Anas Tassos
Member
- Μηνύματα
- 168
- Likes
- 1.259
- Ταξίδι-Όνειρο
- Παπούα Νεα Γουινέα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Αεροπορικό ταξίδι ως τη Γκάμπια
- Σερεκούντα
- Τι Εστί Γκάμπια
- Αναζητώντας τις ρίζες του Κίντα Κούντε στη Γκάμπια
- Μένω στη Σερεκούντα και οργανώνομαι!
- Ταξίδι στη βόρεια όχθη του Γκάμπια
- Janjanbureh και Νότια όχθη του ποταμού Γκάμπια
- Πέρασμα στη Σενεγάλη
- Ταξίδι στο Μπισσάου
- Καρναβάλι στο Μπισσάου
- Και τι εστί Γουινέα Μπισάου[U];[/U]
- Αποχαιρετισμός του Μπισσάου και πίσω στο Ziguinchor
- Ελινκίν, ψαροχώρι της Καζαμάνς
- Oussouye - Karabane
- Καφουντίν, στην άλλη άκρη του Καζαμάνς
- Καφουντίν και στήσιμο εις διπλούν
- Άφιξη στο Ντακάρ
- Στη μεγαλούπολη και στο παραδεισιακό νησάκι Γκορέ
- Τουμπακούτα
- Εξερευνώντας το Δέλτα του ποταμού Σαλούμ
- Σαλί, τουρισμός στη Μικρή Ακτή
- Ζοάλ-Φαντιούθ
- Ποια να διαλέξω; Την καινούργια ή την παλιά Πρωτεύουσα;
- Πάλι Σεν Λουί – Πάλι ΘΑΡΣΕΙΝ ΧΡΗ!
- Άφιξη στο Νουακσότ
- Μια ημέρα στο Νουακσότ
- Ταξίδι ως το Ατάρ
- Chinguetti
- Chinguetti ΙΙ
- Ανάμεσα στις πηγές του παραδείσου και τα πρόθυρα της κόλασης
- Νουακσότ, Brain storming και Carpe diem
- Πετάω με το τελευταίο αεροπλάνο
- Νόστιμον ήμαρ με Happy end
- Μια ανακεφαλαίωση για το ταξίδι στη Δυτική Αφρική
- Όπου «ότι θέλεις γράφεις»
- Λόγια κλειδωμένα και του κουίζ η λύση
- Αντί επιλόγου
Κεφάλαιο 18o
Δευτέρα, 2 Μαρτίου. Φθάνω στο Ντακάρ, σώος και αβλαβής.
Σήμερα στην Ελλάδα είναι Καθαρή Δευτέρα. Ο φίλος μου ο Γιάννης, με τον οποίο επικοινωνώ τακτικά, βρίσκεται στην Κορινθία. Ενώ το καφενεδάκι που συχνάζουμε στην Αθήνα, κοντά στη στάση Πανόρμου του μετρό, θα έχει την παραδοσιακή μάζωξη της Καθαροδευτέρας με σπέσιαλ παραδοσιακά νηστίσιμα φαγητά που ετοιμάζει η κυρία Ε. Πώς θα τα περάσουν άραγε εφέτος; Ο κόσμος τώρα χορεύει στους ρυθμούς του κορωνοϊού. Η Ελληνική κυβέρνηση εξέδωσε απαγόρευση εκδηλώσεων για το καρναβάλι και τα κούλουμα. Αλλά πολλοί δε συμμορφώθηκαν, ιδίως στην Πάτρα που χθες Κυριακή τού Καρναβαλιού βγήκαν απερίσκεπτα στους δρόμους.
Εγώ θα φύγω σήμερα από το Καφουντίν, δίχως δυστυχώς να έχω επισκεφθεί την περιοχή Καρόν. Παίρνω το πρωινό (που περιλαμβάνεται στην τιμή) ενώ ο Ερίκ ετοιμάζει το λογαριασμό. Σύνολο 38,000 CFA, καλά είναι.
Το θέμα είναι που θα πάω στη συνέχεια. Το μόνο σίγουρο είναι ότι τελείωσα το μέρος της ταξιδιωτικής μου περιήγησης που αφορούσε το Καζαμάνς. Όπως βέβαια έχω τελειώσει και με τη Γκάμπια από τις 23 Φεβρουαρίου. Πρέπει οπωσδήποτε να περάσω σήμερα βορείως της Γκάμπια, κάπου στην κεντρική Σενεγάλη.
Το καλύτερο θα ήταν να πάω σήμερα στην Toubakouta, μια μικρή πόλη, ακριβώς βόρεια των συνόρων της Γκάμπια, που είναι αφετηρία εκδρομών στο Εθνικό πάρκο τού Δέλτα τού ποταμού Σαλούμ. Από εκεί μπορώ, ταξιδεύοντας προς βορρά, να διασχίσω τη Σενεγάλη μέχρις ότου περάσω στη Μαυριτανία.
Όμως με απασχολεί λίγο και το θέμα της βίζας της Μαυριτανίας. Σκέφτομαι πως καλά θα ήταν να την πάρω στην πρεσβεία που είναι στο Ντακάρ. Αλλά εάν πάω πρώτα Toubakouta θα φθάσω στο Ντακάρ το Σαββατοκύριακο που η πρεσβεία θα είναι κλειστή.
Ξεκινάω λοιπόν να φύγω έχοντας στο νου μου διάφορες σκέψεις, χωρίς ακόμα να έχω καταστρώσει σίγουρο χρονοδιάγραμμα για την καινούργια εβδομάδα.
Πηγαίνω με ταξί (1000 CFA) στο σταθμό λεωφορείων του Καφουντίν. Εδώ διαπιστώνω ότι η μετάβαση στην Toubakouta μέσω της παράλληλης προς την παραλία διαδρομής, που είναι η μικρότερη σε μήκος, είναι πολύπλοκη. Δεν υπάρχει απευθείας συγκοινωνία και πρόκειται για ταξίδι με πολλά στάδια. Πρώτα πρέπει να πάω στα σύνορα της Γκάμπια. Να περάσω στη Γκάμπια και με κάποιο μέσον να συνεχίσω ως το Μπαντζούλ. Να περάσω με φέρι το ποτάμι για να πάω απέναντι στη Μπάρα. Να πάω από εκεί στα σύνορα της Σενεγάλης. Να περάσω τα σύνορα στο Καράνγκ και από εκεί να πάω με ταξί στην Toubakouta.
Όλοι με συμβουλεύουν να μην το κάνω αυτό αλλά να πάω μέσω Bignona. Παίρνω το επταθέσιο και πριν τις δέκα η ώρα είμαι ήδη στο σταθμό της Bignona. Αλλά πάντως τώρα δεν είναι και τόσο ενωρίς. Αν πάω στην Toubakouta θα φθάσω όταν σκοτεινιάζει. Χρειάζονται ακόμα μετεπιβιβάσεις, στο Καολάκ. Τελικά βάζω πλώρη για το Ντακάρ.
Ο κύβος ερρίφθη αλλά έχω μπροστά μου ταξίδι. Διαδρομή 410 χιλιόμετρα που διασχίζει οδικώς και τη Γκάμπια. Αν και ο αρμόδιος ταμίας μού προτείνει να πάω με μινιμπάς, εγώ για να μη ταλαιπωρηθώ στο μικρό λεωφορείο, βγάζω εισιτήριο με το επταθέσιο ταξί. Κόστος 10,000 CFA (9,500 εισιτήριο, 500 η βαλίτσα). Αλλά η ώρα περνάει και δεν εμφανίζεται κανένας άλλος να βγάλει εισιτήριο με το επταθέσιο ταξί. Μετά μια ολόκληρη ώρα παραμένω ο μοναδικός επιβάτης του. Βλέποντας ότι το μινιμπάς που περιμένει δίπλα στο επταθέσιο κοντεύει να γεμίσει ζητώ να μου αλλάξουν το εισιτήριο. Το μινιμπάς κοστίζει μόνο 7,000 CFA, αυτός είναι ο λόγος που οι ντόπιοι το προτιμούν.
Εγώ όμως για να μη στριμωχτώ στην τελευταία σειρά καθισμάτων με άλλους τρεις, ζητώ να πληρώσω διπλό εισιτήριο. Το οποίο γίνεται δεκτό. Έτσι πληρώνω 14,000 CFA (δηλαδή 4,000 επί πλέον από το επταθέσιο) και φεύγουμε για το Ντακάρ.
Αξίζει τον κόπο που πλήρωσα διπλό εισιτήριο. Είμαι σχετικά άνετα στο πίσω κάθισμα, καλύτερα από ότι στο επταθέσιο, που είναι πολύ χαμηλό., Ταξιδεύω με μόνο δυο άλλους συνεπιβάτες στην πίσω τελευταία σειρά καθισμάτων. Ο ένας είναι ένας νεαρός (είκοσι και κάτι) που τον λένε Φαλί. Είναι ένα καλό παιδί που μου συμπαραστέκεται και με βοηθάει πολύ.
Το μινιμπάς γύρω στις δυο το απόγευμα περνάει τη μεθόριο της Γκάμπια στο Σόμα. Εδώ που όπως θυμόμαστε πέρασα τα σύνορα στις 23 Φεβρουαρίου, σε αντίθετη κατεύθυνση. Δίνουμε τα χαρτιά μας στο βοηθό του οδηγού να τα πάει στο γραφείο της μετανάστευσης. Είμαι ο μοναδικός λευκός στο λεωφορειάκι. Οι ανεκδιήγητοι διεφθαρμένοι υπάλληλοι ζητούν από το νεαρό βοηθό να δώσω 5,000 CFA για τη σφραγίδα εισόδου στη Γκάμπια. Εγώ αρνούμαι αλλά όντας στο πίσω κάθισμα δεν είναι και εύκολο να πάω έξω ως την υπηρεσία μετανάστευσης. Ο οδηγός επεμβαίνει και μου λέει «δόστου ένα χιλιάρικο». Τι να κάνει ο άνθρωπος, έχει ταξίδι με το μινιμπάς γεμάτο και δε μπορεί να καθυστερεί. Δίνω τα 1,000 CFA αλλά ο βοηθός έρχεται πάλι και μου λέει ότι δε δέχονται και ζητούν περισσότερα. Του δίνω άλλο ένα χιλιάρικο και είμαι πια αποφασισμένος να μη δώσω άλλα. Σε λίγο ο βοηθός έρχεται με το διαβατήριό μου σφραγισμένο. Η ιστορία κόστισε 2,000 CFA, δεν είναι κάποιο ποσόν, αντιστοιχεί σε τρία ευρώ. Αλλά είναι η κοροϊδία και η διαφθορά των υπαλλήλων που δεν αντέχονται.
Διασχίζουμε τη Γκάμπια. Από την είσοδό μας κοντά στη Σόμα ως την έξοδο κοντά στο Φαραφένι είναι μόνο 25 χιλιόμετρα απόσταση. Περνάμε τη γέφυρα στον ποταμό Γκάμπια. Είναι η σημαντικότερη γέφυρα στον ποταμό και δεν υπάρχει άλλη στα κατάντη. Ονομάζεται γέφυρα της Σενεγκάμπια (Senegambia bridge). Έχει μήκος 1,900 μέτρα και είναι καινούργια. Παραδόθηκε στην κυκλοφορία τον Ιανουάριο του 2019. Το κεντρικό άνοιγμα είναι 100 μέτρα, για να εξυπηρετείται η κυκλοφορία πλοίων στον ποταμό.
Περνάμε και την πόλη του Φαραφένι και φθάνουμε πια στο φυλάκιο εξόδου από τη Γκάμπια. Κατεβαίνω να πάρω σφραγίδα εξόδου. Οι υπάλληλοι έχουν στήσει και εδώ μηχανή για αρπαχτές. Υπάρχουν δυο ζευγάρια Γάλλων που έχουν ήδη δώσει πάνω από 20,000 CFA και τώρα το σκέφτονται και ζητούν απόδειξη. Οι διεφθαρμένοι υπάλληλοι τα οικονόμησαν και, καθώς πιέζονται από τους Γάλλους, προσπαθούν να με ξεφορτωθούν λέγοντάς μου να δώσω ένα χιλιάρικο. Αλλά εγώ αρνούμαι, δε δίνω τίποτα. Τελικά οι 4 Γάλλοι φεύγουν, χωρίς βέβαια να πάρουν απόδειξη. Εμένα μου σφραγίζουν το διαβατήριο χωρίς να πληρώσω. Για να δικαιολογήσουν την κατάσταση μού λένε ότι τάχατες αυτό οφείλεται στο ότι εγώ είμαι από άλλη χώρα προέλευσης. Παραμύθια της κακιάς ώρας.
Τρέχω στο φυλάκιο της Σενεγάλης. Μου κάνουν υγειονομικό έλεγχο (δηλαδή θερμομέτρηση) και παίρνω σφραγίδα εισόδου. Ο Φαλί στάθηκε δίπλα μου και μού συμπαραστάθηκε. Επιβιβαζόμαστε. Το μινιμπάς συνεχίζει. Γίνονται και δεκάδες σύντομες στάσεις. Το μινιμπάς σε κάθε κοινότητα που περνάει πληρώνει κάποιο φόρο. Ενώ γίνονται έλεγχοι από πολλές υπηρεσίες. Τελωνεία, Αστυνομία, χωροφυλακή (gendarmerie, ένοπλοι αυτοί) ακόμα και από τη δασική υπηρεσία.
Περνάμε από τη μεγάλη πόλη Καολάκ. Από φαγητό σχεδόν τίποτα. Στο δρόμο αγόρασα μόνο νερό και πεντέξι μανταρίνια. Μου έδωσε και μια μπανάνα ο Φαλί.
Η επόμενη μεγάλη πόλη στο δρόμο μας είναι το Mbour, μια παραλιακή πόλη όπου πλέον συνεχίζουμε τα τελευταία ενενήντα χιλιόμετρα παράλληλα προς την ακτή επί του Ατλαντικού. Στο μεταξύ έχει πέσει το σκοτάδι.
Ο νεαρός Φαλί κάνει τηλέφωνα για να μου βρει δωμάτιο στο Ντακάρ, στα ξενοδοχεία που έχω βρει στον οδηγό. Το πρώτο που του υπέδειξα είναι το Saint-Louis Sun. Δυστυχώς είναι πλήρες. Το δεύτερο είναι το Chez Nizar που απαντάει ότι διαθέτει δωμάτιο.
Φθάνουμε στα πρόθυρα ενός σταθμού λεωφορείων του Ντακάρ όπου ο οδηγός μού λέει ότι πρέπει να κατέβω και να πάρω ταξί για το κέντρο της πόλης. Ο Φαλί διαπραγματεύεται με τους ταξιτζήδες για λογαριασμό μου. Λέει ότι δεν πέφτουν κάτω από τα 4,000 CFA, ενώ η σωστή τιμή, την οποία θέλει να πετύχει, είναι 3,000 CFA. Και με συμβουλεύει να περιμένω διότι έτσι είναι οι ταξιτζήδες στους σταθμούς, κάνουν αρπαχτές.
Η ώρα είναι περασμένες εννέα το βράδυ. Δεν πρέπει να καθυστερώ για 1,000 CFA, που είναι ενάμιση ευρώ. Εξηγώ στο νεαρό Φαλί ότι δέχομαι να πληρώσω 4,000 CFA. Τον αποχαιρετώ με ευχαριστίες, νάναι καλά το παιδί, με βοήθησε ουσιαστικά.
Ο ταξιτζής που παίρνω είναι ένας άνδρας που δε μιλάει πολύ καλά τα Γαλλικά, αλλά μοιάζει εντάξει. Το πρόβλημά μου είναι ότι ο άνθρωπος δε γνωρίζει πού βρίσκεται ο ξενώνας Chez Nizar. Καθώς φεύγουμε προσπαθώ να εντοπίσω τον ξενώνα στο χάρτη του τουριστικού οδηγού Lonely Planet. Παράλληλα ανοίγω το κινητό μου και πατάω το σημάδι με το φακό ώστε να έχω φωτισμό. Έτσι βλέπω το μέρος με το chez Nizar στο βιβλίο μου, κρατώντας στο δεξί μου χέρι αναμμένο το φωτισμό από το κινητό μου.
Ξαφνικά νοιώθω κάποιον να με χτυπάει στο δεξί μου χέρι προσπαθώντας να μού πάρει το κινητό. Τραβάω ενστικτωδώς το χέρι μου, σώζοντας και το κινητό. Μόνο η θήκη του έπαθε ένα μικρό σκίσιμο. Ο επίδοξος κλέφτης εξαφανίζεται τρέχοντας, όπως και ήρθε. Δεν τον είδαμε καθόλου. Ούτε εγώ, ούτε ο ταξιτζής.
Δόξα τω Θεώ που δε μπόρεσε να μου πάρει το κινητό. Αλλά για σκέψου φάση. Ενώ το ταξί προχωρούσε και ενώ υπήρχε κόσμος τριγύρω. Ο ταξιτζής ανεβάζει το τζάμι του παραθύρου, παρά τη ζέστη που κάνει, και συνεχίζουμε για το κέντρο της πόλης. Είναι αρκετά χιλιόμετρα απόσταση. Αλλά έχω εντοπίσει το chez Nizar. Βρίσκεται δίπλα στο δημοφιλές λιβανέζικο ρεστοράν Ali Baba, που ο ταξιτζής το γνωρίζει.
Έτσι με αφήνει στο ρεστοράν. Ο υπεύθυνος του πασίγνωστου Ali Baba με βοηθάει να πάω στον ξενώνα. Δίνω στον οδηγό 5,000 CFA. Θέλω να είναι ευχαριστημένος ο άνθρωπος, με τέτοια φάση που περάσαμε.
Το δωμάτιο στο chez Nizar είναι χάλια. Μεγάλο μεν αλλά παραμελημένο. Η τουαλέτα εξωτερική. Ατομική είναι, ίσως λόγω έλλειψης πελατών, αλλά απαράδεκτη. Αλλά τέτοια ώρα δεν έχω άλλη επιλογή, θα μείνω εδώ. Το καλό είναι ότι έχω δίπλα μου το ρεστοράν Ali Baba που είναι ανοικτό. Με καλά και φθηνά φαγητά. Και με σύνδεση wifi. Τρώω για βράδυ στο Ali Baba. Το σκορδάτο κοτόπουλο ψητό είναι πολύ καλό.
Δευτέρα, 2 Μαρτίου. Φθάνω στο Ντακάρ, σώος και αβλαβής.
Σήμερα στην Ελλάδα είναι Καθαρή Δευτέρα. Ο φίλος μου ο Γιάννης, με τον οποίο επικοινωνώ τακτικά, βρίσκεται στην Κορινθία. Ενώ το καφενεδάκι που συχνάζουμε στην Αθήνα, κοντά στη στάση Πανόρμου του μετρό, θα έχει την παραδοσιακή μάζωξη της Καθαροδευτέρας με σπέσιαλ παραδοσιακά νηστίσιμα φαγητά που ετοιμάζει η κυρία Ε. Πώς θα τα περάσουν άραγε εφέτος; Ο κόσμος τώρα χορεύει στους ρυθμούς του κορωνοϊού. Η Ελληνική κυβέρνηση εξέδωσε απαγόρευση εκδηλώσεων για το καρναβάλι και τα κούλουμα. Αλλά πολλοί δε συμμορφώθηκαν, ιδίως στην Πάτρα που χθες Κυριακή τού Καρναβαλιού βγήκαν απερίσκεπτα στους δρόμους.
Εγώ θα φύγω σήμερα από το Καφουντίν, δίχως δυστυχώς να έχω επισκεφθεί την περιοχή Καρόν. Παίρνω το πρωινό (που περιλαμβάνεται στην τιμή) ενώ ο Ερίκ ετοιμάζει το λογαριασμό. Σύνολο 38,000 CFA, καλά είναι.
Το θέμα είναι που θα πάω στη συνέχεια. Το μόνο σίγουρο είναι ότι τελείωσα το μέρος της ταξιδιωτικής μου περιήγησης που αφορούσε το Καζαμάνς. Όπως βέβαια έχω τελειώσει και με τη Γκάμπια από τις 23 Φεβρουαρίου. Πρέπει οπωσδήποτε να περάσω σήμερα βορείως της Γκάμπια, κάπου στην κεντρική Σενεγάλη.
Το καλύτερο θα ήταν να πάω σήμερα στην Toubakouta, μια μικρή πόλη, ακριβώς βόρεια των συνόρων της Γκάμπια, που είναι αφετηρία εκδρομών στο Εθνικό πάρκο τού Δέλτα τού ποταμού Σαλούμ. Από εκεί μπορώ, ταξιδεύοντας προς βορρά, να διασχίσω τη Σενεγάλη μέχρις ότου περάσω στη Μαυριτανία.
Όμως με απασχολεί λίγο και το θέμα της βίζας της Μαυριτανίας. Σκέφτομαι πως καλά θα ήταν να την πάρω στην πρεσβεία που είναι στο Ντακάρ. Αλλά εάν πάω πρώτα Toubakouta θα φθάσω στο Ντακάρ το Σαββατοκύριακο που η πρεσβεία θα είναι κλειστή.
Ξεκινάω λοιπόν να φύγω έχοντας στο νου μου διάφορες σκέψεις, χωρίς ακόμα να έχω καταστρώσει σίγουρο χρονοδιάγραμμα για την καινούργια εβδομάδα.
Πηγαίνω με ταξί (1000 CFA) στο σταθμό λεωφορείων του Καφουντίν. Εδώ διαπιστώνω ότι η μετάβαση στην Toubakouta μέσω της παράλληλης προς την παραλία διαδρομής, που είναι η μικρότερη σε μήκος, είναι πολύπλοκη. Δεν υπάρχει απευθείας συγκοινωνία και πρόκειται για ταξίδι με πολλά στάδια. Πρώτα πρέπει να πάω στα σύνορα της Γκάμπια. Να περάσω στη Γκάμπια και με κάποιο μέσον να συνεχίσω ως το Μπαντζούλ. Να περάσω με φέρι το ποτάμι για να πάω απέναντι στη Μπάρα. Να πάω από εκεί στα σύνορα της Σενεγάλης. Να περάσω τα σύνορα στο Καράνγκ και από εκεί να πάω με ταξί στην Toubakouta.
Όλοι με συμβουλεύουν να μην το κάνω αυτό αλλά να πάω μέσω Bignona. Παίρνω το επταθέσιο και πριν τις δέκα η ώρα είμαι ήδη στο σταθμό της Bignona. Αλλά πάντως τώρα δεν είναι και τόσο ενωρίς. Αν πάω στην Toubakouta θα φθάσω όταν σκοτεινιάζει. Χρειάζονται ακόμα μετεπιβιβάσεις, στο Καολάκ. Τελικά βάζω πλώρη για το Ντακάρ.
Ο κύβος ερρίφθη αλλά έχω μπροστά μου ταξίδι. Διαδρομή 410 χιλιόμετρα που διασχίζει οδικώς και τη Γκάμπια. Αν και ο αρμόδιος ταμίας μού προτείνει να πάω με μινιμπάς, εγώ για να μη ταλαιπωρηθώ στο μικρό λεωφορείο, βγάζω εισιτήριο με το επταθέσιο ταξί. Κόστος 10,000 CFA (9,500 εισιτήριο, 500 η βαλίτσα). Αλλά η ώρα περνάει και δεν εμφανίζεται κανένας άλλος να βγάλει εισιτήριο με το επταθέσιο ταξί. Μετά μια ολόκληρη ώρα παραμένω ο μοναδικός επιβάτης του. Βλέποντας ότι το μινιμπάς που περιμένει δίπλα στο επταθέσιο κοντεύει να γεμίσει ζητώ να μου αλλάξουν το εισιτήριο. Το μινιμπάς κοστίζει μόνο 7,000 CFA, αυτός είναι ο λόγος που οι ντόπιοι το προτιμούν.
Εγώ όμως για να μη στριμωχτώ στην τελευταία σειρά καθισμάτων με άλλους τρεις, ζητώ να πληρώσω διπλό εισιτήριο. Το οποίο γίνεται δεκτό. Έτσι πληρώνω 14,000 CFA (δηλαδή 4,000 επί πλέον από το επταθέσιο) και φεύγουμε για το Ντακάρ.
Αξίζει τον κόπο που πλήρωσα διπλό εισιτήριο. Είμαι σχετικά άνετα στο πίσω κάθισμα, καλύτερα από ότι στο επταθέσιο, που είναι πολύ χαμηλό., Ταξιδεύω με μόνο δυο άλλους συνεπιβάτες στην πίσω τελευταία σειρά καθισμάτων. Ο ένας είναι ένας νεαρός (είκοσι και κάτι) που τον λένε Φαλί. Είναι ένα καλό παιδί που μου συμπαραστέκεται και με βοηθάει πολύ.
Το μινιμπάς γύρω στις δυο το απόγευμα περνάει τη μεθόριο της Γκάμπια στο Σόμα. Εδώ που όπως θυμόμαστε πέρασα τα σύνορα στις 23 Φεβρουαρίου, σε αντίθετη κατεύθυνση. Δίνουμε τα χαρτιά μας στο βοηθό του οδηγού να τα πάει στο γραφείο της μετανάστευσης. Είμαι ο μοναδικός λευκός στο λεωφορειάκι. Οι ανεκδιήγητοι διεφθαρμένοι υπάλληλοι ζητούν από το νεαρό βοηθό να δώσω 5,000 CFA για τη σφραγίδα εισόδου στη Γκάμπια. Εγώ αρνούμαι αλλά όντας στο πίσω κάθισμα δεν είναι και εύκολο να πάω έξω ως την υπηρεσία μετανάστευσης. Ο οδηγός επεμβαίνει και μου λέει «δόστου ένα χιλιάρικο». Τι να κάνει ο άνθρωπος, έχει ταξίδι με το μινιμπάς γεμάτο και δε μπορεί να καθυστερεί. Δίνω τα 1,000 CFA αλλά ο βοηθός έρχεται πάλι και μου λέει ότι δε δέχονται και ζητούν περισσότερα. Του δίνω άλλο ένα χιλιάρικο και είμαι πια αποφασισμένος να μη δώσω άλλα. Σε λίγο ο βοηθός έρχεται με το διαβατήριό μου σφραγισμένο. Η ιστορία κόστισε 2,000 CFA, δεν είναι κάποιο ποσόν, αντιστοιχεί σε τρία ευρώ. Αλλά είναι η κοροϊδία και η διαφθορά των υπαλλήλων που δεν αντέχονται.
Διασχίζουμε τη Γκάμπια. Από την είσοδό μας κοντά στη Σόμα ως την έξοδο κοντά στο Φαραφένι είναι μόνο 25 χιλιόμετρα απόσταση. Περνάμε τη γέφυρα στον ποταμό Γκάμπια. Είναι η σημαντικότερη γέφυρα στον ποταμό και δεν υπάρχει άλλη στα κατάντη. Ονομάζεται γέφυρα της Σενεγκάμπια (Senegambia bridge). Έχει μήκος 1,900 μέτρα και είναι καινούργια. Παραδόθηκε στην κυκλοφορία τον Ιανουάριο του 2019. Το κεντρικό άνοιγμα είναι 100 μέτρα, για να εξυπηρετείται η κυκλοφορία πλοίων στον ποταμό.
Περνάμε και την πόλη του Φαραφένι και φθάνουμε πια στο φυλάκιο εξόδου από τη Γκάμπια. Κατεβαίνω να πάρω σφραγίδα εξόδου. Οι υπάλληλοι έχουν στήσει και εδώ μηχανή για αρπαχτές. Υπάρχουν δυο ζευγάρια Γάλλων που έχουν ήδη δώσει πάνω από 20,000 CFA και τώρα το σκέφτονται και ζητούν απόδειξη. Οι διεφθαρμένοι υπάλληλοι τα οικονόμησαν και, καθώς πιέζονται από τους Γάλλους, προσπαθούν να με ξεφορτωθούν λέγοντάς μου να δώσω ένα χιλιάρικο. Αλλά εγώ αρνούμαι, δε δίνω τίποτα. Τελικά οι 4 Γάλλοι φεύγουν, χωρίς βέβαια να πάρουν απόδειξη. Εμένα μου σφραγίζουν το διαβατήριο χωρίς να πληρώσω. Για να δικαιολογήσουν την κατάσταση μού λένε ότι τάχατες αυτό οφείλεται στο ότι εγώ είμαι από άλλη χώρα προέλευσης. Παραμύθια της κακιάς ώρας.
Τρέχω στο φυλάκιο της Σενεγάλης. Μου κάνουν υγειονομικό έλεγχο (δηλαδή θερμομέτρηση) και παίρνω σφραγίδα εισόδου. Ο Φαλί στάθηκε δίπλα μου και μού συμπαραστάθηκε. Επιβιβαζόμαστε. Το μινιμπάς συνεχίζει. Γίνονται και δεκάδες σύντομες στάσεις. Το μινιμπάς σε κάθε κοινότητα που περνάει πληρώνει κάποιο φόρο. Ενώ γίνονται έλεγχοι από πολλές υπηρεσίες. Τελωνεία, Αστυνομία, χωροφυλακή (gendarmerie, ένοπλοι αυτοί) ακόμα και από τη δασική υπηρεσία.
Περνάμε από τη μεγάλη πόλη Καολάκ. Από φαγητό σχεδόν τίποτα. Στο δρόμο αγόρασα μόνο νερό και πεντέξι μανταρίνια. Μου έδωσε και μια μπανάνα ο Φαλί.
Η επόμενη μεγάλη πόλη στο δρόμο μας είναι το Mbour, μια παραλιακή πόλη όπου πλέον συνεχίζουμε τα τελευταία ενενήντα χιλιόμετρα παράλληλα προς την ακτή επί του Ατλαντικού. Στο μεταξύ έχει πέσει το σκοτάδι.
Ο νεαρός Φαλί κάνει τηλέφωνα για να μου βρει δωμάτιο στο Ντακάρ, στα ξενοδοχεία που έχω βρει στον οδηγό. Το πρώτο που του υπέδειξα είναι το Saint-Louis Sun. Δυστυχώς είναι πλήρες. Το δεύτερο είναι το Chez Nizar που απαντάει ότι διαθέτει δωμάτιο.
Φθάνουμε στα πρόθυρα ενός σταθμού λεωφορείων του Ντακάρ όπου ο οδηγός μού λέει ότι πρέπει να κατέβω και να πάρω ταξί για το κέντρο της πόλης. Ο Φαλί διαπραγματεύεται με τους ταξιτζήδες για λογαριασμό μου. Λέει ότι δεν πέφτουν κάτω από τα 4,000 CFA, ενώ η σωστή τιμή, την οποία θέλει να πετύχει, είναι 3,000 CFA. Και με συμβουλεύει να περιμένω διότι έτσι είναι οι ταξιτζήδες στους σταθμούς, κάνουν αρπαχτές.
Η ώρα είναι περασμένες εννέα το βράδυ. Δεν πρέπει να καθυστερώ για 1,000 CFA, που είναι ενάμιση ευρώ. Εξηγώ στο νεαρό Φαλί ότι δέχομαι να πληρώσω 4,000 CFA. Τον αποχαιρετώ με ευχαριστίες, νάναι καλά το παιδί, με βοήθησε ουσιαστικά.
Ο ταξιτζής που παίρνω είναι ένας άνδρας που δε μιλάει πολύ καλά τα Γαλλικά, αλλά μοιάζει εντάξει. Το πρόβλημά μου είναι ότι ο άνθρωπος δε γνωρίζει πού βρίσκεται ο ξενώνας Chez Nizar. Καθώς φεύγουμε προσπαθώ να εντοπίσω τον ξενώνα στο χάρτη του τουριστικού οδηγού Lonely Planet. Παράλληλα ανοίγω το κινητό μου και πατάω το σημάδι με το φακό ώστε να έχω φωτισμό. Έτσι βλέπω το μέρος με το chez Nizar στο βιβλίο μου, κρατώντας στο δεξί μου χέρι αναμμένο το φωτισμό από το κινητό μου.
Ξαφνικά νοιώθω κάποιον να με χτυπάει στο δεξί μου χέρι προσπαθώντας να μού πάρει το κινητό. Τραβάω ενστικτωδώς το χέρι μου, σώζοντας και το κινητό. Μόνο η θήκη του έπαθε ένα μικρό σκίσιμο. Ο επίδοξος κλέφτης εξαφανίζεται τρέχοντας, όπως και ήρθε. Δεν τον είδαμε καθόλου. Ούτε εγώ, ούτε ο ταξιτζής.
Δόξα τω Θεώ που δε μπόρεσε να μου πάρει το κινητό. Αλλά για σκέψου φάση. Ενώ το ταξί προχωρούσε και ενώ υπήρχε κόσμος τριγύρω. Ο ταξιτζής ανεβάζει το τζάμι του παραθύρου, παρά τη ζέστη που κάνει, και συνεχίζουμε για το κέντρο της πόλης. Είναι αρκετά χιλιόμετρα απόσταση. Αλλά έχω εντοπίσει το chez Nizar. Βρίσκεται δίπλα στο δημοφιλές λιβανέζικο ρεστοράν Ali Baba, που ο ταξιτζής το γνωρίζει.
Έτσι με αφήνει στο ρεστοράν. Ο υπεύθυνος του πασίγνωστου Ali Baba με βοηθάει να πάω στον ξενώνα. Δίνω στον οδηγό 5,000 CFA. Θέλω να είναι ευχαριστημένος ο άνθρωπος, με τέτοια φάση που περάσαμε.
Το δωμάτιο στο chez Nizar είναι χάλια. Μεγάλο μεν αλλά παραμελημένο. Η τουαλέτα εξωτερική. Ατομική είναι, ίσως λόγω έλλειψης πελατών, αλλά απαράδεκτη. Αλλά τέτοια ώρα δεν έχω άλλη επιλογή, θα μείνω εδώ. Το καλό είναι ότι έχω δίπλα μου το ρεστοράν Ali Baba που είναι ανοικτό. Με καλά και φθηνά φαγητά. Και με σύνδεση wifi. Τρώω για βράδυ στο Ali Baba. Το σκορδάτο κοτόπουλο ψητό είναι πολύ καλό.
Last edited: