interted
Member
- Μηνύματα
- 1.355
- Likes
- 8.207
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Πρόλογος
- Μέρα 1η
- Μέρα 2η
- Μέρα 3η
- Μέρα 4η
- Μέρα 5η
- Μέρα 6η
- Μέρα 7η
- Μέρα 8η
- Μέρα 9η - Bali
- Μέρα 10η
- Μέρα 11η
- Μέρα 12η
- Μέρα 13η
- Μέρα 14η
- Μέρα 15η
- Μέρα 16η
- Ημίχρονο
- Μέρα 17η - Ι
- Μέρα 17η - ΙΙ
- Μέρα 18η
- Μέρα 19η
- Μέρα 20η
- Μέρα 21η
- Μέρα 22η
- Μέρα 23η
- Μέρες 24-25
- Μέρα 26η
- Μέρα 27η
- Μέρα 28η
- Μέρα 29η
- Μέρα 30η - Ι
- Μέρα 30η - ΙΙ
- Μέρα 31η - Ι
- Μέρα 31η - ΙΙ
- Ασφάλεια
Μέρα 10η
Άλλο ένα πρωινό με κρύο ντούζ και μήνυμα στον αδερφό του χθεσινού μοτοσικλετιστή για να κανονίσουμε τη διάσχιση της βόρειας ακτής, αυτή την φορά αναβαθμισμένοι σε αυτοκίνητο. Στον δρόμο μου κίνησαν την περιέργεια οι πολλές μαθητικές παρελάσεις και ρώτησα τον οδηγό. ‘Μπαρίς-μπερμπαρίς’ μου λέει χαμογελώντας. Κυριολεκτικά ‘στοίχιση σε σειρά’ στην πάντα παραστατική Ινδονησιακή γλώσσα. Μαθαίνω ότι το Σάββατο δεν είναι αργία για τα παιδιά, τα οποία πάνε σχολείο κανονικά και συνήθως παρελαύνουν ανάμεσα στην κίνηση, με όσο ρίσκο εμπεριέχει αυτό. Φτάνουμε στην Σινγκαράτζα, την πρώτη πόλη αξιόλογου μεγέθους, που το όνομά της σημαίνει Βασιλιάς τον Λιονταριών, για να αλλάξω πρώτα σε μπέμο (μικρό βανάκι που πρέπει να κάθεσαι σκυφτός και συνήθως με ανοιχτή πόρτα) για να φτάσω στον σωστό σταθμό και μετά σε μίνι-λεωφορείο για Ντενπασάρ. Το Ντενπασάρ είναι η πρωτεύουσα του νησιού και καθώς βρίσκεται στα νότια, η διαδρομή περιλάμβανε διάσχιση του κεντρικού ορεινού μέρους του νησιού. Η δροσιά των βουνών ήταν καλοδεχούμενη και οι ναοί στο δρόμο αρκετά εντυπωσιακοί και γεμάτοι πιθήκια.
Το Ντενπασάρ μου έκανε θετική εντύπωση, ειδικά η πλατεία μπροστά στο μουσείο του Μπαλί (Bali museum) όπου κόσμος πετούσε χαρταετούς (λαγιάν-λαγιάν στα Ινδονησιακά – μανία έχουν με τις λέξεις που πάνε μαζι!). Το μουσείο αξίζει 100%, όχι μόνο γιατί σου δίνει μια γρήγορη γενική ιδέα για την Μπαλινέζικη κουλτούρα (μ’ αρέσει όταν τα μουσεία είναι περιεκτικά) αλλά είναι και το ίδιο εντυπωσιακό σαν κτήριο αφού είναι όλο παραδοσιακά χτισμένο με ενδιάμεσους κήπους. Θα μάθω από έναν πλανόδιο πωλητή ζωγραφιστών υφασμάτων ότι η Ινδουιστική μου θεότητα είναι ο Βισνού – ο συντηρητής του κόσμου που πετάει πάνω στην πλάτη του μυθικού πλάσματος Γκαρούντα (κουίζ: ποιο μυθικό πλάσμα της ελληνικής μυθολογίας είναι το αντίστοιχο; δειτε φωτο παρακατω – είναι εντυπωσιακό πόσες κουλτούρες έχουν κάτι παρόμοιο...). Το πλάνο ήταν να μείνω το βράδυ στο Ουμπούντ και έτσι, μετά από ανεπιτυχείς προσπάθειες να βρω μέσο μαζικής μεταφοράς, βρίσκομαι πάλι πάνω σε μηχανάκι και ανάμεσα σε σοβαρή κυκλοφοριακή συμφόρηση, αφού όλοι φαίνονται να έχουν την ίδια κατεύθυνση.
‘Σούξμα’, δηλαδή ευχαριστώ (μάθαμε και μια λέξη στα Μπαλινέζικα) στον οδηγό, ο οποίος μάλιστα σταμάτησε για να πάρουμε την τοπική σπεσιαλιτέ Σατέ Λιλίπ (ελαφρύ και λεμονάτο σουβλάκι). Επέλεξα να μείνω σε χόστελ για λόγους κοινωνικοποίησης και το GOGO Hostel Ubud αποδείχτηκε καλή επιλογή. Κατευθείαν διαμορφώθηκε μια ψευτό-παρέα, με έναν Άγγλο, δύο Ολλανδές, έναν τρελο-Αμερικάνο από Νέα Υόρκη (που στην αρχή ήταν με μια άλλη Αμερικανίδα από Καλιφόρνια) και μπαλαντέρ έναν Άγγλο που είχε για μόνο θέμα συζήτησης τις ίζι γκόουινγκ Αγγλίδες και το “πήδημα” αυτών. Το Ουμπούντ, αν το βάλει κανείς στο γενικό πλαίσιο της Ινδονησίας, είναι μια πηγή Ευρωπαικών ανέσεων για τον ταξιδιώτη ο οποίος δεν θα έχει πρόβλημα να περπατάει ανάμεσα σε άλλους Δυτικούς ταξιδιώτες και να απολαμβάνει ελαφρώς-δυτικοποιημένη κουζίνα και χορευτικά υπερθεάματα. Έκανα λίγο από όλα αυτά και γενικώς δεν έμεινα με παράπονο, με την μέρα να λήγει σε ένα δροσερό μπαλκόνι ενός μπαρ με την προαναφερόμενη παρέα και συζητήσεις για το πόσο πρέπει να κοιμόμαστε και κβαντικούς υπολογιστές.
'Μπαρίς-μπερμπαρίς’ το πρωί, έχετε να κάνετε τίποτα καλύτερο;
...και μέσα από το μπέμο.
Το μίνι-λεωφορείο που πήγαινε Ντενπασάρ είχε φορτώσει καλά με ανθρώπους και πράματα πριν ακόμα φτάσει στον σταθμό - κάτι που προκάλεσε τον θυμό των υπευθύνων εκεί.
Η ιστορία του Μπαλί από τις πρώτες κομψές θεές μητέρα-γη...
... σε λιγότερο κομψά (διπλά!) φαλικά σύμβολα ("Λίνγκα"), απαραίτητα στον Ινδουισμό, μαζί με τα σύμβολα του αιδίου ("Γιόνι") από τα οποία πολλές φορές πηγάζει νερό στους ναούς.
Μαμά.. μπαμπά.. μην ανησυχείτε, βρήκα και γυναίκα και 10 παιδιά.
Ο προαύλιος δροσερός χώρος του μουσείου.
Μπαλινέζικα σπαθιά ("κρις") με ηρωικούς και πνευματικούς συμβολισμούς
Ο ισορροπιστής Βισνού στην πλάτη του Γκαρούντα και κρατώντας μια σφαίρα.
Ξεφύγαμε λίγο... όπως άλλωστε διακρίνεται και στο πρόσωπο του Ολλανδού στρατιώτη (!) που κοιτάζει από τα απέναντι ράφι!
Ο καθένας την τρέλα του σε αυτή την πλατεία μπροστά στο μουσείο. Άλλοι πετούσαν αετό και άλλοι δούλευαν την αυτοπειθαρχία τους παρακάτω...
Στο Ουμπούντ κάναμε κάποιες ενδιαφέρουσες παρέες....
...και κάποιες λιγότερο ενδιαφέρουσες... Με το που πήγα να ανοίξω την τσάντα, αρπάχτηκε από πάνω μου και μου άρπαξε την καραμέλα από το χέρι. Τις συγκεκριμένες κάνω περίπου 30 δευτερόλεπτα να τις βγάλω από το πλαστικό παλεύοντας με τα δόντια, αυτό έκανε 3 δευτερόλεπτα.
Χορός 'Κετσάκ' στον Ινδουιστικό ναό. Επαναληπτικοί ήχοι και κραυγές εναλλάσονται με υπνωτικές μελωδίες δημιουργώντας ένα συναίσθημα εκστασιασμού.
https://soundcloud.com/https%3A%2F%2Fsoundcloud.com%2Fuser-726903196%2F28-jul-2018-19-43-34
Στο Ουμπούντ θα δεις πολλές τέτοιες δημόσιες εκδηλώσεις των ντόπιων.
Αλλά δεν θα σου λείψει η μαμά Ευρώπη καμία στιγμή.
Άλλο ένα πρωινό με κρύο ντούζ και μήνυμα στον αδερφό του χθεσινού μοτοσικλετιστή για να κανονίσουμε τη διάσχιση της βόρειας ακτής, αυτή την φορά αναβαθμισμένοι σε αυτοκίνητο. Στον δρόμο μου κίνησαν την περιέργεια οι πολλές μαθητικές παρελάσεις και ρώτησα τον οδηγό. ‘Μπαρίς-μπερμπαρίς’ μου λέει χαμογελώντας. Κυριολεκτικά ‘στοίχιση σε σειρά’ στην πάντα παραστατική Ινδονησιακή γλώσσα. Μαθαίνω ότι το Σάββατο δεν είναι αργία για τα παιδιά, τα οποία πάνε σχολείο κανονικά και συνήθως παρελαύνουν ανάμεσα στην κίνηση, με όσο ρίσκο εμπεριέχει αυτό. Φτάνουμε στην Σινγκαράτζα, την πρώτη πόλη αξιόλογου μεγέθους, που το όνομά της σημαίνει Βασιλιάς τον Λιονταριών, για να αλλάξω πρώτα σε μπέμο (μικρό βανάκι που πρέπει να κάθεσαι σκυφτός και συνήθως με ανοιχτή πόρτα) για να φτάσω στον σωστό σταθμό και μετά σε μίνι-λεωφορείο για Ντενπασάρ. Το Ντενπασάρ είναι η πρωτεύουσα του νησιού και καθώς βρίσκεται στα νότια, η διαδρομή περιλάμβανε διάσχιση του κεντρικού ορεινού μέρους του νησιού. Η δροσιά των βουνών ήταν καλοδεχούμενη και οι ναοί στο δρόμο αρκετά εντυπωσιακοί και γεμάτοι πιθήκια.
Το Ντενπασάρ μου έκανε θετική εντύπωση, ειδικά η πλατεία μπροστά στο μουσείο του Μπαλί (Bali museum) όπου κόσμος πετούσε χαρταετούς (λαγιάν-λαγιάν στα Ινδονησιακά – μανία έχουν με τις λέξεις που πάνε μαζι!). Το μουσείο αξίζει 100%, όχι μόνο γιατί σου δίνει μια γρήγορη γενική ιδέα για την Μπαλινέζικη κουλτούρα (μ’ αρέσει όταν τα μουσεία είναι περιεκτικά) αλλά είναι και το ίδιο εντυπωσιακό σαν κτήριο αφού είναι όλο παραδοσιακά χτισμένο με ενδιάμεσους κήπους. Θα μάθω από έναν πλανόδιο πωλητή ζωγραφιστών υφασμάτων ότι η Ινδουιστική μου θεότητα είναι ο Βισνού – ο συντηρητής του κόσμου που πετάει πάνω στην πλάτη του μυθικού πλάσματος Γκαρούντα (κουίζ: ποιο μυθικό πλάσμα της ελληνικής μυθολογίας είναι το αντίστοιχο; δειτε φωτο παρακατω – είναι εντυπωσιακό πόσες κουλτούρες έχουν κάτι παρόμοιο...). Το πλάνο ήταν να μείνω το βράδυ στο Ουμπούντ και έτσι, μετά από ανεπιτυχείς προσπάθειες να βρω μέσο μαζικής μεταφοράς, βρίσκομαι πάλι πάνω σε μηχανάκι και ανάμεσα σε σοβαρή κυκλοφοριακή συμφόρηση, αφού όλοι φαίνονται να έχουν την ίδια κατεύθυνση.
‘Σούξμα’, δηλαδή ευχαριστώ (μάθαμε και μια λέξη στα Μπαλινέζικα) στον οδηγό, ο οποίος μάλιστα σταμάτησε για να πάρουμε την τοπική σπεσιαλιτέ Σατέ Λιλίπ (ελαφρύ και λεμονάτο σουβλάκι). Επέλεξα να μείνω σε χόστελ για λόγους κοινωνικοποίησης και το GOGO Hostel Ubud αποδείχτηκε καλή επιλογή. Κατευθείαν διαμορφώθηκε μια ψευτό-παρέα, με έναν Άγγλο, δύο Ολλανδές, έναν τρελο-Αμερικάνο από Νέα Υόρκη (που στην αρχή ήταν με μια άλλη Αμερικανίδα από Καλιφόρνια) και μπαλαντέρ έναν Άγγλο που είχε για μόνο θέμα συζήτησης τις ίζι γκόουινγκ Αγγλίδες και το “πήδημα” αυτών. Το Ουμπούντ, αν το βάλει κανείς στο γενικό πλαίσιο της Ινδονησίας, είναι μια πηγή Ευρωπαικών ανέσεων για τον ταξιδιώτη ο οποίος δεν θα έχει πρόβλημα να περπατάει ανάμεσα σε άλλους Δυτικούς ταξιδιώτες και να απολαμβάνει ελαφρώς-δυτικοποιημένη κουζίνα και χορευτικά υπερθεάματα. Έκανα λίγο από όλα αυτά και γενικώς δεν έμεινα με παράπονο, με την μέρα να λήγει σε ένα δροσερό μπαλκόνι ενός μπαρ με την προαναφερόμενη παρέα και συζητήσεις για το πόσο πρέπει να κοιμόμαστε και κβαντικούς υπολογιστές.
Μπαλινέζικα σπαθιά ("κρις") με ηρωικούς και πνευματικούς συμβολισμούς
Ο καθένας την τρέλα του σε αυτή την πλατεία μπροστά στο μουσείο. Άλλοι πετούσαν αετό και άλλοι δούλευαν την αυτοπειθαρχία τους παρακάτω...
...και κάποιες λιγότερο ενδιαφέρουσες... Με το που πήγα να ανοίξω την τσάντα, αρπάχτηκε από πάνω μου και μου άρπαξε την καραμέλα από το χέρι. Τις συγκεκριμένες κάνω περίπου 30 δευτερόλεπτα να τις βγάλω από το πλαστικό παλεύοντας με τα δόντια, αυτό έκανε 3 δευτερόλεπτα.
Χορός 'Κετσάκ' στον Ινδουιστικό ναό. Επαναληπτικοί ήχοι και κραυγές εναλλάσονται με υπνωτικές μελωδίες δημιουργώντας ένα συναίσθημα εκστασιασμού.
https://soundcloud.com/https%3A%2F%2Fsoundcloud.com%2Fuser-726903196%2F28-jul-2018-19-43-34
Αλλά δεν θα σου λείψει η μαμά Ευρώπη καμία στιγμή.
Attachments
-
395 KB Προβολές: 0