taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2: Πηγαίνοντας στο Ιράν
- Κεφάλαιο 3: Πρώτη γνωριμία με την Τεχεράνη
- Κεφάλαιο 3 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 4: Μοιάζεις με Ιρανό, το ξέρεις;
- Κεφάλαιο 5: Αρχαίες ιστορίες
- Κεφάλαιο 5 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 5 (συνέχεια II)
- Κεφάλαιο 6: Θρυλική πτήση
- Κεφάλαιο 7: Οι άγιοι και ο αντιβασιλέας
- Κεφάλαιο 7 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 8: Οι ποιητές
- Κεφάλαιο 9: Αρχαία στην έρημο
- Κεφάλαιο 9 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 10: Ζωή στην απομόνωση
- Κεφάλαιο 10 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 10 (συνέχεια II)
- Κεφάλαιο 11: Ο μισός κόσμος...
- Κεφάλαιο 12: Μια βραδιά στο Ισφαχάν
- Κεφάλαιο 13: Η κληρονομιά των Σαφαβίδων
- Κεφάλαιο 13 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 14: Πυρετός το Πεμπτόβραδο
- Κεφάλαιο 15: Παρασκευή, κοντή γιορτή
- Κεφάλαιο 15 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 16: Πετάει-πετάει το αεροπλανάκι…
- Κεφάλαιο 17: Θρησκευτικός τουρισμός
- Κεφάλαιο 17 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 17 (συνέχεια II)
- Κεφάλαιο 18: Πίσω στη μεγάλη πόλη
- Κεφάλαιο 18 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 19: Έξοδος
Κεφάλαιο 9 (συνέχεια):
Μετά την Περσέπολη, ο οδηγός μου με περίμενε στην έξοδο. Είχα αργήσει και 15 λεπτά από τη συμφωνημένη ώρα, αλλά αυτή τη φορά δε γκρίνιαξε. Τον ρώτησα αν υπάρχει κάπου να πάρω ένα καφέ στο χέρι. «Έχω καφέ στ’ αμάξι. Κερνάω. Αλλά όχι εδώ, έχουμε βγει από το πάρκιγκ». Φύγαμε για τον επόμενο προορισμό. Ο οποίος είναι η νεκρόπολη στο Naqsh-e-Rostam, 6 χιλιόμετρα από την Περσέπολη, εκεί που οι τάφοι τεσσάρων Περσών Βασιλέων είναι σκαμμένοι μέσα σε ένα κατακόρυφο βράχο. Οι αρχαιολόγοι θεωρούν ότι είναι οι τάφοι των Δαρείου Β΄, Αρταξέρξη Α’, Δαρείου Α’ και Ξέρξη Α’. Απέναντί τους, ένα περίεργο κτήριο, που οι αρχαιολόγοι αρχικά θεωρούσαν ότι ήταν ζωροαστρικός ναός της φωτιάς, αλλά σήμερα αυτό αμφισβητείται, και η υπόθεση ότι ήταν θησαυροφυλάκιο κερδίζει έδαφος. Το κάτω του μισό ήταν συμπαγής πέτρα, ενώ το άνω μισό ήταν δωμάτιο, με πολλά ψεύτικα παράθυρα τριγύρω για να δίνει την εντύπωση τριώροφης κατασκευής.








Μετά τα αρχαία, ήρθε η ώρα του καφέ. Ο οδηγός μου άνοιξε το πορτ-μπαγκάζ, έβγαλε ένα θερμός και δυο ποτηράκια, και δυο φακελάκια στιγμιαίου καφέ, και φτιάξαμε ένα καφέ. Τον πήραμε στο αυτοκίνητο, και ξεκινήσαμε. Κάπου 50 χιλιόμετρα ακόμα πιο πέρα, φτάσαμε στις Πασαργάδες.
Οι Πασαργάδες (ή η Πασαργάδη αν προτιμάτε) είναι η πόλη που ίδρυσε ο Κύρος ο Μέγας, ο σπουδαιότερος από τους μεγάλους βασιλιάδες της αρχαίας Περσίας, μία ακόμα από τις πρωτεύουσες της αυτοκρατορίας. Σώζεται λιγότερο καλά από την Περσέπολη, και εκτείνεται σε σχετικά μεγάλο μέγεθος. Πρώτη μας στάση είναι στον τάφο του Κύρου, ένα μνημείο που – παραδόξως – στέκει ακόμα άθικτο, καθώς ακόμα κι ο Μ. Αλέξανδρος που κατέστρεψε κι αυτή την πόλη, ήθελε να το προστατέψει. Ακριβώς δίπλα είναι ένα καραβάνσαραί αιώνων, που φτιάχτηκε με πέτρες από το παλάτι μερικούς αιώνες μετά την καταστροφή του.




Κάπου ένα χιλιόμετρο πιο πέρα, βρίσκονται τα όχι και τόσο συγκλονιστικά, είναι η αλήθεια, μνημεία που έχει ανακαλύψει η τοπική ανασκαφή. Η αναστήλωση είναι σε εξέλιξη – αυτή την εποχή εστιάζουν στους κήπους του αρχαίου παλατιού – που ήταν πρόδρομοι των μεταγενέστερων Ιρανικών κήπων, είχαν σύστημα άρδευσης με κανάλια, κλπ. Τα ερείπια από δυο παλάτια (ιδιωτικό και δημοσίων εμφανίσεων) και κάτι ακόμα «ψιλά» βρίσκονται επίσης εδώ. Είναι αλήθεια πως τα είδα λίγο τρέχοντας, γιατί μαζί με μένα ήταν εκεί κι ένα γκρουπ από Κινέζους τουρίστες. Και δεν τα βάζεις με Κινέζους τουρίστες, είναι ικανοί να σε τρελάνουν. Αυτοί εδώ προσπαθούσαν να προσανατολιστούν στο αρχαιολογικό χώρο…. φωνάζοντας όλοι μαζί, ο ένας δυνατότερα από τον άλλο!







Λίγο ακόμα πιο πέρα βρίσκεται η «Φυλακή του Σολομώντα» (Zendan-e Soleiman). Σήμερα σώζεται μόνο η πρόσοψη, ωστόσο κάποτε αυτό ήταν ένα τετράγωνο κατασκεύασμα όμοιο με αυτό στη νεκρόπολη, όπου οι αρχαιολόγοι διαφωνούν για τη χρήση που είχε.

Μετά τους αρχαιολογικούς χώρους, έχει πάει η ώρα μία και έχουμε μπροστά μας μεγάλη διαδρομή, τρείς ώρες και κάτι. «Θες να πάμε για φαγητό;» με ρώτησε ο οδηγός μου. Καλά την έχω γλυτώσει μέχρι τώρα, σκέφτομαι, δε με έχουν πάει στα τούριστ τραπ που πάνε τους τουρίστες. Αλλά εδώ, στο πιο τουριστικό σημείο του Ιράν, μάλλον δε θα τη γλυτώσω. «Δεν έχω πεινάσει ακόμα. Μήπως να ξεκινάγαμε και να σταματούσαμε κάπου στη διαδρομή;». «Μπορούμε αν θες, αλλά δεν ξέρω τα κατατόπια. Μάλλον θα φάμε και πιο ακριβά και λιγότερο καλά», μου απαντάει. Δεν ξέρω, κάπως με έπεισε. Και κατευθυνθήκαμε σε ένα τοπικό μαγεργειό. Καθαρό φάνηκε, φτηνό φάνηκε, δε βαριέσαι ας δοκιμάσουμε. Τι άλλο, ένα ακόμα κεμπάπ με ρύζι. Παράγγειλε κι αυτός το ίδιο, φάγαμε και ήπιαμε δυό άτομα, πήρα και νερά για το δρόμο, και πληρώσαμε… €7. Αλλά δόθηκε και η ευκαιρία για λίγη κουβέντα.
- Σου άρεσαν τα αρχαία;
- Ναι, αμέ. Πρώτης τάξης. (ε δεν είναι και να ανοίξουμε αρχαιολογική κουβέντα σε σπαστά Αγγλικά με το σωφέρ…).
- Ξέρεις, διαβάζω για να πάρω την άδεια του ξεναγού. Σε δυο μήνες δίνω…
- Α, μπράβο, καλή επιτυχία!
- Τώρα δουλεύω οδηγός για μεμονωμένους τουρίστες. Έξι μήνες δουλεύω, έχω γυρίσει όλη τη χώρα, από την Ταβρίδα, το Μάσχαντ, μέχρι Κερμάν και Περσικό.
- Σε άλλες χώρες μπορείς να πας;
- Τώρα που τελείωσα το στρατιωτικό μου, ναι, μπορώ. Σε δυο βδομάδες λέω να ταξιδέψω για πρώτη φορά. Έχει ένα Σιητικό προσκύνημα, το Arba'een στην Καρμπάλα, στο Ιράκ, που ο κόσμος ξεκινάει και πάει με τα πόδια. Κάποιοι έχουν ήδη ξεκινήσει από δω από το Σιράζ, εγώ θα πάω να κάνω μόνο λίγα χιλιόμετρα, μια δυο μέρες.
- Α ωραία. Τώρα τελείωσες από το στρατό; Ναι, πριν έξι μήνες. Έχω και το απολυτήριο στο αυτοκίνητο, αν θες να δείς…
- Όχι, εντάξει, σε πιστεύω… Κι εγώ έχω κάνει στρατό, πάμε και στη χώρα μου.
- Α, ναι; Πόσο καιρό πάτε εσείς;
- Ένα χρόνο ήταν τότε που πήγα εγώ…
- Α, τίποτα. Εμείς πάμε 25 μήνες…
- Α ναι; Και που υπηρέτησες; Σε κάνα μέτωπο;
- Όχι, όχι, στο σπίτι μου στη Σιράζ ήμουνα, τρείς φορές την εβδομάδα πήγαινα και φύλαγα σκοπιά…
- Εγώ τουλάχιστον υπηρέτησα στα σύνορα με την Τουρκία…
- Και για πες μου, γιατί ταξιδεύεις μόνος σου;
- Ε, η κοπέλα μου δεν ήθελε με τίποτα να φοράει μαντήλες, και οι φίλοι μου δεν ερχόντουσαν.
- Σιγά μωρέ, δεν είναι καν απαραίτητη συνέχεια, μόνο άμα είσαι σε θρησκευτικά μνημεία
- Δε λέω το τσαντόρ (ολόσωμο μαύρο φόρεμα που καλύπτει και το κεφάλι), τη χιτζάμπ λέω (τη μαντήλα στο κεφάλι).
- Ε, κι αυτή. Την πρόσεξες την κινέζα πριν στην Πασαργάδη; Είχε βγάλει τη Μαντήλα…
Η συζήτηση συνεχίστηκε, περί ανέμων και υδάτων, αλλά δεν ανοίχθηκα πολύ για κάποιο λόγο. Κάποια στιγμή με ρώτησε:
- Είσαι παντρεμένος;
- (Ευκαιρία για ψάρεμα). Όχι, αλλά ζούμε μαζί με την κοπέλα μου. Ξέρεις, στην Ευρώπη μπορείς να το κάνεις αυτό…
Στράβωσε λίγο.
- Ναι, ναι, έχω ακούσει, πολλά κάνετε, ακόμη και παιδιά μπορείτε να κάνετε χωρίς γάμο…

Με τα πολλά πέρασε η ώρα, πλήρωσα το φαΐ, φτιάξαμε ένα καφέ ακόμα στο αυτοκίνητο, και ξεκινήσαμε. Επόμενη στάση, τρεισήμισι ώρες μετά, στην πόλη Yazd. Η διαδρομή, σχεδόν στο σύνολό της, είναι μια ατέλειωτη ευθεία μέσα από την Έρημο. Ο δρόμος, καλής ποιότητας, με διαζώματα, ανθεκτική άσφαλτο κλπ. Αλλά και με σαμαράκια κλπ κάθε τόσο για να μένουν ξύπνιοι οι οδηγοί, και τον τοπικό χάρο που και που ο οποίος θα κάνει την πιο απίστευτη μανούβρα που μπορεί να φανταστεί. Τριγύρω, ξερό τοπίο, πότε επίπεδο και πότε με γυμνά βουνά. Ε, αυτά πρόλαβα να δω. Δεν ξέρω αν μετά ροχάλιζα πολύ δυνατά, πάντως δε μου είπε τίποτα
Τα χιλιόμετρα πέρασαν, η ώρα πέρασε, και κατά τις 5, σούρουπο, φτάσαμε στη Yazd.
- Δεν την ξέρω καλά την πόλη, θα πάμε ρωτώντας, εδώ έχω τις οδηγίες για το πώς θα βρω το ξενοδοχείο σου (και βγάζει ένα χαρτάκι).
- Κάτσε να ανοίξω κι ένα google maps.
- Έχεις data;
- Ναι…
- Έ άνοιξε. Άμα φτάσουμε κοντά θα το βρω, πριν δυο μήνες είχα μείνει στο ξενοδοχείο αυτό.
Έβαλα το ξενοδοχείο, και ξεκινήσαμε. Περιττό να σας πω ότι 3 φορές πήγε να μας βάλει ανάποδα σε μονόδρομο (είχαν αλλάξει), ενώ όταν φτάσαμε στο κέντρο βρήκαμε και κλειστούς δρόμους. Τελικά με τα χίλια ζόρια φτάσαμε κοντά στο ξενοδοχείο, που ήταν μέσα στα στενά της παλιάς πόλης. Και ο οδηγός μου πήρε τηλέφωνο στο ξενοδοχείο να ζητήσει οδηγίες πρόσβασης.
- Α, είχανε πρόβλημα στο ξενοδοχείο και σε αλλάξανε, θα πας σε ένα διπλανό ξενοδοχείο
- Άλλο; Τι άλλο;
- Καλύτερο είναι, λένε.
Πήγαμε στο πρώτο ξενοδοχείο, μιλήσαμε με τη ρεσεψιόν, πήραμε οδηγίες για να βρούμε το άλλο ξενοδοχείο στο δίπλα τετράγωνο, και πήγαμε. Έριξα μια ματιά στο δωμάτιο, αλλά μάλλον είχα μεγάλη στραβομάρα.
- ΟΚ είναι. Καλώς, θα μείνω εδώ.
Ευχαρίστησα και αποχαιρέτησα τον οδηγό μου, πάρκαρα βιαστικά τα πράγματα στο δωμάτιο, και ξεκίνησα για μια βόλτα στο κέντρο της πόλης.
Στις 24/11/2016, τέσσερις μέρες μετά το Arba’een, διάβασα την είδηση. Επίθεση αυτοκτονίας του Ισλαμικού κράτους με φορτηγό με εκρηκτικά, σκότωσε 80 και πλέον Ιρανούς προσκυνητές που επέστρεφαν με τα πόδια στο Ιράν. Ελπίζω να μην ήταν ανάμεσά τους…
Μετά την Περσέπολη, ο οδηγός μου με περίμενε στην έξοδο. Είχα αργήσει και 15 λεπτά από τη συμφωνημένη ώρα, αλλά αυτή τη φορά δε γκρίνιαξε. Τον ρώτησα αν υπάρχει κάπου να πάρω ένα καφέ στο χέρι. «Έχω καφέ στ’ αμάξι. Κερνάω. Αλλά όχι εδώ, έχουμε βγει από το πάρκιγκ». Φύγαμε για τον επόμενο προορισμό. Ο οποίος είναι η νεκρόπολη στο Naqsh-e-Rostam, 6 χιλιόμετρα από την Περσέπολη, εκεί που οι τάφοι τεσσάρων Περσών Βασιλέων είναι σκαμμένοι μέσα σε ένα κατακόρυφο βράχο. Οι αρχαιολόγοι θεωρούν ότι είναι οι τάφοι των Δαρείου Β΄, Αρταξέρξη Α’, Δαρείου Α’ και Ξέρξη Α’. Απέναντί τους, ένα περίεργο κτήριο, που οι αρχαιολόγοι αρχικά θεωρούσαν ότι ήταν ζωροαστρικός ναός της φωτιάς, αλλά σήμερα αυτό αμφισβητείται, και η υπόθεση ότι ήταν θησαυροφυλάκιο κερδίζει έδαφος. Το κάτω του μισό ήταν συμπαγής πέτρα, ενώ το άνω μισό ήταν δωμάτιο, με πολλά ψεύτικα παράθυρα τριγύρω για να δίνει την εντύπωση τριώροφης κατασκευής.








Μετά τα αρχαία, ήρθε η ώρα του καφέ. Ο οδηγός μου άνοιξε το πορτ-μπαγκάζ, έβγαλε ένα θερμός και δυο ποτηράκια, και δυο φακελάκια στιγμιαίου καφέ, και φτιάξαμε ένα καφέ. Τον πήραμε στο αυτοκίνητο, και ξεκινήσαμε. Κάπου 50 χιλιόμετρα ακόμα πιο πέρα, φτάσαμε στις Πασαργάδες.
Οι Πασαργάδες (ή η Πασαργάδη αν προτιμάτε) είναι η πόλη που ίδρυσε ο Κύρος ο Μέγας, ο σπουδαιότερος από τους μεγάλους βασιλιάδες της αρχαίας Περσίας, μία ακόμα από τις πρωτεύουσες της αυτοκρατορίας. Σώζεται λιγότερο καλά από την Περσέπολη, και εκτείνεται σε σχετικά μεγάλο μέγεθος. Πρώτη μας στάση είναι στον τάφο του Κύρου, ένα μνημείο που – παραδόξως – στέκει ακόμα άθικτο, καθώς ακόμα κι ο Μ. Αλέξανδρος που κατέστρεψε κι αυτή την πόλη, ήθελε να το προστατέψει. Ακριβώς δίπλα είναι ένα καραβάνσαραί αιώνων, που φτιάχτηκε με πέτρες από το παλάτι μερικούς αιώνες μετά την καταστροφή του.




Κάπου ένα χιλιόμετρο πιο πέρα, βρίσκονται τα όχι και τόσο συγκλονιστικά, είναι η αλήθεια, μνημεία που έχει ανακαλύψει η τοπική ανασκαφή. Η αναστήλωση είναι σε εξέλιξη – αυτή την εποχή εστιάζουν στους κήπους του αρχαίου παλατιού – που ήταν πρόδρομοι των μεταγενέστερων Ιρανικών κήπων, είχαν σύστημα άρδευσης με κανάλια, κλπ. Τα ερείπια από δυο παλάτια (ιδιωτικό και δημοσίων εμφανίσεων) και κάτι ακόμα «ψιλά» βρίσκονται επίσης εδώ. Είναι αλήθεια πως τα είδα λίγο τρέχοντας, γιατί μαζί με μένα ήταν εκεί κι ένα γκρουπ από Κινέζους τουρίστες. Και δεν τα βάζεις με Κινέζους τουρίστες, είναι ικανοί να σε τρελάνουν. Αυτοί εδώ προσπαθούσαν να προσανατολιστούν στο αρχαιολογικό χώρο…. φωνάζοντας όλοι μαζί, ο ένας δυνατότερα από τον άλλο!







Λίγο ακόμα πιο πέρα βρίσκεται η «Φυλακή του Σολομώντα» (Zendan-e Soleiman). Σήμερα σώζεται μόνο η πρόσοψη, ωστόσο κάποτε αυτό ήταν ένα τετράγωνο κατασκεύασμα όμοιο με αυτό στη νεκρόπολη, όπου οι αρχαιολόγοι διαφωνούν για τη χρήση που είχε.

Μετά τους αρχαιολογικούς χώρους, έχει πάει η ώρα μία και έχουμε μπροστά μας μεγάλη διαδρομή, τρείς ώρες και κάτι. «Θες να πάμε για φαγητό;» με ρώτησε ο οδηγός μου. Καλά την έχω γλυτώσει μέχρι τώρα, σκέφτομαι, δε με έχουν πάει στα τούριστ τραπ που πάνε τους τουρίστες. Αλλά εδώ, στο πιο τουριστικό σημείο του Ιράν, μάλλον δε θα τη γλυτώσω. «Δεν έχω πεινάσει ακόμα. Μήπως να ξεκινάγαμε και να σταματούσαμε κάπου στη διαδρομή;». «Μπορούμε αν θες, αλλά δεν ξέρω τα κατατόπια. Μάλλον θα φάμε και πιο ακριβά και λιγότερο καλά», μου απαντάει. Δεν ξέρω, κάπως με έπεισε. Και κατευθυνθήκαμε σε ένα τοπικό μαγεργειό. Καθαρό φάνηκε, φτηνό φάνηκε, δε βαριέσαι ας δοκιμάσουμε. Τι άλλο, ένα ακόμα κεμπάπ με ρύζι. Παράγγειλε κι αυτός το ίδιο, φάγαμε και ήπιαμε δυό άτομα, πήρα και νερά για το δρόμο, και πληρώσαμε… €7. Αλλά δόθηκε και η ευκαιρία για λίγη κουβέντα.
- Σου άρεσαν τα αρχαία;
- Ναι, αμέ. Πρώτης τάξης. (ε δεν είναι και να ανοίξουμε αρχαιολογική κουβέντα σε σπαστά Αγγλικά με το σωφέρ…).
- Ξέρεις, διαβάζω για να πάρω την άδεια του ξεναγού. Σε δυο μήνες δίνω…
- Α, μπράβο, καλή επιτυχία!
- Τώρα δουλεύω οδηγός για μεμονωμένους τουρίστες. Έξι μήνες δουλεύω, έχω γυρίσει όλη τη χώρα, από την Ταβρίδα, το Μάσχαντ, μέχρι Κερμάν και Περσικό.
- Σε άλλες χώρες μπορείς να πας;
- Τώρα που τελείωσα το στρατιωτικό μου, ναι, μπορώ. Σε δυο βδομάδες λέω να ταξιδέψω για πρώτη φορά. Έχει ένα Σιητικό προσκύνημα, το Arba'een στην Καρμπάλα, στο Ιράκ, που ο κόσμος ξεκινάει και πάει με τα πόδια. Κάποιοι έχουν ήδη ξεκινήσει από δω από το Σιράζ, εγώ θα πάω να κάνω μόνο λίγα χιλιόμετρα, μια δυο μέρες.
- Α ωραία. Τώρα τελείωσες από το στρατό; Ναι, πριν έξι μήνες. Έχω και το απολυτήριο στο αυτοκίνητο, αν θες να δείς…
- Όχι, εντάξει, σε πιστεύω… Κι εγώ έχω κάνει στρατό, πάμε και στη χώρα μου.
- Α, ναι; Πόσο καιρό πάτε εσείς;
- Ένα χρόνο ήταν τότε που πήγα εγώ…
- Α, τίποτα. Εμείς πάμε 25 μήνες…
- Α ναι; Και που υπηρέτησες; Σε κάνα μέτωπο;
- Όχι, όχι, στο σπίτι μου στη Σιράζ ήμουνα, τρείς φορές την εβδομάδα πήγαινα και φύλαγα σκοπιά…
- Εγώ τουλάχιστον υπηρέτησα στα σύνορα με την Τουρκία…
- Και για πες μου, γιατί ταξιδεύεις μόνος σου;
- Ε, η κοπέλα μου δεν ήθελε με τίποτα να φοράει μαντήλες, και οι φίλοι μου δεν ερχόντουσαν.
- Σιγά μωρέ, δεν είναι καν απαραίτητη συνέχεια, μόνο άμα είσαι σε θρησκευτικά μνημεία
- Δε λέω το τσαντόρ (ολόσωμο μαύρο φόρεμα που καλύπτει και το κεφάλι), τη χιτζάμπ λέω (τη μαντήλα στο κεφάλι).
- Ε, κι αυτή. Την πρόσεξες την κινέζα πριν στην Πασαργάδη; Είχε βγάλει τη Μαντήλα…
Η συζήτηση συνεχίστηκε, περί ανέμων και υδάτων, αλλά δεν ανοίχθηκα πολύ για κάποιο λόγο. Κάποια στιγμή με ρώτησε:
- Είσαι παντρεμένος;
- (Ευκαιρία για ψάρεμα). Όχι, αλλά ζούμε μαζί με την κοπέλα μου. Ξέρεις, στην Ευρώπη μπορείς να το κάνεις αυτό…
Στράβωσε λίγο.
- Ναι, ναι, έχω ακούσει, πολλά κάνετε, ακόμη και παιδιά μπορείτε να κάνετε χωρίς γάμο…

Με τα πολλά πέρασε η ώρα, πλήρωσα το φαΐ, φτιάξαμε ένα καφέ ακόμα στο αυτοκίνητο, και ξεκινήσαμε. Επόμενη στάση, τρεισήμισι ώρες μετά, στην πόλη Yazd. Η διαδρομή, σχεδόν στο σύνολό της, είναι μια ατέλειωτη ευθεία μέσα από την Έρημο. Ο δρόμος, καλής ποιότητας, με διαζώματα, ανθεκτική άσφαλτο κλπ. Αλλά και με σαμαράκια κλπ κάθε τόσο για να μένουν ξύπνιοι οι οδηγοί, και τον τοπικό χάρο που και που ο οποίος θα κάνει την πιο απίστευτη μανούβρα που μπορεί να φανταστεί. Τριγύρω, ξερό τοπίο, πότε επίπεδο και πότε με γυμνά βουνά. Ε, αυτά πρόλαβα να δω. Δεν ξέρω αν μετά ροχάλιζα πολύ δυνατά, πάντως δε μου είπε τίποτα
Τα χιλιόμετρα πέρασαν, η ώρα πέρασε, και κατά τις 5, σούρουπο, φτάσαμε στη Yazd.
- Δεν την ξέρω καλά την πόλη, θα πάμε ρωτώντας, εδώ έχω τις οδηγίες για το πώς θα βρω το ξενοδοχείο σου (και βγάζει ένα χαρτάκι).
- Κάτσε να ανοίξω κι ένα google maps.
- Έχεις data;
- Ναι…
- Έ άνοιξε. Άμα φτάσουμε κοντά θα το βρω, πριν δυο μήνες είχα μείνει στο ξενοδοχείο αυτό.
Έβαλα το ξενοδοχείο, και ξεκινήσαμε. Περιττό να σας πω ότι 3 φορές πήγε να μας βάλει ανάποδα σε μονόδρομο (είχαν αλλάξει), ενώ όταν φτάσαμε στο κέντρο βρήκαμε και κλειστούς δρόμους. Τελικά με τα χίλια ζόρια φτάσαμε κοντά στο ξενοδοχείο, που ήταν μέσα στα στενά της παλιάς πόλης. Και ο οδηγός μου πήρε τηλέφωνο στο ξενοδοχείο να ζητήσει οδηγίες πρόσβασης.
- Α, είχανε πρόβλημα στο ξενοδοχείο και σε αλλάξανε, θα πας σε ένα διπλανό ξενοδοχείο
- Άλλο; Τι άλλο;
- Καλύτερο είναι, λένε.
Πήγαμε στο πρώτο ξενοδοχείο, μιλήσαμε με τη ρεσεψιόν, πήραμε οδηγίες για να βρούμε το άλλο ξενοδοχείο στο δίπλα τετράγωνο, και πήγαμε. Έριξα μια ματιά στο δωμάτιο, αλλά μάλλον είχα μεγάλη στραβομάρα.
- ΟΚ είναι. Καλώς, θα μείνω εδώ.
Ευχαρίστησα και αποχαιρέτησα τον οδηγό μου, πάρκαρα βιαστικά τα πράγματα στο δωμάτιο, και ξεκίνησα για μια βόλτα στο κέντρο της πόλης.
Στις 24/11/2016, τέσσερις μέρες μετά το Arba’een, διάβασα την είδηση. Επίθεση αυτοκτονίας του Ισλαμικού κράτους με φορτηγό με εκρηκτικά, σκότωσε 80 και πλέον Ιρανούς προσκυνητές που επέστρεφαν με τα πόδια στο Ιράν. Ελπίζω να μην ήταν ανάμεσά τους…
Last edited: