interted
Member
- Μηνύματα
- 1.355
- Likes
- 8.207
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Πρόλογος
- Μέρα 1η
- Μέρα 2η
- Μέρα 3η
- Μέρα 4η
- Μέρα 5η
- Μέρα 6η
- Μέρα 7η
- Μέρα 8η
- Μέρα 9η - Bali
- Μέρα 10η
- Μέρα 11η
- Μέρα 12η
- Μέρα 13η
- Μέρα 14η
- Μέρα 15η
- Μέρα 16η
- Ημίχρονο
- Μέρα 17η - Ι
- Μέρα 17η - ΙΙ
- Μέρα 18η
- Μέρα 19η
- Μέρα 20η
- Μέρα 21η
- Μέρα 22η
- Μέρα 23η
- Μέρες 24-25
- Μέρα 26η
- Μέρα 27η
- Μέρα 28η
- Μέρα 29η
- Μέρα 30η - Ι
- Μέρα 30η - ΙΙ
- Μέρα 31η - Ι
- Μέρα 31η - ΙΙ
- Ασφάλεια
Μέρα 30η: Μέρος 1ο
Ο Σουχάρτο, ο τύπος που είδατε στο χαρτονόμισμα των 50.000 ρουπίων (που δεν εκδίδεται πλέον στην Ινδονησία), ήταν στρατηγός που πήρε την εξουσία το 1965 εν μέσω ενός μυστηριώδους πραξικοπήματος που είχε σαν αποτέλεσμα την πτώση και το άδοξο τέλος του πρώτου προέδρου της Ινδονησίας Σουκάρνο. Ο Σουκάρνο, ήρωας της ανεξαρτησίας, χαρισματικός ρήτορας και γυναικάς, κατηγορήθηκε ότι είχε συνωμότησει με κομουνιστές. Στους μήνες που ακολούθησαν οι Ινδονήσιοι σφάζονταν μεταξύ τους σε μια επιχείρηση εξολόθρευσης των Κομουνιστών, με απολογισμό νεκρών που σύμφωνα με εκτιμήσεις ξεπερνάει το ένα εκατομμύριο. Εκατοντάδες χιλιάδες υποτιθέμενοι Κομουνιστές συνελήφθησαν από το καθεστώς και μια δεκαετία αργότερα δεκάδες χιλιάδες βρίσκονταν ακόμα σε εξορία στο νησί Μπουρού των Μολούκων.
Ο Σουχάρτο ήταν το απόλυτο αφεντικό της Ινδονησίας για τα επόμενα 31 χρόνια, συντηρώντας το κλίμα φόβου των γεγονότων που του έφεραν την εξουσία. Η “Νέα Τάξη” είχε ηθικό έρεισμα τις 5 αρχές της Παντσασίλα, που είχε εισάγει ο Σουκάρνο σαν προσπάθεια καθιέρωσης εθνικής συνείδησης στους Ινδονήσιους. Αλλά στην εποχή του Σουχάρτο σήμαινε αμέτρητες διώξεις πολιτικών αντιπάλων, καθορισμό του αποτελεσμάτων των “εκλογών”, ανάπτυξη, αλλά όχι σε ρυθμούς που που ανταποκρίνονταν στην δυναμική του κράτους. Εσωστρεφής, δεσποτικός, ημιμαθής, ήταν ό,τι δεν ήταν ο προκάτοχός του, ο Σουκάρνο. Μέχρι την τελευταία στιγμή απολάμβανε την στίρηξη των Αμερικανών.
Μέχρι που το 1998 η Ινδονησία αντιμετώπισε νομισματική κρίση και οι φοιτητές βγήκαν δειλά, δειλά στους δρόμους....
“Το βράδυ της δολοφονίας των φοιτητών του Τρισακτι κάτι μοναδικό συνέβη μεταξύ των Ινδονήσιων δημοσιογράφων που ξαφνικά βρήκαν το θάρρος τους [] Το επόμενο πρωί τα νέα δείξαν τα πάντα: την ειρηνική διαδήλωση, την βροχή, τους ξαφνικούς πυροβολισμούς, τους θρηνούντες φίλους των φοιτητών και τις σκηνές από το νοσοκομείο.”
“Όταν η Τζακάρτα άρχισε να φλέγεται ο Σουχάρτο δεν ήταν καν στην Ινδονησία. Σε μια (τυπική για τον Σουχάρτο) κίνηση αυτοπεποίθησης, είχε πετάξει το προηγούμενο ΣΚ σε ένα συνέδριο Ισλαμικών ηγετών στο Κάιρο.[] Βόρεια της Πλατείας της Ανεξαρτησίας, μια οδός που ονομάζεται Γκάτζα Μάντα οδηγούσε μέσω της Τσάιναταουν προς το λιμάνι. Από εδώ και πέρα ο ταξιτζής αρνήθηκε να πάει. Ήταν αγόρια και άντρες από τα καμπόνγκ, τα φτωχά, αστικά χωριά κρυμμένα ανάμεσα από ουρανοξύστες, εμπορικά κέντρα και πανεπιστήμια στην κεντρική Τζακάρτα. Είχανε πάρει την σκυτάλη απο τους φοιτητές και σπέρναν την αναρχία και τον πανικό [] Οκτώ νεαροί πεζονάυτες περπατούσαν με τις καραμπίνες τους έτοιμες. Μία γυναίκα που πλιατσικολογούσε ένα έπιπλο σκόνταψε και έπεσε στα πόδια τους. Βλέποντας τους, σηκώθηκε και ούρλιαξε, αλλά ο επικεφαλής της μίλησε μαλακά και άπλωσε το χέρι του σε μια κίνηση κατευνασμού. Ήταν φανερό ότι οι πεζοναύτες ήταν πιο νευρικοί από οποιονδήποτε ταραξία.
Οι περισσότεροι από αυτούς τους ανθρώπους ήταν ληστές με μισή καρδιά: στις επόμενες δύο εβδομάδες χιλιάδες μετανιωμένοι πλιατσικολόγοι επιστρέψανε τα λάφυρα στους ιδιοκτήτες των κατεστραμμένων μαγαζιών. Περίπου 1.200 άνθρωποι πέθαναν στην Τζακάρτα μόνο, αρκετοί από αυτούς παγιδευμένοι σε φλεγόμενα κτήρια. Αυτοί που υπόφεραν περισσότερο ήταν οι Ινδονήσιοι Κινέζοι, κυρίως οι μικρέμποροι. Πολλοί από αυτούς πέθαναν στα σπίτια τους, όταν τα μαγαζιά τους από κάτω πήραν φωτιά.
Στις 16 Μαΐου οι φοιτητές καταλάβαν το κοινοβούλιο. Σε 5 μέρες ο Σουχάρτο παραιτήθηκε. Η δήλωση παραίτησης ήταν με τον γνωστό πατροναριστικό του τόνο. Άλλωστε `ο ίδιος είχε την ιδέα ότι θα ήταν καλύτερο να παραιτηθεί`.."
(τα παραπάνω αποσπάσματα είναι πρόχειρη μετάφραση από το "In the time of madness" του αυτόπτη Richard Lloyd Parry.)
Περπατώ στην Γκάτζα Μάντα αναζητώντας ένα ανταλλακτήριο χρημάτων, αφού η ευφυέστατη τράπεζά μου είχε μπλοκάρει πάλι τις συναλλαγές. Έλα όμως που ήταν 17 Αυγούστου, Ημέρα Ανεξαρτησίας, η σημαντικότερη γιορτή της Ινδονησίας και βέβαια τραπεζική αργία. Ταξιτζήδες μου ζητούσαν τρελά ποσά για να με πάνε σε “σίγουρα ανοιχτό” ανταλλακτήριο, με αποτέλεσμα την ανταλλαγή “φιλοφρονήσεων”. Κάνοντας άσκοπες βόλτες έφτασα στην είσοδο της Τσάιναταουν. Εκεί μπήκα σε ένα εμπορικό κέντρο, για να μάθω από τους σεκούριτι ότι το στεγαζόμενο ανταλλακτήριο είναι κλειστό και “δύσκολα θα βρεις κάτι ανοιχτό σήμερα”. Πάνω στην απόγνωση, με την πιστωτική μπλοκαρισμένη και το ηλεκτρονικό σύστημα της τριτοκοσμικής Βρετανικής τράπεζας μου υπό κατάρρευση όλο το καλοκαίρι, ένας Κινέζος μου έπιασε την κουβέντα. Αφού κατάλαβε το πρόβλημά μου συμφώνησε να μου ανταλλάξει ο ίδιος μερικά χρήματα. Τον ευχαρίστησα με την καρδιά μου, και βγήκα να εξερευνήσω την γειτονιά του.
Οι Βουδιστές με καλωσόριζαν στους ναούς τους όπου του είδα να προσεύχονται με παλινδρομικές κινήσεις και καίνε συμβολικά ψεύτικα χρήματα. Είδα έναν Χριστιανικό ναό με Βουδιστικό περιτύλιγμα, πολλά μικρομάγαζα και πολλή φτώχεια. Η περιήγηση συνεχίστηκε σε άλλες γειτονιές με τους Ινδονήσιους να γλεντάν την φτώχεια τους στους δρόμους: μπάλα, καραόκε, σκάκι!
Έφτασα στην κεντρική πλατεία της παλιάς αποικιακής Τζακάρτα, της λεγόμενης Μπατάβια για να αντικρίσω πλήθη να απολαμβάνουν την εορταστική ημέρα: ποδήλατα, πολύχρωμα καπέλα και πολύ κέφι. Έμεινα να χαζεύω την πιτσιρικαρία, τους έβγαλα φωτογραφίες, “χάλασα” και μερικές δικές που μου ζητήσαν να συμμετέχω, και σε κάθε περίπτωση μοιράστηκα μπόλικο από τον ενθουσιασμό τους. Έτοιμος πια για την βόλτα στο παλιό λιμάνι....
Η περιοχή βόρεια της Γκάτζα Μάντα με το βαρύ παρελθόν.
Στην Τσάιναταουν.
Κάψιμο χρημάτων, (ψεύτικων - δεν είναι και οι KLF)
Βρήκαμε και μια Καθολική εκκλησία...
Με ενδιαφέρουσα αρχιτεκτονική.
Ο κεντρικός δρόμος είχε πολλούς καλλιτέχνες και γκράφιτι (Εδώ σχετικό με τους Ασιατικούς Αγώνες που αρχίζουν αύριο)
Φτάσαμε στην πλατεία της παλιάς Μπατάβια. (που ανέφερε και ο Καββαδίας στα ποιήματά του)
Όλοι βγάζαν φωτογραφίες όλους.
Να μην χάσω κι εγώ...
Γλέντι στις φτωχογειτονιές.
Σκεφτόμουν πόσοι τουρίστες μου είχανε πει να αποφύγω την Τζακάρτα στο ταξίδι μου. Ευτυχώς όμως εγώ είχα διαβάσει την ιστορία του @10900km , που, κυρίως αυτή, μας βοηθήσε να την εκτιμήσουμε.
Ο Σουχάρτο, ο τύπος που είδατε στο χαρτονόμισμα των 50.000 ρουπίων (που δεν εκδίδεται πλέον στην Ινδονησία), ήταν στρατηγός που πήρε την εξουσία το 1965 εν μέσω ενός μυστηριώδους πραξικοπήματος που είχε σαν αποτέλεσμα την πτώση και το άδοξο τέλος του πρώτου προέδρου της Ινδονησίας Σουκάρνο. Ο Σουκάρνο, ήρωας της ανεξαρτησίας, χαρισματικός ρήτορας και γυναικάς, κατηγορήθηκε ότι είχε συνωμότησει με κομουνιστές. Στους μήνες που ακολούθησαν οι Ινδονήσιοι σφάζονταν μεταξύ τους σε μια επιχείρηση εξολόθρευσης των Κομουνιστών, με απολογισμό νεκρών που σύμφωνα με εκτιμήσεις ξεπερνάει το ένα εκατομμύριο. Εκατοντάδες χιλιάδες υποτιθέμενοι Κομουνιστές συνελήφθησαν από το καθεστώς και μια δεκαετία αργότερα δεκάδες χιλιάδες βρίσκονταν ακόμα σε εξορία στο νησί Μπουρού των Μολούκων.
Ο Σουχάρτο ήταν το απόλυτο αφεντικό της Ινδονησίας για τα επόμενα 31 χρόνια, συντηρώντας το κλίμα φόβου των γεγονότων που του έφεραν την εξουσία. Η “Νέα Τάξη” είχε ηθικό έρεισμα τις 5 αρχές της Παντσασίλα, που είχε εισάγει ο Σουκάρνο σαν προσπάθεια καθιέρωσης εθνικής συνείδησης στους Ινδονήσιους. Αλλά στην εποχή του Σουχάρτο σήμαινε αμέτρητες διώξεις πολιτικών αντιπάλων, καθορισμό του αποτελεσμάτων των “εκλογών”, ανάπτυξη, αλλά όχι σε ρυθμούς που που ανταποκρίνονταν στην δυναμική του κράτους. Εσωστρεφής, δεσποτικός, ημιμαθής, ήταν ό,τι δεν ήταν ο προκάτοχός του, ο Σουκάρνο. Μέχρι την τελευταία στιγμή απολάμβανε την στίρηξη των Αμερικανών.
Μέχρι που το 1998 η Ινδονησία αντιμετώπισε νομισματική κρίση και οι φοιτητές βγήκαν δειλά, δειλά στους δρόμους....
“Το βράδυ της δολοφονίας των φοιτητών του Τρισακτι κάτι μοναδικό συνέβη μεταξύ των Ινδονήσιων δημοσιογράφων που ξαφνικά βρήκαν το θάρρος τους [] Το επόμενο πρωί τα νέα δείξαν τα πάντα: την ειρηνική διαδήλωση, την βροχή, τους ξαφνικούς πυροβολισμούς, τους θρηνούντες φίλους των φοιτητών και τις σκηνές από το νοσοκομείο.”
“Όταν η Τζακάρτα άρχισε να φλέγεται ο Σουχάρτο δεν ήταν καν στην Ινδονησία. Σε μια (τυπική για τον Σουχάρτο) κίνηση αυτοπεποίθησης, είχε πετάξει το προηγούμενο ΣΚ σε ένα συνέδριο Ισλαμικών ηγετών στο Κάιρο.[] Βόρεια της Πλατείας της Ανεξαρτησίας, μια οδός που ονομάζεται Γκάτζα Μάντα οδηγούσε μέσω της Τσάιναταουν προς το λιμάνι. Από εδώ και πέρα ο ταξιτζής αρνήθηκε να πάει. Ήταν αγόρια και άντρες από τα καμπόνγκ, τα φτωχά, αστικά χωριά κρυμμένα ανάμεσα από ουρανοξύστες, εμπορικά κέντρα και πανεπιστήμια στην κεντρική Τζακάρτα. Είχανε πάρει την σκυτάλη απο τους φοιτητές και σπέρναν την αναρχία και τον πανικό [] Οκτώ νεαροί πεζονάυτες περπατούσαν με τις καραμπίνες τους έτοιμες. Μία γυναίκα που πλιατσικολογούσε ένα έπιπλο σκόνταψε και έπεσε στα πόδια τους. Βλέποντας τους, σηκώθηκε και ούρλιαξε, αλλά ο επικεφαλής της μίλησε μαλακά και άπλωσε το χέρι του σε μια κίνηση κατευνασμού. Ήταν φανερό ότι οι πεζοναύτες ήταν πιο νευρικοί από οποιονδήποτε ταραξία.
Οι περισσότεροι από αυτούς τους ανθρώπους ήταν ληστές με μισή καρδιά: στις επόμενες δύο εβδομάδες χιλιάδες μετανιωμένοι πλιατσικολόγοι επιστρέψανε τα λάφυρα στους ιδιοκτήτες των κατεστραμμένων μαγαζιών. Περίπου 1.200 άνθρωποι πέθαναν στην Τζακάρτα μόνο, αρκετοί από αυτούς παγιδευμένοι σε φλεγόμενα κτήρια. Αυτοί που υπόφεραν περισσότερο ήταν οι Ινδονήσιοι Κινέζοι, κυρίως οι μικρέμποροι. Πολλοί από αυτούς πέθαναν στα σπίτια τους, όταν τα μαγαζιά τους από κάτω πήραν φωτιά.
Στις 16 Μαΐου οι φοιτητές καταλάβαν το κοινοβούλιο. Σε 5 μέρες ο Σουχάρτο παραιτήθηκε. Η δήλωση παραίτησης ήταν με τον γνωστό πατροναριστικό του τόνο. Άλλωστε `ο ίδιος είχε την ιδέα ότι θα ήταν καλύτερο να παραιτηθεί`.."
(τα παραπάνω αποσπάσματα είναι πρόχειρη μετάφραση από το "In the time of madness" του αυτόπτη Richard Lloyd Parry.)
Περπατώ στην Γκάτζα Μάντα αναζητώντας ένα ανταλλακτήριο χρημάτων, αφού η ευφυέστατη τράπεζά μου είχε μπλοκάρει πάλι τις συναλλαγές. Έλα όμως που ήταν 17 Αυγούστου, Ημέρα Ανεξαρτησίας, η σημαντικότερη γιορτή της Ινδονησίας και βέβαια τραπεζική αργία. Ταξιτζήδες μου ζητούσαν τρελά ποσά για να με πάνε σε “σίγουρα ανοιχτό” ανταλλακτήριο, με αποτέλεσμα την ανταλλαγή “φιλοφρονήσεων”. Κάνοντας άσκοπες βόλτες έφτασα στην είσοδο της Τσάιναταουν. Εκεί μπήκα σε ένα εμπορικό κέντρο, για να μάθω από τους σεκούριτι ότι το στεγαζόμενο ανταλλακτήριο είναι κλειστό και “δύσκολα θα βρεις κάτι ανοιχτό σήμερα”. Πάνω στην απόγνωση, με την πιστωτική μπλοκαρισμένη και το ηλεκτρονικό σύστημα της τριτοκοσμικής Βρετανικής τράπεζας μου υπό κατάρρευση όλο το καλοκαίρι, ένας Κινέζος μου έπιασε την κουβέντα. Αφού κατάλαβε το πρόβλημά μου συμφώνησε να μου ανταλλάξει ο ίδιος μερικά χρήματα. Τον ευχαρίστησα με την καρδιά μου, και βγήκα να εξερευνήσω την γειτονιά του.
Οι Βουδιστές με καλωσόριζαν στους ναούς τους όπου του είδα να προσεύχονται με παλινδρομικές κινήσεις και καίνε συμβολικά ψεύτικα χρήματα. Είδα έναν Χριστιανικό ναό με Βουδιστικό περιτύλιγμα, πολλά μικρομάγαζα και πολλή φτώχεια. Η περιήγηση συνεχίστηκε σε άλλες γειτονιές με τους Ινδονήσιους να γλεντάν την φτώχεια τους στους δρόμους: μπάλα, καραόκε, σκάκι!
Έφτασα στην κεντρική πλατεία της παλιάς αποικιακής Τζακάρτα, της λεγόμενης Μπατάβια για να αντικρίσω πλήθη να απολαμβάνουν την εορταστική ημέρα: ποδήλατα, πολύχρωμα καπέλα και πολύ κέφι. Έμεινα να χαζεύω την πιτσιρικαρία, τους έβγαλα φωτογραφίες, “χάλασα” και μερικές δικές που μου ζητήσαν να συμμετέχω, και σε κάθε περίπτωση μοιράστηκα μπόλικο από τον ενθουσιασμό τους. Έτοιμος πια για την βόλτα στο παλιό λιμάνι....
Η περιοχή βόρεια της Γκάτζα Μάντα με το βαρύ παρελθόν.







Γλέντι στις φτωχογειτονιές.
Attachments
-
395 KB Προβολές: 0