interted
Member
- Μηνύματα
- 1.355
- Likes
- 8.207
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Πρόλογος
- Μέρα 1η
- Μέρα 2η
- Μέρα 3η
- Μέρα 4η
- Μέρα 5η
- Μέρα 6η
- Μέρα 7η
- Μέρα 8η
- Μέρα 9η - Bali
- Μέρα 10η
- Μέρα 11η
- Μέρα 12η
- Μέρα 13η
- Μέρα 14η
- Μέρα 15η
- Μέρα 16η
- Ημίχρονο
- Μέρα 17η - Ι
- Μέρα 17η - ΙΙ
- Μέρα 18η
- Μέρα 19η
- Μέρα 20η
- Μέρα 21η
- Μέρα 22η
- Μέρα 23η
- Μέρες 24-25
- Μέρα 26η
- Μέρα 27η
- Μέρα 28η
- Μέρα 29η
- Μέρα 30η - Ι
- Μέρα 30η - ΙΙ
- Μέρα 31η - Ι
- Μέρα 31η - ΙΙ
- Ασφάλεια
Μέρα 19η
Όταν είχε γίνει ο σεισμός των 6.4 Ρίχτερ, μια εβδομάδα πριν, υπήρχε αρκετή σπέκουλα για το αν ήταν ο κύριος σεισμός και αν το Λομπόκ ήταν ασφαλές. Οι Δανοί της κρουαζιέρας (αν θυμάστε) είχαν σκοπό να αψηφήσουν τον κίνδυνο και να ανέβουν στο ηφαίστειο Ριντζάνι, που ήταν το επίκεντρο του πρώτου σεισμού. Άλλοι είχαν αρχίσει να γυρίζουν ήδη στις πατρίδες τους. Τελικά το χειρότερο σενάριο έγινε, και το βράδυ της 5ης Αυγούστου χτυπήσαν 7.0 Ρίχτερ. Τα νέα αυτή την φορά φτάσανε στις δυτικές τηλεοράσεις και ήταν: 500+ νεκροί, σχεδόν ολοσχερής καταστροφή του Β. Λομπόκ, τσουνάμι και κόσμος να ανεβαίνει απεγνωσμένος σε ψηλά σημεία. Άντε να βρεις ψηλό μέρος στα νησάκια Γκίλι που είναι επίπεδα! Χιλιάδες τουριστών είχαν μαζευτεί στα ανοιχτά χωράφια και αργότερα στην παραλία ελπίζοντας για εκκένωση διά θαλάσσης. Από ιστορίες που άκουσα, πολλοί είχαν χάσει τις βαλίτσες τους, άλλοι έτρωγαν σε εστιατόριο και έπεσε η οροφή στο κεφάλι τους (ευτυχώς τα υλικά κατασκευής στο Λομπόκ είναι ψέυτικα). Στο Ριντζάνι, που είχε ανοίξει για τον κόσμο μετά τον πρώτο σεισμό, έγιναν πάλι κατολισθήσεις και υπήρξαν δύο νεκροί. Ευτυχώς οι Δανοί την ώρα του σεισμού πρέπει να είχαν μόλις μπαρκάρει στο Λαμπουάν Λομπόκ. Αν ήταν μια μέρα μετά...
Βέβαια για τους περισσότερους Ινδονησίους, που είναι μαθημένοι από αυτά, η επόμενη στιγμή του σεισμού είναι μπίζνες ας γιούζουαλ. Εμείς σήμερα έπρεπε να ολοκληρώσουμε την βασική εκπαίδευση του δύτη μαζί με τον Βι και έτσι κάναμε άλλες δύο καταδύσεις από το καραβάκι της εταιρίας. Άλλοι Ολλανδοί, πάλι από το Ναϊμέχεν (!), μας λέγαν για το φεστιβάλ που γίνεται στην πόλη τους κάθε χρόνο, με κόσμο να έρχεται από παντού και να κάνει τον γύρο της πόλης με τα πόδια, με συνοδεία πολλών μουσικών εβέντς. Νομίζω πλέον έχω ακούσει όσα χρειάζεται να ακούσει κανείς για το Ναϊμέχεν ποτέ.
Έγραψα λοιπόν στο ημερολόγιο καταδύσεων:
- Κατάδυση πρώτη: Χελώνα, σουπιά
- Κατάδυση δεύτερη: Χελώνα, μάντα ρέι (μεγάλο σαλάχι)
- Κατάδυση τρίτη: Τεράστια χελώνα ξεκινάει από στάση στον βράχο και με αιφνιδιάζει από κάτω
- Κατάδυση τέταρτη: Πολλές χελώνες, πολύχρωμο κοράλλι και πολλά ψάρια
Η κοπέλα δίπλα μου είχε γράψει τέσσερις σελίδες.
Ένας από τους συνοδούς μας ήταν ένας Άγγλος θαλάσσιος βιολόγος που έκανε την εκπαίδευσή του για εκπαιδευτής καταδύσεων. Πρόσεξα ότι βγαίνοντας από το καράβι, όταν γυρίσαμε στο λιμάνι, έδωσε τον εξοπλισμό του σε άλλους και άρχισε να περπατάει ανύποπτα μακρυά από εμάς. Στην κουβέντα που έγινε έμαθα ότι ως ξένος στην Ινδονησία φοβόνταν μήπως οι αρχές αντιληφθούν ότι δουλεύει και τον απελάσουν. Μα τόσο δύσκολο είναι να πάρεις βίζα εργασίας στην Ινδονησία; Γιατί όσοι Ευρωπαίοι που έχουν ανοίξει μπίζνες εδώ είναι παντρεμένοι με ντόπιους;
Φτάνοντας στο γραφείο της εταιρίας Divine diving, πρόσεξα ένα μήνυμα στο κινητό. Βλέπω μπροστά μου το ευγενικό χαμόγελο του Πέταρ, του φίλου μου από τα εκδοτήρια, στην γραμματεία και του ζητάω να μου το μεταφράσει. Μετά από μια ανησυχητικά μεγάλη παύση μου λέει ότι το καράβι που θα έπαιρνα για Σουλαουέζι μεθαύριο διατέθηκε για την εκκένωση του Λομπόκ και νέες πληροφορίες θα γίνουν γνωστές από την εταιρία αργότερα!
Την έβγαλα σκεφτικός με πίτσα στην αυλή του χόστελ που μου σέρβιρε η τρελιάρα Ιταλή που δούλευε στο μπαρ και είχε και την γενική εποπτεία, βάζοντας κάθε τόσο χέρι στους μαθητευόμενους Φλοριανούς που κάνανε 3μηνες δωρεάν πρακτικές, κυρίως για τις γόπες που πετούσαν. Πιάσαμε και κουβεντούλα με μερικούς από αυτούς – μου είπαν ότι είμαι ο πρώτος Έλληνας που είχαν γνωρίσει και εντυπωσιαστήκαν που ήξερα τον Πετάρ (του οποίου ο αδερφός δούλευε εκεί και έπαιζε και κιθάρα). Ο στόχος ήταν γι’ αυτούς να εξασκήσουν τα Αγγλικά και για μένα να μάθω κάτι παραπάνω για το άγνωστο Φλόρες, την πόλη Έντε και το ηφαίστειο Κελιμούτου με τις πολύχρωμες λίμνες, τους φαλαινοθήρες του Μαουμέρε, τον άνθρωπο Χόμπιτ του Φλόρες. Ο τελευταίος ανακαλύφθηκε σε μια σπηλιά (Λιανγκ μπούα) το 2003 και είναι ακόμα αντικείμενο έντονης διαμάχης το αν αποτελεί διαφορετικό είδος Χόμο, μαζί με τους Σάπιενς, τους Νεάντερταλ και τους Ντενισόβιανς. Κάποιοι υποστιρίζουν ότι είναι απλά προϊόν κάποιας ασθένειας (σύνδρομο Ντάουν). Εδώ που τα λέμε και οι σύγχρονοι Ινδονήσιοι πάντως δεν είναι τίποτα τέρατα σε μέγεθος... Η κουβέντα μαζί τους φανερώνει πάντως ότι είναι πολύ ξύπνιοι και με διάθεση για γνώση, και πιστεύω αν προσέξουν λίγο, το Φλόρες μπορεί να γίνει ένας από τους πιο ενδιαφέροντες και ισορροπημένους ταξιδιωτικούς προορισμούς (όχι όμως ένα δεύτερο Μπαλί, όπως λένε μερικοί – άλλωστε είναι και δύσκολο να γίνει το ίδιο σε ένα νησί που πρέπει να κάνεις 10 ώρες οδήγηση ή να πάρεις αεροπλάνο για να δεις όλα τα αξιοθέατα). Στο τέλος παίξαμε και επιτραπέζιο τένις και σκέφτηκα ότι οι Ινδονήσιοι είναι και αρκετά εφετζήδες (σόουμαν δηλαδή). Ίσως γι’ αυτό και ταιριάξαμε τόσο.
Με το ακυρωμένο καράβι, έπρεπε να βρω άλλη λύση. Κι αυτή ήταν πτήση για Σουραμπάγια (για να αποφύγουμε τις ουρές από τον σεισμό στο Μπαλί) και από εκεί Μακάσαρ (Σουλαουέζι) με την Wings Air που έφυγε αύριο. Δεν είμαστε να παίρνουμε άλλα ρίσκα πλέον. Γκουντμπάι Φλόρες, εσένα πρέπει να σε δω καλύτερα μια άλλη φορά μάλλον!
Στο whatsapp group που είχε φτιάξει ο Τόμι για τα μέλη της κρουαζιέρας, θα φτάσουν φωτό (του Τόμι) σαν αυτές.
Οι θάλασσες του Κομόντο ήταν ήσυχες...
Οι καταδύσεις ήταν ανοιχτά από μικρές παραλίες σε μικροσκοπικά νησάκια του φυσικού πορθμού (στρέιτ) ανάμεσα από Σουμπάουα και Φλόρες, που βρίσκεται το Κομόντο
Πολλά τα καραβάκια με δύτες. Κάποιες φορές έπρεπε να διασώσεις κάποιους που είχαν ξεμακρύνει από το καράβι τους από τα ρεύματα - τα ρεύματα του Κομόντο είναι αμείλικτα.
Επιστρέφοντας στο λιμάνι του 'Μπάτζο, που θυμίζει λίγο άλλες εποχές.
Η όμορφη αυλή του La Boheme.
Το κρανίο του Ανρθώπου του Φλόρες, που έκανε διάσημο το νησί και δημιούργησε μεγάλες επιστημονικές ίντριγκες. (Φωτό από επίσκεψη στο μουσείο της Τζακάρτα στο μέλλον του ταξιδιού)
Ένα από τα χωριά των Μανγκαράι, που δεν πρόλαβα να φτάσω, για να έχετε μια εικόνα πηγή
Όταν είχε γίνει ο σεισμός των 6.4 Ρίχτερ, μια εβδομάδα πριν, υπήρχε αρκετή σπέκουλα για το αν ήταν ο κύριος σεισμός και αν το Λομπόκ ήταν ασφαλές. Οι Δανοί της κρουαζιέρας (αν θυμάστε) είχαν σκοπό να αψηφήσουν τον κίνδυνο και να ανέβουν στο ηφαίστειο Ριντζάνι, που ήταν το επίκεντρο του πρώτου σεισμού. Άλλοι είχαν αρχίσει να γυρίζουν ήδη στις πατρίδες τους. Τελικά το χειρότερο σενάριο έγινε, και το βράδυ της 5ης Αυγούστου χτυπήσαν 7.0 Ρίχτερ. Τα νέα αυτή την φορά φτάσανε στις δυτικές τηλεοράσεις και ήταν: 500+ νεκροί, σχεδόν ολοσχερής καταστροφή του Β. Λομπόκ, τσουνάμι και κόσμος να ανεβαίνει απεγνωσμένος σε ψηλά σημεία. Άντε να βρεις ψηλό μέρος στα νησάκια Γκίλι που είναι επίπεδα! Χιλιάδες τουριστών είχαν μαζευτεί στα ανοιχτά χωράφια και αργότερα στην παραλία ελπίζοντας για εκκένωση διά θαλάσσης. Από ιστορίες που άκουσα, πολλοί είχαν χάσει τις βαλίτσες τους, άλλοι έτρωγαν σε εστιατόριο και έπεσε η οροφή στο κεφάλι τους (ευτυχώς τα υλικά κατασκευής στο Λομπόκ είναι ψέυτικα). Στο Ριντζάνι, που είχε ανοίξει για τον κόσμο μετά τον πρώτο σεισμό, έγιναν πάλι κατολισθήσεις και υπήρξαν δύο νεκροί. Ευτυχώς οι Δανοί την ώρα του σεισμού πρέπει να είχαν μόλις μπαρκάρει στο Λαμπουάν Λομπόκ. Αν ήταν μια μέρα μετά...
Βέβαια για τους περισσότερους Ινδονησίους, που είναι μαθημένοι από αυτά, η επόμενη στιγμή του σεισμού είναι μπίζνες ας γιούζουαλ. Εμείς σήμερα έπρεπε να ολοκληρώσουμε την βασική εκπαίδευση του δύτη μαζί με τον Βι και έτσι κάναμε άλλες δύο καταδύσεις από το καραβάκι της εταιρίας. Άλλοι Ολλανδοί, πάλι από το Ναϊμέχεν (!), μας λέγαν για το φεστιβάλ που γίνεται στην πόλη τους κάθε χρόνο, με κόσμο να έρχεται από παντού και να κάνει τον γύρο της πόλης με τα πόδια, με συνοδεία πολλών μουσικών εβέντς. Νομίζω πλέον έχω ακούσει όσα χρειάζεται να ακούσει κανείς για το Ναϊμέχεν ποτέ.
Έγραψα λοιπόν στο ημερολόγιο καταδύσεων:
- Κατάδυση πρώτη: Χελώνα, σουπιά
- Κατάδυση δεύτερη: Χελώνα, μάντα ρέι (μεγάλο σαλάχι)
- Κατάδυση τρίτη: Τεράστια χελώνα ξεκινάει από στάση στον βράχο και με αιφνιδιάζει από κάτω
- Κατάδυση τέταρτη: Πολλές χελώνες, πολύχρωμο κοράλλι και πολλά ψάρια
Η κοπέλα δίπλα μου είχε γράψει τέσσερις σελίδες.
Ένας από τους συνοδούς μας ήταν ένας Άγγλος θαλάσσιος βιολόγος που έκανε την εκπαίδευσή του για εκπαιδευτής καταδύσεων. Πρόσεξα ότι βγαίνοντας από το καράβι, όταν γυρίσαμε στο λιμάνι, έδωσε τον εξοπλισμό του σε άλλους και άρχισε να περπατάει ανύποπτα μακρυά από εμάς. Στην κουβέντα που έγινε έμαθα ότι ως ξένος στην Ινδονησία φοβόνταν μήπως οι αρχές αντιληφθούν ότι δουλεύει και τον απελάσουν. Μα τόσο δύσκολο είναι να πάρεις βίζα εργασίας στην Ινδονησία; Γιατί όσοι Ευρωπαίοι που έχουν ανοίξει μπίζνες εδώ είναι παντρεμένοι με ντόπιους;
Φτάνοντας στο γραφείο της εταιρίας Divine diving, πρόσεξα ένα μήνυμα στο κινητό. Βλέπω μπροστά μου το ευγενικό χαμόγελο του Πέταρ, του φίλου μου από τα εκδοτήρια, στην γραμματεία και του ζητάω να μου το μεταφράσει. Μετά από μια ανησυχητικά μεγάλη παύση μου λέει ότι το καράβι που θα έπαιρνα για Σουλαουέζι μεθαύριο διατέθηκε για την εκκένωση του Λομπόκ και νέες πληροφορίες θα γίνουν γνωστές από την εταιρία αργότερα!
Την έβγαλα σκεφτικός με πίτσα στην αυλή του χόστελ που μου σέρβιρε η τρελιάρα Ιταλή που δούλευε στο μπαρ και είχε και την γενική εποπτεία, βάζοντας κάθε τόσο χέρι στους μαθητευόμενους Φλοριανούς που κάνανε 3μηνες δωρεάν πρακτικές, κυρίως για τις γόπες που πετούσαν. Πιάσαμε και κουβεντούλα με μερικούς από αυτούς – μου είπαν ότι είμαι ο πρώτος Έλληνας που είχαν γνωρίσει και εντυπωσιαστήκαν που ήξερα τον Πετάρ (του οποίου ο αδερφός δούλευε εκεί και έπαιζε και κιθάρα). Ο στόχος ήταν γι’ αυτούς να εξασκήσουν τα Αγγλικά και για μένα να μάθω κάτι παραπάνω για το άγνωστο Φλόρες, την πόλη Έντε και το ηφαίστειο Κελιμούτου με τις πολύχρωμες λίμνες, τους φαλαινοθήρες του Μαουμέρε, τον άνθρωπο Χόμπιτ του Φλόρες. Ο τελευταίος ανακαλύφθηκε σε μια σπηλιά (Λιανγκ μπούα) το 2003 και είναι ακόμα αντικείμενο έντονης διαμάχης το αν αποτελεί διαφορετικό είδος Χόμο, μαζί με τους Σάπιενς, τους Νεάντερταλ και τους Ντενισόβιανς. Κάποιοι υποστιρίζουν ότι είναι απλά προϊόν κάποιας ασθένειας (σύνδρομο Ντάουν). Εδώ που τα λέμε και οι σύγχρονοι Ινδονήσιοι πάντως δεν είναι τίποτα τέρατα σε μέγεθος... Η κουβέντα μαζί τους φανερώνει πάντως ότι είναι πολύ ξύπνιοι και με διάθεση για γνώση, και πιστεύω αν προσέξουν λίγο, το Φλόρες μπορεί να γίνει ένας από τους πιο ενδιαφέροντες και ισορροπημένους ταξιδιωτικούς προορισμούς (όχι όμως ένα δεύτερο Μπαλί, όπως λένε μερικοί – άλλωστε είναι και δύσκολο να γίνει το ίδιο σε ένα νησί που πρέπει να κάνεις 10 ώρες οδήγηση ή να πάρεις αεροπλάνο για να δεις όλα τα αξιοθέατα). Στο τέλος παίξαμε και επιτραπέζιο τένις και σκέφτηκα ότι οι Ινδονήσιοι είναι και αρκετά εφετζήδες (σόουμαν δηλαδή). Ίσως γι’ αυτό και ταιριάξαμε τόσο.

Με το ακυρωμένο καράβι, έπρεπε να βρω άλλη λύση. Κι αυτή ήταν πτήση για Σουραμπάγια (για να αποφύγουμε τις ουρές από τον σεισμό στο Μπαλί) και από εκεί Μακάσαρ (Σουλαουέζι) με την Wings Air που έφυγε αύριο. Δεν είμαστε να παίρνουμε άλλα ρίσκα πλέον. Γκουντμπάι Φλόρες, εσένα πρέπει να σε δω καλύτερα μια άλλη φορά μάλλον!





Οι θάλασσες του Κομόντο ήταν ήσυχες...
Πολλά τα καραβάκια με δύτες. Κάποιες φορές έπρεπε να διασώσεις κάποιους που είχαν ξεμακρύνει από το καράβι τους από τα ρεύματα - τα ρεύματα του Κομόντο είναι αμείλικτα.


Ένα από τα χωριά των Μανγκαράι, που δεν πρόλαβα να φτάσω, για να έχετε μια εικόνα πηγή
Attachments
-
395 KB Προβολές: 0