Anas Tassos
Member
- Μηνύματα
- 168
- Likes
- 1.259
- Ταξίδι-Όνειρο
- Παπούα Νεα Γουινέα
Από το Ταμπούκ (της Σαουδικής Αραβίας) στην Άκαμπα (της Ιορδανίας).
Επιστρέφω με ταξί στο ξενοδοχείο. Εδώ τώρα κάνω τη γνωριμία ενός Σαουδάραβα που βρίσκω να κάθεται στο ισόγειο παρέα με ένα φιλικό Αφγανό ρεσεψιονίστα. Είναι ένας χοντρός 32 χρόνων, αν και δείχνει μεγαλύτερος. Ονομάζεται Αλί και είναι αξιωματικός στις ένοπλες δυνάμεις της Σαουδικής Αραβίας.
Ο Αλί αν και μιλάει μόνο Αραβικά δείχνει ενθουσιώδες ενδιαφέρον για τη γνωριμία μας. Σε κάποια στιγμή μου λέει πάμε λίγο στο σπίτι μου. Δεν κατάλαβα ακριβώς το σκοπό του αλλά τον ακολουθώ στο αυτοκίνητό του. Μόλις φθάνουμε σπίτι του μου λέει να περιμένω κάτω, στο αυτοκίνητο. Αυτός ανεβαίνει επάνω και σε λίγο έρχεται και μου δίνει δώρο δυο αραβικές μαντήλες. Αυτές να τις φορέσεις, είναι καινούργιες μου λέει ο Αλί. Και όντως είναι αχρησιμοποίητες αλλά και και καλής ποιότητας, καλύτερες από τις άλλες δύο που αγόρασα τις προηγούμενες ημέρες, μία στη Τζέντα, την άλλη στο Ριάντ. Τώρα μαζί με την παλιά Παλαιστινιακή μαντήλα που έχω πάρει μαζί μου από την Αθήνα κουβαλάω συνολικά πέντε μαντήλες! Τι καλός και φιλόξενος άνθρωπος ο φίλος μου ο Αλί.
Στις έντεκα η ώρα παίρνω το ταξί – uber για το σταθμό λεωφορείων της SAPTCO. Το λεωφορείο αναχωρεί για το Haql στην κανονική ώρα 2,20 το απόγευμα. Αλλά καθυστερούμε αρκετά να φθάσουμε στον προορισμό μας. Ενώ η απόσταση από το Ταμπούκ ως το Haql είναι μόνο 226 χιλιόμετρα όταν φθάνουμε η ώρα είναι σχεδόν έξι το βράδυ.
Πρέπει όμως να γράψω ότι η διαδρομή διασχίζει ένα μαγευτικά άγριο τοπίο. Με βράχια σμιλεμένα από τα στοιχεία της φύσης και πολύχρωμα σε σκούρες αποχρώσεις, από τα γεωλογικά υλικά που περιέχουν. Νομίζω ότι αν υπήρχε τουρισμός στη χώρα η περιοχή δε θα υστερούσε σε σχέση με το συνεχόμενο «Ουάντι Ρουμ» της γειτονικής Ιορδανίας. Αυτή η όντως βιβλική γη είναι η «Γη Μαδιάμ», που κατοικούσε ο αρχαίος λαός των Μαδιανιτών.
Το Haql είναι μια μικρή πόλη στα παράλια της Ερυθράς θάλασσας, λίγα χιλιόμετρα πριν τα σύνορα της Ιορδανίας. Βρίσκεται σε ωραία τοποθεσία.
Δεν υφίσταται διασυνοριακή συγκοινωνία με λεωφορεία και πρέπει να πάρω ταξί και μάλιστα ατομικό, είμαι ο μόνος που θέλει να συνεχίσει ως την Άκαμπα. Ο ταξιτζής που ψάχνει επιβάτες ζητάει κόμιστρο 300 SAR. Είναι πολλά, γύρω στα 75 ευρώ και δεν τα είχα προϋπολογίσει. Τι να κάνω, θα τα πληρώσω.
Ο ταξιτζής μου κάνει τη δουλειά αυτή με επαγγελματική επάρκεια. Είναι φιλικός και εξυπηρετικός. Περνάμε τα τελωνεία όπου πληρώνει 100 SAR φόρο στο Σαουδαραβικό. Ενώ στην Ιορδανική πλευρά τα πράγματα είναι πιο φιλικά. Μου βγάζουν βίζα δωρεάν.
Ο Χ. είναι μανιώδης καπνιστής και αγοράζει μια κούτα αφορολόγητα τσιγάρα από το Ιορδανικό τελωνείο, χρησιμοποιώντας τα δικά μου χαρτιά. Οπότε μου δίνει δώρο ένα κουτάκι, νάχω κι εγώ. Έψαξε να βρει και αλκοόλ αλλά δεν υπήρχε. Και στην εύλογη απορία μου τι γίνεται με το μηχάνημα που σκανάρει τις αποσκευές βάζει το το χέρι στην κοιλίτσα του και μου εξηγεί ότι υπάρχει ασφαλής κρυψώνα. Του αρέσει πολύ η μπίρα και όταν τη βρίσκει στην Ιορδανία, πίνει πεντέξι μπουκάλια. Έτσι οι Σαουδάραβες τελωνειακοί δε μπορούν να κάνουν κάτι για να εντοπίσουν το "χαράμ" όταν ξαναμπαίνει στη χώρα του. Τώρα πώς κάνει διεθνή δρομολόγια μετά την μπιροποσία, άξιος!
Χαράμ είναι το αμαρτωλό και απαγορευμένο, το οποίο οι ευσεβείς στα σκουπίδια το πετάνε.
Εγώ να σας πετάξω μερικά Αραβικά, για να μη χαραμίσω τις γνώσεις μου.
Φθάνουμε στην Άκαμπα, που απέχει 40 χιλιόμετρα από το Χακλ, στις επτά το βράδυ. Η πρώτη μας φροντίδα είναι να περάσω από ένα ανταλλακτήριο. Εκεί αλλάζω ότι SAR μου απέμειναν (περίπου 100) καθώς και 100 ευρώ σε δηνάρια Ιορδανίας (JD). Πληρώνω το Χ. 57 JD και με αφήνει στο ξενοδοχείο μου.
Το ταξίδι συνεχίζεται στην Ιορδανία. Και μην ανησυχείτε, όλα πλέον θα πάνε όπως τα σχεδίασα. Οπότε γιατί να τα διηγηθώ, τι θα αποκομίσετε! Όλα τα έχω καταγράψει αλλά θα τα σβήσω διότι υπάρχουν και καλύτερες ιστορίες για την αγαπημένη (και εύκολη) Ιορδανία. Εγώ τα κατέγραψα από κεκτημένη συνήθεια και διότι την εποχή εκείνη οι μόνοι μου αναγνώστες ήταν μερικοί φίλοι. Ενώ τώρα που γράφω εδώ...
Πάντως να ξέρετε καλύτερο ταξιδιωτικό οδηγό για τη Σαουδική Αραβία από αυτόν που έγραψα δε θα βρείτε εύκολα. Τουλάχιστον στα Ελληνικά!!
Επιστρέφω με ταξί στο ξενοδοχείο. Εδώ τώρα κάνω τη γνωριμία ενός Σαουδάραβα που βρίσκω να κάθεται στο ισόγειο παρέα με ένα φιλικό Αφγανό ρεσεψιονίστα. Είναι ένας χοντρός 32 χρόνων, αν και δείχνει μεγαλύτερος. Ονομάζεται Αλί και είναι αξιωματικός στις ένοπλες δυνάμεις της Σαουδικής Αραβίας.
Ο Αλί αν και μιλάει μόνο Αραβικά δείχνει ενθουσιώδες ενδιαφέρον για τη γνωριμία μας. Σε κάποια στιγμή μου λέει πάμε λίγο στο σπίτι μου. Δεν κατάλαβα ακριβώς το σκοπό του αλλά τον ακολουθώ στο αυτοκίνητό του. Μόλις φθάνουμε σπίτι του μου λέει να περιμένω κάτω, στο αυτοκίνητο. Αυτός ανεβαίνει επάνω και σε λίγο έρχεται και μου δίνει δώρο δυο αραβικές μαντήλες. Αυτές να τις φορέσεις, είναι καινούργιες μου λέει ο Αλί. Και όντως είναι αχρησιμοποίητες αλλά και και καλής ποιότητας, καλύτερες από τις άλλες δύο που αγόρασα τις προηγούμενες ημέρες, μία στη Τζέντα, την άλλη στο Ριάντ. Τώρα μαζί με την παλιά Παλαιστινιακή μαντήλα που έχω πάρει μαζί μου από την Αθήνα κουβαλάω συνολικά πέντε μαντήλες! Τι καλός και φιλόξενος άνθρωπος ο φίλος μου ο Αλί.
Στις έντεκα η ώρα παίρνω το ταξί – uber για το σταθμό λεωφορείων της SAPTCO. Το λεωφορείο αναχωρεί για το Haql στην κανονική ώρα 2,20 το απόγευμα. Αλλά καθυστερούμε αρκετά να φθάσουμε στον προορισμό μας. Ενώ η απόσταση από το Ταμπούκ ως το Haql είναι μόνο 226 χιλιόμετρα όταν φθάνουμε η ώρα είναι σχεδόν έξι το βράδυ.
Πρέπει όμως να γράψω ότι η διαδρομή διασχίζει ένα μαγευτικά άγριο τοπίο. Με βράχια σμιλεμένα από τα στοιχεία της φύσης και πολύχρωμα σε σκούρες αποχρώσεις, από τα γεωλογικά υλικά που περιέχουν. Νομίζω ότι αν υπήρχε τουρισμός στη χώρα η περιοχή δε θα υστερούσε σε σχέση με το συνεχόμενο «Ουάντι Ρουμ» της γειτονικής Ιορδανίας. Αυτή η όντως βιβλική γη είναι η «Γη Μαδιάμ», που κατοικούσε ο αρχαίος λαός των Μαδιανιτών.
Το Haql είναι μια μικρή πόλη στα παράλια της Ερυθράς θάλασσας, λίγα χιλιόμετρα πριν τα σύνορα της Ιορδανίας. Βρίσκεται σε ωραία τοποθεσία.
Δεν υφίσταται διασυνοριακή συγκοινωνία με λεωφορεία και πρέπει να πάρω ταξί και μάλιστα ατομικό, είμαι ο μόνος που θέλει να συνεχίσει ως την Άκαμπα. Ο ταξιτζής που ψάχνει επιβάτες ζητάει κόμιστρο 300 SAR. Είναι πολλά, γύρω στα 75 ευρώ και δεν τα είχα προϋπολογίσει. Τι να κάνω, θα τα πληρώσω.
Ο ταξιτζής μου κάνει τη δουλειά αυτή με επαγγελματική επάρκεια. Είναι φιλικός και εξυπηρετικός. Περνάμε τα τελωνεία όπου πληρώνει 100 SAR φόρο στο Σαουδαραβικό. Ενώ στην Ιορδανική πλευρά τα πράγματα είναι πιο φιλικά. Μου βγάζουν βίζα δωρεάν.
Ο Χ. είναι μανιώδης καπνιστής και αγοράζει μια κούτα αφορολόγητα τσιγάρα από το Ιορδανικό τελωνείο, χρησιμοποιώντας τα δικά μου χαρτιά. Οπότε μου δίνει δώρο ένα κουτάκι, νάχω κι εγώ. Έψαξε να βρει και αλκοόλ αλλά δεν υπήρχε. Και στην εύλογη απορία μου τι γίνεται με το μηχάνημα που σκανάρει τις αποσκευές βάζει το το χέρι στην κοιλίτσα του και μου εξηγεί ότι υπάρχει ασφαλής κρυψώνα. Του αρέσει πολύ η μπίρα και όταν τη βρίσκει στην Ιορδανία, πίνει πεντέξι μπουκάλια. Έτσι οι Σαουδάραβες τελωνειακοί δε μπορούν να κάνουν κάτι για να εντοπίσουν το "χαράμ" όταν ξαναμπαίνει στη χώρα του. Τώρα πώς κάνει διεθνή δρομολόγια μετά την μπιροποσία, άξιος!
Χαράμ είναι το αμαρτωλό και απαγορευμένο, το οποίο οι ευσεβείς στα σκουπίδια το πετάνε.
Εγώ να σας πετάξω μερικά Αραβικά, για να μη χαραμίσω τις γνώσεις μου.
Φθάνουμε στην Άκαμπα, που απέχει 40 χιλιόμετρα από το Χακλ, στις επτά το βράδυ. Η πρώτη μας φροντίδα είναι να περάσω από ένα ανταλλακτήριο. Εκεί αλλάζω ότι SAR μου απέμειναν (περίπου 100) καθώς και 100 ευρώ σε δηνάρια Ιορδανίας (JD). Πληρώνω το Χ. 57 JD και με αφήνει στο ξενοδοχείο μου.
Το ταξίδι συνεχίζεται στην Ιορδανία. Και μην ανησυχείτε, όλα πλέον θα πάνε όπως τα σχεδίασα. Οπότε γιατί να τα διηγηθώ, τι θα αποκομίσετε! Όλα τα έχω καταγράψει αλλά θα τα σβήσω διότι υπάρχουν και καλύτερες ιστορίες για την αγαπημένη (και εύκολη) Ιορδανία. Εγώ τα κατέγραψα από κεκτημένη συνήθεια και διότι την εποχή εκείνη οι μόνοι μου αναγνώστες ήταν μερικοί φίλοι. Ενώ τώρα που γράφω εδώ...
Πάντως να ξέρετε καλύτερο ταξιδιωτικό οδηγό για τη Σαουδική Αραβία από αυτόν που έγραψα δε θα βρείτε εύκολα. Τουλάχιστον στα Ελληνικά!!
Attachments
-
174,5 KB Προβολές: 0
-
286,8 KB Προβολές: 0
-
129 KB Προβολές: 0
-
188,5 KB Προβολές: 0
-
323,4 KB Προβολές: 0
-
358,3 KB Προβολές: 0
-
214,5 KB Προβολές: 0
-
220,9 KB Προβολές: 0
-
230,6 KB Προβολές: 0
-
329,2 KB Προβολές: 0
-
251,1 KB Προβολές: 0
-
205,4 KB Προβολές: 0
-
400,2 KB Προβολές: 0
-
328,4 KB Προβολές: 0
-
353,5 KB Προβολές: 0
-
263,9 KB Προβολές: 0
-
190,6 KB Προβολές: 0
Last edited: