Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 10.218
- Likes
- 55.390
- Επόμενο Ταξίδι
- Nipon-Αλάσκα-Yellowstone
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2. Μουρμάνσκ και Βόρειο Σέλας: Καλωσήρθατε στο κορωνοπάρτι, έχουμε και φώτα
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 2
- Κεφάλαιο 3. Βουνά Khibiny: Η δίδυμη αδελφή του Βενιζέλου, ενάμισι μέτρο κρέας και μια αναρριχώμενη ρεσεψιονίστ
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 3
- Κεφάλαιο 4. Teriberka: Εκεί που το χιόνι μπερδεύεται με τον αφρό, ο τριανταπεντάρης σάκος και η πτήση του καμπούρη
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 4
- Κεφάλαιο 5. Κρασνογιάρσκ: Επιτέλους πρωινό του επιπέδου μας και ο Υπερκορωνικός
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 5
- Κεφάλαιο 6. Λίμνη Βαϊκάλη: Το τζιπ του Στάλιν και το Ουγιούνι της Ασίας
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 6
- Κεφάλαιο 7. Λίμνη Βαϊκάλη 2: Ρωγμές, σταλακτίτες κι η δεύτερη μέρα που καρα-άξιζε
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 7
- Κεφάλαιο 8. Επιστροφή στο Ιρκούτσκ: Η Οδύσσεια ενός εμβολιασμένου
- Κεφάλαιο 9. Ιρκούτσκ: 5.000 μογγολικές θερμίδες, ιντελεκτουέλ καφέ και στρηπτιτζούδες με μάσκες όχι στο πρόσωπο
- Κεφάλαιο 10. Ιρκούτσκ και Kyzyl: Η μέρα του τεμπέλη, οι Σκύθες, οι βουδιστές και ο λόξιγκας του πισινού της κυρίας
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 10
- Κεφάλαιο 11. Abakan: Η Δημοκρατία της Χακασίας, τα μενίρ, οι αστυνομικοί κι οι ταραντούλες
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 11
- Κεφάλαιο 12. Novosibirsk: Κομουντσκαγια και Σοβιέτσκαγια γωνία
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 12
- Κεφάλαιο 13. Τομσκ: Χιόνια, φοιτητές και τραμ
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 13
- Κεφάλαιο 14. Γεκατερίνεμπουργκ: Γέλτσινμπουργκ...
- Κεφάλαιο 15. Tobolsk: To Τολέδο της Σιβηρίας και ο Dr Snoopy
- Κεφάλαιο 16. Tyumen: H πόλη που δεν είχα ακούσει ποτέ
- Κεφάλαιο 17. Καζάν: Οι Τάταροι, ο ιμάμης και ο νέος Παναθηναϊκός
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 17
- Κεφάλαιο 18. Bolgar: Από πού ήρθαν οι Βούλγαροι, από πού φεύγουν οι προδότες;
- Κεφάλαιο 19. Nizhny-Vladimir: Το Gorky, ο Σαχάροφ και η κουκλίτσα
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 19
- Κεφάλαιο 20. Σαν βγεις στον πηγαιμό για Petrozadovsk να εύχεσαι να είναι τα ρώσικα σου καλά: Αν τη ρωσική δεν ομιλείς, άντε τράβα να πνιγείς, Ρωσία-Τουρισμός 2020
- Κεφάλαιο 21. Ροστόφ: Meh
- Κεφάλαιο 22. Κρασνοντάρ & Roza Khutor: Meh ξανά & καθόλου meh
- Κεφάλαιο 23. Roza Khutor & Sochi: Κορυφές και χλίδα, μια άλλη Ρωσία
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 22
- Κεφάλαιο 24. Elista: Ρωσικές παγόδες, γενοκτονίες και η Alexandra η μογγολοβουδίστρια
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 24
- Κεφάλαιο 25. Elista και προς Βόλγκογκραντ: Παγόδες #2 και ο βανιέρης της καρδιάς μας
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 25
- Κεφάλαιο 26. Volgograd-Stalingrad-Tsaritsyn: Όπως και να το πεις, Soviets do it better
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 26
- Κεφάλαιο 27. ΜΟΣΧΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΜΟΣΧΑ Η Μαρία, η γραφειοκρατία, το χόκεϊ και η επιστροφή
- Φωτογραφίες από Κεφάλαιο 27
- Κεφάλαιο 28. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3
Βουνά Khibiny: Η δίδυμη αδελφή του Βενιζέλου, ενάμισι μέτρο κρέας και μια αναρριχώμενη ρεσεψιονίστ
Μπορεί να είχαμε πέσει ξεροί για ύπνο, αλλά ξυπνήσαμε αρκετές φορές λόγω της ατελείωτης φασαρίας που έκαναν άλλοι ένοικοι του ξενοδοχείου κοπανώντας πόρτες και περπατώντας ατέρμονα μέσα στα άγρια χαράματα. Τουλάχιστον είχαμε κανονίσει για τη σημερινή μέρα με τον Αλεξέι να αναχωρήσουμε στις 9.30, οπότε θα μπορούσαμε να απολαύσουμε το πρωινό μας, που συμπεριλαμβανόταν στην τιμή του δωματίου.Βουνά Khibiny: Η δίδυμη αδελφή του Βενιζέλου, ενάμισι μέτρο κρέας και μια αναρριχώμενη ρεσεψιονίστ
Το πρωινό ήταν ένας μικρός μπουφές με μερικές περίεργες επιλογές, που αργότερα διαπίστωσα πως είναι αρκετά διαδεδομένες στη χώρα. Για παράδειγμα, ένα είδος πίτας-wrap με κιμά μέσα, το οποίο μάλιστα οι Ρώσοι (ξένους δεν είδαμε και πουθενά) το έτρωγαν παγωμένο, έναν πανταχού παρόντα χυλό αγνώστου περιεχομένου και κρύα λουκάνικα, ενώ ήρθε και μια κακόκεφη ρεσεψιονίστ που όταν ρώτησα που βρίσκεται το γάλα (από τις λίγες λέξεις που ξέρω στα Ρώσικα) έψαχνε να το βρει εκνευρισμένη, κοπανώντας τα ντουλάπια. Αμέσως μετά άρχισε να ανοίγει με μανία τα συρτάρια να μου δείχνει τα κουτάλια, τα πιρούνια και τα μαχαίρια και να μου λέει για καθένα πώς λέγεται στα Ρώσικα. Δεν κατάλαβα και πολύ το νόημα της συγκεκριμένης επίδειξης, αλλά έμαθα τρεις λέξεις ακόμη.
Η εκδρομούλα που θα πηγαίναμε σήμερα ήταν να πάμε στα όρη Khibiny, κοντά στο Κιρόφσκ, περίπου 230 χιλιόμετρα μακριά, με σκοπό να κάνουμε snowmobile στην τούνδρα. Χρειάστηκε να ψάξω πολύ μάλιστα για να βρω την εταιρεία του Αλεξέι, αφού όλες όσες ρώτησα νωρίτερα δεν είχαν διαθεσιμότητα, αν κατάλαβα καλά διότι το Μάρτιο υπάρχει κάτι σαν spring break στα σχολεία κι είχαμε πέσει ακριβώς σε αυτή την περίοδο. Μάλιστα η εταιρεία του Αλεξέι μας είχε ζητήσει και αρκετά χρήματα για το Βόρειο Σέλας και σε συνεννόηση μαζί του κανονίσαμε για καλύτερη τιμή, υποθέτω επειδή τους παραμέρισε. Να το πω αλλιώς, το χτεσινό το έκανε μόνος του ο Αλεξέι, σήμερα πηγαίναμε επισήμως με την εταιρεία με την οποία συνεργάζεται.
Θα έπρεπε πάντως να πληρώσουμε και τον Αλεξέι για τα χτεσινά και χρήματα δεν είχαμε. Κανονίσαμε λοιπόν μαζί του, πριν φύγουμε από την πόλη να πάμε σε μια τράπεζα να ανταλλάξουμε χρήματα, διότι με το όριο ανάληψης από τα ΑΤΜ να είναι γελοιωδώς χαμηλό, θα έπρεπε να κάνω 2-3 αναλήψεις την ημέρα. Μας πήγε λοιπόν σε ένα εμπορικό κέντρο, περιμέναμε να ανοίξει (λίγα πράγματα ανοίγουν πριν τις 10, μάλλον λόγω πρωινού κρύου) και ορμήσαμε στην τράπεζα Sberbank, τη μεγαλύτερη της χώρας. Εκεί μας υποδέχθηκε μια κομψή εντυπωσιακή ξανθιά νεαρά, που μας συστήθηκε ως VIP manager, απ' ό,τι φαίνεται κατάλαβε ότι θέλουμε να αλλάξουμε χρήματα και μας έστειλε στην “κάσα”, δηλαδή το ταμείο.
Τα όσα εκτυλίχθηκαν εκεί ισορροπούν ανάμεσα στο τραγελαφικό και το απελπιστικό. Στο ταμείο βρισκόταν μια ξανθιά κυρία που ήταν ΟΛΟΪΔΙΑ ο Βαγγέλας ο Βενιζέλος. Δεν έχω ξαναδεί τέτοια ομοιότητα σε άνθρωπο: τα μάτια, τα χείλια, η μύτη, οι εκφράσεις και φυσικά η σωματοδομή ήταν ΑΚΡΙΒΩΣ ίδια με του Βενιζέλου, που αν μας διαβάζει του συστήνω αν έχει υποψίες ότι κατά τη γέννα τον χώρισαν από τη χαμένη δίδυμη αδερφή του να μεταβεί αμέσως στο ηρωικό Μουρμάνσκ. Η κυρία με το που είδε τα διαβατήριά μας έπιασε το κεφάλι της, σα να της είπαν ότι πρέπει να λύσει ολοκληρώματα. Άρχισε να ξεφυσάει και να πληκτρολογεί (με ένα δάχτυλο βεβαίως) με ρυθμό και διάθεση Κουβανού δημοσίου υπαλλήλου 12 Αυγούστου στην Αβάνα με χαλασμένο ανεμιστήρα. Αφού πέρασαν 5 λεπτά, μου είπε σε άπταιστα Ρώσικα πως δεν μπορούσε να καταχωρήσει την αλλαγή στο σύστημα επειδή τα ονόματά μας δεν ήταν στο κυριλλικό αλφάβητο. Της άνοιξα τα διαβατήρια στη σελίδα της βίζας και απρόθυμα προχώρησε.
Πρέπει να της πήρε πάνω από 5 λεπτά να γράψει όνομα κι επίθετο (με ένα δάχτυλο πληκτρολογούσε έτσι κι αλλιώς, με αρκετά δευτερόλεπτα απόστασης ανάμεσα σε κάθε γράμμα) και ξανακόλλησε. Φώναξε την κομψή ξανθιά, η οποία της εξήγησε πως η χώρα μας είναι η Ελλάδα. Rolleyes, ξεφύσημα, σκούπισμα του ιδρώτα και συνεχίζει. Η πληκτρολόγηση του Греция κράτησε πάνω από δύο λεπτά, αλλά μετά εμφανίστηκε άλλο πρόβλημα, ανυπέρβλητο: οι διευθύνσεις μας δεν ήταν στα κυριλλικά. Της έδειξα τις σελίδες με τις ρώσικες βίζες, αλλά δεν της άρεσαν. Μετά της δείξαμε το χαρτί που μας έδωσαν οι αρχές μετανάστευσης και, παρότι δυσανασχέτησε, το καταχώρησε κι αυτό. Λίγο αργότερα έπιασε το κεφάλι της μέσα στα χέρια της κι άρχισε να μονολογεί κάτι σαν “γιατί να συμβαίνει σε μένα αυτό;”, κοίταξε απελπισμένα το ταβάνι και η αλήθεια είναι ότι τη λυπήθηκα. Πρέπει να είναι απαίσιο να εργάζεσαι σε ανταλλακτήριο χρημάτων και να σου ζητούν να κάνεις αλλαγή συναλλάγματος.
Μετά από μερικά λεπτά απόγνωσης, φώναξε την ξανθιά, που φάνηκε πως ήξερε περισσότερα Αγγλικά από όσα έδειχνε. “Ποια αρχή εξέδωσε τα διαβατήριά σας;” με ρώτησε, και υπέδειξα πως το διαβατήριό μου γράφει ΑΕΑ. “ΑΕΑ να βάλεις”, της είπε η ξανθιά και μας έγνεψε με συμπόνοια. Κάπου εκεί συνειδητοποίησα πως έχουμε να κάνουμε με δημόσια τράπεζα, κρίνοντας από το πόσο ανήμπορη ένιωθε η προϊστάμενη απέναντι στην υπάλληλο. Έγραψα στον Αλεξέι τι συμβαίνει για να μην ανησυχεί και μου απάντησε “we are surrounded by enemies, hahaha”. Δε φάνηκε να εκπλήσσεται.
Μη σας τα πολυλογώ, πέρασαν τριανταπέντε λεπτά και η κυρία Βενιζέλου ακόμη πληκτρολογούσε με ταχύτητα ριπλέι και φως δε βλέπαμε. Ξαναφώναξε τη VIP προβληματισμένη, αυτή τη φορά δεν έβρισκε την ημερομηνία γέννησής μας, που ειλικρινά δεν ξέρω πώς γίνεται, ακόμη και να τη μπερδέψει με την ημερομηνία έκδοσης ή λήξης του διαβατηρίου είναι αδύνατον, νομίζω ήταν προφανές ότι κανείς μας δεν ήταν βρέφος ή δε γεννήθηκε στο εγγύς μέλλον. Έγραψα στον Αλεξέι να μπει μέσα να βοηθήσει μπας και τελειώσουμε και πάμε την εκδρομή μας πριν μπει το καλοκαίρι και λιώσουν τα χιόνια. “Δεν μπορεί να σας καταχωρήσει στο σύστημα διότι δεν ξέρει πώς να το κάνει για αλλοδαπούς και η καταχώρηση είναι υποχρεωτική για ποσά άνω των 40.000 ρουβλίων”, ήταν το τελικό πρόβλημα. “Ε ας καταχωρήσει την αλλαγή στο δικό σου όνομα. Ας μας αλλάξει 39.000 ρούβλια. Ας αλλάξει 35.000 σε μένα και 35.000 στο Θοδωρή, τόσες λύσεις υπάρχουν”, είπα αγανακτισμένος. Ο Αλεξέι προσφέρθηκε να δώσει την ταυτότητά του, αλλά δεν τη δέχτηκαν, τελικά αποφάσισαν να μας αλλάξουν συνολικά 38.000 ρούβλια, διαδικασία που πήρε άλλα 15 λεπτά κι οδήγησε την κυρία Βενιζέλου σε πρωτοφανή εφίδρωση.
Τέλος πάντων, είχαμε πια χρήματα να πληρώσουμε τον Αλεξέι για τα χτεσινά και μπορέσαμε να φύγουμε, ενθουσιασμένοι με την αποτελεσματικότητα. Προς το τέλος του ταξιδιού θα είχα μια ακόμη πιο εξαιρετική εμπειρία σε τράπεζα, αλλά θα τα πούμε όταν έρθει η ώρα. Χαιρετίσαμε και την VIP manager και ξεχυθήκαμε σαν εμετοί με κατεύθυνση το Kirovsk, που πήρε το όνομά του από το δολοφονηθέντα μπολσεβίκο Κιρόφ. Ο δρόμος είχε χιονόνερο και σε κάποια σημεία κανονικότατο πάγο, και το απέραντο λευκό ήταν πολύ εντυπωσιακό στα δικά μου μάτια.
Το Κirovsk, συγκριτικά πάντα με το Μουρμάνσκ, δεν είναι άσχημο, έχει και κάποια ενδιαφέροντα κτίρια, με μια σχετική πολυχρωμία, παρότι ο βασικός λόγος ύπαρξής του είναι τα ορυχεία της περιοχής, απ' όπου εξάγεται απατίτης κυρίως, καθώς και το χιονοδρομικό κέντρο όπου και κατευθυνθήκαμε. Πριν ξεκινήσουμε τα του snowmobile, είχαμε πει να δούμε το snow village, ένα χώρο τύπου ιγκλού, μέσα στον οποίο υπήρχε πληθώρα γλυπτών από πάγο και καλλιτεχνικών δημιουργιών από χιόνι, τα οποία δεν ήταν καθόλου άσχημα για ένα τεταρτάκι.
Μας έμενε και λίγος χρόνος, πεινούσαμε, ο Αλεξέι μας υπέδειξε ένα εστιατόριο που αποδείχθηκε κλειστό, οπότε καταφύγαμε σε παρακείμενο ξενοδοχείο (από αυτά που επί Σοβιετίας ονόμαζαν σανατόρια και τώρα πια είναι κάτι μεταξύ σπα και ξενοδοχείο για σκιέρ), βρήκαμε ένα μπουφέ των 5 ευρώ και τον σκίσαμε, περιστοιχισμένοι από ρωσικές οικογένειες.
Με τα στομάχια μας γεμάτα, βρήκαμε τον Αλεξέι και πήγαμε στο χώρο προμήθειας εξοπλισμού, ένα μπαρ-εστιατόριο σαλέ όπου τα μέτρα τηρούνταν όσο τηρείται η σειρά προτεραιότητας σε κατάστημα νυφικών ημέρας προσφορών στις ΗΠΑ. Ο οδηγός μας θα ήταν ένας συμπαθής (ω ναι!) 50ρης καραφλούλης (καλά στη Ρωσία δε χρειάζεται να είσαι πενηντάρης γι αυτό), που μας έδωσε τον εξοπλισμό (ειδικές μπότες, ολόσωμη στολή, κράνος, γυαλιά, σαν το ρόμποκοπ γίναμε) και μας σύστησε και τα τρία νεαρά ζευγάρια Ρώσων με τους οποίους θα κάναμε τη δραστηριότητα. Δύο από αυτούς μιλούσαν και αρκετά καλά Αγγλικά και μας μετέφραζαν τα βασικά από αυτά που έλεγε ο καραφλούλης.
Μας έδειξε τα snowmobil μας και μου παραφάνηκε μεγάλο το μέγεθος ,δεν το έχω και με τα μηχανοκίνητα. Με είδε ο αρχηγός ότι ήμουν λίγο διστακτικός και με έβαλε δεύτερο στη σειρά, πίσω του ακριβώς. Σωστός ο καραφλαετός. Σιγά-σιγά πήρα το κολάι και πλέον μετά τα πρώτα 20 λεπτά που ανέβασε ρυθμούς ο μάστερ, το απόλαυσα. Κι εδώ που τα λέμε, ήταν τέτοια τα τοπία που δε γίνεται να μην το ευχαριστηθείς: πήγαμε σε λόφους, πηγές, παγωμένες λίμνες, ανηφόρες, κατηφόρες, αναχώματα κι όλα αυτά με ζιγκ ζαγκ ανάμεσα σε δέντρα στην τούνδρα, ενώ και ο μουντός καιρός έδινε μια εσάνς μυστηρίου στο όλο θέαμα. Απόλαυση.
Ο εξοπλισμός καθιστούσε δύσκολη τη λήψη φωτογραφιών αλλά κι όταν επιτέλους σταμάτησα να βγάλω μερικές καλές... η μηχανή μου απεβίωσε. Αυτό ήταν. Η μηχανή που μου είχε αγοράσει στη Γερμανία και φέρει στη Νέα Ζηλανδία ο Κρεκουζάκος πέθανε οριστικά και δεν αναβίωσε ποτέ. Έλπιζα πως ήταν η μπαταρία, αλλά δυστυχώς δεν ξανάνοιξε ποτέ. Για την ιστορία, έγραψα στον Κρεκούζα, ο οποίος βρήκε την απόδειξη αγοράς, η εγγύηση έληγε σε λιγότερο από 15 μέρες, έστειλα την κάμερα με το Θοδωρή στην Ελλάδα, από εκεί με DHL στη Γερμανία και πρόλαβε και την πήγε ο Κρεκούζας στη SONY δυο μέρες πριν λήξει η εγγύηση και την επισκεύασαν! Αλλά το υπόλοιπο ταξίδι βγήκε με φωτογραφίες από το ταπεινό μου κινητό.
Η εκδρομή καρα-άξιζε . Πήραμε το δρόμο της επιστροφής μιλώντας με τον Αλεξέι: “Ο Πούτιν δυνατός ηγέτης (έδειξε το μπράτσο του όταν είπε το “strong”) κι έβαλε μια τάξη στα 90ς. Αλλά δεν έχει ιδέα από οικονομία, έπρεπε να έχει φύγει πριν από 10 χρόνια. Ο covid δεν είναι το θέμα, οι κυρώσεις είναι, μας έχουν τσακίσει”.
Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο, όπου η ρεσεψιονίστ μας παρέδωσε και το registration μας, να είμαστε εξοπλισμένοι για πάσα νόσο και πάσα αστυνομικό... δε θα αργούσε η ώρα. Όσο ο Θοδωρής έκανε μπάνιο εγώ πήγα να δω το εστιατόριο “Tundra” που μας σύστησε (με παντομίμα), το οποίο φαινόταν όντως καλό, αλλά η αγενέστατη παλτατζού με γείωσε με ένα “no table”. Ρώτησα μήπως “αν κάνω κράτηση για...” και με ξαναγείωσε “I say you NO TABLE!”.
Τελικώς καταλήξαμε σε μια άλλη πρόταση, το sashlik bar, όπου εγώ ήπια το βραδινό μου χυμό και ο Θοδωρής παρήγγειλε ένα φιλέ μινιόν κι άλλο ένα πιάτο που έμοιαζε με παϊδάκια. Του έφεραν το φιλέτο, το τσάκισε κι ενώ τον γλυκοτούσαν δυο ντροπαλά κοριτσάκια από το διπλανό τραπέζι, η σερβιτόρα του έφερε μια τάβλα περίπου 150 εκατοστών με μια σειρά από παϊδάκια πάνω. Σκάσαμε στα γέλια, αλλά τα πάλεψε ο αθεόφοβος. Κατά τα λοιπά, ο χώρος είχε ενδιαφέρον, με τα τραπέζια γεμάτα από νέους που παρήγγελναν σφηνάκια κυριολεκτικά ανά δεκάδες: σε μια παρέα των τεσσάρων ο σερβιτόρος μπορεί και να πήγαινε 20 ή 30 σφηνάκια κάθε φορά.
Είχαμε κι άλλη εκδρομούλα αύριο, αυτή τη φορά στη Βόρεια Παγωμένη Θάλασσα. Οπότε πήγαμε για ύπνο, αλλά λογαριάζαμε χωρίς τον ξενοδόχο... κυριολεκτικά! Κατά τις 3 το πρωί ξυπνήσαμε από κτύπους στο τζάμι του παραθύρου μας. Ο Θοδωρής τράβηξε την κουρτίνα και είδαμε... το κεφάλι της ρεσεψιονίστ να μας κάνει νόημα να ανοίξουμε για να την ακούσουμε: για κάποιο λόγο είχε σκαρφαλώσει την υδρορροή για να φτάσει μέχρι το παράθυρό μας. Φυσικά δεν καταλαβαίναμε τι έλεγε, αλλά μάλλον ήθελε να κατέβω στη ρεσεψιόν και να της ανοίξω, γιατί είχε κλειδωθεί έξω. Η κακομοίρα ήταν μάλιστα μόνο με το κοντομάνικο. Τη ρώτησα τι συνέβη κι απλώς επαναλάμβανε τη λέξη “βίσλα”, οπότε υπέθεσα πως βγήκε να ταϊσει κάποιο σκυλί κι έκλεισε η πόρτα πίσω της. Μη έχοντας άλλη λύση, αποφάσισε να μας ξυπνήσει σκαρφαλώνοντας ως το παράθυρό μας στον πρώτο όροφο. Μου έκανε εντύπωση πάντως πως ούτε με ευχαρίστησε ενώ, όπως και οι περισσότεροι Ρώσοι, δεν έκανε καμία προσπάθεια παντομίμας για να μου δείξει τι έγινε. Μου μιλούσε στα Ρώσικα κι αν καταλάβαινα, είχε καλώς.