Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.219
- Likes
- 55.390
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2. Μουρμάνσκ και Βόρειο Σέλας: Καλωσήρθατε στο κορωνοπάρτι, έχουμε και φώτα
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 2
- Κεφάλαιο 3. Βουνά Khibiny: Η δίδυμη αδελφή του Βενιζέλου, ενάμισι μέτρο κρέας και μια αναρριχώμενη ρεσεψιονίστ
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 3
- Κεφάλαιο 4. Teriberka: Εκεί που το χιόνι μπερδεύεται με τον αφρό, ο τριανταπεντάρης σάκος και η πτήση του καμπούρη
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 4
- Κεφάλαιο 5. Κρασνογιάρσκ: Επιτέλους πρωινό του επιπέδου μας και ο Υπερκορωνικός
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 5
- Κεφάλαιο 6. Λίμνη Βαϊκάλη: Το τζιπ του Στάλιν και το Ουγιούνι της Ασίας
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 6
- Κεφάλαιο 7. Λίμνη Βαϊκάλη 2: Ρωγμές, σταλακτίτες κι η δεύτερη μέρα που καρα-άξιζε
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 7
- Κεφάλαιο 8. Επιστροφή στο Ιρκούτσκ: Η Οδύσσεια ενός εμβολιασμένου
- Κεφάλαιο 9. Ιρκούτσκ: 5.000 μογγολικές θερμίδες, ιντελεκτουέλ καφέ και στρηπτιτζούδες με μάσκες όχι στο πρόσωπο
- Κεφάλαιο 10. Ιρκούτσκ και Kyzyl: Η μέρα του τεμπέλη, οι Σκύθες, οι βουδιστές και ο λόξιγκας του πισινού της κυρίας
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 10
- Κεφάλαιο 11. Abakan: Η Δημοκρατία της Χακασίας, τα μενίρ, οι αστυνομικοί κι οι ταραντούλες
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 11
- Κεφάλαιο 12. Novosibirsk: Κομουντσκαγια και Σοβιέτσκαγια γωνία
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 12
- Κεφάλαιο 13. Τομσκ: Χιόνια, φοιτητές και τραμ
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 13
- Κεφάλαιο 14. Γεκατερίνεμπουργκ: Γέλτσινμπουργκ...
- Κεφάλαιο 15. Tobolsk: To Τολέδο της Σιβηρίας και ο Dr Snoopy
- Κεφάλαιο 16. Tyumen: H πόλη που δεν είχα ακούσει ποτέ
- Κεφάλαιο 17. Καζάν: Οι Τάταροι, ο ιμάμης και ο νέος Παναθηναϊκός
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 17
- Κεφάλαιο 18. Bolgar: Από πού ήρθαν οι Βούλγαροι, από πού φεύγουν οι προδότες;
- Κεφάλαιο 19. Nizhny-Vladimir: Το Gorky, ο Σαχάροφ και η κουκλίτσα
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 19
- Κεφάλαιο 20. Σαν βγεις στον πηγαιμό για Petrozadovsk να εύχεσαι να είναι τα ρώσικα σου καλά: Αν τη ρωσική δεν ομιλείς, άντε τράβα να πνιγείς, Ρωσία-Τουρισμός 2020
- Κεφάλαιο 21. Ροστόφ: Meh
- Κεφάλαιο 22. Κρασνοντάρ & Roza Khutor: Meh ξανά & καθόλου meh
- Κεφάλαιο 23. Roza Khutor & Sochi: Κορυφές και χλίδα, μια άλλη Ρωσία
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 22
- Κεφάλαιο 24. Elista: Ρωσικές παγόδες, γενοκτονίες και η Alexandra η μογγολοβουδίστρια
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 24
- Κεφάλαιο 25. Elista και προς Βόλγκογκραντ: Παγόδες #2 και ο βανιέρης της καρδιάς μας
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 25
- Κεφάλαιο 26. Volgograd-Stalingrad-Tsaritsyn: Όπως και να το πεις, Soviets do it better
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 26
- Κεφάλαιο 27. ΜΟΣΧΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΜΟΣΧΑ Η Μαρία, η γραφειοκρατία, το χόκεϊ και η επιστροφή
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 27
- Κεφάλαιο 28. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 20
Σαν βγεις στον πηγαιμό για Petrozadovsk να εύχεσαι να είναι τα ρώσικα σου καλά: Αν τη ρωσική δεν ομιλείς, άντε τράβα να πνιγείς, Ρωσία-Τουρισμός 2020
Σαν βγεις στον πηγαιμό για Petrozadovsk να εύχεσαι να είναι τα ρώσικα σου καλά: Αν τη ρωσική δεν ομιλείς, άντε τράβα να πνιγείς, Ρωσία-Τουρισμός 2020
Ξύπνησα νωρίς για να πάρω το (βολικό και σχετικά πολυτελές) τραίνο των 7.30 προς Μόσχα. Φυσικά κανείς δε φορούσε μάσκα, ενώ μπορούσες να φορτίσεις το κινητό σου... στην οροφή, πριν φτάσεις στον κεντρικό σταθμό Kurskiy (μα πόσα ιστορικά ονόματα μπορεί να αντέξει κανείς ΠΧΙΑ στη μητέρα Ρωσία). Πριν πάρω Yandex για το Vnukovo απ' όπου (νόμιζα πως θα) έφευγε η πτήση μου, άρπαξα στα όρθια ένα “XXL ρολό”. Μάλλον υποτίμησα το “XXL” του πράγματος, ήταν κυριολεκτικά μισό μέτρο σάντουιτς (γεμάτο τυρί, λουκάνικα, ζαμπόν και άλλα υγιεινά καλούδια) και στα 4 ευρώ μου περιλαμβανόταν και μια Κοκα Κόλα (χωρίς ζάχαρη, μην ξεχνιόμαστε) του μισού λίτρου.
Έφτασα στο Vnukovo 2 ώρες πριν την πτήση της Pobeda, η οποία μου είχε στοιχίσει μόλις 29 ευρώ και θα με πήγαινε στο πολυπόθητο Petrozavodsk, απ' όπου θα έπρεπε να βρω ένα τρόπο να πάω στο εντυπωσιακό ξύλινο σύμπλεγμα μοναστηριών στο νησί Kizhi. Παρότι είναι από τα βασικά αξιοθέατα της χώρας, είχε τις αμφιβολίες μου για το αν θα τα κατάφερνα, αφού το ξενοδοχείο στο οποίο θα έμενα μου είχε διαμηνύσει πως ούτε οι πάγοι ήταν σταθεροί για να πάρω το σύνηθες hovercraft, ούτε είχαν λιώσει τόσο ώστε να μπορέσω να φτάσω με βάρκα και πως, παρότι βρήκαν βαρκάρη διατεθειμένο να με πάει, δεν το συνιστούσαν για λόγους ασφαλείας. Τίμιοι. Είχα επικοινωνήσει και το με το τοπικό γραφείο τουριστικών πληροφοριών και δύο ταξιδιωτικά γραφεία, κανείς τους δεν μπόρεσε να μου βρει εκδρομή, μάλιστα οι τουριστικές πληροφορίες μου έγραψαν “φοβούμαστε πως είστε ο μόνος τουρίστας στην πόλη, δε βρήκαμε κανέναν παρότι επικοινωνήσαμε με όλα τα ξενοδοχεία”!
Τέλος πάντων, αφού αποφάσισα πως θα πάω θα πήγαινα και κάτι θα έβρισκα επιτόπου, σκέφτηκα όσο μασαμπούκωνα κάτι γλυκάκια στο δεύτερο όροφο του αεροδρομίου. Η πτήση θα έφευγε στις 2, έκανα τσεκ ιν και πήγα στη θύρα επιβίβασης, όπου πληροφορήθηκα πως η πτήση θα έφευγε στην ώρα της και η επιβίβαση θα ολοκληρωνόταν στις 13.40 . Στην πύλη ήταν ελάχιστοι επιβάτες, αλλά δε με παραξένευσε, αφού την πτήση την είχα κλείσει λίγες μέρες πριν κι έκανε μόλις 29€, μάλλον άδεια θα ήταν. Πήγε 13.35, η πύλη δεν είχε ανοίξει, η οθόνη έλεγε πως όντως θα έφευγε από εκείνη την πύλη, είδα και τους υπόλοιπους επιβάτες που ήταν μαζί μου στο τσεκ-ιν να κάθονται δίπλα μου και δεν ανησύχησα... μέχρι που ένας από αυτούς μάζεψε τα πράγματά του κι άρχισε να τρέχει σαν παλαβός. Πήγα στο μεγάλο καντράν και διαπίστωσα πως η πύλη είχε αλλάξει, οπότε άρχισα να τρέχω πίσω από τον πανικόβλητο και είδα πως πίσω μου έτρεχαν κι άλλοι 5!
Στην τρεχάλα από την πύλη 19Α μέχρι την 7Α κόντεψα να αφήσω την τελευταία μου ανάσα, αλλά καταφέραμε να φτάσουμε στις 13.41 για να διαπιστώσουμε πως... μόλις είχε κλείσει. Μια ξινή είπε στους υπόλοιπους επιβάτες (στα Ρώσικα εννοείται) μάλλον πως δεν κατάφεραν να φτάσουν στην ώρα τους, αυτοί διαμαρτυρήθηκαν εντόνως γιατί η αλλαγή της πύλης δεν αναγραφόταν στην οθόνη της αρχικής πύλης και η κυρία απλά τους έγραψε στα παλιά της τα παπούτσια και τους έστειλε στον πάνω όροφο, να πάνε στα γραφεία της Pobeda να βρουν το δίκιο τους, ή αυτό υπέθεσα (σωστά) ακολουθώντας τους, αφού κανείς δεν ασχολήθηκε να μου μεταφράσει κάτι στα Αγγλικά. Ρώτησα την ξινή “πού μπορώ να παραλάβω τη βαλίτσα μου” και μου είπε “Νο Ίνγλις”. “Μπαγκάζ;” τη ρώτησα και η απάντηση ήταν “Νο Ίνγκλις”. Ε α στα διάλα, μια φορά κι εγώ τσεκάρισα το σάκο μου και δεν επιβιβάστηκα. Ακολούθησα τους άλλους που έτρεχαν στα γραφεία της Pobeda, μπας και πείσουν κανέναν ότι το να κατεβάσουν τις βαλίτσες μας θα ήταν απείρως πιο χρονοβόρο από το να ανοίξουν την πόρτα να επιβιβαστούμε.
Στα γραφεία της Pobeda οι υπόλοιποι παρολίγον επιβάτες άρχισαν να ουρλιάζουν, εγώ πιο ψύχραιμα, αφού βρήκα έναν αγγλόφωνο χαρτογιακά, προσπάθησα να βρω μια λύση. “Δική σας ευθύνη που δεν ήσασταν στη σωστή πύλη”, μου είπε. “Αφού στη λάθος πύλη δε γράψατε ότι έγινε αλλαγή πύλης”, διαμαρτυρήθηκα. “Ναι, αλλά κάναμε ανακοίνωση από τα μεγάφωνα”, ανταπάντησε. “Σε ποια γλώσσα;” ρώτησα. “Ε, στα Ρώσικα, δε σας φταίμε αν δεν έχετε μάθει τη γλώσσα της χώρας που βρίσκεστε”, είπε αυτός, αγνοώντας ότι κι οι υπόλοιποι που έχασαν την επιβίβαση για ένα ολόκληρο λεπτό Ρωσόφωνοι ήταν. Τέλος πάντων, επόμενη πτήση την ίδια μέρα δεν υπήρχε, ο τύπος με εκνεύρισε πολύ με την απάθειά του “για αποζημίωση μιλήστε με το δικηγόρο σας, αλλά εμείς μπορούμε να σας βάλουμε στην αυριανή πτήση με 50€ πρόστιμο” και πλέον ασχολήθηκα απλά να βρω τη αποσκευή μου και να αλλάξω προορισμό.
Το να βρω την αποσκευή μου ήταν άλλη μια μικρή Οδύσσεια στην οποία θα είχα την αρωγή της ρωσικής γλωσσομάθειας κι ευγένειας. Με έστειλαν στις πληροφορίες αεροδρομίου, όπου δε μιλούσαν Αγγλικά. Αχά. Ακόμη κι έτσι, δίνοντας το tag της βαλίτσας κι εξηγώντας πως έχασα την πτήση πίστεψα ότι θα με καταλάβαιναν (τι άλλο μπορεί να ζητάει ένας άνθρωπος που σου δείχνει το tag αποσκευής πτήσης που έφυγε; ), αλλά μου κούνησαν το κεφάλι οι δυο κυράτσες και με έδιωξαν! Βασικά δε με έδιωξαν απλώς, άρχισαν να εξυπηρετούν τους επόμενους πελάτες, χαχα. Ρώτησα αν κάποιος στην ουρά μιλάει Αγγλικά, μπα, κανείς, ούτε και φάνηκαν να ασχολούνται. Εκείνη την ώρα έγινε αλλαγή βάρδιας με δυο άλλες κυράτσες, οπότε έγραψα στο google translate τι ήθελα και μια από αυτές με πήρε από το χέρι και με πήγε σε μια πύλη... όπου καθόταν μια ανήλικη που μάλλον ήταν συγγενής της επιβάτης που μιλούσε Αγγλικά και μέσω αυτής της κοπελίτσας μου είπαν τι έπρεπε να κάνω για να πάρω την αποσκευή μου: να πάω στο τέλος του διαδρόμου... και να σηκώσω ένα κίτρινο τηλέφωνο που ήταν στον τοίχο. Ε πήγα, το σήκωσα... και ήταν στα Ρώσικα. ΕΚΝΕΥΡΙΣΤΗΚΑ. Έχω κι εγώ όρια. Δώστε μου τον τιμημένο σάκο μου να φύγω από αυτό το μπουρδελάκι, άρχισα να φωνάζω στην τύπισσα στο τηλέφωνο. Ξαφνικά αυτή έμαθε Αγγλικά και μου είπε να... πατήσω ένα κόκκινο κουμπί που υπήρχε... στον απέναντι τοίχο. Πάω, το πατάω όλο δύναμη, ανοίγει μια πόρτα πίσω του και βγαίνει μια χοντρή. Κυριολεκτικά “πατάω το κουμπί και βγαίνει μια χοντρή” δηλαδή. Τη ρώτησα αν ξέρει Αγγλικά “νιετ” μου είπε και... μου γύρισε την πλάτη. Κάπου εκεί είδα πίσω της πως ήταν ο εσωτερικός ιμάντας των αποσκευών του αεροδρομίου όπου προφανώς κατέληγαν οι απολεσθείσες αποσκευές και όρμηξα στο δωμάτιο πίσω της. Άρχισε να φωνάζει (μάλλον ότι δεν έχω δικαίωμα να είμαι εκεί) αλλά ω του θαύματος εμφανίστηκε ο σάκος μου στον ιμάντα, τον άρπαξα, έδωσα μια σπρωξιά στο παγόβουνο που μου μπλοκάριζε την έξοδο και με δυο αποχαιρετιστήρια κουβανικά μπινελίκια απελευθερώθηκα, όχι πολύ ψύχραιμος.
Πήρα μια βαθιά ανάσα και αποφάσισα ότι χρειάζομαι μια ώρα ανασύνταξης. Πήγα στον πάνω όροφο, παρήγγειλα ένα τσάι να ηρεμήσω κι άρχισα να μιλάω με τον @KonstantinosAlyona να ηρεμήσω σιχτιρίζοντας τους Ρώσους και το φοβερό τους σέρβις. Για τρελό πρέπει να με πέρασε, αλλά ηρέμησα. Εν τέλει αποφάσισα ότι στο Petrozavodsk δε θα πάω, άλλωστε θα έπρεπε να χάσω μια μέρα και χωρίς εγγύηση ότι θα έφτανα στο Kizhi, κι ως εκ τούτου άρχισα να βλέπω τι επιλογές είχα: Βλαδιβοστόκ, Ροστόφ, Σότσι, Κράσνονταρ, Γιακούτσκ και άλλα μέρη που δεν είχα προγραμματίσει. Αποφάσισα ότι με την Pobeda δε θα πήγαινα πουθενά, οπότε σε μια πράξη αυτοτιμωρίας κατέληξα στο να αλλάξω αεροδρόμιο και να πετάξω μεσάνυχτα για το Ροστόφ, να περάσω ένα βράδυ εκεί, να πάω στο Κρασνοντάρ της συντρόφισσας Alyona και μετά να κινηθώ από εκεί προς Elista, που δεν ήθελα να το χάσω με τίποτε... με όποιο τρόπο έβρισκα.
Πήρα λοιπόν yandexάκι, έφτασα στην άλλη άκρη της πόλης στο DME, αγόρασα εισιτήριο για Ροστόφ κι έκατσα στο αγαπημένο πλέον ιταλικό εστιατόριο και παρήγγειλα ψαράκι, φιλοδωρώντας την ξύπνια κι εξυπηρετική ξανθιά σερβιτόρα που δεν είχα φιλοδωρήσει την προηγούμενη φορά κι είχα τύψεις (Ρώσο που χαμογελάει, μιλάει Αγγλικά και κάνει καλά τη δουλειά του πρέπει να του αφήνεις τιπ, αλλιώς θα σε χτυπήσει το πουτινικό κάρμα) . Είχα ηρεμήσει πια, ήταν και καλό το γλυκό και σκέφτηκα ότι το πετρωμένο στη γη αδύνατον, κάποιος λόγος θα υπάρχει που με στέλνει νότια η μοίρα. Ας πάμε στη νότια Ρωσία να δούμε τι έχει κι εκεί, περιπέτεια ήθελα, θα την είχα.
Έκλεισα κι ένα ξενοδοχειάκι ονλάιν κι επιβιβάστηκα στην ασφυκτικά γεμάτη πτήση της S7με τους αμάσκωτους Ρώσους που τους έδιναν μάσκα στην επιβίβαση κι αυτοί τις πετούσαν στο πάτωμα επιδεικτικά, καθήμενος δίπλα σε μια ροχαλίζουσα σοβιετική αρκούδα που ήταν φτυστή ο Αχιλλέας Μπέος και καταλάμβανε και το μισό από το δικό μου κάθισμα. Δεν είχα άλλο κουράγιο για καβγάδες, απλά περίμενα να προσγειωθούμε, το οποίο έγινε στις 3 το πρωί, οπότε και έλαβα ένα περίεργο SMS στα Ρώσικα από το ξενοδοχείο που είχα κάνει την κράτηση και όταν το γκουγκλάρισα μου πετάχτηκαν τα μάτια έξω: “Δυστυχώς σας ειδοποιούμε πως δεν είμαστε σε θέση να φιλοξενούμε αλλοδαπούς στο κατάλυμά μας!”. Απίστευτο, εν μέσω διαδρομής με το yandex βρήκα ένα άλλο (ξενοδοχειάρα, αλλά κόστισε 22€ αντί για 13€, χαλάλι του) οπότε κι έφτασα κατάκοπος στης 4.15, αφού στο Ροστόφ έχουν μετακομίσει σε νέο αεροδρόμιο (Platov) που είναι 50' έξω από την πόλη. Έπεσα ξερός για ύπνο μετά από όλη αυτή την ταλαιπωρία που υπέστη επειδή δεν είμαι Ρώσος και δε μιλάω Ρώσικα. Καλά να πάθω. Μου ήθελα και τουρισμό στη Ρωσία ο γύφτουλας.
Περιττό να σας πω πως οι μόνες φωτογραφίες της ημέρας είναι από το φαγητό στο αεροδρόμιο και την παραλαβή της αποσκευής μου στο Ροστόφ (τόσο που την περίμενα) :



Αλλά πάρτε και μια ιδέα του τι έχασα στο Kizhi...

