interted
Member
- Μηνύματα
- 1.355
- Likes
- 8.207
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ράφτινγκ στον Ουρουμπάμπα
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Πρόλογος
- Μέρα 1η
- Μέρα 2η
- Μέρα 3η
- Μέρα 4η
- Μέρα 5η
- Μέρα 6η
- Μέρα 7η
- Μέρα 8η
- Μέρα 9η - Bali
- Μέρα 10η
- Μέρα 11η
- Μέρα 12η
- Μέρα 13η
- Μέρα 14η
- Μέρα 15η
- Μέρα 16η
- Ημίχρονο
- Μέρα 17η - Ι
- Μέρα 17η - ΙΙ
- Μέρα 18η
- Μέρα 19η
- Μέρα 20η
- Μέρα 21η
- Μέρα 22η
- Μέρα 23η
- Μέρες 24-25
- Μέρα 26η
- Μέρα 27η
- Μέρα 28η
- Μέρα 29η
- Μέρα 30η - Ι
- Μέρα 30η - ΙΙ
- Μέρα 31η - Ι
- Μέρα 31η - ΙΙ
- Ασφάλεια
Μέρα 21η
Το ξενοδοχείο Άστον είναι ένα εντυπωσιακό γυάλινο κτήριο στην κεντρική οδό Σουλτάν Χασανουντίν, σε μικρή απόσταση από την παραλία του Μακασάρ. Σύνεδροι ανεβοκατεβαίνουν τα ανσανσέρ και κουβεντιάζουν στην σικάτη αίθουσα που σερβίρεται πρωινό. Βγαίνοντας, η πρώτη μου στάση είναι ένα μίνι μάρκετ για ανανέωση των δεδομένων του κινητού. Εκεί, δύο κοπέλες θα ξεκαρδιστούν με την Αγγλική προφορά του συναδέρφου τους που παλεύει να μου δείξει πως να χρησιμοποιήσω το αυτόματο, παρακαλώ, μηχάνημα πώλησης της εταιρίας κινητής Telcomsel. Καλοσυνάτοι μου φαίνονται οι Μακασαριανοί, και λίγο επαρχιώτες.
Μπαίνω στο Φορτ Ρότερνταμ, ένα καλοσυντηρημένο απομεινάρι της αποικιακής ιστορίας της Ινδονησίας και το βασικό αξιοθέατο του Μακασάρ. Όμορφα αποικιακά κτίρια περιβάλλουν ένα κεντρικό γκαζόν και φέρνουν στο μυαλό τις εποχές που η Ινδονησία ήταν πεδίο συγκρούσεων, κυρίως μεταξύ ντόπιων βασιλιάδων και των Ολλανδών, αλλά και άλλων δυνάμεων που προσπαθούσαν να επωφεληθούν από την κατάσταση. Συγκεκριμένα, ας θυμηθούμε την κόντρα μεταξύ:
VOC (Βε Ο Σε): Ο Γολιάθ του 17ου αιώνα, η Ολλανδική Εταιρεία Ανατολικών Ινδιών
Vs.
Σουλτάν Χασανουντίν: Ο ανυπότακτος “Γαλάτης” που κρατούσε με νύχια και δόντια ανεξάρτητο το Βασίλειο της Γκόα (Gowa)
Οι Ολλανδοί “πρωτο-γιάπηδες” της VOC, είχαν την πρώτη πολυεθνική εταιρία στην ιστορία, και πρώτη εταιρία που εξέδωσε δημόσιες μετοχές σε χρηματιστήριο. Είχανε το ελεύθερο από το Ολλανδικό κράτος να τυπώνουν δικά τους χρήματα, να κάνουν συνθήκες με άλλα κράτη, να κηρύξουν πόλεμο όταν τους βόλευε. Ήταν η εποχή που το Capitalism Kills (ο καπιταλισμός σκοτώνει) είχε μόνο κυριολεκτική έννοια.
Ο Σουλτάν Χασανουντίν (το όνομα του οποίου σήμερα, εκτός από δρόμους, χρησιμοποιείται σε αεροδρόμια, πανεπιστήμια κτλ.), ήταν ο διάδοχος ενός Βασιλείου που είχε ενώσει σχεδόν όλο το Νότιο Σουλαουέζι και προκαλούσε φοβερό πονοκέφαλο στη VOC, αφού ήταν το μόνο μέρος στην Ινδονησία που διέφευγε της επιρροής της. Ο ναύαρχος Σπίλμαν μαζί με κάποιους ντόπιους που βρήκαν ευκαιρία να την βγάλουν απωθημένα στον Σουλτάνο, πολιόρκησε με τα κανόνια του το Ουτζούν Παντάν (παλιό όνομα του Μακασάρ). Ο Χασανουντίν, αν και στην αρχή έδειξε διάθεση να συνθηκολογήσει, καταλαβαίνοντας ότι οι Ολλανδοί θέλανε να τον πιάσουν κότσο, συνέχισε να αντιστέκεται για άλλα 3 χρόνια. Η τελική μάχη δόθηκε το 1669 στο Σόμπα Όπου, το μεγαλύτερο φρούριο του Βασιλείου της Γκόα. Η ανωτερότητα της πολεμικής τεχνολογίας της εταιρίας (κανόνια) ήταν αρκετή να κάμψει το πείσμα του Σουλτάνου. Τελικά η εταιρία άλωσε το Ουτζούν Παντάν και το μετονόμασε σε Φορτ Ρότερνταμ – αφού φαίνεται ότι ο Σπίλμαν δεν το “είχε” με τα εξωτικά ονόματα (και συμπτωματικά καταγόταν από Ρότερνταμ).
Το Φορτ Ρότερνταμ έχει ένα μικρό μουσείο με λαογραφικά εκθέματα των παλιών βασιλείων αλλά και των αυτοχθόνων Μπούγκις, του ναυτικού πολιτισμού που με τα ξύλινα καράβια τους σκόρπιζαν σε όλη την Ινδονησία. Χαιρέτησα τον υπάλληλο στην είσοδο στα Ινδονησιακά και αυτός με εξέπληξε λέγοντας μου ότι αφού μιλάω μπαχάσα Ιντονέσια θα πληρώσω το μειωμένο εισιτήριο των ντόπιων (5000 ρουπίες λιγότερες). Μετά έξυνα το κεφάλι μου, σκεπτόμενος σε τι γλώσσα τα κατάλαβα όλα αυτά... Βγαίνοντας από το μουσείο, άρχισε την πάρλα ένας ντόπιος ξεναγός, ο οποίος ήθελε να μου οργανώσει μια ημερήσια στα πέριξ του Μακασάρ. Του έδωσα το κινητό μου, μια και θα μπορούσε να κανονιστεί στην επιστροφή, αλλά μετά έγινε τόσο φορτικός που στο τέλος αναθεώρησα... Η κακή εντύπωση επιβεβαιώθηκε από τα συνεχή του μηνύματα και φωτό στο whatsapp “αν αλλάξω γνώμη”. Πάντως οι φωτογραφίες που μου έστειλε μου έδωσαν ωραίες ιδέες, οι οποίες τελικά υλοποιήθηκαν.
Το υπόλοιπο πρωινό βόλταρα στην παραλία (Pantai Losari) του Μακασάρ. Κατά διαστήματα βλέπεις μεγάλα γράμματα που αναφέρουν τοπωνύμια (Μακάσαρ, Τοράγια κτλ.) τις οποίες οι ντόπιοι (κι εγώ) βγάζανε φωτογραφίες. Στον βραχίωνα του λιμανιού απέναντι βλέπεις εργασίες κατασκευής: ένα πολύχρωμο θόλο από μισοκατασκευασμένο τζαμί, μια μεταλλική κατασκευή που γράφει “Το κεντρικό σημείο της Ινδονησίας” κτλ. Κατέληξα στο λεγόμενο πλωτό τζαμί, που στηρίζεται σε κολόνες μέσα στην θάλασσα, που δεν με εντυπωσίασε. Πάντως βρήκα την παραλία σχετικά ευχάριστη και κάπως σουρεάλ. Πήρα το ταξί για το αεροδρόμιο, αφήνοντας τα άλλα μισά αξιοθέατα για την επιστροφή. Ράλι πάλι έκανε ο ταξιτζής στο νέο οδόστρωμα, αυτή την φορά ακούγοντας κάτι ξεσηκωτικά αρ εν μπί της Νίκι Μινάζ.
-----
Η πτήση μου ήταν πάλι με Lionair/Wings air, με μια σύντομη ανταπόκριση στην πόλη Κεντάρι, για να φτάσω στο αεροδρόμιο Ματαχόρα του μικρού νησιού Γουάνγκι-Γουάνγκι όπου θα περνούσα την νύχτα. Στο Γουάνγκι-Γουάνγκι ο ταξιτζής ήταν πιο προχωρημένος αφού άκουγε Αγγλικό άντεργκραουντ ραπ – κάτι που εντυπωσίασε τον Λονδρέζο συνεπιβάτη μου Άντζελο (με Ιταλο-λιβανέζικη καταγωγή) ο οποίος μαζί με την κοπέλα του Ίντι ήταν από τους υπόλοιπους 4 ξένους επιβάτες της πτήσης (οι άλλοι 2 Ιταλοί). Το Γουάντσι είναι ο μοναδικός οικισμός του νησιού που μπορεί να θεωρηθεί χωριό και έχει μισή ντουζίνα ενοικιαζόμενα δωμάτια. Ο ρεσεψιονίστ, όπως και οι περισσότεροι που γνώρισα σε αυτό το νησί, είχαν πολύ ενδιαφέρον!
Ρώτησα κάποιον πως πάω στην νυχτερινή αγορά (πασάρ μαλάμ) που αναφέρει στο Λόνλι Πλάνετ και προσφέρθηκε να με πάει με το μηχανάκι του. Εκεί βρέθηκα περιτριγυρισμένος από γυναίκες που πουλούσαν φρέσκα ψάρια (μερικές τα τηγάνιζαν κιόλας), τηγανητές μπανάνες και άλλα φαγώσιμα. Μέσα στο σκοτάδι, υπό τον φωτισμό των πάγκων και τις φωνές, με κανέναν να μην καταλαβαίνει Αγγλικά (πρώτη φορά στην Ινδονησία αυτό!), τις μυρωδιές, αισθάνθηκα σαν όλα τα ερεθίσματα να μου κατακλύζουν τις αισθήσεις. Μέσα στην αμηχανία, όταν προσπαθούσα να αγοράσω κάτι περίεργα φρούτα, βρέθηκε ένας ξένος (ο πρώτος και μοναδικός που είδα στο Γουάντσι) ο οποίος μιλούσε πολύ καλά Ινδονησιακά (!) και αφού με βοήθησε εξαφανίστηκε πάλι στο σκοτάδι...
Ο επόμενος στόχος ήταν να βρω ATM, γιατί το νησάκι που θα βρίσκομαι για τις επόμενες 6 μέρες δεν έχει καθόλου. Ο πρώτος που ρώτησα με πήγε με το μηχανάκι του, όμως το ATM δεν δούλευε. Πάνω στην απόγνωση βρίσκω έναν άλλο με μηχανάκι ο οποίος θα με πάει σε άλλο ATM… τελικά έγινε η δουλειά. Και όταν τους πρότεινα να τους δώσω κάτι, έστω για την βενζίνη, με κοίταζαν σαν παρεξηγημένοι! Έφαγα ψάρι σε ένα εστιατόριο του δρόμου – από την παραγωγή στην κατανάλωση – και μίλησα στα Αγγλικά με την σερβιτόρα που έκανε και λίγο φλερτ (όπως και σχεδόν όλες οι γυναίκες του νησιού όπως θα διαπιστώσω στην συνέχεια!). Όσο περνούσε το βράδυ τόσο ακούγονταν ήχοι από καραόκε, χωρίς να διακρίνω από που ακριβώς πηγάζουν. Ψυχή δεν είχε όταν γύρισα στα ενοικιαζόμενα, και όταν κάποια στιγμή βγήκε από μία πόρτα ο περίεργος ρεσεψιονίστ μπορώ να πω ότι κοψοχολιάστηκα. Τώρα που τα σκέφτομαι όλα αυτά, μπορώ να πω με ασφάλεια ότι το Γουάντσι είναι από τα πιο παράξενα μέρη που έχω πάει στην ζωή μου.
Η θέα από το Άστον.
Το Φορτ Ρότερνταμ που έγινε το κέντρο διοίκησης των Ολλανδών όταν καταφέραν τελικά να κάμψουν την αντίσταση του Χασανουντίν.
Καλοδιατηρημένο το φρούριο.
Η σημαία της VOC.
Η σημαία της Γκόα.
Το Νότιο Σουλουέζι έχει μερικά από τα πιο παλιά δείγματα ανθρώπινης τέχνης σε όλο τον κόσμο.
Τα μεγαλεία του Βασιλείου της Γκόα.
Για θρησκευτική χρήση;
Η γραφή Λοντάρα που χρησιμοποιούν όλοι οι λαοί στο Ν. Σουλαουέζι και έχει προέλευση από Ινδία. Πόσο μ' αρέσει να ανακαλύπτω νέες γραφές - εδώ τα γράμματα μοιάζουν με βουναλάκια.
Μεγάλο γουδί.
Κατασκευή των Μπούγκις.
Η Παραλία Λοντάρι. (Η Νέα Παραλία του Μακασάρ)
Τα γράμματα ήταν δημοφιλές σημείο φωτογράφησης. Εδώ αναφέρονται στον πολιτισμό των Τοράγια στο Κεντρικό Σουλαουέζι.
Πρωινή γυμναστική.
Η αμήχανη φάση όταν δεν είσαι ντυμένος για την περίσταση.
Το `Κεντρικό σημείο της Ινδονησίας'. Υποθέτω γεωγραφικά.
Δεν σας φαίνονται σαν ζωάκια τα νησιά της Ινδονησίας; Χταπόδια, θαλάσσια τέρατα του Λόχ Νες...
Το πλωτό τζαμί... απογοήτευση.
Όμως είχαμε την τιμή να αντικρύσουμε τον επιτέλους τον Χασανουντίν.
Το Σουλαουέζι από ψηλά.
Φτάνοντας στο μικρό αεροδρόμιο του Γουάνγκι-Γουάνγκι.
Το οποίο είναι πύλη στα νησάκια με την συνολική ονομασία "Γουακατόμπι" από τα αρχικά των νησιών:
Γουάνγκι-Γουάνγκι
Καλεντούπα
Τόμια
Μπινόνκο.
Έξυπνο...!
Η νυχτερινή αγορά.
Πολύ ψάρι...
Το παράξενο φρούτο (αργότερα έμαθα ότι λέγεται ραμπουτάν).
Ζουμερό...
Η παραλία του Γουάντσι που αράζουν τα ζευγαράκια και πηγαινοέρχονται μερικά μηχανάκια.
Ψάρια και ρύζι... το Ινδονησιακό στυλ.
Το μόνο ενδιαφέρον κτήριο του Γουάντσι.
Το ξενοδοχείο Άστον είναι ένα εντυπωσιακό γυάλινο κτήριο στην κεντρική οδό Σουλτάν Χασανουντίν, σε μικρή απόσταση από την παραλία του Μακασάρ. Σύνεδροι ανεβοκατεβαίνουν τα ανσανσέρ και κουβεντιάζουν στην σικάτη αίθουσα που σερβίρεται πρωινό. Βγαίνοντας, η πρώτη μου στάση είναι ένα μίνι μάρκετ για ανανέωση των δεδομένων του κινητού. Εκεί, δύο κοπέλες θα ξεκαρδιστούν με την Αγγλική προφορά του συναδέρφου τους που παλεύει να μου δείξει πως να χρησιμοποιήσω το αυτόματο, παρακαλώ, μηχάνημα πώλησης της εταιρίας κινητής Telcomsel. Καλοσυνάτοι μου φαίνονται οι Μακασαριανοί, και λίγο επαρχιώτες.
Μπαίνω στο Φορτ Ρότερνταμ, ένα καλοσυντηρημένο απομεινάρι της αποικιακής ιστορίας της Ινδονησίας και το βασικό αξιοθέατο του Μακασάρ. Όμορφα αποικιακά κτίρια περιβάλλουν ένα κεντρικό γκαζόν και φέρνουν στο μυαλό τις εποχές που η Ινδονησία ήταν πεδίο συγκρούσεων, κυρίως μεταξύ ντόπιων βασιλιάδων και των Ολλανδών, αλλά και άλλων δυνάμεων που προσπαθούσαν να επωφεληθούν από την κατάσταση. Συγκεκριμένα, ας θυμηθούμε την κόντρα μεταξύ:
VOC (Βε Ο Σε): Ο Γολιάθ του 17ου αιώνα, η Ολλανδική Εταιρεία Ανατολικών Ινδιών
Vs.
Σουλτάν Χασανουντίν: Ο ανυπότακτος “Γαλάτης” που κρατούσε με νύχια και δόντια ανεξάρτητο το Βασίλειο της Γκόα (Gowa)
Οι Ολλανδοί “πρωτο-γιάπηδες” της VOC, είχαν την πρώτη πολυεθνική εταιρία στην ιστορία, και πρώτη εταιρία που εξέδωσε δημόσιες μετοχές σε χρηματιστήριο. Είχανε το ελεύθερο από το Ολλανδικό κράτος να τυπώνουν δικά τους χρήματα, να κάνουν συνθήκες με άλλα κράτη, να κηρύξουν πόλεμο όταν τους βόλευε. Ήταν η εποχή που το Capitalism Kills (ο καπιταλισμός σκοτώνει) είχε μόνο κυριολεκτική έννοια.
Ο Σουλτάν Χασανουντίν (το όνομα του οποίου σήμερα, εκτός από δρόμους, χρησιμοποιείται σε αεροδρόμια, πανεπιστήμια κτλ.), ήταν ο διάδοχος ενός Βασιλείου που είχε ενώσει σχεδόν όλο το Νότιο Σουλαουέζι και προκαλούσε φοβερό πονοκέφαλο στη VOC, αφού ήταν το μόνο μέρος στην Ινδονησία που διέφευγε της επιρροής της. Ο ναύαρχος Σπίλμαν μαζί με κάποιους ντόπιους που βρήκαν ευκαιρία να την βγάλουν απωθημένα στον Σουλτάνο, πολιόρκησε με τα κανόνια του το Ουτζούν Παντάν (παλιό όνομα του Μακασάρ). Ο Χασανουντίν, αν και στην αρχή έδειξε διάθεση να συνθηκολογήσει, καταλαβαίνοντας ότι οι Ολλανδοί θέλανε να τον πιάσουν κότσο, συνέχισε να αντιστέκεται για άλλα 3 χρόνια. Η τελική μάχη δόθηκε το 1669 στο Σόμπα Όπου, το μεγαλύτερο φρούριο του Βασιλείου της Γκόα. Η ανωτερότητα της πολεμικής τεχνολογίας της εταιρίας (κανόνια) ήταν αρκετή να κάμψει το πείσμα του Σουλτάνου. Τελικά η εταιρία άλωσε το Ουτζούν Παντάν και το μετονόμασε σε Φορτ Ρότερνταμ – αφού φαίνεται ότι ο Σπίλμαν δεν το “είχε” με τα εξωτικά ονόματα (και συμπτωματικά καταγόταν από Ρότερνταμ).
Το Φορτ Ρότερνταμ έχει ένα μικρό μουσείο με λαογραφικά εκθέματα των παλιών βασιλείων αλλά και των αυτοχθόνων Μπούγκις, του ναυτικού πολιτισμού που με τα ξύλινα καράβια τους σκόρπιζαν σε όλη την Ινδονησία. Χαιρέτησα τον υπάλληλο στην είσοδο στα Ινδονησιακά και αυτός με εξέπληξε λέγοντας μου ότι αφού μιλάω μπαχάσα Ιντονέσια θα πληρώσω το μειωμένο εισιτήριο των ντόπιων (5000 ρουπίες λιγότερες). Μετά έξυνα το κεφάλι μου, σκεπτόμενος σε τι γλώσσα τα κατάλαβα όλα αυτά... Βγαίνοντας από το μουσείο, άρχισε την πάρλα ένας ντόπιος ξεναγός, ο οποίος ήθελε να μου οργανώσει μια ημερήσια στα πέριξ του Μακασάρ. Του έδωσα το κινητό μου, μια και θα μπορούσε να κανονιστεί στην επιστροφή, αλλά μετά έγινε τόσο φορτικός που στο τέλος αναθεώρησα... Η κακή εντύπωση επιβεβαιώθηκε από τα συνεχή του μηνύματα και φωτό στο whatsapp “αν αλλάξω γνώμη”. Πάντως οι φωτογραφίες που μου έστειλε μου έδωσαν ωραίες ιδέες, οι οποίες τελικά υλοποιήθηκαν.
Το υπόλοιπο πρωινό βόλταρα στην παραλία (Pantai Losari) του Μακασάρ. Κατά διαστήματα βλέπεις μεγάλα γράμματα που αναφέρουν τοπωνύμια (Μακάσαρ, Τοράγια κτλ.) τις οποίες οι ντόπιοι (κι εγώ) βγάζανε φωτογραφίες. Στον βραχίωνα του λιμανιού απέναντι βλέπεις εργασίες κατασκευής: ένα πολύχρωμο θόλο από μισοκατασκευασμένο τζαμί, μια μεταλλική κατασκευή που γράφει “Το κεντρικό σημείο της Ινδονησίας” κτλ. Κατέληξα στο λεγόμενο πλωτό τζαμί, που στηρίζεται σε κολόνες μέσα στην θάλασσα, που δεν με εντυπωσίασε. Πάντως βρήκα την παραλία σχετικά ευχάριστη και κάπως σουρεάλ. Πήρα το ταξί για το αεροδρόμιο, αφήνοντας τα άλλα μισά αξιοθέατα για την επιστροφή. Ράλι πάλι έκανε ο ταξιτζής στο νέο οδόστρωμα, αυτή την φορά ακούγοντας κάτι ξεσηκωτικά αρ εν μπί της Νίκι Μινάζ.
-----
Η πτήση μου ήταν πάλι με Lionair/Wings air, με μια σύντομη ανταπόκριση στην πόλη Κεντάρι, για να φτάσω στο αεροδρόμιο Ματαχόρα του μικρού νησιού Γουάνγκι-Γουάνγκι όπου θα περνούσα την νύχτα. Στο Γουάνγκι-Γουάνγκι ο ταξιτζής ήταν πιο προχωρημένος αφού άκουγε Αγγλικό άντεργκραουντ ραπ – κάτι που εντυπωσίασε τον Λονδρέζο συνεπιβάτη μου Άντζελο (με Ιταλο-λιβανέζικη καταγωγή) ο οποίος μαζί με την κοπέλα του Ίντι ήταν από τους υπόλοιπους 4 ξένους επιβάτες της πτήσης (οι άλλοι 2 Ιταλοί). Το Γουάντσι είναι ο μοναδικός οικισμός του νησιού που μπορεί να θεωρηθεί χωριό και έχει μισή ντουζίνα ενοικιαζόμενα δωμάτια. Ο ρεσεψιονίστ, όπως και οι περισσότεροι που γνώρισα σε αυτό το νησί, είχαν πολύ ενδιαφέρον!
Ρώτησα κάποιον πως πάω στην νυχτερινή αγορά (πασάρ μαλάμ) που αναφέρει στο Λόνλι Πλάνετ και προσφέρθηκε να με πάει με το μηχανάκι του. Εκεί βρέθηκα περιτριγυρισμένος από γυναίκες που πουλούσαν φρέσκα ψάρια (μερικές τα τηγάνιζαν κιόλας), τηγανητές μπανάνες και άλλα φαγώσιμα. Μέσα στο σκοτάδι, υπό τον φωτισμό των πάγκων και τις φωνές, με κανέναν να μην καταλαβαίνει Αγγλικά (πρώτη φορά στην Ινδονησία αυτό!), τις μυρωδιές, αισθάνθηκα σαν όλα τα ερεθίσματα να μου κατακλύζουν τις αισθήσεις. Μέσα στην αμηχανία, όταν προσπαθούσα να αγοράσω κάτι περίεργα φρούτα, βρέθηκε ένας ξένος (ο πρώτος και μοναδικός που είδα στο Γουάντσι) ο οποίος μιλούσε πολύ καλά Ινδονησιακά (!) και αφού με βοήθησε εξαφανίστηκε πάλι στο σκοτάδι...
Ο επόμενος στόχος ήταν να βρω ATM, γιατί το νησάκι που θα βρίσκομαι για τις επόμενες 6 μέρες δεν έχει καθόλου. Ο πρώτος που ρώτησα με πήγε με το μηχανάκι του, όμως το ATM δεν δούλευε. Πάνω στην απόγνωση βρίσκω έναν άλλο με μηχανάκι ο οποίος θα με πάει σε άλλο ATM… τελικά έγινε η δουλειά. Και όταν τους πρότεινα να τους δώσω κάτι, έστω για την βενζίνη, με κοίταζαν σαν παρεξηγημένοι! Έφαγα ψάρι σε ένα εστιατόριο του δρόμου – από την παραγωγή στην κατανάλωση – και μίλησα στα Αγγλικά με την σερβιτόρα που έκανε και λίγο φλερτ (όπως και σχεδόν όλες οι γυναίκες του νησιού όπως θα διαπιστώσω στην συνέχεια!). Όσο περνούσε το βράδυ τόσο ακούγονταν ήχοι από καραόκε, χωρίς να διακρίνω από που ακριβώς πηγάζουν. Ψυχή δεν είχε όταν γύρισα στα ενοικιαζόμενα, και όταν κάποια στιγμή βγήκε από μία πόρτα ο περίεργος ρεσεψιονίστ μπορώ να πω ότι κοψοχολιάστηκα. Τώρα που τα σκέφτομαι όλα αυτά, μπορώ να πω με ασφάλεια ότι το Γουάντσι είναι από τα πιο παράξενα μέρη που έχω πάει στην ζωή μου.


Η σημαία της Γκόα.
Η γραφή Λοντάρα που χρησιμοποιούν όλοι οι λαοί στο Ν. Σουλαουέζι και έχει προέλευση από Ινδία. Πόσο μ' αρέσει να ανακαλύπτω νέες γραφές - εδώ τα γράμματα μοιάζουν με βουναλάκια.
Μεγάλο γουδί.
Το `Κεντρικό σημείο της Ινδονησίας'. Υποθέτω γεωγραφικά.
Φτάνοντας στο μικρό αεροδρόμιο του Γουάνγκι-Γουάνγκι.
Το οποίο είναι πύλη στα νησάκια με την συνολική ονομασία "Γουακατόμπι" από τα αρχικά των νησιών:
Γουάνγκι-Γουάνγκι
Καλεντούπα
Τόμια
Μπινόνκο.
Έξυπνο...!
Ζουμερό...
Το μόνο ενδιαφέρον κτήριο του Γουάντσι.
Attachments
-
395 KB Προβολές: 0