taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2: Πηγαίνοντας στο Ιράν
- Κεφάλαιο 3: Πρώτη γνωριμία με την Τεχεράνη
- Κεφάλαιο 3 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 4: Μοιάζεις με Ιρανό, το ξέρεις;
- Κεφάλαιο 5: Αρχαίες ιστορίες
- Κεφάλαιο 5 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 5 (συνέχεια II)
- Κεφάλαιο 6: Θρυλική πτήση
- Κεφάλαιο 7: Οι άγιοι και ο αντιβασιλέας
- Κεφάλαιο 7 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 8: Οι ποιητές
- Κεφάλαιο 9: Αρχαία στην έρημο
- Κεφάλαιο 9 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 10: Ζωή στην απομόνωση
- Κεφάλαιο 10 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 10 (συνέχεια II)
- Κεφάλαιο 11: Ο μισός κόσμος...
- Κεφάλαιο 12: Μια βραδιά στο Ισφαχάν
- Κεφάλαιο 13: Η κληρονομιά των Σαφαβίδων
- Κεφάλαιο 13 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 14: Πυρετός το Πεμπτόβραδο
- Κεφάλαιο 15: Παρασκευή, κοντή γιορτή
- Κεφάλαιο 15 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 16: Πετάει-πετάει το αεροπλανάκι…
- Κεφάλαιο 17: Θρησκευτικός τουρισμός
- Κεφάλαιο 17 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 17 (συνέχεια II)
- Κεφάλαιο 18: Πίσω στη μεγάλη πόλη
- Κεφάλαιο 18 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 19: Έξοδος
Κεφάλαιο 18 (συνέχεια):
Πήρα το μετρό, με μια αλλαγή, για τη στάση Meydan-e Azadi, στο άκρο της πόλης, κοντά στο αεροδρόμιο εσωτερικού. Στη διαδρομή, ήρθα αντιμέτωπος με την απογευματινή κίνηση της πόλης. Παρότι τα τρένα είναι τεράστια και πολύ συχνά, είμασταν σα σαρδέλες στο βαγόνι. Εδώ, βρίσκεται το μεγάλο landmark της πόλης, ο πύργος Azadi, σε σχήμα ανάποδου Υ. Χτίστηκε το 1971 για να εορτάσουν υποτίθεται τα 2500 χρόνια από την πρώτη Περσική Αυτοκρατορία. Το εσωτερικό του στεγάζει ένα μικρό μουσείο – ήδη ξέχασα για τι. Το σημαντικό εδώ, είναι η θέα προς τον αστικό ιστό, με ένα έντονο γκρίζο «τσιμεντί» χρώμα, που γίνεται μπεζ υπό το φως του ήλιου που ετοιμάζεται να δύσει, και ένα νέφος να τον περιβάλλει. Για να ανέβει κάποιος στην κορυφή, πρέπει να αλλάξει δυο ασανσέρ.











Δίπλα στην πλατεία με τον πύργο, είναι ο κεντρικός σταθμός υπεραστικών λεωφορείων της πόλης, και το αεροδρόμιο εσωτερικών πτήσεων Mehrabad. Είναι που είναι άπειρη η κίνηση στην πόλη, βάζοντας κι αυτά στην εξίσωση, καταλαβαίνετε το κυκλοφοριακό χάος που επικρατεί εδώ.



Η πλατεία και ο πύργος εδώ, εκτός από πρωταγωνιστές σε κάθε καρτ-ποστάλ με θέμα την Τεχεράνη, έχουν και ειδικό ρόλο στη ζωή των Ιρανών σήμερα. Το 2009, μετά από κάτι εκλογές-σκάνδαλο, όπου ο Αχμαντινετζάντ επανεξελέγη πρόεδρος εις βάρος της λιγότερο συντηρητικής αντιπολίτευσης που ζητούσε μεταρρυθμίσεις, ο κόσμος της πόλης είχε κατέβει σε μαζικές διαδηλώσεις σε αυτό ακριβώς το σημείο. Και έκτοτε έχει καθιερωθεί ως ο Νο.1 χώρος διαδηλώσεων για την πόλη...
Μετρό και πίσω στο κέντρο. Στη στάση Theatr e Shahr, δίπλα στο ομώνυμο θέατρο της πόλης, βρίσκεται ένας κεντρικός συγκοινωνιακός κόμβος. Κατέβηκα εδώ, και έκανα μια βόλτα στα μαγαζιά της λεοφώρου Valiasr, που σε αντίθεση με την πρώτη μέρα, σήμερα είναι ανοικτά και γεμάτα κόσμο. Σταμάτησα και για τη δόση μου (ένα καφέ στο χέρι), και στο τέλος επέστρεψα πίσω στον κόμβο του μετρό.


Από δω περνάνε 2 γραμμές μετρό και μια γραμμή BRT (rapid bus). Όλα αυτά συνδέονται μέσω ενός υπογείου επιπέδου, στο οποίο βρίσκονται και τα εκδοτήρια των εισιτηρίων. Κατέβηκα λοιπόν υπόγεια, αγόρασα ένα εισιτήριο για το BRT, και ανέβηκα στην αποβάθρα. Το λεωφορείο πέρασε, στριμώχτηκα κι εγώ μέσα, και ξεκινήσαμε για τον επόμενο σταθμό μου, ένα εμπορικό κέντρο κάπου στη βόρεια πόλη, γεμάτο δυτικά καφέ κι εστιατόρια.
Μετά από 40’ περίπου για 6 χιλιόμετρα απόσταση, στριμωγμένος σε ένα απίθανα αργό λόγω κίνησης λεωφορείο χωρίς air-condition, έφτασα στο «Gandi Shopping Center», ένα εμπορικό κέντρο γεμάτο "δυτικά" καταστήματα εστίασης που όμως δε μαζεύουν τουρίστες αλλά τη σημερινή νεολαία της πόλης. Τα μαγαζιά είναι απ’ όλο τον κόσμο: Αμερικάνικο, Ιταλικό, Γαλλικό, Ινδικό κλπ. Κάθισα σε ένα Γαλλικό καφέ (όπου κανείς δε μιλούσε καμία Ευρωπαϊκή γλώσσα), πήρα τον καφέ μου, και χάζεψα λιγάκι. Συγχωρήστε μου την ποιότητα των φωτογραφιών εδώ, η φωτογραφική του κινητού μου δεν τα πάει και πολύ καλά με τα σκοτάδια.





Οι κοπέλες στο διπλανό τραπέζι έχουν επιδέσμους στη μύτη. Και στις άλλες πόλεις, αλλά κυρίως εδώ στην Τεχεράνη, κυκλοφορεί πολύς κόσμος, άνδρες και γυναίκες, με ένα τέτοιο επίδεσμο στη μύτη. Μπορεί να φαίνεται απίστευτο, αλλά είναι από ρινοπλαστικές εγχειρήσεις. Η διόρθωση της μύτης έχει αναχθεί εδώ σε εθνικό σπορ. Μια πλαστική στη μύτη κοστίζει από $1000 ως $4000, και μόνο στην Τεχεράνη υπάρχουν περίπου 3000 πλαστικοί χειρούργοι που διορθώνουν περίπου 90.000 μύτες το χρόνο. Κι ενώ στη δύση όποιος κάνει πλαστική εγχείρηση το «κρύβει» όσο μπορεί, παίρνοντας άδειες όσο πρέπει να έχει επιδέσμους κλπ, εδώ στο Ιράν η πλαστική είναι status symbol. Υπάρχει ακόμα και κόσμος που φοράει ψεύτικους επιδέσμους, για να νομίζει ο κόσμος ότι είχε λεφτά και έκανε την εγχείρηση…
Επιστρέφοντας στο κέντρο, επιχείρησα να πάρω ταξί, αλλά εντελώς ανεπιτυχώς. Άδειο ταξί δεν υπήρχε ούτε για δείγμα. Έτσι, επέστρεψα με τον ίδιο τρόπο, με άλλα 40’ διαδρομή. Έκανα μια γρήγορη βόλτα στα εκεί μαγαζιά, στα κλειστά - πλέον - εμπορικά κέντρα κλπ. Η ώρα είχε περάσει, και έπρεπε να πάω για ύπνο. Είχα πτήση μέσα στη νύχτα, που έφτανε το πρωί στην Αθήνα, οπότε θα πάω απευθείας στη δουλειά.




Πήρα το μετρό, με μια αλλαγή, για τη στάση Meydan-e Azadi, στο άκρο της πόλης, κοντά στο αεροδρόμιο εσωτερικού. Στη διαδρομή, ήρθα αντιμέτωπος με την απογευματινή κίνηση της πόλης. Παρότι τα τρένα είναι τεράστια και πολύ συχνά, είμασταν σα σαρδέλες στο βαγόνι. Εδώ, βρίσκεται το μεγάλο landmark της πόλης, ο πύργος Azadi, σε σχήμα ανάποδου Υ. Χτίστηκε το 1971 για να εορτάσουν υποτίθεται τα 2500 χρόνια από την πρώτη Περσική Αυτοκρατορία. Το εσωτερικό του στεγάζει ένα μικρό μουσείο – ήδη ξέχασα για τι. Το σημαντικό εδώ, είναι η θέα προς τον αστικό ιστό, με ένα έντονο γκρίζο «τσιμεντί» χρώμα, που γίνεται μπεζ υπό το φως του ήλιου που ετοιμάζεται να δύσει, και ένα νέφος να τον περιβάλλει. Για να ανέβει κάποιος στην κορυφή, πρέπει να αλλάξει δυο ασανσέρ.











Δίπλα στην πλατεία με τον πύργο, είναι ο κεντρικός σταθμός υπεραστικών λεωφορείων της πόλης, και το αεροδρόμιο εσωτερικών πτήσεων Mehrabad. Είναι που είναι άπειρη η κίνηση στην πόλη, βάζοντας κι αυτά στην εξίσωση, καταλαβαίνετε το κυκλοφοριακό χάος που επικρατεί εδώ.



Η πλατεία και ο πύργος εδώ, εκτός από πρωταγωνιστές σε κάθε καρτ-ποστάλ με θέμα την Τεχεράνη, έχουν και ειδικό ρόλο στη ζωή των Ιρανών σήμερα. Το 2009, μετά από κάτι εκλογές-σκάνδαλο, όπου ο Αχμαντινετζάντ επανεξελέγη πρόεδρος εις βάρος της λιγότερο συντηρητικής αντιπολίτευσης που ζητούσε μεταρρυθμίσεις, ο κόσμος της πόλης είχε κατέβει σε μαζικές διαδηλώσεις σε αυτό ακριβώς το σημείο. Και έκτοτε έχει καθιερωθεί ως ο Νο.1 χώρος διαδηλώσεων για την πόλη...
Μετρό και πίσω στο κέντρο. Στη στάση Theatr e Shahr, δίπλα στο ομώνυμο θέατρο της πόλης, βρίσκεται ένας κεντρικός συγκοινωνιακός κόμβος. Κατέβηκα εδώ, και έκανα μια βόλτα στα μαγαζιά της λεοφώρου Valiasr, που σε αντίθεση με την πρώτη μέρα, σήμερα είναι ανοικτά και γεμάτα κόσμο. Σταμάτησα και για τη δόση μου (ένα καφέ στο χέρι), και στο τέλος επέστρεψα πίσω στον κόμβο του μετρό.


Από δω περνάνε 2 γραμμές μετρό και μια γραμμή BRT (rapid bus). Όλα αυτά συνδέονται μέσω ενός υπογείου επιπέδου, στο οποίο βρίσκονται και τα εκδοτήρια των εισιτηρίων. Κατέβηκα λοιπόν υπόγεια, αγόρασα ένα εισιτήριο για το BRT, και ανέβηκα στην αποβάθρα. Το λεωφορείο πέρασε, στριμώχτηκα κι εγώ μέσα, και ξεκινήσαμε για τον επόμενο σταθμό μου, ένα εμπορικό κέντρο κάπου στη βόρεια πόλη, γεμάτο δυτικά καφέ κι εστιατόρια.
Μετά από 40’ περίπου για 6 χιλιόμετρα απόσταση, στριμωγμένος σε ένα απίθανα αργό λόγω κίνησης λεωφορείο χωρίς air-condition, έφτασα στο «Gandi Shopping Center», ένα εμπορικό κέντρο γεμάτο "δυτικά" καταστήματα εστίασης που όμως δε μαζεύουν τουρίστες αλλά τη σημερινή νεολαία της πόλης. Τα μαγαζιά είναι απ’ όλο τον κόσμο: Αμερικάνικο, Ιταλικό, Γαλλικό, Ινδικό κλπ. Κάθισα σε ένα Γαλλικό καφέ (όπου κανείς δε μιλούσε καμία Ευρωπαϊκή γλώσσα), πήρα τον καφέ μου, και χάζεψα λιγάκι. Συγχωρήστε μου την ποιότητα των φωτογραφιών εδώ, η φωτογραφική του κινητού μου δεν τα πάει και πολύ καλά με τα σκοτάδια.





Οι κοπέλες στο διπλανό τραπέζι έχουν επιδέσμους στη μύτη. Και στις άλλες πόλεις, αλλά κυρίως εδώ στην Τεχεράνη, κυκλοφορεί πολύς κόσμος, άνδρες και γυναίκες, με ένα τέτοιο επίδεσμο στη μύτη. Μπορεί να φαίνεται απίστευτο, αλλά είναι από ρινοπλαστικές εγχειρήσεις. Η διόρθωση της μύτης έχει αναχθεί εδώ σε εθνικό σπορ. Μια πλαστική στη μύτη κοστίζει από $1000 ως $4000, και μόνο στην Τεχεράνη υπάρχουν περίπου 3000 πλαστικοί χειρούργοι που διορθώνουν περίπου 90.000 μύτες το χρόνο. Κι ενώ στη δύση όποιος κάνει πλαστική εγχείρηση το «κρύβει» όσο μπορεί, παίρνοντας άδειες όσο πρέπει να έχει επιδέσμους κλπ, εδώ στο Ιράν η πλαστική είναι status symbol. Υπάρχει ακόμα και κόσμος που φοράει ψεύτικους επιδέσμους, για να νομίζει ο κόσμος ότι είχε λεφτά και έκανε την εγχείρηση…
Επιστρέφοντας στο κέντρο, επιχείρησα να πάρω ταξί, αλλά εντελώς ανεπιτυχώς. Άδειο ταξί δεν υπήρχε ούτε για δείγμα. Έτσι, επέστρεψα με τον ίδιο τρόπο, με άλλα 40’ διαδρομή. Έκανα μια γρήγορη βόλτα στα εκεί μαγαζιά, στα κλειστά - πλέον - εμπορικά κέντρα κλπ. Η ώρα είχε περάσει, και έπρεπε να πάω για ύπνο. Είχα πτήση μέσα στη νύχτα, που έφτανε το πρωί στην Αθήνα, οπότε θα πάω απευθείας στη δουλειά.




Last edited: