Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.218
- Likes
- 55.390
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2. Μουρμάνσκ και Βόρειο Σέλας: Καλωσήρθατε στο κορωνοπάρτι, έχουμε και φώτα
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 2
- Κεφάλαιο 3. Βουνά Khibiny: Η δίδυμη αδελφή του Βενιζέλου, ενάμισι μέτρο κρέας και μια αναρριχώμενη ρεσεψιονίστ
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 3
- Κεφάλαιο 4. Teriberka: Εκεί που το χιόνι μπερδεύεται με τον αφρό, ο τριανταπεντάρης σάκος και η πτήση του καμπούρη
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 4
- Κεφάλαιο 5. Κρασνογιάρσκ: Επιτέλους πρωινό του επιπέδου μας και ο Υπερκορωνικός
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 5
- Κεφάλαιο 6. Λίμνη Βαϊκάλη: Το τζιπ του Στάλιν και το Ουγιούνι της Ασίας
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 6
- Κεφάλαιο 7. Λίμνη Βαϊκάλη 2: Ρωγμές, σταλακτίτες κι η δεύτερη μέρα που καρα-άξιζε
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 7
- Κεφάλαιο 8. Επιστροφή στο Ιρκούτσκ: Η Οδύσσεια ενός εμβολιασμένου
- Κεφάλαιο 9. Ιρκούτσκ: 5.000 μογγολικές θερμίδες, ιντελεκτουέλ καφέ και στρηπτιτζούδες με μάσκες όχι στο πρόσωπο
- Κεφάλαιο 10. Ιρκούτσκ και Kyzyl: Η μέρα του τεμπέλη, οι Σκύθες, οι βουδιστές και ο λόξιγκας του πισινού της κυρίας
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 10
- Κεφάλαιο 11. Abakan: Η Δημοκρατία της Χακασίας, τα μενίρ, οι αστυνομικοί κι οι ταραντούλες
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 11
- Κεφάλαιο 12. Novosibirsk: Κομουντσκαγια και Σοβιέτσκαγια γωνία
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 12
- Κεφάλαιο 13. Τομσκ: Χιόνια, φοιτητές και τραμ
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 13
- Κεφάλαιο 14. Γεκατερίνεμπουργκ: Γέλτσινμπουργκ...
- Κεφάλαιο 15. Tobolsk: To Τολέδο της Σιβηρίας και ο Dr Snoopy
- Κεφάλαιο 16. Tyumen: H πόλη που δεν είχα ακούσει ποτέ
- Κεφάλαιο 17. Καζάν: Οι Τάταροι, ο ιμάμης και ο νέος Παναθηναϊκός
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 17
- Κεφάλαιο 18. Bolgar: Από πού ήρθαν οι Βούλγαροι, από πού φεύγουν οι προδότες;
- Κεφάλαιο 19. Nizhny-Vladimir: Το Gorky, ο Σαχάροφ και η κουκλίτσα
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 19
- Κεφάλαιο 20. Σαν βγεις στον πηγαιμό για Petrozadovsk να εύχεσαι να είναι τα ρώσικα σου καλά: Αν τη ρωσική δεν ομιλείς, άντε τράβα να πνιγείς, Ρωσία-Τουρισμός 2020
- Κεφάλαιο 21. Ροστόφ: Meh
- Κεφάλαιο 22. Κρασνοντάρ & Roza Khutor: Meh ξανά & καθόλου meh
- Κεφάλαιο 23. Roza Khutor & Sochi: Κορυφές και χλίδα, μια άλλη Ρωσία
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 22
- Κεφάλαιο 24. Elista: Ρωσικές παγόδες, γενοκτονίες και η Alexandra η μογγολοβουδίστρια
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 24
- Κεφάλαιο 25. Elista και προς Βόλγκογκραντ: Παγόδες #2 και ο βανιέρης της καρδιάς μας
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 25
- Κεφάλαιο 26. Volgograd-Stalingrad-Tsaritsyn: Όπως και να το πεις, Soviets do it better
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 26
- Κεφάλαιο 27. ΜΟΣΧΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΜΟΣΧΑ Η Μαρία, η γραφειοκρατία, το χόκεϊ και η επιστροφή
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 27
- Κεφάλαιο 28. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 27: ΜΟΣΧΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΜΟΣΧΑ
Η Μαρία, η γραφειοκρατία, το χόκεϊ και η επιστροφή
Η Μαρία, η γραφειοκρατία, το χόκεϊ και η επιστροφή
Πέταξα για Μόσχα με το εισιτήριο που είχα αλλάξει χάρη στο εξαιρετικό σέρβις της Αεροφλότ στην Αθήνα (τα σωστά να τα λέμε). Προσγειώθηκα λοιπόν και γρήγορα εντόπισα το χώρο όπου μπορούσε κανείς να κάνει οικονομικότατα PCR, πράγμα που θα χρειαζόμουν για την επιστροφή μου στη lockdownισμένη Αθήνα. Με εξέπληξε ευχάριστα το πόσο straightforward ήταν η διαδικασία: περίμενες στην ουρά (περίπου 45'), σου έπαιρναν δείγμα για μόλις 24€ και σου έστελναν μέιλ εντός τριώρου. Σήμερα ακούγεται στάνταρ διαδικασία, αλλά εκείνη την εποχή στην Ευρώπη τα τεστ ήταν εξωφρενικά ακριβότερα και πολύ πιο χρονοβόρα. Έκανα λοιπόν το τεστ μου, πήρα το Yandex μου και πήγα στο ξενοδοχειάκι που είχα κλείσει σχετικά κοντά στην Κόκκινη Πλατεία. Δε σας κρύβω ότι προβληματίστηκα όταν έλαβα τα αποτελέσματα του PCR... πριν φτάσω στο ξενοδοχείο, δηλαδή σε λιγότερο από 40 λεπτά. Αρνητικό ήταν, αλλά τι σόι PCR είναι αυτό που βγαίνει μέσα σε ένα μισάωρο; Θυμίζω ότι μιλάμε για το Μάρτιο-Απρίλιο του 2021...
Τέλος πάντων, το δωματιάκι μου ήταν εξαιρετικό σε ένα χόστελ μεν, με πινελιές boutique όμως, αλλά και νεανική, ανάλαφρη ατμόσφαιρα και φυσικά καμία μάσκα πουθενά. Άλλωστε στη Ρωσία είμαστε, όπου με ενημέρωσε η νεαρή ρεσεψιονίστ πως "ο κορωνοιός δεν υπάρχει, είναι κόλπο των αμερικάνικων φαρμακευτικών εταιρειών". Ενθαρρυμένος από αυτή την αποκάλυψη, είπα να πάω με τα πόδια μέχρι την Κόκκινη Πλατεία, που είχα και μερικά χρονάκια να τη δω, από το προηγούμενο ταξίδι. Στη βόλτα, όπως και αργότερα, δεν μπόρεσα να μην παρατηρήσω ότι οι κοπέλες στη Μόσχα είναι απείρως πιο όμορφες από οπουδήποτε αλλού, αν και φίλοι μου είπαν πως μόνο για Μοσχοβίτισες δεν πρόκειται, η πρωτεύουσα μαζεύει κόσμο από όλη την -αχανή- επικράτεια.
Τώρα για την Κόκκινη Πλατεία τι να πω; Τόσο επιβλητική όσο και την πρώτη φορά, αν όχι παραπάνω. Αν και η πραγματική έκπληξη ήταν το πόσο βελτιωμένη και ομορφότερη μου φάνηκε η πόλη και οι πεζοδρομημένες αρτηρίες της σε σχέση με παλιά. Ομόρφυνε ή τη θυμόμουν εγώ πιο άσχημη; Δεν παίζει και πολύ ρόλο, έλιωσα τις σόλες μου να περπατάω, όπως πρέπει, χωρίς στόχο και σκοπό, ίσα για να ευχαριστηθώ την αρχοντιά της. Πείνασα ο καψερός, βρήκα κι ένα βιολογικό καφέ-μπουφέ όπου ό,τι πήρα ήταν τόσο εξαιρετικό που λέω να ανεβάσω κατά πολύ τη βαθμολογία της Ρωσίας στο φαγητό. ΟΚ, η ρώσικη κουζίνα είναι περιορισμένη, αλλά κάνουν τόσο καλά όλα τα υπόλοιπα που είναι αμαρτία από τον Πούτιν να μην πάρουν μια πραγματικά καλή βαθμολογία... έρχεται η ώρα και γι΄αυτό. Έκατσα μέχρι αργά έξω, επέστρεψα στην Κόκκινη Πλατεία, την είδα και φωτισμένη, ξαναπήρα σβάρνα τις -φωτισμένες αυτή τη φορά- λεωφόρους της πόλης κι επέστρεψα περιχαρής στο δωμάτιο για να κοιμηθώ.
Για την επομένη ο καιρός προβλεπόταν -έτσι για αλλαγή, αρκετά κωλόφαρδος είχα υπάρξει σε όλο το ταξίδι- πολύ κακός. Με δεδομένο ότι στη Μόσχα είχα ξαναπάει, ότι είχα ξενυχτήσει μέχρι τα χαράματα βλέποντας ΝΒΑ κι ότι δικαιούμουν μια μέρα τεμπελιάς βρε αδερφέ, έφυγα από το ξενοδοχείο αργά. Το -ας το πούμε- πρόγραμμα προέβλεπε μόνο ένα αδιαπραγμάτευτο στοιχείο για τη σημερινή, τελευταία ημέρα: το δεύτερο τελικό του πρωταθλήματος ice hockey. Χωρίς να είμαι κανένας γνώστης του αθλήματος, μου κέντριζε το ενδιαφέρον από τότε που συγκατοικούσα στη Βιέννη με Καναδούς και με συνάρπαζε η ταχύτητα, η τεχνική και το βρωμόξυλο που πέφτει σε κάθε ματς. Αφού λοιπόν συνέπεφτα με τους τελικούς της λίγκας Kontinental, της δεύτερης καλύτερης στον κόσμο, είπα να αδράξω την ευκαιρία και να δω για πρώτη φορά από κοντά χόκεϊ ζωντανά.
Παρότι η λίγκα είναι ιδεθνής, αφού συμμετέχουν ομάδες από την Κίνα, τη Λευκορωσία και το Καζακστάν, το σαίτ της...δεν είναι. Έτσι δυσκολεύτηκα να φτάσω στην αγορά εισιτηρίων, αλλά κι όταν το κατάφερα διαπίστωσα ότι είναι αδύνατον αν δε διαθέτεις ρωσική πιστωτική κάρτα ή ρωσική ταυτότητα. Οπότε είχα στραφεί στη... Μαρία από το twitter. Πώς λέμε “Μαρία από τη Σπάρτη, Ορέστη απ' το Βόλο;”. Ε κάπως έτσι είναι και η Μαρία από το twitter, μια ρωσίδα τουιτερού φαν της Ευρωλίγκας και του Παναθηναϊκού στο μπάσκετ, που όμως συχνά πυκνά δημοσιεύει ειδήσεις κι από άλλα σπορ, οπότε πήρα το θάρρος να της γράψω. Η κοπέλα, που δεν ήξερα καν πώς είναι φατσικώς, άμεσα μου αγόρασε το εισιτήριο και μου το απέστειλε, οπότε έμεινα με την υποχρέωση να της επιστρέψω το αντίτιμο των 7 ολόκληρων ευρώ.
Έχοντας τα στοιχεία του τραπεζικού της λογαριασμού, μετέβη στο ιστορικό, προσοβιετικό και νεοκλασικό GUM, το μυθικό εμπορικό κέντρο της Κόκκινης Πλατείας, όπου είδα πως διέθετε υποκατάστημα της τράπεζας της Μαρίας, προκειμένου να κάνω την κατάθεση. Τα όσα εξελίχθηκαν εκεί θεωρώ πως είναι άκρως αντιπροσωπευτικά της κατάστασης στη χώρα. Μετά από μια μικρή αναμονή, ήρθε να με εξυπηρετήσει μια κοπέλα που δε μιλούσε Αγγλικά, αλλά από το google translate κατάλαβε τι ήθελα να κάνω. Φώναξε λοιπόν την προϊσταμένη, η οποία επίσης δε μιλούσε Αγγλικά (στο GUM τώρα λέμε...), φιλοτιμήθηκε όμως να καλέσει τον υποδιευθυντή της τράπεζας, που εντός δεκαλέπτου εμφανίστηκε μπροστά μου, νεότατος, κομψότατος (σε αντίθεση με μένα) και με αρκετά καλά Αγγλικά.
- Ώστε θέλετε να κάνετε κατάθεση.
- Ναι, 7 ευρώ.
- Δεν έχετε όμως λογαριασμό στην τράπεζά μας, σωστά;
- Δεν έχω, τουρίστας είμαι ο άνθρωπος.
- Ωραία, αυτό έχει μια διαδικασία, μου δίνετε το δελτίο ρωσικής ταυτότητας;
- Τουρίστας είμαι, διαβατήριο έχω.
- Κάποιο άλλο έγγραφο από τη Ρώσικη Ομοσπονδία διαθέτετε;
- Όχι, αφού εξακολουθώ να είμαι τουρίστας.
- Φοβάμαι τότε πως θα πρέπει να ακολουθήσουμε άλλη διαδικασία, πιο χρονοβόρα, για λόγους ασφαλείας.
- Για να καταθέσω σε ρούβλια το αντίτιμο των 7 ευρώ αυτό;
- Ναι, κοιτάξτε. Θα πρέπει πρώτα να μεταφράσετε το διαβατήριό σας;
- Ποιος ήρθε; Τι να μεταφράσω, την ημερομηνία γέννησης ή το ονομά μου;
- Ναι, δυστυχώς έτσι είναι. Θα πρέπει λοιπόν να πάτε σε έναν επίσημο μεταφραστή του κράτους, ο οποίος θα σας το μεταφράσει. Μετά θα πάτε τη μετάφραση για επικύρωση σε ένα δικηγόρο και στη συνέχεια θα έρθετε εδώ ώστε να ξεκινήσουμε τη διαδ...
- Καλέ μου άνθρωπε (που έλεγε κι ο Βέγγος), τουρίστας είμαι, αύριο φεύγω, μια κατάθεση ολίγων ρουβλίων θέλω να κάνω. Δεν μπορώ να σας δώσω τα χρήματα και να την κάνετε εσείς που έχετε και λογαριασμό και ταυτότητα; Ή αν ζητήσω το ΙΒΑΝ της κοπέλας να της κάνω μια μεταφορά μέσω web banking;
- Α, οι ρώσικές τράπεζες δε λειτουργούν με ΙΒΑΝ.
- Και πώς κάνετε εμβάσματα;
- Α υπάρχει μια άλλη διαδικασία. Ακούστε, θα πρέπει να εγγραφείτε στο μητρώο τραπεζικών συναλ...
Έφυγα. Τον ευχαρίστησα αλλά έφυγα. Έλεος, υποτίθεται υπερδύναμη και μάλιστα με ανοιχτό καπιταλιστικό σύστημα είναι η Ρωσία και είναι αδύνατον να κάνεις μια κατάθεση αξίας 7 ευρώ. Στην κοσμάρα τους οι Ρώσοι, με σοβιετική γραφειοκρατία, μηδέν ξένες γλώσσες, καμία σύνδεση με τον έξω κόσμο. Συνεννοήθηκα με τη Μαρία να τη δω από κοντά μετά το ματς, να τη γνωρίσωμ να την ευχαριστήσω και να της δώσω και τα χρήματα. Θα ήταν πολύ άβολο γιατί θα βρισκόταν σε κάποιο μπαρ με τις φίλες της, όπου θα τις κερνούσε για τα γενέθλιά της, που όμως δεν εξελίσσονταν πολύ καλά: μου είπε πως κατάφεραν να της αδειάσουν τον τραπεζικό της λογαριασμό τηλεφωνώντας της στη δουλειά κάποιος άγνωστος, που ήξερε όλα της τα τραπεζικά στοιχεία πλην ενός, και το οποίο κατάφερε να της αποσπάσει, με αποτέλεσμα όλες τις οι καταθέσεις να κάνουν φτερά. Η τράπεζα της είπε πως δεν μπορούσε να τη βοηθήσει να δει πού μεταβιβάστηκαν τα χρήματα. Όλα αυτά στην ίδια τράπεζα που ήθελε έξι διαδικασίες για να κάνω μια κατάθεση 7 ευρώ.
Τέλος πάντων, είχα ακόμη μερικές ώρες μέχρι το ματς. Η αλήθεια είναι πως τα βασικά της Μόσχας τα είχα καλύψει στο παρελθόν, οπότε είπα να πάω να δω το Μουσείο Πούσκιν, μιας που έβρεχε κιόλας και δεν το μετάνιωσα. Και ως κτίριο και ως εκθέματα είχε πολύ ενδιαφέρον, πήρα και την απαραίτητη τζούρα αρχαιολογίας μου, περπάτησα και μέχρι μια τεράστια εκκλησία στο ποτάμι, κι αφού ξαναπέρασα από το αγαπημένο μου εστιατόριο, ήμουν έτοιμος για πάγο, ξύλο και γκολ.
Το γήπεδο ήταν επιβλητικό, η ατμόσφαιρα ολίγον κρυόκωλη αλλά πολιτισμένη, με οπαδούς και των δύο ομάδων, που είχαν ταμπεραμέντο Σιβηρίας, άλλωστε η φιλοξενούμενη από το Ομσκ ήταν ορμώμενη. Το ματς πάντως ήταν ενδιαφέρον, έπιασα και τα στοιχηματάκια που έπαιξα για έξτρα κίνητρο κι ευχαριστήθηκα ξύλο και των γονέων μεταξύ των παικτών, με τους διαιτητές να κοιτάνε. Ωραίο σπορ.
Έφυγα άρον άρον με τη λήξη για να πάω να βρω τη Μαρία, τη γνώρισα επιτέλους, την ευχαρίστησα, της άφησα και τα χρήματα και μιλήσαμε και λίγο. Δήλωνε έκπληκτη που πήγα “σε όλα αυτά τα περίεργα μέρη” στο ταξίδι μου, η ίδια και οι φίλες της δεν είχαν πάει ποτέ. Δεν τους λες και πολύ ταξιδιάρηδες τους Ρώσους μου φαίνεται.
Έκανα τις τελευταίες μου βόλτες υπό βροχή στην έρημη μετά τα μεσάνυχτα Μόσχα, κοιμήθηκα σαν πουλάκι και την επόμενη πήρα το δρόμο της επιστροφής για την Ελλάδα, που εν μέσω κορωνοϊού φαινόταν να βρίσκεται σε άλλο πλανήτη. Στην πτήση προς Αθήνα έκανα και τον απολογισμό -και τη βαθμολογία βεβαίως!- του ταξιδιού και της Ρωσίας, που ακολυθεί στο επόμενο, τελευταίο κεφάλαιο.