Anas Tassos
Member
- Μηνύματα
- 168
- Likes
- 1.259
- Ταξίδι-Όνειρο
- Παπούα Νεα Γουινέα
Παρασκευή, 13 Δεκεμβρίου
Μια βόλτα στο Ταμπούκ
Το σημερινό πρόγραμμα προβλέπει να αφήσω τη Σαουδική Αραβία και να πάω στην Άκαμπα της Ιορδανίας. Αλλά όπως συμβαίνει με τις περισσότερες μετακινήσεις εδώ η δημόσια συγκοινωνία της SAPTCO είναι αραιή και εξυπηρετεί μόνο εν μέρει. Το εισιτήριό μου είναι να πάω ως τη συνοριακή πόλη Ηaql, με το λεωφορείο που δυστυχώς φεύγει στις 2,20 το απόγευμα. Μετά βλέπουμε.
Το Tabuk δεν έχει πολλά ενδιαφέροντα για τον επισκέπτη. Εγώ κάθισα εδώ δυο ημέρες και δεν είδα τίποτα ως τώρα. Σήμερα μιας και υπάρχει ελεύθερο όλο το πρωί ξεκινώ με τα πόδια στις 8,20 για να δω αυτά τα λίγα που με ενδιαφέρουν. Παρόλο που έχω μελετήσει τη διαδρομή, δε ξέρω πως να συνεχίσω πέραν ενός σημείου, χωρίς σύνδεση στο ιντερνέτ. Αναγκάζομαι να ρωτήσω κάποιον πως μπορώ να πάω στον Παλιό σιδηροδρομικό Σταθμό, αυτό είναι το πρώτο μέρος που με ενδιαφέρει. Για καλή μου τύχη ο άνθρωπος που ρώτησα είναι ένας Σαουδάραβας αστυνομικός που σήμερα Παρασκευή έχει αργία και δείχνει αμέσως ενδιαφέρον να με εξυπηρετήσει. Με παίρνει στο αυτοκίνητό του και μάλιστα κάνει χειρονομίες γνωριμίας, όπως να πάμε για καφέ που εγώ δε θέλω άλλον. Το πιο ωραίο είναι ότι του αρέσει και η Ελληνική μουσική και με ρωτάει αν θέλω να ακούσω Ελληνικά τραγούδια. Αλλά φθάνουμε γρήγορα στο σταθμό όπου με αφήνει εκεί μόνο.
Ο σιδηροδρομικός Σταθμός του Tabuk κατασκευάστηκε στα πλαίσια του «σιδηροδρόμου της Χετζάζης» πριν από εκατό περίπου χρόνια. Η σιδηροδρομική γραμμή κατασκευάστηκε με στόχο να διευκολύνει το προσκύνημα των μουσουλμάνων στους ιερούς τόπους της θρησκείας τους. Παράλληλα αποτελούσε ένα μεταφορικό δίκτυο στρατηγικής σημασίας για την Οθωμανική αυτοκρατορία στην οποία τότε ανήκε η περιοχή. Η γραμμή που ξεκινούσε από τη Δαμασκό της Συρίας και κατέληγε στην ιερή πόλη της Μεδίνας, τέθηκε σε λειτουργία το 1908. Ο σταθμός στο Ταμπούκ ήταν από τους σημαντικότερους της γραμμής. Υπόψη ότι βρίσκεται περίπου στο μέσον της όλης απόστασης των 1300 χιλιομέτρων από τη Δαμασκό ως τη Μεδίνα.
Ωστόσο η σιδηροδρομική γραμμή αντιμετωπίστηκε με καχυποψία από τους Άραβες της Χετζάζης. Ο Χασεμίτης Εμίρης της Μέκκας Hussein ibn Ali έβλεπε το σιδηρόδρομο ως εμπόδιο στα σχέδια του να ιδρύσει το δικό του βασίλειο και οργάνωνε επιθέσεις εναντίον τού δικτύου. Σε ένα από τα πιο γνωστά επεισόδια ο Λόρενς της Αραβίας (σύμμαχος του Hussein) επιτέθηκε το 1917 και κατέλαβε ένα σιδηροδρομικό σταθμό συλλαμβάνοντας 30 αιχμαλώτους και προξενώντας βαριές απώλειες στη φρουρά του.
Η γραμμή εγκαταλείφθηκε στα 1920, μόλις δώδεκα χρόνια μετά την ολοκλήρωσή της. Σήμερα το συγκρότημα των λιθόκτιστων κτιρίων του σταθμού έχει μετατραπεί σε μουσείο. Πρέπει να παρουσιάζει ενδιαφέρον αλλά δυστυχώς είναι άλλο ένα υπό επισκευή και επί του παρόντος κλειστό αξιοθέατο. Φαίνεται πως τα έργα ανάπλασης του συγκροτήματος βρίσκονται σε εξέλιξη αλλά σήμερα δεν εργάζονται. Ο όλος χώρος μοιάζει έρημος αυτή την ώρα, δεν υπάρχει ψυχή. Ίσως ανοίξει μετά τη μεσημεριανή προσευχή της Παρασκευής, αλλά εγώ πρέπει τώρα να φύγω.
Φωτογραφίες από το Ταμπούκ. Κτίρια στο σιδηροδρομικο σταθμό, το κάστρο-μουσείο και το τζαμί του προφήτη. Όλα κλειστα ως συνήθως..
Ο προορισμός μου είναι το Κάστρο του Ταμπούκ. Έχω δει στους χάρτες της google ότι η απόσταση από το σταθμό ως το κάστρο είναι μικρή. Περνάω στην απέναντι πλευρά της λεωφόρου και το ψάχνω. Ρώτησα πάνω από δέκα ανθρώπους. Σαουδάραβες, Μπανγκλαντέσι, Πακιστανούς, Ινδούς, Φιλιππινέζους. Κανένας δεν το γνωρίζει, ούτε και ένας ταξιτζής που σταμάτησα να με πάει εκεί. Και να πει κανείς ότι δεν καταλάβαιναν, όλες τις ονομασίες χρησιμοποίησα. Castle, Fort, Κάλαα, Κασρ Ταμπούκ.
Τελικά βρίσκεται ένας ηλικιωμένος Σαουδάραβας κύριος που το γνωρίζει. Το κάστρο βρίσκεται εδώ κοντά στην περιοχή που τριγυρίζω στην άλλη άκρη του πλακοστρωμένου εμπορικού πεζόδρομου που διασχίζει τη συνοικία, πλην αυτή την ώρα επικρατεί ερημιά καθώς όλα σχεδόν τα μαγαζιά είναι κλειστά.
Και δυστυχώς είναι και το κάστρο κλειστό. Το μόνο που μπορώ να κάνω είναι ένας κυκλικός περίπατος γύρω από το κτίριο.
Το κάστρο που σήμερα στεγάζει ένα μουσείο έχει παρελθόν 3,500 ετών. Είναι γνωστό και ως “Κάστρο Aṣ-ḥāb al-Aykah”. Στα αραβικά σημαίνει «Σύντροφοι του δάσους», που αναφέρονται και στο Κοράνι. Ανακατασκευάστηκε αρκετές φορές. Το σημερινό οικοδόμημα χρονολογείται στα 1652. Ήταν ένας από τους οχυρούς σταθμούς που προστάτευαν τους μουσουλμάνους προσκυνητές που έρχονταν από το δρόμο της Συρίας για να πάνε στη Μεδίνα. Το οχυρό έπεσε στα χέρια των εξεγερμένων Αράβων τον Οκτώβριο του 1917. Πίσω από το κάστρο είναι ένα παλιό νεκροταφείο.
Απέναντι σε μια πλατεία βρίσκεται το «Τζαμί του προφήτη». Εδώ προσευχήθηκε ο Προφήτης Μωάμεθ όταν έφθασε με στρατό 30,000 ανδρών το 630. Η εκστρατεία αυτή είχε οργανωθεί εναντίον των Βυζαντινών. Αλλά καθώς ο στρατός του Βυζαντίου δεν εμφανίστηκε δεν υπήρξε μάχη. Ωστόσο η «εκστρατεία του Ταμπούκ» εδραίωσε την κυριαρχία των μουσουλμάνων στη βόρεια Αραβία. Κατά τη διάρκεια της παραμονής του Προφήτη στο Ταμπούκ έγινε η «αποκάλυψη» της Σούρας “Al Tawba”, ένατου στη σειρά κεφαλαίου του Κορανίου. Το μέρος είναι ιερό για το Ισλάμ. Το παρόν τέμενος (κλειστό τώρα) είναι ανακατασκευή των αρχών του 20ου αιώνα. Εξωτερικά είναι ολόλευκο.
Μια βόλτα στο Ταμπούκ
Το σημερινό πρόγραμμα προβλέπει να αφήσω τη Σαουδική Αραβία και να πάω στην Άκαμπα της Ιορδανίας. Αλλά όπως συμβαίνει με τις περισσότερες μετακινήσεις εδώ η δημόσια συγκοινωνία της SAPTCO είναι αραιή και εξυπηρετεί μόνο εν μέρει. Το εισιτήριό μου είναι να πάω ως τη συνοριακή πόλη Ηaql, με το λεωφορείο που δυστυχώς φεύγει στις 2,20 το απόγευμα. Μετά βλέπουμε.
Το Tabuk δεν έχει πολλά ενδιαφέροντα για τον επισκέπτη. Εγώ κάθισα εδώ δυο ημέρες και δεν είδα τίποτα ως τώρα. Σήμερα μιας και υπάρχει ελεύθερο όλο το πρωί ξεκινώ με τα πόδια στις 8,20 για να δω αυτά τα λίγα που με ενδιαφέρουν. Παρόλο που έχω μελετήσει τη διαδρομή, δε ξέρω πως να συνεχίσω πέραν ενός σημείου, χωρίς σύνδεση στο ιντερνέτ. Αναγκάζομαι να ρωτήσω κάποιον πως μπορώ να πάω στον Παλιό σιδηροδρομικό Σταθμό, αυτό είναι το πρώτο μέρος που με ενδιαφέρει. Για καλή μου τύχη ο άνθρωπος που ρώτησα είναι ένας Σαουδάραβας αστυνομικός που σήμερα Παρασκευή έχει αργία και δείχνει αμέσως ενδιαφέρον να με εξυπηρετήσει. Με παίρνει στο αυτοκίνητό του και μάλιστα κάνει χειρονομίες γνωριμίας, όπως να πάμε για καφέ που εγώ δε θέλω άλλον. Το πιο ωραίο είναι ότι του αρέσει και η Ελληνική μουσική και με ρωτάει αν θέλω να ακούσω Ελληνικά τραγούδια. Αλλά φθάνουμε γρήγορα στο σταθμό όπου με αφήνει εκεί μόνο.
Ο σιδηροδρομικός Σταθμός του Tabuk κατασκευάστηκε στα πλαίσια του «σιδηροδρόμου της Χετζάζης» πριν από εκατό περίπου χρόνια. Η σιδηροδρομική γραμμή κατασκευάστηκε με στόχο να διευκολύνει το προσκύνημα των μουσουλμάνων στους ιερούς τόπους της θρησκείας τους. Παράλληλα αποτελούσε ένα μεταφορικό δίκτυο στρατηγικής σημασίας για την Οθωμανική αυτοκρατορία στην οποία τότε ανήκε η περιοχή. Η γραμμή που ξεκινούσε από τη Δαμασκό της Συρίας και κατέληγε στην ιερή πόλη της Μεδίνας, τέθηκε σε λειτουργία το 1908. Ο σταθμός στο Ταμπούκ ήταν από τους σημαντικότερους της γραμμής. Υπόψη ότι βρίσκεται περίπου στο μέσον της όλης απόστασης των 1300 χιλιομέτρων από τη Δαμασκό ως τη Μεδίνα.
Ωστόσο η σιδηροδρομική γραμμή αντιμετωπίστηκε με καχυποψία από τους Άραβες της Χετζάζης. Ο Χασεμίτης Εμίρης της Μέκκας Hussein ibn Ali έβλεπε το σιδηρόδρομο ως εμπόδιο στα σχέδια του να ιδρύσει το δικό του βασίλειο και οργάνωνε επιθέσεις εναντίον τού δικτύου. Σε ένα από τα πιο γνωστά επεισόδια ο Λόρενς της Αραβίας (σύμμαχος του Hussein) επιτέθηκε το 1917 και κατέλαβε ένα σιδηροδρομικό σταθμό συλλαμβάνοντας 30 αιχμαλώτους και προξενώντας βαριές απώλειες στη φρουρά του.
Η γραμμή εγκαταλείφθηκε στα 1920, μόλις δώδεκα χρόνια μετά την ολοκλήρωσή της. Σήμερα το συγκρότημα των λιθόκτιστων κτιρίων του σταθμού έχει μετατραπεί σε μουσείο. Πρέπει να παρουσιάζει ενδιαφέρον αλλά δυστυχώς είναι άλλο ένα υπό επισκευή και επί του παρόντος κλειστό αξιοθέατο. Φαίνεται πως τα έργα ανάπλασης του συγκροτήματος βρίσκονται σε εξέλιξη αλλά σήμερα δεν εργάζονται. Ο όλος χώρος μοιάζει έρημος αυτή την ώρα, δεν υπάρχει ψυχή. Ίσως ανοίξει μετά τη μεσημεριανή προσευχή της Παρασκευής, αλλά εγώ πρέπει τώρα να φύγω.
Φωτογραφίες από το Ταμπούκ. Κτίρια στο σιδηροδρομικο σταθμό, το κάστρο-μουσείο και το τζαμί του προφήτη. Όλα κλειστα ως συνήθως..



Ο προορισμός μου είναι το Κάστρο του Ταμπούκ. Έχω δει στους χάρτες της google ότι η απόσταση από το σταθμό ως το κάστρο είναι μικρή. Περνάω στην απέναντι πλευρά της λεωφόρου και το ψάχνω. Ρώτησα πάνω από δέκα ανθρώπους. Σαουδάραβες, Μπανγκλαντέσι, Πακιστανούς, Ινδούς, Φιλιππινέζους. Κανένας δεν το γνωρίζει, ούτε και ένας ταξιτζής που σταμάτησα να με πάει εκεί. Και να πει κανείς ότι δεν καταλάβαιναν, όλες τις ονομασίες χρησιμοποίησα. Castle, Fort, Κάλαα, Κασρ Ταμπούκ.
Τελικά βρίσκεται ένας ηλικιωμένος Σαουδάραβας κύριος που το γνωρίζει. Το κάστρο βρίσκεται εδώ κοντά στην περιοχή που τριγυρίζω στην άλλη άκρη του πλακοστρωμένου εμπορικού πεζόδρομου που διασχίζει τη συνοικία, πλην αυτή την ώρα επικρατεί ερημιά καθώς όλα σχεδόν τα μαγαζιά είναι κλειστά.
Και δυστυχώς είναι και το κάστρο κλειστό. Το μόνο που μπορώ να κάνω είναι ένας κυκλικός περίπατος γύρω από το κτίριο.
Το κάστρο που σήμερα στεγάζει ένα μουσείο έχει παρελθόν 3,500 ετών. Είναι γνωστό και ως “Κάστρο Aṣ-ḥāb al-Aykah”. Στα αραβικά σημαίνει «Σύντροφοι του δάσους», που αναφέρονται και στο Κοράνι. Ανακατασκευάστηκε αρκετές φορές. Το σημερινό οικοδόμημα χρονολογείται στα 1652. Ήταν ένας από τους οχυρούς σταθμούς που προστάτευαν τους μουσουλμάνους προσκυνητές που έρχονταν από το δρόμο της Συρίας για να πάνε στη Μεδίνα. Το οχυρό έπεσε στα χέρια των εξεγερμένων Αράβων τον Οκτώβριο του 1917. Πίσω από το κάστρο είναι ένα παλιό νεκροταφείο.
Απέναντι σε μια πλατεία βρίσκεται το «Τζαμί του προφήτη». Εδώ προσευχήθηκε ο Προφήτης Μωάμεθ όταν έφθασε με στρατό 30,000 ανδρών το 630. Η εκστρατεία αυτή είχε οργανωθεί εναντίον των Βυζαντινών. Αλλά καθώς ο στρατός του Βυζαντίου δεν εμφανίστηκε δεν υπήρξε μάχη. Ωστόσο η «εκστρατεία του Ταμπούκ» εδραίωσε την κυριαρχία των μουσουλμάνων στη βόρεια Αραβία. Κατά τη διάρκεια της παραμονής του Προφήτη στο Ταμπούκ έγινε η «αποκάλυψη» της Σούρας “Al Tawba”, ένατου στη σειρά κεφαλαίου του Κορανίου. Το μέρος είναι ιερό για το Ισλάμ. Το παρόν τέμενος (κλειστό τώρα) είναι ανακατασκευή των αρχών του 20ου αιώνα. Εξωτερικά είναι ολόλευκο.
Attachments
-
174,5 KB Προβολές: 0
-
286,8 KB Προβολές: 0
-
129 KB Προβολές: 0
-
188,5 KB Προβολές: 0
-
323,4 KB Προβολές: 0
-
358,3 KB Προβολές: 0
-
214,5 KB Προβολές: 0
-
220,9 KB Προβολές: 0
-
230,6 KB Προβολές: 0
-
329,2 KB Προβολές: 0
-
251,1 KB Προβολές: 0
-
205,4 KB Προβολές: 0
-
400,2 KB Προβολές: 0
-
328,4 KB Προβολές: 0
-
353,5 KB Προβολές: 0
-
263,9 KB Προβολές: 0
-
190,6 KB Προβολές: 0
Last edited: