gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.618
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Ταξίδι του πηγαιμού
- Ποντγκόριτσα
- Ποντγκόριτσα - Μόσταρ
- Μόσταρ - Νυχτερινή περιπλάνηση
- Μόσταρ - Ημερήσια περιπλάνηση
- Μόσταρ - Ζάνταρ
- Ζάνταρ
- Ζάνταρ - Ζάγκρεμπ
- Ζάγκρεμπ - Νυχτερινή περιπλάνηση
- Ζάγκρεμπ - Πρωινή περιπλάνηση
- Ζάγκρεμπ - Μεσημεριανή περιπλάνηση
- Ζάγκρεμπ - Απογευματινή βόλτα
- Ζάγκρεμπ - Κυριακάτικη βόλτα
- Rijeka
- Χερσόνησος Ίστριας
- Opatija
- Επιστροφή Ζάγκρεμπ
- Ζάγκρεμπ - Τρογκίρ
- Τρογκίρ
- Σπλίτ - 1η νύχτα
- Σπλίτ - Ημερήσια βόλτα
- Σπλίτ - Ημερήσια βόλτα ΙΙ
- Σπλίτ - 2η νύχτα
- Omiš - Επιτέλους μπάνιο
- Σπλίτ - Λόφος Μάριαν
- Σπλίτ - Τελευταία νύχτα
- Σπλίτ - Makarska
- Makarska - Ντουμπρόβνικ
- Ντουμπρόβνικ
- Ντουμπρόβνικ - Κότορ
- Πρώτη βόλτα στο Κότορ
- Πρωινό Κότορ
- Κότορ Seprentine
- Φωτιά στο Λοβτσέν National Park
- Cetinje
- Cetinje - Κότορ
- Κότορ - Ανάβαση κ θέα της πόλης
- Κότορ - Τελευταία νύχτα
- Στάση Μπούντβα
- Τέλος Διαδρομής
- Επίλογος
Κεφάλαιο 34. Kotor Serpentine.
Φτάσαμε στο parking και μπήκαμε στο αυτοκίνητο. Κάθισα στη θέση του συνοδηγού. Αυτός που κάθισε στη θέση του οδηγού, το είχε θέσει ως όρο από την αρχή του ταξιδιού. Ήθελε να οδηγήσει στο Kotor Serpentine. Εγώ ένα φόβο, τον είχα. Από τη μία έβλεπα στις αεροφωτογραφίες το Kotor Serpentine, με τον πολύ στενό δρόμο και τους απότομους ελιγμούς, αφού σε λιγότερο από 10km, ο δρόμος ανέρχεται σε υψόμετρο 1000m. Δηλαδή κλίση σε μηκοτομή 10% και αυτό παρά τους ελιγμούς οι οποίοι προσδίδουν μήκος στο δρόμο, για τη μείωση της κατά μήκος κλίσης. Επίσης γνώριζα ότι αυτός που κρατούσε το τιμόνι, από πολύ μικρή ηλικία θεωρούσε ότι είναι ο Φιτιπάλντι, ο Λάουντα ή ο Σουμάχερ. Αλλά κύριο ίνδαλμά του είναι ο Σένα. Κι εγώ με τίποτα δεν θα ήθελα να έχω την τύχη του Σένα. Βγήκαμε από το Κότορ και αρχίσαμε να ανεβαίνουμε
προς το Kotor Serpentine. Το Kotor Serpentine, είναι ο δρόμος από το Κότορ προς το όρος Λοβτσέν, όπου και το Λοβτσέν National Park. Το Kotor Serpentine είναι από τις ομορφότερες οδικές διαδρομές στην Ευρώπη, με εκπληκτική θέα προς τον κόλπο του Κότορ, αφού όπως προαναφέρθηκε, σε λιγότερο από 10km, ο δρόμος ανέρχεται σε υψόμετρο 1000m. Στην αρχή προχωρούσαμε θαυμάζοντας τον κόλπο του Κότορ, το Κότορ και τα περίχωρα.
Ύστερα από λίγο αρχίσαμε να μπαίνουμε στους ελιγμούς. Η θέα, όσο ανεβαίναμε, γινόταν πανοραμικότερη.
Το πλάτος της διατομής του δρόμου είχε μειωθεί. Συναντηθήκαμε με ένα ΙΧ που ερχόταν από την αντίθετη κατεύθυνση. Κάναμε λίγο όπισθεν και βρήκαμε ένα σημείο που κατάφερε το αυτοκίνητο να περάσει. Για πρώτη φορά αισθάνθηκα κρύο ιδρώτα. Σε τέτοιες περιπτώσεις, θες να οδηγείς ο ίδιος. Όμως η θέα ήταν καταπληκτική. Διακρίναμε από κάτω μας το αεροδρόμιο του Κότορ, στο Τίβατ.
Η θέα προς τον κόλπο του Κότορ ήταν εξαιρετική.
Αλλά δυστυχώς, εγώ δεν μπορούσα να την απολαύσω όσο έπρεπε. Ο κρύος ιδρώτας με είχε λούσει. Από την αντίθετη κατεύθυνση τα λεωφορεία να έρχονται το ένα μετά το άλλο.
Απαιτείτο ψύχραιμη διαχείριση. Ο δρόμος είναι πολύ μικρής διατομής. Σύμφωνα με τις προδιαγραφές είναι δρόμος πλάτους μικρότερου της μιας λωρίδας κυκλοφορίας. Και να μας τύχουν όλα τα λεωφορεία να κατεβαίνουν. Ακόμα και το λεωφορείο της Bayern Μονάχου.
Για μια ακόμα φορά, κάνοντας όπισθεν στο στενό δρόμο, έχοντας αριστερά μας τον αβυσσαλέο γκρεμό και δεξιά μας το βουνό, κατέβαζα όσα καντήλια έχω κατεβάσει στη ζωή μου, για τις δύο λανθασμένες επιλογές. Η πρώτη το ταξίδι αυτό στην περιοχή αυτή και μάλιστα την εποχή αιχμής. Η δεύτερη να κάνουμε τον Τζέιμς Μποντ, με βόλτες στο Kotor Serpentine. Με την όπισθεν φτάσαμε στον προηγούμενο ελιγμό, σταματήσαμε αριστερά δίπλα στον γκρεμό και τα λεωφορεία πέρασαν τον ελιγμό από την πλευρά του βουνού, δηλαδή από τα δεξιά μας. Συνεχίσαμε να προχωράμε. Όσο ανεβαίναμε η κίνηση μειωνόταν. Αισθάνθηκα καλύτερα. Άρχισα να απολαμβάνω τη θέα.
Προς τα κάτω παρατηρούσαμε τμήμα του Kotor Serpentine.
Όταν φτάσαμε στον ελιγμό 25,
αισθάνθηκα ανακούφιση. Αλλά τα βάσανα δεν είχαν τελειώσει. Είχαν ολοκληρωθεί οι συνεχείς 25 ελιγμοί, αλλά όχι όλοι οι ελιγμοί, ενώ ο δρόμος συνέχιζε να είναι μικρής διατομής. Υπέροχη θέα, εξαιρετικό θέαμα, αλλά όχι η ανάβαση του Kotor Serpentine να γίνεται σε εποχή αιχμής.
Πάντως είχα ηρεμήσει και απολάμβανα τη θέα.
Όταν ολοκληρώθηκε η ανάβαση, σκέφτηκα ότι, κατά καιρούς, είχα ταξιδέψει σε θεωρούμενες ως επικίνδυνες περιοχές, αλλά ποτέ δεν είχα φοβηθεί. Θα ταξιδέψω και πάλι, σε επικίνδυνες περιοχές, αλλά τον Τζέιμς Μποντ, δεν θα τον ξανακάνω, μάλλον δεν θα αφήσω κάποιον να τον κάνει και να είμαι μέσα στο αυτοκίνητο και μάλιστα σε εποχή αιχμής και μάλιστα στο Kotor Serpentine. Και δεν είχαμε και μια Aston Martin, ένα Ford Focus είχαμε.
Ολοκληρώνοντας την ανάβαση του Kotor Serpentine, φτάσαμε στον ορεινό όγκο του Λοβτσέν. Αποφασίσαμε να συνεχίσουμε το δρόμο για Τσέτινιε και να επιστρέψουμε στο Κότορ περιμετρικά μέσω Μπούντβας. Δεν είχα διάθεση να ξαναπεράσω το Kotor Serpentine. Άλλωστε ήθελα να δω το Λοβτσέν National Park, να περάσω από χωριά, να δοκιμάσω ρακί, το οποίο χρειαζόμουν επειγόντως, λόγω της δοκιμασίας που πέρασα, να αγοράσω ρακί και να δω την πρώην πρωτεύουσα του Μαυροβουνίου.
Φτάσαμε στο parking και μπήκαμε στο αυτοκίνητο. Κάθισα στη θέση του συνοδηγού. Αυτός που κάθισε στη θέση του οδηγού, το είχε θέσει ως όρο από την αρχή του ταξιδιού. Ήθελε να οδηγήσει στο Kotor Serpentine. Εγώ ένα φόβο, τον είχα. Από τη μία έβλεπα στις αεροφωτογραφίες το Kotor Serpentine, με τον πολύ στενό δρόμο και τους απότομους ελιγμούς, αφού σε λιγότερο από 10km, ο δρόμος ανέρχεται σε υψόμετρο 1000m. Δηλαδή κλίση σε μηκοτομή 10% και αυτό παρά τους ελιγμούς οι οποίοι προσδίδουν μήκος στο δρόμο, για τη μείωση της κατά μήκος κλίσης. Επίσης γνώριζα ότι αυτός που κρατούσε το τιμόνι, από πολύ μικρή ηλικία θεωρούσε ότι είναι ο Φιτιπάλντι, ο Λάουντα ή ο Σουμάχερ. Αλλά κύριο ίνδαλμά του είναι ο Σένα. Κι εγώ με τίποτα δεν θα ήθελα να έχω την τύχη του Σένα. Βγήκαμε από το Κότορ και αρχίσαμε να ανεβαίνουμε
προς το Kotor Serpentine. Το Kotor Serpentine, είναι ο δρόμος από το Κότορ προς το όρος Λοβτσέν, όπου και το Λοβτσέν National Park. Το Kotor Serpentine είναι από τις ομορφότερες οδικές διαδρομές στην Ευρώπη, με εκπληκτική θέα προς τον κόλπο του Κότορ, αφού όπως προαναφέρθηκε, σε λιγότερο από 10km, ο δρόμος ανέρχεται σε υψόμετρο 1000m. Στην αρχή προχωρούσαμε θαυμάζοντας τον κόλπο του Κότορ, το Κότορ και τα περίχωρα.
Ύστερα από λίγο αρχίσαμε να μπαίνουμε στους ελιγμούς. Η θέα, όσο ανεβαίναμε, γινόταν πανοραμικότερη.

Το πλάτος της διατομής του δρόμου είχε μειωθεί. Συναντηθήκαμε με ένα ΙΧ που ερχόταν από την αντίθετη κατεύθυνση. Κάναμε λίγο όπισθεν και βρήκαμε ένα σημείο που κατάφερε το αυτοκίνητο να περάσει. Για πρώτη φορά αισθάνθηκα κρύο ιδρώτα. Σε τέτοιες περιπτώσεις, θες να οδηγείς ο ίδιος. Όμως η θέα ήταν καταπληκτική. Διακρίναμε από κάτω μας το αεροδρόμιο του Κότορ, στο Τίβατ.
Η θέα προς τον κόλπο του Κότορ ήταν εξαιρετική.
Αλλά δυστυχώς, εγώ δεν μπορούσα να την απολαύσω όσο έπρεπε. Ο κρύος ιδρώτας με είχε λούσει. Από την αντίθετη κατεύθυνση τα λεωφορεία να έρχονται το ένα μετά το άλλο.
Απαιτείτο ψύχραιμη διαχείριση. Ο δρόμος είναι πολύ μικρής διατομής. Σύμφωνα με τις προδιαγραφές είναι δρόμος πλάτους μικρότερου της μιας λωρίδας κυκλοφορίας. Και να μας τύχουν όλα τα λεωφορεία να κατεβαίνουν. Ακόμα και το λεωφορείο της Bayern Μονάχου.
Για μια ακόμα φορά, κάνοντας όπισθεν στο στενό δρόμο, έχοντας αριστερά μας τον αβυσσαλέο γκρεμό και δεξιά μας το βουνό, κατέβαζα όσα καντήλια έχω κατεβάσει στη ζωή μου, για τις δύο λανθασμένες επιλογές. Η πρώτη το ταξίδι αυτό στην περιοχή αυτή και μάλιστα την εποχή αιχμής. Η δεύτερη να κάνουμε τον Τζέιμς Μποντ, με βόλτες στο Kotor Serpentine. Με την όπισθεν φτάσαμε στον προηγούμενο ελιγμό, σταματήσαμε αριστερά δίπλα στον γκρεμό και τα λεωφορεία πέρασαν τον ελιγμό από την πλευρά του βουνού, δηλαδή από τα δεξιά μας. Συνεχίσαμε να προχωράμε. Όσο ανεβαίναμε η κίνηση μειωνόταν. Αισθάνθηκα καλύτερα. Άρχισα να απολαμβάνω τη θέα.
Προς τα κάτω παρατηρούσαμε τμήμα του Kotor Serpentine.
Όταν φτάσαμε στον ελιγμό 25,
αισθάνθηκα ανακούφιση. Αλλά τα βάσανα δεν είχαν τελειώσει. Είχαν ολοκληρωθεί οι συνεχείς 25 ελιγμοί, αλλά όχι όλοι οι ελιγμοί, ενώ ο δρόμος συνέχιζε να είναι μικρής διατομής. Υπέροχη θέα, εξαιρετικό θέαμα, αλλά όχι η ανάβαση του Kotor Serpentine να γίνεται σε εποχή αιχμής.
Πάντως είχα ηρεμήσει και απολάμβανα τη θέα.
Όταν ολοκληρώθηκε η ανάβαση, σκέφτηκα ότι, κατά καιρούς, είχα ταξιδέψει σε θεωρούμενες ως επικίνδυνες περιοχές, αλλά ποτέ δεν είχα φοβηθεί. Θα ταξιδέψω και πάλι, σε επικίνδυνες περιοχές, αλλά τον Τζέιμς Μποντ, δεν θα τον ξανακάνω, μάλλον δεν θα αφήσω κάποιον να τον κάνει και να είμαι μέσα στο αυτοκίνητο και μάλιστα σε εποχή αιχμής και μάλιστα στο Kotor Serpentine. Και δεν είχαμε και μια Aston Martin, ένα Ford Focus είχαμε.
Ολοκληρώνοντας την ανάβαση του Kotor Serpentine, φτάσαμε στον ορεινό όγκο του Λοβτσέν. Αποφασίσαμε να συνεχίσουμε το δρόμο για Τσέτινιε και να επιστρέψουμε στο Κότορ περιμετρικά μέσω Μπούντβας. Δεν είχα διάθεση να ξαναπεράσω το Kotor Serpentine. Άλλωστε ήθελα να δω το Λοβτσέν National Park, να περάσω από χωριά, να δοκιμάσω ρακί, το οποίο χρειαζόμουν επειγόντως, λόγω της δοκιμασίας που πέρασα, να αγοράσω ρακί και να δω την πρώην πρωτεύουσα του Μαυροβουνίου.
Last edited: