interted
Member
- Μηνύματα
- 1.355
- Likes
- 8.207
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Πρόλογος
- Μέρα 1η
- Μέρα 2η
- Μέρα 3η
- Μέρα 4η
- Μέρα 5η
- Μέρα 6η
- Μέρα 7η
- Μέρα 8η
- Μέρα 9η - Bali
- Μέρα 10η
- Μέρα 11η
- Μέρα 12η
- Μέρα 13η
- Μέρα 14η
- Μέρα 15η
- Μέρα 16η
- Ημίχρονο
- Μέρα 17η - Ι
- Μέρα 17η - ΙΙ
- Μέρα 18η
- Μέρα 19η
- Μέρα 20η
- Μέρα 21η
- Μέρα 22η
- Μέρα 23η
- Μέρες 24-25
- Μέρα 26η
- Μέρα 27η
- Μέρα 28η
- Μέρα 29η
- Μέρα 30η - Ι
- Μέρα 30η - ΙΙ
- Μέρα 31η - Ι
- Μέρα 31η - ΙΙ
- Ασφάλεια
Μέρα 7η
Ο αγώνας μεταξύ της τοπικής Σουραμπάγια και την ομάδας των παιδιών που συνταξιδεύαμε ήταν κανονικά προγραμματισμένος να γίνει στις 14 Μαΐου. Ο λόγος που αναβλήθηκε είναι ο εξής. Το πρωί της Κυριακής 13 Μαΐου, η νικαμποφορούσα μάνα (ολόσωμο μαύρο κάλυμμα) πήρε τις δύο της κόρες 9 και 12 χρονών, μαυροφορεμένες κι αυτές – όλοι ζωσμένοι με εκρηκτικά – και πήγε στην Χριστιανική Εκκλησία της Ινδονησίας, αμέσως μετά την λειτουργία. Εκεί εξερράγησαν και οι τρεις τραυματίζοντας κρίσιμα έναν φρουρό. Το ίδιο έκανε και ο πατέρας με τους γιούς, σε άλλη εκκλησία, αυτή την φορά με θανάτους πλην των τρομοκρατών. Το ίδιο και άλλη οικογένεια κ.ο.κ. Η πιο θανατηφόρα επίθεση μετά τις εκρήξεις στο Μπαλί το 2002, με δύο μέρες τρόμου και τελικό απολογισμό 28 νεκρούς... Για την ιστορία, ο αγώνας έγινε τελικά και η ομάδα των παιδιών κέρδισε με 3-4.
Εγώ βέβαια την Σουραμπάγια την ήξερα από τον θείο μου τον ασυρματιστή. Μεγάλο λιμάνι η Σουραμπάγια και ο θείος είχε κάτσει εδώ στα νιάτα του αρκετά και αρκετές φορές. Είχε περάσει καλά ο θείος, και ένας από τους λόγους ήταν ευγένεια των ντόπιων, ειδικά των παιδιών. “Μίστερ γουέρ αρ γιου φρομ;”. “Σερ, αρ γιου λοστ;”. Ένας περαστικός σταμάτησε να με βοηθήσει με τους χάρτες. Ο νεαρός υπάλληλος στο μάρκετ `σκίστηκε’ να με εξυπηρετήσει να βρω όλα τα αντικείμενα που θέλω. Πέρα από το προσωπικό, παρατηρώ ότι οι Ινδονήσιοι σπάνια τσατίζονται. Βλέπεις δηλαδή περιπτώσεις στον δρόμο που στην Ελλάδα θα είχαν πιαστεί στα χέρια και οι Ινδονήσιοι τις αντιμετωπίζουν με υπομονή και χαμόγελο. Το να απαιτήσεις κάτι με εκνευρισμό πρέπει να θεωρείται η μεγαλύτερη προσβολή στην κουλτούρα τους, ακόμα και αν έχεις δίκιο. Και έχουν τρόπο να τα λύνουν όλα, τουλάχιστον έτσι λέγεται.
Τι είδα; Την κατοικία του Ολλανδού κυβερνήτη της Σουραμπάγια, γιατί να μην ξεχνάμε ότι η Ινδονησία ήταν κατά κύριο λόγο Ολλανδική αποικία. Ένα εν ενεργεία εργοστάσιο και μουσείο τσιγάρων κρετέκ, τα αγαπημένα των Ινδονήσιων, με άρωμα γαρίφαλο και υψηλή περιεκτικότητα σε πίσσα και νικοτίνη. Δυστυχώς στο εργοστάσιο ήταν απαγορευμένη η φωτογράφιση – το καλό: ήταν δωρεάν. Στην συνέχεια, την πολύ γραφική Αραβική γειτονιά της Σουραμπάγια, ή σουκ όπως λένε, όπου ψάρωσα λίγο, μέσα στα στενά σοκάκια και ένα σωρό μάτια να με παρακολουθούνε. Απέναντι από το κεντρικό τζαμί, αντιμετώπισα την μια από τις μόλις δύο περιπτώσεις άσχημης συμπεριφοράς σε όλο το ταξίδι: η πωλήτρια μου είπε την τιμή στα Ινδονησιακά, και ενώ δεν κατάλαβα, με κοίταξε υποτιμητικά και στην συνέχεια με αγνοούσε κάνοντας και κάποια σχόλια στην διπλανή της... Για το τέλος άφησα το λιμάνι της Σουραμπάγια, όπου τελικά βρήκα αντί για τα παραδοσιακά ξύλινα καράβια, ένα μοντέρνο τεράστιο τερματικό σε φρενήρη λειτουργία.
Το τρένο Σουραμπάγια – Προμπολίνγκο ήταν σύντομο. Βρήκα για παρέα ένα ζευγάρι Ολλανδών από το Άμστερνταμ, οι οποίοι έρχονταν από την Σουμάτρα όπου είχανε δει το ‘νησί μέσα στο νησί’ (ψάξτε το στο google maps, αξίζει) και πολλούς ουραγκουτάγκους σε φυσικό περιβάλλον. Ανταλλάσσοντας ταξιδιωτικές συμβουλές κατευθυνθήκαμε στο ξενοδοχείο Pink House, όπου ο ύπνος θα διαρκούσε μόλις 2 ώρες. Είχα μια εκρηκτική αποστολή!
Μια νέα μέρα, σε μια νέα πόλη και χωρίς πολύ συγκεκριμένο πρόγραμμα.
Καλά φαίνονται όλα κι από εδω...
Αυτά τα χρυσαφί μάγκο στο κέντρο άραγε να είναι καλα;
Εξαιρετικά! Μόνο που βάφουν το παντελόνι.
Η κατοικία του κυβερνήτη σε Ολλανδικό αποικιοκρατικό στιλ.
Θέλει αρκετά κότσια να τρέξεις μαραθώνιο σε αυτό το κλίμα. Εύγε!
Γιαπωνέζικη και Αμερικάνικη επιρροή.
Από το εργοστάσιο τσιγάρων.
Το Λόνλι Πλάνετ λέει ότι η Σουραμπάγια θα μπορούσε να κερδίσει στο βραβείο καλύτερης γειτονιάς. Δεν έχει άδικο, πιο πολύ στην αίσθηση του να περπατάς στην Κινέζικη...
και μετά στην Αραβική...
...για να ρισκάρεις την ζωή σου πηγαίνοντας ανάποδα σε μονόδρομο με ποδηλατοταξί...
...και να φτάσεις στο λιμάνι της Σουραμπάγια με τις κάψουλες κρεβάτια αν αισθάνεσαι και λίγο κουρασμενος (αλλά πρέπει να συνεχίσουμε).
Ο αγώνας μεταξύ της τοπικής Σουραμπάγια και την ομάδας των παιδιών που συνταξιδεύαμε ήταν κανονικά προγραμματισμένος να γίνει στις 14 Μαΐου. Ο λόγος που αναβλήθηκε είναι ο εξής. Το πρωί της Κυριακής 13 Μαΐου, η νικαμποφορούσα μάνα (ολόσωμο μαύρο κάλυμμα) πήρε τις δύο της κόρες 9 και 12 χρονών, μαυροφορεμένες κι αυτές – όλοι ζωσμένοι με εκρηκτικά – και πήγε στην Χριστιανική Εκκλησία της Ινδονησίας, αμέσως μετά την λειτουργία. Εκεί εξερράγησαν και οι τρεις τραυματίζοντας κρίσιμα έναν φρουρό. Το ίδιο έκανε και ο πατέρας με τους γιούς, σε άλλη εκκλησία, αυτή την φορά με θανάτους πλην των τρομοκρατών. Το ίδιο και άλλη οικογένεια κ.ο.κ. Η πιο θανατηφόρα επίθεση μετά τις εκρήξεις στο Μπαλί το 2002, με δύο μέρες τρόμου και τελικό απολογισμό 28 νεκρούς... Για την ιστορία, ο αγώνας έγινε τελικά και η ομάδα των παιδιών κέρδισε με 3-4.
Εγώ βέβαια την Σουραμπάγια την ήξερα από τον θείο μου τον ασυρματιστή. Μεγάλο λιμάνι η Σουραμπάγια και ο θείος είχε κάτσει εδώ στα νιάτα του αρκετά και αρκετές φορές. Είχε περάσει καλά ο θείος, και ένας από τους λόγους ήταν ευγένεια των ντόπιων, ειδικά των παιδιών. “Μίστερ γουέρ αρ γιου φρομ;”. “Σερ, αρ γιου λοστ;”. Ένας περαστικός σταμάτησε να με βοηθήσει με τους χάρτες. Ο νεαρός υπάλληλος στο μάρκετ `σκίστηκε’ να με εξυπηρετήσει να βρω όλα τα αντικείμενα που θέλω. Πέρα από το προσωπικό, παρατηρώ ότι οι Ινδονήσιοι σπάνια τσατίζονται. Βλέπεις δηλαδή περιπτώσεις στον δρόμο που στην Ελλάδα θα είχαν πιαστεί στα χέρια και οι Ινδονήσιοι τις αντιμετωπίζουν με υπομονή και χαμόγελο. Το να απαιτήσεις κάτι με εκνευρισμό πρέπει να θεωρείται η μεγαλύτερη προσβολή στην κουλτούρα τους, ακόμα και αν έχεις δίκιο. Και έχουν τρόπο να τα λύνουν όλα, τουλάχιστον έτσι λέγεται.
Τι είδα; Την κατοικία του Ολλανδού κυβερνήτη της Σουραμπάγια, γιατί να μην ξεχνάμε ότι η Ινδονησία ήταν κατά κύριο λόγο Ολλανδική αποικία. Ένα εν ενεργεία εργοστάσιο και μουσείο τσιγάρων κρετέκ, τα αγαπημένα των Ινδονήσιων, με άρωμα γαρίφαλο και υψηλή περιεκτικότητα σε πίσσα και νικοτίνη. Δυστυχώς στο εργοστάσιο ήταν απαγορευμένη η φωτογράφιση – το καλό: ήταν δωρεάν. Στην συνέχεια, την πολύ γραφική Αραβική γειτονιά της Σουραμπάγια, ή σουκ όπως λένε, όπου ψάρωσα λίγο, μέσα στα στενά σοκάκια και ένα σωρό μάτια να με παρακολουθούνε. Απέναντι από το κεντρικό τζαμί, αντιμετώπισα την μια από τις μόλις δύο περιπτώσεις άσχημης συμπεριφοράς σε όλο το ταξίδι: η πωλήτρια μου είπε την τιμή στα Ινδονησιακά, και ενώ δεν κατάλαβα, με κοίταξε υποτιμητικά και στην συνέχεια με αγνοούσε κάνοντας και κάποια σχόλια στην διπλανή της... Για το τέλος άφησα το λιμάνι της Σουραμπάγια, όπου τελικά βρήκα αντί για τα παραδοσιακά ξύλινα καράβια, ένα μοντέρνο τεράστιο τερματικό σε φρενήρη λειτουργία.
Το τρένο Σουραμπάγια – Προμπολίνγκο ήταν σύντομο. Βρήκα για παρέα ένα ζευγάρι Ολλανδών από το Άμστερνταμ, οι οποίοι έρχονταν από την Σουμάτρα όπου είχανε δει το ‘νησί μέσα στο νησί’ (ψάξτε το στο google maps, αξίζει) και πολλούς ουραγκουτάγκους σε φυσικό περιβάλλον. Ανταλλάσσοντας ταξιδιωτικές συμβουλές κατευθυνθήκαμε στο ξενοδοχείο Pink House, όπου ο ύπνος θα διαρκούσε μόλις 2 ώρες. Είχα μια εκρηκτική αποστολή!
Αυτά τα χρυσαφί μάγκο στο κέντρο άραγε να είναι καλα;
Η κατοικία του κυβερνήτη σε Ολλανδικό αποικιοκρατικό στιλ.
Γιαπωνέζικη και Αμερικάνικη επιρροή.
...για να ρισκάρεις την ζωή σου πηγαίνοντας ανάποδα σε μονόδρομο με ποδηλατοταξί...
...και να φτάσεις στο λιμάνι της Σουραμπάγια με τις κάψουλες κρεβάτια αν αισθάνεσαι και λίγο κουρασμενος (αλλά πρέπει να συνεχίσουμε).
Attachments
-
395 KB Προβολές: 0