taver
Member
- Μηνύματα
- 12.691
- Likes
- 30.254
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2: Πηγαίνοντας στο Ιράν
- Κεφάλαιο 3: Πρώτη γνωριμία με την Τεχεράνη
- Κεφάλαιο 3 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 4: Μοιάζεις με Ιρανό, το ξέρεις;
- Κεφάλαιο 5: Αρχαίες ιστορίες
- Κεφάλαιο 5 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 5 (συνέχεια II)
- Κεφάλαιο 6: Θρυλική πτήση
- Κεφάλαιο 7: Οι άγιοι και ο αντιβασιλέας
- Κεφάλαιο 7 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 8: Οι ποιητές
- Κεφάλαιο 9: Αρχαία στην έρημο
- Κεφάλαιο 9 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 10: Ζωή στην απομόνωση
- Κεφάλαιο 10 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 10 (συνέχεια II)
- Κεφάλαιο 11: Ο μισός κόσμος...
- Κεφάλαιο 12: Μια βραδιά στο Ισφαχάν
- Κεφάλαιο 13: Η κληρονομιά των Σαφαβίδων
- Κεφάλαιο 13 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 14: Πυρετός το Πεμπτόβραδο
- Κεφάλαιο 15: Παρασκευή, κοντή γιορτή
- Κεφάλαιο 15 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 16: Πετάει-πετάει το αεροπλανάκι…
- Κεφάλαιο 17: Θρησκευτικός τουρισμός
- Κεφάλαιο 17 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 17 (συνέχεια II)
- Κεφάλαιο 18: Πίσω στη μεγάλη πόλη
- Κεφάλαιο 18 (συνέχεια)
- Κεφάλαιο 19: Έξοδος
Κεφάλαιο 17 (συνέχεια):
Δε θα σας περιγράψω τώρα ένα-ένα τους χώρους και τις αυλές του Χαράμ. Αν πάτε, θα σας παραπέμψω σε ένα καλό ταξιδιωτικό οδηγό που θα γράψω για μία ακόμα φορά ότι ΠΡΕΠΕΙ να βρίσκεται στην τσέπη σας. Κι αν δεν πάτε, ελάχιστη σημασία έχουν. Θα σημειώσω μόνο τους πιο ιδιαίτερους από τους χώρους.
Τέτοιος χώρος, είναι, για παράδειγμα, τα δυο μουσεία του συμπλέγματος (που παρεμπιπτόντως δεν έχουν ειδικό εισιτήριο για τουρίστες). Το μουσείο χαλιών, για παράδειγμα, είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να δείτε τις διάφορες τεχνοτροπίες και τεχνικές που χρησιμοποιούνται ανά τη χώρα, με δείγματα μουσειακής αξίας, και κυρίως, χωρίς κάποιον πωλητή να καραδοκεί πάνω από τον ώμο σας. Το κυρίως μουσείο, έχει συλλογές τέχνης από το ίδιο το Χαράμ, όπως π.χ. τα προηγούμενα σκεπάσματα του τάφου του Ιμάμη (αντικαταστάθηκαν το 2001, αλλά τα καινούργια είναι σε ένα πολύ ιερό χώρο όπου κανονικά δε μπαίνει κάποιος μη μουσουλμάνος). Και μια συλλογή γραμματοσήμων. Και μια συλλογή ολυμπιακών μεταλλίων. Και μια συλλογή νομισμάτων και χαρτονομισμάτων από όλο τον κόσμο. Και κάτι αρχαία κοράνια χιλίων και πλέον ετών.
























Στην κορυφή κάποιου από τα κτίρια ανάμεσα σε δυο αυλές, βρίσκεται το Naqqareh Khaneh, μια πλατφόρμα απ’ όπου κάθε χάραμα και κάθε σούρουπο πραγματοποιείται μια περίεργη φανφάρα. Και πιο πέρα, είναι η μεγάλη ατραξιόν του συμπλέγματος, ο τάφος του Ιμάμη. Δεν το χάνετε με τίποτα, είναι κάτω από ένα χρυσό θόλο που βγάζει μάτι από μακριά.


Επίσης υποτίθεται απαγορευμένο είναι και το τζαμί του συμπλέγματος, το Gohad Shad, σε τεχνοτροπία Τιμουρίδων, που μοιάζει πολύ με τα τζαμιά στη Μπουχάρα και στη Χίβα (Ουζμπεκιστάν). Μέρος του, όμως είχε σήμερα σκαλωσιές. Είναι ιερό, γιατί είναι υποτίθεται το μέρος όπου θα καθίσει ο εξαφανισμένος σήμερα 12ος Ιμάμης, όταν αποφασίσει να επιστρέψει στον κόσμο.











Συνέχισα τη βόλτα μου περιφερειακά γύρω από το Haram.







Βγαίνοντας από το Χαραμ, η πόλη σχεδόν στερείται αξιοθέατων. Το πιο σημαντικό από τα λίγα που υπάρχουν, βρίσκεται ακριβώς δίπλα στο Χαράμ: Ένα ιστορικό τζαμί, σε στυλ κεντρικής Ασίας κι αυτό, έχει ανακόψει την επέκταση του συμπλέγματος προς τα δυτικά, καθώς το Χαραμ με τις σταδιακές επεκτάσεις του έχει ροκανίσει τις γειτονιές γύρω του. Σήμερα, στον ίδιο χώρο στεγάζεται ένα μουσείο Ανθρωπολογίας, αλλά το όλο σύμπλεγμα είναι κλειστό τώρα. Είναι ανοικτά μόνο το πρωί, και κλείνει το μεσημέρι. Γιατί άλλωστε να κρατάνε ανοικτό ένα μουσείο σε μια πόλη με πολλούς προσκυνητές αλλά ελάχιστους ως καθόλου τουρίστες; Το πρωί για τα σχολεία, μόνο, φτάνει.






Έφτασα απ’ έξω σε μια άλλη από τις εισόδους του Χαράμ, όπου ένα πλήθος άνδρες βρισκόταν στο μέσο μιας τελετουργίας με φτερά και πούπουλα (
) στερεωμένα σε ένα alamut, ένα βαρύ σιδερένιο πράγμα σα γιγαντιαίο εβραϊκό κηροπήγιο που ανοίγει τις παρελάσεις κατά τους εορτασμούς της Ashura. Οι κινήσεις τους μοιάζουν με το αυτομαστίγωμα, αλλά μαστίγια εδώ δεν υπάρχουν.





Και δύο βίντεο:


Δε θα σας περιγράψω τώρα ένα-ένα τους χώρους και τις αυλές του Χαράμ. Αν πάτε, θα σας παραπέμψω σε ένα καλό ταξιδιωτικό οδηγό που θα γράψω για μία ακόμα φορά ότι ΠΡΕΠΕΙ να βρίσκεται στην τσέπη σας. Κι αν δεν πάτε, ελάχιστη σημασία έχουν. Θα σημειώσω μόνο τους πιο ιδιαίτερους από τους χώρους.
Τέτοιος χώρος, είναι, για παράδειγμα, τα δυο μουσεία του συμπλέγματος (που παρεμπιπτόντως δεν έχουν ειδικό εισιτήριο για τουρίστες). Το μουσείο χαλιών, για παράδειγμα, είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να δείτε τις διάφορες τεχνοτροπίες και τεχνικές που χρησιμοποιούνται ανά τη χώρα, με δείγματα μουσειακής αξίας, και κυρίως, χωρίς κάποιον πωλητή να καραδοκεί πάνω από τον ώμο σας. Το κυρίως μουσείο, έχει συλλογές τέχνης από το ίδιο το Χαράμ, όπως π.χ. τα προηγούμενα σκεπάσματα του τάφου του Ιμάμη (αντικαταστάθηκαν το 2001, αλλά τα καινούργια είναι σε ένα πολύ ιερό χώρο όπου κανονικά δε μπαίνει κάποιος μη μουσουλμάνος). Και μια συλλογή γραμματοσήμων. Και μια συλλογή ολυμπιακών μεταλλίων. Και μια συλλογή νομισμάτων και χαρτονομισμάτων από όλο τον κόσμο. Και κάτι αρχαία κοράνια χιλίων και πλέον ετών.
























Στην κορυφή κάποιου από τα κτίρια ανάμεσα σε δυο αυλές, βρίσκεται το Naqqareh Khaneh, μια πλατφόρμα απ’ όπου κάθε χάραμα και κάθε σούρουπο πραγματοποιείται μια περίεργη φανφάρα. Και πιο πέρα, είναι η μεγάλη ατραξιόν του συμπλέγματος, ο τάφος του Ιμάμη. Δεν το χάνετε με τίποτα, είναι κάτω από ένα χρυσό θόλο που βγάζει μάτι από μακριά.


Επίσης υποτίθεται απαγορευμένο είναι και το τζαμί του συμπλέγματος, το Gohad Shad, σε τεχνοτροπία Τιμουρίδων, που μοιάζει πολύ με τα τζαμιά στη Μπουχάρα και στη Χίβα (Ουζμπεκιστάν). Μέρος του, όμως είχε σήμερα σκαλωσιές. Είναι ιερό, γιατί είναι υποτίθεται το μέρος όπου θα καθίσει ο εξαφανισμένος σήμερα 12ος Ιμάμης, όταν αποφασίσει να επιστρέψει στον κόσμο.











Συνέχισα τη βόλτα μου περιφερειακά γύρω από το Haram.







Βγαίνοντας από το Χαραμ, η πόλη σχεδόν στερείται αξιοθέατων. Το πιο σημαντικό από τα λίγα που υπάρχουν, βρίσκεται ακριβώς δίπλα στο Χαράμ: Ένα ιστορικό τζαμί, σε στυλ κεντρικής Ασίας κι αυτό, έχει ανακόψει την επέκταση του συμπλέγματος προς τα δυτικά, καθώς το Χαραμ με τις σταδιακές επεκτάσεις του έχει ροκανίσει τις γειτονιές γύρω του. Σήμερα, στον ίδιο χώρο στεγάζεται ένα μουσείο Ανθρωπολογίας, αλλά το όλο σύμπλεγμα είναι κλειστό τώρα. Είναι ανοικτά μόνο το πρωί, και κλείνει το μεσημέρι. Γιατί άλλωστε να κρατάνε ανοικτό ένα μουσείο σε μια πόλη με πολλούς προσκυνητές αλλά ελάχιστους ως καθόλου τουρίστες; Το πρωί για τα σχολεία, μόνο, φτάνει.






Έφτασα απ’ έξω σε μια άλλη από τις εισόδους του Χαράμ, όπου ένα πλήθος άνδρες βρισκόταν στο μέσο μιας τελετουργίας με φτερά και πούπουλα (





Και δύο βίντεο:


Last edited: