Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.218
- Likes
- 55.390
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2. Μουρμάνσκ και Βόρειο Σέλας: Καλωσήρθατε στο κορωνοπάρτι, έχουμε και φώτα
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 2
- Κεφάλαιο 3. Βουνά Khibiny: Η δίδυμη αδελφή του Βενιζέλου, ενάμισι μέτρο κρέας και μια αναρριχώμενη ρεσεψιονίστ
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 3
- Κεφάλαιο 4. Teriberka: Εκεί που το χιόνι μπερδεύεται με τον αφρό, ο τριανταπεντάρης σάκος και η πτήση του καμπούρη
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 4
- Κεφάλαιο 5. Κρασνογιάρσκ: Επιτέλους πρωινό του επιπέδου μας και ο Υπερκορωνικός
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 5
- Κεφάλαιο 6. Λίμνη Βαϊκάλη: Το τζιπ του Στάλιν και το Ουγιούνι της Ασίας
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 6
- Κεφάλαιο 7. Λίμνη Βαϊκάλη 2: Ρωγμές, σταλακτίτες κι η δεύτερη μέρα που καρα-άξιζε
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 7
- Κεφάλαιο 8. Επιστροφή στο Ιρκούτσκ: Η Οδύσσεια ενός εμβολιασμένου
- Κεφάλαιο 9. Ιρκούτσκ: 5.000 μογγολικές θερμίδες, ιντελεκτουέλ καφέ και στρηπτιτζούδες με μάσκες όχι στο πρόσωπο
- Κεφάλαιο 10. Ιρκούτσκ και Kyzyl: Η μέρα του τεμπέλη, οι Σκύθες, οι βουδιστές και ο λόξιγκας του πισινού της κυρίας
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 10
- Κεφάλαιο 11. Abakan: Η Δημοκρατία της Χακασίας, τα μενίρ, οι αστυνομικοί κι οι ταραντούλες
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 11
- Κεφάλαιο 12. Novosibirsk: Κομουντσκαγια και Σοβιέτσκαγια γωνία
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 12
- Κεφάλαιο 13. Τομσκ: Χιόνια, φοιτητές και τραμ
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 13
- Κεφάλαιο 14. Γεκατερίνεμπουργκ: Γέλτσινμπουργκ...
- Κεφάλαιο 15. Tobolsk: To Τολέδο της Σιβηρίας και ο Dr Snoopy
- Κεφάλαιο 16. Tyumen: H πόλη που δεν είχα ακούσει ποτέ
- Κεφάλαιο 17. Καζάν: Οι Τάταροι, ο ιμάμης και ο νέος Παναθηναϊκός
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 17
- Κεφάλαιο 18. Bolgar: Από πού ήρθαν οι Βούλγαροι, από πού φεύγουν οι προδότες;
- Κεφάλαιο 19. Nizhny-Vladimir: Το Gorky, ο Σαχάροφ και η κουκλίτσα
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 19
- Κεφάλαιο 20. Σαν βγεις στον πηγαιμό για Petrozadovsk να εύχεσαι να είναι τα ρώσικα σου καλά: Αν τη ρωσική δεν ομιλείς, άντε τράβα να πνιγείς, Ρωσία-Τουρισμός 2020
- Κεφάλαιο 21. Ροστόφ: Meh
- Κεφάλαιο 22. Κρασνοντάρ & Roza Khutor: Meh ξανά & καθόλου meh
- Κεφάλαιο 23. Roza Khutor & Sochi: Κορυφές και χλίδα, μια άλλη Ρωσία
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 22
- Κεφάλαιο 24. Elista: Ρωσικές παγόδες, γενοκτονίες και η Alexandra η μογγολοβουδίστρια
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 24
- Κεφάλαιο 25. Elista και προς Βόλγκογκραντ: Παγόδες #2 και ο βανιέρης της καρδιάς μας
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 25
- Κεφάλαιο 26. Volgograd-Stalingrad-Tsaritsyn: Όπως και να το πεις, Soviets do it better
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 26
- Κεφάλαιο 27. ΜΟΣΧΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΜΟΣΧΑ Η Μαρία, η γραφειοκρατία, το χόκεϊ και η επιστροφή
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 27
- Κεφάλαιο 28. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8
Επιστροφή στο Ιρκούτσκ: Η Οδύσσεια ενός εμβολιασμένου
Επιστροφή στο Ιρκούτσκ: Η Οδύσσεια ενός εμβολιασμένου
Τα σουρεαλιστικά πρωινά της Ρωσίας ποτέ δεν τα βαριέσαι, αφού ποτέ δεν ξέρεις τι σε περιμένει. Όπως ας πούμε το (ένα) βραστό αβγό κομμένο στα δύο με αρακά στο ενδιάμεσο.
Ο Λεονίντ μας είπε πως ίσως ψάχναμε για λίγους σχηματισμούς ακόμη, αλλά ο πάγος είχε αρχίσει να λιώνει, δύσκολα θα βλέπαμε κάτι καλύτερο από αυτά των δύο προηγούμενων ημερών πια και η αλήθεια είναι πως έπρεπε να επιστρέψουμε σχετικά νωρίς στο Ιρκούτσκ διότι και ο Θοδωρής έπρεπε να κάνει το προαπαιτούμενο τεστ PCR για την επιστροφή του στην Ελλάδα, παρότι πλήρως εμβολιασμένος (το οποίο εξηγεί και γιατί δέχθηκε να έρθει στη Ρωσία, το ρίσκο γι' αυτόν ήταν σαφώς μικρότερο).
Περάσαμε διάφορες ξύλινες οικοδομές, ορισμένες εκ των οποίων κτίζονταν και σίγουρα ήταν καταλύματα, με τους ιδιοκτήτες τους να εκμεταλλεύονται τη νεκρή περίοδο. Η υψηλή περίοδος στη Βαϊκάλη είναι το καλοκαίρι, έπεται ο χειμώνας και το ενδιάμεσο είναι η χαμηλή περίοδος. Σημειωτέον, ό,τι φωτογραφίες της Βαϊκάλης είδα από το καλοκαίρι μου φάνηκαν εντελώς αδιάφορες, ειδικά συγκριτικά με τα παγωμένα θαύματα που αντικρύσαμε εμείς, αλλά τότε είναι που γεμίζει νεολαία το νησί Olkhon, με rave party, συναυλίες, δυνατότητες για μπάνιο και άλλα τέτοια που δε θέλω να σκέφτομαι καν.
Φτάσαμε στο “λιμάνι” του νησιού, όπου ορισμένα φέρυ περίμεναν να λιώσει ο πάγος οριστικά και κάποια hovercrafts ήταν αραγμένα χωρίς να υπάρχει ψυχή. Ανάμεσα σε μας και την ξηρά πάντως υπήρχε ένα hovercraft, το οποίο ήταν μυστηριωδώς ακίνητο πάνω στον πάγο, στη μέση της απόστασης. Περιμέναμε, περιμέναμε και δεν έκανε καμία κίνηση, ενώ μπορούσαμε να δούμε τους επιβάτες του να βγαίνουν και να περπατούν στον πάγο, μάλιστα ένας έφτασε με τα πόδια μέχρι τη δική μας ακτή για να ζητήσει βοήθεια: είχαν τεχνικό πρόβλημα. Μη σας τα πολυλογώ, δύο ώρες κράτησε η αναμονή, μέχρι να βρεθούν δυο άλλα hovercrafts να το πάρουν “αγκαζέ”, δηλαδή να το πλευρίσουν και να το τσουλάνε βασανιστικά αργά μέχρι να φτάσει στο νησί. Για να έρθουν να μας πάρουν κι εμάς, έπρεπε να περιμένουμε άλλη μισή ώρα, το σύνολον 2,5 ώρες αναμονής.
Σε αυτό το διάστημα λοιπόν έπιασα κουβέντα με το Λεονίντ. “Ο Πούτιν είναι δυνατός ηγέτης, όπως πρέπει να είσαι όταν ηγείσαι τέτοιας χώρας. Δεν είναι Αυστρία εδώ, να μιλάμε για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τι θα γίνει με τα δικαιώματα των ζώων. Η χώρα είναι δύσκολη και πριν τον Πούτιν υπήρχε χάος, έβαλε μια τάξη. Όλοι εποφθαλμιούν τη Ρωσία: Η Ευρωπαϊκή Ένωση μας κάνει παρατηρήσεις για να μας απομονώσει, οι Αμερικάνοι κάνουν ό,τι μπορούν για να μας αποδυναμώσουν, οι Κινέζοι μας βλέπουν ανταγωνιστικά. Μόνο με ένα δυνατό ηγέτη σαν τον Πούτιν μπορούμε να είμαστε δυνατοί απέναντι στους εχθρούς μας”. Θυμήθηκα τη συζήτηση με τον Αντρέι, που μου είχε πει “είμαστε ο πιο δύσπιστος λαός στον κόσμο, δεν εμπιστευόμαστε κανέναν και φυσικά ούτε τη δική μας κυβέρνηση. Αλλά και τους άλλους επιφυλακτικά τους βλέπουμε, οι μόνοι λαοί που συμπαθούν οι Ρώσοι είναι οι Λευκορώσοι και οι Σέρβοι”. Ρώτησα σχετικά το Λεονίντ. “Δεν είναι ότι συμπαθούμε μόνο αυτούς, αλλά μόνο αυτοί μας συμπαθούν εμάς, ο κόσμος φοβάται τη Ρωσία!”. Έθνος ανάδελφο και οι Ρώσοι και άκρως καχύποπτον δηλαδή;
Μοιραία η συζήτηση πήγε στην τρέχουσα πολιτική κατάσταση. Φυσικά ρώτησα για την ΕΣΣΔ, αλλά για το Λεονίντ αυτό το κεφάλαιο έχει κλείσει, τον απασχολούσε πιο πολύ το παρόν: “Η ΕΣΣΔ ήταν αυτό που ήταν. Ο κόσμος ζούσε σα φυλακισμένος, αλλά δεν το ήξερε γιατί πίστευε ό,τι του έλεγαν για τον έξω κόσμο, οι γονείς μου πίστευαν πως είναι νορμάλ να απαγορεύεται να πηγαίνεις ακόμη και στο διπλανό χωριό, ότι είναι τυχεροί που δεν είναι άστεγοι, ότι είμαστε το πιο πλούσιο κράτος στον κόσμο κι ότι το τείχος του Βερολίνου στήθηκε επειδή οι Δυτικοί ήθελαν όλοι να αυτομολήσουν στο ανατολικό μπλοκ. Τι ρόλο παίζουν τώρα αυτά; Ο κόσμος δεν έζησε άσχημα επί κομουνισμού, επειδή δεν ήξερε τι στερήθηκε και πολλοί άνθρωποι την έχουν ωραιοποιήσει επειδή αυτό που ήρθε το '90 ήταν μια καταστροφή. Ο κόσμος έτρωγε απανωτές σφαλιάρες, το νόμισμά του δε μετρούσε, πούλησε τα βάουτσερ που του δόθηκαν για ένα καρβέλι ψωμί, ήταν όλοι ζαλισμένοι, δεν καταλάβαιναν τι έγινε και πριν το καταλάβουν κατέλαβε τη χώρα μια μερίδα κομουνιστών που πήραν τη χώρα τσάμπα. Αν είχες ζήσει τα 90ς η χώρα σου φαινόταν παράδεισος επί ΕΣΣΔ. Ε όλο αυτό ήρθε και το έβαλε σε μια τάξη ο Πούτιν. Ζούμε πολύ-πολύ καλύτερα σήμερα, καμία σχέση ούτε με τον εξευτελισμό των 90ς, ούτε με τα χάλια της ΕΣΣΔ. Οι διαδηλωτές; Έλα μωρέ, αυτοί είναι άνθρωποι που δεν έχουν τι να κάνουν, θα διαμαρτύρονταν για οτιδήποτε. Πάνε τώρα και διαδηλώνουν υπέρ του Ναβάλνι, που είναι ένας προδότης, ένας κατάσκοπος της Δύσης. Τι μας λείπει δηλαδή σήμερα και διαδηλώνουν; Αν θες να βρεις λόγους να διαδηλώσεις, θα βρεις. Το θέμα είναι εσύ τι κάνεις στην καθημερινότητά σου. Δουλεύεις; Προοδεύεις; Με ξέρουν εμένα οι πολιτικοί; Δε με ξέρουν, ε εγώ γιατί να πάω να διαδηλώσω, μήπως τους ξέρω προσωπικά; Για τη δημοκρατία; Ας γελάσω, εγώ δουλεύω, βγάζω τα λεφτά μου, παράγω, φροντίζω το μέλλον των παιδιών μου, αυτό είναι η ζωή, όχι να διαδηλώνεις για το Ναβάλνι “και τα ανθρώπινα δικαιώματα”. Αυτοί που διαδηλώνουν είναι δυστυχισμένοι άνθρωποι, κομπλεξικοί, που δεν έκαναν τίποτε στη ζωή τους. Μια χαρά είναι ο Πούτιν, κρατάει όρθια μια χώρα που χωρίς αυτόν θα ήταν χάος, τώρα για τα δικαιώματα των ομοφυλόφιλων, των οικολόγων και των “δημοκρατών” εμένα δε με ενδιαφέρει και πολύ, η χώρα θέλει σταθερότητα και χωρίς Πούτιν θα μας είχαν φάει οι εχθροί της Ρωσίας. Η χώρα μας βάλλεται από παντού, βλέπουν ότι ο Πούτιν κρατάει τη Ρωσία γερή και τον χτυπάνε και απέξω και από μέσα όπου μπορούν”.
Ήρθε και το hovercraft, περάσαμε απέναντι, μπήκαμε σε άλλο αμάξι και μας έκανε εντύπωση πόσο πιο λιωμένα ήταν τα χιόνια στη διαδρομή σε σχέση με δυο μέρες πριν που είχαμε κάνει την αντίθετη πορεία, στο τσακ ήρθαμε! Πάντως η καλύτερη εποχή για τη Βαϊκάλη σίγουρα είναι ακόμη πιο πριν, ιδανικά το Φλεβάρη. Πριν το ξεχάσω κι επειδή θα τα σβήσω, αφήνω και τα whatsapp των τριών ανθρώπων που μας έκαναν τα τουρ κι από τους οποίους μείναμε πολύ ευχαριστημένοι:
Ο Αντρέι που μας πήγε στην Τεριμπέρκα +7 908 605 33 31
Ο Αλεξέι με τον οποίο πήγαμε για το Βόρειο Σέλας και για το snowmobile +7 925 683 2034
Ο Λεονίντ για τη Βαϊκάλη +7 902 560 24 40
Κάναμε στάση στο αγαπημένο μας diner για να τσιμπήσουμε κάτι στα γρήγορα και φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας στο Ιρκούτσκ, το τετράστερο (βασιλιά τον είχα το Θοδωρή, όταν έφυγε επέστρεψα στα γνωστά στάνταρ, αν και φτηνά ήταν, μη φανταστεί κανείς ότι δώσαμε πάνω από 20€/άτομο/διανυκτέρευση) Central Hotel, που και προσεγμένο ήταν και πολύ... central. Είδαμε και ρεσεψιονίστ που μιλούσαν Αγγλικά (όλοι!), τσεκάραμε στο δωμάτιο και μετά από ένα ντουσάκι φύγαμε για την κλινική όπου είχε κλείσει ραντεβού ο Θοδωρής με τη βοήθεια των @KonstantinosAlyona , τους οποίους υπερευχαριστώ μια φορά ακόμη. Η μόνη που είχα βρει εγώ ονλάιν έβγαζε αποτελέσματα σε... 72 ώρες, το οποία τα καθιστούσε αυτομάτως άχρηστα βέβαια.
Πήραμε λοιπόν ένα Yandex, σε 20 λεπτά περίπου βρισκόμασταν στο προάστιο της κλινικής, την οποία και βρήκαμε σχετικά εύκολα. Είχα το SMS που μου έστειλαν στη ρώσικη SIM μου (ειλικρινά χωρίς αυτήν δεν ξέρω τι θα έκανα σε όλο το ταξίδι, πχ ακόμη και σε wifi να θέλει να συνδεθεί κανείς το σύστημα παντού ήταν ότι έπρεπε να δώσεις ρωσικό αριθμό όπου σου ερχόταν κωδικός σύνδεσης), τους το έδειξα, γιατί Αγγλικά δε μιλούσαν, με έστειλαν σε ένα ταμείο, πλήρωσε ο Θοδωρής αυτά που έπρεπε και μας έκαναν ένα νεύμα να πάμε “από κει”, το οποίο δεν καταλάβαμε πού είναι γιατί μας το είπαν στα Ρωσικά, ρώτησα το φύλακα, που μου έδειξε κάπου έξω από το κτίριο, του ζήτησα να σηκωθεί να μου δείξει πού ακριβώς και... αρνήθηκε. Χαχα, φοβερή εξυπηρέτηση και πάλι.
Τέλος πάντων το βρήκαμε, ήταν ένα εξωτερικό κοντέινερ, μέσα είχε δυο κοπελίτσες... που δε μιλούσαν Αγγλικά. Πήρε φωτιά το google translate εκατέρωθεν, η κοπέλα έλεγε ότι το αποτέλεσμα βγαίνει σε έως 48 ώρες, εμείς να της λέμε ότι το χρειαζόμαστε νωρίτερα και ξέρουμε ότι το βγάζουν και σε 24, με τα πολλά της είπα “ε αύριο στις 5μμ θα έρθουμε κι ελπίζουμε να είναι έτοιμο”, οπότε μου είπε να έρθουμε καλύτερα στις 7μμ, το οποίο το πήραμε ως καλό οιωνό, υπήρχε μια δέσμευση τουλάχιστον. Πήραν δείγμα από το Θοδωρή, μετά μας έστειλαν στο ταμείο, εκεί μας γρύλισαν επειδή δε μιλάμε Ρώσικα, αλλά η δουλειά έγινε κι ελπίζαμε ότι την επομένη θα υπήρχε αποτέλεσμα κι ότι θα είναι και στα Αγγλικά, για το οποίο θα έπρεπε να πληρώσουμε και 10€ έξτρα, αλλά δεν καταλάβαμε ακριβώς το πότε ή το πού. Πρέπει να φάγαμε περίπου 3 λεπτά για να δώσουμε δείγμα και 1,5-2 ώρες για να συνεννοηθούμε
Όσοι έχετε παρακολουθήσει αυτή την ιστορία από την αρχή, πρέπει να έχετε καταλάβει ότι ήρθε η ώρα που ο Θοδωρής πεινάει. Πήραμε το Yandex μας (με άλλον έναν αμίλητο οδηγό που δε μας είπε “γεια σας”, “ευχαριστώ” για το φιλοδώρημα ή έδειξε ότι υπάρχουμε ή δεν είμαστε έντομα) και κατευθυνθήκαμε στο Bier Haus, μια υπόγεια μπυραρία όπου βρήκαμε μια σερβιτόρα (νέα φυσικά) που μιλούσε Αγγλικά, ο Θοδωρής έφαγε ένα πολύ καλό φιλέτο μινιόν και αρχίσαμε να παίρνουμε το κολάι με τα εστιατόρια: αν κινηθείς λίγο στοχευμένα το φαγητό (το διεθνές) είναι καλής ποιότητας και σε τιμές πολύ πιο χαμηλές από την Ελλάδα. Δε δυσκολεύτηκα καθόλου σε όλο το ταξίδι να βρω εστιατόρια της προκοπής όπου με 10-12-15 ευρώ έφαγα σα λύκος (τρώω μια φορά μετά το πρωινό και του δίνω και καταλαβαίνει) και με πολύ καλή ποιότητα, είτε ήταν γαλλική, είτε γιαπωνέζικη, ταϊλανδέζικη, ιταλική, μεξικάνικη ή fusion κουζίνα. Με το ρούβλι τόσο χαμηλά και τη διαφορά ανάμεσα σε ένα καλό εστιατόριο κι ένα μέτριο να είναι στα 5-6€ ευρώ το γεύμα, δεν το πολυσκέφθηκα και πήγαινα στις αστεράτες επιλογές του LP, που σπάνια απογοητεύουν.
To Ιρκούτσκ μου θύμισε ολίγον το Μόναχο: φαρδείς δρόμοι, καθαρή πόλη (αυτό έμελλε να είναι στάνταρ στις περισσότερες πόλεις της χώρας), χαμηλά κτίρια, πολλά από αυτά ομορφούτσικα, αλλά το βράδυ η πόλη ήταν νεκρή, κι όχι λόγω covid, τον οποίο οι Ρώσοι είχαν γραμμένο στα παλαιότερα των υποδημάτων τους. Πήγαμε στο μπαράκι library για να κάνουμε τη βόλτα μας, το οποίο αποδείχθηκε ένας χώρος σα σαλονάκι από το Central Perk των Φιλαρακίων (sic), αλλά είχε μόνο 5 θαμώνες, αν και η μία μετρούσε για τέσσερις, με το αγαπημένο της ηφαίστειο να είναι ο Βυζούβιος. Ήσυχο το μπαράκι, ήσυχοι κι εμείς, εγώ έψαχνα εναγωνίως να βρω ποτό χωρίς αλκοόλ (οι δυο πρώτες επιλογές μου δεν ήταν διαθέσιμες), ο Θοδωρής αυτό που παρήγγειλε ήταν ροζ με διάφορα τζιρτζιμπίτζουλα πάνω, εν τέλει είμαι σίγουρος πως μας πέρασαν για ζευγαράκι. Όχι ότι μας χάλασε, κάναμε την πλακίτσα μας, μετά τη βολτίτσα μας μέσα στο αρκετό αλλά ποτέ ανυπόφορο κρύο και πέσαμε για ύπνο με την ησυχία μας, άλλωστε η επομένη προέβλεπε απλά χαλαρή εξερεύνηση της πόλης και θα ήταν η τελευταία του Θοδωρή, πριν ξεκινήσει την αλληλουχία πτήσεων για την Ελλάδα, υποτίθεται με το PCR στην τσέπη, στα Αγγλικά.
Καθαρός ο ουρανός και σήμερα, γενικά με τον καιρό στη Ρωσία ήμασταν πολύ τυχεροί.

Δεν είναι και πολύ κολακευτική η φωτογραφία, αλλά κάπως έτσι ήταν το Bier Haus.

Βολτίτσα το βράδυ στο Ιρκούτσκ, ψυχή στους δρόμους, αλλά αρκετά όμορφα κτίρια.


Με ροζ ποτάκι, γυμνασμένο κορμάκι, συνοδευόμενος από άντρα και ψάχνοντας ποτό χωρίς αλκοόλ, καρφώνεσαι.

Γενικώς οι καφετέριες στη Ρωσία είχαν κάτι το πολύ οικείο, σπιτικό, ωραίο στιλ και πολύ χαμηλές -για τα δικά μας δεδομένα- τιμές.
