gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.799
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Ταξίδι του πηγαιμού
- Ποντγκόριτσα
- Ποντγκόριτσα - Μόσταρ
- Μόσταρ - Νυχτερινή περιπλάνηση
- Μόσταρ - Ημερήσια περιπλάνηση
- Μόσταρ - Ζάνταρ
- Ζάνταρ
- Ζάνταρ - Ζάγκρεμπ
- Ζάγκρεμπ - Νυχτερινή περιπλάνηση
- Ζάγκρεμπ - Πρωινή περιπλάνηση
- Ζάγκρεμπ - Μεσημεριανή περιπλάνηση
- Ζάγκρεμπ - Απογευματινή βόλτα
- Ζάγκρεμπ - Κυριακάτικη βόλτα
- Rijeka
- Χερσόνησος Ίστριας
- Opatija
- Επιστροφή Ζάγκρεμπ
- Ζάγκρεμπ - Τρογκίρ
- Τρογκίρ
- Σπλίτ - 1η νύχτα
- Σπλίτ - Ημερήσια βόλτα
- Σπλίτ - Ημερήσια βόλτα ΙΙ
- Σπλίτ - 2η νύχτα
- Omiš - Επιτέλους μπάνιο
- Σπλίτ - Λόφος Μάριαν
- Σπλίτ - Τελευταία νύχτα
- Σπλίτ - Makarska
- Makarska - Ντουμπρόβνικ
- Ντουμπρόβνικ
- Ντουμπρόβνικ - Κότορ
- Πρώτη βόλτα στο Κότορ
- Πρωινό Κότορ
- Κότορ Seprentine
- Φωτιά στο Λοβτσέν National Park
- Cetinje
- Cetinje - Κότορ
- Κότορ - Ανάβαση κ θέα της πόλης
- Κότορ - Τελευταία νύχτα
- Στάση Μπούντβα
- Τέλος Διαδρομής
- Επίλογος
Κεφάλαιο 28. Το ταξίδι Σπλιτ - Makarska
Σύμφωνα με τους χάρτες της google, το Ντουμπρόβνικ απέχει από το Σπλιτ 232km και ο απαιτούμενος χρόνο, προβλέπεται σε 3 ώρες και 6 λεπτά μέσω του αυτοκινητόδρομου Ε65, σε συνδυασμό με τον παραλιακό δρόμο D8, ο οποίος έπρεπε να ακολoυθηθεί μετά το Ploce. Όμως εμείς θέλαμε να ακολουθήσουμε τον παραλιακό επαρχιακό δρόμο D8, σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής, ώστε να απολαύσουμε τις δαλματικές ακτές. Ο δρόμος αυτός πάντα σύμφωνα με τους χάρτες της google, έδινε απόσταση Σπλιτ - Ντουμπρόβνικ 214 km και απαιτούμενο χρόνο 4 ώρες και 10 λεπτά. Βέβαια τα δεδομένα αυτά, ως προς το χρόνο, ήταν της πρωινής ώρας.
Επίσης σύμφωνα με τους χάρτες της google, η απόσταση Ντουμπρόβνικ - Κότορ, είναι 92km και ο απαιτούμενος χρόνος ήταν 2 ώρες, μέσω του παραλιακού επαρχιακού δρόμου D8. Δηλαδή ο συνολικός καθαρός χρόνος του ταξιδιού, ήταν πάνω από 6 ώρες. Για το λόγο αυτό είχα επισημάνει στην παρέα, ότι παρά το ξενύχτι, έπρεπε να ξεκινήσουμε σχετικά νωρίς.
Μπήκαμε στο αυτοκίνητο, έχοντας αποφασίσει να ακολουθήσουμε τον παραλιακό επαρχιακό δρόμο D8, σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής, έστω και αν ήταν μια ώρα παραπάνω.
Από τα πρώτα χιλιόμετρα του ταξιδιού, αν και κάποια από αυτά τα είχα κάνει και την προηγούμενη ημέρα, επαλήθευσα αυτά που είχα διαβάσει, ότι δηλαδή η διαδρομή Split - Dubrovnik είναι η πιο συναρπαστική των Δαλματικών ακτών. Ο παραλιακός επαρχιακός δρόμος D8 διέρχεται μέσω μιας εκπληκτικής διαδρομής, όπου δεξιά σου είναι οι δαντελωτές παραλίες και αριστερά σου οι Δειναρικές Άλπεις οι οποίες αντανακλώνται στα κρυστάλλινα νερά της Αδριατικής, δημιουργώντας τοπία ανείπωτης ομορφιάς.
Στη διαδρομή απολαύσαμε το ομορφότερο κομμάτι των Δαλματικών ακτών με θέα τα νησιά Ελαφίτη, Korcula, Hvar και Brac. Οδηγώντας σ’ ένα τέτοιο περιβάλλον, η συγκεκριμένη διαδρομή αποτελεί αναμφίβολα μια μοναδική εμπειρία.
Στη διαδρομή περάσαμε μέσα από παραλικά χωριά και κωμοπόλεις και ύστερα από απόσταση 30 χιλιομέτρων φτάσαμε στο Omiš στην εκβολή του ποταμού Cetina, μια μικρή πόλη 15.000 περίπου κατοίκων, η οποία μας άρεσε πολύ την προηγούμενη ημέρα.
Μας άρεσε πολύ, αλλά δεν καθίσαμε, αφού είχαμε δει την πόλη την προηγούμενη ημέρα και ο χρόνος ήταν ασφυκτικός. Συνεχίσαμε να προχωρούμε κατά μήκος του οδικού άξονα D8, απολαμβάνοντας τα τοπία,
περάσαμε από τη μικρή κωμόπολη Brela (πληθυσμού 1.800 περίπου κατοίκων), αλλά και από άλλους παραλιακούς οικισμούς και σε λιγότερο από δύο ώρες, από την ώρα που είχαμε φύγει από το Σπλιτ και αφού είχαμε καλύψει σχεδόν 70km, φτάσαμε στη μικρή παραλιακή πόλη Makarska (πληθυσμού 14.000 περίπου κατοίκων) όπου και αποφασίσαμε να εγκαταλείψουμε τον οδικό άξονα D8 και να μπούμε στην πόλη,
για να δούμε άλλη μια μικρή πόλη στις Δαλματικές ακτές, εκτός από το Όμις το οποίο είχαμε δει την προηγούμενη ημέρα. Φτάσαμε στην παραλία της Makarska και παρκάραμε εύκολα το αυτοκίνητο στον κεντρικό παραλιακό δρόμο Marineta. Οι παραλίες κοντά στη Makarska, ονομάζονται ριβιέρα της Makarska. Είχα αρχίσει να χάνω το μέτρημα με τις ριβιέρες σε αυτό το ταξίδι. Εκτός από την original ριβιέρα, είχα γνωρίσει την αυστριακή ριβιέρα, τη ριβιέρα της Makarska, αλλά και πολλές άλλες. Το όνομα ριβιέρα πουλάει.
Πάντως η Makarska διαθέτει κάποια όμορφα κτίρια στην παραλία
κι ένα προστατευμένο φυσικό λιμάνι,
το οποίο έχει συνεχή σύνδεση (τουλάχιστον το καλοκαίρι) με τον ανατολικό - νοτιοανατολικό οικισμό - λιμενίσκο Sumartin, του νησιού Brac.
Βλέποντας το φέρι να πιάνει λιμάνι,
αποφασίσαμε να περπατήσουμε προς το κέντρο της πόλης.
Ανηφορίσαμε, σε ένα σοκάκι με πολύ μικρή κατά μήκος κλίση,
από τον παραλιακό δρόμο Marineta στον πεζόδρομο Kalalarga, ο οποίος μου φάνηκε ότι είναι ο κεντρικός πεζόδρομος της παλιάς πόλης της Makarska.
Περπατήσαμε λίγο, στον πεζόδρομο συναντούσαμε διάφορα μικρά μπαράκια,
σταματήσαμε και καθίσαμε, για λίγο, ώστε να πιούμε από ένα χυμό σε ένα μπαρ με ευρηματική είσοδο
και συνεχίσαμε να περπατάμε κατά μήκος του πεζόδρομου Kalalarga, παρατηρώντας από διάφορα στενάκια με τα οποία διασταυρωνόμαστε την παραλία,
έως την κεντρική πλατεία της παλιάς πόλης της Makarska, την Trg fra Andrije Kačića Miošića,
στην οποία δεσπόζει η εκκλησία του Αγίου Μάρκου κάτω από τη σκιά των Δειναρικών Άλπεων.
Στη συνέχεια κατηφορίσαμε προς την παραλιακή οδό Marineta, παρατηρώντας τη μικρή παραλιακή πόλη,
φτάσαμε στον κεντρικό παραλιακό δρόμο Marineta,
περπατήσαμε προς τη θέση όπου είχαμε παρκάρει το αυτοκίνητο, μπήκαμε μέσα και συνεχίσαμε να προχωρούμε προς νότο ή για την ακρίβεια προς νότιο - νοτιοανατολικά, αφήνοντας τη ριβιέρα της Makarska
και κατευθυνόμενοι προς Ντουμπρόβνικ.
Σύμφωνα με τους χάρτες της google, το Ντουμπρόβνικ απέχει από το Σπλιτ 232km και ο απαιτούμενος χρόνο, προβλέπεται σε 3 ώρες και 6 λεπτά μέσω του αυτοκινητόδρομου Ε65, σε συνδυασμό με τον παραλιακό δρόμο D8, ο οποίος έπρεπε να ακολoυθηθεί μετά το Ploce. Όμως εμείς θέλαμε να ακολουθήσουμε τον παραλιακό επαρχιακό δρόμο D8, σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής, ώστε να απολαύσουμε τις δαλματικές ακτές. Ο δρόμος αυτός πάντα σύμφωνα με τους χάρτες της google, έδινε απόσταση Σπλιτ - Ντουμπρόβνικ 214 km και απαιτούμενο χρόνο 4 ώρες και 10 λεπτά. Βέβαια τα δεδομένα αυτά, ως προς το χρόνο, ήταν της πρωινής ώρας.
Επίσης σύμφωνα με τους χάρτες της google, η απόσταση Ντουμπρόβνικ - Κότορ, είναι 92km και ο απαιτούμενος χρόνος ήταν 2 ώρες, μέσω του παραλιακού επαρχιακού δρόμου D8. Δηλαδή ο συνολικός καθαρός χρόνος του ταξιδιού, ήταν πάνω από 6 ώρες. Για το λόγο αυτό είχα επισημάνει στην παρέα, ότι παρά το ξενύχτι, έπρεπε να ξεκινήσουμε σχετικά νωρίς.
Μπήκαμε στο αυτοκίνητο, έχοντας αποφασίσει να ακολουθήσουμε τον παραλιακό επαρχιακό δρόμο D8, σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής, έστω και αν ήταν μια ώρα παραπάνω.
Από τα πρώτα χιλιόμετρα του ταξιδιού, αν και κάποια από αυτά τα είχα κάνει και την προηγούμενη ημέρα, επαλήθευσα αυτά που είχα διαβάσει, ότι δηλαδή η διαδρομή Split - Dubrovnik είναι η πιο συναρπαστική των Δαλματικών ακτών. Ο παραλιακός επαρχιακός δρόμος D8 διέρχεται μέσω μιας εκπληκτικής διαδρομής, όπου δεξιά σου είναι οι δαντελωτές παραλίες και αριστερά σου οι Δειναρικές Άλπεις οι οποίες αντανακλώνται στα κρυστάλλινα νερά της Αδριατικής, δημιουργώντας τοπία ανείπωτης ομορφιάς.
Στη διαδρομή απολαύσαμε το ομορφότερο κομμάτι των Δαλματικών ακτών με θέα τα νησιά Ελαφίτη, Korcula, Hvar και Brac. Οδηγώντας σ’ ένα τέτοιο περιβάλλον, η συγκεκριμένη διαδρομή αποτελεί αναμφίβολα μια μοναδική εμπειρία.
Στη διαδρομή περάσαμε μέσα από παραλικά χωριά και κωμοπόλεις και ύστερα από απόσταση 30 χιλιομέτρων φτάσαμε στο Omiš στην εκβολή του ποταμού Cetina, μια μικρή πόλη 15.000 περίπου κατοίκων, η οποία μας άρεσε πολύ την προηγούμενη ημέρα.
Μας άρεσε πολύ, αλλά δεν καθίσαμε, αφού είχαμε δει την πόλη την προηγούμενη ημέρα και ο χρόνος ήταν ασφυκτικός. Συνεχίσαμε να προχωρούμε κατά μήκος του οδικού άξονα D8, απολαμβάνοντας τα τοπία,
περάσαμε από τη μικρή κωμόπολη Brela (πληθυσμού 1.800 περίπου κατοίκων), αλλά και από άλλους παραλιακούς οικισμούς και σε λιγότερο από δύο ώρες, από την ώρα που είχαμε φύγει από το Σπλιτ και αφού είχαμε καλύψει σχεδόν 70km, φτάσαμε στη μικρή παραλιακή πόλη Makarska (πληθυσμού 14.000 περίπου κατοίκων) όπου και αποφασίσαμε να εγκαταλείψουμε τον οδικό άξονα D8 και να μπούμε στην πόλη,
για να δούμε άλλη μια μικρή πόλη στις Δαλματικές ακτές, εκτός από το Όμις το οποίο είχαμε δει την προηγούμενη ημέρα. Φτάσαμε στην παραλία της Makarska και παρκάραμε εύκολα το αυτοκίνητο στον κεντρικό παραλιακό δρόμο Marineta. Οι παραλίες κοντά στη Makarska, ονομάζονται ριβιέρα της Makarska. Είχα αρχίσει να χάνω το μέτρημα με τις ριβιέρες σε αυτό το ταξίδι. Εκτός από την original ριβιέρα, είχα γνωρίσει την αυστριακή ριβιέρα, τη ριβιέρα της Makarska, αλλά και πολλές άλλες. Το όνομα ριβιέρα πουλάει.
Πάντως η Makarska διαθέτει κάποια όμορφα κτίρια στην παραλία
κι ένα προστατευμένο φυσικό λιμάνι,
το οποίο έχει συνεχή σύνδεση (τουλάχιστον το καλοκαίρι) με τον ανατολικό - νοτιοανατολικό οικισμό - λιμενίσκο Sumartin, του νησιού Brac.
Βλέποντας το φέρι να πιάνει λιμάνι,
αποφασίσαμε να περπατήσουμε προς το κέντρο της πόλης.
Ανηφορίσαμε, σε ένα σοκάκι με πολύ μικρή κατά μήκος κλίση,
από τον παραλιακό δρόμο Marineta στον πεζόδρομο Kalalarga, ο οποίος μου φάνηκε ότι είναι ο κεντρικός πεζόδρομος της παλιάς πόλης της Makarska.
Περπατήσαμε λίγο, στον πεζόδρομο συναντούσαμε διάφορα μικρά μπαράκια,
σταματήσαμε και καθίσαμε, για λίγο, ώστε να πιούμε από ένα χυμό σε ένα μπαρ με ευρηματική είσοδο
και συνεχίσαμε να περπατάμε κατά μήκος του πεζόδρομου Kalalarga, παρατηρώντας από διάφορα στενάκια με τα οποία διασταυρωνόμαστε την παραλία,
έως την κεντρική πλατεία της παλιάς πόλης της Makarska, την Trg fra Andrije Kačića Miošića,
στην οποία δεσπόζει η εκκλησία του Αγίου Μάρκου κάτω από τη σκιά των Δειναρικών Άλπεων.
Στη συνέχεια κατηφορίσαμε προς την παραλιακή οδό Marineta, παρατηρώντας τη μικρή παραλιακή πόλη,
φτάσαμε στον κεντρικό παραλιακό δρόμο Marineta,
περπατήσαμε προς τη θέση όπου είχαμε παρκάρει το αυτοκίνητο, μπήκαμε μέσα και συνεχίσαμε να προχωρούμε προς νότο ή για την ακρίβεια προς νότιο - νοτιοανατολικά, αφήνοντας τη ριβιέρα της Makarska
και κατευθυνόμενοι προς Ντουμπρόβνικ.
Last edited: