taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2: Πηγαίνοντας στο Ιράν
- Κεφάλαιο 3: Πρώτη γνωριμία με την Τεχεράνη
- Κεφάλαιο 3 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 4: Μοιάζεις με Ιρανό, το ξέρεις;
- Κεφάλαιο 5: Αρχαίες ιστορίες
- Κεφάλαιο 5 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 5 (συνέχεια II)
- Κεφάλαιο 6: Θρυλική πτήση
- Κεφάλαιο 7: Οι άγιοι και ο αντιβασιλέας
- Κεφάλαιο 7 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 8: Οι ποιητές
- Κεφάλαιο 9: Αρχαία στην έρημο
- Κεφάλαιο 9 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 10: Ζωή στην απομόνωση
- Κεφάλαιο 10 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 10 (συνέχεια II)
- Κεφάλαιο 11: Ο μισός κόσμος...
- Κεφάλαιο 12: Μια βραδιά στο Ισφαχάν
- Κεφάλαιο 13: Η κληρονομιά των Σαφαβίδων
- Κεφάλαιο 13 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 14: Πυρετός το Πεμπτόβραδο
- Κεφάλαιο 15: Παρασκευή, κοντή γιορτή
- Κεφάλαιο 15 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 16: Πετάει-πετάει το αεροπλανάκι…
- Κεφάλαιο 17: Θρησκευτικός τουρισμός
- Κεφάλαιο 17 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 17 (συνέχεια II)
- Κεφάλαιο 18: Πίσω στη μεγάλη πόλη
- Κεφάλαιο 18 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 19: Έξοδος
Κεφάλαιο 15: Παρασκευή, κοντή γιορτή.
Μετά το πρωϊνό στο ξενοδοχείο, και το check-out από το δωμάτιο, ξεκίνησε η τελευταία μέρα μου στο Ισφαχάν. Σήμερα είναι η αργία της εβδομάδας, και όλα κινούνται σε χαλαρούς ρυθμούς. Πρώτη στάση, στο τελευταίο από τα αξιοθέατα της πλατείας, με το που άνοιξε τις πύλες του στις 10 το πρωί.





Το παλάτι Ali-Qapu («Πύλη του Αλί») είχε κατασκευαστεί ως το πρώτο μέρος της κατασκευής της πλατείας, ως κατοικία για το Σάχη Αμπάς, που μόλις είχε μεταφέρει εδώ την πρωτεύουσά του. Έχει έξι μεγαλοπρεπείς ορόφους, και μια τεράστια βεράντα με 18 κολώνες που βλέπει στην πλατεία. Όταν κατασκευάστηκαν και τα υπόλοιπα παλάτια της «συνοικίας», αυτό εδώ λειτουργούσε σαν η «πύλη» των βασιλιάδων προς την πλατεία.

Από το διάκοσμο που υπήρχε στα δωμάτια, λίγα πράγματα σώζονται πια. Η θέα από τη βεράντα, όμως, είναι φανταστική. Αλλά αυτό που κλέβει την παράσταση είναι το «μουσικό δωμάτιο», τέρμα πάνω στο δώμα. Η γύψινες κατασκευές που το στολίζουν, σχηματίζουν μεγάλες κουφάλες για να ενισχύουν την ακουστική του χώρου.












Το μουσείο έχει κι ένα μικρό καφέ, ότι πρέπει για ένα γρήγορο εσπρέσο, πριν τη συνέχεια. Συνεχίζοντας στη γειτονιά των παλατιών, σειρά έχει το μικρότερο παλάτι Kakh-e Hasht Behesht, ένα ακόμα παλάτι με κήπο και σιντριβάνι, με σκαλιστό εξωτερικό, όμορφη διακόσμηση. Εδώ, επιτέλους ο κήπος δε χρειάζεται εισιτήριο, και μαζεύονται έτσι και ντόπιοι στα παγκάκια και στο πάρκο του (το παλάτι, φυσικά, έχει εισιτήριο). Βγήκα από την άλλη πλευρά, μέσα από μια σειρά από μοντέρνα καταστήματα, στη λεωφόρο των τεσσάρων κήπων (Chahar Bagh).







Λίγο πιο κάτω, βρίσκεται ένας σημαντικός ιστορικός μεντρεσές (θρησκευτικό σχολείο) από το 1704, που θεωρείται κι ένα από τα σημαντικότερα κτήρια στην πόλη από αρχιτεκτονική σκοπιά. Δυστυχώς όσοι δε φοιτούν εκεί μπορούν να το θαυμάσουν μόνο εξωτερικά, μαζί με τους μιναρέδες και τους τρούλους του. Όταν κατασκευάστηκε, είχε δίπλα του κι ένα καραβάνσαράι, μέρος του ίδιου κτηριακού συγκροτήματος, που σήμερα έχει μετατραπεί στο πολυτελέστερο ξενοδοχείο της πόλης (Abbasi) – προσοχή αν κλείσετε, μόνο οι Σουίτες είναι στο ιστορικό κτήριο, τα άλλα δωμάτια είναι σε ένα μοντέρνο κατασκεύασμα παραδίπλα και φιλοξενούν συνήθως γκρουπ. Στο ίδιο συγκρότημα είναι και η αγορά Honiar, με τα είδη πολυτελείας (χρυσά, ασημένια κλπ) που διέσχισα το πρώτο βράδυ πηγαίνοντας στο εστιατόριο.


Στην πίσω πλευρά του Μεντρεσέ, σε μια πύλη που ούτε μεγαλοπρεπής, ούτε ιστορική φαίνεται, πέτυχα ένα κέντρο… ισλαμικού προσηλυτισμού και αντιαμερικανικής προπαγάνδας. Φάση φαίνεται να έχει, αν είχα παρέα, χρόνο και δεν ήταν και Παρασκευή θα έμπαινα να τους πιάσω την κουβέντα. (Shimr είναι ο μεγάλος "κακός" στο σιητικό Ισλάμ - νομίζω σκότωσε τον πρώτο από τους 12 ιμάμηδες ή κάτι τέτοιο).





Κι έκανα και μια μικρή βόλτα, σε ένα πεζόδρομο με πολλά μαγαζιά, παρότι σήμερα είναι κλειστά.


Μετά το πρωϊνό στο ξενοδοχείο, και το check-out από το δωμάτιο, ξεκίνησε η τελευταία μέρα μου στο Ισφαχάν. Σήμερα είναι η αργία της εβδομάδας, και όλα κινούνται σε χαλαρούς ρυθμούς. Πρώτη στάση, στο τελευταίο από τα αξιοθέατα της πλατείας, με το που άνοιξε τις πύλες του στις 10 το πρωί.





Το παλάτι Ali-Qapu («Πύλη του Αλί») είχε κατασκευαστεί ως το πρώτο μέρος της κατασκευής της πλατείας, ως κατοικία για το Σάχη Αμπάς, που μόλις είχε μεταφέρει εδώ την πρωτεύουσά του. Έχει έξι μεγαλοπρεπείς ορόφους, και μια τεράστια βεράντα με 18 κολώνες που βλέπει στην πλατεία. Όταν κατασκευάστηκαν και τα υπόλοιπα παλάτια της «συνοικίας», αυτό εδώ λειτουργούσε σαν η «πύλη» των βασιλιάδων προς την πλατεία.

Από το διάκοσμο που υπήρχε στα δωμάτια, λίγα πράγματα σώζονται πια. Η θέα από τη βεράντα, όμως, είναι φανταστική. Αλλά αυτό που κλέβει την παράσταση είναι το «μουσικό δωμάτιο», τέρμα πάνω στο δώμα. Η γύψινες κατασκευές που το στολίζουν, σχηματίζουν μεγάλες κουφάλες για να ενισχύουν την ακουστική του χώρου.












Το μουσείο έχει κι ένα μικρό καφέ, ότι πρέπει για ένα γρήγορο εσπρέσο, πριν τη συνέχεια. Συνεχίζοντας στη γειτονιά των παλατιών, σειρά έχει το μικρότερο παλάτι Kakh-e Hasht Behesht, ένα ακόμα παλάτι με κήπο και σιντριβάνι, με σκαλιστό εξωτερικό, όμορφη διακόσμηση. Εδώ, επιτέλους ο κήπος δε χρειάζεται εισιτήριο, και μαζεύονται έτσι και ντόπιοι στα παγκάκια και στο πάρκο του (το παλάτι, φυσικά, έχει εισιτήριο). Βγήκα από την άλλη πλευρά, μέσα από μια σειρά από μοντέρνα καταστήματα, στη λεωφόρο των τεσσάρων κήπων (Chahar Bagh).







Λίγο πιο κάτω, βρίσκεται ένας σημαντικός ιστορικός μεντρεσές (θρησκευτικό σχολείο) από το 1704, που θεωρείται κι ένα από τα σημαντικότερα κτήρια στην πόλη από αρχιτεκτονική σκοπιά. Δυστυχώς όσοι δε φοιτούν εκεί μπορούν να το θαυμάσουν μόνο εξωτερικά, μαζί με τους μιναρέδες και τους τρούλους του. Όταν κατασκευάστηκε, είχε δίπλα του κι ένα καραβάνσαράι, μέρος του ίδιου κτηριακού συγκροτήματος, που σήμερα έχει μετατραπεί στο πολυτελέστερο ξενοδοχείο της πόλης (Abbasi) – προσοχή αν κλείσετε, μόνο οι Σουίτες είναι στο ιστορικό κτήριο, τα άλλα δωμάτια είναι σε ένα μοντέρνο κατασκεύασμα παραδίπλα και φιλοξενούν συνήθως γκρουπ. Στο ίδιο συγκρότημα είναι και η αγορά Honiar, με τα είδη πολυτελείας (χρυσά, ασημένια κλπ) που διέσχισα το πρώτο βράδυ πηγαίνοντας στο εστιατόριο.


Στην πίσω πλευρά του Μεντρεσέ, σε μια πύλη που ούτε μεγαλοπρεπής, ούτε ιστορική φαίνεται, πέτυχα ένα κέντρο… ισλαμικού προσηλυτισμού και αντιαμερικανικής προπαγάνδας. Φάση φαίνεται να έχει, αν είχα παρέα, χρόνο και δεν ήταν και Παρασκευή θα έμπαινα να τους πιάσω την κουβέντα. (Shimr είναι ο μεγάλος "κακός" στο σιητικό Ισλάμ - νομίζω σκότωσε τον πρώτο από τους 12 ιμάμηδες ή κάτι τέτοιο).





Κι έκανα και μια μικρή βόλτα, σε ένα πεζόδρομο με πολλά μαγαζιά, παρότι σήμερα είναι κλειστά.


Last edited: