Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.219
- Likes
- 55.390
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2. Μουρμάνσκ και Βόρειο Σέλας: Καλωσήρθατε στο κορωνοπάρτι, έχουμε και φώτα
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 2
- Κεφάλαιο 3. Βουνά Khibiny: Η δίδυμη αδελφή του Βενιζέλου, ενάμισι μέτρο κρέας και μια αναρριχώμενη ρεσεψιονίστ
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 3
- Κεφάλαιο 4. Teriberka: Εκεί που το χιόνι μπερδεύεται με τον αφρό, ο τριανταπεντάρης σάκος και η πτήση του καμπούρη
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 4
- Κεφάλαιο 5. Κρασνογιάρσκ: Επιτέλους πρωινό του επιπέδου μας και ο Υπερκορωνικός
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 5
- Κεφάλαιο 6. Λίμνη Βαϊκάλη: Το τζιπ του Στάλιν και το Ουγιούνι της Ασίας
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 6
- Κεφάλαιο 7. Λίμνη Βαϊκάλη 2: Ρωγμές, σταλακτίτες κι η δεύτερη μέρα που καρα-άξιζε
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 7
- Κεφάλαιο 8. Επιστροφή στο Ιρκούτσκ: Η Οδύσσεια ενός εμβολιασμένου
- Κεφάλαιο 9. Ιρκούτσκ: 5.000 μογγολικές θερμίδες, ιντελεκτουέλ καφέ και στρηπτιτζούδες με μάσκες όχι στο πρόσωπο
- Κεφάλαιο 10. Ιρκούτσκ και Kyzyl: Η μέρα του τεμπέλη, οι Σκύθες, οι βουδιστές και ο λόξιγκας του πισινού της κυρίας
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 10
- Κεφάλαιο 11. Abakan: Η Δημοκρατία της Χακασίας, τα μενίρ, οι αστυνομικοί κι οι ταραντούλες
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 11
- Κεφάλαιο 12. Novosibirsk: Κομουντσκαγια και Σοβιέτσκαγια γωνία
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 12
- Κεφάλαιο 13. Τομσκ: Χιόνια, φοιτητές και τραμ
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 13
- Κεφάλαιο 14. Γεκατερίνεμπουργκ: Γέλτσινμπουργκ...
- Κεφάλαιο 15. Tobolsk: To Τολέδο της Σιβηρίας και ο Dr Snoopy
- Κεφάλαιο 16. Tyumen: H πόλη που δεν είχα ακούσει ποτέ
- Κεφάλαιο 17. Καζάν: Οι Τάταροι, ο ιμάμης και ο νέος Παναθηναϊκός
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 17
- Κεφάλαιο 18. Bolgar: Από πού ήρθαν οι Βούλγαροι, από πού φεύγουν οι προδότες;
- Κεφάλαιο 19. Nizhny-Vladimir: Το Gorky, ο Σαχάροφ και η κουκλίτσα
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 19
- Κεφάλαιο 20. Σαν βγεις στον πηγαιμό για Petrozadovsk να εύχεσαι να είναι τα ρώσικα σου καλά: Αν τη ρωσική δεν ομιλείς, άντε τράβα να πνιγείς, Ρωσία-Τουρισμός 2020
- Κεφάλαιο 21. Ροστόφ: Meh
- Κεφάλαιο 22. Κρασνοντάρ & Roza Khutor: Meh ξανά & καθόλου meh
- Κεφάλαιο 23. Roza Khutor & Sochi: Κορυφές και χλίδα, μια άλλη Ρωσία
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 22
- Κεφάλαιο 24. Elista: Ρωσικές παγόδες, γενοκτονίες και η Alexandra η μογγολοβουδίστρια
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 24
- Κεφάλαιο 25. Elista και προς Βόλγκογκραντ: Παγόδες #2 και ο βανιέρης της καρδιάς μας
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 25
- Κεφάλαιο 26. Volgograd-Stalingrad-Tsaritsyn: Όπως και να το πεις, Soviets do it better
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 26
- Κεφάλαιο 27. ΜΟΣΧΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΜΟΣΧΑ Η Μαρία, η γραφειοκρατία, το χόκεϊ και η επιστροφή
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 27
- Κεφάλαιο 28. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 14
Γεκατερίνεμπουργκ: Γέλτσινμπουργκ...
Γεκατερίνεμπουργκ: Γέλτσινμπουργκ...
Η πτήση μου στο (Γ)Εκατερίνεμπουργκ μέσω Μόσχας κύλησε απόλυτα ομαλά και ήδη από το αεροδρόμιο συνειδητοποιεί κανείς πως πρόκειται για μια σοβαρή πόλη. Αυτά που γνώριζα πάντως γι αυτήν πριν από το ταξίδι ήταν ελάχιστα: ότι είναι η γενέτειρα της μετασοβιετικής Μαφίας της χώρας και -συμπτωματικά- και του Γέλτσιν και πως είναι από τις εύπορες πόλεις της αχανούς Ρωσίας. Διαβάζοντας τον οδηγό μου έμαθα και πως έχει πληθυσμό 1,5 εκ, πως είναι η πρωτεύουσα των Ουραλίων, ο τόπος εκτέλεσης των Ρομανόφ, πως διαθέτει έναν ουρανοξύστη με μια από τις καλύτερες θέες αστικού τοπίου στη χώρα και κύκλωσα και το μουσείο στο Μπόρις Γέλτσιν, με την απορία γιατί να κάνει κάποιος μουσείο σε αυτή την προσωπικότητα.
Η πόλη had me at hello όταν στο Yandex ήρθε να με πάρει μια εκπάγλου Ρωσιδούλα ονόματι Νατάλια, η οποία δε μιλούσε Αγγλικά, δεν είχε ρέστα, αλλά είχε ασορτί παντελόνι και βάψιμο νυχιών σε χρώμα διαρροιέ/σκατουλί/κουραδί και τέλος πάντων με πήγε στο σταθμό του τραίνου για να αφήσω το σάκο μου. Το οποίο δεν αποδείχθηκε τόσο εύκολο, αφού η αγαπημένη μου αίθουσα χρίνιανια ήταν κλειστή, τα αυτόματα κουτιά γεμάτα κι εν τέλει ακολούθησα μια μπαμπούσκα που έδειξε σε δυο Ρώσους πού να αφήσουν τις αποσκευές τους, δηλαδή στην αίθουσα VIP, η είσοδος στην οποία είναι μέσω... των Burger King. Η κυρία της αίθουσας αρχικά απάντησε με ένα μεγαλοπρεπές “ΝΙΕΤ” στο ερώτημά μου αν μπορώ να αφήσω τις αποσκευές μου, αλλά με λίγο κλάψιμο και καραγκιοζιλίκια παντομίμα, έσκασε ένα χαμόγελο και δέχθηκε να τις βάλει στην αποθήκη. Γενικά τα χαμόγελα είπαμε πως δεν παίζουν καθόλου εύκολα στη χώρα, αλλά όταν στα δίνουν νιώθεις ότι τα κέρδισες.
Τέλος πάντων, άφησα και την τσάντα και το σάκο, οπότε ήμουν ελεύθερος από βάρη και με αρκετές ώρες στη διάθεσή μου, αφού το τραίνο για το Tobolsk έφευγε περίπου μεσάνυχτα. Το κρύο ήταν παραδόξως τσουχτερό κι αποφάσισα να πάρω το τραμ για το Μουσείο Γέλτσιν, αναρωτώμενος τι διάολο έκανε αυτός ο μεθύστακας που να δικαιολογεί τη δημιουργία μουσείου για πάρτη του. Επειδή παρέδωσε τη χώρα σε δυο ντουζίνες ολιγάρχες;
Το κτίριο με εξέπληξε; Τι μοντερνιά είναι αυτή; Τι πακετάρα έχει πέσει εδώ; Για να μην πω για το αγγλόφωνο audioguide, τα επεξηγηματικά κείμενα σε άψογα Αγγλικά στα εκθέματα, τη θέα σε όλη την πόλη αλλά κυρίως το κόνσεπτ: το μουσείο παρουσιάζει επτά ημέρες από τη ζωή του Γέλτσιν, εστιάζοντας σε επτά αποφάσεις του που έκριναν τη στροφή της Ρωσίας στην κονοβουλευτική δημοκρατία (λέμε τώρα). Το εισαγωγικό βίντεο που προβάλλεται σε ειδική αίθουσα με τεράστια κυρτή οθόνη με έκανε να ανατριχιάσω: φοβερά γραφικά όπου σε φουτουριστικά animation βλέπει κανείς τους Rus να επεκτείνονται στις στέπες, το Λένιν να κάνει ομιλίες, να εισβάλλουν σκηνές από το Δεύτερο Παγκόσμιο, το Γκορμπατσόφ να διαλύει το τείχος του Βερολίνου με ένα γερανό κατεδαφίσεων και στο τέλος όλες οι μεγάλες προσωπικότητες της Ρωσίας εμφανίζονται ο ένας δίπλα στον άλλον από τη Μεγάλη Αικατερίνη μέχρι... το Γέλτσιν.
Προχωρώντας και παρακολουθώντας την ιστορία του Γέλτσιν, αντελήφθην την ιδέα: η βασική του προσφορά δεν είναι τα όσα έκανε στην οικονομία (που μιλάμε για εγχειρίδιο καταστροφής) αλλά το ότι άνοιξε το δρόμο για τη δημοκρατία, τις εκλογές, ενώ η δεύτερη εκλογική του νίκη θεωρείται πως δημιούργησε τις βάσεις για τη δημοκρατία, αφού σε περίπτωση νίκης του Ζουγκάνοφ η χώρα υποτίθεται πως θα επέστρεφε στον κομουνισμό, όπως και αν είχε πετύχει το πραξικόπημα εναντίον του. Δεκτά αυτά, αλλά δεν είδα πουθενά να αναφέρεται πως η όλη ανατροπή σε εκείνες τις εκλογές, με το Γέλτσιν να παίρνει... 4% στην πρόθεση ψήφου στην αρχή της προεκλογικής εκστρατείας, δεν έγινε έτσι απλά, αλλά μετά από συμφωνία με τους 22 ολιγάρχες, στους οποίους ο Γέλτσιν υποσχέθηκε να δώσει και ό,τι είχε απομείνει από τους εθνικούς πόρους, με αντάλλαγμα την οικονομική και -κυρίως- μιντιακή στήριξη. Καμία νύξη για τις σχέσεις του με τη μαφία, ενώ τα μόνα προβλήματα υγείας του αποδίδονται... στην καρδιά του κι όχι στο ποτήρι. Κορυφαία σκηνή τα βίντεο όπου διάφοροι όχι και τόσο δημοκρατικοί ηγέτες εκθειάζουν τη δημοκρατικότητα του Γέλτσιν, ξεχώρισα την ομιλία του... Λουκασένκο

Παρόλα αυτά το μουσείο είναι άκρως ενημερωτικό, με πολλές άγνωστες -σε μένα τουλάχιστον-πτυχές της εποχής Γέλτσιν να φωτίζονται: το γράμμα στο Γκορμπατσόφ τη δεκαετία του '80 με τις διαφωνίες του για την κατεύθυνση που έχει πάρει η χώρα, η παραίτηση από το ΚΚ εντός Βουλής κλπ. Συμφωνεί-διαφωνεί κανείς με τα συμπεράσματα, η παρουσίαση ήταν ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ, ενώ φοβερά ήταν τα βίντεο για τη μαύρη αγορά και το βομβαρδισμό των κυβερνητικών κτιρίων από τα τανκς, δίνουν μια πολύ καλή ιδέα του πλήρους χάους της μετασοβιετικής εποχής.
Το υπόλοιπο κτίριο, με καφέ, εμπορικό κέντρο και χώρους πολιτισμού ήταν κι αυτό εντυπωσιακό, αλλά προτίμησα να φύγω για τον ουρανοξύστη Vysotskiy για να δω την πανοραμική θέα της πόλης. Μη σας τα πολυλογώ, μούφα μου φάνηκε, σιγά τη θέα και ήταν κι ακριβά, πεταμένα λεφτά.
Αντίθετα, η πρόταση για να φάω στο “shoko” ήταν εξαιρετική. Γέλασα με τις κοπελίτσες, που φυσικά δεν ήξεραν λέξη Αγγλικά, αλλά κατάφερα να παραγγείλω ριζότο, μια πολύ ωραία σαλάτα και φυσικά γλυκάκι, πριν συνεχίσω τη νυχτερινή μου βόλτα. Η πόλη έχει ζωάρα, σε αντίθεση με το Ιρκούτσκ ας πούμε, αλλά ένιωσα πως κρύωσα, την άρπαξα ή τσίμπησα κανέναν κορωνοιό; Είχα ξαφνικά μεγάλη καταρροή, πόνο στο κούτελο και ίσως και λίγο πυρετό. Έψαξα στο γούγλη για διανυκτερεύον φαρμακείο, πήρα τα βασικά από τον πιτσιρικά φαρμακοποιό που δε φάνηκε να σκιάζεται και πήγα στο σταθμό του τραίνου.
Παρέλαβα τις αποσκευές μου από την κυρία "νιετ", πήγα στο βαγόνι μου και διαπίστωσα πως θα μοιραζόμουν το θάλαμο με έναν υπέρβαρο Ρώσο που ροχάλιζε σα λοκομοτόρα κι έφτυνε φλέματα (εν μέσω πανδημίας) σα λάμα. Αυτό με τη “μαγεία του ταξιδιού με το τραίνο” δεν το κατάλαβα ποτέ.
Έτσι, για να μην ξεχνάμε σε τι εποχή ταξίδεψα.

Τα χεράκια της φωνάρας Νατάλια με τα κουραδί νύχια.

Αθάνατη ΕΣΣΔ.

Αγαπώ κυριλλικό αλφάβητο.

Αγαπώ και ξεχαρβαλωμένα τραμ.


Πολλά σύγχρονα κτίρια η πόλη.

Αλλά το πιο εκθαμβωτικό είναι το Κέντρο Γέλτσιν.


Στο μεταξύ το καφέ ονομάζεται "1991" λες και είναι καμιά ημερομηνία που θυμάται κανείς με νοσταλγία.

Το προεδρικό αυτοκίνητο είναι το πρώτο έκθεμα που αντικρύζει κανείς στο μουσείο.

Η κυρτή οθόνη με το φοβερό βίντεο που δείχνει την ιστορία της Ρωσίας ανά τους αιώνας και αναδεικνύει το Γέλτσιν ως μια από τις κορυφαίες 5 φυσιογνωμίες


Οι υπόλοιπες φωτογραφίες δε νομίζω πως χρειάζονται επεξήγηση, είναι iconic στιγμές της ρώσικης ιστορίας.










Ε κι ένας πατερούλης πάντα χωράει.

Και το φωτογραφικό υλικό του μουσείο ήταν πολύ αξιόλογο.


Μπαίνεις στο ιστορικό λεωφορείο και αντικρύζεις το Γέλτσιν και τη μαμά του να μιλάει για την παιδικη του ηλικία.


Για να πας από τη μία αίθουσα στην άλλη περνούσες μέσα από κλασικά σοβιετικά σπίτια.

η διαχωριστική γραμμή της ιστορίας ανάμεσα σε Ρωσία και ΕΣΣΔ.


Εξαιρετική και η θέα.

Το γραφείο από όπου έκανε την ανακοίνωση της παραίτησής του ο πρόεδρος Γέλτσιν.

Δεν είμαι εγώ κοντός, ο Γέλτσιν είναι 2.14.

Κτιριάρα του έφτιαξαν πάντως.

Και η θέα από τον ουρανοξύστη που λέγαμε. Σιγά τα ωά.

Μια χαρά φάγαμε στη Ρωσία.

Πολλά και τα όμορφα κτίρια στο Εκατερίνεμπουργκ, άξιζε η βόλτα. Κρίμα που ξεχάστηκα και δεν πήγα στο σημείο εκτέλεσης των Ρομανόφ.

