Anas Tassos
Member
- Μηνύματα
- 168
- Likes
- 1.259
- Ταξίδι-Όνειρο
- Παπούα Νεα Γουινέα
Έτοιμος για τη Σαουδική Αραβία
Για πάρα πολλά χρόνια το πουριτανικό βασίλειο απαγόρευε το διεθνή τουρισμό. Οι λόγοι ήταν η διαφύλαξη των αυστηρών ηθών της Ουαχαμπίτικης ισλαμικής παράδοσης από ξένες επιρροές. Η Βασιλική δυναστεία αισθανόταν απειλούμενη από την εισαγωγή ιδεών όπως η Δημοκρατία και το ανεξίθρησκο κοσμικό κράτος. Φυσικά ο πακτωλός των πετρελαίων καθιστούσε την τουριστική ανάπτυξη περιττή.
Στα 2016 ο διάδοχος του θρόνου Mohammad bin Salman ο οποίος θεωρείται ως πραγματικός κυβερνήτης της χώρας όπου Βασιλεύει από το 2015 ο πατέρας του Salman, παρουσίασε το αναπτυξιακό πρόγραμμα “Saudi Vision 2030”, δηλαδή Σαουδικό Όραμα 2030. Το σχέδιο αυτό στοχεύει στη μείωση της εξάρτησης της οικονομίας από το πετρέλαιο και ανάμεσα σε άλλα προβλέπει την ανάπτυξη του τουρισμού.
Στις μεταρρυθμίσεις που εντάσσονται στα νέα σχέδια περιλαμβάνεται η χαλάρωση των μέτρων που περιόριζαν τα δικαιώματα των γυναικών στη χώρα.
Ανάμεσα στα παραδοσιακά μέτρα είναι το “hijab”, ήτοι η ενδυμασία των γυναικών που σύμφωνα με την παράδοση καλύπτει πλήρως το σώμα αλλά και το πρόσωπο με το niqab (νικάμπ). Το πλήρες niqab αποτελείται από μια λωρίδα υφάσματος που είναι δεμένη γύρω από το μέτωπο μαζί με ένα μακρύ πλατύ κομμάτι ύφασμα που καλύπτει το πρόσωπο, αφήνοντας ένα άνοιγμα για τα μάτια.
Εκτός αυτού οι γυναίκες έπρεπε βάσει νόμου να συνοδεύονται από κάποιο «φύλακα άνδρα», σύζυγο ή στενό συγγενή, σε οιαδήποτε δημόσια έξοδό τους. Το μέτρο αυτό έχει χαλαρώσει και περιορίζεται πια σε γυναίκες ηλικίας κάτω των 21 ετών. Το ίδιο συμβαίνει από το 2019 σε ότι αφορά περιορισμούς που προέβλεπαν οι γυναίκες να χρειάζονται άδεια από «φύλακα άνδρα», προκειμένου να ταξιδέψουν στο εξωτερικό ή να κάνουν ορισμένες ιατρικές εξετάσεις. Ακόμα δε μπορούσαν να κινήσουν διαδικασία για να πάρουν διαζύγιο ή να διεκδικήσουν την επιμέλεια τέκνων κατόπιν διαζυγίου.
Ωστόσο το πιο γνωστό περιοριστικό μέτρο ήταν πως δε μπορούσαν να αποκτήσουν άδεια οδήγησης αυτοκινήτου. Ήδη από τα μέσα του 2018 οι γυναίκες απέκτησαν αυτό το δικαίωμα και είδα στους δρόμους πάμπολλες γυναίκες να οδηγούν αυτοκίνητα, φορώντας το niqab και χρησιμοποιώντας την εφαρμογή της google maps στο κινητό τηλέφωνο.
Ένα ακόμα μέτρο που πάρθηκε είναι η εισαγωγή πολλών γυναικών στην αγορά εργασίας το τελευταίο χρονικό διάστημα. Τόσο σε κρατικές θέσεις όσο και σε ιδιωτικές, όπως για παράδειγμα στα εμπορικά κέντρα, εργάζονται σήμερα πάμπολλες γυναίκες. Το μέτρο αυτό έχει βέβαια ιδιαίτερη σημασία για την οικονομία της χώρας. Ενώ οι χαμένοι της υπόθεσης είναι οι αλλοδαποί εργαζόμενοι, που έχασαν τη δουλειά τους.
Πάντως είναι φανερό ότι στη χώρα ισχύει ακόμα ό αυστηρός διαχωρισμός των δύο φύλων και ο ενδυματολογικός κώδικας hijab για τις γυναίκες.
Τώρα η μεταρρύθμιση ως προς το καθεστώς της τουριστικής βίζας αποδείχθηκε πιο δύσκολη.
Αν και την είχαν ανακοινώσει ότι θα συμβεί εντός του 2018 καθυστέρησε αρκετά. Προσωπικά παρακολουθούσα συνεχώς τις εξελίξεις και όταν στα τέλη Σεπτεμβρίου του 2019 αναγγέλθηκε η ηλεκτρονική έκδοση τουριστικής βίζας σε υπηκόους της Ε.Ε. σκέφθηκα ότι θα πάω επί τέλους ταξίδι στη Σαουδική Αραβία.
Η προσπάθειά μου να βγάλω βίζα στο ιντερνέτ άρχισε στις 9 Οκτωβρίου. Ωστόσο δε μπόρεσα να ολοκληρώσω μόνος μου και απευθύνθηκα σε μια Ισπανική ιστοσελίδα στο διαδίκτυο που βγάζουν βίζες. Δυστυχώς ακόμα και αυτοί δεν τα κατάφεραν και με ειδοποίησαν μετά από δυο εβδομάδες ότι έχουν «τεχνικά προβλήματα». Μου επέστρεψαν τα χρήματα, αφού έχασα όμως 12,24 ευρώ λόγω της συναλλαγματικής διαφοράς.
Κατόπιν αυτού τηλεφώνησα στο εδώ Προξενείο της Σαουδικής Αραβίας. Από εκεί μου συνέστησαν ένα τουριστικό γραφείο στο Ψυχικό με το οποίο συνεργάζονται.
Απευθύνθηκα σε αυτό στις 29 Οκτωβρίου, στέλνοντας και το ποσό των 150 ευρώ που καλύπτει τα έξοδα της βίζας συν την απαραίτητη ταξιδιωτική ασφάλιση καθώς και την πληρωμή του γραφείου που είναι περίπου 25 ευρώ.
Τελικά η βίζα μου εκδόθηκε την 1η Νοεμβρίου. Ισχύει για ένα έτος και πολλαπλά ταξίδια συνολικής διάρκειας 90 ημερών.
Το επόμενο βήμα ήταν η έκδοση αεροπορικών εισιτηρίων. Αλλά τώρα τα εισιτήρια είχαν γίνει ακριβότερα, καθώς η ημερομηνία του ταξιδιού ήταν εγγύς. Η λύση που βρήκα για να κρατήσω χαμηλά το κόστος των εισιτηρίων ήταν να βγάλω «δωρεάν» αεροπορικά εισιτήρια από την Aegean, χρησιμοποιώντας τα μίλια που είχα συγκεντρώσει στο πρόγραμμα “miles and bonus”, ως τακτικός επιβάτης της εταιρίας. Έτσι το αεροπορικό εισιτήριο μετάβασης στη Σαουδική Αραβία, με απευθείας πτήση της Aegean από Αθήνα για Τζέντα στις 24 Νοεμβρίου, κόστισε 58,78 ευρώ για φόρους συν 11,640 μίλια. Ενώ για την επιστροφή στην Αθήνα αποφάσισα να βγάλω αεροπορικό εισιτήριο στην απευθείας πτήση της Aegean από το Αμάν της Ιορδανίας ως την Αθήνα στις 15 Δεκεμβρίου. Για το εισιτήριο αυτό πλήρωσα 68,86 ευρώ για φόρους συν 7,600 μίλια από το λογαριασμό μου στο πρόγραμμα miles and bonus.
Πρέπει να γράψω πως η βιασύνη μου για να ταξιδέψω στη Σαουδική Αραβία οφείλεται στο γεγονός ότι η χώρα ήταν για τόσο πολλά χρόνια ένας «απαγορευμένος καρπός» για τους δυτικούς ταξιδιώτες. Ειδικά για μένα που έχω τόσο πολλά ταξίδια σε Αραβικές χώρες, ήταν το μοναδικό Αραβικό κράτος που δεν είχα πάει ως σήμερα.
Υπάρχει και η Μαυριτανία που δεν έχω πάει ακόμα. Αλλά δεν τη θεωρώ "γνήσια" Αραβική χώρα. Και πάντως το φροντίζω να πάω και εκεί σύντομα!
Για πάρα πολλά χρόνια το πουριτανικό βασίλειο απαγόρευε το διεθνή τουρισμό. Οι λόγοι ήταν η διαφύλαξη των αυστηρών ηθών της Ουαχαμπίτικης ισλαμικής παράδοσης από ξένες επιρροές. Η Βασιλική δυναστεία αισθανόταν απειλούμενη από την εισαγωγή ιδεών όπως η Δημοκρατία και το ανεξίθρησκο κοσμικό κράτος. Φυσικά ο πακτωλός των πετρελαίων καθιστούσε την τουριστική ανάπτυξη περιττή.
Στα 2016 ο διάδοχος του θρόνου Mohammad bin Salman ο οποίος θεωρείται ως πραγματικός κυβερνήτης της χώρας όπου Βασιλεύει από το 2015 ο πατέρας του Salman, παρουσίασε το αναπτυξιακό πρόγραμμα “Saudi Vision 2030”, δηλαδή Σαουδικό Όραμα 2030. Το σχέδιο αυτό στοχεύει στη μείωση της εξάρτησης της οικονομίας από το πετρέλαιο και ανάμεσα σε άλλα προβλέπει την ανάπτυξη του τουρισμού.
Στις μεταρρυθμίσεις που εντάσσονται στα νέα σχέδια περιλαμβάνεται η χαλάρωση των μέτρων που περιόριζαν τα δικαιώματα των γυναικών στη χώρα.
Ανάμεσα στα παραδοσιακά μέτρα είναι το “hijab”, ήτοι η ενδυμασία των γυναικών που σύμφωνα με την παράδοση καλύπτει πλήρως το σώμα αλλά και το πρόσωπο με το niqab (νικάμπ). Το πλήρες niqab αποτελείται από μια λωρίδα υφάσματος που είναι δεμένη γύρω από το μέτωπο μαζί με ένα μακρύ πλατύ κομμάτι ύφασμα που καλύπτει το πρόσωπο, αφήνοντας ένα άνοιγμα για τα μάτια.
Εκτός αυτού οι γυναίκες έπρεπε βάσει νόμου να συνοδεύονται από κάποιο «φύλακα άνδρα», σύζυγο ή στενό συγγενή, σε οιαδήποτε δημόσια έξοδό τους. Το μέτρο αυτό έχει χαλαρώσει και περιορίζεται πια σε γυναίκες ηλικίας κάτω των 21 ετών. Το ίδιο συμβαίνει από το 2019 σε ότι αφορά περιορισμούς που προέβλεπαν οι γυναίκες να χρειάζονται άδεια από «φύλακα άνδρα», προκειμένου να ταξιδέψουν στο εξωτερικό ή να κάνουν ορισμένες ιατρικές εξετάσεις. Ακόμα δε μπορούσαν να κινήσουν διαδικασία για να πάρουν διαζύγιο ή να διεκδικήσουν την επιμέλεια τέκνων κατόπιν διαζυγίου.
Ωστόσο το πιο γνωστό περιοριστικό μέτρο ήταν πως δε μπορούσαν να αποκτήσουν άδεια οδήγησης αυτοκινήτου. Ήδη από τα μέσα του 2018 οι γυναίκες απέκτησαν αυτό το δικαίωμα και είδα στους δρόμους πάμπολλες γυναίκες να οδηγούν αυτοκίνητα, φορώντας το niqab και χρησιμοποιώντας την εφαρμογή της google maps στο κινητό τηλέφωνο.
Ένα ακόμα μέτρο που πάρθηκε είναι η εισαγωγή πολλών γυναικών στην αγορά εργασίας το τελευταίο χρονικό διάστημα. Τόσο σε κρατικές θέσεις όσο και σε ιδιωτικές, όπως για παράδειγμα στα εμπορικά κέντρα, εργάζονται σήμερα πάμπολλες γυναίκες. Το μέτρο αυτό έχει βέβαια ιδιαίτερη σημασία για την οικονομία της χώρας. Ενώ οι χαμένοι της υπόθεσης είναι οι αλλοδαποί εργαζόμενοι, που έχασαν τη δουλειά τους.
Πάντως είναι φανερό ότι στη χώρα ισχύει ακόμα ό αυστηρός διαχωρισμός των δύο φύλων και ο ενδυματολογικός κώδικας hijab για τις γυναίκες.
Τώρα η μεταρρύθμιση ως προς το καθεστώς της τουριστικής βίζας αποδείχθηκε πιο δύσκολη.
Αν και την είχαν ανακοινώσει ότι θα συμβεί εντός του 2018 καθυστέρησε αρκετά. Προσωπικά παρακολουθούσα συνεχώς τις εξελίξεις και όταν στα τέλη Σεπτεμβρίου του 2019 αναγγέλθηκε η ηλεκτρονική έκδοση τουριστικής βίζας σε υπηκόους της Ε.Ε. σκέφθηκα ότι θα πάω επί τέλους ταξίδι στη Σαουδική Αραβία.
Η προσπάθειά μου να βγάλω βίζα στο ιντερνέτ άρχισε στις 9 Οκτωβρίου. Ωστόσο δε μπόρεσα να ολοκληρώσω μόνος μου και απευθύνθηκα σε μια Ισπανική ιστοσελίδα στο διαδίκτυο που βγάζουν βίζες. Δυστυχώς ακόμα και αυτοί δεν τα κατάφεραν και με ειδοποίησαν μετά από δυο εβδομάδες ότι έχουν «τεχνικά προβλήματα». Μου επέστρεψαν τα χρήματα, αφού έχασα όμως 12,24 ευρώ λόγω της συναλλαγματικής διαφοράς.
Κατόπιν αυτού τηλεφώνησα στο εδώ Προξενείο της Σαουδικής Αραβίας. Από εκεί μου συνέστησαν ένα τουριστικό γραφείο στο Ψυχικό με το οποίο συνεργάζονται.
Απευθύνθηκα σε αυτό στις 29 Οκτωβρίου, στέλνοντας και το ποσό των 150 ευρώ που καλύπτει τα έξοδα της βίζας συν την απαραίτητη ταξιδιωτική ασφάλιση καθώς και την πληρωμή του γραφείου που είναι περίπου 25 ευρώ.
Τελικά η βίζα μου εκδόθηκε την 1η Νοεμβρίου. Ισχύει για ένα έτος και πολλαπλά ταξίδια συνολικής διάρκειας 90 ημερών.
Το επόμενο βήμα ήταν η έκδοση αεροπορικών εισιτηρίων. Αλλά τώρα τα εισιτήρια είχαν γίνει ακριβότερα, καθώς η ημερομηνία του ταξιδιού ήταν εγγύς. Η λύση που βρήκα για να κρατήσω χαμηλά το κόστος των εισιτηρίων ήταν να βγάλω «δωρεάν» αεροπορικά εισιτήρια από την Aegean, χρησιμοποιώντας τα μίλια που είχα συγκεντρώσει στο πρόγραμμα “miles and bonus”, ως τακτικός επιβάτης της εταιρίας. Έτσι το αεροπορικό εισιτήριο μετάβασης στη Σαουδική Αραβία, με απευθείας πτήση της Aegean από Αθήνα για Τζέντα στις 24 Νοεμβρίου, κόστισε 58,78 ευρώ για φόρους συν 11,640 μίλια. Ενώ για την επιστροφή στην Αθήνα αποφάσισα να βγάλω αεροπορικό εισιτήριο στην απευθείας πτήση της Aegean από το Αμάν της Ιορδανίας ως την Αθήνα στις 15 Δεκεμβρίου. Για το εισιτήριο αυτό πλήρωσα 68,86 ευρώ για φόρους συν 7,600 μίλια από το λογαριασμό μου στο πρόγραμμα miles and bonus.
Πρέπει να γράψω πως η βιασύνη μου για να ταξιδέψω στη Σαουδική Αραβία οφείλεται στο γεγονός ότι η χώρα ήταν για τόσο πολλά χρόνια ένας «απαγορευμένος καρπός» για τους δυτικούς ταξιδιώτες. Ειδικά για μένα που έχω τόσο πολλά ταξίδια σε Αραβικές χώρες, ήταν το μοναδικό Αραβικό κράτος που δεν είχα πάει ως σήμερα.
Υπάρχει και η Μαυριτανία που δεν έχω πάει ακόμα. Αλλά δεν τη θεωρώ "γνήσια" Αραβική χώρα. Και πάντως το φροντίζω να πάω και εκεί σύντομα!
Attachments
-
174,5 KB Προβολές: 0
-
286,8 KB Προβολές: 0
-
129 KB Προβολές: 0
-
188,5 KB Προβολές: 0
-
323,4 KB Προβολές: 0
-
358,3 KB Προβολές: 0
-
214,5 KB Προβολές: 0
-
220,9 KB Προβολές: 0
-
230,6 KB Προβολές: 0
-
329,2 KB Προβολές: 0
-
251,1 KB Προβολές: 0
-
205,4 KB Προβολές: 0
-
400,2 KB Προβολές: 0
-
328,4 KB Προβολές: 0
-
353,5 KB Προβολές: 0
-
263,9 KB Προβολές: 0
-
190,6 KB Προβολές: 0
Last edited: