gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.798
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Ταξίδι του πηγαιμού
- Ποντγκόριτσα
- Ποντγκόριτσα - Μόσταρ
- Μόσταρ - Νυχτερινή περιπλάνηση
- Μόσταρ - Ημερήσια περιπλάνηση
- Μόσταρ - Ζάνταρ
- Ζάνταρ
- Ζάνταρ - Ζάγκρεμπ
- Ζάγκρεμπ - Νυχτερινή περιπλάνηση
- Ζάγκρεμπ - Πρωινή περιπλάνηση
- Ζάγκρεμπ - Μεσημεριανή περιπλάνηση
- Ζάγκρεμπ - Απογευματινή βόλτα
- Ζάγκρεμπ - Κυριακάτικη βόλτα
- Rijeka
- Χερσόνησος Ίστριας
- Opatija
- Επιστροφή Ζάγκρεμπ
- Ζάγκρεμπ - Τρογκίρ
- Τρογκίρ
- Σπλίτ - 1η νύχτα
- Σπλίτ - Ημερήσια βόλτα
- Σπλίτ - Ημερήσια βόλτα ΙΙ
- Σπλίτ - 2η νύχτα
- Omiš - Επιτέλους μπάνιο
- Σπλίτ - Λόφος Μάριαν
- Σπλίτ - Τελευταία νύχτα
- Σπλίτ - Makarska
- Makarska - Ντουμπρόβνικ
- Ντουμπρόβνικ
- Ντουμπρόβνικ - Κότορ
- Πρώτη βόλτα στο Κότορ
- Πρωινό Κότορ
- Κότορ Seprentine
- Φωτιά στο Λοβτσέν National Park
- Cetinje
- Cetinje - Κότορ
- Κότορ - Ανάβαση κ θέα της πόλης
- Κότορ - Τελευταία νύχτα
- Στάση Μπούντβα
- Τέλος Διαδρομής
- Επίλογος
Κεφάλαιο 30. Ντουμπρόβνικ.
Παρ' όλο το ότι είχαμε ξεκινήσει αρκετά πρωί, παρά το ξενύχτι στο Σπλιτ, όταν φτάσαμε στο Ντουμπρόβνικ, η ώρα προσέγγιζε τέσσερις το απόγευμα.
Το Ντουμπρόβνικ είναι μια υπέροχη καστροπολιτεία,
με πληθυσμό 43.770 κατοίκων, περίπου, ευρισκόμενη στο νοτιότερο τμήμα της Κροατίας. Μια πόλη παραθαλάσσια στην Αδριατική θάλασσα, το Ντουμπρόβνικ είναι ένας από τους πιο εξελίξιμους τουριστικούς προορισμούς στην Ευρώπη. Η ευημερία της πόλης του Ντουμπρόβνικ βασιζόταν πάντα στο θαλάσσιο εμπόριο. Κατά την εποχή του μεσαίωνα ήταν η μόνη πόλη-κράτος της Αδριατικής που συναγωνιζόταν τη Βενετία. Μέσω της διπλωματίας και του πλούτου της, κατάφερε να πετύχει εξαιρετικά επίπεδα ανάπτυξης κατά των 15ο και 16ο αιώνα.
Όσον αφορά στο κλίμα, αυτό είναι τυπικά Μεσογειακό, με ήπιους αλλά βροχερούς χειμώνες και ζεστά και ξηρά καλοκαίρια.
Το ιστορικό τμήμα του Ντουμπρόβνικ (προστατευόμενο από την Unesco) είναι μια οχυρωμένη πόλη με τείχος, μήκους άνω των δύο χιλιομέτρων. Αρχικά τα τείχη ξεκίνησαν ως ένα απλό Βυζαντινό κάστρο σε ένα βραχώδες νησί και μετά από πολλά χρόνια και αμέτρητες προσθέσεις κατέληξαν να θεωρούνται, ένα από τα καλύτερα αμυντικά συστήματα κατά την μεσαιωνική εποχή καθώς πολύ δύσκολα κατακτητής μπορούσε να τα διαπεράσει.
Το Ντουμπρόβνικ, αρχικά, ήταν ένα νησί το οποίο διαχωριζόταν από την ηπειρωτική χώρα από ένα κανάλι μικρού πλάτους. Κατά των 11ο αιώνα το κανάλι αυτό επιχωματώθηκε και δημιουργήθηκε η κεντρική οδός Stradun, η οποία είναι στρωμένη με μάρμαρο από τα νησιά (κυρίως από το Μπρατς). Η κεντρική οδός Stradun βρίσκεται μεταξύ των πυλών Pile και Ploèe.
Το έτος 1970 η πόλη αποστρατιωτικοποιήθηκε με σκοπό να προστατευτεί από πολεμικές συρράξεις, όμως μετά την διάλυση της Γιουγκοσλαβίας το έτος 1991, δεν μπόρεσε να αποφύγει την πολιορκία και τις καταστροφές αφού χτυπήθηκε ανηλεώς από Σέρβους και Μαυροβούνιους. Σήμερα δεν είναι ορατό, εύκολα, ότι αυτό το σύμπλεγμα από ρωμαϊκά, μεσαιωνικά και αναγεννησιακά στοιχεία, ηλικίας 1300 ετών, είχε υποστεί ζημιές σε ποσοστό άνω του 80% των κτιρίων του. Υπό την επίβλεψη της UNESCO η πόλη ανοικοδομήθηκε και πλέον θεωρείται ένα από τα πιο δημοφιλή τουριστικά κέντρα της Ευρώπης και αποτελεί τον σημαντικότερο τουριστικό προορισμό σε ολόκληρη την Αδριατική μετά τη Βενετία.
Η παλιά πόλη, δηλαδή η καστροπολιτεία, είναι ένα σπάνιο αρχιτεκτονικό σύνολο, με αναγεννησιακά και μπαρόκ κτίσματα, ανάμεσα στα πέτρινα κτίρια με παράθυρα-πολεμίστρες, με την κεντρική οδό Stradum, τη μεγάλη πηγή του Onofrio η οποία είναι το τελευταίο τμήμα ενός υδραγωγείου συνολικού μήκους 12km κατασκευασμένο από το έτος 1438 και το οποίο εκτείνεται σε έναν ανοιχτό χώρο δίπλα στην πύλη Pile της κεντρικής οδού Stradum, το Παλάτι του κυβερνήτη της Δημοκρατίας της Ραγκούσα, στην κεντρική πλατεία Lonza, το κτίριο του τελωνείου, το Δημαρχείο, το μοναστήρι των Φραγκισκανών, το οποίο κατασκευάστηκε αρχικά κατά το έτος 1337, εκκλησιές, παλάτια, κρήνες, αλλά και τον καθεδρικό ναό της ανάληψης της Παρθένας Μαρίας ένα επιβλητικό μπαρόκ καθεδρικό που κατασκευάστηκε μετά τον σεισμό του 1667. Στη μέση βρίσκεται η κεντρική πλατεία με το άγαλμα του μεσαιωνικού Ιππότη Ορλάντο, το οποίο κατασκευάστηκε το έτος 1418 και έγινε το σύμβολο της ελεύθερης πόλης-κράτους, το ναό του Αγ. Βλάσιου προστάτη της πόλης, ναός ο οποίος κατασκευάστηκε στις αρχές του 18ου αιώνα και τον πύργο του ρολογιού. Η πιο γνωστή είσοδος στην παλιά πόλη, είναι η Pile Gate.
Γύρω, αλλά κυρίως δυτικά και βορειοδυτικά της καστροπολιτείας, απλώνεται η νέα πόλη του Ντουμπρόβνικ.
Από σημείο μετά τη γέφυρα Franjo Tudjman και πριν εγκαταλείψουμε τον οδικό άξονα D8 για να μπούμε στο Ντουμπρόβνικ, σταματήσαμε και παρατηρήσαμε τη χερσόνησο Babin Kuk,
ευρύτερες περιοχές της νέας πόλης δυτικά και βορειοδυτικά της καστροπολιτείας καθώς και το λιμάνι του Ντουμπρόβνικ.
Εγκαταλείποντας τον οδικό άξονα D8, ακολούθησα την παραθαλάσσια λεωφόρο Sustjepanska obala, για να κάνουμε μια μικρή εξερεύνηση στην περιοχή του κόλπου στην είσοδο της πόλης του Ντουμπρόβνικ που εκτείνεται σε αρκετό μήκος, αλλά διαθέτει πολύ μικρό πλάτος. Αφού φτάσαμε έως ένα σημείο κάναμε αναστροφή και προχωρήσαμε προς το κέντρο της πόλης, ενώ παρατηρούσαμε ψηλά τη γέφυρα Franjo Tudjman,
η οποία γεφύρωνε τον προαναφερόμενο στενόμακρο κόλπο. Προχωρήσαμε προς το κέντρο της πόλης. Είχα σχεδιάσει να αφήσουμε το αυτοκίνητο σε ένα parking κοντά στη βασική πύλη εισόδου στην πόλη. στην πύλη Pile.
Προσεγγίζοντας το parking,
άρχισα να σκέφτομαι ότι θα ήταν πολύ όμορφα να περπατήσω ακόμα μια φορά στα τείχη και στο κέντρο της καστροπολιτείας του Ντουμπρόβνικ.
Βέβαια το να περπατήσεις τα τείχη της πόλης, το μήκος των οποίων είναι περίπου δύο χιλιόμετρα, θα απαιτούσε χρόνο, αφού θα έπρεπε να συνυπολογίσουμε και το χρόνο σταματήματος για παρατηρήσεις και φωτογραφίες.
Το να περπατήσεις στην κεντρική οδό Stradun, απαιτείται χρόνος. Η μπύρα που θα ήθελες οπωσδήποτε, να πιεις απαιτεί επίσης χρόνο.
Και χρόνο δυστυχώς δεν είχαμε.
Η πρότασή μου ήταν να φύγουμε και να δούμε την πόλη από ψηλά. Άλλωστε ένα επιχείρημα είναι οι απ' ευθείας πτήσεις Αθήνα-Ντουμπρόβνικ. Οποιαδήποτε εποχή μη αιχμής μπορείς να απολαύσεις το Ντουμπρόβνικ.
Το Ντουμπρόβνικ είναι μαγικό χωρίς τους άπειρους τουρίστες που κυκλοφορούσαν εκείνη την Παρασκευή στα μέσα Ιουλίου.
Συμφώνησαν όλοι με την πρότασή μου. Οπότε κάναμε αναστροφή και βγήκαμε από την πόλη, πάλι στον οδικό άξονα D8. Στο πρώτο σημείο που μπορούσαμε να σταματήσουμε, σταματήσαμε. Κατεβήκαμε από το αυτοκίνητο, έδειξα στους υπόλοιπους το Ντουμπρόβνικ από ψηλά και βγάλαμε φωτογραφίες.
Αφού απολαύσαμε τη θέα από τον οδικό άξονα D8, ο οποίος στο πέρασμά του ανάντη του Ντουμπρόβνικ ονομάζεται Jadranska cesta, μπήκαμε στο αυτοκίνητο και κατευθυνθήκαμε προς την κορυφή του λόφου Srđ,
Η κορυφή του λόφου Srđ, βρίσκεται σε υψόμετρο 413 μέτρων. Εμείς αφού φτάσαμε στην κορυφή, κάναμε αναστροφή και σταματήσαμε σε ένα πλάτωμα,
λίγο πιο κάτω από την κορυφή, γιατί θεωρήσαμε ότι από εκεί η θέα προς την καστροπολιτεία είναι καλύτερη. Η ώρα, ήδη, είχε φτάσει πέντε το απόγευμα. Βγήκαμε από το αυτοκίνητο, απολαύσαμε τη θέα και βγάλαμε φωτογραφίες.
Ήταν υπέροχα,
εκτός από κάτι παραλίες με άπειρο κόσμο. Έχω συνηθίσει στην ερημική μου παραλία και οι παραλίες με ομπρέλες, ξαπλώστρες κλπ με απωθούν. Όμως ο χρόνος είναι αμείλικτος. Έπρεπε να προχωρήσουμε προς το Κότορ, όπου θα κάναμε τις δύο τελευταίες διανυκτερεύσεις του ταξιδιού. Μπήκαμε στο αυτοκίνητο, κατεβήκαμε τον με πολλούς ελιγμούς δρόμο
και μπήκαμε στον οδικό άξονα D8, με κατεύθυνση το Κότορ.
Στο επόμενο κεφάλαιο έχει ενδιαφέρον, το πως περάσαμε τα σύνορα Κροατίας - Μαυροβουνίου.
Παρ' όλο το ότι είχαμε ξεκινήσει αρκετά πρωί, παρά το ξενύχτι στο Σπλιτ, όταν φτάσαμε στο Ντουμπρόβνικ, η ώρα προσέγγιζε τέσσερις το απόγευμα.
Το Ντουμπρόβνικ είναι μια υπέροχη καστροπολιτεία,
με πληθυσμό 43.770 κατοίκων, περίπου, ευρισκόμενη στο νοτιότερο τμήμα της Κροατίας. Μια πόλη παραθαλάσσια στην Αδριατική θάλασσα, το Ντουμπρόβνικ είναι ένας από τους πιο εξελίξιμους τουριστικούς προορισμούς στην Ευρώπη. Η ευημερία της πόλης του Ντουμπρόβνικ βασιζόταν πάντα στο θαλάσσιο εμπόριο. Κατά την εποχή του μεσαίωνα ήταν η μόνη πόλη-κράτος της Αδριατικής που συναγωνιζόταν τη Βενετία. Μέσω της διπλωματίας και του πλούτου της, κατάφερε να πετύχει εξαιρετικά επίπεδα ανάπτυξης κατά των 15ο και 16ο αιώνα.
Όσον αφορά στο κλίμα, αυτό είναι τυπικά Μεσογειακό, με ήπιους αλλά βροχερούς χειμώνες και ζεστά και ξηρά καλοκαίρια.
Το ιστορικό τμήμα του Ντουμπρόβνικ (προστατευόμενο από την Unesco) είναι μια οχυρωμένη πόλη με τείχος, μήκους άνω των δύο χιλιομέτρων. Αρχικά τα τείχη ξεκίνησαν ως ένα απλό Βυζαντινό κάστρο σε ένα βραχώδες νησί και μετά από πολλά χρόνια και αμέτρητες προσθέσεις κατέληξαν να θεωρούνται, ένα από τα καλύτερα αμυντικά συστήματα κατά την μεσαιωνική εποχή καθώς πολύ δύσκολα κατακτητής μπορούσε να τα διαπεράσει.
Το Ντουμπρόβνικ, αρχικά, ήταν ένα νησί το οποίο διαχωριζόταν από την ηπειρωτική χώρα από ένα κανάλι μικρού πλάτους. Κατά των 11ο αιώνα το κανάλι αυτό επιχωματώθηκε και δημιουργήθηκε η κεντρική οδός Stradun, η οποία είναι στρωμένη με μάρμαρο από τα νησιά (κυρίως από το Μπρατς). Η κεντρική οδός Stradun βρίσκεται μεταξύ των πυλών Pile και Ploèe.
Το έτος 1970 η πόλη αποστρατιωτικοποιήθηκε με σκοπό να προστατευτεί από πολεμικές συρράξεις, όμως μετά την διάλυση της Γιουγκοσλαβίας το έτος 1991, δεν μπόρεσε να αποφύγει την πολιορκία και τις καταστροφές αφού χτυπήθηκε ανηλεώς από Σέρβους και Μαυροβούνιους. Σήμερα δεν είναι ορατό, εύκολα, ότι αυτό το σύμπλεγμα από ρωμαϊκά, μεσαιωνικά και αναγεννησιακά στοιχεία, ηλικίας 1300 ετών, είχε υποστεί ζημιές σε ποσοστό άνω του 80% των κτιρίων του. Υπό την επίβλεψη της UNESCO η πόλη ανοικοδομήθηκε και πλέον θεωρείται ένα από τα πιο δημοφιλή τουριστικά κέντρα της Ευρώπης και αποτελεί τον σημαντικότερο τουριστικό προορισμό σε ολόκληρη την Αδριατική μετά τη Βενετία.
Η παλιά πόλη, δηλαδή η καστροπολιτεία, είναι ένα σπάνιο αρχιτεκτονικό σύνολο, με αναγεννησιακά και μπαρόκ κτίσματα, ανάμεσα στα πέτρινα κτίρια με παράθυρα-πολεμίστρες, με την κεντρική οδό Stradum, τη μεγάλη πηγή του Onofrio η οποία είναι το τελευταίο τμήμα ενός υδραγωγείου συνολικού μήκους 12km κατασκευασμένο από το έτος 1438 και το οποίο εκτείνεται σε έναν ανοιχτό χώρο δίπλα στην πύλη Pile της κεντρικής οδού Stradum, το Παλάτι του κυβερνήτη της Δημοκρατίας της Ραγκούσα, στην κεντρική πλατεία Lonza, το κτίριο του τελωνείου, το Δημαρχείο, το μοναστήρι των Φραγκισκανών, το οποίο κατασκευάστηκε αρχικά κατά το έτος 1337, εκκλησιές, παλάτια, κρήνες, αλλά και τον καθεδρικό ναό της ανάληψης της Παρθένας Μαρίας ένα επιβλητικό μπαρόκ καθεδρικό που κατασκευάστηκε μετά τον σεισμό του 1667. Στη μέση βρίσκεται η κεντρική πλατεία με το άγαλμα του μεσαιωνικού Ιππότη Ορλάντο, το οποίο κατασκευάστηκε το έτος 1418 και έγινε το σύμβολο της ελεύθερης πόλης-κράτους, το ναό του Αγ. Βλάσιου προστάτη της πόλης, ναός ο οποίος κατασκευάστηκε στις αρχές του 18ου αιώνα και τον πύργο του ρολογιού. Η πιο γνωστή είσοδος στην παλιά πόλη, είναι η Pile Gate.
Γύρω, αλλά κυρίως δυτικά και βορειοδυτικά της καστροπολιτείας, απλώνεται η νέα πόλη του Ντουμπρόβνικ.
Από σημείο μετά τη γέφυρα Franjo Tudjman και πριν εγκαταλείψουμε τον οδικό άξονα D8 για να μπούμε στο Ντουμπρόβνικ, σταματήσαμε και παρατηρήσαμε τη χερσόνησο Babin Kuk,
ευρύτερες περιοχές της νέας πόλης δυτικά και βορειοδυτικά της καστροπολιτείας καθώς και το λιμάνι του Ντουμπρόβνικ.
Εγκαταλείποντας τον οδικό άξονα D8, ακολούθησα την παραθαλάσσια λεωφόρο Sustjepanska obala, για να κάνουμε μια μικρή εξερεύνηση στην περιοχή του κόλπου στην είσοδο της πόλης του Ντουμπρόβνικ που εκτείνεται σε αρκετό μήκος, αλλά διαθέτει πολύ μικρό πλάτος. Αφού φτάσαμε έως ένα σημείο κάναμε αναστροφή και προχωρήσαμε προς το κέντρο της πόλης, ενώ παρατηρούσαμε ψηλά τη γέφυρα Franjo Tudjman,
η οποία γεφύρωνε τον προαναφερόμενο στενόμακρο κόλπο. Προχωρήσαμε προς το κέντρο της πόλης. Είχα σχεδιάσει να αφήσουμε το αυτοκίνητο σε ένα parking κοντά στη βασική πύλη εισόδου στην πόλη. στην πύλη Pile.
Προσεγγίζοντας το parking,
άρχισα να σκέφτομαι ότι θα ήταν πολύ όμορφα να περπατήσω ακόμα μια φορά στα τείχη και στο κέντρο της καστροπολιτείας του Ντουμπρόβνικ.
Βέβαια το να περπατήσεις τα τείχη της πόλης, το μήκος των οποίων είναι περίπου δύο χιλιόμετρα, θα απαιτούσε χρόνο, αφού θα έπρεπε να συνυπολογίσουμε και το χρόνο σταματήματος για παρατηρήσεις και φωτογραφίες.
Το να περπατήσεις στην κεντρική οδό Stradun, απαιτείται χρόνος. Η μπύρα που θα ήθελες οπωσδήποτε, να πιεις απαιτεί επίσης χρόνο.
Και χρόνο δυστυχώς δεν είχαμε.
Η πρότασή μου ήταν να φύγουμε και να δούμε την πόλη από ψηλά. Άλλωστε ένα επιχείρημα είναι οι απ' ευθείας πτήσεις Αθήνα-Ντουμπρόβνικ. Οποιαδήποτε εποχή μη αιχμής μπορείς να απολαύσεις το Ντουμπρόβνικ.
Το Ντουμπρόβνικ είναι μαγικό χωρίς τους άπειρους τουρίστες που κυκλοφορούσαν εκείνη την Παρασκευή στα μέσα Ιουλίου.
Συμφώνησαν όλοι με την πρότασή μου. Οπότε κάναμε αναστροφή και βγήκαμε από την πόλη, πάλι στον οδικό άξονα D8. Στο πρώτο σημείο που μπορούσαμε να σταματήσουμε, σταματήσαμε. Κατεβήκαμε από το αυτοκίνητο, έδειξα στους υπόλοιπους το Ντουμπρόβνικ από ψηλά και βγάλαμε φωτογραφίες.
Αφού απολαύσαμε τη θέα από τον οδικό άξονα D8, ο οποίος στο πέρασμά του ανάντη του Ντουμπρόβνικ ονομάζεται Jadranska cesta, μπήκαμε στο αυτοκίνητο και κατευθυνθήκαμε προς την κορυφή του λόφου Srđ,
Η κορυφή του λόφου Srđ, βρίσκεται σε υψόμετρο 413 μέτρων. Εμείς αφού φτάσαμε στην κορυφή, κάναμε αναστροφή και σταματήσαμε σε ένα πλάτωμα,
λίγο πιο κάτω από την κορυφή, γιατί θεωρήσαμε ότι από εκεί η θέα προς την καστροπολιτεία είναι καλύτερη. Η ώρα, ήδη, είχε φτάσει πέντε το απόγευμα. Βγήκαμε από το αυτοκίνητο, απολαύσαμε τη θέα και βγάλαμε φωτογραφίες.
Ήταν υπέροχα,
εκτός από κάτι παραλίες με άπειρο κόσμο. Έχω συνηθίσει στην ερημική μου παραλία και οι παραλίες με ομπρέλες, ξαπλώστρες κλπ με απωθούν. Όμως ο χρόνος είναι αμείλικτος. Έπρεπε να προχωρήσουμε προς το Κότορ, όπου θα κάναμε τις δύο τελευταίες διανυκτερεύσεις του ταξιδιού. Μπήκαμε στο αυτοκίνητο, κατεβήκαμε τον με πολλούς ελιγμούς δρόμο
και μπήκαμε στον οδικό άξονα D8, με κατεύθυνση το Κότορ.
Στο επόμενο κεφάλαιο έχει ενδιαφέρον, το πως περάσαμε τα σύνορα Κροατίας - Μαυροβουνίου.
Last edited: