taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2: Πηγαίνοντας στο Ιράν
- Κεφάλαιο 3: Πρώτη γνωριμία με την Τεχεράνη
- Κεφάλαιο 3 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 4: Μοιάζεις με Ιρανό, το ξέρεις;
- Κεφάλαιο 5: Αρχαίες ιστορίες
- Κεφάλαιο 5 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 5 (συνέχεια II)
- Κεφάλαιο 6: Θρυλική πτήση
- Κεφάλαιο 7: Οι άγιοι και ο αντιβασιλέας
- Κεφάλαιο 7 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 8: Οι ποιητές
- Κεφάλαιο 9: Αρχαία στην έρημο
- Κεφάλαιο 9 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 10: Ζωή στην απομόνωση
- Κεφάλαιο 10 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 10 (συνέχεια II)
- Κεφάλαιο 11: Ο μισός κόσμος...
- Κεφάλαιο 12: Μια βραδιά στο Ισφαχάν
- Κεφάλαιο 13: Η κληρονομιά των Σαφαβίδων
- Κεφάλαιο 13 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 14: Πυρετός το Πεμπτόβραδο
- Κεφάλαιο 15: Παρασκευή, κοντή γιορτή
- Κεφάλαιο 15 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 16: Πετάει-πετάει το αεροπλανάκι…
- Κεφάλαιο 17: Θρησκευτικός τουρισμός
- Κεφάλαιο 17 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 17 (συνέχεια II)
- Κεφάλαιο 18: Πίσω στη μεγάλη πόλη
- Κεφάλαιο 18 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 19: Έξοδος
Κεφάλαιο 17 (συνέχεια):
Προχωρώντας λίγο πιο πέρα, προς το κέντρο της «κοσμικής» πόλης, εκεί που ζουν κι εργάζονται οι κάτοικοι, είχα δει στο google maps ένα σύμπλεγμα με τίτλο "Central Bazaar". Πήγα να το τσεκάρω. Άνθρακες ο θησαυρός, ένα παρακμιακό εμπορικό κέντρο ήταν.


Απέναντι όμως από αυτό, βρίσκεται ένα ακόμα αξιοθέατο, το μαυσωλείο (τάφος) του Σάχη Nader. Ο τελευταίος, ήταν ένας σουνίτης μισθοφόρος που ανήρθε στην εξουσία αμέσως μετά την πτώση της αυτοκρατορίας των Σαφαβίδων, το 1729, κατατροπώνοντας τους στρατούς των Αφγανών, Ρώσων και Τούρκων. Κυριάρχησε στη χώρα πρώτα, ώσπου το 1736 πήρε και επίσημα τον τίτλο του Σάχη, τελειώνοντας οριστικά τη δυναστεία των Σαφαβίδων. Στη διάρκεια της ζωή του, η αυτοκρατορία επικεντρωνόταν εδώ στο Khorasan, και το Mashhad ήταν – έστω και για λίγο – η πρωτεύουσα της χώρας. Ήταν μεγαλομανής και έκανε συνεχώς επεκτατικούς πολέμους και μάζευε λάφυρα, ώσπου το 1747 κάποιος τον δολοφόνησε, και την εξουσία ανέλαβε ο Καρίμ Χαν Ζάντ, που μετέφερε την πρωτεύουσα στη Σιράζ.


Το μαυσωλείο δε λέει απολύτως τίποτα, ένα μοντέρνο τσιμεντένιο κατασκεύασμα είναι, που φιλοξενεί ένα μικρό μουσείο και το άγαλμα του Nader, που όμως είναι καλυμμένο με σκαλωσιές. Ο δρόμος, όμως, από και προς αυτό, έχει ενδιαφέρουσα διακόσμηση:


Είχα αρχίσει να πεινάω αρκετά, οπότε άρχισα να κόβω βόλτες στην πόλη για να βρω κάτι να φάω και να πιώ κι ένα καφέ. Το τελευταίο το κάλυψα σε ένα καφενείο/σαντουιτσερί/τα κάνω όλα μαγαζί σε μια γωνία, που είχε εσπρεσιέρα με κάψουλες. Και λίγο αργότερα η δεύτερη δόση ήρθε σε ένα κανονικό καφεπωλείο. Φαγητό όμως (ζεστό, που να τρώγεται σε τραπέζι) δε βρήκα. Τα ελάχιστα εστιατόρια που έβρισκα, ήταν όλα τους κλειστά αυτή την ώρα. Μετά από κάνα δίωρο σουλατσάρισμα στους δρόμους της πόλης (και αντίστοιχες φωτογραφίες), κάθισα για λίγο σε ένα πάρκο, να περάσει η ώρα και να χαζέψω τον κόσμο, ώσπου σκοτείνιασε.


















Ώρα για Χαράμ by night, σκέφτηκα, και ξαναπήγα πάλι για μια δόση ακόμα. Αυτή τη φορά ο κόσμος είναι πολύ περισσότερος, οι έλεγχοι πιο χαλαροί (μπήκα με το powerbank! Ζήτω!), και η ατμόσφαιρα, χωρίς τον ήλιο να βαράει, πιο ευχάριστη. Αυτή τη φορά, ο κόσμος είναι πολύ περισσότερος, όπως και οι φωτογραφικές ευκαιρίες.








































Η ώρα πέρασε, επιτέλους ήρθε η ώρα για βραδινό φαγητό. Πήγα στο εστιατόριο του ξενοδοχείου, αλλά δεν. Ούτε είχαν ανοίξει ακόμα, ούτε φάνηκε να είναι της προκοπής. Οπότε ξεκίνησα για την επόμενη επιλογή, λίγα στενά από το ξενοδοχείο. Στο δρόμο για κει, πέρασα από την παραδοσιακή αγορά, που είχε πολύ περισσότερη κίνηση απ' ότι το πρωί, κι από τρία μεγάλα και χλιδάτα mall, χαζεύοντας τα καταστήματα στην ώρα του κλεισίματος.












Το εστιατόριο ήταν το «Baba Ghodrat Tourist Complex», ένα παλιό πανδοχείου της Καζαρικής περιόδου, που βρισκόταν τότε στην είσοδο της πόλης. Στην πάροδο των χρόνων φιλοξένησε διάφορες δραστηριότητες, όπως εργαστήριο αλκοολούχων ποτών, κέντρο απεξάρτησης και σκουπιδότοπος. Ώσπου, το 2006 ιδιωτικοποιήθηκε, και το 2010 ξαναλειτούργησε με τη σημερινή του μορφή, φιλοξενώντας εργαστήρια λαϊκών τεχνών, μίνι μουσείο, και… το εστιατόριο στο οποίο θα δειπνήσω. Το οποίο, δεν ξέρω γιατί λέγεται «tourist complex», πάντως εκεί μέσα Αγγλικά δε μίλαγε ψυχή. Φαγητό; Το μαντέψατε. Κεμπάπ και πάλι. Αλλά τεραστίων διαστάσεων. Χλαπάκιασα, και μετά, πίσω στου ξενοδοχείο για να πάρω τα πράγματα, και βουρ για το αεροδρόμιο.




Προχωρώντας λίγο πιο πέρα, προς το κέντρο της «κοσμικής» πόλης, εκεί που ζουν κι εργάζονται οι κάτοικοι, είχα δει στο google maps ένα σύμπλεγμα με τίτλο "Central Bazaar". Πήγα να το τσεκάρω. Άνθρακες ο θησαυρός, ένα παρακμιακό εμπορικό κέντρο ήταν.


Απέναντι όμως από αυτό, βρίσκεται ένα ακόμα αξιοθέατο, το μαυσωλείο (τάφος) του Σάχη Nader. Ο τελευταίος, ήταν ένας σουνίτης μισθοφόρος που ανήρθε στην εξουσία αμέσως μετά την πτώση της αυτοκρατορίας των Σαφαβίδων, το 1729, κατατροπώνοντας τους στρατούς των Αφγανών, Ρώσων και Τούρκων. Κυριάρχησε στη χώρα πρώτα, ώσπου το 1736 πήρε και επίσημα τον τίτλο του Σάχη, τελειώνοντας οριστικά τη δυναστεία των Σαφαβίδων. Στη διάρκεια της ζωή του, η αυτοκρατορία επικεντρωνόταν εδώ στο Khorasan, και το Mashhad ήταν – έστω και για λίγο – η πρωτεύουσα της χώρας. Ήταν μεγαλομανής και έκανε συνεχώς επεκτατικούς πολέμους και μάζευε λάφυρα, ώσπου το 1747 κάποιος τον δολοφόνησε, και την εξουσία ανέλαβε ο Καρίμ Χαν Ζάντ, που μετέφερε την πρωτεύουσα στη Σιράζ.


Το μαυσωλείο δε λέει απολύτως τίποτα, ένα μοντέρνο τσιμεντένιο κατασκεύασμα είναι, που φιλοξενεί ένα μικρό μουσείο και το άγαλμα του Nader, που όμως είναι καλυμμένο με σκαλωσιές. Ο δρόμος, όμως, από και προς αυτό, έχει ενδιαφέρουσα διακόσμηση:


Είχα αρχίσει να πεινάω αρκετά, οπότε άρχισα να κόβω βόλτες στην πόλη για να βρω κάτι να φάω και να πιώ κι ένα καφέ. Το τελευταίο το κάλυψα σε ένα καφενείο/σαντουιτσερί/τα κάνω όλα μαγαζί σε μια γωνία, που είχε εσπρεσιέρα με κάψουλες. Και λίγο αργότερα η δεύτερη δόση ήρθε σε ένα κανονικό καφεπωλείο. Φαγητό όμως (ζεστό, που να τρώγεται σε τραπέζι) δε βρήκα. Τα ελάχιστα εστιατόρια που έβρισκα, ήταν όλα τους κλειστά αυτή την ώρα. Μετά από κάνα δίωρο σουλατσάρισμα στους δρόμους της πόλης (και αντίστοιχες φωτογραφίες), κάθισα για λίγο σε ένα πάρκο, να περάσει η ώρα και να χαζέψω τον κόσμο, ώσπου σκοτείνιασε.


















Ώρα για Χαράμ by night, σκέφτηκα, και ξαναπήγα πάλι για μια δόση ακόμα. Αυτή τη φορά ο κόσμος είναι πολύ περισσότερος, οι έλεγχοι πιο χαλαροί (μπήκα με το powerbank! Ζήτω!), και η ατμόσφαιρα, χωρίς τον ήλιο να βαράει, πιο ευχάριστη. Αυτή τη φορά, ο κόσμος είναι πολύ περισσότερος, όπως και οι φωτογραφικές ευκαιρίες.








































Η ώρα πέρασε, επιτέλους ήρθε η ώρα για βραδινό φαγητό. Πήγα στο εστιατόριο του ξενοδοχείου, αλλά δεν. Ούτε είχαν ανοίξει ακόμα, ούτε φάνηκε να είναι της προκοπής. Οπότε ξεκίνησα για την επόμενη επιλογή, λίγα στενά από το ξενοδοχείο. Στο δρόμο για κει, πέρασα από την παραδοσιακή αγορά, που είχε πολύ περισσότερη κίνηση απ' ότι το πρωί, κι από τρία μεγάλα και χλιδάτα mall, χαζεύοντας τα καταστήματα στην ώρα του κλεισίματος.












Το εστιατόριο ήταν το «Baba Ghodrat Tourist Complex», ένα παλιό πανδοχείου της Καζαρικής περιόδου, που βρισκόταν τότε στην είσοδο της πόλης. Στην πάροδο των χρόνων φιλοξένησε διάφορες δραστηριότητες, όπως εργαστήριο αλκοολούχων ποτών, κέντρο απεξάρτησης και σκουπιδότοπος. Ώσπου, το 2006 ιδιωτικοποιήθηκε, και το 2010 ξαναλειτούργησε με τη σημερινή του μορφή, φιλοξενώντας εργαστήρια λαϊκών τεχνών, μίνι μουσείο, και… το εστιατόριο στο οποίο θα δειπνήσω. Το οποίο, δεν ξέρω γιατί λέγεται «tourist complex», πάντως εκεί μέσα Αγγλικά δε μίλαγε ψυχή. Φαγητό; Το μαντέψατε. Κεμπάπ και πάλι. Αλλά τεραστίων διαστάσεων. Χλαπάκιασα, και μετά, πίσω στου ξενοδοχείο για να πάρω τα πράγματα, και βουρ για το αεροδρόμιο.




Last edited: