interted
Member
- Μηνύματα
- 1.355
- Likes
- 8.207
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Πρόλογος
- Μέρα 1η
- Μέρα 2η
- Μέρα 3η
- Μέρα 4η
- Μέρα 5η
- Μέρα 6η
- Μέρα 7η
- Μέρα 8η
- Μέρα 9η - Bali
- Μέρα 10η
- Μέρα 11η
- Μέρα 12η
- Μέρα 13η
- Μέρα 14η
- Μέρα 15η
- Μέρα 16η
- Ημίχρονο
- Μέρα 17η - Ι
- Μέρα 17η - ΙΙ
- Μέρα 18η
- Μέρα 19η
- Μέρα 20η
- Μέρα 21η
- Μέρα 22η
- Μέρα 23η
- Μέρες 24-25
- Μέρα 26η
- Μέρα 27η
- Μέρα 28η
- Μέρα 29η
- Μέρα 30η - Ι
- Μέρα 30η - ΙΙ
- Μέρα 31η - Ι
- Μέρα 31η - ΙΙ
- Ασφάλεια
Ασφάλεια
Γράφω κάτι που θα ήθελα να είχα διαβάσει ο ίδιος πριν το ταξίδι. Πριν ψαχτώ, λοιπόν, είχα την αίσθηση ότι πρόκειται για μια επικίνδυνη, δύσκολη χώρα – ειδικά έξω από το Μπαλί. Περίμενα εγκληματικότητα λόγω φτώχειας, δύσκολη επικοινωνία με τους ντόπιους, αφιλόξενες συνθήκες λόγω γεωγραφικής και πολιτιστικής απομόνωσης, μεγάλες καθυστερήσεις λόγω κακών υποδομών, αυστηρό καθεστώς που μπορεί να σε βάλει σε μπελάδες, κίνδυνος από εκρήξεις ηφαιστείων, τσουνάμι, ανεύθυνες αεροπορικές κτλ.
- Εγκληματικότητα. Νομίζω καμία στιγμή των 31 ημερών περπατώντας μόνος στους δρόμους δεν αισθάνθηκα ότι θα μπορούσαν να με απειλήσουν, ληστέψουν κτλ. Ακόμα και στην Τζακάρτα, δεν είχα πουθενά την αίσθηση που έχεις όταν περπατάς πχ. σε επικίνδυνες περιοχές της Λίμα ή του Παρισιού. Το ίδιο διαπίστωσα και σε άλλες μουσουλμανικές χώρες – η μικρο-εγκληματικότητα είναι περιορισμένη. Στο Β. Μπαλί με κυνήγησαν το βράδυ σκυλιά, όμως είχα βοήθεια από ντόπιους.
- Η επικοινωνία με ντόπιους, όπως καταλάβατε, ήταν πολύ άνετη. Όλοι ξέρουν Αγγλικά “του παζαριού”, όλοι πρόθυμοι να εξυπηρετήσουν τον “μπουλέ” (Δυτικό). Τα βασικά της Ινδονησιακής γλώσσας μαθαίνονται εύκολα, ή γραφή τους είναι στα λατινικά, αρκετές Αγγλικές ταμπέλες με κατευθύνσεις (αν και πολλές φορές η “έξοδος” οδηγούσε σε πάρκιν). Αυτό που με εκνεύρισε με τους ντόπιους είναι ότι είναι επιστήμονες στο να σου φάνε την θέση στην ουρά!
- Συνθήκες διαβίωσης: Πολλές μέρες ήμουν χωρίς ζεστό νερό, αλλά σε τροπικό κλίμα δεν είναι τραγικό. Πληθώρα καταλυμάτων παντού. Αρκετά χαμηλά τα στάνταρντς υγιεινής στα εστιατόρια – απέφυγα φαγητό του δρόμου όσο μπορούσα και γνώρισα κόσμο που αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα και νοσηλεύτηκε. Internet σχεδόν παντού και φτηνό. Βοηθάει πολύ να πάρεις κάρτα SIM. Μαγαζάκια παντού.
- Οι υποδομές έχουν μεγάλες διακυμάνσεις, με νέα μεγάλα έργα υποδομής, ασφαλτοστρώσεις, υπερσύγχρονα αεροδρόμια, σταθμούς κτλ. Η Ινδονησία κάνει μεγάλες προσπάθειες να εκμοντερνιστεί και σε ένα βαθμό τα έχει καταφέρει. ΟΚ, στην οικονομική θέση του τρένου θα στριμωχτείς με κάποιον ντόπιο, στα λιμάνια θα ταλαιπωρηθείς κάτω από τον ήλιο, αλλά ξέρεις που βρίσκεσαι... Η οδική συμπεριφορά και η συμπεριφορά των πεζών είναι πολύ ιδιόμορφη, με πλήθος άγραφων κανόνων. Όμως πολύ βασικό: ο κανόνας είναι ότι κανένας δεν τρέχει και κανένας δεν είναι χωρίς κράνος. Μέχρι και ζώνη μου ζητούσαν να βάλω.
- Τα υπόλοιπα. Πλέον η ΕΕ έχει αναιρέσει την απαγόρευση στις Ινδονησιακές αεροπορικές εταιρίες. Όσοι θέλουν να ταξιδέψουν με καράβι η γενική οδηγία είναι να ταξιδεύεις μέρα. Σχετικά με τις φυσικές καταστροφές, υπάρχει κάποια μέριμνα με ζώνες αποκλεισμού κτλ. Καλό είναι να μην προκαλείς την τύχη σου, όπως κάνανε κάποιοι που ανεβήκαν στο Ριντζάνι μια μέρα μετά τον πρώτο σεισμό. Πιο τραγική φαίνεται η κατάσταση στους Β. Ευρωπαίους που δεν είναι μαθημένοι (πχ. ο πανικός στα αεροδρόμια μετά ένα σεισμό). Το καθεστώς της χώρας, αν και έχει ποινή του θανάτου για εμπόρους ναρκωτικών, (πρέπει να είσαι πολύ άτυχος για να στην στήσουν...) είναι εκδημοκρατισμένο (σχετικά ψηλά σε σχετικούς δείκτες) και αρκετά γραφειοκρατικό (λάδωμα).
Συμπέρασμα, αν και δεν έχω ταξιδέψει πολύ σε μη Ευρωπαϊκούς προορισμούς, έχω την αίσθηση ότι δεν είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη χώρα. Σε αντίθεση με τον τίτλο που έδωσα (Χάτι-χάτι... προσοχή...) δεν θα πρέπει ο φόβος να στερήσει κάποιον να πάει ή να μείνει αποκλειστικά στο Μπαλί.
Γράφω κάτι που θα ήθελα να είχα διαβάσει ο ίδιος πριν το ταξίδι. Πριν ψαχτώ, λοιπόν, είχα την αίσθηση ότι πρόκειται για μια επικίνδυνη, δύσκολη χώρα – ειδικά έξω από το Μπαλί. Περίμενα εγκληματικότητα λόγω φτώχειας, δύσκολη επικοινωνία με τους ντόπιους, αφιλόξενες συνθήκες λόγω γεωγραφικής και πολιτιστικής απομόνωσης, μεγάλες καθυστερήσεις λόγω κακών υποδομών, αυστηρό καθεστώς που μπορεί να σε βάλει σε μπελάδες, κίνδυνος από εκρήξεις ηφαιστείων, τσουνάμι, ανεύθυνες αεροπορικές κτλ.
- Εγκληματικότητα. Νομίζω καμία στιγμή των 31 ημερών περπατώντας μόνος στους δρόμους δεν αισθάνθηκα ότι θα μπορούσαν να με απειλήσουν, ληστέψουν κτλ. Ακόμα και στην Τζακάρτα, δεν είχα πουθενά την αίσθηση που έχεις όταν περπατάς πχ. σε επικίνδυνες περιοχές της Λίμα ή του Παρισιού. Το ίδιο διαπίστωσα και σε άλλες μουσουλμανικές χώρες – η μικρο-εγκληματικότητα είναι περιορισμένη. Στο Β. Μπαλί με κυνήγησαν το βράδυ σκυλιά, όμως είχα βοήθεια από ντόπιους.
- Η επικοινωνία με ντόπιους, όπως καταλάβατε, ήταν πολύ άνετη. Όλοι ξέρουν Αγγλικά “του παζαριού”, όλοι πρόθυμοι να εξυπηρετήσουν τον “μπουλέ” (Δυτικό). Τα βασικά της Ινδονησιακής γλώσσας μαθαίνονται εύκολα, ή γραφή τους είναι στα λατινικά, αρκετές Αγγλικές ταμπέλες με κατευθύνσεις (αν και πολλές φορές η “έξοδος” οδηγούσε σε πάρκιν). Αυτό που με εκνεύρισε με τους ντόπιους είναι ότι είναι επιστήμονες στο να σου φάνε την θέση στην ουρά!
- Συνθήκες διαβίωσης: Πολλές μέρες ήμουν χωρίς ζεστό νερό, αλλά σε τροπικό κλίμα δεν είναι τραγικό. Πληθώρα καταλυμάτων παντού. Αρκετά χαμηλά τα στάνταρντς υγιεινής στα εστιατόρια – απέφυγα φαγητό του δρόμου όσο μπορούσα και γνώρισα κόσμο που αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα και νοσηλεύτηκε. Internet σχεδόν παντού και φτηνό. Βοηθάει πολύ να πάρεις κάρτα SIM. Μαγαζάκια παντού.
- Οι υποδομές έχουν μεγάλες διακυμάνσεις, με νέα μεγάλα έργα υποδομής, ασφαλτοστρώσεις, υπερσύγχρονα αεροδρόμια, σταθμούς κτλ. Η Ινδονησία κάνει μεγάλες προσπάθειες να εκμοντερνιστεί και σε ένα βαθμό τα έχει καταφέρει. ΟΚ, στην οικονομική θέση του τρένου θα στριμωχτείς με κάποιον ντόπιο, στα λιμάνια θα ταλαιπωρηθείς κάτω από τον ήλιο, αλλά ξέρεις που βρίσκεσαι... Η οδική συμπεριφορά και η συμπεριφορά των πεζών είναι πολύ ιδιόμορφη, με πλήθος άγραφων κανόνων. Όμως πολύ βασικό: ο κανόνας είναι ότι κανένας δεν τρέχει και κανένας δεν είναι χωρίς κράνος. Μέχρι και ζώνη μου ζητούσαν να βάλω.
- Τα υπόλοιπα. Πλέον η ΕΕ έχει αναιρέσει την απαγόρευση στις Ινδονησιακές αεροπορικές εταιρίες. Όσοι θέλουν να ταξιδέψουν με καράβι η γενική οδηγία είναι να ταξιδεύεις μέρα. Σχετικά με τις φυσικές καταστροφές, υπάρχει κάποια μέριμνα με ζώνες αποκλεισμού κτλ. Καλό είναι να μην προκαλείς την τύχη σου, όπως κάνανε κάποιοι που ανεβήκαν στο Ριντζάνι μια μέρα μετά τον πρώτο σεισμό. Πιο τραγική φαίνεται η κατάσταση στους Β. Ευρωπαίους που δεν είναι μαθημένοι (πχ. ο πανικός στα αεροδρόμια μετά ένα σεισμό). Το καθεστώς της χώρας, αν και έχει ποινή του θανάτου για εμπόρους ναρκωτικών, (πρέπει να είσαι πολύ άτυχος για να στην στήσουν...) είναι εκδημοκρατισμένο (σχετικά ψηλά σε σχετικούς δείκτες) και αρκετά γραφειοκρατικό (λάδωμα).
Συμπέρασμα, αν και δεν έχω ταξιδέψει πολύ σε μη Ευρωπαϊκούς προορισμούς, έχω την αίσθηση ότι δεν είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη χώρα. Σε αντίθεση με τον τίτλο που έδωσα (Χάτι-χάτι... προσοχή...) δεν θα πρέπει ο φόβος να στερήσει κάποιον να πάει ή να μείνει αποκλειστικά στο Μπαλί.
Attachments
-
395 KB Προβολές: 0