Anas Tassos
Member
- Μηνύματα
- 168
- Likes
- 1.259
- Ταξίδι-Όνειρο
- Παπούα Νεα Γουινέα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Αεροπορικό ταξίδι ως τη Γκάμπια
- Σερεκούντα
- Τι Εστί Γκάμπια
- Αναζητώντας τις ρίζες του Κίντα Κούντε στη Γκάμπια
- Μένω στη Σερεκούντα και οργανώνομαι!
- Ταξίδι στη βόρεια όχθη του Γκάμπια
- Janjanbureh και Νότια όχθη του ποταμού Γκάμπια
- Πέρασμα στη Σενεγάλη
- Ταξίδι στο Μπισσάου
- Καρναβάλι στο Μπισσάου
- Και τι εστί Γουινέα Μπισάου[U];[/U]
- Αποχαιρετισμός του Μπισσάου και πίσω στο Ziguinchor
- Ελινκίν, ψαροχώρι της Καζαμάνς
- Oussouye - Karabane
- Καφουντίν, στην άλλη άκρη του Καζαμάνς
- Καφουντίν και στήσιμο εις διπλούν
- Άφιξη στο Ντακάρ
- Στη μεγαλούπολη και στο παραδεισιακό νησάκι Γκορέ
- Τουμπακούτα
- Εξερευνώντας το Δέλτα του ποταμού Σαλούμ
- Σαλί, τουρισμός στη Μικρή Ακτή
- Ζοάλ-Φαντιούθ
- Ποια να διαλέξω; Την καινούργια ή την παλιά Πρωτεύουσα;
- Πάλι Σεν Λουί – Πάλι ΘΑΡΣΕΙΝ ΧΡΗ!
- Άφιξη στο Νουακσότ
- Μια ημέρα στο Νουακσότ
- Ταξίδι ως το Ατάρ
- Chinguetti
- Chinguetti ΙΙ
- Ανάμεσα στις πηγές του παραδείσου και τα πρόθυρα της κόλασης
- Νουακσότ, Brain storming και Carpe diem
- Πετάω με το τελευταίο αεροπλάνο
- Νόστιμον ήμαρ με Happy end
- Μια ανακεφαλαίωση για το ταξίδι στη Δυτική Αφρική
- Όπου «ότι θέλεις γράφεις»
- Λόγια κλειδωμένα και του κουίζ η λύση
- Αντί επιλόγου
Κεφάλαιο 22ο
Παρασκευή, 6 Μαρτίου. Σαλί, τουρισμός στη Μικρή Ακτή.
Με την υπέροχη χθεσινή εκδρομή επισκέφθηκα την περιοχή Σαλούμ. Ο επόμενος ταξιδιωτικός μου στόχος είναι η λεγόμενη «Μικρή Ακτή».
Με το Γαλλικό όνομα “La Petite-Côte” είναι γνωστό το παραλιακό κομμάτι της Σενεγάλης στα νότια του Ντακάρ, ανάμεσα στο Πράσινο Ακρωτήρι και την περιοχή Σινέ-Σαλούμ. Την ονόμασαν έτσι σε σύγκριση με τη «Μεγάλη Ακτή» (Grande-Côte) που εκτείνεται βόρεια του Ντακάρ ως τις εκβολές τού ποταμού Σενεγάλη στο Saint-Louis.
Τα 150 χιλιόμετρα της Μικρής Ακτής είναι δημοφιλή σε τουρίστες που επιθυμούν να περάσουν διακοπές σε τροπικές παραλίες, ιδίως στη διάρκεια της εποχής που στην Ευρώπη έχουμε χειμώνα. Στη μέση περίπου της Μικρής Ακτής το Σαλί έχει αναπτυχθεί τουριστικά και ίσως ξεπερνάει σε δημοφιλία κάθε άλλο παραθαλάσσιο θέρετρο της Δυτικής Αφρικής.
Έχω λοιπόν και εγώ σημερινό προορισμό το Σαλί. Στο πρωινό ο Αντάμα μού την πετάει. Αν μπορώ να πληρώσω 10,000 CFA για συμμετοχή στο ταξίδι με το τζιπ μαζί τους. Του απαντάω καταφατικά. Το ποσόν είναι λογικό και άλλωστε τι μπορούσα να διαπραγματευτώ.
Έτσι φορτώνουμε και αναχωρούμε το πρωί στις οκτώμισι. Το αμάξι είναι ένα πολύ καλό τζιπ. Εγώ κάθομαι μπροστά με το μικρόσωμο οδηγό Μαμαντού. Το ερωτευμένο μαυρόασπρο ζευγάρι κάθεται πίσω. Όλοι είμαστε άνετα. Κάποια στιγμή δίνω στη Γαλλίδα τα δέκα χιλιάρικα CFA. Η γυναίκα λέει άστο δε χρειάζεται αλλά όχι, θα τα πάρει. Έπρεπε να τα δώσω διότι έχει και τον Αντάμα δίπλα της, που νομίζω ότι κάτι περιμένει και αυτός.
Για να αποφύγουμε το σίγουρο μποτιλιάρισμα, λόγω του θρησκευτικού φεστιβάλ που λαμβάνει χώρα στην περιοχή, δε θα περάσουμε από το Καολάκ. Ξεκινάμε παίρνοντας το δρόμο του Κασολάκ, αλλά μετά 35 χιλιόμετρα, στο χωριό Passi που βρίσκεται στα μισά της απόστασης, στρίβουμε αριστερά. Διατρέχοντας περίπου άλλη τόση απόσταση φθάνουμε στη μικρή πόλη Foundiougne. Είναι ιστορική πόλη που ιδρύθηκε από τους Γάλλους το 1917, σε στρατηγική τοποθεσία, πάνω στον ποταμό Σαλούμ. Βλέπουμε ότι εδώ κατασκευάζουν μια νέα γέφυρα επί του ποταμού. Είναι ένα μεγαλειώδες τεχνικό έργο που στo μέσον του έχει ένα άνοιγμα μεγάλο και πολύ υψηλό για να περνάνε καράβια. Γιατί το Foundiougne είναι λιμάνι στα αλμυρά νερά του Σαλούμ που υπόκεινται στην παλίρροια.
Παρατηρούμε το θεαματικό υπό κατασκευήν έργο περιμένοντας να περάσουμε το ποτάμι. Οι ντόπιοι περνάνε και με πιρόγες ενώ εμείς με το τζιπ είμαστε στην ουρά για το φέρι. Το δρομολόγιο πραγματοποιείται στις δέκα και μισή με ένα απαρχαιωμένο φέρι.
Έτσι αφήνουμε πίσω μας το ποτάμι Σαλούμ και συνεχίζουμε απέναντι στο δρόμο όπου μετά από τριάντα χιλιόμετρα φθάνουμε στην πόλη Fatick, πρωτεύουσα μιας επαρχίας της Σενεγάλης. Το Fatick βρίσκεται πλέον πάνω στην Εθνική οδό αριθμός ένα, που έχω διανύσει ήδη δυο φορές, η τελευταία προχθές.
Συνεχίζουμε και φθάνουμε στην πόλη Mbour, στην ακτή επί του Ατλαντικού. Ο Αντάμα κατεβαίνει για να πάει στη δουλειά, σε κάποιο ξενοδοχείο τού Mbour. Εμείς συνεχίζουμε, πεντέξι χιλιόμετρα ακόμα, ως το Σαλί. Εδώ η Ανιές κατεβαίνει στο μέρος με τις βίλες όπου μένει μαζί με μια άλλη Γαλλίδα που την περίμενε, τη Ντομινίκ που είναι πιο ηλικιωμένη από εμένα.
Ύστερα ο Μαμαντού με πηγαίνει στον ξενώνα «Μπαομπάμπ» στο κέντρο του Σαλί. Παίρνω ένα δωμάτιο με όλες τις απαραίτητες ανέσεις. Τιμή 16,000 CFA. Το πρωινό δεν περιλαμβάνεται και η ρεσεψιόν ανοίγει στις οκτώ το πρωί αλλά καλά είμαι εδώ. Μπράβο φίλε Μαμαντού που μου βρήκες ένα καλό μέρος να μείνω.
Μετά το μεσημεριανό φαγητό στο Chez Joe, ένα από τα πολλά κοντινά ρεστοράν, πέφτω για λίγη μεσημεριανή ξεκούραση.
Σηκώνομαι στις πέντε το απόγευμα. Πηγαίνω βόλτα στην παραλία, προς το βόρειο μέρος της. Έξω καλά είναι αλλά μέσα στη θάλασσα το νερό μοιάζει βρώμικο, με λίγο κύμα. Δεν είναι κάτι μυθικό. Πού οι δικές μας παραλίες στις Ελληνικές θάλασσες.
Ο ωκεανός έχει διαβρώσει και την αμμουδιά. Τώρα κάνουν έργα για να την αποκαταστήσουν. Έχουν κουβαλήσει τεράστιους σωλήνες με τους οποίους, αφού τους συνδέσουν με ένα καράβι που θα έρθει σε λίγες ημέρες, θα φέρουν άμμο από τον πυθμένα του Ατλαντικού.
Το Saly (Σαλί) υπήρξε αρχικά ένας εμπορικός σταθμός των Πορτογάλων, με την ονομασία Porto de Ale, δηλαδή «Λιμάνι της μπίρας». Από παραφθορά η ονομασία έγινε Sali Portudal. Το 1984 άρχισε η τουριστική ανάπτυξη. Σήμερα είναι ένα παραθαλάσσιο θέρετρο που διαθέτει πάνω από 10,000 κρεβάτια. Ενώ ο πληθυσμός, από τους περίπου χίλιους κατοίκους που είχε τότε, σήμερα ξεπερνάει τους 30,000.
Είναι ένα μέρος με όλα όσα χρειάζεται ένας τουρίστας. Από όλα τα μέρη της Σενεγάλης έχει τους πιο πολλούς μόνιμα εγκατεστημένους εκπατρισμένους Ευρωπαίους. Αλλά σίγουρα δεν το θεωρώ ως κάτι αξιόλογο για έναν ταξιδιώτη. Ακολουθεί και τα αχνάρια της Σερεκούντα και της Νοτιανατολικής Ασίας σε ότι αφορά την ανάπτυξη τού σεξοτουρισμού.
Αργότερα στις επτά πηγαίνω σε ένα κουρείο. Με κούρεψε σχεδόν γουλί. Και πλήρωσα και 350 CFA, που έρχεται πιο ακριβά από τα πέντε ευρώ που δίνω στον Πακιστανό που μού κόβει τα μαλλιά στην Αθήνα.
Το βράδυ πάλι στο εστιατόριο Chez Joe. Εδώ μπροστά έχουν ένα χασάπικο που κόβουν κρέας και το ψήνουν δίνοντας πολλά πακέτα. Εγώ όμως τρώω σε τραπέζι μισό κοτόπουλο. Καλό είναι αλλά δε μπορώ να το φάω ολόκληρο. Είναι τις βραδινές ώρες, αφού πέσει η νύχτα, που η περιοχή παίρνει περισσότερη κίνηση. Ακούγονται μουσικές και κόσμος βγαίνει για διασκέδαση. Εγώ πάω για ύπνο στον ξενώνα κατά τις δέκα.
Παρασκευή, 6 Μαρτίου. Σαλί, τουρισμός στη Μικρή Ακτή.
Με την υπέροχη χθεσινή εκδρομή επισκέφθηκα την περιοχή Σαλούμ. Ο επόμενος ταξιδιωτικός μου στόχος είναι η λεγόμενη «Μικρή Ακτή».
Με το Γαλλικό όνομα “La Petite-Côte” είναι γνωστό το παραλιακό κομμάτι της Σενεγάλης στα νότια του Ντακάρ, ανάμεσα στο Πράσινο Ακρωτήρι και την περιοχή Σινέ-Σαλούμ. Την ονόμασαν έτσι σε σύγκριση με τη «Μεγάλη Ακτή» (Grande-Côte) που εκτείνεται βόρεια του Ντακάρ ως τις εκβολές τού ποταμού Σενεγάλη στο Saint-Louis.
Τα 150 χιλιόμετρα της Μικρής Ακτής είναι δημοφιλή σε τουρίστες που επιθυμούν να περάσουν διακοπές σε τροπικές παραλίες, ιδίως στη διάρκεια της εποχής που στην Ευρώπη έχουμε χειμώνα. Στη μέση περίπου της Μικρής Ακτής το Σαλί έχει αναπτυχθεί τουριστικά και ίσως ξεπερνάει σε δημοφιλία κάθε άλλο παραθαλάσσιο θέρετρο της Δυτικής Αφρικής.
Έχω λοιπόν και εγώ σημερινό προορισμό το Σαλί. Στο πρωινό ο Αντάμα μού την πετάει. Αν μπορώ να πληρώσω 10,000 CFA για συμμετοχή στο ταξίδι με το τζιπ μαζί τους. Του απαντάω καταφατικά. Το ποσόν είναι λογικό και άλλωστε τι μπορούσα να διαπραγματευτώ.
Έτσι φορτώνουμε και αναχωρούμε το πρωί στις οκτώμισι. Το αμάξι είναι ένα πολύ καλό τζιπ. Εγώ κάθομαι μπροστά με το μικρόσωμο οδηγό Μαμαντού. Το ερωτευμένο μαυρόασπρο ζευγάρι κάθεται πίσω. Όλοι είμαστε άνετα. Κάποια στιγμή δίνω στη Γαλλίδα τα δέκα χιλιάρικα CFA. Η γυναίκα λέει άστο δε χρειάζεται αλλά όχι, θα τα πάρει. Έπρεπε να τα δώσω διότι έχει και τον Αντάμα δίπλα της, που νομίζω ότι κάτι περιμένει και αυτός.
Για να αποφύγουμε το σίγουρο μποτιλιάρισμα, λόγω του θρησκευτικού φεστιβάλ που λαμβάνει χώρα στην περιοχή, δε θα περάσουμε από το Καολάκ. Ξεκινάμε παίρνοντας το δρόμο του Κασολάκ, αλλά μετά 35 χιλιόμετρα, στο χωριό Passi που βρίσκεται στα μισά της απόστασης, στρίβουμε αριστερά. Διατρέχοντας περίπου άλλη τόση απόσταση φθάνουμε στη μικρή πόλη Foundiougne. Είναι ιστορική πόλη που ιδρύθηκε από τους Γάλλους το 1917, σε στρατηγική τοποθεσία, πάνω στον ποταμό Σαλούμ. Βλέπουμε ότι εδώ κατασκευάζουν μια νέα γέφυρα επί του ποταμού. Είναι ένα μεγαλειώδες τεχνικό έργο που στo μέσον του έχει ένα άνοιγμα μεγάλο και πολύ υψηλό για να περνάνε καράβια. Γιατί το Foundiougne είναι λιμάνι στα αλμυρά νερά του Σαλούμ που υπόκεινται στην παλίρροια.

Παρατηρούμε το θεαματικό υπό κατασκευήν έργο περιμένοντας να περάσουμε το ποτάμι. Οι ντόπιοι περνάνε και με πιρόγες ενώ εμείς με το τζιπ είμαστε στην ουρά για το φέρι. Το δρομολόγιο πραγματοποιείται στις δέκα και μισή με ένα απαρχαιωμένο φέρι.
Έτσι αφήνουμε πίσω μας το ποτάμι Σαλούμ και συνεχίζουμε απέναντι στο δρόμο όπου μετά από τριάντα χιλιόμετρα φθάνουμε στην πόλη Fatick, πρωτεύουσα μιας επαρχίας της Σενεγάλης. Το Fatick βρίσκεται πλέον πάνω στην Εθνική οδό αριθμός ένα, που έχω διανύσει ήδη δυο φορές, η τελευταία προχθές.

Συνεχίζουμε και φθάνουμε στην πόλη Mbour, στην ακτή επί του Ατλαντικού. Ο Αντάμα κατεβαίνει για να πάει στη δουλειά, σε κάποιο ξενοδοχείο τού Mbour. Εμείς συνεχίζουμε, πεντέξι χιλιόμετρα ακόμα, ως το Σαλί. Εδώ η Ανιές κατεβαίνει στο μέρος με τις βίλες όπου μένει μαζί με μια άλλη Γαλλίδα που την περίμενε, τη Ντομινίκ που είναι πιο ηλικιωμένη από εμένα.
Ύστερα ο Μαμαντού με πηγαίνει στον ξενώνα «Μπαομπάμπ» στο κέντρο του Σαλί. Παίρνω ένα δωμάτιο με όλες τις απαραίτητες ανέσεις. Τιμή 16,000 CFA. Το πρωινό δεν περιλαμβάνεται και η ρεσεψιόν ανοίγει στις οκτώ το πρωί αλλά καλά είμαι εδώ. Μπράβο φίλε Μαμαντού που μου βρήκες ένα καλό μέρος να μείνω.
Μετά το μεσημεριανό φαγητό στο Chez Joe, ένα από τα πολλά κοντινά ρεστοράν, πέφτω για λίγη μεσημεριανή ξεκούραση.
Σηκώνομαι στις πέντε το απόγευμα. Πηγαίνω βόλτα στην παραλία, προς το βόρειο μέρος της. Έξω καλά είναι αλλά μέσα στη θάλασσα το νερό μοιάζει βρώμικο, με λίγο κύμα. Δεν είναι κάτι μυθικό. Πού οι δικές μας παραλίες στις Ελληνικές θάλασσες.
Ο ωκεανός έχει διαβρώσει και την αμμουδιά. Τώρα κάνουν έργα για να την αποκαταστήσουν. Έχουν κουβαλήσει τεράστιους σωλήνες με τους οποίους, αφού τους συνδέσουν με ένα καράβι που θα έρθει σε λίγες ημέρες, θα φέρουν άμμο από τον πυθμένα του Ατλαντικού.
Το Saly (Σαλί) υπήρξε αρχικά ένας εμπορικός σταθμός των Πορτογάλων, με την ονομασία Porto de Ale, δηλαδή «Λιμάνι της μπίρας». Από παραφθορά η ονομασία έγινε Sali Portudal. Το 1984 άρχισε η τουριστική ανάπτυξη. Σήμερα είναι ένα παραθαλάσσιο θέρετρο που διαθέτει πάνω από 10,000 κρεβάτια. Ενώ ο πληθυσμός, από τους περίπου χίλιους κατοίκους που είχε τότε, σήμερα ξεπερνάει τους 30,000.
Είναι ένα μέρος με όλα όσα χρειάζεται ένας τουρίστας. Από όλα τα μέρη της Σενεγάλης έχει τους πιο πολλούς μόνιμα εγκατεστημένους εκπατρισμένους Ευρωπαίους. Αλλά σίγουρα δεν το θεωρώ ως κάτι αξιόλογο για έναν ταξιδιώτη. Ακολουθεί και τα αχνάρια της Σερεκούντα και της Νοτιανατολικής Ασίας σε ότι αφορά την ανάπτυξη τού σεξοτουρισμού.
Αργότερα στις επτά πηγαίνω σε ένα κουρείο. Με κούρεψε σχεδόν γουλί. Και πλήρωσα και 350 CFA, που έρχεται πιο ακριβά από τα πέντε ευρώ που δίνω στον Πακιστανό που μού κόβει τα μαλλιά στην Αθήνα.
Το βράδυ πάλι στο εστιατόριο Chez Joe. Εδώ μπροστά έχουν ένα χασάπικο που κόβουν κρέας και το ψήνουν δίνοντας πολλά πακέτα. Εγώ όμως τρώω σε τραπέζι μισό κοτόπουλο. Καλό είναι αλλά δε μπορώ να το φάω ολόκληρο. Είναι τις βραδινές ώρες, αφού πέσει η νύχτα, που η περιοχή παίρνει περισσότερη κίνηση. Ακούγονται μουσικές και κόσμος βγαίνει για διασκέδαση. Εγώ πάω για ύπνο στον ξενώνα κατά τις δέκα.
Last edited: