gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.789
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Ταξίδι του πηγαιμού
- Ποντγκόριτσα
- Ποντγκόριτσα - Μόσταρ
- Μόσταρ - Νυχτερινή περιπλάνηση
- Μόσταρ - Ημερήσια περιπλάνηση
- Μόσταρ - Ζάνταρ
- Ζάνταρ
- Ζάνταρ - Ζάγκρεμπ
- Ζάγκρεμπ - Νυχτερινή περιπλάνηση
- Ζάγκρεμπ - Πρωινή περιπλάνηση
- Ζάγκρεμπ - Μεσημεριανή περιπλάνηση
- Ζάγκρεμπ - Απογευματινή βόλτα
- Ζάγκρεμπ - Κυριακάτικη βόλτα
- Rijeka
- Χερσόνησος Ίστριας
- Opatija
- Επιστροφή Ζάγκρεμπ
- Ζάγκρεμπ - Τρογκίρ
- Τρογκίρ
- Σπλίτ - 1η νύχτα
- Σπλίτ - Ημερήσια βόλτα
- Σπλίτ - Ημερήσια βόλτα ΙΙ
- Σπλίτ - 2η νύχτα
- Omiš - Επιτέλους μπάνιο
- Σπλίτ - Λόφος Μάριαν
- Σπλίτ - Τελευταία νύχτα
- Σπλίτ - Makarska
- Makarska - Ντουμπρόβνικ
- Ντουμπρόβνικ
- Ντουμπρόβνικ - Κότορ
- Πρώτη βόλτα στο Κότορ
- Πρωινό Κότορ
- Κότορ Seprentine
- Φωτιά στο Λοβτσέν National Park
- Cetinje
- Cetinje - Κότορ
- Κότορ - Ανάβαση κ θέα της πόλης
- Κότορ - Τελευταία νύχτα
- Στάση Μπούντβα
- Τέλος Διαδρομής
- Επίλογος
Κεφάλαιο 29. Το ταξίδι Makarska - Ντουμπρόβνικ
Συνεχίσαμε να προχωράμε κατά μήκος του παραλιακού επαρχιακού δρόμου D8, κατευθυνόμενοι προς Ντουμπρόβνικ. Στο δρόμο μας συναντήσαμε καμένα δάση
και σκεφτήκαμε, ότι δεν γίνονται αυτά μόνο στην Ελλάδα. Περάσαμε από παραλιακούς οικισμούς,
μεταξύ αυτών και από τον οικισμό Drvenik, ο οποίος συνδέεται με το ανατολικό λιμάνι του νησιού Χβαρ, το Sućuraj.
Συνεχίσαμε να περνάμε από παραλιακούς οικισμούς που βρισκόταν ο ένας δίπλα στον άλλο,
λίγο μετά τον οικισμό Drvenik, περάσαμε από την παραλιακή κωμόπολη Gradac (πληθυσμού 1.300 περίπου κατοίκων), όπου μετά από αυτή τη μικρή κωμόπολη, ο οδικός άξονας D8, απομακρύνεται για ένα μικρό διάστημα από την παραλία, χωρίς όμως τα τοπία από τα οποία διέρχεται να χάνουν κάτι από την ομορφιά τους. Πράγματι, ύστερα από λίγα χιλιόμετρα από την παραλιακή κωμόπολη Gradac, ο οδικός άξονας D8 διέρχεται δυτικά από ένα σύστημα λιμνών, τις λίμνες Baćina.
Παρκάραμε και βγήκαμε έξω από το αυτοκίνητο. Η ομορφιά του τοπίου, σου έκοβε την ανάσα.
Αφού ξεμουδιάσαμε απολαμβάνοντας το θέαμα των λιμνών, μπήκαμε πάλι στο αυτοκίνητο και συνεχίσαμε την πορεία μας προς το Ντουμπρόβνικ. Η πρώτη πόλη που συναντήσαμε, προχωρώντας κατά μήκος του οδικού άξονα
D8 μετά τις λίμνες Baćina, ήταν η πόλη του Ploče, με πληθυσμό 10.135 κατοίκους, σύμφωνα με την απογραφή του έτους 2011, πόλη η οποία διαθέτει ένα πολύ προστατευμένο λιμάνι.
Η περιοχή διαθέτει πολλά νερά και έχουν κατασκευαστεί σειρά εγγειοβελτιωτικών έργων, γι' αυτό συναντούσαμε συνεχώς κανάλια,
πολλά από τα οποία προέρχονται από τον ποταμό Νερέτβα, στην εκβολή του οποίου πλησιάζαμε. Προχωρώντας κατά μήκος του οδικού άξονα D8 απολαμβάνοντας το τοπίο,
περάσαμε από τη μικρή πόλη Rogotin, η οποία διαθέτει ένα κανάλι το οποίο είχε και χρήση αλιευτικού λιμενίσκου
και αμέσως μετά περάσαμε από τη γέφυρα διάβασης του ποταμού Νερέτβα.
Στη συνέχεια ο οδικός άξονας D8, για ένα διάστημα, διέρχεται παραποτάμια, δίπλα στον ποταμό Νερέτβα,
ενώ κατόπιν ο οδικός άξονας D8, ακολουθεί νότια χάραξη, διερχόμενος από τον μικρό οικισμό Vlaka, όπου βρίσκεται ένας κλάδος του ποταμού Νερέτβα, πριν εκβάλλει κι αυτός στη θάλασσα.
Στη συνέχεια της διαδρομής, ο οδικός άξονας D8 κατηφορίζει προς την παραλία,
όπου γίνεται και πάλι παραλιακός δρόμος διερχόμενος από πολύ μικρούς παραλιακούς οικισμούς,
για λίγα χιλιόμετρα ακόμα στη Κροατία, ενώ στη συνέχεια, μετά από διέλευση συνόρων,
για 9km, περίπου, ο οδικός άξονας (ονομαζόμενος στο τμήμα αυτό Ε65) διέρχεται από το μοναδικό παραθαλάσσιο τμήμα της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης
και το μοναδικό λιμάνι της χώρας το Neum (πληθυσμού 4.300 περίπου κατοίκων).
Διερχόμενοι από το Neum, μου έκανε εντύπωση ήταν ο μεγάλος αριθμός ξενοδοχειακών συγκροτημάτων, μερικά από τα οποία ήταν μεγάλα σε μέγεθος.
Αυτό όμως είναι φυσικό, αφού πολλοί επισκέπτες του Ντουμπρόβνικ διαμένουν πιο οικονομικά στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη, όπως είχα αναφέρει και στο κεφάλαιο 4 κατά τη διέλευσή μας από το Τρέμπινιε.
Επίσης μου έκανε εντύπωση και ο ναός svetog Ivana, ο οποίος δέσποζε.
Στη συνέχεια ο οδικός άξονας Ε65 εισέρχεται εκ νέου στο έδαφος της Κροατίας.
Για τη νέα είσοδο στην Κροατία ξαναπεράσαμε, προφανώς σύνορα.
Όμως και στις δύο διελεύσεις συνόρων και από την Κροατία στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη και από τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη στην Κροατία δεν καθυστερήσαμε ιδιαίτερα, σε σχέση με την ημέρα η οποία ήταν Παρασκευή σε περίοδο αιχμής. Ο χρόνος διέλευσης ήταν γύρω στα δέκα πέντε λεπτά για τη διέλευση από την Κροατία στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη και γύρω στα είκοσι πέντε λεπτά για τη διέλευση από τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη στην Κροατία.
Μετά τη νέα διέλευση συνόρων και την είσοδο στην Κροατία, ο οδικός άξονας μετονομάζεται πάλι σε D8, ανάντη συναντούσαμε όμορφα τοπία,
ενώ ο οδικός άξονας D8 συνεχίζει σε παραλιακή χάραξη, διερχόμενος από παραλιακούς οικισμούς όπως Slano (πληθυσμού 580 περίπου κατοίκων) Brsečine, Trsteno,
Zaton και από λοιπά παραλιακά μικρά χωριά,
περνάει πάνω από το Ντουμπρόβνικ
και συνεχίζει νοτιοανατολικά προς Μαυροβούνιο.
Αμέσως μετά τα σύνορα της Βοσνίας και πριν φτάσουμε στο Ντουμπρόβνικ, ήθελα να περάσουμε από τον οικισμό Ston, λίγο πριν το Ντουμπρόβνικ και το Slano, όπου όπως είχα διαβάσει, υπάρχει το μεγαλύτερο τείχος μετά το Σινικό(!!!?). Όμως κάτι ο χρόνος και κυρίως κάτι το ότι έχω περπατήσει αρκετά στο original σινικό τείχος,
παρακάμψαμε την είσοδο στον οικισμό Ston και αφού περάσαμε από τους προαναφερθέντες οικισμούς (Slano Brsečine, Trsteno, Zaton κλπ), φτάσαμε στη γέφυρα Franjo Tudjman,
όπου αποφασίσαμε να εγκαταλείψουμε τον οδικό άξονα D8 και να μπούμε στο Ντουμπρόβνικ.
Προφανώς όχι στην περιτοιχισμένη παλιά πόλη, αλλά έξω από αυτήν.
Συνεχίσαμε να προχωράμε κατά μήκος του παραλιακού επαρχιακού δρόμου D8, κατευθυνόμενοι προς Ντουμπρόβνικ. Στο δρόμο μας συναντήσαμε καμένα δάση
και σκεφτήκαμε, ότι δεν γίνονται αυτά μόνο στην Ελλάδα. Περάσαμε από παραλιακούς οικισμούς,
μεταξύ αυτών και από τον οικισμό Drvenik, ο οποίος συνδέεται με το ανατολικό λιμάνι του νησιού Χβαρ, το Sućuraj.
Συνεχίσαμε να περνάμε από παραλιακούς οικισμούς που βρισκόταν ο ένας δίπλα στον άλλο,
λίγο μετά τον οικισμό Drvenik, περάσαμε από την παραλιακή κωμόπολη Gradac (πληθυσμού 1.300 περίπου κατοίκων), όπου μετά από αυτή τη μικρή κωμόπολη, ο οδικός άξονας D8, απομακρύνεται για ένα μικρό διάστημα από την παραλία, χωρίς όμως τα τοπία από τα οποία διέρχεται να χάνουν κάτι από την ομορφιά τους. Πράγματι, ύστερα από λίγα χιλιόμετρα από την παραλιακή κωμόπολη Gradac, ο οδικός άξονας D8 διέρχεται δυτικά από ένα σύστημα λιμνών, τις λίμνες Baćina.
Παρκάραμε και βγήκαμε έξω από το αυτοκίνητο. Η ομορφιά του τοπίου, σου έκοβε την ανάσα.
Αφού ξεμουδιάσαμε απολαμβάνοντας το θέαμα των λιμνών, μπήκαμε πάλι στο αυτοκίνητο και συνεχίσαμε την πορεία μας προς το Ντουμπρόβνικ. Η πρώτη πόλη που συναντήσαμε, προχωρώντας κατά μήκος του οδικού άξονα
D8 μετά τις λίμνες Baćina, ήταν η πόλη του Ploče, με πληθυσμό 10.135 κατοίκους, σύμφωνα με την απογραφή του έτους 2011, πόλη η οποία διαθέτει ένα πολύ προστατευμένο λιμάνι.
Η περιοχή διαθέτει πολλά νερά και έχουν κατασκευαστεί σειρά εγγειοβελτιωτικών έργων, γι' αυτό συναντούσαμε συνεχώς κανάλια,
πολλά από τα οποία προέρχονται από τον ποταμό Νερέτβα, στην εκβολή του οποίου πλησιάζαμε. Προχωρώντας κατά μήκος του οδικού άξονα D8 απολαμβάνοντας το τοπίο,
περάσαμε από τη μικρή πόλη Rogotin, η οποία διαθέτει ένα κανάλι το οποίο είχε και χρήση αλιευτικού λιμενίσκου
και αμέσως μετά περάσαμε από τη γέφυρα διάβασης του ποταμού Νερέτβα.
Στη συνέχεια ο οδικός άξονας D8, για ένα διάστημα, διέρχεται παραποτάμια, δίπλα στον ποταμό Νερέτβα,
ενώ κατόπιν ο οδικός άξονας D8, ακολουθεί νότια χάραξη, διερχόμενος από τον μικρό οικισμό Vlaka, όπου βρίσκεται ένας κλάδος του ποταμού Νερέτβα, πριν εκβάλλει κι αυτός στη θάλασσα.
Στη συνέχεια της διαδρομής, ο οδικός άξονας D8 κατηφορίζει προς την παραλία,
όπου γίνεται και πάλι παραλιακός δρόμος διερχόμενος από πολύ μικρούς παραλιακούς οικισμούς,
για λίγα χιλιόμετρα ακόμα στη Κροατία, ενώ στη συνέχεια, μετά από διέλευση συνόρων,
για 9km, περίπου, ο οδικός άξονας (ονομαζόμενος στο τμήμα αυτό Ε65) διέρχεται από το μοναδικό παραθαλάσσιο τμήμα της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης
και το μοναδικό λιμάνι της χώρας το Neum (πληθυσμού 4.300 περίπου κατοίκων).
Διερχόμενοι από το Neum, μου έκανε εντύπωση ήταν ο μεγάλος αριθμός ξενοδοχειακών συγκροτημάτων, μερικά από τα οποία ήταν μεγάλα σε μέγεθος.
Αυτό όμως είναι φυσικό, αφού πολλοί επισκέπτες του Ντουμπρόβνικ διαμένουν πιο οικονομικά στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη, όπως είχα αναφέρει και στο κεφάλαιο 4 κατά τη διέλευσή μας από το Τρέμπινιε.
Επίσης μου έκανε εντύπωση και ο ναός svetog Ivana, ο οποίος δέσποζε.
Στη συνέχεια ο οδικός άξονας Ε65 εισέρχεται εκ νέου στο έδαφος της Κροατίας.
Για τη νέα είσοδο στην Κροατία ξαναπεράσαμε, προφανώς σύνορα.
Όμως και στις δύο διελεύσεις συνόρων και από την Κροατία στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη και από τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη στην Κροατία δεν καθυστερήσαμε ιδιαίτερα, σε σχέση με την ημέρα η οποία ήταν Παρασκευή σε περίοδο αιχμής. Ο χρόνος διέλευσης ήταν γύρω στα δέκα πέντε λεπτά για τη διέλευση από την Κροατία στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη και γύρω στα είκοσι πέντε λεπτά για τη διέλευση από τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη στην Κροατία.
Μετά τη νέα διέλευση συνόρων και την είσοδο στην Κροατία, ο οδικός άξονας μετονομάζεται πάλι σε D8, ανάντη συναντούσαμε όμορφα τοπία,
ενώ ο οδικός άξονας D8 συνεχίζει σε παραλιακή χάραξη, διερχόμενος από παραλιακούς οικισμούς όπως Slano (πληθυσμού 580 περίπου κατοίκων) Brsečine, Trsteno,
Zaton και από λοιπά παραλιακά μικρά χωριά,
περνάει πάνω από το Ντουμπρόβνικ
και συνεχίζει νοτιοανατολικά προς Μαυροβούνιο.
Αμέσως μετά τα σύνορα της Βοσνίας και πριν φτάσουμε στο Ντουμπρόβνικ, ήθελα να περάσουμε από τον οικισμό Ston, λίγο πριν το Ντουμπρόβνικ και το Slano, όπου όπως είχα διαβάσει, υπάρχει το μεγαλύτερο τείχος μετά το Σινικό(!!!?). Όμως κάτι ο χρόνος και κυρίως κάτι το ότι έχω περπατήσει αρκετά στο original σινικό τείχος,
παρακάμψαμε την είσοδο στον οικισμό Ston και αφού περάσαμε από τους προαναφερθέντες οικισμούς (Slano Brsečine, Trsteno, Zaton κλπ), φτάσαμε στη γέφυρα Franjo Tudjman,
όπου αποφασίσαμε να εγκαταλείψουμε τον οδικό άξονα D8 και να μπούμε στο Ντουμπρόβνικ.
Προφανώς όχι στην περιτοιχισμένη παλιά πόλη, αλλά έξω από αυτήν.
Last edited: