Σαουδική Αραβία Ταξίδι στη Σαουδική Αραβία - 2019

Anas Tassos

Member
Μηνύματα
168
Likes
1.218
Ταξίδι-Όνειρο
Παπούα Νεα Γουινέα

Παρασκευή, 29 Νοεμβρίου

Abha και Rijal Alma

Ξεκινώ στις επτά το πρωί για την πιάτσα των ταξί κοντά στην αερογέφυρα. Εδώ κάνουν πιάτσα άτυπα ταξί με προορισμό κυρίως τη Sebya. Ρωτάω ένα τζιπ – ταξί για να με πάει στη Rijal Alma και μου ζητάει 200 SAR. Είπαμε ότι η απόσταση είναι δυο ώρες και η τιμή αυτή στέκει για μίσθωση ταξί «αγκαζέ» αλλά δε γίνεται να πληρώσω τόσα χρήματα.
Τελικά ο ταξιτζής δέχεται να με πάρει με 50 SAR ως τη διασταύρωση της Rijal Alma. Ξεκινώντας παίρνει και έναν άλλον επιβάτη που πηγαίνει Sebya.
Κατεβαίνουμε τον εντυπωσιακό δρόμο. Είναι ο ίδιος που έκανα προχθές ανεβαίνοντας. Αλλά σήμερα απολαμβάνω τη διαδρομή περισσότερο. Όχι μόνο γιατί κάθομαι μπροστά στο τζιπ, δίπλα στον οδηγό, αλλά διότι έχει βρέξει τη νύχτα και ακόμα ψιλοβρέχει. Οπότε το τοπίο μοιάζει χλωρό και πιο καθαρό, ενώ η κίνηση είναι λιγότερη. Μια όντως ωραία διαδρομή. Πίθηκοι αμαδρυάδες, ομίχλη και βροχή κατά διαστήματα.

Κατεβαίνω από το τζιπ σε μια διασταύρωση. Όπως διαπίστωσα βρίσκεται σε απόσταση 67 χιλιόμετρα μετά την πόλη Άμπχα και 29 πριν από την πόλη Ad Darb. Ενώ η Rijal Alma είναι σε απόσταση γύρω στα 60 χιλιόμετρα από έναν άλλο δρόμο. Μάλιστα εδώ στη διασταύρωση είναι τα σύνορα των επαρχιών Ασίρ και Jizan.
Η ώρα είναι λίγα λεπτά μετά τις οκτώ. Κάθομαι στην άκρη του δρόμου που πάει στην κοιλάδα της Rijal Alma και κάνω οτοστόπ στα διερχόμενα αυτοκίνητα. Μου φαίνεται δύσκολο, δε βλέπω ανταπόκριση. Και όμως, μετά ένα εικοσάλεπτο σταματάει ένα αυτοκίνητο που κάνει το ταξί. Ο οδηγός είναι ένας χοντρός μαύρος αγνώστου εθνικότητας. Έχει άλλον έναν επιβάτη. Με ρωτάει που ακριβώς θα κατέβω και του δείχνω μια εκτύπωση με τη φωτογραφία του τουριστικού χωριού της Rijal Alma. Ζητάει 20 SAR κόμιστρο. Μπράβο, απίθανα καλή τιμή.

Ο άνθρωπος με αφήνει στο μέρος που ζήτησα στις εννέα η ώρα. Ο καιρός τώρα είναι καλός. Έχει συννεφιά αλλά δε βρέχει. Το τουριστικό χωριό χτίστηκε στη σύγχρονη εποχή αλλά σύμφωνα με τις παραδοσιακές μεθόδους. Πέτρα, ξύλο και ασβέστης είναι τα υλικά, με προεξάρχουσα την πέτρα που δίνει το χρώμα και την αίσθηση του «πέτρινου χωριού». Η αρχιτεκτονική είναι παρόμοια με τη γειτονική Υεμένη. Πολυώροφα κτίρια με πολλά μικρά παράθυρα, στριμωγμένα σαν οχυροί πύργοι σε μικρή έκταση. Σήμερα το τουριστικό χωριό επεκτείνεται με νέα κτίρια που θα στεγάσουν μαγαζιά και ξενοδοχεία. Υπάρχει ήδη και ένα υπαίθριο θέατρο με 1,000 καθίσματα. Η είσοδος στο συγκρότημα κοστίζει 20 SAR. Επισκέπτομαι εσωτερικά έναν πολυώροφο πύργο που στεγάζει μουσείο.

Βέβαια οι αυθεντικοί πύργοι της κοιλάδας που χρονολογούνται από παλιότερους αιώνες βρίσκονται σε άλλες τοποθεσίες σε δυσπρόσιτες πλευρικές κοιλάδες που δεν έχω τρόπο να μεταβώ. Όμως και αυτό το χωριό είναι αξιόλογο. Βγάζω πολλές φωτογραφίες.
Οι επισκέπτες είναι Σαουδάραβες, εκτός από νεαρό ζευγάρι από την Ευρώπη που ταξιδεύει με οδηγό – ξεναγό από το Ριάντ, ενώ εδώ ξεναγείται από ντόπιο ξεναγό. Εγώ επισκέπτομαι τους χώρους μόνος μου, δε νομίζω ότι χρειάζομαι άλλη βοήθεια.
Κάνω πάντως τη γνωριμία του ξεναγού από το Ριάντ. Είναι ο Φαουάζ που δείχνει πραγματικό ενδιαφέρον να με βοηθήσει με πληροφορίες. Επίσης γνωρίστηκα με μια παρέα τεσσάρων νεαρών Σαουδαράβων που είναι όλοι στρατιωτικοί, βγάλαμε και μερικές φωτογραφίες μαζί.

Φωτογραφίες από τη Rijal Alma
DSC_0730.JPG


DSC_0747.JPG


DSC_0761.JPG


DSC_0764a.JPG


DSC_0732.JPG


DSC_0770.JPG


DSC_0776.JPG


DSC_0778.JPG


DSC_0787.JPG


DSC_0796.JPG


DSC_0794.JPG


Υπάρχει και ένα μουσείο σε μικρή απόσταση, γύρω στα 500 μέτρα. Λέγεται «Μουσείο Τούρσι» όπως και το ωραίο τζαμί δίπλα του. Τα έχτισε ο γηραιός σήμερα Μοχάμεντ Τούρσι (Turshi), αλλά δυστυχώς τα βρίσκω κλειστά.

Τώρα είναι ώρα να αφήσω την κοιλάδα και να επιστρέψω στην Άμπχα. Ο Φαουάζ μου υποδεικνύει να κάνω οτοστόπ προς τα ανάντη, όχι από το δρόμο που ήρθα αλλά σε εκείνον που ανεβαίνει απότομα στα βουνά Sawda.
Όπερ και προσπαθώ. Πάλι απελπίζομαι, αυτή τη φορά έχει κατέβει ομίχλη και κάποιος περαστικός μου λέει ότι δεν είναι καιρός για ανάβαση σε τέτοιο δρόμο. Και όμως μετά από 15 λεπτά σταματάει ένας ντόπιος με ΙΧ που κάνει και το ταξί. O περιστασιακός ταξιτζής πηγαίνει στη δουλειά του, στην πόλη Χαμίς Μουσάιτ, όπου έχει κάποιο εμπορικό μαγαζί. Πραγματοποιώ έτσι την πολύ ανηφορική και θεαματική διαδρομή. Περνάμε από το μέρος που χθες με πήγε ο Χασάν με το ΙΧ και ο «ταξιτζής» με αφήνει στο ξενοδοχείο μου αμειβόμενος με 60 SAR. Πολύ καλά τα κατάφερα με λίγα χρήματα και έχω τελειώσει ενώ η ώρα είναι μόλις δώδεκα το μεσημέρι.

Το απόγευμα (μεταξύ 16,30 και 18) κάνω μια τελευταία βόλτα στο κέντρο της πόλης Άμπχα, στο «Μπαλάντ». Φυσικά με «ταξί». Γύρω από το κέντρο που κάνω μια βόλτα παρακολουθώ τους πωλητές του miswak. Αυτά τα κλαδάκια προέρχονται από το δένδρο με την επιστημονική ονομασία salvadora persica που οι Άραβες το ονομάζουν arāk. Τα «μισουάκ» χρησιμεύουν συγχρόνως ως οδοντόβουρτσα και οδοντόπαστα, καθώς περιέχουν ουσίες με ιατρικές ιδιότητες που προστατεύουν από τα βακτηρίδια.
Μίλησα με δυο ηλικιωμένους πωλητές. Είχαν την ευγένεια να με φιλοδωρήσουν με δυο κλαδάκια μισουάκ και με άφησαν να βγάλω φωτογραφίες. Μου εξήγησαν ότι τα φέρνουν από την επαρχία Jizan όπου τα μαζεύουν, εδώ στο Ασίρ δε φυτρώνει το δένδρο που τα παράγει.

DSC_0811a.JPG


Όσον αφορά τα αξιοθέατα μπόρεσα να δω το ιδιωτικό μουσείο Al-Muftaha. Ήταν εν μέρει ανοικτό (εισιτήριο 10 SAR) αλλά το βρήκα ενδιαφέρον. Έχει πολλά αντικείμενα από την ιστορία και την κουλτούρα της περιοχής. Από τα πιο εντυπωσιακά εκθέματα είναι τα kiswah. Πρόκειται για καλύμματα της Ka`aba. Κάθε χρόνο ένα καινούργιο χειροποίητο κάλυμμα κεντημένο σε ύφασμα από μετάξι με κόμπους από χρυσάφι τοποθετείται στο ιερό της Ka`aba στη Μέκκα και το παλιό κόβεται σε κομμάτια που δίνονται σε σημαντικές προσωπικότητες του ισλαμικού κόσμου.

DSC_0824.JPG


DSC_0819.JPG


Σήμερα πάω για ύπνο στις εννέα το βράδυ. Αύριο θα φύγω με λεωφορείο για τη Τζέντα, όσο πιο νωρίς μπορέσω.


 

Attachments

Last edited:

Anas Tassos

Member
Μηνύματα
168
Likes
1.218
Ταξίδι-Όνειρο
Παπούα Νεα Γουινέα
Προσπάθησα, το κείμενο ήταν έτοιμα από παλιά. Με τις φωτογραφίες έχω ακόμα θέμα..
 
Last edited:

giannoula

Member
Μηνύματα
1.299
Likes
2.429
Επόμενο Ταξίδι
who knows???
σ'ευχαριστούμε πάρα πολύ για την ιστορία. Δεν έχω ξαναδιαβάσει τόσες πληροφορίες γι'αυτή τη χώρα Πολύ λεπτομερής η καταγραφή των ημερών σου. Τελικά τι εντύπωση σου έδωσε αυτό το ταξίδι;;;
 

fotast

Member
Μηνύματα
9.373
Likes
14.280
Ευχαριστούμε για την πρώτη ιστορία από την Σαουδική Αραβία στο φόρουμ.Υπάρχει μια ακόμη αλλά είχε κάποιο "θεματάκι" και έσβησε άδοξα.
 

Anas Tassos

Member
Μηνύματα
168
Likes
1.218
Ταξίδι-Όνειρο
Παπούα Νεα Γουινέα
Ευχαριστούμε για την πρώτη ιστορία από την Σαουδική Αραβία στο φόρουμ.Υπάρχει μια ακόμη αλλά είχε κάποιο "θεματάκι" και έσβησε άδοξα.
Και εγώ ευχαριστώ. Είναι λεπτομερής διότι είναι το ημερολόγιό μου. Ζητώ κατανόηση για τυχόν ατέλειες στη μορφοποίηση. Αλλά "όσο ζω θα μαθαίνω"!!
 

fotast

Member
Μηνύματα
9.373
Likes
14.280
Και εγώ ευχαριστώ. Είναι λεπτομερής διότι είναι το ημερολόγιό μου. Ζητώ κατανόηση για τυχόν ατέλειες στη μορφοποίηση. Αλλά "όσο ζω θα μαθαίνω"!!
΄Οση θέλεις κατανόηση :) Φιλικά την επόμενη φορά αν μπορέσεις να την "σπάσεις" σε κεφάλαια και να βάλεις τις φωτογραφίες ανάμεσα στο κείμενο θα ήταν τέλεια.
 

Anas Tassos

Member
Μηνύματα
168
Likes
1.218
Ταξίδι-Όνειρο
Παπούα Νεα Γουινέα
΄Οση θέλεις κατανόηση :) Φιλικά την επόμενη φορά αν μπορέσεις να την "σπάσεις" σε κεφάλαια και να βάλεις τις φωτογραφίες ανάμεσα στο κείμενο θα ήταν τέλεια.
Σίγουρα, αυτό είναι μια αδυναμία. Αν μπορείς πως γίνεται το "σπάσιμο", δεν το κατάφερα. Κάποια σύντομη συμβουλή?
Μήπως να στείλλω τον αρχείο σε δόσεις? (για τις φωτογραφίες θα το παλαίψω)
 

fotast

Member
Μηνύματα
9.373
Likes
14.280
Σίγουρα, αυτό είναι μια αδυναμία. Αν μπορείς πως γίνεται το "σπάσιμο", δεν το κατάφερα. Κάποια σύντομη συμβουλή?
Μήπως να στείλλω τον αρχείο σε δόσεις? (για τις φωτογραφίες θα το παλαίψω)
' Εβαλες όλη την ιστορία με ένα ποστ.Θα μπορούσες να βάλεις πολλαπλά πόστ με την κάθε μέρα ή το κάθε κεφάλαιο.Αν και το κάθε ποστ είχε μερικές φωτογραφίες,έστω και στο τέλος θα ήταν καλύτερα.Κατά την γνώμη μου βέβαια.
 

Anas Tassos

Member
Μηνύματα
168
Likes
1.218
Ταξίδι-Όνειρο
Παπούα Νεα Γουινέα
Σίγουρα έχεις δίκιο. Ήμουν πρωτάρης. Δηλαδή την επόμενη φορά θα κανω post το 1ο μέρος. Και αφού αυτό βγεί στις ιστορίες σε εξέλιξη θα πάω πάλι στην ιστορία μου για 2ο μέρος post. Έτσι ε??
 

fotast

Member
Μηνύματα
9.373
Likes
14.280
Σίγουρα έχεις δίκιο. Ήμουν πρωτάρης. Δηλαδή την επόμενη φορά θα κανω post το 1ο μέρος. Και αφού αυτό βγεί στις ιστορίες σε εξέλιξη θα πάω πάλι στην ιστορία μου για 2ο μέρος post. Έτσι ε??
Ναι κάτι τέτοιο.Νομίζω ότι βοηθούν και οι mod να γίνουν τα ποστ κεφάλαια.
 

Anas Tassos

Member
Μηνύματα
168
Likes
1.218
Ταξίδι-Όνειρο
Παπούα Νεα Γουινέα
σ'ευχαριστούμε πάρα πολύ για την ιστορία. Δεν έχω ξαναδιαβάσει τόσες πληροφορίες γι'αυτή τη χώρα Πολύ λεπτομερής η καταγραφή των ημερών σου. Τελικά τι εντύπωση σου έδωσε αυτό το ταξίδι;;;
Ευχαριστώ Giannoula. Τώρα οι εντυπώσεις μου... Λοιπόν αν διαβάσεις το ταξίδι μου (πολλά ζητάω ε?!!) θα καταλάβεις ότι η χώρα δεν είναι ακόμα έτοιμη για να υποδεχθεί ταξιδιώτες. Το κυριότερο αξιοθέατο είναι κλειστό (AL Ula) και δυστυχώς και τα μισά και πλέον μουσεία. Οι συγκοινωνίες επίσης περιορισμένες. To κόστος αυξημένο. Και οι Σαουδάραβες είναι (σα μερικούς Έλληνες) άσχετοι με το Ταξίδι όπως εμείς το καταλαβαίνουμε. Δηλαδή θέλουν φαγητό, ψώνια και καλοπέραση και νομίζουν ότι αυτό ψάχνουμε και εμείς! Λοιπόν έχει ενδιαφέρον, ο κόσμος γενικά καλός, με τα "κολλήματα" στη θρησκεία και τη βασιλική οικογένεια, αλλά μέχρις εκεί. Κάτι διαφορετικό (ιδίως τώρα στην αρχή που δεν υπάρχουν τουρίστες) και ενδιαφέρον αλλά όχι ένα ταξίδι highlight.
 

Anas Tassos

Member
Μηνύματα
168
Likes
1.218
Ταξίδι-Όνειρο
Παπούα Νεα Γουινέα
' Εβαλες όλη την ιστορία με ένα ποστ.Θα μπορούσες να βάλεις πολλαπλά πόστ με την κάθε μέρα ή το κάθε κεφάλαιο.Αν και το κάθε ποστ είχε μερικές φωτογραφίες,έστω και στο τέλος θα ήταν καλύτερα.Κατά την γνώμη μου βέβαια.
Νομίζω ότι τώρα βελτιώθηκε. Για πρωτόλειο καλό είναι!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.184
Μηνύματα
883.300
Μέλη
38.894
Νεότερο μέλος
mikesf

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom