Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.218
- Likes
- 55.390
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2. Μουρμάνσκ και Βόρειο Σέλας: Καλωσήρθατε στο κορωνοπάρτι, έχουμε και φώτα
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 2
- Κεφάλαιο 3. Βουνά Khibiny: Η δίδυμη αδελφή του Βενιζέλου, ενάμισι μέτρο κρέας και μια αναρριχώμενη ρεσεψιονίστ
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 3
- Κεφάλαιο 4. Teriberka: Εκεί που το χιόνι μπερδεύεται με τον αφρό, ο τριανταπεντάρης σάκος και η πτήση του καμπούρη
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 4
- Κεφάλαιο 5. Κρασνογιάρσκ: Επιτέλους πρωινό του επιπέδου μας και ο Υπερκορωνικός
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 5
- Κεφάλαιο 6. Λίμνη Βαϊκάλη: Το τζιπ του Στάλιν και το Ουγιούνι της Ασίας
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 6
- Κεφάλαιο 7. Λίμνη Βαϊκάλη 2: Ρωγμές, σταλακτίτες κι η δεύτερη μέρα που καρα-άξιζε
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 7
- Κεφάλαιο 8. Επιστροφή στο Ιρκούτσκ: Η Οδύσσεια ενός εμβολιασμένου
- Κεφάλαιο 9. Ιρκούτσκ: 5.000 μογγολικές θερμίδες, ιντελεκτουέλ καφέ και στρηπτιτζούδες με μάσκες όχι στο πρόσωπο
- Κεφάλαιο 10. Ιρκούτσκ και Kyzyl: Η μέρα του τεμπέλη, οι Σκύθες, οι βουδιστές και ο λόξιγκας του πισινού της κυρίας
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 10
- Κεφάλαιο 11. Abakan: Η Δημοκρατία της Χακασίας, τα μενίρ, οι αστυνομικοί κι οι ταραντούλες
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 11
- Κεφάλαιο 12. Novosibirsk: Κομουντσκαγια και Σοβιέτσκαγια γωνία
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 12
- Κεφάλαιο 13. Τομσκ: Χιόνια, φοιτητές και τραμ
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 13
- Κεφάλαιο 14. Γεκατερίνεμπουργκ: Γέλτσινμπουργκ...
- Κεφάλαιο 15. Tobolsk: To Τολέδο της Σιβηρίας και ο Dr Snoopy
- Κεφάλαιο 16. Tyumen: H πόλη που δεν είχα ακούσει ποτέ
- Κεφάλαιο 17. Καζάν: Οι Τάταροι, ο ιμάμης και ο νέος Παναθηναϊκός
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 17
- Κεφάλαιο 18. Bolgar: Από πού ήρθαν οι Βούλγαροι, από πού φεύγουν οι προδότες;
- Κεφάλαιο 19. Nizhny-Vladimir: Το Gorky, ο Σαχάροφ και η κουκλίτσα
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 19
- Κεφάλαιο 20. Σαν βγεις στον πηγαιμό για Petrozadovsk να εύχεσαι να είναι τα ρώσικα σου καλά: Αν τη ρωσική δεν ομιλείς, άντε τράβα να πνιγείς, Ρωσία-Τουρισμός 2020
- Κεφάλαιο 21. Ροστόφ: Meh
- Κεφάλαιο 22. Κρασνοντάρ & Roza Khutor: Meh ξανά & καθόλου meh
- Κεφάλαιο 23. Roza Khutor & Sochi: Κορυφές και χλίδα, μια άλλη Ρωσία
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 22
- Κεφάλαιο 24. Elista: Ρωσικές παγόδες, γενοκτονίες και η Alexandra η μογγολοβουδίστρια
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 24
- Κεφάλαιο 25. Elista και προς Βόλγκογκραντ: Παγόδες #2 και ο βανιέρης της καρδιάς μας
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 25
- Κεφάλαιο 26. Volgograd-Stalingrad-Tsaritsyn: Όπως και να το πεις, Soviets do it better
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 26
- Κεφάλαιο 27. ΜΟΣΧΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΜΟΣΧΑ Η Μαρία, η γραφειοκρατία, το χόκεϊ και η επιστροφή
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 27
- Κεφάλαιο 28. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 15
Tobolsk: To Τολέδο της Σιβηρίας και ο Dr Snoopy
Tobolsk: To Τολέδο της Σιβηρίας και ο Dr Snoopy
Tα φλέματα του Ρώσου συνεπιβάτη μου συνεχίστηκαν όλο το βράδυ, όπως και ο ασταμάτητος βήχας του, ενώ εκτός από τις μάσκες δεν του είχαν μιλήσει ούτε για το Rexona.Τέλος πάντων, μια χαμογελαστή ταβάριτσα μας γνωστοποίησε πως φτάσαμε στο Τομπάλσκ, όπου και θα διανυκτέρευα.
Την πόλη την είχα επιλέξει ως πρώην πρωτεύουσα της Σιβηρίας, επειδή είναι σχετικά μικρή κωμόπολη (100.000 κάτοικοι) κι επειδή διάβασα πως το λευκό της Κρεμλίνο είναι από τα πιο όμορφα της χώρας. Με πλούσια ιστορία, αφού αποτέλεσε το κέντρο εποίκησης της Σιβηρίας το 16ο αιώνα, ήταν από τα βασικά χάιλάιτς που είχα σημειώσει, ενώ λίγες ώρες μακριά βρισκόταν και το Tyumen, από όπου θα μπορούσα να πάρω πτήση για τον επόμενο προορισμό μου (εκτός Σιβηρίας πια) τη μεθεπόμενη.
Είδα στο κινητό μου πως το ξενοδοχειάκι μου δεν ήταν και πολύ μακριά από το σιδηροδρομικό σταθμό, οπότε αποφάσισα να πάω με τα πόδια. Το κακό είναι πως πια είχα πολύ μεγάλη καταρροή, άρχισαν να βουλώνουν και τα αυτιά μου κι ένιωθα και μια σχετική δυσφορία. Το καλό ήταν πως ο καιρός ήταν ηλιόλουστος. Μπήκα μάλιστα σε ένα λεωφορείο, αλλά κατέβηκα σύντομα λόγω ζέστης, όντας και ζαλωμένος με το σάκο μου και φορώντας το μπουφάν μου ίδρωνα, μη έχοντας ιδέα πώς τα καταφέρνουν αυτοί οι σατανάδες οι Ρώσοι και δεν ιδρώνουν φορώντας κάτι παλτά από προβιές, μάλλινα γάντια και σκούφους που χωράνε δυο γάτες σε παστωμένα λεωφορεία.
Πράγματι, είδα όμορφα κτιριάκια και μια πολύ τακτοποιημένη πόλη μέχρι να φτάσω στο ξενοδοχείο μου, που όντως θα μπορούσε να είναι δικό μου, αφού ονομάζεται Georgievska. Δεν το περίμενα τόσο μεγάλο, αλλά η νταρντάνοβα που μου έκανε τσεκ ιν (χωρίς Αγγλικά φυσικά) με οδήγησε σε ένα δωμάτιο εκτός του κεντρικού κτιρίου. Θυμάμαι ότι ανεβαίνοντας τις σκάλες χάζεψα βλέποντας τις γάμπες της, πρέπει να ήταν 3-4 φορές σαν του Πύρρου Δήμα και φαινόταν πως έτσι ήταν από την κατασκευή τους, η γυναίκα πρέπει να ήταν μίνιμουμ 1.90, με περίεργη σωματοδομή και τεράστιο κεφάλι με θεόρατη μύτη και παλάμες σαν του Αντετοκούμπο, νταρντάνοβα όνομα και πράγμα δηλαδή.
Το δωμάτιό μου ήταν όμορφο, αλλά κυρίως είχε αξιοπρεπές ντους όπου πήγα σφαίρα, τόσο επειδή είχα περάσει την προηγούμενη στο τραίνο, όσο κι επειδή έλπιζα ότι με το ζεστό νερό θα κατάφερνα κάποια αποσυμφόρηση στη μύτη μου. Δυστυχώς αυτό δε συνέβη, αλλά είπα να μην πτοηθώ και να βγω να δω την πόλη, παρά τη δυσφορία που ένιωθα.
Το Κρεμλίνο ήταν σε περπατήσιμη απόσταση, άλλωστε στην παλιά πόλη βρισκόμουν, και πράγματι ήταν εντυπωσιακό, τεράστιο και κατάλευκο, ενώ φτάνοντας στην άκρη του διαπίστωνε κανείς ότι η γεωγραφική θέση της παλιάς πόλης ήταν εξαιρετική, αφού το Κρεμλίνο είχε κτιστεί στην άκρη μιας χαράδρας, θυμίζοντας ολίγον από Τολέδο. Το καλύτερο μουσείο της πόλης υποτίθεται πως είναι το πρώην Αντικυβερνείο, που παρότι πολύ καλοδιατηρημένο ως κτίριο είχε μάλλον βαρετά εκθέματα, αν κι ακόμη κι έτσι έμαθα πραγματάκια, όπως για παράδειγμα ότι η Μεγάλη Αικατερίνη ήταν κακάσχημη και πολύ πιο νταρντάνα κι από τη ρεσεψιoνίστ του Georgievska. Επίσης έμαθα πως το Τομπάλσκ ήταν το ρποπύργιο της Ρωσίας στις εποχές της δόξας τους, κάτι σαν το τελευταίο σύνορο.
Περπάτησα κι άλλο, πείνασα κι ένα από τα όμορφα κτιριάκια που είδα ήταν το εστιατόριο Τρακτίρ, το οποίο και τίμησα. Χρησιμοποιώντας τις φωτογραφίες του μενού και το γούγλομεταφραστή κατάφερα μάλιστα να ζητήσω η σούπα μου να έρθει καυτερή, μπας και ξεβουλώσει κάποιο αυτί, αλλά ούτε τότε τα κατάφερα. Έφαγα πάντως καλά, με μια ωραία σαλάτα λαχανικών, ένα καλό ψάρι κι έκλεισα με το αγαπημένο πια στανταράκι της ημέρας, το σουφλέ σοκολάτας.
Στο ξενοδοχείο πάντως γύρισα καταπονημένος, με ενοχλούσε και η αφόρητη ζέστη στο δωμάτιο (έλεος με τη θέρμανση σε αυτή τη χώρα!) και ξάπλωσα για να ξυπνήσω λίγη αργότερα με την αίσθηση ότι ανέβαζα πυρετό. Πράγματι, το θερμόμετρο έδειξε δέκατα, ένιωσα πως ανέβαινε ο πυρετός και τον άφησα να δω μέχρι πού θα φτάσει, οπότε και άγγιξε το 37.4 . Οι οδηγίες που μας είχαν δώσει κατά την είσοδο στη χώρα έλεγαν να πάμε σε γιατρό μόνο αν έχουμε άνω του 38, αν χάσουμε την οσμή μας ή αν έχουμε βήχα, οπότε αποφάσισα να μην πανικοβληθώ, άλλωστε η καταρροή από μια γρήγορη ματιά που έριξε δεν αναφερόταν στα βασικά συμπτώματα covid. Είχα και πρησμένους αδένες, το οποίο το θεώρησα ύποπτο, αλλά ήθελα να ρωτήσω κι ένα γιατρό.
Πού βρίσκουμε γιατρό σε μια κωμόπολη της Σιβηρίας; Ε, στο travelstories. Θυμόμουν ότι είχα δει κάποια handles με “Dr” και όντως βρήκα τον... @DrSnoopy. Με όλο το θράσος λοιπόν του έστειλα μήνυμα με το καταπληκτικό περιεχόμενο “φίλε να σε ρωτήσω, είσαι όντως γιατρός;”. Επειδή το φόρουμ γιατρεύει πάσα νόσο και πάσα χαριτωμενιά, ο άνθρωπος όχι μόνο μου απάντησε αλλά τις επόμενες μέρες μου έδινε και πολύ χρήσιμες ιατρικές συμβουλές και με καθησύχαζε. Ένα δημόσιο ευχαριστώ στον άνθρωπο κι από εδώ, που να πω ότι στη -δυστυχώς- πολύ σοβαρή περιπέτεια που περνάω όχι απλά μου έχει σταθεί, αλλά του τα έχω κάνει τσουρέκια κι είναι πάντα εκεί, με καλή διάθεση, σύνεση και τις γνώσεις του. Αγαπητέ σε ευχαριστώ για όλα, από καρδιάς. Σου είμαι υπόχρεος για όλα όσα κάνεις για μένα, απόδειξη πως τα φόρουμ είναι κάτι παραπάνω από χώρος ανταλλαγής απόψεων, τουριστικών πληροφοριών και τσακωμών, είναι πάνω απ' όλα κοινότητες. Τώρα μην αρχίσετε και του γράφετε όποτε πάτε ταξίδι!!
Στα καλά παιδιά του φόρουμ είναι και ο @KonstantinosAlyona , στον οποίο κατέφυγα προκειμένου να μάθω πού μπορώ να βρω ένα rapid test ή self test στη Ρωσία για να σιγουρευτώ πως δεν έχω κορωνοιό. Αρχικά μου είπε πως είναι διαθέσιμα σε φαρμακεία, αλλά εντός ολίγων λεπτών η Alyona του είπε πως αν με βρουν θετικό θα πρέπει να μείνω 14 μέρες σε κρατική δομή απ' όπου θα μπορώ να βγω μόνο μετά από τρία αρνητικά τεστ, οπότε έκατσα στα αβγά μου.
Αποφάσισα να πέσω για ύπνο και να αποφασίσω την επόμενη τι θα έκανα, ενώ έκλινα προς το να πάω στο Tuymen, που τέλος πάντων και μεγαλύτερη πόλη είναι και αεροδρόμιο έχει. Η αλήθεια είναι ότι ψυχολογικά ήμουν ετοιμασμένος ότι ίσως κολλήσω κορωνοιό, ήξερα ότι το να ταξιδέψω δεν ήταν η πιο έξυπνη απόφαση αλλά ήταν ρίσκο υπολογισμένο. Τις επόμενες μέρες θα με έζωναν λίγο τα φίδια...
Πολύ χαμογελαστή η συγκεκριμένη provodnitsa.

Στα μνημεία δεν παίζονται οι Ρώσοι.

Δεν έχω ιδέα ποιος είναι, αλλά μου άρεσε, σαν από διαφήμιση Μάρλμπορο ήταν.

Είχε και τα ξύλινα σπιτάκια του.

Και το Κρεμλίνο κατάλευκο.

Νταρντάνοβα.

Είπαμε, Τολέδο φάση, απόρθητο το φρούριο.

Το εστιατοριάκι που έφαγα πολύ καλά.

Πάντα προτιμάμε διαιτητικές επιλογές για επιδόρπιο.
