gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.801
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Ταξίδι του πηγαιμού
- Ποντγκόριτσα
- Ποντγκόριτσα - Μόσταρ
- Μόσταρ - Νυχτερινή περιπλάνηση
- Μόσταρ - Ημερήσια περιπλάνηση
- Μόσταρ - Ζάνταρ
- Ζάνταρ
- Ζάνταρ - Ζάγκρεμπ
- Ζάγκρεμπ - Νυχτερινή περιπλάνηση
- Ζάγκρεμπ - Πρωινή περιπλάνηση
- Ζάγκρεμπ - Μεσημεριανή περιπλάνηση
- Ζάγκρεμπ - Απογευματινή βόλτα
- Ζάγκρεμπ - Κυριακάτικη βόλτα
- Rijeka
- Χερσόνησος Ίστριας
- Opatija
- Επιστροφή Ζάγκρεμπ
- Ζάγκρεμπ - Τρογκίρ
- Τρογκίρ
- Σπλίτ - 1η νύχτα
- Σπλίτ - Ημερήσια βόλτα
- Σπλίτ - Ημερήσια βόλτα ΙΙ
- Σπλίτ - 2η νύχτα
- Omiš - Επιτέλους μπάνιο
- Σπλίτ - Λόφος Μάριαν
- Σπλίτ - Τελευταία νύχτα
- Σπλίτ - Makarska
- Makarska - Ντουμπρόβνικ
- Ντουμπρόβνικ
- Ντουμπρόβνικ - Κότορ
- Πρώτη βόλτα στο Κότορ
- Πρωινό Κότορ
- Κότορ Seprentine
- Φωτιά στο Λοβτσέν National Park
- Cetinje
- Cetinje - Κότορ
- Κότορ - Ανάβαση κ θέα της πόλης
- Κότορ - Τελευταία νύχτα
- Στάση Μπούντβα
- Τέλος Διαδρομής
- Επίλογος
Κεφάλαιο 12. Ζάγκρεμπ ΙΙΙ. Μεσημεριανή περιπλάνηση στο κέντρο της άνω πόλης.
Προχωρώντας κατά μήκος της Radićeva ulica, σκεφτόμουν ότι η ανηφόρα προς βορρά θα ήταν πολύ ήπια, αν δεν υπήρχε ο καύσωνας των ημερών εκείνων στο Ζάγκρεμπ. Όμως δεν χρειάστηκε να ανεβούμε πολύ. Ύστερα από λίγο, συναντήσαμε τον ανηφορικό πεζόδρομο Kamenita ulica, οπότε στρίψαμε αριστερά, σε στροφή σχεδόν 180 μοιρών
και συνεχίσαμε την ανηφόρα.
Έτσι βρεθήκαμε σε ένα από τα κύρια αξιοθέατα του Ζάγκρεμπ, στην Stone Gate επί της Kamenita ulica.
Η Stone Gate είναι η ανατολική πύλη στο μεσαιωνικό τμήμα της πόλης Gradec.
Επειδή τον 18ο αιώνα κυκλοφόρησε η φήμη ότι η εικόνα της Παναγίας δεν καταστράφηκε από φωτιά, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα στοιχεία της πύλης, από τότε η εικόνα της Παναγίας θεωρείται ιερή. Συγκεκριμένα σύμφωνα με τον μύθο, μια μεγάλη φωτιά το 1731 κατέστρεψε κάθε τμήμα της ξύλινης πύλης εκτός από τη ζωγραφική της Παναγίας και του Παιδιού (δημιουργία από έναν άγνωστο καλλιτέχνη του 17ου αιώνα). Οι άνθρωποι πιστεύουν ότι η εικόνα διαθέτει μαγικές δυνάμεις και έρχονται τακτικά, για να προσεύχονται, να ανάβουν κεριά και να αφήνουν λουλούδια.
Οι τετράγωνες πέτρινες πλάκες είναι χαραγμένες με ευχαριστίες και επαίνους στην Παναγία.
Αφού σταματήσαμε για λίγη ώρα στην πύλη, συνεχίσαμε να ανηφορίζουμε την Kamenita ulica, όπου μετά την πύλη έχει μεγαλύτερο πλάτος. Έτσι προχωρήσαμε κατά μήκος της Kamenita ulica και φτάσαμε στην πλατεία του Αγίου Μάρκου με την ομώνυμη ενοριακή εκκλησία και τα κυβερνητικά κτίρια.
Λεπτομέρειες έχουν αναφερθεί στο Κεφάλαιο 10, κατά τη νυχτερινή περιπλάνηση της παλιάς πόλης.
Αφού περπατήσαμε και σταθήκαμε αρκετά στην πλατεία του Αγίου Μάρκου, θαυμάζοντας την υπέροχη στέγη,
την όμορφη εκκλησία
στην οποία γινόταν φωτογράφιση ενός γάμου
και τα κυβερνητικά κτίρια,
προοχωρήσαμε κατά μήκος της Ćirilometodska ulica,
όπου βρίσκεται το Croatian Museum of Naïve Art,
στο οποίο και μπήκαμε. Το Croatian Museum of Naïve Art (Κροατικό Μουσείο Ναΐφ Τέχνης) είναι ένα μουσείο καλών τεχνών στο Ζάγκρεμπ της Κροατίας, αφιερωμένο στο έργο ναΐφ καλλιτεχνών του 20ου αιώνα. Το μουσείο βρίσκεται σε ένα κτίριο του 18ου αιώνα, έκτασης 350 τετραγωνικών μέτρων περίπου και ονομάστηκε έτσι το έτος 1994, με απόφαση του Κοινοβουλίου της Κροατίας. Παλαιότερα το μουσείο ονομαζόταν πινακοθήκη πρωτόγονης τέχνης. Όταν βγήκαμε από το μουσείο, συνεχίσαμε να κατηφορίζουμε προς νότο κατά μήκος της Ćirilometodska ulica, μέχρι που λίγο πιο κάτω είδαμε το Museum of Broken Relationships,
δηλαδή το Μουσείο αποτυχημένων σχέσεων το οποίο είναι ένα μουσείο, αφιερωμένο στις αποτυχημένες ερωτικές σχέσεις, τα εκθέματά του οποίου περιλαμβάνουν προσωπικά αντικείμενα που απέμειναν από πρώην εραστές, συνοδευόμενα από σύντομη περιγραφή τους. Το μουσείο άνοιξε τον Οκτώβριο του 2010, στη μορφή που είναι σήμερα. Μπήκαμε μέσα, παρατηρήσαμε κάποια εκθέματα και γελάσαμε, αφού το μουσείο έχει και το κωμικό στοιχείο.
Βγαίνοντας από το Μουσείο αποτυχημένων σχέσεων το οποίο βρίσκεται στη γωνία των Ćirilometodska ulica και Katarinin trg, σκεφτήκαμε εάν θα συνεχίζαμε να προχωρούμε ευθεία προς νότο κατά μήκος της οδού Dverce, ώστε να φτάναμε στον Lotrščak Tower και στον πεζόδρομο Strossmayerovo šetalište, επί του οποίου είναι ο Lotrščak Tower ή να στρίβαμε αριστερά προς την εκκλησία της Αγίας Αικατερίνης. Αποφασίσαμε τη δεύτερη λύση και προχωρήσαμε προς τη μπαρόκ καθολική εκκλησία της Αγίας Αικατερίνης, η οποία, όπως έχει αναφερθεί στο Κεφάλαιο 10, κατασκευάστηκε στις αρχές του 17ου αιώνα, από τους Ιησουίτες.
Στη συνέχεια προχωρήσαμε νότια του ναού, όπου υπάρχει ένα πλάτωμα στη νότια άκρη του οποίου υπάρχει εξαιρετική θέα της πόλης του Ζάγκρεμπ. Οι χάρτες google maps, αναφέρουν το σημείο αυτό ως Panoramic View-Point of Zagreb City. Και έτσι είναι.
Το σημείο αυτό το είχαμε εντοπίσει και την προηγούμενη νύχτα, όπου είχαμε βγάλει τις νυχτερινές φωτογραφίες. Επίσης δίπλα από το σημείο αυτό είχαμε εντοπίσει ένα πολύ όμορφο μπαρ, το οποίο τη νύχτα είχε κόσμο, αλλά το μεσημέρι είχε ελάχιστες παρέες.
Την προηγούμενη νύχτα είχαμε αποφασίσει να το επισκεφτούμε. Τηρήσαμε το λόγο μας, μπήκαμε μέσα
και καθίσαμε στο μπαρ το οποίο είχε πολλούς ίσκιους και σχετική δροσιά. Επίσης το μπαρ είχε βαρελίσια μπίρα Ožujsko την οποία και τιμήσαμε αρκετά. Αφού ξεκουραστήκαμε και δροσιστήκαμε, φύγαμε από το μπαρ και προχωρήσαμε προς τον πεζόδρομο Strossmayerovo. Απέναντι από τον επί του πεζόδρομου Strossmayer šetalište πύργο Lotrščak, υπάρχει επίσης θέα προς την κάτω πόλη του Ζάγκρεμπ,
ενώ επίσης απέναντι από τον πύργο Lotrščak, είναι η κατάληξη του τελεφερίκ, το οποίο χρησιμοποιείται για τη σύνδεση της άνω πόλης και κάτω πόλης.
Το τελεφερίκ, αυτό, είναι από τα μικρότερα στον κόσμο, ίσως και το μικρότερο, αφού η υψομετρική διαφορά είναι μόνο 60 μέτρα.
Επίσης παρατηρήσαμε προς την κάτω πόλη του Ζάγκρεμπ, το Zagreb 360 Cafe
και σκεφτήκαμε ότι με μια βόλτα στο καφέ την επόμενη ημέρα θα μπορούσαμε να βγάλουμε ωραίες φωτογραφίες προς την πόλη.
Είδαμε για αρκετή ώρα τη θέα και από τη θέση απέναντι από τον πύργο Lotrščak, αποφασίσαμε να τον επισκεφτούμε την επόμενη ημέρα και συνεχίσαμε να προχωρούμε κατά μήκος του πεζόδρομου Strossmayerovo,
παρατηρώντας παράλληλα τη θέα προς την κάτω πόλη.
Σε αντίθεση με την προηγούμενη νύχτα, ο κόσμος ήταν πολύ λίγος. Ήταν Σάββατο μεσημέρι και οι περισσότεροι είχαν μετακινηθεί εκτός κέντρου πόλης. Συνεχίσαμε να περπατάμε κατά μήκος του πεζόδρομου Strossmayerovo, ο οποίος από ένα σημείο και πέρα γίνεται κατηφορικός, αφού συνδέει την άνω πόλη με την κάτω πόλη. Άρχισα να κατηφορίζω ρίχνοντας μερικές ματιές προς τα πίσω.
Η κατά μήκος κλίση του πεζόδρομου στην αρχή ήταν ήπια. Στη συνέχεια η κατά μήκος κλίση του πεζόδρομου αυξανόταν.
Φτάσαμε στην κάτω πόλη.
Στο χαμηλότερο υψόμετρο, δηλαδή στο τέλος του πεζόδρομου Strossmayerovo, παρατηρήσαμε ότι ήταν η είσοδος ενός τούνελ. Του Tunel Grič. Μπήκαμε μέσα στο τούνελ.
Η σήραγγα Grič είναι ένα τούνελ πεζών, που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης του Ζάγκρεμπ, κάτω από την ιστορική γειτονιά του Gradec (Grič ή Gornji Grad), η οποία έδωσε το όνομα της σήραγγας. Το τούνελ αποτελείται από μια κεντρική σήραγγα, η οποία συνδέεται από δυο διάδρομους προς την οδό Mesnička στα δυτικά και την οδό Stjepan Radić στα ανατολικά, και τέσσερα περάσματα τα οποία εκτείνονται προς τα νότια. Το τούνελ κατασκευάστηκε κατά τη διάρκεια του Β Παγκοσμίου Πολέμου από τη φασιστική κυβέρνηση Ustaše ως καταφύγιο, αλλά μετά τον πόλεμο γρήγορα έπεσε σε αχρησία και εγκατάλειψη. Η σήραγγα χρησιμοποιήθηκε ξανά μόνο στη δεκαετία του 1990, λειτουργώντας ως καταφύγιο κατά τη διάρκεια του πολέμου. Το 2016, η σήραγγα ανακαινίστηκε και άνοιξε για το κοινό, χρησιμεύοντας ως τουριστικό αξιοθέατο και φιλοξενώντας πολιτιστικές εκδηλώσεις. Περπατήσαμε αρκετά μέσα στη σήραγγα, άλλωστε ήταν πολύ πιο δροσερά από το εξωτερικό περιβάλλον και παρατηρήσαμε ότι υπήρχε σε διάφορα σημεία η δυνατότητα τροφοδοσίας νερού.
Κάποια στιγμή βγήκαμε έξω από το τούνελ, προχωρήσαμε σε όμορφα δρομάκια
και κατεβήκαμε στον κεντρικό εμπορικό δρόμο του Ζάγκρεμπ την οδό Ilica,
όπου διέρχονται και γραμμές του τραμ, σε σημείο κοντά στην κεντρική πλατεία και δυτικότερα αυτής.
Η οδός Ilica καταλήγει στην κεντρική πλατεία Trg Bana Jelačića. Κάποιοι από την παρέα άρχιζαν να μπαίνουν σε εμπορικά καταστήματα για πιθανά ψώνια. Ότι χειρότερο για μένα. Εγώ όμως βρήκα τη λύση. Στη γωνία των οδών Ilica και Tomićeva,
ο οποίος είναι ο δρόμος που ξεκινάει το τελεφερίκ, υπάρχει μια οινοθήκη. Ότι καλύτερο για μένα. Τους είπα, ότι όταν τελειώσουν με τα καταστήματα να έρθουν να με βρουν στην οινοθήκη. Η οινοθήκη ονομάζεται Basement.
Μπήκα μέσα, είχε κλιματισμό και πολύ ενημερωμένη κάβα με κροάτικα κρασιά.
Άνοιξα ένα μπουκάλι με λευκό Κροάτικο κρασί. Ηταν εξαιρετικό. Κάποια στιγμή επέστρεψαν και οι άλλοι. Συγχρονιστήκαμε απόλυτα. Επέστρεψαν την ώρα που τελείωνε το μπουκάλι με το λευκό κρασί. Ήταν πλέον απόγευμα. Πολύ νωρίς το απόγευμα. Αποφασίσαμε να πάρουμε το αυτοκίνητο και να βγούμε έξω από το κέντρο της πόλης. Αρχίσαμε να εξετάζουμε τις επιλογές.
Προχωρώντας κατά μήκος της Radićeva ulica, σκεφτόμουν ότι η ανηφόρα προς βορρά θα ήταν πολύ ήπια, αν δεν υπήρχε ο καύσωνας των ημερών εκείνων στο Ζάγκρεμπ. Όμως δεν χρειάστηκε να ανεβούμε πολύ. Ύστερα από λίγο, συναντήσαμε τον ανηφορικό πεζόδρομο Kamenita ulica, οπότε στρίψαμε αριστερά, σε στροφή σχεδόν 180 μοιρών
και συνεχίσαμε την ανηφόρα.
Έτσι βρεθήκαμε σε ένα από τα κύρια αξιοθέατα του Ζάγκρεμπ, στην Stone Gate επί της Kamenita ulica.
Η Stone Gate είναι η ανατολική πύλη στο μεσαιωνικό τμήμα της πόλης Gradec.
Επειδή τον 18ο αιώνα κυκλοφόρησε η φήμη ότι η εικόνα της Παναγίας δεν καταστράφηκε από φωτιά, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα στοιχεία της πύλης, από τότε η εικόνα της Παναγίας θεωρείται ιερή. Συγκεκριμένα σύμφωνα με τον μύθο, μια μεγάλη φωτιά το 1731 κατέστρεψε κάθε τμήμα της ξύλινης πύλης εκτός από τη ζωγραφική της Παναγίας και του Παιδιού (δημιουργία από έναν άγνωστο καλλιτέχνη του 17ου αιώνα). Οι άνθρωποι πιστεύουν ότι η εικόνα διαθέτει μαγικές δυνάμεις και έρχονται τακτικά, για να προσεύχονται, να ανάβουν κεριά και να αφήνουν λουλούδια.
Οι τετράγωνες πέτρινες πλάκες είναι χαραγμένες με ευχαριστίες και επαίνους στην Παναγία.
Αφού σταματήσαμε για λίγη ώρα στην πύλη, συνεχίσαμε να ανηφορίζουμε την Kamenita ulica, όπου μετά την πύλη έχει μεγαλύτερο πλάτος. Έτσι προχωρήσαμε κατά μήκος της Kamenita ulica και φτάσαμε στην πλατεία του Αγίου Μάρκου με την ομώνυμη ενοριακή εκκλησία και τα κυβερνητικά κτίρια.
Λεπτομέρειες έχουν αναφερθεί στο Κεφάλαιο 10, κατά τη νυχτερινή περιπλάνηση της παλιάς πόλης.
Αφού περπατήσαμε και σταθήκαμε αρκετά στην πλατεία του Αγίου Μάρκου, θαυμάζοντας την υπέροχη στέγη,

την όμορφη εκκλησία
στην οποία γινόταν φωτογράφιση ενός γάμου
και τα κυβερνητικά κτίρια,
προοχωρήσαμε κατά μήκος της Ćirilometodska ulica,
όπου βρίσκεται το Croatian Museum of Naïve Art,
στο οποίο και μπήκαμε. Το Croatian Museum of Naïve Art (Κροατικό Μουσείο Ναΐφ Τέχνης) είναι ένα μουσείο καλών τεχνών στο Ζάγκρεμπ της Κροατίας, αφιερωμένο στο έργο ναΐφ καλλιτεχνών του 20ου αιώνα. Το μουσείο βρίσκεται σε ένα κτίριο του 18ου αιώνα, έκτασης 350 τετραγωνικών μέτρων περίπου και ονομάστηκε έτσι το έτος 1994, με απόφαση του Κοινοβουλίου της Κροατίας. Παλαιότερα το μουσείο ονομαζόταν πινακοθήκη πρωτόγονης τέχνης. Όταν βγήκαμε από το μουσείο, συνεχίσαμε να κατηφορίζουμε προς νότο κατά μήκος της Ćirilometodska ulica, μέχρι που λίγο πιο κάτω είδαμε το Museum of Broken Relationships,
δηλαδή το Μουσείο αποτυχημένων σχέσεων το οποίο είναι ένα μουσείο, αφιερωμένο στις αποτυχημένες ερωτικές σχέσεις, τα εκθέματά του οποίου περιλαμβάνουν προσωπικά αντικείμενα που απέμειναν από πρώην εραστές, συνοδευόμενα από σύντομη περιγραφή τους. Το μουσείο άνοιξε τον Οκτώβριο του 2010, στη μορφή που είναι σήμερα. Μπήκαμε μέσα, παρατηρήσαμε κάποια εκθέματα και γελάσαμε, αφού το μουσείο έχει και το κωμικό στοιχείο.
Βγαίνοντας από το Μουσείο αποτυχημένων σχέσεων το οποίο βρίσκεται στη γωνία των Ćirilometodska ulica και Katarinin trg, σκεφτήκαμε εάν θα συνεχίζαμε να προχωρούμε ευθεία προς νότο κατά μήκος της οδού Dverce, ώστε να φτάναμε στον Lotrščak Tower και στον πεζόδρομο Strossmayerovo šetalište, επί του οποίου είναι ο Lotrščak Tower ή να στρίβαμε αριστερά προς την εκκλησία της Αγίας Αικατερίνης. Αποφασίσαμε τη δεύτερη λύση και προχωρήσαμε προς τη μπαρόκ καθολική εκκλησία της Αγίας Αικατερίνης, η οποία, όπως έχει αναφερθεί στο Κεφάλαιο 10, κατασκευάστηκε στις αρχές του 17ου αιώνα, από τους Ιησουίτες.
Στη συνέχεια προχωρήσαμε νότια του ναού, όπου υπάρχει ένα πλάτωμα στη νότια άκρη του οποίου υπάρχει εξαιρετική θέα της πόλης του Ζάγκρεμπ. Οι χάρτες google maps, αναφέρουν το σημείο αυτό ως Panoramic View-Point of Zagreb City. Και έτσι είναι.
Το σημείο αυτό το είχαμε εντοπίσει και την προηγούμενη νύχτα, όπου είχαμε βγάλει τις νυχτερινές φωτογραφίες. Επίσης δίπλα από το σημείο αυτό είχαμε εντοπίσει ένα πολύ όμορφο μπαρ, το οποίο τη νύχτα είχε κόσμο, αλλά το μεσημέρι είχε ελάχιστες παρέες.
Την προηγούμενη νύχτα είχαμε αποφασίσει να το επισκεφτούμε. Τηρήσαμε το λόγο μας, μπήκαμε μέσα
και καθίσαμε στο μπαρ το οποίο είχε πολλούς ίσκιους και σχετική δροσιά. Επίσης το μπαρ είχε βαρελίσια μπίρα Ožujsko την οποία και τιμήσαμε αρκετά. Αφού ξεκουραστήκαμε και δροσιστήκαμε, φύγαμε από το μπαρ και προχωρήσαμε προς τον πεζόδρομο Strossmayerovo. Απέναντι από τον επί του πεζόδρομου Strossmayer šetalište πύργο Lotrščak, υπάρχει επίσης θέα προς την κάτω πόλη του Ζάγκρεμπ,
ενώ επίσης απέναντι από τον πύργο Lotrščak, είναι η κατάληξη του τελεφερίκ, το οποίο χρησιμοποιείται για τη σύνδεση της άνω πόλης και κάτω πόλης.
Το τελεφερίκ, αυτό, είναι από τα μικρότερα στον κόσμο, ίσως και το μικρότερο, αφού η υψομετρική διαφορά είναι μόνο 60 μέτρα.
Επίσης παρατηρήσαμε προς την κάτω πόλη του Ζάγκρεμπ, το Zagreb 360 Cafe
και σκεφτήκαμε ότι με μια βόλτα στο καφέ την επόμενη ημέρα θα μπορούσαμε να βγάλουμε ωραίες φωτογραφίες προς την πόλη.
Είδαμε για αρκετή ώρα τη θέα και από τη θέση απέναντι από τον πύργο Lotrščak, αποφασίσαμε να τον επισκεφτούμε την επόμενη ημέρα και συνεχίσαμε να προχωρούμε κατά μήκος του πεζόδρομου Strossmayerovo,
παρατηρώντας παράλληλα τη θέα προς την κάτω πόλη.
Σε αντίθεση με την προηγούμενη νύχτα, ο κόσμος ήταν πολύ λίγος. Ήταν Σάββατο μεσημέρι και οι περισσότεροι είχαν μετακινηθεί εκτός κέντρου πόλης. Συνεχίσαμε να περπατάμε κατά μήκος του πεζόδρομου Strossmayerovo, ο οποίος από ένα σημείο και πέρα γίνεται κατηφορικός, αφού συνδέει την άνω πόλη με την κάτω πόλη. Άρχισα να κατηφορίζω ρίχνοντας μερικές ματιές προς τα πίσω.
Η κατά μήκος κλίση του πεζόδρομου στην αρχή ήταν ήπια. Στη συνέχεια η κατά μήκος κλίση του πεζόδρομου αυξανόταν.
Φτάσαμε στην κάτω πόλη.
Στο χαμηλότερο υψόμετρο, δηλαδή στο τέλος του πεζόδρομου Strossmayerovo, παρατηρήσαμε ότι ήταν η είσοδος ενός τούνελ. Του Tunel Grič. Μπήκαμε μέσα στο τούνελ.
Η σήραγγα Grič είναι ένα τούνελ πεζών, που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης του Ζάγκρεμπ, κάτω από την ιστορική γειτονιά του Gradec (Grič ή Gornji Grad), η οποία έδωσε το όνομα της σήραγγας. Το τούνελ αποτελείται από μια κεντρική σήραγγα, η οποία συνδέεται από δυο διάδρομους προς την οδό Mesnička στα δυτικά και την οδό Stjepan Radić στα ανατολικά, και τέσσερα περάσματα τα οποία εκτείνονται προς τα νότια. Το τούνελ κατασκευάστηκε κατά τη διάρκεια του Β Παγκοσμίου Πολέμου από τη φασιστική κυβέρνηση Ustaše ως καταφύγιο, αλλά μετά τον πόλεμο γρήγορα έπεσε σε αχρησία και εγκατάλειψη. Η σήραγγα χρησιμοποιήθηκε ξανά μόνο στη δεκαετία του 1990, λειτουργώντας ως καταφύγιο κατά τη διάρκεια του πολέμου. Το 2016, η σήραγγα ανακαινίστηκε και άνοιξε για το κοινό, χρησιμεύοντας ως τουριστικό αξιοθέατο και φιλοξενώντας πολιτιστικές εκδηλώσεις. Περπατήσαμε αρκετά μέσα στη σήραγγα, άλλωστε ήταν πολύ πιο δροσερά από το εξωτερικό περιβάλλον και παρατηρήσαμε ότι υπήρχε σε διάφορα σημεία η δυνατότητα τροφοδοσίας νερού.
Κάποια στιγμή βγήκαμε έξω από το τούνελ, προχωρήσαμε σε όμορφα δρομάκια
και κατεβήκαμε στον κεντρικό εμπορικό δρόμο του Ζάγκρεμπ την οδό Ilica,
όπου διέρχονται και γραμμές του τραμ, σε σημείο κοντά στην κεντρική πλατεία και δυτικότερα αυτής.
Η οδός Ilica καταλήγει στην κεντρική πλατεία Trg Bana Jelačića. Κάποιοι από την παρέα άρχιζαν να μπαίνουν σε εμπορικά καταστήματα για πιθανά ψώνια. Ότι χειρότερο για μένα. Εγώ όμως βρήκα τη λύση. Στη γωνία των οδών Ilica και Tomićeva,
ο οποίος είναι ο δρόμος που ξεκινάει το τελεφερίκ, υπάρχει μια οινοθήκη. Ότι καλύτερο για μένα. Τους είπα, ότι όταν τελειώσουν με τα καταστήματα να έρθουν να με βρουν στην οινοθήκη. Η οινοθήκη ονομάζεται Basement.
Μπήκα μέσα, είχε κλιματισμό και πολύ ενημερωμένη κάβα με κροάτικα κρασιά.
Άνοιξα ένα μπουκάλι με λευκό Κροάτικο κρασί. Ηταν εξαιρετικό. Κάποια στιγμή επέστρεψαν και οι άλλοι. Συγχρονιστήκαμε απόλυτα. Επέστρεψαν την ώρα που τελείωνε το μπουκάλι με το λευκό κρασί. Ήταν πλέον απόγευμα. Πολύ νωρίς το απόγευμα. Αποφασίσαμε να πάρουμε το αυτοκίνητο και να βγούμε έξω από το κέντρο της πόλης. Αρχίσαμε να εξετάζουμε τις επιλογές.
Last edited: