λάθος κι έκατσα στην ''γαλαρία'',αργότερα θα το μετάνιωνα πικρά σε όλη την διαδρομή!:confused: Ο δρόμος ήταν κυριολεκτικά ένα τρελό σπαστήρι!:eek: Το minibus χοροπήδαγε πίσω σαν τρελό, αφού πολλές φορές έκανα πετάγματα μέχρι το ταβάνι! :haha: Να έχουμε και τους οδηγούς των πολλών minibus να κάνουν κόντρες ποιος θα φτάσει πρώτος! Τρελή εμπειρία λέμε! Αν την βγάλουμε είπα από δω θα μας αποτελειώσει μετά η ραδιενέργεια :haha: Τα χειρότερα 200 χλμ (τα υπόλοιπα 100 ήταν αυτοκινητόδρομος) που είχα κάνει ever!:confused:

Μέχρι να φτάσουμε ο οδηγός έβαλε στην τηλεόραση ενα ντοκιμαντερ για την καταστροφή του Chernobyl. Ετσι μπήκαμε ψυχή τε και σώματι στο κλίμα και η ώρα πέρασε στο άψε σβήσε (αν εξαιρέσεις τον άθλιο δρόμο :D)!



Ο Πυρηνικός Σταθμός Παραγωγής Ενέργειας του Τσερνόμπιλ, βρίσκεται στην εγκαταλελειμμένη πλέον κωμόπολη Πρυπιάτ της Ουκρανίας. Το εργοστάσιο που πήρε το όνομά του από την πόλη του Τσερνόμπιλ, μπήκε σε λειτουργία για τη Σοβιετική Ένωση το 1977 ως πρότυπο πυρηνικό εργοστάσιο. Στις 26 Απριλίου του 1986 σημειώθηκε στο εργοστάσιο το πυρηνικό ατύχημα του Τσερνόμπιλ και είχε ως αποτέλεσμα τον άμεσο θάνατο δεκάδων και την εκτεταμένη επιβάρυνση του περιβάλλοντος με ραδιενέργεια. Το εργοστάσιο λειτουργούσε ως τον Δεκέμβριο του 2000 εξαιτίας μεγάλης ενεργειακής ζήτησης στην Ουκρανία.
Τον Σεπτέμβριο του 2007 η Ουκρανία ενέκρινε την κατασκευή ενός ατσάλινου κελύφους πάνω από τον αντιδραστήρα, σε αντικατάσταση της σαρκοφάγου Το κέλυφος το οποίο κατασκευάστηκε από τον όμιλο γαλλικών εταιρειών Novarka, κόστισε 432 εκ. ευρώ (κατ' άλλες πηγές 505 εκ. ευρώ), με το κόστος να καλύπτεται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανοικοδόμησης και Ανάπτυξης και διεθνείς χορηγούς. Η τοξωτή κατασκευή έχει πλάτος 257 μέτρων, ύψος 105 μέτρων και μήκος 150 μέτρων. Η νέα σαρκοφάγος κατασκευάστηκε σε σχετική απόσταση από τον αντιδραστήρα και μόλις ολοκληρώθηκε μετακινήθηκε πάνω σε ράγες προς την τελική της θέση, πάνω από την προϋπάρχουσα σαρκοφάγο. Μετά το πέρας της κατασκευής θα ξεκινήσει η αποδόμηση του πυρήνα

Το πυρηνικό ατύχημα του Τσερνόμπιλ έλαβε χώρα στις 26 Απριλίου του1986, στον αντιδραστήρα Νο. 4 του Πυρηνικού Σταθμού Παραγωγής Ενέργειας του Τσερνόμπιλ της Σοβιετικής Ένωσης, ο οποίος σήμερα βρίσκεται σε εδάφη της Ουκρανίας. Το ατύχημα ήταν της τάξης του μέγιστου προβλεπόμενου ατυχήματος στην Διεθνή Κλίμακα Πυρηνικών Γεγονότων, διατάραξε σοβαρότατα τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες που επικρατούσαν στις γύρω περιοχές και είχε σημαντικές επιπτώσεις στο περιβάλλον και στην υγεία.
Στο πυρηνικό εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας του Τσέρνομπιλ λειτουργούσαν τέσσερις αντιδραστήρες RBMK, ένα από τα πρώτα μοντέλα σοβιετικής σχεδίασης και το παλαιότερο μοντέλο που βρίσκεται σε χρήση σήμερα. Η αλυσιδωτή πυρηνική αντίδραση ξεκίνησε στον αντιδραστήρα Νο 4, το πάνω μέρος του οποίου εξερράγη το 1986. Τα αίτια της καταστροφής διερευνήθηκαν δύο φορές. Η πρώτη έρευνα, αμέσως μετά το ατύχημα, απεφάνθη ότι η τραγωδία οφειλόταν σε ανθρώπινα σφάλματα. Η δεύτερη, που πραγματοποιήθηκε το 1991, όταν η Σοβιετική Ένωση ήταν έτοιμη να καταρρεύσει, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η καταστροφή είχε προκληθεί από ατέλειες στην αρχική σχεδίαση του αντιδραστήρα RBMK και τις διαδικασίες λειτουργίας του, τις οποίες ήταν αδύνατο να έχουν προβλέψει ή αντιμετωπίσει οι χειριστές, οι οποίοι και απαλλάχθηκαν τελικά από οποιαδήποτε ευθύνη.
Η τραγική ειρωνεία του ατυχήματος στο Τσέρνομπιλ ήταν ότι προκλήθηκε από μια δοκιμή που έκαναν οι χειριστές στους ατμοστροβίλους για να βεβαιωθούν ότι το σύστημα ψύξης θα συνέχιζε να λειτουργεί στην περίπτωση μιας αναγκαστικής διακοπής λειτουργίας του αντιδραστήρα.

Από το ατύχημα πέθαναν επιτόπου δυο από τους εργάτες του σταθμού. Μέσα σε τέσσερις μήνες, από τη ραδιενέργεια και από εγκαύματα λόγω της θερμότητας, πέθαναν 28 πυροσβέστες που έσπευσαν στο χώρο του ατυχήματος και διαπιστώθηκαν 19 επιπλέον θάνατοι ως το . Επιπλέον, υπολογίζεται ότι επηρεάστηκε η υγεία εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων εξαιτίας της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος με ραδιενέργεια. Οι ποσοστιαίες αυξήσεις των καρκίνων ήταν άνω του 15% στους πληθυσμούς που εκτέθηκαν, με χιλιάδες θανάτους από καρκίνο και λευχαιμία να συνδέονται με το ατύχημα.
H κλίμακα της καταστροφής ενισχύθηκε από την έλλειψη εκπαίδευσης και εξοπλισμού του προσωπικού του εργοστασίου, η οποία οδήγησε σε σοβαρά λάθη εκτίμησης της πραγματικής κατάστασης

Εκτός από τους θανάτους στις πολύ κοντινές περιοχές και τους χιλιάδες καρκίνους που έχει ήδη προκαλέσει ή αναμένεται να συνεχίσει να προκαλεί, το ραδιενεργό νέφος παρασύρθηκε από τον αέρα πάνω από μεγάλα τμήματα της Λευκορωσίας, της Ουκρανίας και της Ευρωπαϊκής Ρωσίας, φτάνοντας μέχρι τη Σκανδιναβία στα βόρεια, την Ελλάδα και την Ιταλία στα νότια και την Ελβετία στα δυτικά. Το ατύχημα έθεσε σε κίνδυνο το μέλλον της πυρηνικής ενέργειας, τουλάχιστον στη Δύση, αλλά με τις επανειλημμένες πετρελαϊκές κρίσεις και τις ανησυχίες για την ενεργειακή ασφάλεια, έχουν γίνει εκκλήσεις για την επανεξέταση της χρήσης της πυρηνικής ενέργειας....




Φτάνοντας στην πρώτη απ τις 3 ζώνες ελέγχου του ουκρανικού στρατού (30χλμ η πρώτη, 10 η δεύτερη και 2 χλμ η τρίτη) ελέγχονται διεξοδικά τα διαβατήρια μας!



Μπαίνοντας, τα δέντρα ήταν σαν ζούγκλα



Τα πρώτα χαλάσματα έκαναν την εμφάνιση τους και μεις κατεβήκαμε να τα δούμε



Σπασμένα παράθυρα, τοίχοι κατεστραμμένοι, παιχνίδια πεσμένα στο πάτωμα, όπως τα άφησαν τα παιδιά που κάποτε ζούσαν εκεί. (η απλά όπως τα τοποθέτησαν)
Ο χρόνος έχει σταματήσει....



Communism γραμμένο παντού, άλλωστε ήταν η εποχή του...








Κάναμε συχνές στάσεις στα διάφορα μνημεία





Το νεκροταφείο των πεσόντων πυροσβεστών και εργαζομένων στον αντιδραστήρα την μοιραία νύχτα...





Φυσικά και εδώ δεν θα μπορούσε να λείπει ο αγαπητός τους Λένιν



Μπήκαμε στο μουσείο, το οποίο είχε όλη την ιστορία αλλά και πολλά εκθέματα, φωτογραφίες κλπ





Και εδώ προβαλλόταν ένα ντοκιμαντέρ για την καταστροφή σε βιντεοwall





Το μνημείο των πεσόντων πυροσβεστών



Διάφορα αυτοκινούμενα ρομποτικά οχήματα που χρησιμοποιήθηκαν ώστε να απομακρυνθούν τα διάφορα ραδιενεργά κομμάτια που εκσφενδονίστηκαν παντού, μετά την έκρηξη του αντιδραστήρα.



κάποτε σ αυτή τη στάση περίμεναν εργάτες, τώρα πλέον μόνο εγκατάλειψη...



Μετρητής ραδιενέργειας geiger, άρχισε ο χαρακτηριστικός ήχος.... 6.47μSv/h, είδαμε μέχρι και 500μSv :eek: Να φανταστείτε ότι οι εργαζόμενοι εκεί καθώς και οι tour guides δουλεύουν 15 μέρες περίπου τον μήνα στην εσωτερική ζώνη του Chernobyl. Επίσης έχουν κρεμασμένο στον λαιμό ένα ειδικό μηχανηματάκι που μετράει την δόση ραδιενέργειας που έχουν λάβει. Κάθε μήνα ελέγχονται και κάνουν ειδικές εξετάσεις!



Στον παρακάτω πίνακα στα 5000 μSv η δόση ραδιενέργειας που θα πάρεις αν κάτσεις 1 ώρα στο έδαφος του Τσερνόμπιλ



 
Last edited by a moderator:

jmar

Member
Μηνύματα
333
Likes
5.226
Επόμενο Ταξίδι
Overlanding Africa
Ταξίδι-Όνειρο
World
2 μοτοσυκλέτες ((ΒΜW R 1200 Gs - Yamaha Super Tenere 1200) με 2 καβαλάρηδες από Ελλάδα (ο ένας από Χανιά Κρήτης, κι ο άλλος από Αθήνα), σε ένα ονειρικό ταξίδι κατά μήκος της "κορυφής του κόσμου" των Παμίρ!

Προσωπικά ''έγραψα'' 18.000 χλμ περίπου σε 38 ημέρες, περνώντας μέσα από 11 χώρες (Τουρκία, Γεωργία, Ρωσία, Καζακστάν,Ουζμπεκιστάν, Τατζικιστάν, Κιργιστάν (έως εκεί θα είχα την παρέα του Κώστα), ξανά Καζακστάν, ξανά Ρωσία, Ουκρανία, Ρουμανία, Βουλγαρία και επιστροφή Ελλάδα)

Δεξιά εγώ αριστερά ο Κώστας, στον στόχο ''κατάκτησης'' της κορυφής των Παμίρ στα 4655 μέτρα!



Παρακάτω φαίνεται η διαδρομή μου στον χάρτη, ενώ η live ανταπόκρισή μου απ την πολύ χρήσιμη εφαρμογή livetrip βρίσκεται εδώ https://www.livetrips.gr/trip/10038/#!10064

 
Last edited:

jmar

Member
Μηνύματα
333
Likes
5.226
Επόμενο Ταξίδι
Overlanding Africa
Ταξίδι-Όνειρο
World
Ήταν η 16η Απριλίου 2018 ...
''Καλημέρα Κώστα, κάποια στιγμή είχες ανεβάσει ένα φετινό πλάνο για Κιργισταν! Είχα μιλήσει με ένα φίλο μήπως το επιχειρούσαμε αλλά δεν μπορεί, εσύ σκέφτεσαι για μόνος σου; Θα ήθελα να μιλούσαμε κάποια στιγμή αν έχεις χρόνο!''
''Καλημέρα Γιάννη,σκέφτομαι για Αύγουστο. Θα σου στείλω πιο μετά λεπτομέρειες γιατί είμαι στη δουλειά τώρα''
Αυτό ήταν, από εκείνη την στιγμή και μέχρι τις 3 Αυγούστου 2018 που ήταν κανονισμένη η αναχώρηση μας ακολούθησαν πολλά μηνύματα, τηλέφωνα , συζητήσεις επί συζητήσεων, πειράγματα για τα μηκανάκια (BMW Vs Tenere) πολλά γέλια, και αρκετές ''κατάρες'' από την σύντροφο του Κώστα καθώς είχε βρει νέο ''γκομενάκι'' :D
Η ιδέα του ταξιδιού μου καρφώθηκε το 2017 όταν είχε πάει ο φίλος Αντώνης και μας έστελνε live ανταποκρίσεις με τα απίθανα απόκοσμα μέρη των Παμιρ, στη συνεχεία είδα και εδώ το ταξιδιωτικό των παιδιών, ε αυτό ήταν! Από την στιγμή που ανακοίνωσα στον Αντώνη οτι θα πάω ήταν πάντα εκεί καθημερινά, για την κάθε απορία μας (τον έπρηξα-με τον άνθρωπο ) γι' αυτό και τον ευχαριστώ πολύ για όλα (άσχετα οτι δεν θέλει να λέω τέτοια). Γενικά μ'αρεσει η ματιά του Αντώνη στα ταξίδια που έχει κάνει, σου μεταφέρει τα πράγματα όπως είναι χωρίς φανφάρες και με πληροφορίες εύστοχες και ακριβείς!
Φυσικά ευχαριστούμε και τα παιδιά που πήγαν πέρσι, καθώς και τον Ζήση με την Αφρικάνα του, ο οποίος πήγε 2 μήνες πριν ξεκινήσουμε και μας έστελνε live φρέσκες ανταποκρίσεις! Ο Κώστας είχε φτιάξει πάνω κάτω την διαδρομή, την είδαμε και μαζί, βάλαμε και 2-3 πράγματα, βγάλαμε άλλα και τελικά φτιάξαμε το πλάνο.
Οι χώρες που είχαμε σκοπό να επισκεφθούμε ήταν οι εξής: Τουρκία, Γεωργία, Ρωσία, Καζακστάν,Ουζμπεκιστάν, Τατζικιστάν, Κιργιστάν (έως εκεί θα είχα την παρέα του Κώστα), ξανά Καζακστάν, ξανά Ρωσία, Ουκρανία, Ρουμανία, Βουλγαρία και επιστροφή Ελλάδα! Συνολικά δλδ 11 χώρες!
Στο συγκεκριμένο ταξίδι, σε αντίθεση με την Ευρώπη, δεν μπορείς απλά να ξεκινήσεις και να φύγεις χωρίς προετοιμασία και χωρίς ''διάβασμα''. Θέλει καλή προετοιμασία και μελέτη, για τα σύνορα, τις βίζες, τα περάσματα, την κουλτούρα του κάθε λαού όσο αφορά τις οδηγικές αντιξοότητες κλπ . Επίσης θα έπρεπε να γίνει και σωστός χρονικός προγραμματισμός καθώς οι βίζες έχουν ημερομηνία λήξης! Αυτή που θα με ζόριζε χρονικά είναι της Ρωσίας καθώς θα έκανα τον κύκλο για την επιστροφή, αλλά ας τα πάρουμε απ την αρχή!
 

jmar

Member
Μηνύματα
333
Likes
5.226
Επόμενο Ταξίδι
Overlanding Africa
Ταξίδι-Όνειρο
World
Τα Παμίρ!



Ένα ανεπανάληπτο ταξίδι στους δρόμους του μεταξιού (Silk Road), των καραβανιών, που συνδυάζει τους σημαντικότερους ιστορικούς χώρους, τις μεγάλες πόλεις, την κουλτούρα των νομάδων, τα ορεινά τοπία και περάσματα της Κεντρικής Ασίας.

Το Παμίρ (πηγή Wikipedia) είναι μία πολύ μεγάλη οροσειρά στη κεντρική Ασία που αποτελεί και τον πυρήνα του ορεινού συστήματός της. Το Παμίρ, με κέντρο την αυτόνομη διοικητική περιοχή Γκόρνο Μπαταχσάν του Τατζικιστάν εκτείνεται από του δυτικού Σινκιάνγκ του Τατζικιστάν μέχρι και του ανατολικού Αφγανιστάν και δυτικά της Κίνας. Η συνολική έκτασή του είναι 8.400 τ.χλμ. και ορίζεται βόρεια από τα Υπεραλάϊα Όρη, ανατολικά από την οροσειρά Σαρικόλ, νότια από τη λίμνη Ζορκούλ και τον ομώνυμο ποταμό Παμίρ στα σύνορα με το Αφγανιστάν και δυτικά από τμήμα της κοιλάδας Πιάντζ. Το οροπέδιο αυτό έχει μέσο ύψος 3900 μ. από επιφάνεια θαλάσσης και σ΄ αυτό υψώνονται βουνά που υπερβαίνουν τα 6000 μ. των οποίων μεγαλύτερες κορυφές είναι η του Ισμαήλ Σαμανί (7.500 μ.) και η κορυφή Λένιν (7.140 μ.). Χωρίζεται δε σε τρεις υψομετρικές ζώνες: η Τρανς Αλάι (α΄ ζώνη), του Μεγάλου Πέτρου (β΄ ζώνη) και του Ναούκ (γ΄ ζώνη).
Κυριότεροι ποταμοί του Παμίρ είναι ο ομώνυμος Παμίρ ποταμός και ο Πιάντζ ποταμός που χύνονται στον Αμού Ντάρια ποταμό ο οποίος στη συνέχεια εκβάλλει στη λίμνη Αράλη (ή Θάλασσα Αράλη).

Το όνομα Παμίρ σημαίνει ορεινός λειμώνας και σε αυτό συναντώνται τα μεγαλύτερα ορεινά συγκροτήματα της Γης, του Τιεν-Σαν, του Καρακορούμ και Κουέν-Λουν προς ανατολάς, τα Ιμαλάια προς νότο και η οροσειρά του Χίντου Κους προς δυσμάς. Η χλωρίδα στη περιοχή αυτή είναι πολύ φτωχή και γενικά χαρακτηρίζεται άδενδρος. Μικρή βλάστηση παρατηρείται μόνο στα δυτικά και σε χαμηλό ύψος. Αντίθετα στις κοιλάδες των ποταμών παρατηρείται πυκνή βλάστηση από ιτιές και λεύκες. Κυριότερα ζώα της περιοχής είναι το "Αρχάρ", πρόβατο βουνού, και το "Κίικ" είδος αγριοκάτσικου.
Χαρακτηριστικοί είναι και οι παγετώνες που υφίστανται στη περιοχή. Τα κράσπεδα του Παμίρ υπόκεινται σε τακτικούς σεισμούς που ταλαιπωρούν τακτικά τις γύρω χώρες (κυρίως Ιράν και Αφγανιστάν). Στις δυτικές παρυφές του, στη Ρωσία υπάρχουν πλούσια ανθρακωρυχεία. Οι περισσότεροι κάτοικοι της περιοχής, το 90%, ανήκουν στη φυλή των Τατζίκων και των Κιργισίων που ασχολούνται με τη γεωργία και τη κτηνοτροφία και που ομιλούν τις λεγόμενες παμιρικές γλώσσες, διαλέκτους Σούγκνι και Γκαζκουλαμί.

Στην περιοχή υφίστανται λίγοι αυτοκινητόδρομοι μερικοί των οποίων ακολουθούν δύσβατες περιοχές των αρχαίων καραβανιών. Στα δυτικά όμως υπάρχουν κάποιοι υδροηλεκτρικοί σταθμοί και μεταλλεία αντιμονίου, υδραργύρου και αργύρου. Επίσης ορυκτός πλούτος υπάρχει και στα ανατολικά με περιορισμένα όμως σε εκμετάλλευση ορυχεία λιγνίτη και ορυκτού άλατος.
Κατά την αρχαιότητα η εμπορική οδός μεταξύ Ρώμης και Χωρών προς τη Κίνα διερχόταν από το Βόρειο Παμίρ όπου και από την ίδια οδό οι Νεστοριανοί διέδωσαν τον Χριστιανισμό στη κεντρική Ασία. Μάλιστα από τη λεγόμενη δίοδο Τέρεκ που βρίσκεται σε ύψος 3815 μ. πέρασε το 1273 ο Μάρκο Πόλο.
 
Last edited:

jmar

Member
Μηνύματα
333
Likes
5.226
Επόμενο Ταξίδι
Overlanding Africa
Ταξίδι-Όνειρο
World
Οι χώρες που είχαμε σκοπό να επισκεφθούμε ήταν οι εξής: Τουρκία, Γεωργία, Ρωσία, Καζακστάν,Ουζμπεκιστάν, Τατζικιστάν, Κιργιστάν (έως εκεί θα είχα την παρέα του Κώστα), ξανά Καζακστάν, ξανά Ρωσία, Ουκρανία, Ρουμανία, Βουλγαρία και επιστροφή Ελλάδα! Συνολικά δλδ 11 χώρες! Πάμε να δούμε τι ισχύει για την καθεμία...

Τουρκία:
Μπαίνεις κανονικά με το διαβατήριό σου (και με τις νέες ταυτότητες αλλά δεν ασχοληθήκαμε καθόλου) και έχοντας την πράσινη κάρτα για το οχημά σου. (Προσοχή πρέπει να είναι κυριολεκτικά σε πράσινο χαρτί)

Γεωργία:
Διαβατήριο και πάλι. Η δική σου πράσινη κάρτα δεν σε καλύπτει για οδική ασφάλεια στην χώρα. Θα πρέπει να βγάλεις σε πρακτορείο που υπάρχει αμέσως μετά από τα σύνορα. Στην δική μας περίπτωση μας χρειάστηκε καθώς μας σταμάτησαν σε ένα μπλόκο και μας την ζήτησαν! Είχα διαβάσει για τα παιδιά το 2017 (stavrouliasp onroad XLgeorge κλπ) που δεν την είχαν βγάλει , αλλά φέτος είχε περάσει φίλος που μιλούσε με τον Κώστα , δεν την έβγαλε και τον έγραψαν σε ένα μπλόκο (35 dollars). Όποτε δεν το ρισκάραμε πληρώσαμε αν θυμάμαι καλά 7-8 δολάρια (για μια εβδομάδα)

Ρωσία:
Χρειάζεται Viza! την έβγαλα απ το γνωστό γραφείο Mouzenidis Travel που βρίσκεται στην Αθήνα, έστειλα το διαβατήριο και σε 10 περίπου ημέρες ήταν έτοιμη (κόστος 90 ευρώ η βίζα 2 εισόδων και 37,5 η ασφάλιση 30 ημερών που απαιτείται, σύνολο δλδ 127,5)

Καζακστάν:
Πλέον χρειάζεται μόνο Διαβατήριο! Αρχίζουν κι ''ανοίγουν'' οι χώρες της Ασίας καθώς βλέπουν οτι έχουν μεγάλα οικονομικά οφέλη απ τον τουρισμό! Η δική σου πράσινη κάρτα ομοίως δεν σε καλύπτει για οδική ασφάλεια στην χώρα. Θα πρέπει να βγάλεις σε πρακτορείο που υπάρχει αμέσως μετά από τα σύνορα. Εκεί εγώ έβγαλα για ένα μήνα καθώς θα ξαναέμπαινα στη χώρα στο γυρισμό! (Ο Κώστας έβγαλε την μικρότερη 2 εβδομάδων νομίζω) Κόστος 18 δολάρια

Ουζμπεκιστάν:
Mεχρι και πριν 2 χρόνια στη χώρα ήταν πολύπλοκες οι διαδικασίες, Visa, Loi (letter of invitation) προ κράτηση ξενοδοχείων από το τουριστικό γραφείο, χρονοβόρα εκδοσή κλπ. Από το Φλεβάρη του 2018 η χώρα ''άνοιξε'' για 7 άλλες γείτονες χώρες χωρίς να απαιτείται visa και σε άλλες όπως η Ελλάδα απλουστεύθηκε η διαδικασία (δεν απαιτούνταν Loi ούτε προ κράτηση ξενοδοχείων και η βίζα πλέον έβγαινε σε 1 βδομάδα) . Οπότε εγώ έστειλα το διαβατήριο στο Ποιμενίδης Travel (το μοναδικό που έβγαζε για Ουζμπεκιστάν) Κόστος 90 Ευρώ, μονής εισόδου
Από φέτος όμως τον Φεβρουάριο του 2019 ξεχάστε τις Βιζες και τα έξοδα για Ουζμπεκιστάν! Πλέον η χώρα ''άνοιξε'' εντελώς κι αυτή με τον νέο πρόεδρο (από το 2018)
Uzbekistan introduces a visa-free regime for citizens of another 45 countries from 1 February
Οδική ασφάλεια είναι απαραίτητη και την βγάζει κανείς αμέσως μετά από τα σύνορα σε ένα από τα πρακτορεία που υπάρχουν

Τατζικιστάν:
Για το Τατζικιστάν, από πρόπερσι η διαδικασία για την visa απλοποιήθηκε πάρα πολύ . Πλέον ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει μια ηλεκτρονική αίτηση στο
Tajikistan e-Visa πληρώνει το αντίτιμο των 80$ και τους ''ανεβάζει'' στην ειδική φόρμα την απόδειξη κατάθεσης. Το κόστος αυτό συμπεριλαμβάνει και την επιπλέον άδεια που απαιτείται για την επίσκεψη στο Pamir (GBAO permit). Χωρίς αυτήν το κόστος μειώνεται στα 50$. Το έντυπο της ηλεκτρονικής visa το επισυνάπτω στο τέλος.
Εκτυπώνεις το έντυπο έγχρωμο, βάζεις και μια φωτογραφία σου επάνω και έτοιμο! Το σύστημα λειτουργεί υποδειγματικά και δεν συναντήσαμε κανένα πρόβλημα στα σύνορα. Οδική ασφάλεια και πάλι αμέσως μετά τα σύνορα.

Κιργιστάν:
Για το Κιργιστάν, επίσης δεν απαιτείται visa. Το μόνο που πληρώνεις στα σύνορα είναι ένα πράσινο τέλος γύρω στα 7$. Οδική ασφάλεια εδώ δεν βγάλαμε, μετά τα σύνορα στα κορφοβούνια δεν υπήρχε τπτ παρά μόνο ένας άθλιος χωματόδρομος αρκετών χιλιομέτρων!

Ουκρανία:
Δεν απαιτείται visa μόνο διαβατήριο. Η δική μου πράσινη κάρτα την περιλάμβανε άσχετα αν στα σύνορα μου την έπεσαν καλοθελητές λέγοντας οτι έπρεπε να βγάλω, αλλά άνοιξα την δική μου και τους έδειξα οτι υπάρχει (το επιβεβαίωσα κι εγώ)

Ρουμανία, Βουλγαρία:
Ταυτότητα νέου τύπου ή διαβατήριο. Η πράσινη κάρτα μας, περιλαμβάνει τις χώρες αυτές!
Για όλες αυτές τις χώρες της Ασίας υπάρχει το κατατοπιστικότατο site
Caravanistan | The Silk Road Travel Guide το οποίο όποιος ενδιαφέρεται να πάει στα μέρη αυτά πρέπει να το ξεσκονίσει. Έχει τα πάντα, ακόμα και φόρουμ για ερωτήσεις για δρόμους, πέρασμα συνόρων και ότι 'άλλο μπορείς να φανταστείς σε πληροφορία!
Επίσης κατεβάσαμε στα κινητά μας την εφαρμογή
iOverlander | Find your next destination , απίστευτα χρήσιμη από Ovelanders ταξιδιώτες οι οποίοι παρέχουν πληροφορίες σε χάρτη με σημεία που μπορείς να βρεις βενζίνη, μέρη για ελεύθερο camping, συνεργεία , guest houses, πληροφορίες για περάσματα, σύνορα με συντεταγμένες και πολλά άλλα!

Η ηλεκτρονική βίζα του Τατζικιστάν
 

jmar

Member
Μηνύματα
333
Likes
5.226
Επόμενο Ταξίδι
Overlanding Africa
Ταξίδι-Όνειρο
World
Προετοιμασία μηχανών:

Η προετοιμασία της μηχανής είναι απαραίτητη και χρονοβόρα. Έκανα πλήρες σέρβις (Λάδια Liqui Moly 10-60 Racing, Μπουζί, Βαλβολίνες διαφορικού-κιβωτίου, υγρά συμπλέκτη, υγρά φρένων, καθαρισμός διαφορικού, συσφίξεις, έλεγχος σε φώτα τακάκια κλπ.
Το Ουζμπεκιστάν ήθελε περισσότερη προσοχή καθώς η χώρα είναι παραγωγός φυσικού αερίου, για να προωθήσει η κυβέρνηση την κατανάλωσή του και να μειώσει τις εισαγωγές πετρελαίου έχει εφαρμόσει αυστηρό πλαφόν σε πετρέλαιο και βενζίνη, συνεπώς η πλειοψηφία του κόσμου έχει μετατρέψει τα οχήματά του σε αέριο. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα βενζίνη να υπάρχει σε ελάχιστα πρατήρια, τεράστιες ουρές και στη μαύρη αγορά. Σε αυτό ήμασταν τυχεροί με την αλλαγή του προέδρου καθώς σε αντίθεση με τα παιδιά (Αντώνη XLgeorge stavriouliasp onroad κλπ) εμείς μόνο μια φορά χρειάστηκε να χρησιμοποιήσουμε το μπιτόνι που είχε ο καθένας μαζί του! (εγώ ενα 5λιτρο + ένα τρίλιτρο στην βαλίτσα κι ο Κώστας ένα 10λιτρο) Πλέον μόνο ένα 5λιτρο πιστεύω αρκεί καθώς άνοιξαν πολλά πρατήρια (βλέπαμε συνέχεια) και όλα είχαν βενζίνη. Βέβαια η βενζίνη του Ουζμπεκιστάν στις περισσότερες περιπτώσεις ήταν 80 οκτανίων αν και πλέον έβρισκες στις μεγάλες πόλεις και 90αρα. Γι αυτό πήραμε μαζί μας και 2 ενισχυτικά καυσίμων ο καθένας. Γενικά εκεί βγάζει πολλά χλμ το τεπόζιτο καθώς οι ταχύτητες που κινείσαι είναι αρκετά μικρές λόγω της κατάστασης των δρόμων. Οι μηχανές κάποια στιγμή εμφάνισαν θεματάκια, όχι κάτι πολύ ανησυχητικό, λόξιγκα και απόκριση γκαζιού λες και ήταν μπουκωμένες τέλος είχαμε και αρκετά πειράκια!
Το Τατζικιστάν είχε Ρώσικη βενζίνη απ οτι μας είπαν 90αρα, απλά εκεί έβαζες απο μπιτόνια τις περισσότερες περιπτώσεις στα βουνά! Γι αυτό το λόγο πήραμε ενα εξωτερικό φίλτρο χωνί το οποίο φιλτράρει σωματίδια και νερό. Στο Τατζικιστάν δεν χρησιμοποιήσαμε ενισχυτικό οκτανίων

Ένα άλλο σημαντικό κομμάτι της προετοιμασιας για τέτοιο ταξίδι είναι τα λάστιχα που θα βάζαμε στα μηχανάκια. Ένα adventure ταξίδι που περιλαμβάνει πάρα πολλά χιλιόμετρα σε κάθε είδους τερέν, από καλές άσφαλτους εθνικές κλπ μέχρι και χαλασμένες, απο πολλά χιλιόμετρα σε χώματα, λάσπες και άμμο σε Ουζμπεκισταν, Τατζικισταν και Κιργισταν, μέχρι κάποια απίστευτα χαλασμένα κομμάτια στο Καζακσταν. Για μένα ένα σύνολο χιλιομέτρων γύρω στα 18.000χμ και για τον Κώστα περίπου 8500 που θα φόρτωνε το μηχανάκι για πίσω Ελλάδα απ το Κιργισταν
Η ιδέα του να έβαζα εγώ τακουνατα απορρίφθηκε καθώς δε θα με έβγαζαν με τίποτα. Τα λάστιχα που είχα στο μυαλό μου ήτανε τα Heidenau K60 και τα Mitas E07. Τα Heidenau δοκιμασμένα απ τον Αντώνη πέρσι , έβγαλαν άνετα 15000, οπότε ήταν δοκιμασμένη λύση, απλά τα χα κάνει βόλτα και δεν μ άρεσαν, ήταν πολύ σκληρά! Μπήκα στο Advrider και βρήκα πολύ καλές κριτικές για τα Mitas και μάλιστα έλεγαν οτι βγάζουν σε κάποιους 20.000+χλμ, οπότε με βάση το ότι δεν περιμέναμε να βρούμε πολλές λάσπες και άμμο, καταλήξαμε τελικά στα Mitas E07 χωρίς κανένα πρόβλημα! Μάλιστα ήταν απίστευτα, πλέον πλησιάζουν τα 20.000 χλμ στο δικό μου μηχανάκι και έχουν ακόμα! Περίμενα σε βροχή να είναι άστα να πάνε, αλλά με εξέπληξαν θετικά!
Προσωπικά είχα εγκαταστήσει και ένα cruise control Καοκο απ το προηγούμενο ταξίδι, ώστε να ξεκουράζεται το χέρι στις ατελείωτες ευθείες που θα διάσχιζα ειδικά εγώ! Ο Κώστας δεν έβαλε και το μετάνιωσε! Μάλιστα με το που γύρισε παράγγειλε ένα ίδιο καθώς το είχε δοκιμάσει στη μηχανή μου και τρελάθηκε!
Να ευχαριστήσω εδώ και το γενναιόδωρο πλι μας @Phoenix :inlove: που μου έδωσε την πίσω αναρτησάρα (του πληγωμένου Φοίνικα) Ohlins και τα πέρασα όλα σώπατα! :cool: Είχα δεί στην δικιά μου την τελευταία στιγμή ελάχιστη υγρασία στο έμβολο και δεν ήθελα να το ρισκάρω, την επισκευή τελευταίας στιγμής την φοβήθηκα μήπως δεν κάτσει καλά κι έχω θέμα!

Κρατούσαμε μια μεγάλη πλήρης εργαλειοθήκη και μια μικρότερη 1/4 της ίντσας.Παρακάτω οι λίστες του Κώστα με τα πράγματα (Πολύ πράμα λέμε!) :D
Κρατούσαμε και ορισμένα βασικά ανταλλακτικά (εγώ κρατούσα αντέννα ρινγκ για Gs, tps, μανετες , μου τα έδωσε ο Αντώνης και τον ευχαριστώ για άλλη μια φορά :inlove:) επίσης τρόμπα για να βάζουμε αέρα στα λάστιχα, tire wraps, μανετες, 2 μπουζί λίγη βαλβολινη, λάδι, σχοινί, πετονιά, κολλά, ο Κώστας παραφλου και σπρει αλυσίδας (για λεπτομέρειες δειτε τις λίστες στις φώτο! (οργανωμένος ο Κώστας :D)
Για GPS είχαμε 2 Garmin Zumo 660, τους χάρτες τους κατεβάσαμε δωρεάν απ το γνωστό πλέον site Free worldwide Garmin maps from OpenStreetMap, επίσης είχα κατεβάσει και για backup χάρτες στο κινητό google maps ώστε να δουλεύουν εκτός δεδομένων κινητής!





 

jmar

Member
Μηνύματα
333
Likes
5.226
Επόμενο Ταξίδι
Overlanding Africa
Ταξίδι-Όνειρο
World
Προετοιμασία οδηγών:

Για την δική μας προετοιμασία είχαμε προμηθευτεί φάρμακα για το υψόμετρο μια που σε λίγες μόνο ημέρες θα ανεβαίναμε απότομα σε μεγάλο υψόμετρο και είχαμε διαβάσει για ορισμένα σχετικά δυσάρεστα περιστατικά. Τελικά τα χαπάκια υψομέτρου δεν τα χρησιμοποιήσαμε! επίσης δεν πρέπει να ξεχάσει κανείς για κανένα λόγο τα imodium!! Όσο και να προσέχαμε κανείς δεν κατάφερε να αποφύγει την διάρροια.
Απαραίτητοι ήταν επίσης οι ηλεκτρολύτες ειδικά για τις ζεστές μέρες, ιδρώτας πολύς και η διατροφή εντελώς η μη ενδεδειγμένη ποσοτικά και χρονικά.
Επίσης από φάρμακα κρατούσαμε αντισταμινικά, μια αντιβίωση γενικής χρήσης (μαζι και χάπια για το στομάχι) , ντεπον πονσταν, γάζες, επιδέσμους, 2 φυσικούς μικρούς ορούς, ουσία για να σταματάει το αίμα, υγρο τάλκ για συγκάματα, Fenistil για τσιμπήματα, αντικουνουπικά, Voltaren, Χαζαπλάστ, ένα ελαστικό σωληνάκι να σταματάει την αιμορραγία, Liposan για τα χείλη (το οποίο χρειάστηκε πάρα πολύ καθώς ο αέρας ειδικά στο ουζμπεκισταν σου τα ξεραίνει)
Από άποψη επικοινωνίας με τους δικούς μας, εγώ την έκανα μέσω κοινωνικών δικτύων (όταν έπιασα Ευρώπη είχα τα δεδομένα του κινητού μου καθώς το πρόγραμμά μου τα προσφέρει δωρεάν σε Ε.Ε) με ίντερνετ WiFi καθώς ακόμα και στο Ουζμπεκιστάν που μέχρι πέρσι ήταν κλειστά τα social media φέτος ήμασταν τυχεροί και άνοιξαν! Κρατούσα 2 συσκευές τηλεφώνου. O Κώστας είχε πάρει μια Planet Sim γι αυτόν και μια στην κοπέλα του για να μιλάνε οικονομικότερα αλλά τελικά κι αυτός μιλούσε στο ταξίδι μέσω των εφαρμογών, έτσι την Planet Sim θα την είχαμε μόνο για ώρα ανάγκης που τελικά ευτυχώς δεν χρειάστηκε
PlanetSim - Talk more. Pay less. (Η PlanetSim είναι μία υπηρεσία παγκόσμιας καρτοκινητής τηλεφωνίας , χωρίς πάγιο, χωρίς συμβόλαιο, χωρίς λογαριασμούς. Είναι παγκόσμιος αριθμό κλήσης που θα χρησιμοποιείτε στα ταξίδια ή στις κλήσεις σας στο εξωτερικό και εξοικονομείστε έως και 80% του κόστους Roaming σε 470 και πλέον παρόχους σε πάνω από 200 χώρες (συνεχώς διευρυνόμενες). Σε 150 χώρες προσφέρει μεταξύ άλλων δωρεάν εισερχόμενες κλήσεις! Αλλά και όπου υπάρχουν χρεώσεις αυτές είναι χαμηλές και απλές και σας επιτρέπουν να υπολογίσετε με μεγάλη ευκολία το κόστος σας. Η PlanetSim σας χρεώνει με μοναδικό κριτήριο την χώρα που βρίσκεστε την στιγμή που κάνετε ή λαμβάνετε μία κλήση ανεξαρτήτως αν καλείτε κινητά ή σταθερά σε όλο τον κόσμο. )
Είχαμε ενδοεπικοινωνίες που δυστυχώς δεν συνδεόντουσαν μεταξύ τους. Αντάπτορες στις πρίζες δεν χρειάστηκαν (το είχαμε τσεκάρει από πριν από το site Check your need for a travel adapter! | POWER PLUGS AND SOCKETS OF THE WORLD). Ακόμη, είχαμε μαζί μας σεντόνια μαξιλαροθήκη και sleeping bag ώστε να μην ερχόμαστε σε επαφή με τα δικά τους.
Πριν ξεκινήσουμε είχαμε αλλάξει σε ανταλλακτήριο στην Αθήνα ευρώ σε δολάρια, εγώ έκανα 1000 ευρώ σε δολάρια (περίπου 1150 δολάρια). Είναι πολύ σημαντικό να έχει κάποιος δολάρια μαζί του, γιατί είναι το νόμισμα που παίρνουν όλοι και ειδικά η αστυνομία. Χαρτονομίσματα επομένως των 5-10 δολαρίων είναι απαραίτητα για το προβλεπόμενο λάδωμα κάθε φορά που σε σταματάει η αστυνομία (τελικά συνέβει μια φορά ευτυχώς). Φυσικά παίρνουν και τα ρούβλια, μια που όλες αυτές οι χώρες, σαν μέλη της πρώην ΕΣΣΔ έχουν στενές σχέσεις με τη Ρωσία. Παίρνουν όμως και ευρώ. Άρα, εμείς είχαμε λίγο από όλα. Τα χρήματα τα είχα βάλει σε ένα ειδικό λεπτό τσαντάκι μέσης που κρύβεται ακόμα και μέσα στο εσώρουχο, ενώ είχα διάσπαρτα ψηλά 5-10 δολάρια σε διάφορα σημεία για τα λαδώματα :D

Show me the money! :p
 

jmar

Member
Μηνύματα
333
Likes
5.226
Επόμενο Ταξίδι
Overlanding Africa
Ταξίδι-Όνειρο
World
Η ώρα μηδέν έφτασε για μένα, 31 Ιουλίου μπαίνω στο καράβι φορτωμένος με σκοπό να μείνω και 2 μέρες Αθήνα, να συναντηθώ και με τον Κώστα, να τα πούμε κι από κοντά. Επίσης ευκαιρία να ψωνίσω πραγματάκια που τα βρίσκεις Αθήνα αλλά και να δω αγαπημένους φίλους (όσους προλάβω και μπορώ γιατί είναι και όλοι σκόρπιοι από Γλυφάδα μέχρι Αχαρνές!), τους υπόλοιπους στο γύρνα!
Αφού λοιπόν αποχαιρέτησα κάποιους φίλους με ένα τελευταίο καφεδάκι πριν το καράβι, πήγα στο λιμάνι. Η αίσθηση που έχουμε εμείς οι νησιώτες μπαίνοντας στο καράβι φορτωμένοι είναι μοναδική! Δεν το βλέπουμε σαν ταλαιπωρία αλλά σαν μια γλυκιά διαδικασία που θα σε οδηγήσει στο ταξίδι (μικρό η μεγάλο), τα έξοδα βέβαια μας τσουζουν λίγο και μας χαλάνε αυτή την εικόνα :p

My Beba...:icon_redface:






Είμαι ακόμα νέος (νομίζω) για να παίρνω καμπίνα (άσε που κοστίζει :p, καλύτερα να τα φάω στο ταξίδι), γι αυτό έχω βρει τις καβάτζες μου σε όλα τα πλοία :cool:, sleeping bag μαξιλαράκι φουσκωτό σεντονάκι και μάσκα απαραίτητα αξεσουάρ

άντε καληνύχτες! (δεν θα με ξαναδείτε χωρίς καπέλο στο υπόλοιπο ταξίδι, γι αυτό απολαυστε το :D

 
Last edited:

jmar

Member
Μηνύματα
333
Likes
5.226
Επόμενο Ταξίδι
Overlanding Africa
Ταξίδι-Όνειρο
World
Όλα καλά λοιπόν φτάνω στην Αθήνα, ο Κώστας με περίμενε σπίτι και με τακτοποίησε πριν φύγει για δουλειά αφού τα είπαμε λίγο! Αργότερα γνώρισα και την καταπληκτική μητέρα του που έμενε από πάνω, με κέρασε καφεδάκι και πρωινό και αφού τα είπαμε, αναχώρησα για δουλίτσες αλλά και να δω αγαπημένους φίλους



Πρώτη στάση Ιλιον στον αγαπημένο Σταύρο. Για να βγάλουμε την καθιερωμένη Gsforumιστικη λελοσέλφι!
Η θετικότητα αυτού του ανθρώπου και η καλοσύνη με συντροφεύει σε κάθε ταξίδι! Πλέον έχει γίνει θεσμός :)



Το απόγευμα αφού τελείωσε κι ο Κώστας ήπιαμε καφέ με τον Αντώνη και την Αντα στο ΧΟΜ. Τα είπαμε για το ταξίδι, τον είχαμε ξεσηκώσει όλους αυτούς τους μήνες θυμίζοντας το περσινό δικό του



Η επόμενη μέρα είχε μεταξύ άλλων επίσκεψη στον άλλο αγαπημένο φίλο Σταύρο , στο μικρο υπογειάκι του! Είχα να τον δώ και καιρό και τα είπαμε λιγάκι.
Στην συνέχεια πήγαμε σπίτι στην κοπέλα του Κώστα και φάγαμε όλοι μαζί γνωρίζοντας το νέο ''γκομενακι'' (έμενα :D. Αφού δεν με δηλητηρίασε που όλο αυτόν τον καιρό ασχολούνταν ο Κώστας με μένα και το ταξίδι όλα καλά :haha: (καλό κορίτσι Κώστα να το πάρεις :p)



Επόμενη στάση.... ΠΕΤΣΑΚΙΔΕΣ o_O , για να πάρω το κω@λοδ... εεεε την ευχή τους :haha:
Αφού άλλαξα μια φλάτζα και τα είπαμε σε ήρεμο ύφος :D, έφυγα γιατί είχαν πολύ δουλειά (φώτο 2 :bleh:)





Και κάπως έτσι, αρντάν :D κλείνει και η δεύτερη μέρα στην Αθήνα!
Το βραδάκι προετοιμασία τα πράγματα, και μικρό παρτάκι με φίλους του Κώστα που είχαν έρθει με τις μηχανές τους κι αυτοί να μας ξεπροβοδήσουν και να μας ευχηθούν καλό ταξίδι!

Συνεχίζεται...
 

vasiliss

Member
Μηνύματα
918
Likes
8.354
Επόμενο Ταξίδι
Οδικό στην ;;;;;
Ταξίδι-Όνειρο
Ρωσία -Ισλανδία - Περού
Καλως ηρθες στην παρέα μας.:welcome2:
Εξαιρετικό ταξίδι και ομόρφη αναλυτική εξιστόρηση του. Σε ευχαριστούμε για τον κοπο σου. Μεγαλος λάτρης των οδικών ταξιδιων και ιδιαίτερα αυτών με μηχανή. Περιμένω με ανυπομονησία τη συνέχεια.
 

Pel

Member
Μηνύματα
752
Likes
3.810
Ταξίδι-Όνειρο
Και πού δεν θέλω;
Μπράβο! Πολύ μ' αρέσει και η περιγραφή, και το ταξίδι και η αποφασιστικότητα να το κάνετε!!!
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.762
Likes
14.566
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Η προετοιμασία, όλα τα λεφτά!
Ευτυχώς που στα νιάτα μου δεν έμπλεξα με τύπους σαν και σένα. Θα είχα αφήσει τα κόκκαλά μου στα Ιμαλάια.
Μέχρι τα 250 cc έφτασα, και ακόμα εκεί είμαι.
Σε θαυμάζω για την οργάνωση του ταξιδιού και σε ζηλεύω γι' αυτά που ένιωσες στο ταξίδι.
Συνέχισε και όλος ο κόσμος εδώ θα είναι μαζί σου.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.190
Μηνύματα
883.441
Μέλη
38.896
Νεότερο μέλος
η μεγάλη η ζωή

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom