Anas Tassos
Member
- Μηνύματα
- 168
- Likes
- 1.259
- Ταξίδι-Όνειρο
- Παπούα Νεα Γουινέα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Αεροπορικό ταξίδι ως τη Γκάμπια
- Σερεκούντα
- Τι Εστί Γκάμπια
- Αναζητώντας τις ρίζες του Κίντα Κούντε στη Γκάμπια
- Μένω στη Σερεκούντα και οργανώνομαι!
- Ταξίδι στη βόρεια όχθη του Γκάμπια
- Janjanbureh και Νότια όχθη του ποταμού Γκάμπια
- Πέρασμα στη Σενεγάλη
- Ταξίδι στο Μπισσάου
- Καρναβάλι στο Μπισσάου
- Και τι εστί Γουινέα Μπισάου[U];[/U]
- Αποχαιρετισμός του Μπισσάου και πίσω στο Ziguinchor
- Ελινκίν, ψαροχώρι της Καζαμάνς
- Oussouye - Karabane
- Καφουντίν, στην άλλη άκρη του Καζαμάνς
- Καφουντίν και στήσιμο εις διπλούν
- Άφιξη στο Ντακάρ
- Στη μεγαλούπολη και στο παραδεισιακό νησάκι Γκορέ
- Τουμπακούτα
- Εξερευνώντας το Δέλτα του ποταμού Σαλούμ
- Σαλί, τουρισμός στη Μικρή Ακτή
- Ζοάλ-Φαντιούθ
- Ποια να διαλέξω; Την καινούργια ή την παλιά Πρωτεύουσα;
- Πάλι Σεν Λουί – Πάλι ΘΑΡΣΕΙΝ ΧΡΗ!
- Άφιξη στο Νουακσότ
- Μια ημέρα στο Νουακσότ
- Ταξίδι ως το Ατάρ
- Chinguetti
- Chinguetti ΙΙ
- Ανάμεσα στις πηγές του παραδείσου και τα πρόθυρα της κόλασης
- Νουακσότ, Brain storming και Carpe diem
- Πετάω με το τελευταίο αεροπλάνο
- Νόστιμον ήμαρ με Happy end
- Μια ανακεφαλαίωση για το ταξίδι στη Δυτική Αφρική
- Όπου «ότι θέλεις γράφεις»
- Λόγια κλειδωμένα και του κουίζ η λύση
- Αντί επιλόγου
Κεφάλαιο 31ο
Σάββατο, 14 Μαρτίου. Ανάμεσα στις πηγές του παραδείσου και τα πρόθυρα της κόλασης.
Το Chinguetti βρίσκεται σε μέσο υψόμετρο 500 μέτρων έναντι μόνο 270 του Ατάρ. Τη νύχτα έξω στο ύπαιθρο κάνει δροσιά. Αλλά μέσα στο κουτί - δωμάτιο που έχω δεν έχει καθόλου κρύο. Κοιμήθηκα με ένα σεντονάκι. Και αν λάβουμε υπόψη όλες τις συνθήκες μια χαρά πέρασα τη νύχτα. Και ήδη στις έξι το πρωί σηκώνομαι και κάθομαι στην ωραία αυλή, για ένα στιγμιαίο καφέ.
Το «ταξί» είναι ένα φορτηγάκι πικάπ κατά τα γνωστά πλέον. Κάθομαι πίσω με δυο ντόπιους. Πήραμε στο δρόμο και δυο άλλους, ανέβηκαν στην καρότσα. Όλα εντάξει.
Φθάνω κατά τις εννέα η ώρα στο Bab Sahara. Έχω την ημέρα μπροστά μου. Είναι η τελευταία μου ημέρα στο Αντράρ. Στόχος μου η επίσκεψη της όασης Terjit (Τέρζιτ). Η Λεονί τηλεφωνεί σε ένα γνωστό της ταξιτζή. Τον συμφωνεί να με πάει αλέ ρετούρ στο Terjit με αμοιβή 800 UM. Ώσπου να έρθει το ταξί, που τώρα βρίσκεται στο Terjit, παίρνω πρωινό στην αυλή.
Κατά τις δέκα έρχεται με το ταξί (χαμηλό επιβατηγό) ο ηλικιωμένος κύριος Αχμέτ και φεύγουμε. Περνάμε πρώτα από την αγορά όπου ο Αχμέτ αγοράζει κρέας καμήλας για το σπίτι του. Η απόσταση είναι γύρω στα 40 χιλιόμετρα. Τα πρώτα 30 είναι επιστροφή στον εθνικό δρόμο από τον οποίο ήρθα. Το επόμενο κομμάτι είναι στο δρόμο που οδηγεί στην πόλη Tidjikja, στο κέντρο της χώρας. Είναι ένας ακόμα καλύτερος δρόμος με φρέσκο ασφαλτικό τάπητα. Μόνο κάνα δυο χιλιόμετρα στο συνδετήριο κομμάτι ως το χωριό Terjit είναι δύσκολα, με παχύ στρώμα άμμου σε φυσικό έδαφος.
Ο Αχμέτ με το ταξί μένουν στο σπίτι του ενώ εγώ παίρνω το μονοπάτι για να ανέβω στο λόφο όπου σχηματίζεται ένα φαράγγι. Ανεβαίνω ως ένα λόφο όπου λειτουργεί κάμπιν με σκηνές για τουρίστες. Ο ιδιοκτήτης, ο κύριος Τζαμάλ, λέει σε έναν πιτσιρίκο που τον λένε Σερ, να με συνοδεύσει στην επίσκεψη. Ανεβαίνουμε το φαράγγι που έχει στη μέση του ένα ρυάκι. Χουρμαδιές φυτρώνουν γύρω από το ρυάκι που έρχεται από πηγές που βρίσκονται στην αφετηρία του φαραγγιού που είναι περίπου πεντακόσια μέτρα πιο ψηλά, στα βραχώδη υψώματα.
Η Terjit είναι μια κρυφή γωνιά του παραδείσου. Από τις πηγές του νερού γεμίζει ένας νερόλακκος όπου κάποιος τουρίστας δροσίζεται. Ωραία που θα ήταν να είχα χρόνο και εγώ. Να πέσω στο νερό και γιατί όχι να περάσω και τη νύχτα σε μια σκηνή. Δίπλα στο κάμπιν του Τζαμάλ είναι ένα ύψωμα που ανεβαίνω στην κορυφή του και βλέπω το πανόραμα της κοιλάδας. Δεν πλήρωσα το αναμενόμενο εισιτήριο της τοποθεσίας, κανείς δε μού ζήτησε. Ο Τζαμάλ με βοηθάει πολύ. Μου δίνει και ένα μπουκάλι παγωμένο νερό που είναι πολύ χρήσιμο καθώς ο ήλιος ανέβηκε ψηλά. Αλλά η πιο μεγάλη βοήθεια είναι ο πιτσιρικάς που με καθοδηγεί. Αφού με οδήγησε πρώτα επάνω στις πηγές, με πηγαίνει τώρα κάτω στο χωριό όπου με αφήνει στο σπίτι του Αχμέτ. Η γυναίκα του μαγείρεψε το κρέας που της πήγε και τώρα τρώει. Κάθισα και εγώ μαζί του και έφαγα μερικές μπουκιές.
Λέω στον Αχμέτ ότι θα έπρεπε να δώσω κάτι στον πιτσιρίκο αλλά μου λέει ότι δεν κάνει.
Το χωριό είναι πολύ μικρό, λιγότερες από είκοσι οικογένειες το κατοικούν μόνιμα. Αλλά και εδώ ο πληθυσμός πολλαπλασιάζεται το καλοκαίρι, που μαζεύονται όλοι οι απόδημοι για να μαζέψουν τους χουρμάδες.
Η επίσκεψη στην Terjit κράτησε δυο ώρες και άξιζε πάρα πολύ, παρά το γεγονός ότι έγινε σε ώρα λίγο περασμένη που έκανε ζέστη.
Επιστρέφοντας ο Αχμέτ κάνει μια παράκαμψη στο δρόμο προς το Ατάρ για να μου δείξει ένα φράγμα που φτιάχτηκε πέρυσι σε ένα ουάντι της περιοχής. Με αφήνει στο Bab Sahara κατά τις δύο το μεσημέρι και μου ζητάει επίμονα «δώρο». Τού δίνω 100 UM πέραν των 800 που ήταν η συμφωνία.
Βγαίνω για απογευματινή βόλτα στο κέντρο του Ατάρ κατά τις πέντε. Πηγαίνω στα πρακτορεία των μινιμπάς για να κλείσω εισιτήριο προκειμένου αύριο να ταξιδέψω στο Nouadhibou. Το πρακτορείο Salima δεν έχει θέσεις. Πηγαίνω στο πρακτορείο Tayssir όπου μου κάνουν κράτηση. Δε χρειάζεται να πληρώσω από τώρα, είναι και γνωστοί των Ολλανδών τού Bab Sahara. Το μινιμπάς φεύγει πρωί επτάμισι με οκτώ για το Νουακσότ. Εκεί υπάρχει ανταπόκριση ώστε αργά το βράδυ να φθάσω στο Nouadhibou.
Αλλά στη βόλτα που κάνω στην αγορά παρατηρώ αλλαγή της συμπεριφοράς του κόσμου. Η επιδημία του κορωνοϊού covid-19 απειλεί όλο τον κόσμο και πλέον λαμβάνονται μέτρα παντού. Η κυβέρνηση της Μαυριτανίας ανακοίνωσε ξαφνικά σήμερα το κλείσιμο των σχολείων. Τα παιδάκια που μέχρι πριν λίγες ώρες έτρεχαν να με χαιρετήσουν, τώρα που τα δασκάλεψαν στο σχολείο πως για να προφυλαχθούν πρέπει να αποφεύγουν τις επαφές, με κοιτάζουν αμήχανα και τα ακούω να ψιθυρίζουν «κορώνα – κορώνα». Το ίδιο άλλαξε η συμπεριφορά των πωλητών που χαιρέτησα εγκάρδια το πρωί που έφτασα στην πόλη. Είναι και πολύ ρατσιστικό αυτό, το κακό σου λέει θα μας το φέρουν οι λευκοί. Ο Αχμέτ με ενημερώνει με θλίψη πως η πολυαναμενόμενη πτήση τσάρτερ από τη Γαλλία προσγειώθηκε σήμερα χωρίς τουρίστες. Πήρε μόνο όσους επέστρεφαν στη Γαλλία. Και δε θα υπάρξει άλλη πτήση από το αεροδρόμιο του Ατάρ. Όσοι θέλουν να πάνε στη Γαλλία πρέπει πλέον να φύγουν από το αεροδρόμιο του Νουακσότ. Τέρμα, η Μαυριτανία έκλεισε τα σύνορά της στους τουρίστες.
Πολύ προβληματισμένος φοράω τη μάσκα μου και κυκλοφορώ στην αγορά με αυτήν. Σε ένα μικρό τοπικό μαγέρικο – ψησταριά τρώω για βράδυ, μισό κοτόπουλο ψητό.
Επιστρέφοντας στο Bab Sahara ένα κοριτσάκι τρέχει να μου σφίξει το χέρι. Της γνέφω φιλικά χωρίς να την αγγίξω. Ο πατέρας της την αρπάζει σχεδόν βίαια για να μην ξαναέρθει σε μένα. Δυστυχώς το ταξίδι δε δίνει πλέον τις τόσο ευχάριστες στιγμές της ξενοιασιάς και τις αυθόρμητες γνωριμίες με άλλους ανθρώπους που τόσο το ομορφαίνουν.
Στο Bab Sahara μαθαίνω από το ζευγάρι των Ολλανδών όλα τα νέα, που είναι πολύ χειρότερα από ότι περίμενα.
Οι Γερμανοί με το μεγάλο φορτηγό έχουν φύγει και δεν πρόκειται να τους ξαναδώ, ούτε θα μάθω πώς τα πήγαν στη συνέχεια.
Οι εξελίξεις είναι ραγδαίες. Τώρα πια η Μαυριτανία και η Σενεγάλη το ξέκοψαν ότι δε δέχονται καθόλου τουρίστες.
Οι Η.Π.Α. επεξέτειναν την απαγόρευση πτήσεων και σε άλλες χώρες εκτός Shengen, όπως η Μεγάλη Βρετανία. Αυτό βέβαια δε με αφορά αλλά το παράδειγμα των Η.Π.Α. βρίσκει μιμητές. Και το κακό έγινε και για εμένα.
Το Μαρόκο ξαφνικά διέκοψε τις πτήσεις σε πολλές χώρες όπως μού λένε. Αρχικά ξεκίνησαν με την Κίνα, τη γειτονική Αλγερία και τρεις πολύ χτυπημένες από την επιδημία Ευρωπαϊκές χώρες που είναι η Ιταλία, η Ισπανία, η Γαλλία. Παράλληλα διέκοψαν κάθε ακτοπλοϊκή συγκοινωνία με το εξωτερικό. Και σε λιγότερο από 24 ώρες εξέδωσαν νέα απαγόρευση για τέσσερες ακόμα χώρες της Ευρώπης: Γερμανία, Βέλγιο Ολλανδία και Πορτογαλία. Και σήμερα πια ο αριθμός των χωρών που διακόπηκαν οι πτήσεις με το Μαρόκο ανέρχεται σε είκοσι μία όπως με ενημερώνουν οι Ολλανδοί.
Συνδέομαι με το ιντερνέτ και διαβάζω ολόκληρο τον κατάλογο. Δυστυχώς στα 21 κράτη περιλαμβάνεται και η Ελλάδα. Το αεροπορικό εισιτήριο που έχω είναι από το Μαρακές στην Αθήνα στις 28 Μαρτίου. Πτήση που πλέον δε θα πραγματοποιηθεί.
Τι κάνουμε τώρα; Κινδυνεύω να αποκλειστώ στη Μαυριτανία, μια χώρα που μοιάζει τέρμα του κόσμου, σε ότι αφορά την επιστροφή στην Ελλάδα.
Η αρχική αντίδραση είναι να επισπεύσω τη μετάβασή μου στο Nouadhibou, ελπίζοντας να περάσω στο Μαρόκο. Μια τελευταία ελπίδα θα ήταν να φθάσω στην Ισπανική πόλη Ceuta, που έχει χερσαία σύνορα με το Μαρόκο. Και από τη Ceuta, που βρίσκεται στην Αφρική, με καράβι στην Ισπανία. Και βλέπουμε…
Αυτή η διαδρομή από εδώ ως τη Ceuta είναι πάνω από 3,000 χιλιόμετρα και δυστυχώς το ότι θα καταφέρω να περάσω τα σύνορα του Μαρόκου και μετά της Ισπανίας είναι απίθανο. Οπότε διαγράφω τελείως τη σκέψη να πάω στο Μαρόκο, άρα και στο Nouadhibou.
Θα πάω αύριο με το μινιμπάς ως το Νουακσότ και εκεί θα δω πως μπορώ να επιστρέψω στην Ελλάδα. Ο Θεός να βάλει το χέρι του.
Μέχρι στιγμής οι προσπάθειες που κάνω στο ιντερνέτ να βρω πτήσεις από το Νουακσότ είναι χωρίς αποτέλεσμα παρόλο που ψάχνω κάθε περίπτωση, όπως μέσω Γαλλίας, Ισπανίας, Αιγύπτου, Τουρκίας.
Βρήκα πάντως τα στοιχεία επικοινωνίας ενός επίτιμου πρόξενου της Ελλάδας στο Νουακσότ. Ο άνθρωπος είναι Μαυριτανός επιχειρηματίας. Δε νομίζω ότι θα μπορέσει να με βοηθήσει. Μια άλλη καλύτερη σκέψη είναι να προσφύγω στα γραφεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Νουακσότ για να με βοηθήσουν. Που φθάσαμε, σε λίγες ώρες πήγα από τον παράδεισο στα πρόθυρα της κόλασης!
Τοπίο στην έρημο και στο καινούργιο φράγμα, (οι χουρμαδιές λίγο θ` αντέξουν τόσο νερό).
Σάββατο, 14 Μαρτίου. Ανάμεσα στις πηγές του παραδείσου και τα πρόθυρα της κόλασης.
Το Chinguetti βρίσκεται σε μέσο υψόμετρο 500 μέτρων έναντι μόνο 270 του Ατάρ. Τη νύχτα έξω στο ύπαιθρο κάνει δροσιά. Αλλά μέσα στο κουτί - δωμάτιο που έχω δεν έχει καθόλου κρύο. Κοιμήθηκα με ένα σεντονάκι. Και αν λάβουμε υπόψη όλες τις συνθήκες μια χαρά πέρασα τη νύχτα. Και ήδη στις έξι το πρωί σηκώνομαι και κάθομαι στην ωραία αυλή, για ένα στιγμιαίο καφέ.
Το «ταξί» είναι ένα φορτηγάκι πικάπ κατά τα γνωστά πλέον. Κάθομαι πίσω με δυο ντόπιους. Πήραμε στο δρόμο και δυο άλλους, ανέβηκαν στην καρότσα. Όλα εντάξει.
Φθάνω κατά τις εννέα η ώρα στο Bab Sahara. Έχω την ημέρα μπροστά μου. Είναι η τελευταία μου ημέρα στο Αντράρ. Στόχος μου η επίσκεψη της όασης Terjit (Τέρζιτ). Η Λεονί τηλεφωνεί σε ένα γνωστό της ταξιτζή. Τον συμφωνεί να με πάει αλέ ρετούρ στο Terjit με αμοιβή 800 UM. Ώσπου να έρθει το ταξί, που τώρα βρίσκεται στο Terjit, παίρνω πρωινό στην αυλή.
Κατά τις δέκα έρχεται με το ταξί (χαμηλό επιβατηγό) ο ηλικιωμένος κύριος Αχμέτ και φεύγουμε. Περνάμε πρώτα από την αγορά όπου ο Αχμέτ αγοράζει κρέας καμήλας για το σπίτι του. Η απόσταση είναι γύρω στα 40 χιλιόμετρα. Τα πρώτα 30 είναι επιστροφή στον εθνικό δρόμο από τον οποίο ήρθα. Το επόμενο κομμάτι είναι στο δρόμο που οδηγεί στην πόλη Tidjikja, στο κέντρο της χώρας. Είναι ένας ακόμα καλύτερος δρόμος με φρέσκο ασφαλτικό τάπητα. Μόνο κάνα δυο χιλιόμετρα στο συνδετήριο κομμάτι ως το χωριό Terjit είναι δύσκολα, με παχύ στρώμα άμμου σε φυσικό έδαφος.
Ο Αχμέτ με το ταξί μένουν στο σπίτι του ενώ εγώ παίρνω το μονοπάτι για να ανέβω στο λόφο όπου σχηματίζεται ένα φαράγγι. Ανεβαίνω ως ένα λόφο όπου λειτουργεί κάμπιν με σκηνές για τουρίστες. Ο ιδιοκτήτης, ο κύριος Τζαμάλ, λέει σε έναν πιτσιρίκο που τον λένε Σερ, να με συνοδεύσει στην επίσκεψη. Ανεβαίνουμε το φαράγγι που έχει στη μέση του ένα ρυάκι. Χουρμαδιές φυτρώνουν γύρω από το ρυάκι που έρχεται από πηγές που βρίσκονται στην αφετηρία του φαραγγιού που είναι περίπου πεντακόσια μέτρα πιο ψηλά, στα βραχώδη υψώματα.




Η Terjit είναι μια κρυφή γωνιά του παραδείσου. Από τις πηγές του νερού γεμίζει ένας νερόλακκος όπου κάποιος τουρίστας δροσίζεται. Ωραία που θα ήταν να είχα χρόνο και εγώ. Να πέσω στο νερό και γιατί όχι να περάσω και τη νύχτα σε μια σκηνή. Δίπλα στο κάμπιν του Τζαμάλ είναι ένα ύψωμα που ανεβαίνω στην κορυφή του και βλέπω το πανόραμα της κοιλάδας. Δεν πλήρωσα το αναμενόμενο εισιτήριο της τοποθεσίας, κανείς δε μού ζήτησε. Ο Τζαμάλ με βοηθάει πολύ. Μου δίνει και ένα μπουκάλι παγωμένο νερό που είναι πολύ χρήσιμο καθώς ο ήλιος ανέβηκε ψηλά. Αλλά η πιο μεγάλη βοήθεια είναι ο πιτσιρικάς που με καθοδηγεί. Αφού με οδήγησε πρώτα επάνω στις πηγές, με πηγαίνει τώρα κάτω στο χωριό όπου με αφήνει στο σπίτι του Αχμέτ. Η γυναίκα του μαγείρεψε το κρέας που της πήγε και τώρα τρώει. Κάθισα και εγώ μαζί του και έφαγα μερικές μπουκιές.
Λέω στον Αχμέτ ότι θα έπρεπε να δώσω κάτι στον πιτσιρίκο αλλά μου λέει ότι δεν κάνει.
Το χωριό είναι πολύ μικρό, λιγότερες από είκοσι οικογένειες το κατοικούν μόνιμα. Αλλά και εδώ ο πληθυσμός πολλαπλασιάζεται το καλοκαίρι, που μαζεύονται όλοι οι απόδημοι για να μαζέψουν τους χουρμάδες.
Η επίσκεψη στην Terjit κράτησε δυο ώρες και άξιζε πάρα πολύ, παρά το γεγονός ότι έγινε σε ώρα λίγο περασμένη που έκανε ζέστη.
Επιστρέφοντας ο Αχμέτ κάνει μια παράκαμψη στο δρόμο προς το Ατάρ για να μου δείξει ένα φράγμα που φτιάχτηκε πέρυσι σε ένα ουάντι της περιοχής. Με αφήνει στο Bab Sahara κατά τις δύο το μεσημέρι και μου ζητάει επίμονα «δώρο». Τού δίνω 100 UM πέραν των 800 που ήταν η συμφωνία.
Βγαίνω για απογευματινή βόλτα στο κέντρο του Ατάρ κατά τις πέντε. Πηγαίνω στα πρακτορεία των μινιμπάς για να κλείσω εισιτήριο προκειμένου αύριο να ταξιδέψω στο Nouadhibou. Το πρακτορείο Salima δεν έχει θέσεις. Πηγαίνω στο πρακτορείο Tayssir όπου μου κάνουν κράτηση. Δε χρειάζεται να πληρώσω από τώρα, είναι και γνωστοί των Ολλανδών τού Bab Sahara. Το μινιμπάς φεύγει πρωί επτάμισι με οκτώ για το Νουακσότ. Εκεί υπάρχει ανταπόκριση ώστε αργά το βράδυ να φθάσω στο Nouadhibou.
Αλλά στη βόλτα που κάνω στην αγορά παρατηρώ αλλαγή της συμπεριφοράς του κόσμου. Η επιδημία του κορωνοϊού covid-19 απειλεί όλο τον κόσμο και πλέον λαμβάνονται μέτρα παντού. Η κυβέρνηση της Μαυριτανίας ανακοίνωσε ξαφνικά σήμερα το κλείσιμο των σχολείων. Τα παιδάκια που μέχρι πριν λίγες ώρες έτρεχαν να με χαιρετήσουν, τώρα που τα δασκάλεψαν στο σχολείο πως για να προφυλαχθούν πρέπει να αποφεύγουν τις επαφές, με κοιτάζουν αμήχανα και τα ακούω να ψιθυρίζουν «κορώνα – κορώνα». Το ίδιο άλλαξε η συμπεριφορά των πωλητών που χαιρέτησα εγκάρδια το πρωί που έφτασα στην πόλη. Είναι και πολύ ρατσιστικό αυτό, το κακό σου λέει θα μας το φέρουν οι λευκοί. Ο Αχμέτ με ενημερώνει με θλίψη πως η πολυαναμενόμενη πτήση τσάρτερ από τη Γαλλία προσγειώθηκε σήμερα χωρίς τουρίστες. Πήρε μόνο όσους επέστρεφαν στη Γαλλία. Και δε θα υπάρξει άλλη πτήση από το αεροδρόμιο του Ατάρ. Όσοι θέλουν να πάνε στη Γαλλία πρέπει πλέον να φύγουν από το αεροδρόμιο του Νουακσότ. Τέρμα, η Μαυριτανία έκλεισε τα σύνορά της στους τουρίστες.
Πολύ προβληματισμένος φοράω τη μάσκα μου και κυκλοφορώ στην αγορά με αυτήν. Σε ένα μικρό τοπικό μαγέρικο – ψησταριά τρώω για βράδυ, μισό κοτόπουλο ψητό.
Επιστρέφοντας στο Bab Sahara ένα κοριτσάκι τρέχει να μου σφίξει το χέρι. Της γνέφω φιλικά χωρίς να την αγγίξω. Ο πατέρας της την αρπάζει σχεδόν βίαια για να μην ξαναέρθει σε μένα. Δυστυχώς το ταξίδι δε δίνει πλέον τις τόσο ευχάριστες στιγμές της ξενοιασιάς και τις αυθόρμητες γνωριμίες με άλλους ανθρώπους που τόσο το ομορφαίνουν.
Στο Bab Sahara μαθαίνω από το ζευγάρι των Ολλανδών όλα τα νέα, που είναι πολύ χειρότερα από ότι περίμενα.
Οι Γερμανοί με το μεγάλο φορτηγό έχουν φύγει και δεν πρόκειται να τους ξαναδώ, ούτε θα μάθω πώς τα πήγαν στη συνέχεια.
Οι εξελίξεις είναι ραγδαίες. Τώρα πια η Μαυριτανία και η Σενεγάλη το ξέκοψαν ότι δε δέχονται καθόλου τουρίστες.
Οι Η.Π.Α. επεξέτειναν την απαγόρευση πτήσεων και σε άλλες χώρες εκτός Shengen, όπως η Μεγάλη Βρετανία. Αυτό βέβαια δε με αφορά αλλά το παράδειγμα των Η.Π.Α. βρίσκει μιμητές. Και το κακό έγινε και για εμένα.
Το Μαρόκο ξαφνικά διέκοψε τις πτήσεις σε πολλές χώρες όπως μού λένε. Αρχικά ξεκίνησαν με την Κίνα, τη γειτονική Αλγερία και τρεις πολύ χτυπημένες από την επιδημία Ευρωπαϊκές χώρες που είναι η Ιταλία, η Ισπανία, η Γαλλία. Παράλληλα διέκοψαν κάθε ακτοπλοϊκή συγκοινωνία με το εξωτερικό. Και σε λιγότερο από 24 ώρες εξέδωσαν νέα απαγόρευση για τέσσερες ακόμα χώρες της Ευρώπης: Γερμανία, Βέλγιο Ολλανδία και Πορτογαλία. Και σήμερα πια ο αριθμός των χωρών που διακόπηκαν οι πτήσεις με το Μαρόκο ανέρχεται σε είκοσι μία όπως με ενημερώνουν οι Ολλανδοί.
Συνδέομαι με το ιντερνέτ και διαβάζω ολόκληρο τον κατάλογο. Δυστυχώς στα 21 κράτη περιλαμβάνεται και η Ελλάδα. Το αεροπορικό εισιτήριο που έχω είναι από το Μαρακές στην Αθήνα στις 28 Μαρτίου. Πτήση που πλέον δε θα πραγματοποιηθεί.
Τι κάνουμε τώρα; Κινδυνεύω να αποκλειστώ στη Μαυριτανία, μια χώρα που μοιάζει τέρμα του κόσμου, σε ότι αφορά την επιστροφή στην Ελλάδα.
Η αρχική αντίδραση είναι να επισπεύσω τη μετάβασή μου στο Nouadhibou, ελπίζοντας να περάσω στο Μαρόκο. Μια τελευταία ελπίδα θα ήταν να φθάσω στην Ισπανική πόλη Ceuta, που έχει χερσαία σύνορα με το Μαρόκο. Και από τη Ceuta, που βρίσκεται στην Αφρική, με καράβι στην Ισπανία. Και βλέπουμε…
Αυτή η διαδρομή από εδώ ως τη Ceuta είναι πάνω από 3,000 χιλιόμετρα και δυστυχώς το ότι θα καταφέρω να περάσω τα σύνορα του Μαρόκου και μετά της Ισπανίας είναι απίθανο. Οπότε διαγράφω τελείως τη σκέψη να πάω στο Μαρόκο, άρα και στο Nouadhibou.
Θα πάω αύριο με το μινιμπάς ως το Νουακσότ και εκεί θα δω πως μπορώ να επιστρέψω στην Ελλάδα. Ο Θεός να βάλει το χέρι του.
Μέχρι στιγμής οι προσπάθειες που κάνω στο ιντερνέτ να βρω πτήσεις από το Νουακσότ είναι χωρίς αποτέλεσμα παρόλο που ψάχνω κάθε περίπτωση, όπως μέσω Γαλλίας, Ισπανίας, Αιγύπτου, Τουρκίας.
Βρήκα πάντως τα στοιχεία επικοινωνίας ενός επίτιμου πρόξενου της Ελλάδας στο Νουακσότ. Ο άνθρωπος είναι Μαυριτανός επιχειρηματίας. Δε νομίζω ότι θα μπορέσει να με βοηθήσει. Μια άλλη καλύτερη σκέψη είναι να προσφύγω στα γραφεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Νουακσότ για να με βοηθήσουν. Που φθάσαμε, σε λίγες ώρες πήγα από τον παράδεισο στα πρόθυρα της κόλασης!

Τοπίο στην έρημο και στο καινούργιο φράγμα, (οι χουρμαδιές λίγο θ` αντέξουν τόσο νερό).

Last edited: