Σαουδική Αραβία Ταξίδι στη Σαουδική Αραβία - 2019

Anas Tassos

Member
Μηνύματα
168
Likes
1.218
Ονειρεμένο Ταξίδι
Παπούα Νεα Γουινέα

Σάββατο, 30 Νοεμβρίου

Ταξίδι ως τη Τζέντα

Όπως έχω βρει στο διαδίκτυο το πρώτο λεωφορείο για τη Τζέντα αναχωρεί στις έξι το πρωί. Για να το προλάβω ξυπνώ από τις πέντε. Ετοιμάζομαι και βγαίνω έξω στο δρόμο από τις πεντέμισι ψάχνοντας για ταξί. Έρχεται ένα αμάξι με δυο νεαρούς Σαουδάραβες και με παίρνει. Τους λέω θα πάρετε 10 SAR για να με πάτε στο σταθμό της SAPTCO. Τα παιδιά λένε πάμε. Με πάνε στο σταθμό και δε δέχονται χρήματα. Το κάναμε λένε για να σε καλωσορίσουμε στη Σαουδική Αραβία.
Το πρόβλημα όμως είναι πως ο σταθμός είναι κλειστός. Τα δρομολόγια ξεκινούν από την πόλη Khamis Mushait (Χαμίς Μουσάιτ), όπου υπάρχει και ο κανονικός σταθμός της SAPTCO, ενώ εδώ στην Άμπχα υπάρχει ένα μικρό γραφείο – παράρτημα, που είναι άγνωστο πότε θα ανοίξει.
Εδώ δίπλα κάνουν πιάτσα μερικά άτυπα ταξί. Καθώς πίνω έναν καφέ οι ταξιτζήδες μου λένε ότι πρέπει να πάω στη Khamis Mushait, διαφορετικά εδώ θα περιμένω να ανοίξουν μετά τις οκτώ. Διαπραγματεύομαι σκληρά και τελικά με παίρνει ένα ταξί με κόστος 50 SAR.

Η απόσταση είναι πάνω από 40 χιλιόμετρα. Ταξιδεύουμε στο λιγοστό φως ενώ ξημερώνει. Η ανάπτυξη των δυο πόλεων, κυρίως όμως της Khamis, έχει κάνει τα 40 χιλιόμετρα της απόστασης να μοιάζουν με αναπτυξιακή και εμπορική ζώνη γεμάτη αποθήκες εμπορευμάτων, εκθέσεις αυτοκινήτων και άλλα οικοδομήματα.
Η Khamis Mushait ήταν ως τη δεκαετία του 1970 μια πόλη με λιγότερους από 50,000 κατοίκους. Ήταν κέντρο μιας περιοχής με αγροτική παραγωγή και αγορά κάθε Πέμπτη, εξ ου και το όνομα (Χαμίς σημαίνει Πέμπτη). Και ξαφνικά έγινε η οικονομική και πληθυσμιακή έκρηξη. Η πόλη έγινε πύλη εισόδου κάθε είδους αγαθών, που τώρα έρχονται κυρίως από την Κίνα. Ο σημερινός πληθυσμός της αναφέρεται από 700,000 έως 1,353,000 κατοίκους, δυστυχώς οι Σαουδαραβικές στατιστικές είναι ασαφείς. Πάντως τείνει να επισκιάσει την ιστορική Άμπχα, που παραμένει πρωτεύουσα της επαρχίας Ασίρ.
Μπαίνουμε στην πόλη και περνάμε από την κεντρική της αγορά, το «σουκ», που οι εικόνες της παραπέμπουν στο Κάιρο. Πολλά μαγαζιά ακατάστατα και οι εργάτες μοιάζουν όλοι αλλοδαποί μετανάστες.
Στο σταθμό των λεωφορείων εννοείται ότι δεν προλαβαίνω το λεωφορείο των έξι. Αλλά ούτε στο επόμενο λεωφορείο για Τζέντα μου βγάζουν εισιτήριο. Το εισιτήριό μου (κόστος 142 SAR) είναι για το λεωφορείο που αναχωρεί στις οκτώ. Κρίμα το πολύ πρωινό ξύπνημα.

Η διαδρομή ως τη Τζέντα είναι 700 χιλιόμετρα περίπου. Περνάμε από την Άμπχα στις 8,30. Ο σταθμός τώρα είναι ανοικτός. Στη συνέχεια κατευθυνόμαστε Βορειοδυτικά. Ο δρόμος είναι πολύ θεαματικός. Πάμπολλες σήραγγες στο δρόμο μας τρυπάνε τα ψηλά βουνά που περνάμε. Τα βουνά είναι γυμνά από βλάστηση και το χρώμα τους είναι μαυριδερό, ενώ στις βαθιές κοιλάδες ανάμεσά τους καλλιεργείται η λιγοστή παραγωγική γη που βρίσκεται στην κοίτη ξεροπόταμων.
Ογδόντα χιλιόμετρα μετά την Άμπχα βρίσκεται η πόλη Muhayil. Από το Muhayil συνεχίζουμε προς Βορρά. Μπαίνουμε στην επαρχία Al Bahah, τη μικρότερη της χώρας. Κάπου είδα έναν πύργο. Αυτοί οι πύργοι που εδώ λέγονται «κάσμπα» είναι λιθόκτιστοι και βρίσκονται επάνω σε βουνοκορφές. Φαίνεται πως είναι οχυρωματικά έργα, βίγλες ή σκοπιές παρατήρησης ενός αμυντικού συστήματος που λειτούργησαν την Οθωμανική περίοδο. Αποτελούν τα εμβληματικά αξιοθέατα της επαρχίας που προσελκύει ντόπιο τουρισμό κυρίως λόγω υψομέτρου. Η ίδια η πόλη Al Bahah έχει υψόμετρο 2,155 μέτρα.
Αλλά το λεωφορείο μας δε θα περάσει από εκεί. Στρίβουμε δυτικά και κατεβαίνουμε προς την ακτή της Ερυθράς Θάλασσας. Στο Almuzailif, που είναι ένας οδικός κόμβος επί του αυτοκινητόδρομου που ξετυλίγεται παράλληλα προς την ακτή, κάνουμε τη βασική στάση της διαδρομής. Είναι μια χούφτα εστιατόρια και μαγαζιά με βενζινάδικο και το απαραίτητο τζαμί. Υπάρχει πολλή κίνηση. Αλλά εγώ αποφάσισα να μη φάω τίποτα. Όσο για τουαλέτες τα εστιατόρια δε διαθέτουν, ούτε ένα από αυτά. Οι σωματικές ανάγκες γίνονται στις τουαλέτες του τζαμιού.
Η στάση κράτησε πάνω από μισή ώρα. Μετά συνεχίζουμε στο δρόμο που τρέχει παράλληλα προς την ακτή της Ερυθράς. Η θάλασσα όμως δε φαίνεται. Αντίθετα βλέπω την έρημο. Απλώνεται αμμουδερή και απέραντη με σκηνές και καλύβες βοσκών που φροντίζουν κοπάδια από πρόβατα, μοσχάρια και καμήλες.

Φθάνουμε στον προορισμό της ημέρας, στο σταθμό της SAPTCO στη Τζέντα στις πεντέμισι το απόγευμα. Το ξενοδοχείο μου βρίσκεται στην οδό Χιρά. Για να πάω εκεί παίρνω ταξί. Ευτυχώς εδώ στη Τζέντα κυκλοφορεί πλήθος κανονικών ταξί. Το κόμιστρο που μου ζήτησαν είναι 40 SAR. Αν και μου φάνηκαν πολλά ωστόσο δεν είναι. Η απόσταση ως το ξενοδοχείο είναι 20 και πλέον χιλιόμετρα.
Το δωμάτιο που έχω κλείσει βρίσκεται στο «αρένα σουίτες» στην οδό Χιρά (Hira). Καθώς προσαρμόστηκα στις Σαουδικές συνήθειες όταν θα παίρνω ταξί δε θα δείχνω τη διεύθυνσή του, αλλά θα ζητώ να με πάνε στο πλησιέστερο εμπορικό κέντρο, το οποίο είναι το «Danube της οδού Χιρά».
Πάντως το δωμάτιό μου καλό είναι. Το κόστος του 300 SAR για τρεις νύχτες που θα μείνω στη Τζέντα. Φθηνά μεν αλλά θα ξοδέψω κάμποσα χρήματα για ταξί, δεδομένης της απόστασης από το κέντρο.
Ενώ εδώ γύρω υπάρχει μια τοπική αγορά με πολλά μαγαζιά και εστιατόρια. Τρώω για βράδυ σε ένα από αυτά και παραμένω εδώ απόψε.

 

Attachments

Last edited:

Anas Tassos

Member
Μηνύματα
168
Likes
1.218
Ονειρεμένο Ταξίδι
Παπούα Νεα Γουινέα
Προσπάθησα, το κείμενο ήταν έτοιμα από παλιά. Με τις φωτογραφίες έχω ακόμα θέμα..
 
Last edited:

giannoula

Member
Μηνύματα
1.299
Likes
2.429
Επόμενο Ταξίδι
who knows???
σ'ευχαριστούμε πάρα πολύ για την ιστορία. Δεν έχω ξαναδιαβάσει τόσες πληροφορίες γι'αυτή τη χώρα Πολύ λεπτομερής η καταγραφή των ημερών σου. Τελικά τι εντύπωση σου έδωσε αυτό το ταξίδι;;;
 

fotast

Member
Μηνύματα
9.337
Likes
14.199
Ευχαριστούμε για την πρώτη ιστορία από την Σαουδική Αραβία στο φόρουμ.Υπάρχει μια ακόμη αλλά είχε κάποιο "θεματάκι" και έσβησε άδοξα.
 

Anas Tassos

Member
Μηνύματα
168
Likes
1.218
Ονειρεμένο Ταξίδι
Παπούα Νεα Γουινέα
Ευχαριστούμε για την πρώτη ιστορία από την Σαουδική Αραβία στο φόρουμ.Υπάρχει μια ακόμη αλλά είχε κάποιο "θεματάκι" και έσβησε άδοξα.
Και εγώ ευχαριστώ. Είναι λεπτομερής διότι είναι το ημερολόγιό μου. Ζητώ κατανόηση για τυχόν ατέλειες στη μορφοποίηση. Αλλά "όσο ζω θα μαθαίνω"!!
 

fotast

Member
Μηνύματα
9.337
Likes
14.199
Και εγώ ευχαριστώ. Είναι λεπτομερής διότι είναι το ημερολόγιό μου. Ζητώ κατανόηση για τυχόν ατέλειες στη μορφοποίηση. Αλλά "όσο ζω θα μαθαίνω"!!
΄Οση θέλεις κατανόηση :) Φιλικά την επόμενη φορά αν μπορέσεις να την "σπάσεις" σε κεφάλαια και να βάλεις τις φωτογραφίες ανάμεσα στο κείμενο θα ήταν τέλεια.
 

Anas Tassos

Member
Μηνύματα
168
Likes
1.218
Ονειρεμένο Ταξίδι
Παπούα Νεα Γουινέα
΄Οση θέλεις κατανόηση :) Φιλικά την επόμενη φορά αν μπορέσεις να την "σπάσεις" σε κεφάλαια και να βάλεις τις φωτογραφίες ανάμεσα στο κείμενο θα ήταν τέλεια.
Σίγουρα, αυτό είναι μια αδυναμία. Αν μπορείς πως γίνεται το "σπάσιμο", δεν το κατάφερα. Κάποια σύντομη συμβουλή?
Μήπως να στείλλω τον αρχείο σε δόσεις? (για τις φωτογραφίες θα το παλαίψω)
 

fotast

Member
Μηνύματα
9.337
Likes
14.199
Σίγουρα, αυτό είναι μια αδυναμία. Αν μπορείς πως γίνεται το "σπάσιμο", δεν το κατάφερα. Κάποια σύντομη συμβουλή?
Μήπως να στείλλω τον αρχείο σε δόσεις? (για τις φωτογραφίες θα το παλαίψω)
' Εβαλες όλη την ιστορία με ένα ποστ.Θα μπορούσες να βάλεις πολλαπλά πόστ με την κάθε μέρα ή το κάθε κεφάλαιο.Αν και το κάθε ποστ είχε μερικές φωτογραφίες,έστω και στο τέλος θα ήταν καλύτερα.Κατά την γνώμη μου βέβαια.
 

Anas Tassos

Member
Μηνύματα
168
Likes
1.218
Ονειρεμένο Ταξίδι
Παπούα Νεα Γουινέα
Σίγουρα έχεις δίκιο. Ήμουν πρωτάρης. Δηλαδή την επόμενη φορά θα κανω post το 1ο μέρος. Και αφού αυτό βγεί στις ιστορίες σε εξέλιξη θα πάω πάλι στην ιστορία μου για 2ο μέρος post. Έτσι ε??
 

fotast

Member
Μηνύματα
9.337
Likes
14.199
Σίγουρα έχεις δίκιο. Ήμουν πρωτάρης. Δηλαδή την επόμενη φορά θα κανω post το 1ο μέρος. Και αφού αυτό βγεί στις ιστορίες σε εξέλιξη θα πάω πάλι στην ιστορία μου για 2ο μέρος post. Έτσι ε??
Ναι κάτι τέτοιο.Νομίζω ότι βοηθούν και οι mod να γίνουν τα ποστ κεφάλαια.
 

Anas Tassos

Member
Μηνύματα
168
Likes
1.218
Ονειρεμένο Ταξίδι
Παπούα Νεα Γουινέα
σ'ευχαριστούμε πάρα πολύ για την ιστορία. Δεν έχω ξαναδιαβάσει τόσες πληροφορίες γι'αυτή τη χώρα Πολύ λεπτομερής η καταγραφή των ημερών σου. Τελικά τι εντύπωση σου έδωσε αυτό το ταξίδι;;;
Ευχαριστώ Giannoula. Τώρα οι εντυπώσεις μου... Λοιπόν αν διαβάσεις το ταξίδι μου (πολλά ζητάω ε?!!) θα καταλάβεις ότι η χώρα δεν είναι ακόμα έτοιμη για να υποδεχθεί ταξιδιώτες. Το κυριότερο αξιοθέατο είναι κλειστό (AL Ula) και δυστυχώς και τα μισά και πλέον μουσεία. Οι συγκοινωνίες επίσης περιορισμένες. To κόστος αυξημένο. Και οι Σαουδάραβες είναι (σα μερικούς Έλληνες) άσχετοι με το Ταξίδι όπως εμείς το καταλαβαίνουμε. Δηλαδή θέλουν φαγητό, ψώνια και καλοπέραση και νομίζουν ότι αυτό ψάχνουμε και εμείς! Λοιπόν έχει ενδιαφέρον, ο κόσμος γενικά καλός, με τα "κολλήματα" στη θρησκεία και τη βασιλική οικογένεια, αλλά μέχρις εκεί. Κάτι διαφορετικό (ιδίως τώρα στην αρχή που δεν υπάρχουν τουρίστες) και ενδιαφέρον αλλά όχι ένα ταξίδι highlight.
 

Anas Tassos

Member
Μηνύματα
168
Likes
1.218
Ονειρεμένο Ταξίδι
Παπούα Νεα Γουινέα
' Εβαλες όλη την ιστορία με ένα ποστ.Θα μπορούσες να βάλεις πολλαπλά πόστ με την κάθε μέρα ή το κάθε κεφάλαιο.Αν και το κάθε ποστ είχε μερικές φωτογραφίες,έστω και στο τέλος θα ήταν καλύτερα.Κατά την γνώμη μου βέβαια.
Νομίζω ότι τώρα βελτιώθηκε. Για πρωτόλειο καλό είναι!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.113
Μηνύματα
880.786
Μέλη
38.839
Νεότερο μέλος
mgian

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom