interted
Member
- Μηνύματα
- 1.355
- Likes
- 8.207
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Πρόλογος
- Μέρα 1η
- Μέρα 2η
- Μέρα 3η
- Μέρα 4η
- Μέρα 5η
- Μέρα 6η
- Μέρα 7η
- Μέρα 8η
- Μέρα 9η - Bali
- Μέρα 10η
- Μέρα 11η
- Μέρα 12η
- Μέρα 13η
- Μέρα 14η
- Μέρα 15η
- Μέρα 16η
- Ημίχρονο
- Μέρα 17η - Ι
- Μέρα 17η - ΙΙ
- Μέρα 18η
- Μέρα 19η
- Μέρα 20η
- Μέρα 21η
- Μέρα 22η
- Μέρα 23η
- Μέρες 24-25
- Μέρα 26η
- Μέρα 27η
- Μέρα 28η
- Μέρα 29η
- Μέρα 30η - Ι
- Μέρα 30η - ΙΙ
- Μέρα 31η - Ι
- Μέρα 31η - ΙΙ
- Ασφάλεια
Μέρα 13η
Είδα άσχημα όνειρα. Όπως συνήθως στα πιο αγχώδη μου όνειρα προσπαθούσα να δραπετεύσω, αλλά αυτή την φορά δεν τα κατάφερα και είχα παγιδευτεί σε ένα χωριό με κυνηγούς κεφαλών. Θυμάμαι μόνο ότι ξύπνησα με μπουκωμένο αναπνευστικό και έναν ελαφρύ πονοκέφαλο. Στο Λομπόκ όπως και στο Μπαλί, οι ντόπιοι πιστεύουν στα πνεύματα και σε μαγικά θεραπευτικά σκευάσματα που τα λένε τζαμού. Ο καιρός ήταν δροσερός και έλπιζα καβαλώντας το σκουτεράκι ότι το “ξόρκι” ήταν προσωρινό και δεν θα επηρεάσει το υπόλοιπο ταξίδι – ή ότι τυχαία θα βρω το μαγικό θεραπευτικό βοτάνι.
Το Λομπόκ ιστορικά έχει περάσει από Ινδουισμό σε μια μορφή Ισλάμ με πολλά Ινδουιστικά και ανιμιστικά στοιχεία, και πιο πρόσφατα σε πιο ορθόδοξο Ισλαμισμό, αλλά η Ινδουιστική θρησκεία παραμένει και ασκείται σε αρκετά χωριά. Αυτό εξηγεί και τους αρκετούς ναούς που βλέπω αριστερά και δεξιά του δρόμου. Φτάνοντας στην πρωτεύουσα Ματαράμ, βρίσκομαι μπροστά σε ένα νεόκτιστο τεράστιο τζαμί, το οποίο, θα μάθω αργότερα, χτίστηκε με συνεισφορά της Σαουδικής Αραβίας (Φαίνεται ότι οι Σαουδάραβες θέλουν να βάλουν κι εδώ το χέρι τους και να επηρεάσουν τις λεπτές ισορροπίες). Αρχίζω να κινούμαι στους νότιους πρόποδες του βουνού με κατεύθυνση προς την Ανατολή για να περάσω από μια σειρά χωριών παραδοσιακών καλλιεργητών ρυζιού.
Η φτώχεια, φτώχεια, αλλά η ζωή βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, με τους περισσότερους να έχουν από ένα σκουτεράκι και να πηγαινοέρχονται στις αγορές σηκώνοντας την σκόνη στον δρόμου – αυτό εξηγεί τις πολλές μάσκες και προστατευτικά μαντίλια στο πρόσωπο. Το θέαμα της σημερινής ημέρας δεν ήταν τίποτα περισσότερο από την καθημερινή ζωή αυτών των ανθρώπων. Σχολεία, παρελάσεις, μπάλα στα χώματα. Μανάδες με τις μαντίλες να περπατάνε στωικά στα πεζοδρόμια. Ψάρια, λαχανικά, φρούτα στις αγορές, “χελό μίστερ” από μικρούς και μεγάλους και χαμόγελα, αυτοσχέδια πάρτι με μια ντουζίνα νοματαίους να σπρώχνουν μια καρότσα με ηχεία στους δρόμους του χωριού. Όσο ανεβαίνω προς το βουνό, τόσο πιο πολύ εισπράττω την αίσθηση μιας παραδοσιακής δεμένης κοινότητας. Τα ρύζια είναι αφημένα σε κουβέρτες στο πεζοδρόμιο για να τα ξεραίνει ο ήλιος, ο άντρας πηγαινοέρχεται με το μηχανάκι κουβαλώντας ξύλα και η γυναίκα φέρνει τα ξύλα τοποθετώντας τα ένα ένα πάνω στο κεφάλι της, ισορροπώντας στα διαζώματα ανάμεσα στις υδατοκαλλιέργειες. Όσο περνάει η ώρα και κλείνουν τα σχολεία, βλέπεις τους μικρούς μαθητές και μαθήτριες με τις τσάντες τους να περπατάν δυο, δυο, στα χωμάτινα μονοπάτια ανάμεσα από τα ρυζοχώραφα, εντελώς ανέμελα κάτω από τον ήλιο και σκέφτεσαι: πόσο αξίζει να προσπαθήσει κανείς να τους βγάλει από τον μικρόκοσμο και την φτώχεια; Μήπως είναι πιο χαρούμενοι έτσι;
Η “μοίρα” έτυχε να με βγάλει ένα χωριό που είχαν το πιο παραδοσιακό βοτάνι για την περίπτωσή μου. Κι αυτό γιατί “έτυχε” να περάσω από ένα χωριό που λεγόταν “ΠΑΟΚ”, στους πρόποδες του βουνού “ΠΑΟΚ”!!! Έβγαλα τις απαραίτητες φωτογραφίες με τις ταμπέλες και προσπάθησα να ικανοποιήσω την περιέργεια των ντόπιων που περισσότερο μάλλον ενδιαφέρονταν για τα τσιγάρα κρετέκ που είχα φέρει από την Σουραμπάγια. Τελικά κατέληξα να δω κι έναν καταρράχτη, στο σημείο που τελειώνανε τα χωράφια και άρχιζε το τροπικό δάσος, έτσι ώστε όταν επέστρεψα στο Σενγκίγκι αισθανόμουν ήδη περδίκι, έχοντας περάσει από πολιτιστική, φυσιολατρική και ...οπαδική θεραπεία. Η μέρα κατέληξε με τα κλασικά που κάνει κάποιος σε ένα τουριστικό θέρετρο, όπως να πάει τα ρούχα του που βρωμάνε στο καθαριστήριο, να γίνει αντικοινωνικός αποφεύγοντας τους τουρίστες του μπαρ που καθόντουσαν παραλία όλη μέρα και είναι φρεσκαδούρες και να συμμετέχει σε μια πολύ αποκαλυπτική συζήτηση με τον ρεσεψιονίστ που εξηγεί ότι ασφαλώς το μασάζ που προσφέρει το ξενοδοχείο έχει και επιλογή “χάπι έντινγκ”.
Το πρωινό Λομπόκ. Μοιάζει σαν ένα μέρος που θα ήθελα να κάνω κλασικές καλοκαιρινές διακοπές.
Η ζωή κυλάει... χωρίς λόγια
"Τελείως τυχαία" βρέθηκα στο βουνό (Bukit) με όνομα ΠΑΟΚ!
Το χωριό ΠΑΟΚ.
Το τζαμί ΠΑΟΚ και ένα μικρό ΠΑΟΚτσάκι.
Η κυρία έκανε όλη την σκληρή δουλεία, σαφώς ΠΑΟΚ.
Η ταμπέλα στο dasan δηλαδή το χωριό. Πιο πολύ τους έκανε εντύπωση ότι η μπλούζα έγραφε London πάντως...
Καλλιέργειες στα όρια του τροπικού δάσους.
https://soundcloud.com/https%3A%2F%2Fsoundcloud.com%2Fuser-726903196%2F31-jul-2018-13-12-12
Η διάσχιση του καταρράχτη απαιτούσε βγάλσιμο παπουτσιών.
Οργανωμένα πράγματα, αν θες να κάνεις μπάνιο στην βάθρα.
Και αφήνουμε τις παραδοσιακές κοινότητες (προσωρινά!) με εικόνες που δεν ξεχνιούνται.
Όλα καλά, αλλά που είναι οι τουρίστες;
Η βραδυνή διασκέδαση έχει μπάλα...
Προσέξτε την πατέντα με τον καφέ στον καθρέφτη.
Και βέβαια το μηχανάκι είναι το παν.
Είδα άσχημα όνειρα. Όπως συνήθως στα πιο αγχώδη μου όνειρα προσπαθούσα να δραπετεύσω, αλλά αυτή την φορά δεν τα κατάφερα και είχα παγιδευτεί σε ένα χωριό με κυνηγούς κεφαλών. Θυμάμαι μόνο ότι ξύπνησα με μπουκωμένο αναπνευστικό και έναν ελαφρύ πονοκέφαλο. Στο Λομπόκ όπως και στο Μπαλί, οι ντόπιοι πιστεύουν στα πνεύματα και σε μαγικά θεραπευτικά σκευάσματα που τα λένε τζαμού. Ο καιρός ήταν δροσερός και έλπιζα καβαλώντας το σκουτεράκι ότι το “ξόρκι” ήταν προσωρινό και δεν θα επηρεάσει το υπόλοιπο ταξίδι – ή ότι τυχαία θα βρω το μαγικό θεραπευτικό βοτάνι.
Το Λομπόκ ιστορικά έχει περάσει από Ινδουισμό σε μια μορφή Ισλάμ με πολλά Ινδουιστικά και ανιμιστικά στοιχεία, και πιο πρόσφατα σε πιο ορθόδοξο Ισλαμισμό, αλλά η Ινδουιστική θρησκεία παραμένει και ασκείται σε αρκετά χωριά. Αυτό εξηγεί και τους αρκετούς ναούς που βλέπω αριστερά και δεξιά του δρόμου. Φτάνοντας στην πρωτεύουσα Ματαράμ, βρίσκομαι μπροστά σε ένα νεόκτιστο τεράστιο τζαμί, το οποίο, θα μάθω αργότερα, χτίστηκε με συνεισφορά της Σαουδικής Αραβίας (Φαίνεται ότι οι Σαουδάραβες θέλουν να βάλουν κι εδώ το χέρι τους και να επηρεάσουν τις λεπτές ισορροπίες). Αρχίζω να κινούμαι στους νότιους πρόποδες του βουνού με κατεύθυνση προς την Ανατολή για να περάσω από μια σειρά χωριών παραδοσιακών καλλιεργητών ρυζιού.
Η φτώχεια, φτώχεια, αλλά η ζωή βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, με τους περισσότερους να έχουν από ένα σκουτεράκι και να πηγαινοέρχονται στις αγορές σηκώνοντας την σκόνη στον δρόμου – αυτό εξηγεί τις πολλές μάσκες και προστατευτικά μαντίλια στο πρόσωπο. Το θέαμα της σημερινής ημέρας δεν ήταν τίποτα περισσότερο από την καθημερινή ζωή αυτών των ανθρώπων. Σχολεία, παρελάσεις, μπάλα στα χώματα. Μανάδες με τις μαντίλες να περπατάνε στωικά στα πεζοδρόμια. Ψάρια, λαχανικά, φρούτα στις αγορές, “χελό μίστερ” από μικρούς και μεγάλους και χαμόγελα, αυτοσχέδια πάρτι με μια ντουζίνα νοματαίους να σπρώχνουν μια καρότσα με ηχεία στους δρόμους του χωριού. Όσο ανεβαίνω προς το βουνό, τόσο πιο πολύ εισπράττω την αίσθηση μιας παραδοσιακής δεμένης κοινότητας. Τα ρύζια είναι αφημένα σε κουβέρτες στο πεζοδρόμιο για να τα ξεραίνει ο ήλιος, ο άντρας πηγαινοέρχεται με το μηχανάκι κουβαλώντας ξύλα και η γυναίκα φέρνει τα ξύλα τοποθετώντας τα ένα ένα πάνω στο κεφάλι της, ισορροπώντας στα διαζώματα ανάμεσα στις υδατοκαλλιέργειες. Όσο περνάει η ώρα και κλείνουν τα σχολεία, βλέπεις τους μικρούς μαθητές και μαθήτριες με τις τσάντες τους να περπατάν δυο, δυο, στα χωμάτινα μονοπάτια ανάμεσα από τα ρυζοχώραφα, εντελώς ανέμελα κάτω από τον ήλιο και σκέφτεσαι: πόσο αξίζει να προσπαθήσει κανείς να τους βγάλει από τον μικρόκοσμο και την φτώχεια; Μήπως είναι πιο χαρούμενοι έτσι;
Η “μοίρα” έτυχε να με βγάλει ένα χωριό που είχαν το πιο παραδοσιακό βοτάνι για την περίπτωσή μου. Κι αυτό γιατί “έτυχε” να περάσω από ένα χωριό που λεγόταν “ΠΑΟΚ”, στους πρόποδες του βουνού “ΠΑΟΚ”!!! Έβγαλα τις απαραίτητες φωτογραφίες με τις ταμπέλες και προσπάθησα να ικανοποιήσω την περιέργεια των ντόπιων που περισσότερο μάλλον ενδιαφέρονταν για τα τσιγάρα κρετέκ που είχα φέρει από την Σουραμπάγια. Τελικά κατέληξα να δω κι έναν καταρράχτη, στο σημείο που τελειώνανε τα χωράφια και άρχιζε το τροπικό δάσος, έτσι ώστε όταν επέστρεψα στο Σενγκίγκι αισθανόμουν ήδη περδίκι, έχοντας περάσει από πολιτιστική, φυσιολατρική και ...οπαδική θεραπεία. Η μέρα κατέληξε με τα κλασικά που κάνει κάποιος σε ένα τουριστικό θέρετρο, όπως να πάει τα ρούχα του που βρωμάνε στο καθαριστήριο, να γίνει αντικοινωνικός αποφεύγοντας τους τουρίστες του μπαρ που καθόντουσαν παραλία όλη μέρα και είναι φρεσκαδούρες και να συμμετέχει σε μια πολύ αποκαλυπτική συζήτηση με τον ρεσεψιονίστ που εξηγεί ότι ασφαλώς το μασάζ που προσφέρει το ξενοδοχείο έχει και επιλογή “χάπι έντινγκ”.
"Τελείως τυχαία" βρέθηκα στο βουνό (Bukit) με όνομα ΠΑΟΚ!
Το χωριό ΠΑΟΚ.
Καλλιέργειες στα όρια του τροπικού δάσους.
https://soundcloud.com/https%3A%2F%2Fsoundcloud.com%2Fuser-726903196%2F31-jul-2018-13-12-12
Και βέβαια το μηχανάκι είναι το παν.
Attachments
-
395 KB Προβολές: 0