taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2: Πηγαίνοντας στο Ιράν
- Κεφάλαιο 3: Πρώτη γνωριμία με την Τεχεράνη
- Κεφάλαιο 3 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 4: Μοιάζεις με Ιρανό, το ξέρεις;
- Κεφάλαιο 5: Αρχαίες ιστορίες
- Κεφάλαιο 5 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 5 (συνέχεια II)
- Κεφάλαιο 6: Θρυλική πτήση
- Κεφάλαιο 7: Οι άγιοι και ο αντιβασιλέας
- Κεφάλαιο 7 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 8: Οι ποιητές
- Κεφάλαιο 9: Αρχαία στην έρημο
- Κεφάλαιο 9 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 10: Ζωή στην απομόνωση
- Κεφάλαιο 10 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 10 (συνέχεια II)
- Κεφάλαιο 11: Ο μισός κόσμος...
- Κεφάλαιο 12: Μια βραδιά στο Ισφαχάν
- Κεφάλαιο 13: Η κληρονομιά των Σαφαβίδων
- Κεφάλαιο 13 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 14: Πυρετός το Πεμπτόβραδο
- Κεφάλαιο 15: Παρασκευή, κοντή γιορτή
- Κεφάλαιο 15 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 16: Πετάει-πετάει το αεροπλανάκι…
- Κεφάλαιο 17: Θρησκευτικός τουρισμός
- Κεφάλαιο 17 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 17 (συνέχεια II)
- Κεφάλαιο 18: Πίσω στη μεγάλη πόλη
- Κεφάλαιο 18 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 19: Έξοδος
Κεφάλαιο 6: Θρυλική πτήση
Πήγα στο check-in, παρέδωσα βαλίτσα, πήρα κάρτα επιβίβασης (ζήτησα και έλαβα θέση στο διάδρομο…), και προχώρησα στον έλεγχο χειραποσκευών. Ο υπάλληλος εκεί, όμως, δε με άφησε να περάσω. «Καθήστε και περιμένετε», μου έδειξε και μου είπε σε άπταιστα φαρσί. Δεν ήταν ακόμα ώρα για την πτήση μου. Περιμένω κι εγώ. Και περιμένω. Ώσπου ήρθε η σειρά μας. Την ώρα που πέρναγα τον έλεγχο χειραποσκευών, μπροστά μου περνούσε κι ένας τύπος που κράταγε Ελληνικό διαβατήριο, και μια Boarding pass της Naft Airlines (που είχε πτήση για Τεχεράνη ένα δεκάλεπτο μετά από μας). Δεν τον είδα όμως μετά, και μάλλον ήταν ο μόνος Έλληνας που συνάντησα σε όλο το ταξίδι, αν εξαιρέσεις τις αεροσυνοδούς της A3…
Η πτήση τελικά είχε μια ώρα καθυστέρηση. Επιβιβαστήκαμε στο θρυλικό EP-IBC, ένα Airbus A300-600 με διαρρύθμιση καθισμάτων 2-4-2 στην οικονομική. Θρυλικό, γιατί από τα 25 χρόνια που πετάει, τα τελευταία 12 και μισό είναι για την Iran Air, αλλά τα προηγούμενα 12 και μισό πέταγε στην Ελλάδα για την Ολυμπιακή Αεροπορία, ώσπου η Ολυμπιακή απέσυρε τα Α300 από το στόλο της. Για ευρωπαϊκές εταιρίες τα αεροπλάνα που καίνε τόσο πολύ καύσιμο μπορεί να είναι ασύμφορα, για το Ιράν όμως που παράγει τόσο πετρέλαιο και δε μπορεί να το εξάγει, δεν είναι το Νο.1 πρόβλημα.
Είναι από τις σπάνιες φορές που συναντάω μεγάλο αεροπλάνο με δυο διαδρόμους σε τόσο σύντομη πτήση. Θυμάμαι ακόμα μια πτήση της ΟΑ HER-ATH με ίδιο αεροπλάνο (μπορεί κι αυτό το ίδιο), και μια πτήση της Singapore Airlines SIN-KUL με Boeing 777.
Μας καλωσόρισαν στο όνομα του μεγαλοδύναμου Αλλάχ (δεν κάνω πλάκα), και μας ευχήθηκαν ασφαλή πτήση, αν είναι το Θέλημά Του, αλλά να κάνουμε κι εμείς το κάτι τις μας και να μην ανάψουμε τα Samsung Galaxy Note 7 μας. Και απογειωθήκαμε. Ή πτήση ήταν πολύ σύντομη, αλλά οι Ιρανοί δεν κάνουν συμβιβασμό στο εν πτήση γεύμα. Έδωσαν σε όλους τους επιβάτες από ένα πλαστικό κουτί, που περιείχε σάντουιτς, γλυκάκι, χυμό πορτοκάλι, κ.α., με την οδηγία αφού τελειώσουμε να κλείσουμε το κουτί και να το βάλουμε στην τσέπη του καθίσματος (μπροστά μας). Πράγμα όχι εντελώς πρακτικό, ειδικά αν δεν έχεις καταναλώσει μέχρι τέλους όλο το χυμό σου, κι ακόμα πιο ειδικά αν έχεις κι ένα ipad να βολέψεις στην ίδια θήκη και δε θες να έρθει σε επαφή με το χυμό που απέμεινε…
Τέλος πάντων, προσγειωθήκαμε στο Σιράζ, την πόλη που έδωσε το όνομά της σε μια από τις διασημότερες και καλύτερες ποικιλίες κόκκινου κρασιού στον κόσμο για να έχει σήμερα πλήρη απαγόρευση στην καλλιέργεια και στην κατανάλωσή του. Παρότι είμαστε αρκετά νοτιότερα από τα μέρη που τριγύριζα σήμερα, το υψόμετρο των 1500 μέτρων δίνει ένα πιο δροσερό κλίμα, και καλύτερες συνθήκες για την καλλιέργεια αμπελιών και κρασιού. Παρέλαβα τη βαλίτσα με σύστημα ακριβώς ίδιο με το προηγούμενο αεροδρόμιο, βγήκα έξω, πήρα ταξί, και μετά από μια βραδινή διαδρομή στη Σιράζ, έφτασα στο ξενοδοχείο μου, όπου θα έμενα δυο βράδια.
Το ξενοδοχείο, Niayesh boutique hotel, το συνιστώ ανεπιφύλακτα σε οποιονδήποτε επισκεφτεί τη Shiraz. Παρότι όλοι οι ένοικοι ήταν ξένοι, το ξενοδοχείο έχει έντονο τοπικό χρώμα και διάκοσμο, μοντέρνα facilities στο δωμάτιο, άπλετους χώρους, εξυπηρετικότατους υπαλλήλους, και δυο παραδοσιακότατα εστιατόρια – το ένα εκ των οποίων σερβίρει ακόμα βραδινό τέτοια ώρα, ότι πρέπει.
Το ανοικτό εστιατόριο είναι Ιρανό-ιταλικό. Δηλαδή έχει ιρανικό διάκοσμο, και δυο μενού, ένα με κεμπάπ κι ένα με πίτσες. Μόνο που ο φούρνος έχει κλείσει. Έχουμε αυτά τα 3 πιάτα, μου κάνει η σερβιτόρα. Αυτό το στιφάδο με αρνάκι και μελιτζάνα, αυτό το στιφάδο με αρνάκι, ρόδι και καρύδια, κι αυτό το vegetarian στιφάδο (οι vegetarians μην παρασύρεστε: Σε όλο το Ιράν, λένε vegetarian και εννοούν ότι μπορεί να έχει μαγειρευτεί με κρέας, απλά δε θα σερβίρουν κρέας στο πιάτο σας). Πήρα λοιπόν ένα στιφάδο με μελιτζάνα και κρέας και λίγο ρύζι, το έφαγα στα γρήγορα (μέτριο), και επέστρεψα στο δωμάτιο. Η μέρα αύριο έχει πρωϊνό ξύπνημα. Όχι ότι θα είχα και τρελό nightlife να κάνω…

Code:
Iran Air IR432 AWZ-SYZ 29/10/2016 19:40 –20:45 A300 EP-IBC
Η πτήση τελικά είχε μια ώρα καθυστέρηση. Επιβιβαστήκαμε στο θρυλικό EP-IBC, ένα Airbus A300-600 με διαρρύθμιση καθισμάτων 2-4-2 στην οικονομική. Θρυλικό, γιατί από τα 25 χρόνια που πετάει, τα τελευταία 12 και μισό είναι για την Iran Air, αλλά τα προηγούμενα 12 και μισό πέταγε στην Ελλάδα για την Ολυμπιακή Αεροπορία, ώσπου η Ολυμπιακή απέσυρε τα Α300 από το στόλο της. Για ευρωπαϊκές εταιρίες τα αεροπλάνα που καίνε τόσο πολύ καύσιμο μπορεί να είναι ασύμφορα, για το Ιράν όμως που παράγει τόσο πετρέλαιο και δε μπορεί να το εξάγει, δεν είναι το Νο.1 πρόβλημα.
Είναι από τις σπάνιες φορές που συναντάω μεγάλο αεροπλάνο με δυο διαδρόμους σε τόσο σύντομη πτήση. Θυμάμαι ακόμα μια πτήση της ΟΑ HER-ATH με ίδιο αεροπλάνο (μπορεί κι αυτό το ίδιο), και μια πτήση της Singapore Airlines SIN-KUL με Boeing 777.
Μας καλωσόρισαν στο όνομα του μεγαλοδύναμου Αλλάχ (δεν κάνω πλάκα), και μας ευχήθηκαν ασφαλή πτήση, αν είναι το Θέλημά Του, αλλά να κάνουμε κι εμείς το κάτι τις μας και να μην ανάψουμε τα Samsung Galaxy Note 7 μας. Και απογειωθήκαμε. Ή πτήση ήταν πολύ σύντομη, αλλά οι Ιρανοί δεν κάνουν συμβιβασμό στο εν πτήση γεύμα. Έδωσαν σε όλους τους επιβάτες από ένα πλαστικό κουτί, που περιείχε σάντουιτς, γλυκάκι, χυμό πορτοκάλι, κ.α., με την οδηγία αφού τελειώσουμε να κλείσουμε το κουτί και να το βάλουμε στην τσέπη του καθίσματος (μπροστά μας). Πράγμα όχι εντελώς πρακτικό, ειδικά αν δεν έχεις καταναλώσει μέχρι τέλους όλο το χυμό σου, κι ακόμα πιο ειδικά αν έχεις κι ένα ipad να βολέψεις στην ίδια θήκη και δε θες να έρθει σε επαφή με το χυμό που απέμεινε…
Τέλος πάντων, προσγειωθήκαμε στο Σιράζ, την πόλη που έδωσε το όνομά της σε μια από τις διασημότερες και καλύτερες ποικιλίες κόκκινου κρασιού στον κόσμο για να έχει σήμερα πλήρη απαγόρευση στην καλλιέργεια και στην κατανάλωσή του. Παρότι είμαστε αρκετά νοτιότερα από τα μέρη που τριγύριζα σήμερα, το υψόμετρο των 1500 μέτρων δίνει ένα πιο δροσερό κλίμα, και καλύτερες συνθήκες για την καλλιέργεια αμπελιών και κρασιού. Παρέλαβα τη βαλίτσα με σύστημα ακριβώς ίδιο με το προηγούμενο αεροδρόμιο, βγήκα έξω, πήρα ταξί, και μετά από μια βραδινή διαδρομή στη Σιράζ, έφτασα στο ξενοδοχείο μου, όπου θα έμενα δυο βράδια.
Το ξενοδοχείο, Niayesh boutique hotel, το συνιστώ ανεπιφύλακτα σε οποιονδήποτε επισκεφτεί τη Shiraz. Παρότι όλοι οι ένοικοι ήταν ξένοι, το ξενοδοχείο έχει έντονο τοπικό χρώμα και διάκοσμο, μοντέρνα facilities στο δωμάτιο, άπλετους χώρους, εξυπηρετικότατους υπαλλήλους, και δυο παραδοσιακότατα εστιατόρια – το ένα εκ των οποίων σερβίρει ακόμα βραδινό τέτοια ώρα, ότι πρέπει.
Το ανοικτό εστιατόριο είναι Ιρανό-ιταλικό. Δηλαδή έχει ιρανικό διάκοσμο, και δυο μενού, ένα με κεμπάπ κι ένα με πίτσες. Μόνο που ο φούρνος έχει κλείσει. Έχουμε αυτά τα 3 πιάτα, μου κάνει η σερβιτόρα. Αυτό το στιφάδο με αρνάκι και μελιτζάνα, αυτό το στιφάδο με αρνάκι, ρόδι και καρύδια, κι αυτό το vegetarian στιφάδο (οι vegetarians μην παρασύρεστε: Σε όλο το Ιράν, λένε vegetarian και εννοούν ότι μπορεί να έχει μαγειρευτεί με κρέας, απλά δε θα σερβίρουν κρέας στο πιάτο σας). Πήρα λοιπόν ένα στιφάδο με μελιτζάνα και κρέας και λίγο ρύζι, το έφαγα στα γρήγορα (μέτριο), και επέστρεψα στο δωμάτιο. Η μέρα αύριο έχει πρωϊνό ξύπνημα. Όχι ότι θα είχα και τρελό nightlife να κάνω…

Last edited: